Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Met de trein reizen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Musashi
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

Musashi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 20:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Musashi schreef:
Ik ga morgen naar mijn Opa en Oma met de trein. En stukje met de bus. Maar ik ben nu bijna 19!! en vind het erg leuk. ik hou van rijzen. Maar mijn moeder vond het eerst niet super prettig...

okay.. er is dus verkeers onregeling.. zucht.. dus ik zat gewoon in de goeden trein.. en besloten ze om gewoon om te keren.. zucht.. dus ik eindigde weer in Alkmaar.. waar ik begon. ZUCHT! niet bij mijn opa en oma geweest dus... 11 euro naar de knoppen door de trein.. zucht **huil huil**

Profiel bekijkenStuur privébericht
watsonette
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

watsonette is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 20:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga nooit met de trein, en meestal kom ik ook niet veel verder buiten Gorinchem..
Het zou ook niet mogen van mijn moeder, ik ben pas 12 jaar, en ik vind het zelf ook te jong om alleen te reizen Razz
Maar gelukkig willen mn ouders me altijd wegbrengen, dus zo vaak zal ik ook wel niet met de trein hoeven..
Verder als ik naar de eerste ga (over 2 dagen al) dan hoef ik amper te fietsen.. het is maar 0,7 kilometer verderop ofzo, iig het is niet ver.

Liefs, Watsonette / Lisa

Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers!
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 17:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pff ik heb normaal niet echt problemen met de NS, maar sinds vandaag wel. Ik heb vanochtend gewoon een uur lang moeten wachten in Ommen op het station. Ik kwam aan om 10 over 9 en normaal gaat hij om kwart over 9 weg. Alleen de hele trein van kwart over 9 is niet op komen dagen. Ik heb toen een half uur gewacht, want normaal komt er om kwart voor 10 ook een trein. Die trein kwam dus deze keer ook niet opdagen. Daarentegen had je wel zo'n man met een luidspreker die vertelde dat hij 10 minuten vertraging had. Maar dat is zo'n automatisch bandje. Op een gegeven moment was het 10 uur en de trein was er nog niet. OM 5 over 10 kwam de trein pas op dagen. Toen stond ik er dus al voor 55 minuten. Ik zit er nu hevig aan te denken om een klacht in te dienen. Ik vind dit namelijk echt niet kunnen van de NS. Een paar minuten laat dat vindi k nog ok, maar niet een uur vertraging. Ze hebben trouwens ook niet verteld wat er aan de hand was.

Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 17:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik mag wel alleen met de trein reizen sinds m'n 16e, ga vaak dan ook naar Gent (heb een vriend die daar woont).
Nu is het zo dat de dienstregeling van de NMBS (Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen) verandert is. Gisteren was er staking van de treinbestuurders. Precies om die dienstregelingen, die de werkdruk verhoogden terwijl beloofd was dat dat niet zou gebeuren. Gelukkig reed de avonddienst wel. Het ging om een spontane staking, die wel al erkend is door de twee grootste vakbonden.
Ik vind dit niet echt kunnen, die treinbestuurders mogen heus wel staken van mij, maar uiteindelijk zijn de reizigers er de dupe van. Ze hadden het niet eens op voorhand aangekondigd, waardoor de overheid ook geen ander vervoer kon regelen enzo...

@Witch_Eva: ik zou het ook niet pikken als die trein zomaar zonder uitleg een uur te laat komt...

'Til we meet again, HPF'ers.
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 19:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ga vaak met de trein naar mijn vriend toe, ik ging al vanaf jongs af aan met de trein naar schiphol soms of naar andere locaties. Vind het een goede manier van reizen alleen jammer dat het duur is en dat ze vaak overvol zitten en dat er soms rare figuren tegenover je gaan zitten haha Wink

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
sartoootje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

sartoootje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 19:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik reis dagelijks met de trein naar school, ik zou het opzich wel kunnen fietsen maar dan ben ik minstens net zo lang onderweg. Of met de tram/bus maar dat scheelt ook veel reistijd. Daarbij heb ik gratis vervoer in de stad en ben ik redelijk lui. Wink

Vandaag ben ik van Amsterdam naar Utrecht gereisd met de trein, de reis duurde minder lang dan ik me voor had gesteld. Ik vind reizen best leuk maar t is best wel duur besefte ik vandaag. Ik moest van Amsterdam naar Nieuwegein, dat koste me 11.70 en een halve strippenkaart. En ik moet tot en met 10 maart elke donderdag en vrijdag naar Nieuwegein. Maar deze kosten worden gelukkig wel vergoedt. T wordt tijd voor m'n OV jaarkaart (die ik over 4 maanden krijg)

harrypotterfreakz
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 17:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik reis nu dagelijks met de trein van Hengelo naar Zwolle (en weer terug uiteraard -_-') "t Bevalt goed Smile 't Is maar een uurtje, dus is vrij goed te doen. Heb nog maar 1 keer gehad dat ik te laat op school ben gekomen door vertragingen. Maar dat was toen ze geen personeel konden krijgen (bleek later dat mijn buurvrouw de conductrice moest zijn, maar hem gepeerd was om belangrijke redenen^^) Ach, 't gaat best Smile Mooi met 't OV Very Happy

Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 4 Sikkels

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 18:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga bijna tot nooit met de trein. Ik denk dat ik 10 jaar was toen ik het laatste op een trein zat. Ik ga dagelijks met de auto, ja ik ben een milieuvervuiler xD (Niet dat ik er trots op ben, Integendeel!)

Ik ga denk ik wel binnenkort met de trein moeten gaan, want ik ga naar een concert xD Ik zou eigenlijk meer de trein moeten nemen, omdat je dan misschien nieuwe mensen leert kennen en dat vind ik leuk.

En als ik ooit op een meet zou willen gaan, moet ik dan denk ik ook met de trein gaan. Want 'k kan nog niet autorijden en mn ouders hebben daar waarschijnlijk geen zin/tijd voor. Wat ik wel snap, maar wel spijtig is.

It's PANDATIMEEE !
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 19:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Met de bus naar school vertrouwen ze me wel maar met de trein niet. Echt stom...
En ik moet iedere dag met de bus als ik terug kom van school voorbij het shoppingcenter. Mijn moeder moest daar eens een boodschap hebben in het weekend. Maar dat mocht niet, want dat is wel ver met de bus volgens haar.
Ik moest er pojandorie iedere dag met de bus voorbij. Shocked

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
mitzie1988
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 91 Sikkels

mitzie1988 is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 20:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik reis elke dag met de trein. Ik woon in Utrecht en mijn school zit in Amsterdam.. 20 minuten met de bus, 20 minuten met de trein... 2 minuten met de Metro..

Het is zo lekker fijn om te lezen in de bus en in de trein.

lijpeloena
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

lijpeloena is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 14:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga vanaf volgende maand met de trein naar school toe. Dus mijn ouders zullen me wel moeten laten gaan;) en ga nog weleens met de trein naar m'n vriend in Eindhoven is toch anderhalf uur reizen met de trein.

Amtjah
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 249 Sikkels

Amtjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 21:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb 't ook niet echt met de NS. Telkens als ik naar Nederland ga, is er telkens wel iets met de NS aan de hand. Ergens in oktober moest ik van Amersfoort naar Antwerpen. Jee. Dat was een grote ramp!

De treinen van Amersfoort naar Utrecht moest omrijden via Hilversum ô.o En in Amersfoort zeiden ze dat ik gewoon via Schiphol moest reizen en daar de internationale trein moest nemen. Ok. Dat doe ik dan maar. Kom ik aan in Schiphol. Rijdt die trein niet ô__o. Gewoon, niet. Die mensen hebben dan maar dikke PECH. Jah, ik stond in middle of nowhere - als je het mij vraagt - en klacht indienen haalt niets uit, want klachten indienen is enkel voor nationale reizen. Err.. Ok dan o.O'

Nee, geef mij dan maar NMBS. Die zorgen tenminsten voor, als er een trein wordt geschrapt je nog op je bestemming geraakt <3

*sachico
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

*sachico is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 21:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou , ik denk dat ik ook nog niet alleen met de trein mag reizen, en ben al 13 jaar. Mijn moeder is te bezorgd om me denk ik.Ze is altijd zo voorzichtig, soms is dat wel eens irritant maar ik vind het wel altijd grappig hoe ze dan doet Very Happy

Merry X-mass iedereen!
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 22:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik reis wekelijks met de trein, heen en weer naar mijn kamer in Nijmegen. Ik heb vaak problemen met aansluitingen, de trein gaat gewoon weg ook als je maar 1 minuut of zo te laat aankomt.

@Eva: Een uur vertraging? Die heb ik zovaak gehad, dat er opeens geen treinen meer reden, dat treinen opeens stopte. Het materiaal dat de Ns gebruikt is vaak heel oud. Dat gaat nogal snel kapot, ik snap zelf niet dat ze dit niet in zien.

16-08-2005 ~ 31-12-08
TigerWolf
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

TigerWolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 23:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik reis eigenlijk nooit verder dan 5 haltes vanaf mijn huis met de trein. En ook niet vaak. Ik ben dus niet zo'n treinmens eigenlijk.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp