Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Films: Verfilming The Hobbit? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Verdiend: 0 Sikkels

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2008 14:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet daar niks van af, maar ik hoop dat die er eigenlijk niet komt, omdat het niet het werk is van Tolkien, maar meer van de filmindustrie. Voor mij is dat dan niet leuk, maar gewoon geldklopperij.

Het enigste wat we echt weten over de 50 jaren tussen de twee verhalen in is een aantal jaartallen met gebeurtenissen erbij, veel meer is er niet bekend over die periode.

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2008 14:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Zwarts schreef:
Ik weet daar niks van af, maar ik hoop dat die er eigenlijk niet komt, omdat het niet het werk is van Tolkien, maar meer van de filmindustrie. Voor mij is dat dan niet leuk, maar gewoon geldklopperij.

Het enigste wat we echt weten over de 50 jaren tussen de twee verhalen in is een aantal jaartallen met gebeurtenissen erbij, veel meer is er niet bekend over die periode.

Ik sta er ook niet echt om te springen. Kijk dat de Hobbit wordt verfilmd lijkt me erg leuk, ik hoop dat de sprookjesachtige stijl (die ook in het begin van LOTR zat) er goed naar voren komt. Maar wat er tussen gebeur weten we idd niet heel veel vanaf. Dat is volgens mij ook niet echt interessant. Want wat er gebeurde er nu in die tijd?

16-08-2005 ~ 31-12-08
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2008 14:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Chris. schreef:
Sirius Zwarts schreef:

Ik sta er ook niet echt om te springen. Kijk dat de Hobbit wordt verfilmd lijkt me erg leuk, ik hoop dat de sprookjesachtige stijl (die ook in het begin van LOTR zat) er goed naar voren komt. Maar wat er tussen gebeur weten we idd niet heel veel vanaf. Dat is volgens mij ook niet echt interessant. Want wat er gebeurde er nu in die tijd?

Heb ff gekeken en dit zijn zobeetje de belangrijkste gebeurtenissen:
- Sauron toont zich in het openbaar en de Nazguls komen terug
- Aragorn ontmoet Gandalf en Arwen
- De laatste bijeenkomst van de Witte Raad
- Doemberg begint vuur te spuwen
- Gollem ontmoet Shelob
- De geboortes van de hoofdpersonages

Echt veel meer is het niet, dat is gewoon niet interessant genoeg vind ik.

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Chris.
King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 16:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nu staat de film weer op los zand.. Crying or Very sad

De liefdadigorganisatie Tolkien's Trust heeft een aanklacht ingediend tegen New Line Cinema, de studio die LOTR ook produceerde. Ze vonden dat New Line Cinema veel geld (150 miljoen dollar) in hun eigen zak heeft gestoken, terwijl dit niet de afspraak was. Volgens een contract uit 1969 heeft Tolkien's trust recht op 7,5 % van het geld dat de film heeft opgebracht.

Nu wil Tolkien's Trust dat de rechten van New Line Cinema worden ingetrokken. Dit zou betekenen dat The Hobbit niet zouden kunnen worden gemaakt.

Bron: http://www.scifi.com/scifiwire/index.php?category=0&id=48333

16-08-2005 ~ 31-12-08
Bernou
Oude Forumnaam: HPotterFreak Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Bernou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 19:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb gehoord van een vriend van mij dat The Hobbit rond 2012 verfilmt zou worden. Hij zei ook dat alle acteurs wel wilden meewerken, maar alleen Ian Holm zou dat niet willen. Dat zou ik opzich wel jammer vinden, want ik vind hem wel een erg goede acteur. Ik denk niet dat hij goed te vervangen is.
Die vriend zei ook nog dat het twee films zouden worden en dat Peter Jackson in ieder geval één film hiervan zou regisseren of produceren.
Verder weet ik echt heel weinig nog over de film en ik vraag me af of ze het nu wel echt gaan verfilmen.

20/07/06 - 01/01/09
Chris.
King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 19:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat ik er van heb gehoord willen ze ook twee films uitbrengen, waarvan er één tussen LOTR en The Hobbit afspeelt. Ze zouden in 2010 en 2011 moeten uitkomen en de producer is misschien Jackson. Een ander gerucht is dat de regisseur Del Toro is.

Maar ze moeten eerst dit akkefietje oplossen.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Fandrel
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 82 Sikkels

Fandrel is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 20, 2008 0:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

2951 - Estel, later known as Aragorn, comes of age and is told about his heritage; the Corsairs of Umbar officially ally themselves with Mordor and destroy great monument commemorating Ar-Pharazôn's victory over Sauron
2953 - Last meeting of the White Council. Fengel, fifteenth king of Rohan, dies. His son Thengel returns to Rohan to succeed him.
2956 - Aragorn first meets Gandalf the Grey
2957-2980 - Aragorn as Thorongil serves in the armies of King Thengel of Rohan, and Steward Ecthelion II of Gondor
September 22, 2968 - Frodo Baggins is born
2978 - Boromir is born
2980 - Arwen pledges her hand in marriage to Aragorn; Frodo Baggins loses both of his parents in a boating accident; Aragorn, in the service of the Steward of Gondor Ecthelion II leads a taskforce south and kills the Captain of the Haven, ruler of Umbar; Samwise Gamgee born;[14] Théoden, son of Thengel, becomes seventeenth king of Rohan after the death of his father.
2982 - Birth of Meriadoc Brandybuck (Merry)
2983 - Birth of Faramir
2989 - Frodo Baggins comes under the guardianship of Bilbo Baggins; a company of Dwarves, led by Balin, try to recolonize Moria
2990 - Birth of Peregrin Took (Pippin)
2991 - Birth of Éomer
2994 - Balin is killed; the dwarf-colony in Moria is destroyed
2995 - Birth of Éowyn
3001 - Bilbo Baggins turns 111, passes the One Ring on to Frodo Baggins, and leaves the Shire. From now on Aragorn and Gandalf intermittently hunt Gollum

genoeg om een film over te maken, zeker met Umbar.

Nothing of my homeland remains but ash and sorrow.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 20, 2008 8:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Chris. schreef:
Wat ik er van heb gehoord willen ze ook twee films uitbrengen, waarvan er één tussen LOTR en The Hobbit afspeelt. Ze zouden in 2010 en 2011 moeten uitkomen en de producer is misschien Jackson. Een ander gerucht is dat de regisseur Del Toro is.

Dit is eigenlijk ook wat ik gehoort heb. En het lijkt mij ergens ook wel logisch. Het zou wel jammer zijn dat hij rond die tijd uitkomt want misschien concureert deze film HP wel weg. Die twee delen komen namelijk ook uit in 2010/2011.

King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 14:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Chris. schreef:

Dit is eigenlijk ook wat ik gehoort heb. En het lijkt mij ergens ook wel logisch. Het zou wel jammer zijn dat hij rond die tijd uitkomt want misschien concureert deze film HP wel weg. Die twee delen komen namelijk ook uit in 2010/2011.

Ik denk dat het alleen maar positief zal zijn voor beide films. Iemand zal denk ik niet zo snel niet naar Hp gaan omdat hij ook al naar LOTR is geweest. Eerder denk ik dat hij naar beide films zal gaan.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Neleke
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

Neleke is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 05, 2008 15:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sinds ik alle Lotr-films heb gezien, wil ik The Hobbit zeker niet missen!
Peter Jackson heeft van Lotr iets moois gemaakt en dat zal hij met The Hobbit ook doen!

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 10:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ian McKellen (Gandalf) en Andy Serkis (Gollum) hebben vandaag bekend gemaakt dat ze hun "oude" rollen terug zullen opnemen voor de Hobbit-films. [Bron]

Even enkele feiten op een rijtje!

The Hobbit
Zal verschijnen in 2010.
Verfilming van het boek.
Zal geregisseerd worden door Guillermo del Toro.
De "eindredactie" ligt in de handen van Peter Jackson.
Ian McKellen neemt de rol van Gandalf op zich.
Andy Serkis neemt de rol van Gollum op zich.

The Hobbit 2: heeft nog geen échte titel
Zal verschijnen in 2011.
Verfilming van gebeurtenissen tussen Hobbit en LotR
+ Verfilming van enkele dingen die niet in de boeken voorkomen, maar erbij zullen gefantaseerd worden. [Tijdje terug bevestigd door Peter J.]
Zal geregisseerd worden door Guillermo del Toro.
De "eindredactie" ligt in de handen van Peter Jackson.
Ian McKellen neemt de rol van Gandalf op zich.
Andy Serkis neemt de rol van Gollum op zich.

Feit is ook dat New Line [filmmaatschappij van LotR] de filmmakers feitelijk "verplicht" heeft om 2 Hobbit-films te maken om te kunnen concureren met de 2 HP7-films die ook in 2010 en 2011 verschijnen. Al zeggen ze liever dat er zo veel te filmen viel, dat ze het in twee films opgesplits hebben.

Toen het het nog maar een gerucht werd dat er twee Hobbit-films zouden komen, had ik er een beetje problemen mee. Toen het gerucht bekend werd als feit, had ik er geen problemen meer mee. Het zijn goede filmmakers, dus ze maken er wel wat moois van...

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 11:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Aan de ene kant vind ik het heel erg jammer dat er twee films gemaakt worden en ik denk dat er met mij nog een heleboel LotR-fans echt teleurgesteld zijn daardoor. Maar ja, het gaat natuurlijk allemaal om het geld en wat dat betreft is het gewoon jammer dat zo'n groot bedrijf als NLC het in de hand heeft.

Ik ben wel heel erg blij dat Guillermo del Toro de twee films gaat regisseren, ik heb veel goeie dingen over hem gehoord en ik wil Pan's Labyrinth (ook van zijn hand) binnenkort zeker zien om eens een beetje van zijn regiestijl op te snuiven. En de eindredactie ligt in handen van PJ, daar ben ik ook heel blij mee.
Het was op zich te verwachten dat hij niet de hele regie in handen zou nemen, want als je de Behind-The-Scenes dingetjes van de LotR-trilogie kijkt dan zie je dat hij gewoon nooit meer zoiets groots wil doen. En twee Hobbit-films komen toch akelig dicht bij zoiets. Dus wat dat betreft had je van te voren kunnen weten dat PJ niet beide films 'in z'n eentje' zou gaan doen. Maar ik ben wel blij dat hij erbij betrokken is : D

Het feit dat Ian McKellen en Andy Serkis beide terugkomen is ook heel gaaf, want dan heb je toch het idee dat het samen met de LotR-trilogie een beetje een eenheid vormt. Ben trouwens wel benieuwd wie dan Bilbo gaat spelen, want Sir Ian Holm heeft dus nog niet bevestigd dat hij dat gaat doen. Lijkt me ook vrij sterk want hij is oud en in The Hobbit is Bilbo nog (relatief) jong. Ik ben benieuwd wie dat dan gaat doen (:

Al met al hoop ik dat ze er wat moois van maken en dat NLC niet te erg gaat klieren, dat hebben ze al genoeg gedaan door Del Toro en Jackson te 'verplichten' om twee films te maken.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 82 Sikkels

Fandrel is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 2:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoezo groot? Niet dat die berg super groot is... Aangezien we niks van Moria gezien hebben (7dagen hadden ze nodig om van de Westpoort naar de Oostpoort te gaan, de Eenzame Berg, was maar 1/2 dagen nodig om volledig te onderzoeken)

''Vandaag hebben we een 14daagse excursie door Khazad-dum, hierbij zullen we zaal 1 tot en met zaal 14 doorzoeken, zover dat mogelijk is''

Alle gekheid op een stokje, Nogrod en Belegost, 2steden, ik heb altijd vermoed dat Nogrod verwoest was (verdwenen in de Golf van Lhun) en Belegost enigzins overleefd, aangezien er mijnen zijn in de Blauwe Bergen Razz

Nothing of my homeland remains but ash and sorrow.
noisecontrollers
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

noisecontrollers is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 21, 2008 21:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

het lijkt mij ook wel vet om the hobbit te zien, maar ik kan het mis hebben maar ik heb laast gehoord dat iemand anders het zou vertolken en niet Peter Jackson?? Surprised nouwjah lekker boeie, het zal zeker een goede film worden Very Happy

King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Di Jul 22, 2008 13:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

noisecontrollers schreef:
het lijkt mij ook wel vet om the hobbit te zien, maar ik kan het mis hebben maar ik heb laast gehoord dat iemand anders het zou vertolken en niet Peter Jackson?? Surprised nouwjah lekker boeie, het zal zeker een goede film worden Very Happy

Peter Jackson is niet de regisseur, maar hij is wel bij het project betrokken. Hij is de producer van de films (het zijn er twee namelijk, waarvan er één echt over de hobbit gaat). Guillermo del Toro gaat de film regisseren. Ik denk dat Peter Jackson nog wel zijn hand erin gaat leggen.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp