Auteur |
Bericht |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 21, 2008 10:12 |
 |
Ja ik begrijp de keuze. In principe is het voor het verhaal niet heel erg belangrijk wie de verrader was. Dat maakt voor het verhaal niet zoveel uit. Het gaat er meer om DAT de DA/SvP verraden wordt. Daarbij had Harry in de film iets met Cho en ze moesten ook nog zorgen dat dat uit zou gaan. Als ze aan het boek hadden gehouden dan hadden ze dus in een keer een heel nieuw personage moeten introduceren. In een boek gaat dat nog wel, maar in de film kan ik me voorstellen dat het nogal moeilijk word. Voornamelijk omdat Marina een heel klein personage is. Dus het introduceren daar gaat tijd in zitten. Daarbij had dan ook nog de scene moeten komen dat Cho Harry "dumpt". Dat wordt dan ook allemaal ingewikkeld want als je dat gaat doen dan komt er een hele verhaallijn bij. Want het stuk met Rita Skeeter etc. is er ook weg gehaald. Ik kan me best voorstellen dat dit de beste manier was om in een keer alles duidelijk te maken.Nu hoeft dit nog niet te zeggen dat ik blij ben met de keuze, maar ja ik snap hun keuze ergens wel. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Keaton
3e jaars

Verdiend:
84 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 21, 2008 15:49 |
 |
Ja oke als je het zo bekijkt is het inderdaad wel een logische keuze, als je ziet wat er allemaal aan extra uitleg moet komen.
Toch wel jammer want het had echt een spectaculaire en leuke scene kunnen zijn en dat op deze manier Cho in diskrediet wordt gebracht als verrader  |
_________________ "Populair bij jong èn oud.
En terecht, want wie eenmaal kennis heeft gemaakt met de sympathieke tovenaarsleerling is voorgoed verkocht!"
En zo is het maar net! |
|
  |
 |
I Vegeta
Dreuzel

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 30, 2008 15:40 |
 |
ik vond het jammer dat in deel 3 het hele verhaal rondom de plattegrond werd weggelaten (met Padfoot, gaffel, wormstaart ect.) |
|
|
  |
 |
Scarfoot
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 05, 2008 11:46 |
 |
Ik vind het jammer dat in de laatste film zoveel van het eindgevecht op het ministerie is weggelaten. Een grove fout is dat ze 'levicorpus' bij de DA leren, terwijl Harry die spreuk leert uit het boek van de Half Blood Prince. |
|
|
  |
 |
Neleke
5e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 27, 2008 11:20 |
 |
Er zijn zoveel leuke dingen die ze uit de films hebben gelaten, maar waar ik toch het meeste naar uitkeek was de keuken van Zweinstein. Al die huis-elfen enzo... ik denk wel dat dat leuk moet geweest zijn om te zien
Ook in de 5de film: In het departement van Mystificatie, als Harry daar de deur opendoet komen ze in een hal met nog zovele deuren, waar nog meer mysteries verborgen zitten en waar nog veel gebeurd. Ok, de film zou te lang worden, maar toen ik die scène in het boek las vond ik dat echt wel spannend en ik denk dat dat in de film nog spannender zou geweest zijn. |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
  |
 |
RenaldWombel
Dreuzel

Verdiend:
29 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 23, 2008 20:55 |
 |
Ik vind het jammer dat Ron en ook een beetje Fred&George zo'n kleine rol hebben in de films. In de boeken moet ik meestal om hen lachen en ze zijn in de films voor een groot deel weggelaten (denk aan Ron als Klassenoudste en als Wachter in deel 5)! |
|
|
  |
 |
|
| |