Auteur |
Bericht |
apiekadapie
Dreuzel
Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 15, 2007 18:19 |
|
ik heb tot nu toe een uitlegboek gelezen, de wereld van harry potter. jammer dat ze alleen dingen uitleggen uit deel 1,2,3 en 4. voor de rest is hij erg cool. |
_________________ Onderschrift |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 16, 2007 15:05 |
|
Ik heb vanmiddag het boek "De Wereld van Harry Potter" gekocht. Ik zag hem goedkoop ergens liggen, en ik vond het wel leuk om mee te nemen. Ik heb hem nog niet gelezen, maar wel door heen gebladert. Het ziet er wel allemaal heel leuk uit. Al vind ik toch dat het belachelijk is dat er zulke boeken zijn. Die mensen die profiteren gewoon van JKR's succes. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 16, 2007 15:51 |
|
Witch_Eva schreef: | Ik heb vanmiddag het boek "De Wereld van Harry Potter" gekocht. Ik zag hem goedkoop ergens liggen, en ik vond het wel leuk om mee te nemen. Ik heb hem nog niet gelezen, maar wel door heen gebladert. Het ziet er wel allemaal heel leuk uit. Al vind ik toch dat het belachelijk is dat er zulke boeken zijn. Die mensen die profiteren gewoon van JKR's succes. |
Ik vind het eigenlijk niet zo belachelijk dat die boeken er zijn. Ze proberen misschien wel te proviteren van Rowling's succes, maar je hoeft de boeken niet te kopen. Het is ook niet zo dat Rowling er last van heeft dat men deze boeken maakt. Het is juist alleen maar meer reclame voor haar boeken. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
missme98
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 16, 2007 15:53 |
|
Ik heb ook de wereld van Harry Potter gelezen, maar ik vond het toch niet zo heel leuk. Ik vind het leuker om gewoon Harry Potter te lezen en ik hoef net de oorsprong van alles te weten. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 16, 2007 16:03 |
|
A.Perkamentus schreef: | Witch_Eva schreef: | Ik heb vanmiddag het boek "De Wereld van Harry Potter" gekocht. Ik zag hem goedkoop ergens liggen, en ik vond het wel leuk om mee te nemen. Ik heb hem nog niet gelezen, maar wel door heen gebladert. Het ziet er wel allemaal heel leuk uit. Al vind ik toch dat het belachelijk is dat er zulke boeken zijn. Die mensen die profiteren gewoon van JKR's succes. |
Ik vind het eigenlijk niet zo belachelijk dat die boeken er zijn. Ze proberen misschien wel te proviteren van Rowling's succes, maar je hoeft de boeken niet te kopen. Het is ook niet zo dat Rowling er last van heeft dat men deze boeken maakt. Het is juist alleen maar meer reclame voor haar boeken. |
Ik bedoel eigenlijk ook dat het belachelijk is van die mensen zelf. Dit is gewoon net zo iets als een liedje coveren. Iemand schrijft een succes boek en zo hebben zij ook een "succes". Zij liften gewoon mee. Dat vind ik eigenlijk best wel zielig als je er over nadenkt. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 16, 2007 16:28 |
|
@Eva, wat je zegt ben ik deels mee eens. Ik denk niet dat je in het algemeen kunt zeggen dat het zielig is van de mensen zelf. Dat ligt er maar net aan hoeveel je een eigen draai aan het boek geeft. Of in het geval van de muziek, of je het echt het liedje naaapt of iets heel anders doet. Ik vind bijvoorbeeld de cover van U2 van het liedje One wel heel goed en heel anders dan het orgineel. Er zijn ook liedjes, bijvoorbeeld het liedje van Marco Borsato en Sita voor Prisn Willem-Alexander en Maxima, daareentegen slecht. Dat was eigenlijk als een persoonlijk lied bedoeld voor hun en omdat te gaan coveren.
Bij de boeken ziet ik het net zo. Er zijn vast wel boeken bekend die goed zijn en dan heb ik er ook geen problemen mee. Bijvoorbeeld uitlegboeken die door fans voor fans geschreven zijn. Of boeken die echt als achtergrondinformatie geschreven zijn. Ik heb zelf ook een boek van Lotr wat een soort encyclopedie is met daarin alle namen en zo. Ik vind hem zeer handig, ik weet ook niet of ik het zo snel op internet kan vinden. Daarnaast is het vooral bij het lezen van het boek handig als je er zoiets bij hebt, omdat je dan niet steeds je pc hoeft aan te zetten. Ik denk ook niet dat het te vermijden is. Ook de filmregisseurs en acteurs liften in principe op het succes van Rowling. Al zullen sommige schrijvers van boeken het alleen maar om het geld te doen zijn, ik denk niet dat je in het algemeen kunt zeggen dat het zo is. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 03, 2007 18:56 |
|
Ik heb er tot nu toe 3 gelezen, en vind de derde tot nu toe het leukst. De eerste begint pas aan het eind leuk te worden inplaats van aan het begin. Het laatste stuk van een is echt geweldig geschreven door J.K Rowling. In het tweede deel vind im het stukje van de geheime kamer het leukst. En ook daar zit het spannendste deel achteraan en niet in het midden. De derde heeft dan weer dat eht wel in het midden is. Dat is als scheurbek wordt bevrijd. En het eind is ook fantastisch. |
|
|
|
|
Lilly potter-duffeling
1e jaars
Verdiend:
105 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 04, 2007 16:45 |
|
Kan iemand een aantal namen noemen van uitleg boekjes.
