Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Tienerzwangerschap Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2007 17:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

superharrypotterfan schreef:
daredevil schreef:
Potterfreaky schreef:
daredevil schreef:
Narcissa schreef:
Allemaal leuk en aardig, maar als er een koppel er niet oplet, zei gebruik niet de pil of iest dergelijks,en hij gebruikt geen condoom. Dan vind ik het wel eigenschuld. Als er niet wordt opgelet, vind ik persoonlijk dat ze hun schuld moet accepteren. maar als het persongeluk gaat, dan staat er een ander verhaal voor me neus.

Precies.
dan is het gewoon eigen schuld dikke bult in je buik.

Ja maar stel, het gebeurt je; niet gepland toch gebeurt, wat heb je daar dan aan, "eigen schuld, dikke bult" ik bedoel je zal het toch maar moeten rooien he, lekker als je dan van iedereen dat hoort!
het is niet echt een kleinigheidje! Ik wil hier mee zeggen dat dat wel makkenlijk praten is, zolang het een ander aan gaat...
En wat wil je zeggen met "je schuld accepteren?" Het is niet een geldbedrag dat je moet aflossen je zit wel je hele leven aan een kind vast. En een beslissing tot abortus is niet zomaar iets; er groeit wel een mensje in je!

Ja dan moet je maar voorbehoedsmiddelen gebruiken,als je dat niet doent dan heb ik er ook geen medelijde mee.wel als het perongeluk is als je wel iets hebt gebruikt.

Lekker kort door de bocht allemaal he?(op potterfreaky na) Denken jullie cht dat het zo makkelijk is? EEN MENS!! Hallo.. is niet ff wat je zo maar beslist Oke als je bwust geen condoom gebruik of de pil dan weet je het gwn. Maar als je het vergeet.. Ik heb geen medelijden met je... Nou fijn as iedereen dat tegen je zegt. Dan weet je gelijk wie je vrienden zijn.

superharrypotterfan heeft gelijk. Hte is idd lekker makkelijk praten. Daredevil, jij gaat wel heel erg kort door de bocht. Stel iemand wordt verkracht (die gebruiken ook geen voorbehoedsmiddelen) en je raakt zwanger? dan heb je neem ik aan wel medelijden. Maar wat heeft iemand aan medelijden. Aan medelijden heb je niks. Steun, daar heeft iemand iets aan. Ook als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt.

En als je wel voorbehoedsmiddelen gebruikt, dan is het nog klote als je ongeplanned zwanger raakt. Maar je zit er wel mee. Heel je leven overhoop en heel je jeugd kwijt. Aaan eigen schuld heeft niemand iets. Ook al ben je door je eigen schuld zwanger geraakt.

daarnaast hebben tienermoeders het al vaak moeilijk zat. Ze zijn er zelf niet blij mee, de ouders kunnen hun verstoten, en de vriend laat ze vaak stikken. Als dan ook nog eens iedereen zegt: eigen schuld, dan is helemaal het hek van de dam. Hoe zou jij je voelen in zo'n situatie?

HPF we will miss you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Verdiend: 0 Sikkels

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2007 18:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

superharrypotterfan schreef:
daredevil schreef:
Potterfreaky schreef:
daredevil schreef:
Narcissa schreef:
Allemaal leuk en aardig, maar als er een koppel er niet oplet, zei gebruik niet de pil of iest dergelijks,en hij gebruikt geen condoom. Dan vind ik het wel eigenschuld. Als er niet wordt opgelet, vind ik persoonlijk dat ze hun schuld moet accepteren. maar als het persongeluk gaat, dan staat er een ander verhaal voor me neus.

Precies.
dan is het gewoon eigen schuld dikke bult in je buik.

Ja maar stel, het gebeurt je; niet gepland toch gebeurt, wat heb je daar dan aan, "eigen schuld, dikke bult" ik bedoel je zal het toch maar moeten rooien he, lekker als je dan van iedereen dat hoort!
het is niet echt een kleinigheidje! Ik wil hier mee zeggen dat dat wel makkenlijk praten is, zolang het een ander aan gaat...
En wat wil je zeggen met "je schuld accepteren?" Het is niet een geldbedrag dat je moet aflossen je zit wel je hele leven aan een kind vast. En een beslissing tot abortus is niet zomaar iets; er groeit wel een mensje in je!

Ja dan moet je maar voorbehoedsmiddelen gebruiken,als je dat niet doent dan heb ik er ook geen medelijde mee.wel als het perongeluk is als je wel iets hebt gebruikt.

Lekker kort door de bocht allemaal he?(op potterfreaky na) Denken jullie cht dat het zo makkelijk is? EEN MENS!! Hallo.. is niet ff wat je zo maar beslist Oke als je bwust geen condoom gebruik of de pil dan weet je het gwn. Maar als je het vergeet.. Ik heb geen medelijden met je... Nou fijn as iedereen dat tegen je zegt. Dan weet je gelijk wie je vrienden zijn.

idd! dat is precies wat ik bedoel, shpf, het is allemaal makkenlijk praten!Maar Ik vind dat asl het een vriend/vriendin gebeurt dat je hen dient te steunen, aan dat soort opmerkingen heb je niet zoveel he! En medelijden slaat helemaal nergens op! steun iemand liever!!

waterbleu
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 30 Sikkels

waterbleu is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2007 14:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt mij zelf heel lastig als je op tienerleeftijd al zwanger raakt. Hoe het dan verder moet met school enzo. Als ik zelf zwanger zou raken ( niet dat dat nu zo snel zal gebeuren) zou ik het denk ik wel houden. Het is toch een soort van moord. Ik vind het wel een beetje een ander verhaal als je bijv. verkracht wordt en dan zwanger raakt. Ik weet niet of ik het dan wel zal willen houden, want eigenlijk is het dan nogal ongewenst.
maar het blijft natuurlijk lastig en wat al eerder is gezegd. Ik heb nu maar makkelijk praten....

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 161 Sikkels

superharrypotterfan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2007 15:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

waterbleu schreef:
Het lijkt mij zelf heel lastig als je op tienerleeftijd al zwanger raakt. Hoe het dan verder moet met school enzo. Als ik zelf zwanger zou raken ( niet dat dat nu zo snel zal gebeuren) zou ik het denk ik wel houden. Het is toch een soort van moord. Ik vind het wel een beetje een ander verhaal als je bijv. verkracht wordt en dan zwanger raakt. Ik weet niet of ik het dan wel zal willen houden, want eigenlijk is het dan nogal ongewenst.
maar het blijft natuurlijk lastig en wat al eerder is gezegd. Ik heb nu maar makkelijk praten....

Als je tiener bent is een zwangerschap meestal ongewenst he? Dat heeft niets met verkrachting te maken... Maar ik denk dat ik wel snap wat jij bedoelt....

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 90 Sikkels

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2007 21:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het helemaal niet kort door de bocht om te zeggen dat het je eigen schuld is wanneer je ongewenst zwanger raakt. Hoe kun je vergeten om een condoom om te doen? Als je dronken bent? Dat is dan ook je eigen schuld ofniet?
Hoe je het ook went of keert, de schuld ligt bij de ouders, bij wie anders? Bij het kind dat niet geboren had mogen worden? Rolling Eyes

Of eentje die ik ook vaak hoor: condoom is gescheurd... waarschijnlijk 1% van alle ongewenste zwangerschappen. Verkracht? 3 of 4% van alle gevallen.
Vaak is het gewoon onvoorzichtigheid van de ouders, andere voorbeelden verdwijnen in het niet vergeleken met onnalatendheid.

Ketenvuur
iesz
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 67 Sikkels

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 15:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Aan de ene kant vind ik het wel kort in de bocht maar aan de andere kant niet.
Ik weet niet goed hoe ik over tienerzwangerschap moet denken.
Ik kan een meisje die is een jaar jongen dan mij en gaat naar bed enzo. Ik vind het gewoon te jong. Op die leeftijd kan je heus geen verantwoordelijkheid nemen over je kind enzo. Soms hoop ik echt dat ze een keer zwanger word omdat de dan de gevaren ziet van seks hebben op zo'n jonge leeftijd. Het klinkt misschien gemeen en hard. Maar toch is het zo, ik heb haar zovaak vertelt dat ze beter paar jaartjes had moeten wachten.

En abortus is moord vind ik een vage stelling. Ik weet niet hoe ik daar over moet denken.
Aan de ene kant vind ik het wel zo maar aan de andere kant denk ik van niet. Het leeft alleen in de buik.
Ik zeg nu wel dat ik nooit abortus zou plegen maar ik weet niet wat ik zou doen als ik zwanger raakt op mijn leeftijd.(wat denk niet snel voorkomt)

Hail goddes of spring

You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE!
superharrypotterfan
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 16:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

XilonaX schreef:
Ik vind het helemaal niet kort door de bocht om te zeggen dat het je eigen schuld is wanneer je ongewenst zwanger raakt. Hoe kun je vergeten om een condoom om te doen? Als je dronken bent? Dat is dan ook je eigen schuld ofniet?
Hoe je het ook went of keert, de schuld ligt bij de ouders, bij wie anders? Bij het kind dat niet geboren had mogen worden? Rolling Eyes

Of eentje die ik ook vaak hoor: condoom is gescheurd... waarschijnlijk 1% van alle ongewenste zwangerschappen. Verkracht? 3 of 4% van alle gevallen.
Vaak is het gewoon onvoorzichtigheid van de ouders, andere voorbeelden verdwijnen in het niet vergeleken met onnalatendheid.

Idd in totaal dus 5 procent. Hoeveel jongeren zijn er in nederland?? En daar 5 procent van. En nog maals.. ZOals Potterfreaky al zei : Aan medelijden of gezeur heb je niets!! " schuld ' Schuld heb je wanneer je ruzie hebt of zo maar niet als je een kind ter wereld zet ook al is het kind ongeplant. En wie heeft het er over dat het altijd ongewenst moet zijn . Ongeplant is iets anders dan ongewenst!!

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 90 Sikkels

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 22:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja maar luister eens. Als er iets fout gaat, moet er iemand schuldig zijn. Iemand draagt de schuld, anders was het niet fout gegaan. Bij wie ligt de schuld dan? Bij het kind? Nee toch?
5% klinkt inderdaad veel als je gaat kijken naar de jeugd van Nederland. Maar 95% van de andere gevallen klinkt véél meer, ook omdat je het relatief bekijkt: 5% is niets vergeleken met 95%

Ik weet niet waarom shpf over ongeplande zwangerschap begint. Is dat hetzelfde als ongewenst of is dat per geval anders?

Ketenvuur
Tarantallegra
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 129 Sikkels

Tarantallegra is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 23:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Schuld vind ik wel een beetje hard in deze context Confused Natuurlijk is het je eigen verantwoordelijkheid geweest, en ja 't is stom. Maar iemand dan zeggen dat 'ie zelf schuldig is ... nee. We zijn allemaal wel een keertje minder verstandig bezig. En misschien heb je wel gelijk, het is eigen verantwoording, en je hebt het zelf (met zijn tweeën) voor elkaar gekregen, maar bij "schuld" krijg ik meteen het idee alsof het "net goed" is dat er een zwangerschap uit voort geraakt is ofzo.. Ik weet niet. Vind niet dat je dat in dit geval zo makkelijk kan zeggen.

Mijn huisgenootje is ook zwanger. (: Ik ga er verder niet op in omdat ik niet andermans leven online wil gooien, maar ik vind het echt heel leuk voor haar... ze is misschien wel heel jong, maar volgens mij gaat ze het allemaal wel redden. Ik vind het echt leuk voor haar.

Wat betreft ongeplant/ongewenst: Dat is per geval anders lijkt me... Je kan ongeplant zwanger worden, en dat is misschien even oops. Maar als je uiteindelijk het kind besluit te houden zelf, geef je daarmee wel aan dat het gewenst is denk ik. Smile Natuurlijk zal dit niet altijd zo zijn .. Maar vaak geeft de keuze het kind te houden (wat vaak genoeg gebeurt) al een hoop aan.

"Heaven isn't a place. Heaven is perfection. Wouldn't you think? And we don't go there, as much as we express it. Does that sound true to you?"
Judith
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 68 Sikkels

Judith is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 19:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey,
Gelukkig is dit mij nog nooit gebeurd. Ik weet ook niet wat ik gedaan zou hebben als ik in de schoenen had gestaan van je vriendin. De pil is normaal gesproken heel betrouwbaar, maar het is dus toch misgegaan. Het zal natuurlijk wel een schok zijn geweest. Abortus plegen lijkt me aan de ene kant een goede oplossing, maar aan de andere kant lijkt het me ook dat je het gevoel hebt dat je iemand vermoordt, het groeit in je en je hebt er vanaf het begin een connectie mee. Misschien had ik precies hetzelfde gedaan, ik weet het niet. Gelukkig zit ik niet in zo'n situatie, besluiten wat je gaat doen met de baby lijkt me heel moeilijk!

Blijerd
Happy to kill
Happy to kill

Blijerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 19:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

XilonaX schreef:
Ja maar luister eens. Als er iets fout gaat, moet er iemand schuldig zijn. Iemand draagt de schuld, anders was het niet fout gegaan. Bij wie ligt de schuld dan? Bij het kind? Nee toch?
5% klinkt inderdaad veel als je gaat kijken naar de jeugd van Nederland. Maar 95% van de andere gevallen klinkt véél meer, ook omdat je het relatief bekijkt: 5% is niets vergeleken met 95%

Ik weet niet waarom shpf over ongeplande zwangerschap begint. Is dat hetzelfde als ongewenst of is dat per geval anders?

Er is niet gelijk een schuldige. Het kan ook een ongeluk zijn, door een gescheurd condoom en dan net die ene paar procent hebben dat de pil niet werkt. Wiens schuld is het dan? Juist ja, niemand's schuld.

En ik denk dat het anders is. Ongeplant kan nog uitdraaien in gewenst, of in sommige gevallen in ongewenst.

I LOVE HPF

Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!
superharrypotterfan
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 22:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Blijerd schreef:
XilonaX schreef:

Er is niet gelijk een schuldige. Het kan ook een ongeluk zijn, door een gescheurd condoom en dan net die ene paar procent hebben dat de pil niet werkt. Wiens schuld is het dan? Juist ja, niemand's schuld.

En ik denk dat het anders is. Ongeplant kan nog uitdraaien in gewenst, of in sommige gevallen in ongewenst.

Dat is dus precies wat ik bedoel!!
En warom ik over ongeplande en ongewenste zwangerschap begin : Ik zie ongewenst al : ik wil jou niet. Als je besluit het kind te houden is het ongeplant en niet ongewenst. Stel je voor.. Je knd vraagt later waarom ben k zo vroeg geboren zeg je dan : Je was ongewenst. Ik wouu gewoon ff duidelijk het verschil laten zie Razz

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

avadanick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2008 17:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Blijerd schreef:
XilonaX schreef:

Ik heb ooit een eindwerk gemaakt over tienerzwangerschap voor godsdienst vorig jaar. Ik weet het klinkt vreemd... Maar de docent had het onderwerp zelf in de keuzelijst gestoken en ik had bovendien heel goede punten voor mijn werk...

Er is altijd een schuldige... Enkel vrijen met het condoom is behoorlijk gevaarlijk... De bedoeling van een condoom is om te beschermen tegen soa, niet tegen een ongewenste zwangerschap. Het condoom scoort namelijk heel lang op de schaal van betrouwbaarheid. Het beste is nog altijd én een condoom én de pil. De meesten doen het enkel met het condoom, met alle gevolgen van dien.

"The public have an insatiable curiosity to know everything, except what is worth knowing."
    - Oscar Wilde
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2008 19:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het klinkt hard maar ik vind dat het zeker je eigen schuld is ( op verkrachting na ) als je ongewenst zwanger raakt, als je geen bescherming gebruikt kan je er alsnog wat aan doen, morning after pil, dat soort dingen. Een condoom kan idd scheuren maar dat is zeldzaam, ze zijn over het algemeen sterk en zullen praktisch nooit scheuren. De pil werkt 99% van de tijd en is dus niet genoeg om je te beschermen tegen zwangerschap. In deze tijd kan je allerlei maatregelen treffen om jezelf te beschermen tegen en vind het dus niet erg slim als mensen die naast hun neer leggen.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2008 19:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:
Het klinkt hard maar ik vind dat het zeker je eigen schuld is ( op verkrachting na ) als je ongewenst zwanger raakt, als je geen bescherming gebruikt kan je er alsnog wat aan doen, morning after pil, dat soort dingen. Een condoom kan idd scheuren maar dat is zeldzaam, ze zijn over het algemeen sterk en zullen praktisch nooit scheuren. De pil werkt 99% van de tijd en is dus niet genoeg om je te beschermen tegen zwangerschap. In deze tijd kan je allerlei maatregelen treffen om jezelf te beschermen tegen en vind het dus niet erg slim als mensen die naast hun neer leggen.

ja maar daar kom ik weer, je hebt er geen barst aan dat het je eigen schuld is...Je staat voor een voldongen feit, heel eenvoudig.
Natuurlijk vind ik ook dat de jeugd zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dat ouders daar ook een factor in zijn, qua voorlichting en het verstrekken van de pil of het condoom. Maar als het zover is, dan is het keihard om alleen maar van je omgeving te horen dat het 'je eigen schuld' is.

Daarnaast wil ik nog even terugkomen op het onderwerp "abortus".
Ik heb mensen dingen horen zeggen als "het leeft alleen in de buik" Dat vind ik heel pijnlijk, telt een leven in de buik dan niet als leven?
Ik kan het weten ik heb twee kindjes (nee ik was geen tienermoeder)Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was waren het mijn kindjes. Als je niet zwanger bent geweest snap je dit waarschinlijk niet, maar het is zo. Je voelt ze vaak al vanaf een week of 13,14 bewegen en tot 22 weken is abortus toegestaan. Ik moet er niet aan denken en ik noem dit weldegelijk moord. Dat houdt overigens niet in dat ik niet kan begrijpen dat er vrouwen/meisjes zijn die zo wanhopig zijn dat ze het laten doen.
Soms heb je geen keus. Ik hoop zelf nooit voor die keuze te komen.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp