Auteur |
Bericht |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 08, 2007 14:41 |
 |
Hej, die foto's had ik nog nooit gezien, ik had al wel eens gehoord dat er een soort van echte onzichtbaarheidsmantel is uitgevonden.
Nou als het echt is dan zou het een geweldige uitvinding zijn. Maar als ik die foto's zo zie dan denk ik ook dat er iemand gewoon heel handig is met Photoshop. Zoiets is volgens mij redelijk makkelijk te maken. Dus ik denk dat het gewoon trucage is.
Van de andere kant, die mensen op de foto zijn meer 'doorzichtig' in plaats van 'onzichtbaar' dus tja dan heb je nog niet zo heel veel aan die uitvinding. |
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 08, 2007 16:10 |
 |
fairy_princess schreef: | Hej, die foto's had ik nog nooit gezien, ik had al wel eens gehoord dat er een soort van echte onzichtbaarheidsmantel is uitgevonden.
Nou als het echt is dan zou het een geweldige uitvinding zijn. Maar als ik die foto's zo zie dan denk ik ook dat er iemand gewoon heel handig is met Photoshop. Zoiets is volgens mij redelijk makkelijk te maken. Dus ik denk dat het gewoon trucage is.
Van de andere kant, die mensen op de foto zijn meer 'doorzichtig' in plaats van 'onzichtbaar' dus tja dan heb je nog niet zo heel veel aan die uitvinding. |
Ik vind ze er anders wel redelijk echt uitzien, als het fotoshop zou zijn is het erbarmelijk gedaan.
Maar ja ik ben dan ook wel met veel weg.
En eventjes iets dat op foto lukt is nog steeds geen garantie dat het lang goed werkt.
gaffem89 schreef: | ik vind het eerlijk gezegt ook maar fake je kan idd zo zien dat het gephoteshopt is ik wil het inderdaad gewoon eerst een keer zien en dan geloven  |
Moet jij alles altijd eerst zelf gezien hebben voor je het zal geloven? |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
OFCYN
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 08, 2007 16:12 |
 |
Citaat: | Moet jij alles altijd eerst zelf gezien hebben voor je het zal geloven? |
ja natuurlijk miss niet alles maar als je altijd alees blindelings gelooft zal dat je nog zuur opbreken! |
_________________ HP rulezzzz |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 08, 2007 16:15 |
 |
OFCYN schreef: | Citaat: | Moet jij alles altijd eerst zelf gezien hebben voor je het zal geloven? |
ja natuurlijk miss niet alles maar als je altijd alees blindelings gelooft zal dat je nog zuur opbreken! |
Ik bedoelde effectief wel alles.
Ik heb nog nooit een miljoen euro gezien.
Maar toch geloof ik dat zoiets bestaat.
De Grand Canyon ken ik enkel van foto's ook daarvan geloof ik dat het echt bestaat.
Er zijn genoeg dingen die ik enkel ken van foto's waarvan ik geloof dat ze echt zijn. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
OFCYN
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 08, 2007 16:19 |
 |
Citaat: | Ik bedoelde effectief wel alles.
Ik heb nog nooit een miljoen euro gezien.
Maar toch geloof ik dat zoiets bestaat.
De Grand Canyon ken ik enkel van foto's ook daarvan geloof ik dat het echt bestaat.
Er zijn genoeg dingen die ik enkel ken van foto's waarvan ik geloof dat ze echt zijn. |
nou er zijn van echt wel alles foto's maar dat wil ook niet zeggen dat alles echt wel waar is wat er gefotografeerd staat en dan heb ik het niet alleen over foto's over alle dingen dat kunnen ook stomme kranten artikkels zijn
ik ga hier verder niet op in gaan
maar er zijn ook foto's van het zogenaamde monster of loch Ness om maar een voorbeeld te geven maar dat wil niet zegge dat het echt is of de vloek van de mummie iedereen spreekt erover maar het is allemaal niet waar |
_________________ HP rulezzzz |
|
  |
 |
Hgriffel
2e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 08, 2007 16:31 |
 |
heeey...
ik denk dat de foto's... nou ja gewoon een goed fotomontage is...
ik weet niet, maar ik denk dat dat niet kan!
maar als dat toch waar zou zijn, wil ik best zo'n mantel hebben!
XXX
xx
X |
_________________ *Harry Potter* ¨*Hermelien*¨ ¨¨*Ron*¨¨
FAN!!! |
|
  |
 |
~Yasmine~
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: in the Burrow, teasing Won-Won with Fred and George...^^
|
Geplaatst:
Zo Apr 08, 2007 17:35 |
 |
Hmmm... eerst dacht ik : '' Goed bewerkt!''.
Maar het is dan ook geen echte ''onzichtbaarheidsmantel''. Zoals fairy_princess ookal zei, is de man op de foto meer doorzichtig, dan onzichtbaar. Maar goed, ik zou het écht niet weten nu of het nou echt of bewerkt is, ik zit er denk ik een beetje tussenin =) Volgens zou zoiets opzicht wel kunnen. Ik weet alleen niet of de foto's echt zijn. Anyway, het zou wel handig zijn! xD
x Yasmine |
Watching us fading and watching it all fall apart ♥ |
|
  |
 |
SR
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 08, 2007 18:51 |
 |
oohh! dat is zo'n jas. jawel die bestaat echt! er staat informatie over in mijn Nederlands boek. Heb het nu niet bij me want ik ben op bezoek. Er staat in hoe dat gemaakt is. Ik zal het nog wel eens posten (als ik het niet vergeet) |
|
|
  |
 |
MissLupin
3e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 08, 2007 21:12 |
 |
Ik denk wel da ze echt zijn. Het lijkt me zo cool als het helemaal voltooid is.
Maar waarschijnlijk gaat het nog tientallen jaren duren eer dat het op de markt komt en wie weet hoe duur hij dan is.
Maar jah het is nog steeds indrukwekkend |
_________________ "To the well organized mind, death is but the next great adventure." |
|
  |
 |
Lilytje
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 09, 2007 9:24 |
 |
Mmm... allemaal heel vreemd. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Ik weet niet zeker of het echt is, maar het zou me niet echt verbazen als het zo was. Onze technologie staat echt al ver.
Als het echt was en ik hem had, zou het natuurlijk wel ontzettend cool zijn.
Maar als het niet echt is... knap nagemaakt! |
"Dying? Not at all." |
|
  |
 |
Katoenplant
1e jaars

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 10, 2007 15:27 |
 |
Het kan wel, maar als de lichtstralen gebogen worden, dan zie je toch zwart? en dan kijk je niet door iemand heen. beetje vaag |
|
|
  |
 |
Alek
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 10, 2007 15:51 |
 |
Volgens mij kan het niet, maar die foto's zijn wel mooi bewerkt. |
|
|
  |
 |
Squeaking Dobby
4e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 10, 2007 16:47 |
 |
Zal ik als NTer eens mijn mening geven
Ik denk namelijk niet echt dat dat kan. Je lichaam laat geen lichtstralen door, en zal het nooit kunnen doen. Zelfs al zou de mantel het kunnen, dan kunnen de stralen nog steeds niet door je lichaam heen. Dus dan lijkt het me vrij moeilijk om iets doorzichtig te laten zijn wat van zichzelf het niet is. Bovendien zijn het foto's en met Fotoshop kun je heel makkelijk zoiets als dit. Deze foto's geven veel te weinig bewijs dat het waar zou zijn. Zulke dingen zwerven overal rond, dus ik denk echt niet dat het waar is.....
|
|
  |
 |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 12, 2007 14:04 |
 |
Ik sluit me aan bij mijn bovenposter, en wil er nog iets aan toevoegen (ben slechts een CM'er hoor)
Ik las net op de site (HPfreakz) dat er door middel van metaal het licht gedwongen zou worden af te wijken, zodat het licht niet op de mantel (waaraan het ijzer is gevestigd) zou vallen.
Alleen al natuurkundig zou dit niet kunnen. Als er geen licht op een voorwerp valt, dan wordt het zwart, niet onzichtbaar.
Dus als je zo'n dergelijk mantel aan zou trekken, dan zou je een zwarte aan hebben, geen doorzichtige
Trouwens, Squeaking Dobby, je lichaam laat wel lichtstralen door. Dat gebeurt toch bij rontgenfoto's? |
_________________ ‘Sorry Ginny,’ zei Ron om de drukkende stilte te verbreken, ‘maar ik ken geen Harry Potter.’
Ginny’s hart leek te breken..'
Ketenvuur |
|
  |
 |
Jarno
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 16, 2007 19:45 |
 |
[quote="XilonaX"]Ik sluit me aan bij mijn bovenposter, en wil er nog iets aan toevoegen (ben slechts een CM'er hoor)
Ik las net op de site (HPfreakz) dat er door middel van metaal het licht gedwongen zou worden af te wijken, zodat het licht niet op de mantel (waaraan het ijzer is gevestigd) zou vallen.
Alleen al natuurkundig zou dit niet kunnen. Als er geen licht op een voorwerp valt, dan wordt het zwart, niet onzichtbaar.
Dus als je zo'n dergelijk mantel aan zou trekken, dan zou je een zwarte aan hebben, geen doorzichtige
quote]
Eum nee. Als er geen licht opvalt wordt het zwart. Hier worden de lichtstralen omgebogen van achter de persoon, dus van de achtergrond en laten deze dan op de voorkant van de persoon vallen. Dat is wat ik denk dat er mee wordt bedoeld. Ik denk wel dat het kan hoor.
Een hologram werd 5jaar geleden nog als onmogelijk beschouwd maar nu bestaat het al. |
|
|
  |
 |
|