Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Nederland fusie met Vlaanderen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: van vindt je er van?

goed, dat mag, ik ben akkoord
43%
 43%  [ 37 ]
niet goed, dat mag niet, ik ben niet akkoord
56%
 56%  [ 48 ]
Totaal aantal stemmen : 85

Auteur Bericht
Henk88
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

Henk88 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2007 8:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inderdaad, daarin heb je gelijk. Er gaan zeker veel Belgen zijn die ook heel rot doen tegen Nederlanders, maar daar zou ik mij absoluut wel voor schamen moest ik erbij staan...

Ik kan me nu al wat een beeld van je vorme hé Eva (heel vaag natuurlijk) maar ik ben er vrij zeker van dat je ook beschaamd zou zijn moest je naast die andere Nederlanders in de lift hebben gestaan. Wat dit waren niet zomaar Belgenmoppen, dit was echt heel bot en scherp. Zeggen dat iemand zijn land al gesplitst is terwijl ze volop crisis doormaken, vind ik op z'n minst gezegd grof. En er gaan zeker veel Belgen zijn die even grof terugdoen maar daar schaam ik me dus voor. Want eerlijk, als ik hoor dat België gesplitst is op het nieuws, als dat uiteindelijk zou gebeuren, ik denk dat ik me toch wel even op een stoel zou moeten zetten en slikken. Want het is niet omdat we er niet zo mee bezig zijn dat we er niet mee inzitten... Ik zou het er wel moeilijk mee hebben...

En ach ja zo zullen de Nederlanders ook van de Belgen wel typische kenmerken weten te zeggen zeker? Dat we de belasting ontduiken enz...
Vaak kloppen die karakteristieken ook nog wel, die zijn nu éénmaal eigen aan een volk. De uitdaging is om die positief te bekijken en niet zoals de meeste, negatief!!

"U hoeft me geen meneer te noemen hoor, professor!"
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2007 11:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij moet je het ook weer niet zo serieus nemen. Het kan best zijn dat de Nederlanders bot waren. Dat kunnen Nederlanders ook zijn vind ik. Voornamelijk omdat ik vind dat Nederlanders erg op de hoogte zijn van de actualiteiten en graag willen discuseren daarover. En ik kan me dan heel goed voorstellen dat jij je nogal rot voelde. Maar ik denk echt persoonlijk dat Nederland niks tegen België heeft. Als het erop aankomt dan kunnen we het wel heel goed met elkaar hebben. Alleen je hebt gewoon van dit soort grapjes.

Als er een fusie komt, dan denk ik ook niet dat dat verandert. En misschien is het wel een van de redenen waarom een fusie niet echt heel "goed" is. Je hebt namelijk van die moppen en grapjes.

3e jaars
3e jaars

BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2007 20:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Uhu. Misschien dat dat de mopjes zijn van de Nederlanders... Ze getuigen een beetje van slechte smaak vind ik... Bij ons start je een discussie zo niet, maar goed...

Je moet je altijd eens proberen voorstellen, wat zou er gebeuren als dit mij overkomt... Het antwoord zie ik in het nieuws deze avond. Dit keer was het Maxima die zei dat de Nederlander niet bestond. Eigenlijk praktisch hetzelfde als zeggen dat België niet meer bestaat en je dus geen Belg meer bent. Blijkbaar was dit toch wel een schok voor Nederland, misschien dat het toch niet zo grappig is dan?

Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2007 5:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het een slecht idee.
Ik vind het prima zoals het is. Ons eigen lekker vlaanderen. (Woon in Vlaanderen)
Als we in NL willen komen dan gaan we wel eens voor een dagje op vakantie. ^^

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2007 19:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was net even het nieuws aan het doorspitten en op een gegeven moment zag ik dit nieuwtje:

Citaat:
Belgen testen hun Belg-zijn

BRUSSEL (ANP) - Op de 'Belgometer' van de internetsite van de Vlaamse krant De Standaard is een grote toeloop ontstaan. In drie uur tijd hebben al ruim 25.000 lezers de test 'Hoe separatistisch of pro-Belgisch bent u?' ingevuld.

Volgens adjunct-hoofdredacteur Bart Sturtewagen houdt de test verband met de politieke spanningen tussen Vlamingen en Franstaligen: ,,Wij vroegen ons af of de Vlaamse publieke opinie niet wordt gekaapt door een klein groepje separatisten.''

De deelnemer aan de tekst moet vragen beantwoorden als: 'Enkel de koning, het bier en de Rode Duivels binden de Vlamingen en Franstaligen' en 'Franstaligen zijn intellectueel wel in staat Nederlands te leren, maar ze willen het niet'. België verkeert nu al 122 dagen in een politieke crisis. Formateur Yves Leterme heeft grote moeite om de Nederlands- en Franstalige partijen tot een regeerakkoord te laten komen.

De Standaard heeft er bewust niet voor gekozen om samen met de Franstalige krant Le Soir de Belgometer te ontwikkelen. Sturtewagen: ,,Mijn idee is dat de Franstalige kranten een rol hebben ter verdediging van de ideeën aan die kant van de taalgrens. We zouden wel wat gemeenschappelijke vragen kunnen bedenken, maar het verschil in publieke opinie tussen Walen en Vlamingen is te groot voor één test.''

Le Soir en De Standaard hebben een periode met elkaar samengewerkt om de Vlamingen en Franstaligen meer met elkaar kennis te laten maken. Een groepje journalisten is ter voorbereiding daarvan bij elkaar gekomen.

,,Daarbij bleek al dat we echt heel weinig van elkaar wisten'', stelt Sturtewagen. ,,Bij het opnoemen van 'bekende Vlamingen' kwamen de Walen niet verder dan Clouseau en Wil Tura. De Vlamingen wisten nog net Sandra Kim en Adamo te noemen. Dat zegt veel over hoe gescheiden onze werelden zijn.'

Nu vind ik testjes geweldig, daarom heb ik het testje opgezocht. Je kan de test hier maken. Ik als Nederlander wil ook wel mee doen, en even kijken hoe het staat met mijn "Vlaamse gevoel" xD

3e jaars
3e jaars

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2007 21:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Die testjes toch weer hé... Laughing Ik ben 55% separatist (volgens de test) en hupla daar steken ze je weeral in een kotje... Ofwel ben je hier in de test dus neigend naar unionist of neigend naar separatist... Blijkbaar zit ik dan nog zwaar in de middenmoot... Als elke franstalige ook 55% separatist zou zijn dan zouden we hier nogal eens gezellig kunnen samenleven. Want het is toch logisch dat als je Vlaming bent je jouw belangen verdedigd en vice versa. Blijkbaar is er bij mij dus toch nog wel een vrij grote ruimte aan dialoog. Maar het is toch een beetje te strak gesteld vind ik... Ik heb het toch niet zo voor die testjes maar het is inderdaad wel weer eens plezant Smile

Trouwens ik had nog helemaal niks gehoord van deze test Laughing Laughing Weer een teken dat we er ongeloofelijk mee bezig zijn Wink

Stefanovic
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Stefanovic is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 18:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Van mij mogen Nederland en Vlaanderen fuseren. Op veel punten worden beide partijen er beter op. Alleen met het koningshuis (zoals ik al in de tweede post hier las) is er natuurlijk nog een probleem, maar dat zal wel opgelost worden (was de Belgische koning niet Waals?).

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 19:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Stefanovic schreef:
Van mij mogen Nederland en Vlaanderen fuseren. Op veel punten worden beide partijen er beter op. Alleen met het koningshuis (zoals ik al in de tweede post hier las) is er natuurlijk nog een probleem, maar dat zal wel opgelost worden (was de Belgische koning niet Waals?).

Nou dan weet ik niet hoe erg jij je erin verdiept hebt, maar in bijna alle punten wordt het er slechter op. Het koningshuis is daarbij nog het klein probleem die je erbij hebt. Want volgens mij hecht niemand waarde aan hun in Vlaanderen. Kijk naar schoolsysteem, de zorg, belasting en andere overheidszaken. Kijk naar de politieke partijen die verschillen. Want Nederland loopt politiek gezien ook niet gelijk met Vlaanderen, dus dat zal ook nog wel even duren voordat die op een lijn zitten. En daarbij heb je ook nog het hele cultuur ding. Nederlanders en Vlamingen lijken qua cultuur nou niet bepaald op elkaar. We hebben allebei hele andere mentaliteit, cultuur en normen en waarden.

Ik hoor er nu op het nieuws steeds minder over de hele situatie in België. Zit er nog vooruitgang in deze hele zaak? Of weten ze nog steeds niet wat ze moeten doen?

@Henk88 ik was een unionist. Ook met 55% ofzo. Het zat in ieder geval in het midden. xD

Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 19:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ieuw, ik zou echt NOOIT van mijn leven willen fuseren met de hollanders!
Niets persoonlijks, maar ik vind dat Vlaanderen toch wel een beetje trots mag behouden.
Ik heb dus echt niets tegen hollanders, maar fuseren, néén! Ik vind België goed zoals het nu is, en ook al zijn velen het er niet mee eens, ik ben er ook trots op dat wij tenminste frans (en duits) leren.
Vat het niet verkeerd op, alsjeblieft, maar persoonlijk vind ik dat er nu al bijna een invasie aan hollanders in België is, en hetgeen wat hier rondhuppelt, denkt dus echt dat België van hun is, en dáár erger ik mij aan.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 19:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dark_angel schreef:
Niets persoonlijks, maar ik vind dat Vlaanderen toch wel een beetje trots mag behouden.
Ik heb dus echt niets tegen hollanders, maar fuseren, néén! Ik vind België goed zoals het nu is, en ook al zijn velen het er niet mee eens, ik ben er ook trots op dat wij tenminste frans (en duits) leren.
Vat het niet verkeerd op, alsjeblieft, maar persoonlijk vind ik dat er nu al bijna een invasie aan hollanders in België is, en hetgeen wat hier rondhuppelt, denkt dus echt dat België van hun is, en dáár erger ik mij aan.

NEDERLANDERS!!!!! Kijk daarom word die hele fusie al niks. Jullie blijven ons steeds Hollanders noemen..xD

Ik ben het helemaal met je eens hoort. En ik denk niet dat er een NEDERLANDER is die het verkeerd op vat. Maar wij leren ook Frans op school. En volgens mij leren wij beter Duits dan jullie doen. ^^

@Miss Raddy (hieronder) Yay ik kom uit het mooie Overijssel!! love

Laatst aangepast door Witch_Eva op Za Okt 27, 2007 19:29; in totaal 1 keer bewerkt
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 19:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Whaha, Eva, volgens mij woon jij niet in de provincie Zuid- of Noord-Holland. Ik woon dus in Zuid-Holland, dus ik noem mijzelf wel Hollander Razz

Mmm... fuseren. Tja, ik vind het niet echt erg. Maar waarom zouden we dat doen? Alles gaat goed zoals het nu is. En ben het er mee eens dat Vlaaderen dat beetje trots mag behouden.

Maar, ik heb wel Duits en Frans geleerd, hoor Wink

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Stephni
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Stephni is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 19:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook maar eens het testje gedaan, 65% separatist.. en ik kan me er wel in vinden. Ik bedoel, ik wil niet dat België uit mekaar valt, maar moest het ooit gebeuren wil ik, no offence to the nederlanders in here Smile, liever dat vlaanderen op zich blijft bestaan. Er zijn kleine landen genoeg, waarom zou vlaanderen op zichzelf niet kunnen bestaan?
Gewoon al omdat onze cultuur toch nog, hoewel we praktisch dezelfde taal spreken, een pak verschilt. Op vele vlakken dan toch, of zo krijg ik toch vaak het gevoel? We gebruiken andere woorden, andere uitdrukkingen. Het is niet dat we elkaar niet verstaan, maar alleen op vlak van taal zie je al hoe hard we toch nog verschillen als volk.
Ik heb echt niets tegen Nederland maar ik vind gewoon dat Vlaanderen moet blijven bestaan als een eigen landje/staat.

Al zou het natuurlijk nog het beste zijn dat de regering gewoon alles oplost, zodat belgie in zijn geheel kan blijven bestaan. Smile

xx

edit: @Witch_Eva: dat van beter duits leren, dat hangt gewoon af van keuzes die je maakt. Ik heb moderne talen - wiskunde gevolgd, en wij hadden een heel intensief programma bij duits, frans, ... Het is gewoon zo dat je een keuze maakt, en inderdaad, de wetenschappers in het middelbaar krijgen veel minder duits. Maar het is toch nog meestal een verplicht vak. Smile

You don't care a bit. You don't care a bit.

You'll never walk alone.
I love you.

Laatst aangepast door Stephni op Za Okt 27, 2007 19:44; in totaal 1 keer bewerkt
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 19:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Dark_angel schreef:

NEDERLANDERS!!!!! Kijk daarom word die hele fusie al niks. Jullie blijven ons steeds Hollanders noemen..xD

Ik ben het helemaal met je eens hoort. En ik denk niet dat er een NEDERLANDER is die het verkeerd op vat. Maar wij leren ook Frans op school. En volgens mij leren wij beter Duits dan jullie doen. ^^

@Miss Raddy (hieronder) Yay ik kom uit het mooie Overijssel!! love

Ja sorry Embarassed ik ben echt zó gewend van hollanders te zeggen... Sorry

Stephni
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Stephni is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 19:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mjah, dat van die 'hollanders', nog iets waar uit blijkt dat we toch nog verschillen denk ik? Smile

x Ik heb dus eigenlijk zowat de zelfde mening als Dark_Angel
(vooral als je naar de metropolis in antwerpen gaat! No offence @ nederlanders, helemaal niet slecht bedoeld of zo, maar hebben jullie zelf geen cinema? Razz)

xx

You don't care a bit. You don't care a bit.

You'll never walk alone.
I love you.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 19:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Stephni schreef:
Ik heb ook maar eens het testje gedaan, 65% separatist.. en ik kan me er wel in vinden. Ik bedoel, ik wil niet dat België uit mekaar valt, maar moest het ooit gebeuren wil ik, no offence to the nederlanders in here Smile, liever dat vlaanderen op zich blijft bestaan. Er zijn kleine landen genoeg, waarom zou vlaanderen op zichzelf niet kunnen bestaan?
Gewoon al omdat onze cultuur toch nog, hoewel we praktisch dezelfde taal spreken, een pak verschilt. Op vele vlakken dan toch, of zo krijg ik toch vaak het gevoel? We gebruiken andere woorden, andere uitdrukkingen. Het is niet dat we elkaar niet verstaan, maar alleen op vlak van taal zie je al hoe hard we toch nog verschillen als volk.
Ik heb echt niets tegen Nederland maar ik vind gewoon dat Vlaanderen moet blijven bestaan als een eigen landje/staat.

Al zou het natuurlijk nog het beste zijn dat de regering gewoon alles oplost, zodat belgie in zijn geheel kan blijven bestaan. Smile

xx

edit: @Witch_Eva: dat van beter duits leren, dat hangt gewoon af van keuzes die je maakt. Ik heb moderne talen - wiskunde gevolgd, en wij hadden een heel intensief programma bij duits, frans, ... Het is gewoon zo dat je een keuze maakt, en inderdaad, de wetenschappers in het middelbaar krijgen veel minder duits. Maar het is toch nog meestal een verplicht vak. Smile

Maar in Nederland heb je sowieso verplicht 3 jaar Duits ofzo. Hetzelfde voor Frans. Je kan het inderdaad ook laten vallen, maar je moet het wel 3 jaar gehad hebben volgens mij.

@Dark_Angel maakt niet uit hoor xD Ik vind mezelf gewoon geen Hollander. Ik noem jullie gewoon Vlamingen, maar dan moeten jullie mij en rest van mijn landgenoten wel Nederlanders noemen.

Daarbij merk ik dat sommige Vlamingen hier zich schuldig voelen als ze zeggen dat ze tegen de fusie zijn. Maar dat hoeft helemaal niet hoor. In ieder geval niet voor mij. Ik vind het absoluut niet erg als jullie niet bij Nederland willen horen. En volgens mij denken meer Nederlanders hier er zo over ^^

De cinema heet in Nederland bioscoop, en volgens mij zijn die toch wel hetzelfde. Angel Maar dat maakt in principe toch niet uit voor de fusie. Over hoe de bioscopen/cinema's in elkaar zitten?

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp