Auteur |
Bericht |
jilly-ann
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 07, 2008 19:06 |
|
James loopt Julian voor de Grote Zaal uit. Hij kijkt niet eens achterom of Julian hem wel volgt. Als Julian een Slyth boven zijn vrienden verkiest weet hij zeker al genoeg. Tot James' opluchting volgt Julian hem inderdaad. Hij wilt zijn vriend niet kwijt, maar hij wilt ook niet uit de normen en waarden vallen die zijn vader hem heeft bijgeleerd. Slyths zijn foute mensen, punt.
"Wat doe jij met een Slyth?" vraagt James nog steeds kalmpjes. Hij probeert met grote moeite om zijn woede in te houden. Als Julian een verrader is, wilt hij hem echt nooit meer zien! Oké, dat is overdreven... "Je hield haar hand nota bene vast! Fred en ik zijn je vrienden, waarom weten wij hier niks van af?!" Is dat het gene wat hem echt dwars zit? Dat Julian het heeft verzwegen, terwijl hij dacht dat ze met z'n drieën beste vrienden waren? |
_________________ She's wishing someone would notice the insecurities behind her smile, and the tears hiding behind her eyes |
|
|
|
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 07, 2008 19:15 |
|
Julian sluit zijn ogen even, terwijl hij afwacht naar wat James wil zeggen.
Hij hoort James kalm vragen wat hij met een Slyth doet.
Julian is geïrriteerd. 'Ze is niet zoals de rest!' onderbreekt hij zijn vriend.
Hij doet zijn ogen weer open en ziet aan James' gezicht wat hij ervan vindt.
James vraagt op een luide toon waarom hij hen niks heeft verteld.
Hij zegt even niets.
'Dat weet ik niet..' zegt hij aarzelend.
'Ik dacht, dat als jullie me met Megan zagen, dat jullie geen vrienden meer ofzo wilden zijn.'
Julian ziet er gekweld uit.
Hij mag Megan erg graag, ze is niet zoals alle andere meisjes.
Maar zijn vrienden wil hij ook niet verliezen... |
|
jilly-ann
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 07, 2008 19:55 |
|
James kijkt verbaasd naar Julian om wat hij zegt. Híj was bang? Hij slikt zijn trots in en glimlacht dan naar Julian als teken dat hij zich daar geen zorgen om hoeft te maken. Als Julian echt wat voor haar voelt, zou hij het als vriend moeten accepteren, toch? Als hij ziet dat Julian gekweld kijkt hakt hij de knoop door.
"Wat leuk voor je dat je iemand gevonden hebt," zegt James met een stem die hij zo vrolijk mogelijk probeert te houden. Julian vertrouwt hem dus nog wel genoeg. "Maar nu mag je niks meer voor Fred en mij verborgen houden." Die waarschuwing moest er wel bij. |
_________________ She's wishing someone would notice the insecurities behind her smile, and the tears hiding behind her eyes |
|
|
|
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 07, 2008 20:02 |
|
Julian kan niet meer verbaasd zijn als James naar hem glimlacht.
Maar na wat James zegt, opent Julian zijn mond vol verbazing,
al dacht hij dat dat niet.
Als James hem een soort waarschuwing geeft, knikt hij.
'Goed, geen probleem!' zegt hij grijnzend.
Ze gaan terug naar de Grote Zaal en gaan bij Megan zitten.
Julian geeft haar een geruststellende knik en ze lacht.
Maar niemand van de 3 weet iets te zeggen... |
|
Lix
7e jaars
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 07, 2008 23:10 |
|
"Nou ja, Julian is.. " hij hoeft zijn zin niet af te maken, want James heeft het schockerende nieuwtje al gespot. Hij geeft James een 'I know'-blik.
Even later volgt hij Julian en James de zaal uit. Hij kijkt nog even om naar Megan.
"Inderdaad," springt Fred zijn vriend bij als hij aankomt, "Wij moeten alles weten. AL-LES. Je weet toch, wij zijn de haviken van de school.
Ze loopt weg, in zijn ooghoek ziet ze haar richting de uitgang lopen. Hij slaakt een zucht van verlichting. "Werk even mee, wil je?" snauwt hij naar het Gryffindor meisje.
[...]
In eerste instantie is Richard met stomheid geslagen door de Ravenclaw tirade, pas als de meiden weglopen kan hij het allemaal bevatten. Hij voelt nog steeds de afdruk van haar vinger in zijn borstkas.
Niemand zet hem zo voor lul. Hij loopt snel achter het tweetal aan en trekt Rose met zich mee. Dan duwt hij haar, in de Hal, tegen een muur aan met haar armen tegen de muur gepind. Voordat iemand kan reageren brengt hij zijn gezicht dicht bij de hare. Dan fluistert hij: "Ik waarschuw je. Doe. Dat. Nooit. Meer." Na een laatste doordringende blik laat hij haar los.
Zo snel als hij kwam, is hij ook weer weg. Hij stormt de trap af de kelder in en slaat zo hard als hij kan met de deuren.
|
_________________ Could it be January 'cause it feels so cold without you here
Oh you are the sun
Yesterday and everyday seems so plain
Now you're not here, my color's gone.
Laatst aangepast door Lix op Za Nov 08, 2008 10:39; in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 08, 2008 7:32 |
|
Chase kijkt niet erg verbaasd als hij Mina zo hoort praten.
"Oke, oke, ik laat je al met rust." Chase loopt richting de dansvloer en gaat daar maar wat staan dansen.
Na een tijdje ziet hij dat dat meisje wat met Richard aan het dansen was bij het andere meisje staan, maar waar was Richard nou heen gegaan?
Dan lopen beide meisjes de Grote zaal uit en hij ziet dat Richard achter hen aan gaat.
Chase loopt geruisloos achter hen aan en kijkt wat er gaat gebeuren. Richard pakt dat meisje van zes dagen geleden vast pakt en haar tegen de muur duwt.
"Ik moet iets doen, maar wat." mompeld Chase. Hij voelt in zijn zakken of hij nog iets bij zich heeft.
Meteen als Richard naar de kelders loopt, loopt Chase hem achterna. Daar ziet hij hem zo hard als hij maar kan met de deuren slaan.
"Rich!" probeert hij hem te roepen. "Rich!" |
_________________ Slythpride forever |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 09, 2008 13:34 |
|
Eva weet niet waar gekeken als Richard Zabini hen plotseling achterna komt. Is het voor haar? Wil hij zich verontschuldigen? Natuurlijk niet, denkt ze somber. Hij zit in Slytherin, remember.
Het vermoeden dat verontschuldigen hem hier niet gebracht hebben, wordt bevestigd door de woeste blik op zijn gezicht. Hij pint Rose tegen de muur en brengt z'n gezicht gevaarlijk dicht bij het hare - als hij niet zo enorm woedend was geweest zou ze maar wat graag in haar vriendins plaats komen. Hij vertrekt weer, het gaat allemaal zo snel, in een omgekeerde tel.
Eva blijft ietwat verward achter. Ze loopt snel naar Rose toe. "Ben je oké? vraagt ze aan haar vriendin. "Wat zei hij?"
Het was vast iets over die tirade die Rose had afgestoken tegen hem. Zij kent haar temperamentvolle vriendin niet anders, maar voor Richard is het vast iets nieuws. |
|
|
DoubleD
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 10, 2008 20:52 |
|
Rose schrikt zich een ongeluk wanneer Zabini haar tegen me muur drukt. Even is ze bang dat hij haar zal slaan, maar ergens is ze opgelucht wanneer hij, toch wel op dreigende toon, tegen haar spreekt.
Zo snel als hij gekomen was, zo snel is ie ook weer weg. Rose wrijft over haar polsen, die hij aardig hard vast had, en kijkt beduusd naar Eva.
'Het gaat wel goed geloof ik. Hij zei dat ik het nooit meer moest doen. Maar dat zal me echt niet tegen houden.' Rose trekt haar kleren recht. 'Maar goed.' Rose wil hier even niet meer aan denken. 'Danst ie een beetje goed? En waarom ging hij nou ineens zo snel weg?' Ze wist ook wel dat Eva daar geen antwoord op had, maar hé! Iemand moet het gesprek gaande houden. ^^
|
|
HG
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: Aan het toekijken hoe Hermelien en Ron aan het kussen zijn
|
Geplaatst:
Ma Nov 10, 2008 21:06 |
|
Lucy was nog steeds aan het dansen, toen opeens Rose de jongen bij haar wegplukte. " Die zal wel weer iets verkeerds gedaan hebben, gezien de toon die Rose aansloeg" dacht Lucy bij haarzelf. Ze zag haar vrienden rondom haar heen nog steeds dansen en zegt tegen hun" Ben even weg hoor, zo terug." Lucy besloot dat het toch tijd werd om te kijken wat hier nu in hemelsnaam aan de hand was. Ze loopt een tijdje en ziet dan Rose en Eva staan en vraagt aan Rose"Ik weet niet wat die jongen misdaan heeft? Maar als je mijn hulp nodig hebt roep je maar en het spijt me dat Eva dit heeft moeten zien. Ik wist ook niet wat die jongen van mij wou de creep hij gaf niet eens antwoord op mijn vragen en snauwde mij af toen ik niet meewerkte." Rustig bleef Lucy bij Rose en Eva staan hopend op een antwoord om duidelijkheid in deze rare situatie te scheppen.
Ooc: Sorry voor mijn iets te lange afwezigheid, ik ga mij nu weer vol overgave op deze RPG storten . |
_________________ "Is this the moment?" Harry asked weakly, and when nothing happened except that Ron and Hermione gripped each other still more firmly and swayed on the spot, he raised his voice: "OI! There's a war going on here!" quote uit het boek pagina 625 |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 10, 2008 22:32 |
|
Eva grijnst vreugdeloos om de vragen van haar vriendin. Ze weet best dat Rose enkel probeert om de sfeer wat luchtiger te maken.
"Ik weet het allemaal niet meer," zucht ze. "Hij is zo gemeen, zo vreemd, zo abnormaal. Soms denk ik dat het dat is wat me aantrekt, maar wat is daar nu logisch aan?"
Dan komt Lucy bij hen staan. Eva probeert zichzelf te kalmeren - dit is het meisje waarmee hij danste! - want ze wil geen ruzie met familie van Rose. Dan heeft ze vast weer ruzie met haar. Als Lucy haar verhaal doet, is Eva nogal verbaasd. "Dus hij kent jou niet eens?" vraagt ze. "En je bent een zevendejaars, hij zit in het eerste jaar... lef heeft ie wel."
"Wat die jongen misdaan heeft? Niets, eigenlijk. We waren aan het dansen en hij was heel goed en best... lief zou ik het niet noemen, eerder charmant. Toen kwam het volgend nummer en hij werd heel kwaad en liep weg. Naar jou dus. Ik weet ook niet wat er aan de hand is." |
|
|
Lix
7e jaars
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 11, 2008 12:25 |
|
Hij hoort de stem van Chase op de achtergrond, maar reageert niet. Hij kan niet bevatten dat ze dit durfde te doen. Hij moet iets doen, iets doen zodat ze weet dat ze niet zo met hem kan sollen. Maar wát?
Terwijl hij zijn wintergewaad aandoet denkt hij terug aan eerder op de avond. Hij voelde zich zo fijn, zo kalm, zo..... Nee. Hier kan hij niet helder nadenken. Snel rent hij Chase voorbij en loopt de grote deuren van Zweinstein uit. Als hij zijn snelheid vermindert merkt hij dat hij in een wereld van totale stilte en donker is beland. Hij gaat zitten op een omgevallen boom en legt zijn hoofd in zijn handen.
Het is allemaal zo een waas geworden in zijn hoofd, de hele avond. Hij had niet eens het Gryffindor meisje aangekeken of, beter gezegd, naar haar opgekeken. En dat terwijl hij eigenlijk op zoek was naar een Gryffindor meisje. Het klopte allemaal niet. Één ding weet hij zeker, die Ravenclaws moet hij vermijden.
|
_________________ Could it be January 'cause it feels so cold without you here
Oh you are the sun
Yesterday and everyday seems so plain
Now you're not here, my color's gone.
Laatst aangepast door Lix op Di Nov 11, 2008 15:39; in totaal 3 keer bewerkt |
|
|
|
Sacha
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 11, 2008 14:39 |
|
Sorry lang niet gepost was ziek enzo en nu toetsweek maar toch even stiekem posten ^^
Dominique schrikt als Rose hem omhelst iets wat hij even niet had verwacht. Eigenlijk wilt hij even vragen wat dat nou precies was met Eva maar hij krijgt er geen kans voor omdat ze aan een stuk door babbelt. Echt een Weasley kwaal dat non-stop geklets denkt hij.
Dan begint ze over Roxy. Oke lieve nicht, lekker direct denkt hij, maar hij vindt het niet erg. Dominique maakt een buiging en pakt Roxy's hand. "Zullen we dan maar?" vraagt hij. Maar het slownummer wat net begint valt niet zo in de smaak. Hij kijkt even om naar zijn zus. Zo kan het natuurlijk ook, maar niet echt iets voor hem. Maar het slownummer duurt niet lang en er begint een ander vrolijk lied. "Is dit meer jouw smaak?" vraagt hij met een grijns aan Roxy. |
_________________ Matthew Fox <33333
|
|
|
|
margop
4e jaars
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 11, 2008 18:15 |
|
Roxy Anderson
Roxy grijnst als Dominique haar mee vraagt om te dansen. Ze kan nog net een meisjesachtige giechel onderdrukken als hij een buiging voor haar maakt en haar hart maakt verschillende tuimelingen als hij haar hand vastpakt. Deze avond verloopt helemaal op wieltjes!
Vooral omdat het trage nummer alweer snel afgelopen is. 'Ja, dit is meer voor mij,' grijnst ze naar hem als ze op de dansvloer verdwijnt. 'Wat is dat hele gedoe met Zabini eigenlijk?' Ze kent zijn reputatie, maar eigenlijk kan het haar weinig schelen dat Zabini zo 'charmant' is, meestal zijn dat de gemeenste jongens. |
_________________ Baby, whipped cream or chocolate sauce?
Both! |
|
|
|
HG
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: Aan het toekijken hoe Hermelien en Ron aan het kussen zijn
|
Geplaatst:
Di Nov 11, 2008 19:16 |
|
Wanneer Lucy ziet dat Eva even tot kalmte moet komen laat ze haar even. Als ze Eva dan hoort vragen dat die jongen haar niet eens kent, kijkt Lucy Eva aan en zegt" Nee ik ken hem echt niet, ik weet ook niet eens wat hij van mij wou. Inderdaad lef heeft hij wel, maar ik zou echt nooit iets beginnen met zo een eerstejaars. Ik ben zelf zevendejaars, dan zoek ik wel iemand van mijn eigen leeftijd." Wanneer Eva dan haar verhaal doet en zegt dat de jongen eigenlijk niks misdaan heeft. Dat ze alleen samen aan het dansen waren en hij erg charmant was, maar toen het volgende nummer kwam hij kwaad naar wegliep naar haar toe. Kijkt Lucy Eva aan na haar betoog en zegt" Ik blijf het een vreemde vogel vinden. Als hij jouw of Rose weer lastig valt kan je altijd naar mij toe komen hoor. Ik hou hem in de gaten." Rustig blijft Lucy staan om te kijken wat voor effect haar antwoorden op Eva hebben gehad ze hoopt maar dat ze niet boos op haar is nu. |
_________________ "Is this the moment?" Harry asked weakly, and when nothing happened except that Ron and Hermione gripped each other still more firmly and swayed on the spot, he raised his voice: "OI! There's a war going on here!" quote uit het boek pagina 625 |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 11, 2008 19:56 |
|
Eva weet van zichzelf dat ze vast overreageert. Wat is er eigenlijk met haar aan de hand? Ze is altijd zo koel en vastberaden, ze toont nooit emoties... en nu komt één of andere knappe jongen af en ze gaat door haar knieën. Ze is toch niet zwak ofzo?
"Hij is vast gewoon een gemene zak," zegt Eva zo luchtig mogelijk. "Een arrogante kwal. Wat denkt hij dan, omdat een eerstejaars hem ten dans vraagt, dat hij dan zeker een zevendejaars kan krijgen? Ik vind hem niet eens leuk. Hij dacht vast dat ik iets met hem wilde. Komaan zeg."
Eva zegt precies het tegenovergestelde van wat ze voelt. Ze is best jaloers op Lucy, dat hij naar haar toeliep... een Gryff, zevendejaars dan nog. "Ik had het toch kunnen weten. Jij bent veel mooier dan ik, Lucy. En je bent ouder. Het is stoer om te dansen met iemand die ouder is. Maar hij valt ons niet lastig. En als hij dat wel doet, dan weet ik wel hoe ik hem moet aanpakken."
Ze draait zich om en gaat naar de common room, zonder nog iets te zeggen. Rose kan zelf wel uitmaken of ze nog wil feesten of niet. Eva weet het gewoon allemaal niet meer. Hij mag dan een vreemde vogel zijn, hij weet mij te raken. Dat is nog nooit eerder gebeurd. Ze komt aan de common room, lost het raadsel op en gaat rechtstreeks naar haar bed, waar ze op neerploft. Stilletjes laat ze de tranen komen. |
|
|
|
|