Auteur |
Bericht |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 17, 2006 20:18 |
 |
Ik vroeg me af of er hier op het forum mensen zijn die om hun principes dingen niet of juist wel doen. Neem als voorbeeld dat moslims geen varkensvlees mogen eten. Dat is een kwestie van geloof, maar ook deels principes, want ze kunnen er voor kiezen om het wel te doen.
Mijn principes zijn dierenrechten. Ik ben erg voor dierenrechten en ben ik hier ook actief in door het steunen van doelen als Proefdiervrij en het WNF, daar verdiep ik me ook in en probeer andere mensen over te halen om dat ook te doen. Ik gebruik dierproefvrije make-up en andere huidproducten en ik eet geen vlees en geen vis.
Wat doen jullie wel of juist niet uit principes? |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 17, 2006 20:25 |
 |
in principe doe ik niet aan principes
Nee hoor. Ik steel/jat niet. Mijn ma heeft een winkel waar ik dus ook werk en ik wéét hoe zwaar het is en dan gaat er een of andere idioot de spullen waar jij voor moet werken wegjatten. Dat wil ik een ander niet aandoen dus uit principe jat ik niet. |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 17, 2006 21:41 |
 |
het milieu ligt mij erg aan het hart; ik steun dan ook greenpeace. Ik kan er erg slecht tegen als mensen zomaar hun troep op straat gooien. Uit principe zal ik dat dan ook nooit doen (mijn jaszak is net een vuilnisbak) en ik leer mijn kinderen ook dat niet te doen. |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
  |
 |
LadyD
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
3 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 18, 2006 16:59 |
 |
Ik heb niet echt bepaalde principes meegekregen ofzo. Al ben ik zelf wel zwaar tegen discriminatie. Ik heb het zelf eigenlijk nooit gedaan en ik kan erg kwaad worden op mensen die het dus wel doen. |
_________________ I love you, I loved you all along
And I forgive you for being away for far to long
So keep breathing 'cause I'm not leaving you anymore!
Believe it hold on to me and never let me go |
|
  |
 |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 18, 2006 17:08 |
 |
LadyD schreef: | Ik heb niet echt bepaalde principes meegekregen ofzo. Al ben ik zelf wel zwaar tegen discriminatie. Ik heb het zelf eigenlijk nooit gedaan en ik kan erg kwaad worden op mensen die het dus wel doen. |
Principes hoef je ook niet meegekregen te hebben om ze te hebben... Hier thuis eet iedereen vlees en houdt niemand er rekening mee of een product wel of niet op dieren getest is maar ik ben me er wel bewust van...
Of bedoelde je het niet zo?  |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 18, 2006 17:22 |
 |
Ik ben ook erg voor een schoon milieu en bespaar ook stroom door het licht overal uit te doen waar ik het niet nodig vind. Ik ben geen vegetarier, maar wilde het wel erg graag worden omdat ik er niet goed tegen kan, dat diermoorden. Toch hoort het nu eenmaal bij de natuur, de schepping, it was mend to be, het hoorde zo te zijn.
En stelen, dat doe ik ook niet. Als kind wel, op de basisschool. Dat was dan niet iets heel ernstigs, maar iets wat ieder kind dan doet. Ze hadden op school namelijk een opslagruimte waar papier, potloden et cetera was opgeslagen. Nu kon je er makkelijk bij. Als je een nieuw kleurpotlood nodig had, moest je daar even naartoe lopen, een eindje door de gang, en daar het pakken. Daar hadden ze ook stickertjes. Die heb ik een keer meegenomen, 1 velletje, maar toch. Het is gewoon stom. Later denk je daar weer heel anders over. Waarom wilde ik dat zo graag? Ik durfde het toch aan niemand te laten zien thuis.. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
Merel
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 18, 2006 18:36 |
 |
Principes, pff daar vraag je wat.
Vandaag hadden we in het in de Engelse les over dat gerecht (de naam ontglipt mij, iets Frans) waar ze de gans' lever gewoon doen ontploffen door ze de hele dag vol te proppen. Geef me dat nooit! Ik eet het NIET!
Ook vind ik Stierengevechten in Spanje maar niets. Ik zou ze meteen afschaffen, maar dan krijg je ruzie met de Spanjaarden.
Uit principe eet ik dat daar dus niet, en veracht ik de Stierengevechten.
Maar ja, wie ben ik, hé?
Merel |
|
|
  |
 |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 20, 2006 18:14 |
 |
Ik heb hetzelfde principe (probleem) als potterfreaky. Ik kan ook niks op de straat gooien, je zou mijn jaszakken eens moeten zien. Of beter niet. Áls ik iets op straat gooi, krijg ik er direct spijt van, loop ik terug en doe het alsnog in mijn zak of ik zoek een prullenbak op. Anders ben ik weer een van de miljoenen die zijn zooi gewoon op de straat dumpt.
Ook zou ik het niet wagen iets te stelen. Oké, ik vind de maatschappij oneerlijk verdeeld, maar als ik iets steel dan is dat in het nadeel van anderen, niet van de overheid (die naar mijn mening de veroorzaker van deze maatschappij).
Goed, verder heb ik zoveel principes dat er een paar samenvat:
- Ik ben niet arrogant (heb ik het recht niet op, en ik kan niet eens onvriendelijk zijn tegenover anderen, is echt moeilijk.)
- Ik beoordeel niet op uiterlijk. (is gewoon ziek)
- Ik gebruik geen crèmes ed. niet dierlijk, ook niet natuurlijk, ik vind mijn huid prima zo.
- Ik zou nooit laten klonen, ook geen organen zodat ik beter kan worden. Ik vind niet dat er genetisch geklooid mag worden.
- Ik ben geen meeloper; niet qua mode en ook niet roken of drinken of wat dan ook. Ik draag wat ik leuk vind en niet als er een merk op staat, en als mn vrienden hun longen willen verpesten moeten ze dat zelf weten. Ik zeg het ook gewoon dat ik liever niet meerook, dan doven ze meestal direct hun sigaretten.
Nou, ik kan er eigenlijk niet eens zoveel bedenken. Ik heb er denk ik wel een hele hoop, maar dat merk je vaak in de praktijk pas. |
_________________ Sorry Ginny, zei Ron om de drukkende stilte te verbreken, maar ik ken geen Harry Potter.
Ginnys hart leek te breken..'
Ketenvuur |
|
  |
 |
Skywalker
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
240 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 20, 2006 18:34 |
 |
Principes... Well... Ik ben Islamitisch, dus ik eet bijvoorbeeld geen varkensvlees, en doe netjes mee aan de ramadan enz.
Verder is het zo, dat als ik aan iets begin, ik het afmaak. Dat ik pesten niet toesta ik mijn omgeving; Ik zeg er altijd wat van.
Tja... Over dingen-op-straat-gooien; Ik gooi het meestal in de prullenbak.
Ik lieg verder niet graag, en niet verraden is een GROOT en BELANGRIJK principe voor mij. |
  |
 |
Flying Eagle
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
Woonplaats: There where eagles soar, lions roar and wolves howl.
|
Geplaatst:
Wo Sep 20, 2006 22:28 |
 |
Het milieu. Rotzooi van mij zal nooit op straat komen, zoveel mogelijk recyclen en zoveel mogelijk besparen, geen overbodigheden zeg maar.
Respect voor de natuur en dieren, daarvan hebben we er helaas al genoeg van vernield/gedood... Niet stelen vindt ik ook erg belangerijk, zegt vaak ook veel over het kunnen vertrouwen van iemand.
Veel punten dus die jullie ook al aangeven hadden, maar toch vindt ik ze ook voor mij erg belangrijk. |
_________________ No matter how far you walk, it's always the same road. It just goes on and on. |
|
  |
 |
Darkness
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
41 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 21, 2006 13:17 |
 |
Mijn principes zijn: Respect for all
En ook respect voor de wereld om je heen.
Maar ook de 10 geboden. (Hoewel gij zult niet doden een beetje lastig is. Ik bedoel muggen zijn niet echt leuke beestjes dus die mep ik dood) |
_________________ *Adrenaline gotta love it*
My other broom is a car.
#OMG een lopende muur#
Non tora ta familia |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 21, 2006 16:29 |
 |
Darkness schreef: | Mijn principes zijn: Respect for all
En ook respect voor de wereld om je heen.
Maar ook de 10 geboden. (Hoewel gij zult niet doden een beetje lastig is. Ik bedoel muggen zijn niet echt leuke beestjes dus die mep ik dood) |
Ik denk dat ze met dat gebod mensen doden bedoelen.
De Bijbel zegt ook dat we nu vanalles (qua dieren he) mogen eten waar eerst een heleboel regeltjes voor waren. Daarom heb ik ook niet doorgezet om vegetarier te worden. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag
Laatst aangepast door Sterretje op Do Sep 21, 2006 16:50; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 21, 2006 16:35 |
 |
Vegetarier wordt je denk ik omdat je het zielig voor de dieren vind. Voor jezelf en niet omdat het van de bijbel niet mag. ... toch?.
Ok, sommige wel natuurlijk maar over het algemeen toch omdat je het zielig voor de dieren vind.
|
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 21, 2006 16:55 |
 |
Helen schreef: | Vegetarier wordt je denk ik omdat je het zielig voor de dieren vind. Voor jezelf en niet omdat het van de bijbel niet mag. ... toch?.
Ok, sommige wel natuurlijk maar over het algemeen toch omdat je het zielig voor de dieren vind.
|
Nou, ik vind het inderdaad zielig voor de diertjes.
Maar mijn moeder vond dat vlees veel te belangrijk en gezond is. Natuurlijk heb je de vervangende producten, maar nog moet je dat veel rekening houden met 1 vegetarier in het gezin. Toch vond ik het zielig, maar het feit dat God de dieren om ons heen juist heeft gemaakt om ze met respect te behandelen, voor ze te zorgen en ze te eten, heeft me het exta duwtje in de rug gegeven om gewoon vlees te blijven eten. Ik lust trouwns ook niet veel, van BBQ'en al helemaal niet, dus zoveel vlees ik niet. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
lilitje
5e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 21, 2006 23:51 |
 |
ik hoop toch eigenlijk dat iedereen zijn principes heeft wat dat ook is. principes maken toch wel uit wie je bent.
ik heb ook een aantal pricipes, zo ben ik enorm tegen discrimneren. dus doe ik dit ook niet, en merk ik dat het gebeurt zeg ik er wat van. ook loop ik mee in demonstraties tegen discriminatie.
en vuil op straat kan ik echt niet hebben mijn vriend is daar heel erg in dus ik ging steeds oprapen wat hij op de grond gooide en nu gooit ie alles in de prullebak of houd het in zijn zak
en mijn zusje van 4 roept ook dingen als mensen iets op straat gooien ben zo trots op haar.
ook ben ik tegen dierenproefen voor dingen die anders kunnen worden getest helaas kunnen bijv aids remmers niet anders getest worden dus hierbij kijk ik de andere kant op niet graag maar ja.
ook ben ik tegen geweld en zeg er ook wat van als ik dit zie. (soms moet je dan wel heel hard weg kunnen rennen) ik kijk alleen wel actie films.
uit principe kijk ik ook niet meer naar de films van mel gibbson. omdat hij tegen condoom gebruik en antisemitsch is.
dit is het ongeveer wel. |
_________________ met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
hier mijn creativiteit |
|
  |
 |
|