Mij lijkt het erg leuk om er een aantal van te lezen. Helaas heb ik er nog steeds geen één gevonden in de bieb:S:S. Volgens mij is het ook juist heel erg leuk om dit soort boekjes te lezen. Als je bijvoorbeeld iets niet begrijpt of je bent gewoon benieuwd hoe alles in elkaar steekt. Ik denk ook dat de boeken veel levendiger worden als je er meer vanaf weet. |
_________________ Luna: You're not going mad, I can see them to. |
|
|
|
Wizard>Joey
2e jaars
Verdiend:
34 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 13, 2008 14:05 |
|
Het zijn geen officiele Harry Potter boeken, die ook niet goedgekeurd zijn door J.K. Rowling. Ze zijn wel leuk om te lezen, maar of alles wat erin staat waar is, is maar de vraag.
Ik vind het zelf een beetje zielig om te profiteren van Rowling's werk door van die Harry Potter uitlegboeken te schrijven.
Wizard>Joey |
_________________ - I finished last, Hermione. - Next to last. Fleur got never past 'ze Grindylows'! |
|
|
|
xMaritt
3e jaars
Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 19, 2008 16:37 |
|
Ik heb nog niet zo'n boek gelezen, maar ik ga binnenkort wel naar de bieb om er één te halen denk ik. Ik ben echt geïnteresseerd in alles wat over Harry Potter gaat, en het lijkt me heel grappig om te weten waar al die dingen uit HP nu vandaan komen. |
_________________ Ron; ...'- hij moet geweten hebben dat ik jullie in de steek zou laten.' 'Nee', verbeterde Harry hem. 'Hij moet geweten hebben dat je altijd terug zou willen komen.' |
|
|
|
Carla
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 19, 2008 18:44 |
|
Ik heb nu maar op 3 gestemd, omdat ik niet weet hoeveel ik er echt heb gelezen. Maar ik heb er al best wel veel gelezen (en ook op mijn boekenplank staan). De Wereld van Harry Potter (al door bijna iedereen genoemd), Het Grote toverwoordenboek, Harry Potters wetenschap (leuk boek, een aanrader), De Magische Wereld van Harry Potter, (grappig, maar niet echt bijzonder) Het dossier van Harry Potter en JK Rowling (wel aardig maar erg verouderd, gestopt bij boek 4) en Een interview met JK Rowling (een interviewboekje uit 2000, best leuk). Die boeken heb ik op mijn boekenplank staan, maar ik heb er nog veel meer gelezen van de bibliotheek. Ook heb ik een biografie van JK Rowling gelezen (een groen boek, erg interessant). Maar al deze boeken zijn niet officieel, maar ik heb er dus best wel veel. Vorig jaar wilde ik ook graag het boek van Mugglenet What will happen in book 7? kopen om alle theoriën die erin staan te lezen, maar die kon ik nergens vinden (misschien in de American bookstore in Amsterdam waar ik binnenkort naartoe ga). Het is trouwens erg leuk om oude theoriën nog eens terug te lezen, er klopt verbazingwekkend veel van (en het is erg grappig als iets echt niet klopt). |
_________________ "In the museum of the Hague, a superb, unique landscape stops visitors and keenly impresses artists and connoisseurs of painting."
(Thoré-Bürger on View of Delft of Johannes Vermeer) |
|
|
|
Tyrael
7e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 21, 2008 16:04 |
|
Ik heb ook de wereld van Harry Potter gelezen. Mij viel dat boek iets tegen, maar opzich was dat wel vermakelijk. Daarnaast heb ik ook nog the plot thickens doorgebladerd. Ik zag hem ergens liggen en heb het boek snel doorgebladerd. Het is heel leuk beschreven en er staan echt heel veel theorieen in. Helaas had ik niet veel tijd toen. Je kan het boek nog wel op Amazon krijgen maar boek 7 is toch al uit dus het is niet het kopen waard. |
_________________ "Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon |
|
|
|
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 30, 2008 20:36 |
|
MeLoveSnape schreef: | Ik heb nog geen één uitlegboekje gelezen over HP. Wel heb ik die twee kleine boekjes gelezen waar die aantekeningen van Harry en Ron in staan.
*denkt*
Fabeldieren en waar ze te vinden en Zwerkbal door de eeuwen heen.
Zulk soort boekjes kunnen best handig zijn maar ik heb ze nog nooit gelezen dus ik weet niet wat het toevoegt aan de boeken zelf... |
Jep, ik heb ook Quidditch through the years. Maar de uitlegboeken heb ik verder nog nooit gelezen. Doe ik ook niet snel denk ik, hoogstens als er een encyclopedie uitkomt die JK zelf heeft geschreven. |
|
|
|
Furore_
Dreuzel
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 06, 2008 9:56 |
|
Ik heb er nog nooit één gelezen...
Misschien toch eens in de bieb ernaar kijken, of is het echt zo dat ze niks meer te raden overlaten? |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 14, 2008 21:50 |
|
Furore_ schreef: | Ik heb er nog nooit één gelezen...
Misschien toch eens in de bieb ernaar kijken, of is het echt zo dat ze niks meer te raden overlaten? |
Nou het gaat niet echt inhoudelijk over HP. Meestal zijn het meer verdiepingen. Waar bijvoorbeeld JKR de dingen vandaan heeft gehaald. Zoals hoe vampieren en weerwolven voorkomen en wat dat precies zijn etc. Of sommige vergelijken HP boeken met andere boeken. Het is dus meer verdieping. Het is niet dat je compleet iets nieuws te weten komt over de boeken ofzo. JKR is de enige die met nieuwe dingen kan komen. xD |
|
|
|
|