Auteur |
Bericht |
Maschine
5e jaars

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 12, 2008 17:08 |
 |
Ja dat kan maar dat werkt zeker niet altijd. Echt, toen wij als klas iets zeiden van die *piep* die steeds maar irritant lachte en aandacht vroeg ging ze alleen nog maar harder lachen. Echt irritant, zeker als je het iedere dag meemaakt. Gelukkig ben ik nu al een aantal jaren voorgoed van 'r af.
En zij heeft mij ook behoorlijk vernederd waar de halve klas bij stond, dus nee met dit geval heb ik géén medelijden. |
_________________ Maschine - Ex-Moderator HPA |
|
  |
 |
Lumana
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 15, 2008 10:53 |
 |
Ik ben zeven jaar gepest en je weet niet hoe dat voelt, zelfs mensen met aandacht tekort, die verdienen het ook niet. |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 15, 2008 14:48 |
 |
Je hoeft ook geen medelijden met diegene die jou ook gepest heeft te hebben maar daarom hoef je zelf nog niet mee te gaan doen.
Ik was op school ook anders dan anderen. Mijn beide ouders werkten de hele dag. Ik was dus een sleutelkind. De rest van de klas had maar 1 ouder die werkte en de ander zat thuis. Ik zag er anders uit. Was lang, rood haar en had ouders die geen tijd voor haar hadden. Daardoor ben ik heel erg lang gepest e.d. nu ben ik bijna 32 en heb nog last van die pesterijen van vroeger. Zelfvertrouwen? wat is dat?
Ze hebben me zo ontzettend gepest altijd en ik kan me niet herinneren dat ik er op welke manier dan ook om gevraagd heb.
Je kan iemand die jou gepest heeft wel een flinke sneer teruggeven, maar pesten vind ik laag bij de grond. Een gebrek aan intelligentie. |
 |
TopazLover <3
Writer of Dreams

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 15, 2008 15:52 |
 |
1) ben je wel eens gepest? Ja, jarenlang, en het heeft heel wat voor me verziekt. Laten we het erop houden dat ik nu onzeker ben, heel bang ben om iets verkeerd te doen, niet snel contact maak, constant denk dat er over me geroddeld wordt, iemand niet durf te vertrouwen, enz. Het heeft ook gemaakt dat ik geen bikini meer aandurf of een lage broek of wat, vanwege twee littekens waar ik heel wat over te horen heb gekregen. O ja, en ik durf ook niks meer bij gym, vanwege het feit dat ze het leuk vonden om me bang te maken.
2) Pest jij wel eens iemand? Never! Pesten is wel één van de zwakste dingen die je kunt doen, lekker met z'n allen tegen één.
3) Wat vind jij van pesten? Volgens mij vindt iedereen wel hetzelfde van pesten. Je kunt beter vragen of mensen iets dóén tegen pesten. Als ik merk dat er iets gebeurt dat ook maar op pesten lijkt, spring ik er tussen. Meestal heeft dat wel effect en zo niet, dan stap ik naar mijn mentor (als het op school is). Ik heb dus een hekel aan pesten.
Als iemand je pest, pest dan niet terug. Je gaat je toch niet tot het niveau van de pester verlagen? Wat je wel kunt doen, is bijv.:
1) als je verbaal sterk bent, handel het af met woorden. Zeg iets terug waar de pester geen antwoord op heeft
2) als je veel vrienden hebt, praat erover, vraag hen om raad
3) praat erover met je ouders, als je daar een goede band mee hebt en ze vertrouwt
4) je kunt naar de juf/meester/mentor/favoriete docent stappen |
_________________ Running at Ron, she flung them around his neck and kissed him full on the mouth. Ron threw away the fangs and broomstick he was holding and responded with such enthusiasm that he lifted Hermione off her feet.
HPF, always in my heart.
Laatst aangepast door TopazLover <3 op Zo Jun 15, 2008 19:58; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 15, 2008 19:26 |
 |
Ik ben jarenlang gepest, bijna mijn hele basisschooltijd en ik denk 2 jaar op de middelbare school, al was het toendertijd minder. Ik ben altijd anders geweest dan anderen, ben steviger dan de meesten, maar op de basisschool was ik gewoon een dik kind. Daardoor ben ik echt mijn hele basisschooltijd gepest. Mijn beide ouders werkten, maar ik kreeg altijd erg veel aandacht omdat ik enig kind was, ik was verwend en dat konden mensen niet uitstaan en waren jaloers en op die manier werd dat geuit. Ik had ook geen vrienden, want de hele klas was tegen me en volgens mijn leraren en de directeur stelde ik me aan en was het allemaal mijn schuld. Ik moest volgens hun zelfs op "agressiviteit" getest worden, omdat ik slecht was in negeren en er altijd op los sloeg als ik het zat was. Ik ben wel altijd voor mezelf opgekomen, maar dat is waarschijnlijk ook een van de problemen geweest, omdat ze het gewoon prachtig vinden hoe ik reageer.
Op de middelbare school was het eigenlijk wel anders. Toen ik naar de middelbare ging, was ik de enige in een nieuwe klas, omdat de rest van mijn basisschool naar het VMBO ging en ik naar de HAVO. Ik viel een beetje buiten de boot, omdat bijna iedereen elkaar kende, maar dat is snel weg gegaan. Toch waren er 2 jongens die me nog altijd pesten, want ik was altijd nog wat steviger dan de rest. Niet echt een dik kind meer, maar ik zal nooit slank worden en dat was ik toendertijd ook niet. Rond die tijd had ik eindelijk geleerd om het te negeren, wat ik dus ook deed, maar dat is na de 2e opgehouden.
Er zat wel een meisje in mijn klas die eigenlijk vanaf de 3e mijn vriendin is geweest, maar waar ik altijd voor heb opgelet. Ze zit in dezelfde thuissituatie als ik, enig kind en 2 werkende ouders. Ook zij is erg verwend, alleen het enige verschil is dat zij thuis weinig aandacht krijgt. Dus verhaalt zij dat op school en haar vrienden. Ze was vrij populair, maar dat was ik in de 3e ook en dat kon ze niet zo goed uitstaan, dus soms hadden we wel eens ruzie. Ze had ook de neiging om de klas tegen me op te steken, wat vaak niet lukte. Maar nu heb ik ruzie (volgens haar) met haar, want we zijn na ons examenjaar op vakantie geweest met nog 2 vriendinnen en zij lulde de hele tijd om mijn rug om en ze heeft er een HELE heisa om gemaakt omdat ik geen taart had gekocht op mijn verjaardag, want ik was jarig op vakantie. Daardoor heeft ze mijn cadeau niet gegeven :') like I care. Maar nu kijkt ze me altijd vuil aan als ik haar tegenkom, lol.
Zelf heb ik er denk ik misschien wel een trauma aan overgehouden, maar ik ben er juist erg sterk en zelfverzekerd door geworden. Het kan me geen bal schelen wat mensen van me vinden, alleen mijn vrienden en familie zijn belangrijk voor me. De rest kan van me vinden wat ze willen, aan hun hoef ik geen verantwoording af te leggen, ik hoef niet met ze om te gaan en dat is goed. Ik ben tevreden met mezelf zoals ik ben, al heb ik soms periodes dat ik slanker zou willen zijn, terwijl ik weet dat, dat gewoon altijd heel erg moeilijk zal worden, omdat dat gewoon in mijn bouw zit. Ik ben vrij lang en ik heb ook best brede schouders en heupen, waardoor ik al sneller wat dikker lijk. Gelukkig hebben mijn vrienden hier geen last van en heb ik er al jaren geen last meer van dat ik hier om wordt gepest, omdat ik ze dan meteen wijs op wat hun eigen minderheden zijn.
Zelf pest ik niemand, ik plaag hoogstens zodat mensen er nog mee kunnen lachen. Pesten vind ik een erg triest ding, maar vaak gebeurt dit omdat de pesters zelf jaloers zijn of onzeker. Dat beschermen ze met het "pesten", omdat ze dan "stoer" zijn. Mij doet het zelf niet meer zoveel. Maar ik weet dat er mensen zijn die er erg veel last van hebben. |
|
  |
 |
Fiore
1e jaars

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 15, 2008 19:46 |
 |
Pfoe, als ik al die verhalen zo lees ben ik er goed afgekomen, ik ben gelukkig nooit gepest. Zelf vind ik pesten echt laag bij de grond en gelukkig denkt de rest van mijn klas er net zo over, want zover ik weet, wordt er bij ons in de klas niet gepest.
In onze parallelklas wordt wel erg gepest, er zijn al twee kinderen naar onze klas gekomen om die reden. Nu wordt er ook een jongen heel erg gepest en ik zie de reden daarvan ook niet in. Hij is hartstikke aardig. Laatst is hij helemaal uit zijn slof geschoten tegen een aantal van die pesters, hij heeft ze helemaal in elkaar geslagen. Een van die jongens had een gebroken neus, en daardoor zou hij een week intern geschorst worden Oo. Dat vond ik echt nergens op slaan en daarvoor ben ik ook naar de afdelingsleider geweest. Die zei ook dat er al meerdere mensen waren geweest en de schorsing is uiteindelijk niet ingegaan. Gelukkig maar. |
|
|
  |
 |
Maschine
5e jaars

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 16, 2008 15:17 |
 |
@Pumpkinsoup: toevallig was ik ook één van de weinigen die naar iets anders dan VMBO ging, namelijk het VWO. goed ik was niet de enige maar toch.. Het voelt zeker fijn van zo'n klas af te zijn. Ik bedoel dit niet rottig, maar een klas met VMBO kinderen is gewoon anders dan een klas met HAVO of VWO kinderen. Andere interesses, ze maken zich vaak om andere dingen druk etc.
Ik had vanaf klas 2 een vriendin die een stuk of 3 keer van school is gewisseld. Ze werd gepest vanwege haar figuur. Ze was zeker niet één van de slanksten en ze is met behulp van een dieet en een ander eetpatroon veel afgevallen. Erg knap, eerst viel ze heel snel 10 kilo af, daarna is ze nog meer afgevallen en nu is ze vergeleken met eerst haast onherkenbaar. Omdat ik dat alles zielig vond voor haa ging ik met haar om en ze bleek aardig alleen ontbrak het 'r nogal aanzelfvertrouwen. Niet erg natuurlijk, ik vind het leuk om iemand te helpen. Maar ik moet toegeven dat je na een jaar wel gek wordt van dezelfde persoon (zij dus) die je telkenss om antwoorden vraagt terwijl ze het makkelijk aan een docent kan vragen. Dat heb ik haar wel duidelijk gemaakt en gelukkig is ze toen meer gaan vragen. ze hield zich ook best wel afzijdig van anderen, wat ik toen niet echt leuk vond omdat ik juist behoefte had aan meer contact met klasgenoten.
In klas 4 (we waren eerst een havo/vwo klas) ging zij naar de havo en ik naar het vwo en nu zien we elkaar een stuk minder dan voorheen. Ik moet zeggen dat ze af en toe heel plakkerig was (inmiddels was dr zelfvertrouwen verbeterd ten opzichte van eerst) en ergens is het een opluchting om haar minder te zien, om de reden dus dat ze soms wel erg 'kleefde' aan 1 en dezelfde persoon. Maar soms zien we elkaar nog en dan kletsen we bij en zit het goed tussen ons. |
_________________ Maschine - Ex-Moderator HPA |
|
  |
 |
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 16, 2008 15:37 |
 |
1) Ben je wel eens gepest?
Erhm.. Jaa dat wel, maar dan nam iemand het wel op voor mij dus veel deed het mij niet echt (:
2)Pest jij wel eens iemand?
Nee, dat vermijd ik zo veel ik kan ! Zoals vorige week , 2 vriendinnen van me besluiten zo'n 2 meisjes ('seutjes') te gaan pesten. Die 2 meisjes moesten een toneeltje opvoeren en hadden zo'n belachelijke kleding aan & het volgende uur moesten ze dat nog is doen dus houden ze hun kleren aan tijdens de 'speeltijd'. Die 2 vriendinnen van me gaan er zo naartoe en beginnen met hun te lachen. Een hele andere groep vriendinnen van me gaan de andere steunen en beginnen met hen te lachen. Ik kom er zo aan en vraag wat er aan de hand is. C zegt ; 'Jhaa , L&E zijn die meisjes aan het pesten/plagen. Maar ik ben hier weg want ik doe hier echt niet aan mee. Dat vind ik te erg'. Ik ga mee met C weg. Dan ga ik zo terug en ik zeg ; 'Jaa zoiets doe je gewoon niet. Zouden jullie nog zo lachen mochten jullie dat zijn ?' En dan gingen er zo'n 4 meisjes van de 7 mee met mij weg.
3) Wat vind jij van pesten?
Ik vind het gewoon laag en zielig. Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen. Niemand vind het leuk dus doe je het andere ook niet aan wat mij betreft. Degene die dat wel doen hebben aandacht te weinig en proberen zo wat aandacht te kregen. Zoals Helen al zei ; gebrek aan intelligentie.  |
 |
berry6145
3e jaars

Verdiend:
36 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 14, 2008 23:20 |
 |
1) ben je wel eens gepest?
Ja ik ben helaas genoeg gepest de kinderen uit mijn oude klas vonden mij raar en pestte mij vanwege harry potter enzo, en het vervelende was nog dat niemand mij hielp en ik dus helemaal alleen stond, maar het is gewoon te lang om uit te leggenm, maar ik weet zeker dat het niet zo erg is als sommige die hiervoor gepost hebben.
2)Pest jij wel eens iemand
Nee, ik pest niemand en heb ik ook nooit gedaan, ik vindt het gewoon zielig als mensen dat doen
3) Wat vind jij van pesten?
Wat ik eigenlijk hierboven al gezecht heb, ik vindt het gewoon zielig als mensen dat doen, want meestal doen ze dat om bij een groep te horen of populair te zijn. |
_________________ {»»...Harry Potter...««}
Noem me maar Esther
23 augustus t/m 31 augustus op vakantie  |
|
  |
 |
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
230 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 15, 2008 13:30 |
 |
Ik ben alleen op de basisschool wel eens gepest... Ik weet niet helemaal waarom, waarschijnlijk omdat ik nogal stil was enzo... denk ik.
En ik had een goede vriendin op de basisschool, maar die ging eerst vaak met een ander meisje om en de zus van dat meisje ging dus heel stom doen omdat ze nu met mij om ging... Eerst alleen tegen die vriendin maar later dus ook tegen mij. Volgens mij zaten we toen in groep 6 ofzo. Ik wilde het dus tegen m'n ouders zeggen, maar volgens die vriendin zou het dan alleen maar erger worden enzo xD Nja... niet naar geluisterd natuurlijk dus toen had ik het aan m'n ouders verteld en die waren echt zo kwaad (en die wil je niet kwaad meemaken xD) dus nog die zelfde middag naar die ouders gestapt van die stomme trut... Toen heeft ze het niet echt meer gedaan... ja, ons hoogstens een keer uitgescholden ofzo... en op de basisschool heb je dan ook nog altijd van die k*t meelopers enzo... maar goed...
En later weer eens gepest door een groepje uit groep 8 enzo... en in groep 8 ben je natuurlijk wel de oudste he, dus daar ga je niet zo maar tegen in als je in een lagere groep zit... (zo voelt het dan he xD) maar goed, op de een of andere manier is dat wel over gegaan en ik ban haar later nog wel een tegen gekomen toen ik in groep 8 of de eerste ofso zat... en dan zegt ze ook nog 'hoi'... nou... *kots*
Maar ja, dat soort dingen vergeet je gewoon niet weer en ik zou ook nooit medelijden hebben met die mensen, wat er ook met ze gebeurd...
Maar goed, nu wordt ik nooit meer gepest hoor... Het was alleen om de basisschool eventjes.. |
_________________ Slytherin <3
FanFic
FanArt
PC-Crea |
|
  |
 |
Hermelien-Griffel
1e jaars

Verdiend:
65 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 15, 2008 13:30 |
 |
1) ben je wel eens gepest?
Ja, jarenlang. Ik was in groep 4 verhuist, dus moest ik ook naar een andere school. Nou, daar waren zo 2 meiden met wie ik bevriend raakte. Maar toen ik niet naar hun verjaardagsfeestje kwam omdat ik ziek was, werden ze super boos en begonnen de hele klas tegen me op te stoken, en iedereen ging me toen pesten. Ze scholden me uit voor dikzak, ansjovis, dat soort dingen. Ze hebben me zelfs in elkaar geslagen tot groep 6, daarna was het alleen nog maar schelden. Toen ik naar de middelbare ging, was het gelukkig over, maar ik was echt super onzeker geworden, echt super depressief. Ik dacht zelfs aan zelfmoord, zo erg was het toen. En toen begon het pesten ook op de middelbaar. Nouja, het was niet echt pesten, maar ik had helemaal geen vrienden en iedereen negeerde me. Ik ben toen naar een psycholoog gegaan, en het gaat nu wel beter. Ik ben nog steeds super onzeker, dat zal ook altijd zo blijven. Die twee meiden hebben me kapot gemaakt. Ik durf niemand te vertrouwen, ik ben doodsbang voor grote groepen mensen, ik denk altijd dat anderen over mij roddelen, dat niemand mij leuk vind... Ik had zelfs een tijdje dat ik niet naar buiten durfde. Dat is ook weer over, maar ik ben nog steeds bang voor grote groepen mensen. En door dat pesten ben ik ook bijna niet naar school geweest dit jaar. Ik mag gelukkig wel dit jaar overdoen, maar anders had ik een niveau omlaag gemoeten. Ook door dat pesten.
2) pest jij wel een iemand?
Nooit!!! En dat zou ik ook nooit doen!!! Pesten heeft me kapot gemaakt, ik zou dat een ander nooit bij een ander doen!! Degenen die pesten, hebben zelf geen leven. Ze zijn zo onzeker over zichzelf, dat ze anderen gaan pesten om zich goed te voelen. Tenminste, dat idee heb ik.
3) wat vind jij van pesten?
Ik haat het. Het maakt je kapot. Ik heb dan geen zelfmoord gepleegd, maar er zijn zat mensen die het wel doen, door pesten. |
_________________ "God is dead."
-Nietzsche
"Nietzsche is dead."
-God |
|
  |
 |
yvje94
1e jaars

Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 08, 2008 18:52 |
 |
1) ben je wel eens gepest? op de bassisschool werd ik gepest door een groep, maar ik ben er al een paar jaar vanaf:D
2)Pest jij wel eens iemand? nope
3) Wat vind jij van pesten? ik vind het dom en onzinnig |
_________________ ''Look... at... me... ' he whispered.
The green eyes found the black, but after a second something in the depths of the dark pair seemed to vanish, leaving them fixed, black and ampty.'' |
|
  |
 |
|
|