Auteur |
Bericht |
Tommeman
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 24, 2008 17:51 |
 |
Ik denk dat een tekenfilm niet het juist effect heeft. De films vind ik goed, maar niets kan tippen aan de boeken. Als ze na de films dan ook nog een soort karikatuur gaan maken van Harry Potter, door er een tekenfilmfiguur van te maken, dan gaat het te ver. Rowling zou dit nooit gewild hebben. |
_________________ Het grootste is overwonnen, doordat je lief hebt! |
|
  |
 |
Milkymalfoy
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 01, 2008 11:18 |
 |
Een fantastisch idee! Ik zou hem direct kopen als hij in de winkel zou liggen. Ik heb nogal veel lego van HP en heb ooit es geprobeerd een legofilm van HP te maken. Dit is echter onbegonnen werk in mijn eentje! |
_________________ Or yet in wise old Ravenclaw
If you've a ready mind
Where those of wit and learning
Will always find their kind
Wit beyond measure,
is man's greatest treasure. |
|
  |
 |
Wizard>Joey
2e jaars

Verdiend:
34 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 13, 2008 13:49 |
 |
Ik denk dat als je een tekenfilm van Harry Potter maakt, de magie weg is. De Harry Potter boeken en films worden steeds spannender. Voldemort vermoord steeds veel mensen enzovoort. Daar moet je geen tekenfilm van maken, want dan is de spanning eraf. Nee, geen goed idee.  |
_________________ - I finished last, Hermione. - Next to last. Fleur got never past 'ze Grindylows'! |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 13, 2008 14:12 |
 |
Wizard>Joey schreef: | Ik denk dat als je een tekenfilm van Harry Potter maakt, de magie weg is. De Harry Potter boeken en films worden steeds spannender. Voldemort vermoord steeds veel mensen enzovoort. Daar moet je geen tekenfilm van maken, want dan is de spanning eraf. Nee, geen goed idee.  |
Maar een tekenfilm kun je toch ook spannend maken? Ik vond het geloof iik eerst niet zo'n goed idee om er een tekenfilm van te maken, maar nu eigenlijk wel x'D Een goede tekenfilm is leuk om naar te kijken en je kunt nu echt doen alsof het net ''echt'' is. Sommige dingen zijn met echte personen enzo misschien niet bereikbaar (al is de techniek wel heel gevorderd en zou ik geen voorbeeld kunnen geven :')), maar met tekenfilm wel.
Ik zou het wel grappig vinden xD |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Wizard>Joey
2e jaars

Verdiend:
34 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 13, 2008 14:14 |
 |
Jessica. schreef: | Wizard>Joey schreef: | Ik denk dat als je een tekenfilm van Harry Potter maakt, de magie weg is. De Harry Potter boeken en films worden steeds spannender. Voldemort vermoord steeds veel mensen enzovoort. Daar moet je geen tekenfilm van maken, want dan is de spanning eraf. Nee, geen goed idee.  |
Maar een tekenfilm kun je toch ook spannend maken? Ik vond het geloof iik eerst niet zo'n goed idee om er een tekenfilm van te maken, maar nu eigenlijk wel x'D Een goede tekenfilm is leuk om naar te kijken en je kunt nu echt doen alsof het net ''echt'' is. Sommige dingen zijn met echte personen enzo misschien niet bereikbaar (al is de techniek wel heel gevorderd en zou ik geen voorbeeld kunnen geven :')), maar met tekenfilm wel.
Ja ok, dat kan wel, maar ik denk dat je dan een heel kinderachtig effect krijgt, door al die vrolijke kleuren enzo. Maar het zou misschien wel iets zijn ja, misschien over een paar jaar? als de films uit zijn? |
_________________ - I finished last, Hermione. - Next to last. Fleur got never past 'ze Grindylows'! |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 13, 2008 14:19 |
 |
Wizard>Joey schreef: | Jessica. schreef: | Wizard>Joey schreef: | Ik denk dat als je een tekenfilm van Harry Potter maakt, de magie weg is. De Harry Potter boeken en films worden steeds spannender. Voldemort vermoord steeds veel mensen enzovoort. Daar moet je geen tekenfilm van maken, want dan is de spanning eraf. Nee, geen goed idee.  |
Ja ok, dat kan wel, maar ik denk dat je dan een heel kinderachtig effect krijgt, door al die vrolijke kleuren enzo. Maar het zou misschien wel iets zijn ja, misschien over een paar jaar? als de films uit zijn? |
Ja, maar je kunt toch ook géén vrolijke kleuren gebruiken? En in HP 1 en 2 zouden vrolijke kleuren nog best kunnen. Alleen idd in vooral boek 7 moeten ze met wat meer duistere kleuren werken. Dat kan best en ik denk dat de eventuele filmmakers dat ook wel zouden snappen :')
Of ze maken het idd juist kinderachtig zodat kleine kinderen de films ook kunnen zien. Aan de ene kant vind ik dat ook wel een goed idee. Dan kunne kleine kinderen ook genieten van Harry Potter. Aan de andere kant vind ik een kinderachtige Harry Potter niet zo'n goed idee, omdat je dan misschien de echte Harry Potter sfeer eraf haalt enzo...
Maar goed, gewoon een plotgetrouwe animatiefilm zou ik best leuk vinden, hoor :') |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
NiCoLe_eLoCiN
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 19, 2008 14:46 |
 |
Een HPteken film? hahah moet het wel Manga zijn he Neej maare ik denk dat het dan too much zou worden. Ik ken wel een manga: Zero no Tsukaima en dat vind ik ook best wel HP achtig
hier heb je de opening van de Anime:
http://www.youtube.com/watch?v=YBVTv9a--yI
Het is echt bijna hetzelfde, je hebt zeg maar ook dreuzels maar die worden anders genoemd. Het is ook een school enso, maar het is wel een leuke anime.
En trouwens sommige zeggen dat het dan kinderachtig word, nou geloof me, dan heb jullie nog nooit van manga gehoort. Dat is toch ook tekenfilm en soms zitten er echt van die grappen bij die kleinere kinderen niet eens begrijpen... misschien maar goed hahah |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 20, 2008 17:29 |
 |
Waarom zou HP in manga getekend moeten worden? Dat zou ik echt heel raar vinden als dat zou gebeuren. Aangezien Harry Potter een totaal Brits ding is. Het is een Britse schrijfster en het speelt zich af in het Verenigd Koninkrijk. Alles in de boeken is Brits en alles in de films ook. Waarom zou dan de tekenfilm serie in het Japans zijn? Dat zou wel raar zijn lijkt mij. Ook al is de tekenstijl wel leuk. Dat hoeft nog niet de reden te zijn om HP dan ook in die stijl te doen. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Anika_x
1e jaars

Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 01, 2008 11:31 |
 |
Hmm, mij lijkt het eigenlijk niet zo leuk om eerlijk te zijn. Ik denk ook niet dat ik de tekenfilms zou kijken, misschien 1x ofso maar , tja een gespeelde film vind ik toch heel veel leuker dan een tekenfilm.
xx. |
_________________ "Of course it is happening inside your head, Harry,
but why on earth should that mean that it is not real?" |
|
  |
 |
teacherspet
Dreuzel

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 06, 2008 20:37 |
 |
een Hp tekenfilm lijkt me geweldig goed (een beetje getekend in gothic-realism stijl ( als in nieuwere versie van batman --> realistisch en beklijvend!!) ik ben een tekenfilmfreak, heh, heh.. animé is boeiend maar niet voor Potter --> liever geen chibi's in een serieus verhaal als deze..dan verliest de potter saga beetje credibillity.. --> doch aan de andere kant zijn er technieken uit de animé die dankbaar gebruikt kunnen worden maar dan nog zou ik er geen animé van maken..met een tekenfilm heb je zo vele meer mogelijkheden..(nog altijd in gothic realism denkend) effecten kunnen nog intenser geschetst worden.. een nadeel is dat mensen zich mss niet echt kunnen inleven in een tekenfilm figuurtje --> t'is ni echt hee.. |
_________________ like.. i'm like so into tall guy's with greasy long black hair and croocked noses.. |
|
  |
 |
IMPEDIMENTA
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 06, 2008 21:10 |
 |
Mmmmh, ben het er niet helemaal mee eens. Ik bedoel, het zou wel vet zijn, en idd er zouden meer details kunnen komen. Maar toch, het zou voor mij een stuk nepper worden. De films lijken zo echt, qua de school en de mensen. De effecten zijn niet ge-wel-dig, maar goed genoeg vind ik. Ik vind een echte film leuker, daar wordt het voor mij realistischer van. |
_________________ Amin hiraetha, im melme lle. |
|
  |
 |
Dewii
1e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 24, 2008 17:35 |
 |
Lijkt me echt 10 keer niks. Als je Harry Potter gaat animeren wordt het volgens mij té nep. Dan zouden emoties ook veel minder sterk overkomen denk ik. En ik denk ook dat het er een beetje kinderachtig uitziet.
Gr. Dewii |
_________________ - EXPECTO PATRONUM - |
|
  |
 |
.Saar.
1e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 03, 2008 14:51 |
 |
Sorry, maar een tekenfilm lijkt mij ook helemaal niks Films zullen (voor mij) altijd leuker en echter blijven. Bijvoorbeeld die geweldige gezichtsuitdrukking van Rupert kunnen ze niet mooi in een tekenfilm weergeven, denk ik.
Misschien is een tekenfilm leuk voor kleine kinderen, maar niet voor mij. |
_________________ Follow the spiders? Follow the spiders? If Hagrid ever gets out of Azkaban, I'll kill him! |
|
  |
 |
everton
3e jaars

Verdiend:
10 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 10, 2008 16:08 |
 |
Ja een tekenfilm hoeft ook niet voor mij.
Maar wat ze wel in een tekenfilm kunnen doen en niet in een film is ze helemaal aan het verhaallijn houden.
Dus mocht er ooit een tekenfilm komen, wat van begin tot eind helemaal trouw is aan het verhaal, dan zal ik er nog wel over na denken.
Misschien een hoofdstuk per aflevering ofzo. |
_________________ ''..Maybe he is, maybe he isn't, but the fact remains he can move faster than Severus Snape confronted with shampoo when he wants to..'' |
|
  |
 |
angeldust
Dreuzel

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 04, 2008 0:14 |
 |
het lijkt mij eigenlijk wel grappig/leuk een tekenfilm van harry potter. het is toch weer heel anders dan de film misschien is een tekenfilm serie nog iets leuker aangezien je dan wel echt het hele boek goed kan verfilmen naar tekenfilm uiteraard. |
|
|
  |
 |
|