Auteur |
Bericht |
Emma Roos
7e jaars

Verdiend:
322 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 13:07 |
 |
*kickt topic omhoog*
Mij zou het nu wel uitmaken als Harry een meisje was. Niet alleen Harry, maar ook Ginny, Cho en Cedric zouden zouden van geslacht moeten veranderen. Hun karakters zouden dan denk ik ook wel iets anders worden. En misschien daarbij het plot. Als JKR met Harry als meisje was begonnen, was het verhaal misschien wel helemaal anders gelopen.
Dus mij maakt het wel uit als Harry Harriette was. Maar dan was je er al aan gewend en kon je "Harriette" niet voorstellen als jongen ^^ |
Wise Words #2:
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
- Albert Einstein |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 17:44 |
 |
Ik ben het met Emma Roos eens. Als Harry Harriete was geweest, kreeg je echt een heel ander soort boeken. Meisjes kijken anders tegen de dingen aan, en het hoofdkarakter zou helemaal anders zijn.
Ginny, Cho en Cedric zouden niet per se van geslacht moeten veranderen... alleen zou dat waarschijnlijk wel gebeuren ^^ Je zou gewoon heel andere boeken krijgen. |
  |
 |
Severus Sneep
1e jaars

Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 21, 2008 17:03 |
 |
Ik denk dat wij gewoon helemaal aan Harry Potter vast zitten en we daarom niet kunnen denken aan een meisje in de hoofdrol. Maar als het nou zo op de markt was gekomen. Als een meisje.. Dan denk ik dat wij niet aan een jongen zouden moeten denken.
Tuurlijk zou ik nu zeggen: een jongen moet de hoofdrol hebben. Hij bekijkt alles heel anders dan een meisje. Als de hoofdrol een meisje was geweest en je had haar met het karakter van HP neer willen zetten dan had je echt een apathisch persoon gekregen. |
|
|
  |
 |
LieffJ
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 01, 2008 19:47 |
 |
*Kikt topic omhoog*
Nou, als Harry een meisje was, zou alles best wel veranderen. Ten eerste zouden Cho, Carlo & Ginny ook van geslacht moeten veranderen, aangezien Harry zoent met Cho & Ginny, en Cho het vriendinnetje van Carlo was. Als Ginny een jongen was, zouden alle andere Wemels mss wel meisjes zijn, omdat dan weer de laatste 'anders is'. Als Ron een meisje is, moet Hermione een jongen worden. Krum moet dan ook een meisje worden. Fleur een jongen, want Bil wordt dan ook een meisje. Angelique wordt dan ook een jongen, want zij ging met Fred naar het schoolbal. Om over Ron verder te gaan, Lavender wordt dan ook een man. Ik denk Neville ook een vrouw, aangezien het Harry of Neville was die gekenmerkd zou worden door Voldemort. Voldemort was dan mss ook een vrouw. Als Voldemort een vrouw zou zijn, zouden Bellatrix & Snape [Barto jr & Lucius&Narcissa mss ook] van geslacht veranderen.
Tonks wordt ook een man, want Molly wou haar aan Bil koppelen. Als Tonks een man is, wordt Lupin een vrouw. En ik denk dat 'De 3 mannen en de vrouw' [De marouders] niet een iets 'goed' is, dus zullen Sirius, James & Peter ook wel een vrouw worden. Lily is dan de man, en Snape moet dan ook een vrouw worden aangezien hij verliefd was op Lily. [Het kan ook zijn dat Lily dan gewoon het vrienclubje krijgt. Dan hoeft Snape ook niet echt van geslacht te veranderen.]
Als je het even zo bekijkt, verandert het gewoon veel aan het verhaal, iedereen krijgt het tegenovergestelde geslacht.
Afgezien van dit, lijkt het me ook veel minder leuk om alles vanuit het standpunt van een meisje te lezen, dan krijg je al snel zo'n melodramatisch meidenboek. Jongens hebben gewoon een veel leukere blik op de wereld, vind ik.
[/Rawrrr, veel te lange uitleg x.D] |
|
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 01, 2008 22:40 |
 |
lauie schreef: | ik denk dat het niet zo echt allemaal goed zou zijn al het een meisje was; ten eerste, een meisje zorgt altijd voor problemen, en ze zou het niet aankunen, en ze zou niet kunnen vechten met voldemort |
Waarom zou een meisje dat niet kunnen? Ik vind het écht onzin dat je zegt dat meisjes het niet aankunnen. Een meisjes zorgen écht niet altijd voor problemen. Ginny, Luna en Hermione kunnen toch ook prima tegen de DE vechten? En Bellatrix is een van de trouwste en beste DE. Zij kan alles toch ook aan?
Ik ben het met je eens dat een meisje heel anders zou zijn, maar een meisje is écht niet minder sterk ofzo. Dat ligt echt aan meisjes en jongens apart. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Jessiicáa
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 05, 2008 8:46 |
 |
Ik heb op jongen gestemd, als het een meisje was geweest was het idd meer een meidenboek met denk ik meer romantiek en vriendschap [meidenruzies ]
Ik denk dat er dan maar weinig jongens/mannen zullen zijn die het boek dan gaan kopen. Daarmee zou J.K. Rowling misschien niet zo veel verkocht hebben als dat ze nu doet en misschien zou het niet zo beroemd zijn geweest.. En Harriette Potter klinkt idd niet x] |
|
|
  |
 |
Firminus Niggelus
3e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 05, 2008 10:07 |
 |
Waarom zouden er dan persé meidenruzies in moeten staan.
Het had echt niet een meidenboek hoeven te worden hoor,het is nu toch ook geen jongensboek,er spelen veel meisjes mee,een zelfs een permantente hoofdrol.
Harry had best een meisje kunnen zijn. |
_________________ Huffelpuf Proud.
Proud to be a Huffie |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 05, 2008 17:21 |
 |
Ik ben het niet eens met Jessiicáa. HP is inderdaad beter met in de hoofdrol een jongen, maar niet omdat er dan meer romantiek en vriendschap/meidenruzies in zouden zitten. Dat hoeft toch niet? Niet elk meisje is zoals ze in de boeken van Carry Slee worden voorgesteld...
Ik vind het gewoon beter met een jongen omdat een meisje anders tegen het leven aankijkt en er andere ideeën op nahouden.
Volgens mij heeft JK Rowling geen jongen gekozen omdat ze dan meer succes zou hebben (bij jongens omdat het hoofdpersonage een jongen is en bij meisjes voor dezelfde reden), want ze had het enorme succes echt niet verwacht. |
  |
 |
Tiram
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 05, 2008 20:20 |
 |
Ik zou het waarschijnlijk niet hebben gelezen.
Het zou gewoon niet geklopt hebben als Harry een meisje zou zijn en bovendien zou het dan een soort van meidenboek zijn geworden.
Nee, de HP held moet toch echt een jongen zijn. |
|
|
  |
 |
Firminus Niggelus
3e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 06, 2008 10:09 |
 |
Niet alle boeken waarin een meisje de hoofdrol speelt,is geen typisch meidenboek hoor.
Je moet niet gaan generaliseren, er hoeven toch niet persé ruzies in voortekomen gekibbel en overdreven romantiek.
Dit is soms wel zo in echte kinderboeken,zoals die van Carry Slee wat Genner al zei. |
_________________ Huffelpuf Proud.
Proud to be a Huffie |
|
  |
 |
nautic
5e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 06, 2008 21:29 |
 |
ik denk een jongen omdat de meeste boeken over meisjes gaan en die denken soms ook over andere dingen als jongens. meisjes weten veel meer over gevoelens enzo dus als het voer een meisje ging werd het verhaal toch ook weer anders denk ik |
_________________ HPF bedankt voor de leuke tijd. |
|
  |
 |
Lilytje
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 08, 2008 19:14 |
 |
Ik heb net een aantal boeken gelezen met een meisje in de hoofdrol, en dat wareen géén meidenboeken. Ik zou niet weten waarom alle boeken met een meisje in de hoofdrol meidenboeken zouden zijn.
Voor mij zou het niet uitmaken of de hoofdrol in HP nu een jongen of een meisje was.
lauie schreef: | ik denk dat het niet zo echt allemaal goed zou zijn al het een meisje was; ten eerste, een meisje zorgt altijd voor problemen, en ze zou het niet aankunen, en ze zou niet kunnen vechten met voldemort |
dit vind ik onzin. Een meisje zorgt níet altijd voor problemen. En waarom zou een meisje het niet aankunnen om te vechten met Voldemort? Ik vind dat meisjes dikwijls sterker (niet fysiek bedoel ik) zijn dan jongens, dus ze zou het zeker aankunnen. |
"Dying? Not at all." |
|
  |
 |
Gwendolyn
4e jaars

Verdiend:
147 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 08, 2008 20:19 |
 |
ik zou het wel hebben gelezen zou de hoofdpersoon een meisje zijn.. het is gewoon een 'drogbeeld' dat alle meisjes zwak zijn en niets kunnen door hun 'gevoelens'.. er zijn meisjes die heel wat meer aankunnen dan jongens.. dus dat zou geen verschil hebben gemaakt..
wat anders was geweest is dat meisjes heel anders en uitgebreider nadenken dan jongens.. veel complexer..
maar dat betekend niet niet dat meisjes daarom geen held *in dat geval heldin* kunnen zijn..!!
maar het is geschreven vanuit een jongens positie en dat is weer heel anders dan een meisjes positie.. en dat vind ik wel heel stoer..
zo ontdekke we misschien nog eens iets van die jongens..xD |
_________________ But when they will meet everything will change
The everlasting battle between good and evil will reaches one of it’s high levels
But nothing is what it seems..
Read our story: Niets is wat het lijkt.. |
|
  |
 |
Filister
5e jaars

Verdiend:
64 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 10, 2008 4:29 |
 |
Het maakt mij eigenlijk niks uit, zolang hij/zij maar moed heeft!
Of het nou Hermelien of Harry was geweest, maakt mij niet uit:
Hermelien: Lost zaken op omdat ze zo slim is en veel beter in lessen is als Harry, Ron, enz.
Harry: Heeft moed en kan supergoed VTZK |
_________________ Proud to be a Hufflepuff! |
|
  |
 |
Schéhérazade
3e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 09, 2008 13:04 |
 |
We kennen de Harry Potter boeken me als hoofdrol een jongen. Natuurlijk lijkt het dan logischer dat het hoofdpersonage een jongen is. Maar waarom zou het geen meisje kunnen zijn. Zij kunnen even goed doen wat Harry doet. In plaats van twee jongens en een meisje, gewoon twee meisjes en twee jongens die ze leuk vinden.
Het is ook onlogisch waarom ene meisje bepaalde dingen niet zou aankunnen, terwijl een jongen het zogezegd wel kan. Het had evengoed Hermelien kunnen zijn met de eigenschappen van Harry en dat zij Voldemort had moeten verslaan. Dus, ik zie geen redenen waarom de hoofdrol niet een meisje had kunnen zijn. |
_________________ Schéhérazade - het verhaal van de nachtegaal |
|
  |
 |
|