Auteur |
Bericht |
Donya_07
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 02, 2007 23:05 |
 |
Als ik een werkstuk moet maken dan zoek ik het ook op op internet [/DOH], ik kopiëer het ook wel maar in word schrijf ik het dan in m'n eigen woorden, zodat er niet van die hele moeilijke woorden instaan. Dan zoek ik van die moeilijke woorden bijvoorbeeld de betekenis op en die zet ik er dan tussen [ en dan vorm ik er wel een ABN zin van ].
Twee jaar geleden in de 1e, toen moesten we voor verzorging ook een werkstuk maken over geloven. En echt meer dan de helft van de klas kreeg een 1 omdat ze alles van internet letterlijk hadden gehaald. ant je moest ook de internet site erbij schrijven. Dus toen moesten ze naar de teamleider alles uitleggen. En die was nogal boos. Maar ze kregen nog wel 1 kans om het over te doen. En toen behaalden de meesten wel een voldoende. Ik had gelijk de eerste keer al een 7 [a].
Maar nu word het niet zo erg gecontroleerd als in de eerste. |
_________________ Dønya_07's CREATIONS!!♥
*Take a look* |
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 03, 2007 22:09 |
 |
|
  |
 |
Lollifant
3e jaars

Verdiend:
29 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 04, 2007 7:51 |
 |
Nee, ik heb dat nog nooit gedaan. En simpel omdat ik daar te schijterig voor ben en ik heb het niet nodig. Meestal ging het om een boek en dat las ik dan wel gewoon. Ook werkstukken maakte ik zelf omdat ik het ook wel leuk vind informatie te zoeken. Bovendien was ik altijd trots op mijn werk en als ik iets van internet zou plukken zou ik er niet trots op zijn. |
|
|
  |
 |
olram6
1e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 04, 2007 9:23 |
 |
Meestal haal je dan wat van internet af, maar typ je het in je eigen woorden dan komt de leraar er nooit achter. Ik had gehoord dat onze school elk jaar 1000 euro bestaat aan een progamma dat alle werkstukken opzoekt met een aantal woorden ofsow... Bij nederlands is nu zelfs dat je de boekverslagen nu in de les moet maken anders kan je het van internet af halen. En tot eigen verbazing als je ze zelf maakt in de les zijn ze stukken beter met natuurlijk hulp van de leraar! |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 04, 2007 9:33 |
 |
Internet is idd heel makkelijk om daar wat vanaf te halen en ideeën op te doen. Ik heb er nooit gebruik van gemaakt. Simpelweg omdat er toen (omg wat voel ik me nu oud) nog niet een echte goede internet was. Het was er geloof ik nog maar net dus ik heb het allemaal zelf gedaan. Zonder het werk van een ander te hebben gezien.
Ik vind het best wel erg stom als je alles van internet afhaald. Je leert niks en je doet er niks voor. In de tijd dat je zoekt naar een goed verslag had je 'm zelf al wel 3x kunnen schrijven.
De zoon van een vriendin van mij heeft het ook gedaan en ze zijn er achter gekomen en is voor een jaar geschorst. |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Vr Mei 04, 2007 10:57 |
 |
Zelf heb ik het niet echt veel gedaan hoor. Al moet ik wel zeggen dat ik bij de lees verslagen voor Engels en Duist wel eens wilde doen. Maar dat heb ik maar niet gedaan. Misschien komt het ook grote deels dat mijn moeder percee wilde dat ik het zelf moest maken. Ze zei dat ja daar van veel meer leert dan dingen van andere te kijken. En moet eerlijk zeggen dat ik in het vierde er helemaal geen spijt van hebt gehad. Maar tegenwoordig heeft bijna iedereen toch internet? kan het wel begrijpen dat veel mensen ook internet gaan gebruiken voor schoolwerken. Er wordt toch ook steeds meer dingen met Internet gedaan? Maar zelf vind ik het fout. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
boekenwurm
2e jaars

Verdiend:
63 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 04, 2007 13:41 |
 |
Alleen bij Latijn haal ik alle teksten die we moeten vertalen van internet, en schrijf ik over in m'n werkboek. Wat al een heel werk is. Ik heb dus alleen maar teksten vertaald met proefwerken, maar dat gaat nog best goed.
Bij Nederlands moeten we wel is boekverslagen maken enz. Ik lees de boeken altijd wel hoor, dat is niet zo erg. Maar ik kan me dan nooit meer zo goed herinneren in welke volgorde alles gebeurd is. Dat kan ik zelfs niet bij boeken die ik al zooo vaak heb gelezen. Dus dan zoek ik een verslag op en schrijf ik het op in eigen woorden.
Op de basisschool moesten we wel eens spreukbeurten houden, vaak in een groepje. Dan haalde we meestal gewoon alles letterlijk van internet. Afentoe had ik het van te voren niet eens gelezen. Maar op de Middelbare kan dat echt niet meer.
Verder gebruik ik internet alleen voor informatie voor werkstukken, maar ik schrijf dingen nooit meer letterlijk over. Dat is zo dom, dan weet je vaak niet eens wat er in je eigen werkstuk staat. |
|
|
  |
 |
M'leen
1e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 04, 2007 17:52 |
 |
Bij ons op school zijn regelmatig 1'en gehaald op plagiaat. Ook logisch vind ik. Als iemand te lui is om de tekst gewoon maar in eigen woorden te zetten verdien je ook niet veel hoger toch?
Tuurlijk gebruik ik zelf ook vaak internet, wie niet? Soms gebruik ik ook heel veel informatie van 1 site als die site gewoon heel bruikbaar is, maar ik doe nooit aan letterlijk knip en plak werk.
Op mijn school hebben ze ook zo'n speciaal programma waarmee ze iets kunnen dat kunnen opzoeken. Al doet iedereen er nogal omslachtig over, en weet ik dus niet precies wat het is
|
_________________ Watch the road and memorize
This life that pass before my eyes
Nothing is going my way
R.E.M. |
|
  |
 |
|