Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wakker worden bij een operatie... Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
dance_girl
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

dance_girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 09, 2006 9:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

ben ik blij dat ik dat nooit heb meegemaakt. en voelen die mensen het dan echt? ik bedoel, ik dacht dat die gas er alleen was om je in slaap te laten vallen en dat andere dingen zorgen dat je niks voelt. ik ken echt helemaal niemand die dat ooit heeft gehad, en ik heb het ook zelf nooit gehad (gelukkig, gelukkig, gelukkig). als die ene vrouw te horen krijgt dat ze nog een operatie moet ondergaan zou ze hat dan doen denk je? ik bedoel, als zoiets bij mij zou gebeuren dan zou ik echt geen vertrouwen meer hebben in die cirurgen daar.

harrypotterfreakz
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 11, 2006 12:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Maar, als je wakker word tijdens de operatie, dan heb je toch ook wel een hele stomme anesthetist (ofzow) naast je zitten. Want die houd alles bij wat er met jou gebeurt qua narcose... als het 1 op de 1000 is.... Dan zijn dat er altijd wel een paar per dag, want op een dag worden er wel meer dan 1000 operaties uitgevoerd.

Lijkt me echt niet fijn Confused

Profiel bekijkenStuur privébericht
sharon_pottertje
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

sharon_pottertje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2006 14:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

OMG eng dat dat gewoon echt zou kunnen gebeuren !!!!
ik ben nog nooit geopereerd (gelukkig niet) dus heb ik dat ook nog nooit meegemaakt Shocked

Tristan + Isolde
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 08, 2006 17:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat is echt verschrikkelijk. Ook super erg dat je je niet kan bewegen. Is dat echt gebeurd, het lijkt me zo eng, omg Neutral Heb echt medelijden met die mensen..Sad
Ik ben nog nooit geopeerd (ik ben zelfs nog nooit in het ziekenhuis geweest voor mijzelf Very Happy) dus ik heb het nooit meegemaakt. Ik ken ook niemand die dat heeft meegemaakt.

xx

Aradia
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 87 Sikkels

Aradia is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 08, 2006 17:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb er nog nooit over gehoord of zo. Vreselyk !! *moet er niet aan denken* Confused
Wat ik wel heb gezien is dat een vrouw by een keizersnee (bevalling dus) de verdoving niet werkte en ze schreeuwde het uit (logisch) !! Vreselyk.. Haar man dacht dat ze dood zou gaan en bleef als verlamd filmen.. Hij kon echt niets doen,, omdat de dokter ((in opleiding nog wel!!)) zei dat het "normaal" en "goed" was..Neutral
Echt zó erg..!!

Beginnend Tovenaar

Verdiend: 72 Sikkels

Merel is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 08, 2006 22:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ken niemand die dat heeft meegemaakt en zelf heb ik het ook nog niet meegemaakt maar heb er ook een reportage over gezien.

De pijn die de mensen beschreven. Aarhgg.

Om oplossingen daar tegen te vinden hadden ze de arm van een vrouw redelijk hard toegespannen zodat het slaapmiddel amper haar hand zou bereiken en toen ze vroegen hoor je mij? Kneep de vrouw met haar arm. Dat was echt creepy, dat hele lichaam ligt daar maar en opeens zie je zo 1,2 vingers bewegen.

Merel

*Daniel*Fan*
3e jaars
3e jaars

*Daniel*Fan* is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 08, 2006 22:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ken niemant die het heeft meegemaakt,, maar het lijkt me echt vreselijk,,!!!
daar kom je tog nooit meer over heen,,??
volgens mij blijft dat allemaal bij,, Sad

de pijn lijkt me echt vreselijk,,

KussJJ *Daniel*Fan*

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2006 1:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok, ik was al bang van operaties, maar nu o.O. No way! Ik ga me alleen laten opereren als het een situatie van leven op dood is ^^'.
Er zijn mensen die nooit meer uit hun narcose komen, dat is al heel eng, maar mensen die veel te vroeg uit hun narcose komen tijdens hun operatie, AUCH! God, wat moet dat beangstigend zijn en pijn doen. Ik zou het voor geen goud willen meemaken, serieus.

Ik had een dubbele breuk aan mijn linkerarm op mijn 8ste en die moest dus terug in de plaats worden gezet. Ik kreeg een pijnstiller en die werkte dus niet. Toen ze gingen aan mijn arm trekken. Ik heb geloof ik nog nooit zo'n pijn gehad zeg. Ik schreeuwde het uit van de pijn, huilen, etc. Dat was een vreselijke situatie en ze moesten me gewoon onder controle houden, omdat ik alle kanten uitspartelde. Nee dat zal me altijd wel bij blijven. Mijn moeder en broertje mochten er niet bij zijn, omdat het vrij eng was xO. Enkel mijn vader was er bij.

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal
Tamar
Oude Forumnaam: Palmtree 5e jaars
5e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

Tamar is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2006 9:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn broertje heeft zoiets meegemaakt. Hij had namelijk een hele grote moedervlek op zijn keel en die gingen ze wegsnijden. Dus gaven ze hem een zalfje wat verdovend werkte. Ze gingen snijden en op een gegeven moment viel hij flauw: bleek dat hij al dat snijden gewoon gevoeld had. Maar hij durfde er niks van te zeggen :/
Hmm, dat moet echt heel pijnlijk zijn. Ik ben zelf gelukkig nog nooit geopereerd, en dat wil ik ook liever niet =.=. Alhoewel gaatjes boren zonder verdoving ook tering pijn doet als ze tegen een zenuw aanboren >Stelletje *piep*<

in the sins of yesterday.
FireBolt428
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)

FireBolt428 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2006 18:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb dat ook al eens gezien, lijkt inderdaad vreselijk om mee te maken...en ook een beetje luguber eerlijk gezegd...

DragonFly
Oude Forumnaam: Jilleke100101 Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 23 Sikkels

DragonFly is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2006 20:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben ook al geopereerd, toen ik wakker werd, was ik nog aan het terug gaan naar mijn kamer. Ik viel bijna uit die ziekenbed.
Maar echt erg vond ik het niet.
Mijn oog deed alleen nog weken pijn.
Het ergste vind ik de spanning om geopereerd te worden.
Als ze je in slaap doen en als je die vieze apparaten ziet, krijg ik echt schrik. Ik heb eens (gisteren dus Confused ) gedroomd dat ze mij maar niet in slaap kregen...

cedric91
Dreuzel
Dreuzel

cedric91 is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 14:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb er wel van gehoord, en ook wel gezien op tv een keertje, en ze plakken ook de ogen dicht met plakband, zodat je ogen niet opengaan. zelf vind ik plaatselijke verdovingen veel beter dan ele verdovingen, maar het is wat je zelf kiest.

huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 10:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het verschrikkelijk. Wakker worden in een operatie is denk ik iedereens grootste angst. Daarom ben ik blij dat ik nog nooit moest geopereerd worden (nou ja, 1 keer, maar ik herrinner me er niks van omdat ik toen nog erg klein was).
Mijn broer is twee (of drie) jaar geleden geopereerd geweest. Hij had een liesbreuk. Dat was niet alleen een moeilijke tijd voor hem, maar ook voor mij. Niet omdat ik zo ongerust was (ik heb een verschrikkelijke hekel hem), maar omdat hij al de aandacht kreeg en dat was niet bepaalt prettig. Dan moest ik zelfs het een en het ander voor hem doen. Dat was echt vernederend.
En pa is geopereerd geweest aan zijn rug (een paar keer denk ik, maar ik ben het niet zeker, het is al wat geleden). Maar daar weet ik niet zoveel meer van. Maar naar wat ik heb gehoord was bij hen alles vlot verlopen, want ik ben niet op ziekenbezoek geweest, behalve telefonisch een paar keer. Rolling Eyes

- het Rad des Tijds -
Silveryne
Dreuzel
Dreuzel

Silveryne is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2006 19:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

En ik vond het al zo verschrikkelijk dat ik na de operatie ontwaakte. Ik werd namelijk op een nogal rare manier wakker. Alsof ik keihard van mijn bed op de grond viel. Ik neem aan dat dit het moment was dat ik uit de narcose werd gehaald.
Ik moet er niet aan denken om tijdens mijn narcose te ontwaken, ik weet uit ervaring dat het heel pijnlijk is, omdat ze bij mij de hechtingen hebben gezet toen ik een operatie onder plaatselijke verdoving had, de verdoving raakte uitgewerkt net tijdens de hechtingen.

Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2006 19:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Iehh dat lijkt me echt verschrikkelijk!

Ik heb nooit een operatie ondergaan, maar had ik dat wel, dan was ik na het lezen hiervan er zeker wel banger voor... Confused

"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is."
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp