Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Live Action Role Playing Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wat denken jullie over LARP?

Slecht! Wie vind nou zoiets uit?
6%
 6%  [ 6 ]
Bwah, niet echt iets voor mij
27%
 27%  [ 25 ]
Lijkt me eens leuk om te doen
39%
 39%  [ 36 ]
Wow! *gaat direct opzoek naar info*
12%
 12%  [ 11 ]
Ik doe al lang aan LARP!
14%
 14%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 91

Auteur Bericht
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 18:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, ik deed mee als Monster in Oosterhout, bij de LARP vereniging: Far Kingdoms. Ik kwam dit jaar meer te weten over de Zwarte Vlam, maar nu heb ik gehoord van spelers die daar al een lange tijd hebben gespeeld, dat het bestuur/organisatie overhoop ligt en er voorlopig geen nieuwe Vlam komt. Jammer, want een Middeleeuwse setting trekt me wel.

Verder wil ik gewoon graag mijn eigen ding doen, lekker bezig zijn. Dus een vereniging met diverse "beroepen" die je kan leren en uitoefenen. Dat je dus leerlooier word, houtbewerker, smid, edelsmid, in de leer gaat bij de bibliotheek van het klooster en meer. Zou het zelf wel leuk vinden om pottenbakker te mogen zijn. Kan ik lekker al RPend met klei bezig zijn.

Ik ben dus meer van RP dan van PVP (persoon versus persoon) of GVG (groepering versus groepering). Ben dus meer een type die echt improviseert. Dus een setting waarbij je echt je eigen gang mag gaan, zelf bezig mag zijn dus met veel vrijheid. Vandaar dat ik dus ook niet snel meer zal monsteren ergens.

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2007 13:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry, Ron & Hermione schreef:

Nee, ik deed mee als Monster in Oosterhout, bij de LARP vereniging: Far Kingdoms. Ik kwam dit jaar meer te weten over de Zwarte Vlam, maar nu heb ik gehoord van spelers die daar al een lange tijd hebben gespeeld, dat het bestuur/organisatie overhoop ligt en er voorlopig geen nieuwe Vlam komt. Jammer, want een Middeleeuwse setting trekt me wel.

Verder wil ik gewoon graag mijn eigen ding doen, lekker bezig zijn. Dus een vereniging met diverse "beroepen" die je kan leren en uitoefenen. Dat je dus leerlooier word, houtbewerker, smid, edelsmid, in de leer gaat bij de bibliotheek van het klooster en meer. Zou het zelf wel leuk vinden om pottenbakker te mogen zijn. Kan ik lekker al RPend met klei bezig zijn.

Ik ben dus meer van RP dan van PVP (persoon versus persoon) of GVG (groepering versus groepering). Ben dus meer een type die echt improviseert. Dus een setting waarbij je echt je eigen gang mag gaan, zelf bezig mag zijn dus met veel vrijheid. Vandaar dat ik dus ook niet snel meer zal monsteren ergens.

Far Kingdoms in Oosterhout? Ik moet jou dus kennen.....maar wie???
*hint, hint*

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Darkness
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 41 Sikkels

Darkness is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2007 9:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Huh far kingdoms, nog nooit van gehoord. Hoeveel man speelt daar?

(Ja dat krijg je als je bij een van de grotere verenigingen speelt, he Angubara Wink )

Anyway moet nog kijken welke events ik nog ga doen dit jaar.

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2007 13:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

jeetje wil ik een keer meedoen met een event zijn er nog niet genoeg inschrijvingen.

Angubara, waarom kom je nou niet wat ik ervan heb begrepen zijn er allemaal vernieuwingen.

Harry, Ron & Hermione, skay hebben jullie geen zin om het een keer te proberen? het islaw en volgens mij is het best wel leuk.
En als er anderen zijn die het een keer willen proberen ik neem je wel op sleep touw.

Darkness kan jij niet nog iemand meenemen een peter ofzo.

Ik wil echt graag dat het door gaat.

en wat betrefd celtic night tuurlijk kom ik en asl het lukt kunnen lili en ik over 1,5 jaar samen optreden (lil op de doedelzak en ik de snaredrum) dat lijkt me erg leuk om te doen.

lilitje
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

lilitje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2007 14:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

he far kingdoms heb ik wel van gehoord ik snap het alleen niet als mensen zeggen monsteren (larp beginner he)
ik had gehoord dat het daar niet al te groot was.

maar zijn er hier echt geen mensen die zin hebben in 12 uur butsen want dan kom je gewoon mee. laat law echt doorgaan had er super veel zin in.

en op de celtic night word het ook hip. ik heb vernomen dat er een live band komt.

Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2007 15:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Skay schreef:
Far Kingdoms in Oosterhout? Ik moet jou dus kennen.....maar wie???
*hint, hint*

Het was vorig jaar dat ik meedeed. Dus geen idee wanneer jij meegedaan hebt met een event van hun... maar dit jaar heb ik verstek moeten laten gaan. Bedoel.. ik herinner de afloop van die live me nog goed, helemaal lichamelijk moe, maar geestelijk nog totaal niet. De terugreis viel vies tegen. Volgende dagen rondgelopen met spierpijn.

En dit jaar zat ik in stage rond het Far Kingdoms weekend dus heb ik me niet opgegeven. Had weinig trek om de dagen na het weekend met spierpijn rond te lopen op mijn stageplek. Staat nou niet bepaalt goed ofzo op kantoor van een bedrijf Wink

Darkness schreef:

Huh far kingdoms, nog nooit van gehoord. Hoeveel man speelt daar?

(Ja dat krijg je als je bij een van de grotere verenigingen speelt, he Angubara )

Anyway moet nog kijken welke events ik nog ga doen dit jaar.

Varierend, iets van 30/40 niet spelers (inclusief monsters, monstercrew, SL enzo) en 20 spelers. Vorig jaar zaten ze in Oosterhout, dit jaar op de locatie: Zeeland in Brabant. Geen idee echt waar dat ligt. Tis een Brabantse vereniging iig.

@Nirphania: over welk event heb je het? Celtic Night of LAW? Oh wacht, ik lees LAW Razz Waar word het gehouden dan, wanneer en wat heb je ervoor nodig? Watvoor setting hebben ze enzovoort?

En wanneer houden ze Celtic Night dan? En wederom, waar in Nederland? En de setting is dan dus de Keltische tijd?

@lilitje: ik snap je eerste zin niet helemaal. Snap je het woord "monsteren" niet of wat bedoel je precies? Monsteren is afgeleid van monster. En de monsters zijn het butsvoer, de entertain club zeg maar, voor de spelers. Ze behoren dus tot de niet spelers groep, waar de NPC's (vaste rollen die blijven) monsters (het ene moment speel je die rol, het andere moment word je gedood of is de scene die je moest spelen samen met spelers geeindigd en krijg je dus een nieuwe rol te vervullen) en Monstercrew (SL/Spelleiders die de monsters en NPC's instructies geven) inzitten.

Monsteren wil dus zeggen, je geeft je op voor een event/weekend. Je reist af, neemt basic spul mee, vaak een zwarte outfit en eventueel een eigen wapen. Eenmaal aangekomen krijg je een rol om mee te beginnen. Op een gegeven moment zijn de spelers een stuk op weg in het verhaal en word je gevraagd een andere outfit aan te doen vanwege de nieuwe rol die je moet vertolken. En zo gaat dat dat hele weekend door. Zo ben ik bij Far Kingdoms wel 5 verschillende personages geweest.

[raises wand]
Darkness
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2007 14:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Joost, Lilliana en Nirphania hebben allebei BORN gedaan dus ze weten wel wat het allemaal inhoud maar ze zijn de term NPCen gewend net als ik. Dus het is niet zo dat ze het niet weten maar ik vind de term monsteren een beetje denigrerend omdat het lijkt alsof je alleen maar monsters speelt. Zelf vind ik de term NPC beter omdat een NPC meerdere dingen doet dan een "monster" maar het principe is hetzelfde.

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2007 14:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Darkness schreef:
Joost, Lilliana en Nirphania hebben allebei BORN gedaan dus ze weten wel wat het allemaal inhoud maar ze zijn de term NPCen gewend net als ik. Dus het is niet zo dat ze het niet weten maar ik vind de term monsteren een beetje denigrerend omdat het lijkt alsof je alleen maar monsters speelt. Zelf vind ik de term NPC beter omdat een NPC meerdere dingen doet dan een "monster" maar het principe is hetzelfde.

Het zijn ook NPC's ja. Maar veel verenigingen houden binnen de NPC's een extra scheidslijn aan... namelijk tussen de monsters en tussen de tegenspelers. Monsters kunnen van alles en nog wat zijn, het dankt zijn naam aan het feit dat er ook inderdaad rollen worden vertolkt dat je een bepaald monster bent. Maar je kan net zogoed de dorpsgek zijn voor even, of wat ook maar van toepassing is in de setting.

De tegenspelers zijn de vaste personages. Dus als je een herberg hebt: de waard/waardin. Of als je een rustoord hebt, de directeur, de receptioniste. Al het andere personeel, zoals schoonmakers of picolo's kunnen dan weer monsters zijn. Het draait dus allemaal om dat de tegenspelers personages zijn die in het verhaal blijven. En monsters komen en gaan.

Ik vind daarom de term: figuranten beter. Je hebt de spelers (PC's) je hebt de tegenspelers (de belangrijkste NPC's) en je hebt de figuranten (de minder belangrijke NPC's). Ben je meteen klaar, want dit is voor iedereen duidelijk. Maar toch vind je bij menig vereniging de term: monster of speler. En monstercrew is ook bij vele verenigingen een vaste afdeling, naast de spelleiding en dergelijke.

Maargoed, alsof het ook ergens toedoet. Razz Uiteindelijk snapt iedereen het toch wel.

[raises wand]
*Diooh*
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

*Diooh* is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2007 18:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nog mensen naar BORN dit jaar?
Realiseer me net dat dit volgens mij hetzelfde topic is - nog steeds - als waar ik vorig jaar in heb zitten zeuren dat ik ook naar BORN wilde, maar niet echt kon.
Nu ga ik hoe dan ook. Heb al ingeschreven en betaald, dus.. nog meer mensen van hier? :]

Alfirin
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Alfirin is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 19:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Darkness: Hey Aron, jij ook hier? Razz

LARP!=D Ja,leuk! Ik doe het nu ongeveer 3 jaar,en heb het nog steeds ontzettend naar mn zin!Ben meestal speler,maar heb ook 2 keer geNPCt/gefigureerd.

Mijn characters zijn meestal Elfen (eigenlijk alleen maar Very Happy ),verschillend van een Thornelf (eentjes met doorns dus),een Hoogelf (zo eentje uit LotR) en een Dark Elf (als uit Lineage).

Wat ik aan larp leuk vind?De mensen,de gezelligheid, het spel,een weekendje niet helemaal mezelf zijn...De sfeer die er hangt is heel ontspannen,en iedereen is echt vriendjes.

Het enige rottige eraan is dat je erna weer terug moet naar de realiteit, en "normale" mensen,die niet altijd begrijpen waar je zo enthousiast over hebt Razz

Maar goed,dit was wel weer genoeg Larp propaganda voor vandaag =D

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 21:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

WTB Elf Ears Razz Razz Razz

Dat is echt een ras wat ik zo nooit ga spelen vanwegen het simpele feit ik ben een elf dus ik moet goed zijn. Misschien een Drow of Dark elf maar dan houd het ook echt op.

Anyway ik heb momenteel geen events dus kan ik mijn kleding gaan maken voor mijn chars

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
Alfirin
Dreuzel
Dreuzel

Alfirin is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 21:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Darkness schreef:
WTB Elf Ears Razz Razz Razz

Het waren vooral thorn thorns Sad

Maar er is een groot verschil tussen Drow en Darkelfs he? Maar goed,dat is niet echt belangrijk.

Naar welke events ga je?Ik loop op het moment op Legacy, SR en Aderion rond.

Maar goed,dit is niet echt interessant voor de andere forumgangers Razz

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 14:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ga spelen op SRnd en SRL, bij Forma en Aderion blijf ik denk ik wel NPC, hoewel bij Forma ik misschien ook speler wordt weet ik nog niet zeker.

Maar mijn char op SRL wordt een barbarian healer, met hele leuke catchphrases, zoals: O my god, yeah whatever en nog meer van dat soort dingen. Eigenlijk is hij een watje want hij rent elke keer weg als er een gevecht dreigt te komen en helpt wel de gewonde die er zijn.

Maar *Diooh* ik weet nog niet of ik naar BORN ga als ik ga dan wordt ik waarschijnlijk toch NPC of oefendummy. Maar dat moet ik nog overleggen met Migs, hoewel het nu wat moeilijker is aangezien ik niet al teveel geld heb op het moment. Maar je gaat er dingen meemaken die je echt leuk zult vinden en je gaat er een hoop mensen ontmoeten die net als jij voor het eerst zoiets doen. Het is een hele belevenis. En 2 weken later is er al een event, dus dan kan je meteen kijken of wat je geleerd hebt genoeg is om een event te overleven.

Ik zelf heb nog nooit als PC gespeeld, maar kan me wel in een char inleven. Vooral het char dat ik op SRnd ga spelen, maar daar heb ik gelukkig nog een paar mensen die van dezelfde wereld komen als ik dus ik ben niet alleen.
(Moet alleen een nieuw zwaard hebben, of mijn oude laten maken. Ze zijn niet echt slecht maar het latex is op sommige plaatsen versleten. En als ik een wapen zou mogen aanraden, je kan er in Utrecht bij subcultures goede vinden voor een redelijke prijs. Ik zou niet bij de Elf kopen ze hebben wel goede maar je moet goed zoeken, en ze zijn erg licht. Niet dat dat erg is voor mij want ik kan nogal eens doorslaan en dan heb je liever een licht wapen dan een zwaardere wapen. En het wapen dat ik echt wil is een Orc Cleaver, ja ik vind orcs cool en misschien dat ik ooit nog eens een sabel koop die zijn ook gaaf.)

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
*Diooh*
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

*Diooh* is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 0:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Darkness schreef:

Maar *Diooh* ik weet nog niet of ik naar BORN ga als ik ga dan wordt ik waarschijnlijk toch NPC of oefendummy. Maar dat moet ik nog overleggen met Migs, hoewel het nu wat moeilijker is aangezien ik niet al teveel geld heb op het moment. Maar je gaat er dingen meemaken die je echt leuk zult vinden en je gaat er een hoop mensen ontmoeten die net als jij voor het eerst zoiets doen. Het is een hele belevenis. En 2 weken later is er al een event, dus dan kan je meteen kijken of wat je geleerd hebt genoeg is om een event te overleven.

Ooh yay, welk event is er daarna dan? Ik moet dan zelf ook even kijken hoe ik met geld zit, want ik ga vlak na BORN ook al naar Castlefest. Hm, als je gaat zou ik eindelijk eens een HPF-er in real life leren kennen. Wink
Hm over Migs gesproken, die ken ik ook al. Hele aardige mensen van Cauldron, ik heb op de EFF nog een tijdje achter hun stand gezeten. :]
En verder zou ik eerst met bepaalde mensen gaan die ik op de EFF heb leren kennen (via msn eigenlijk, maar daar dus gezien) maar 2 daarvan zijn dan net op vakantie, en de ander weet het nog niet zeker.
Maar ik kan tegenwoordig mensen overhalen XD dus ik ken nu weer iemand die gaat, en via haar ken ik ook weer iemand, en ik ken nog iemand anders van de EFF die opnieuw gaat, oftewel: Dat met die mensen komt wel goed. ^^ En ik heb er echt superveel zin in!
Ik ben alleen een beetje bang dat ik in het begin moet lachen als ik echt een rol moet spelen... hm.
En verzint Migs en de rest van de leiding in het begin dan rollen voor je? Met kleding? Ik ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat enzo. Razz
Maar binnenkort gaat als het goed is het BORN forum open, dus dan zie ik daar ook wel verder...

Alfirin
Dreuzel
Dreuzel

Alfirin is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 15:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

De weekenden na Castlefest is er Shadow Rifts 2nd Chapter, ook een event waar vorig jaar veel mensen hun lessen van Born in practijk kwamen bregen. Heb erg veel leuk spel met ze gehad toen.
Dus waarschijnlijk zullen er daar wel mensen van Born 2007 komen, misschien leuk om daarheen te gaan.

En wat betreft het lachen enzo; in je rol blijven zal in het begin een beetje moeilijk zijn,maar er zal niemand zijn die je daarop aankijkt. Het gaat immers om het plezier wat iedereen wil hebben, en daar hoort geen negativiteit bij Very Happy

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp