Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Irritante telefoontjes Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 15:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik word nu echt helemaal gek van al die callcenters die elke avond bellen om iets te verkopen, wat is dat irritant zeg, ik neem meestal niet eens meer op in de avond. Heel vervelend, ook al zeg je nee dan gaan ze nog door bah Confused

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Profiel bekijkenStuur privébericht
-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:
ik word nu echt helemaal gek van al die callcenters die elke avond bellen om iets te verkopen, wat is dat irritant zeg, ik neem meestal niet eens meer op in de avond. Heel vervelend, ook al zeg je nee dan gaan ze nog door bah Confused

Daar heb ik ook echt een vreselijke hekel aan. En dan vragen ze soms ook nog is je mama of papa er dat haat ik helemaal. vraag dan gewoon zijn je ouders er ook.

Ik werd laatst ook gebeld door iemand van de Postbank, omdat ik bijna 18 wordt (in april pas maar goed) dat ik dan een studentenrekening krijg ofzo. Dat ik die nu moest aanmaken ik zei al mijn vader werkt bij de Postbank dus die regelt het dan wel.
Zeggen zei terug Ja maar denk er even over na dan bellen we een andere keer terug.
Week later bellen ze terug om kwart voor 8 als ik op het punt sta om weg te gaan naar training Mad Evil or Very Mad Toen heb ik gezegd Mijn vader regelt het allemaal Doei.

Van die mensen wordt ik echt gek

'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
Neville
Oude Forumnaam: Volbloed Prins Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Neville is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 16:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wij hebben er weinig tot geen last van, eigenlijk. Maar ik kan me zo ergeren aan die gasten, vooral omdat ze vaak tijdens etenstijd bellen omdat dan de meeste mensen tijd zijn.

Maar er is toch ergens een site waar je je gegevens kan doorgeven, zodat je niet meer gebeld door al die callcenters? Okay, enkele bedrijven zijn niet bij die organisatie aangesloten, maar blijkbaar wordt laten >90% van de aardige verkopers je dan helaas aan je lot over en bellen ze niet meer.

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 16:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou mijn moeder had zichzelf een keer vrijwillig opgegeven om steeds mee te doen aan enquetes. (Vraag me niet waarom, dat snap ik ook nog steeds niet.) Maar toen gingen die mensen dus íedere dag bellen. Over onzinnige onderzoeken, over frisdrank, supermarkten, etc. Ook gewoon echt twee keer in de maand over hetzelfde onderwerp dan.

En zoals Pim ook al zegt, áltijd tijdens het eten. Omdat ze verwachten dat je dan thuis bent. Dat was echt irritant, ze wisten van geen ophouden. Toen zijn we dus ook naar die site gegaan, en het klopt, als je daar je gegevens doorgeeft heb je er nooit last meer van. Nu worden we nauwelijks nog gebeld door zulke bedrijven.
Alleen soms nog door Essent, of we groene stroom willen. Ma heeft nu al 5 keer gezegd dat we dat niet willen. De laatste twee keer niet op een vriendelijke manier. Toch blijven ze maar bellen, het wordt soms gewoon echt irritant.

Maarja, wat doe je eraan, meestal bellen zulke instanties wel met een geheim nummer, dat is een voordeel. Als er bij ons een geheim nummer belt nemen we 9 van de 10 keer dus ook niet op...

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 19:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Neville ja inderdaad. Je hebt wel een website (ik weet zo even de naam niet meer) maar dan kan je je adres doorgeven, en dan bellen ze niet weer. Ik vind persoonlijk de mensen van de enquetes ook heel irritant. Alleen ik behandel ze wel altijd ok. Ik bedoel het is ook een gewone baan, en zij willen ook alleen maar geld verdienen. Maar het is inderdaad heel irritant dat het gebeurt. Gelukkig gebeurt het niet echt heel veel bij ons.

Ik zou dus ook wel graag een nummermelder willen hebben. Dat mis ik soms echt aan onze huistelefoon. Ik neem dus nooit de telefoon op, maar ik ben altijd bang dat het uiteindelijk een van mijn zussen was ofzo. Stel voor dat er iets aan de hand is. Ik vind het wel fijn om te zien wie er dus belt. Ik denk dat ik daardoor wel eerder de telefoon op zou pakken.

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 21:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:

Heel makkelijk opgelost. Je neemt op en als ze beginnen te praten zeg je dat je even iets moet doen (de deurbel gaat, of de kookwekker) en je legt de hoorn naast je telefoon neer (niet ophangen dus) en dan ga je gewoon vrolijk verder met waar je mee bezig was. Wedden dat het niet lang duurt voordat ze je niet meer bellen.
Ik heb ook bijna geen last meer van verkopers. Ik bek ze af. Ik wil niet gesoort worden onder het eten. Laatst wilde iemand mij goedkopere stroom ofzo verkopen dus ik zei nee. Hij zo "mag ik vragen waarom niet?"
ik: "ja, hoor" *stilte*
hij: "waarom niet dan?"
ik: "nou, de buurvrouw van de zus van de moeder van de vriendin van mijn broer heeft een buurvrouw die een tante heeft en daar weer een vriendin van heeft ooit eens met iemand gesproken die een zus heeft die ..."
hij: "laat maar. prettige avond verder"

Zo kan je er ook vanaf komen.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Bellatrix Lestrange
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 354 Sikkels

Bellatrix Lestrange is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 21:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Callcenters. Blegh xP
Ze zijn ook zo stom >.<

Ik: Hallo, met Agenia
Idioot: Goedendag, spreek ik met mevrouw Adolfa Swaan? (Ja, we hebben allemaal van die verschrikkelijk oudbollige namen >.< Behalve paps, die heet Piet xD)
Ik: *ietwat geïrriteerd* Nee, u spreekt met Agenia
Idioot: Oh, eh sorry...
Rolling Eyes

Ook hebben we wel eens last van een hijger gehad. Later bleek het de buurjongen van tegenover te zijn geweest om mij en mijn zusje Sofie te plagen >.<

and the world...

We Love You <3

Bellatrix Lestrange Slytherin van November
Patricia
Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 21:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Rogue schreef:

Heel makkelijk opgelost. Je neemt op en als ze beginnen te praten zeg je dat je even iets moet doen (de deurbel gaat, of de kookwekker) en je legt de hoorn naast je telefoon neer (niet ophangen dus) en dan ga je gewoon vrolijk verder met waar je mee bezig was. Wedden dat het niet lang duurt voordat ze je niet meer bellen.
Ik heb ook bijna geen last meer van verkopers. Ik bek ze af. Ik wil niet gesoort worden onder het eten. Laatst wilde iemand mij goedkopere stroom ofzo verkopen dus ik zei nee. Hij zo "mag ik vragen waarom niet?"
ik: "ja, hoor" *stilte*
hij: "waarom niet dan?"
ik: "nou, de buurvrouw van de zus van de moeder van de vriendin van mijn broer heeft een buurvrouw die een tante heeft en daar weer een vriendin van heeft ooit eens met iemand gesproken die een zus heeft die ..."
hij: "laat maar. prettige avond verder"

Zo kan je er ook vanaf komen.

Haha, ja, zo kan je er ook afkomen.

ook de telefoon wegleggen helpt meestal wel. Een vriendin van mij werkt ook bij een callcenter, en ze zegt dat ze gewoon 1 knopje heeft om iemand te bellen. Dat knopje kan je niet indrukken om op te hangen, dus de persoon die wordt gebeld moet ophangen. (volg je het nog?) Dus dan kan je zo de telefoon neerleggen. Zij kunnen niet ophangen. (kan wel, maar dat is een heel gedoe).
Mijn vader vind het meetsal wel leuk om die mensen te woord te staan. Hij weet ook dat zij niet kunnen/mogen ophangen, en hij gaat altijd hele lastige vragen stellen. hij heeft die mensen soms wel een uur aan de telefoon.
Ook hebben we een keer gehad, dat ze rond etenstijd bellen, en m'n broertje nam op. Zij dus het hele verhaal vertellen, waren ze eindelijk klaar, zegt hij: Ja, ik snap er niks van, ik geef u wel even aan m'n zus. Dus zij het hele verhaal weer vertellen aan mij. Ik: Sorry, maar daar gaat m'n moeder over. Zij wéér het verhaal doen aan m'n moeder. En m'n moeder geeft hem daarna aan m'n vader. nadat ze mijn vader het hele verhaal hebben uitgelegt zegt hij heel droog: Sorry, geen interesse.
Dat was echt heel grappig xD

Where your treasure is, there will your heart be also
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 21:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Laatst wilde iemand mij goedkopere stroom ofzo verkopen dus ik zei nee. Hij zo "mag ik vragen waarom niet?"

Die belde ons dus ook. Er stond privé op de nummermelding, dus ik dacht da's mama haar werk want die konden eventueel gaan bellen. Maar twas dus zo'n vrouw die "Goeiemiddag mevrouw" zei en daarna minstens een hele minuut volpraatte over hoe mensen 'veel te veel' betalen voor stroom. Of wij geinteresseerd waren in goedkopere. Dus ik zeg nee.
Zegt ze: "Dus jullie betalen graag te veel voor iets waar je minder voor kan betalen."
En dan probeer je er aardig uit te komen, maar dan drammen ze gewoon door.
"Mevrouw? Hallo? Mevrouw?"
Toen nam mn moeder de telefoon over en na 3 keer te hebben gezegd: niet geinteresseerd maar afgelegd, want ik vind het zo irritant. Probeer wel vriendelijk te zijn altijd, die mensen willen ook gewoon werken.

Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 02, 2007 14:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kelly Griffel schreef:

Toen nam mn moeder de telefoon over en na 3 keer te hebben gezegd: niet geinteresseerd maar afgelegd, want ik vind het zo irritant. Probeer wel vriendelijk te zijn altijd, die mensen willen ook gewoon werken.

Soms heb ik dat ook. Ik neem zelf bijna nooit de telefoon op omdat ik dan steeds denk dat het weer die verkopers zijn. Dan vraag ik steeds aan mijn broer of zus of ze die willen opnemen maar die willen dan ook niet, dus neem ik ze maar op. Meestal is het de voicemail van mijn grootvader, maar soms zijn dat dan weer die irritante verkopers. Die blijven maar doordrammen. Meestal zeg ik dan: 'Mijn moeder is naar de supermarkt. Bel over een uurtje maar eens terug.' En een uur later, mijn moeder is dan nog steeds niet thuis, bellen ze weer terug en heb ik gezegt dat ik geen interesse heb. Daarna belden ze niet meer terug. Ik blijf ook beleeft aan de telefoon. Die verkopers zijn ook maar mensen.
Het enige wat irritant is is dat ze maar blijven bellen. Ik en mijn broer en zus waren alleen thuis en de telefoon gaat 1 keer. Ik neem op en is dan weer een bedrijf. Ik zeg dat ze straks nog maar eens moeten terugbellen. Na zo'n 5 minuten gaat die telefoon weer, en weer, en weer. Volgens mij was dat weer dat bedrijf. Wij werden zo gefrustreerd dat ik die telefoon gewoon naast te lijn heb gelegt. Opgelost.

I'll do anything for you.
DoubleD
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

DoubleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 02, 2007 15:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind die telefoontjes ook zó irritant!
Ze bellen ons ook wel eens. Bijvoorbeeld laatste nog van de Otto.
Mijn moeder en vader waren niet thuis, dus ik nam die telefoon op.

Ik: Hallo, met Debby
Gekke Vent: Goede avond, met *zegt zijn naam heel snel* van *zegt bedrijf nog sneller*, spreek ik met Mevrouw Louwarts?
Ik: Sorry? Ik verstond u niet goed, zou u het nog een keer willen herhalen?
Gekke vent: U spreekt met *zegt naam snel* van *zegt bedrijf snel*
Ik: O, hallo. Nee, ik ben Mevrouw Louwarts niet.
Gekke Vent: Mag ik vragen wanneer zij thuis komt?
Ik: Geen idee, maar ze heeft geen intresse,
Gekke Vent: Weet je dat heel zeker?
Ik: Ja, ik ken mijn moeder.
Gekke Vent: Wil jij misschien wat uit onze catalogus kopen?
Ik: Nee sorry, dáár ben ik nog te jong voor.
Gekke Vent: Mag ik dan vragen hoe oud je bent?
Ik: Sorry, maar ik heb hier geen zin meer in. U hoeft niet meer terug te bellen. Goede Avond!

Toen gooide ik de hoorn erop.
Wat kan het hem nou schelen hoe oud ik ben!!

Ik vind het ook altijd zo irritant als ze zo super snel hun naam zeggen en waar ze vandaag komen. Aaaaarg!! Evil or Very Mad

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 02, 2007 16:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, dat hebben mijn ouders en ik wel eens gehad. Zó irritant, en ik moet de hele tijd opnemen. =.="

Telefoon gaat
Ik: Met Charlotte *achternaam*, met wie spreek ik?
Vrouw: Hallo, is mevrouw N. misschien thuis?
Ik: Pardon? Mevrouw wie?
Vrouw: Mevrouw N.
Ik: Ik weet niet waar u het over heeft. Bovendien, we zitten nu te eten. Probeer het later nog maar eens als ik tijd heb. [/arrogant/brutaal] *gooit hoorn op haak*

Conclusie, wij staan met de achternaam van mijn moeder in het telefoonboek, én mijn vaders achternaam. Zó irritant. Gelukkig hebben we dat nu niet meer. ^^

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 02, 2007 18:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het hoeft niet zo te zijn dat je in het telefoonboek staat en daarom van die irritante bellers krijgt. Ik sta er niet in (vanwege mijn werk) en ze bellen mij ook en ik ben dus echt niet zo vriendelijk. Ik hou er niet van en als ik zeg dat ze niet weer hoeven terug te bellen doen ze het toch met de vraag/mededeling "klopt het dat we u niet meer terug hoeven te bellen?"
"Ja verdorie en nu bel je alweer. Kappen daarmee!"
en dan onder het eten. Ik heb daar zo´n hekel aan hè.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 02, 2007 18:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wij staan niet in het telefoonboek, maar ik geloof mijn opa wel. Nou is het zo dat mijn opa en vader dezelfde naam hebben, dus soms wordt mijn opa gebeld voor mijn vader. Maar dat zijn gelukkig geen echte vervelende dingen.

Soms krijg ik weleens telefoontjes en dan weet ik niet wie het is, omdat ze zo snel praten.
Meestal is dat van één of ander bedrijf ofzo. Wanadoo of orange.
Met hun nieuste dingetjes.
Maar volgens mij bestaan die nu allebei niet meer xD

Gelukkig heb ik nooit last van een hijger ofzo.

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 02, 2007 19:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ooh, die verkopers xD Ik zeg altijd dat niemand thuis is :')

Beller: 'Is je vader thuis?'
Ik: 'Sorry, die is een weekend weg.'
Beller: 'Is je vader dan thuis?'
Ik: 'Nee, die is op vakantie.'
Beller: 'Is er nog iemand anders thuis?'
Ik: 'Ja, mijn broertje van drie. Wilt u die?'
Beller: 'Nee, laat maar zitten. Bedankt voor uw tijd!'
En dan leg ik neer :')

Oo, en ze bellen vaak heel specifiek voor een bepaalde doelgroep. Ze wéten dat wij een jong gezin zijn.
Beller: 'Zijn er mensen tussen de 12 en 50 in uw huis?'
Vader: 'Nee, helaas.'
Zo grappig xD Alleen mijn broertje valt daarbuiten. Die mensen raken dan ook helemaal in de war.

Wij hebben geen nummermelder, maar wijzelf hebben een geheim nummer. We staan wel in het telefoonboek maar als we iemand bellen staat er 'Nummer onderdrukt' of 'Niet te identificeren' of '****' ofzoiets. Dus het is niet zo dat alleen zulke centres dat hebben, als wij bellen is dat ook ^^

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp