Auteur |
Bericht |
scorpion knight
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 01, 2004 20:10 |
 |
In deel 2 zegt Perkamentus dat op Zweinstein hulp zal worden gegeven aan hen die daar om vragen. Vervolgens kijkt hij rechtstreek naar Harry en Ron die onder de onzichtbaarheidsmantel in de hoek staan!! In de film is dit heel duidelijk te zien en in de verfilming van deel 3 leid perkamentus de aandacht van Droebel af door op een aantal planten en struiken te wijzen. Hierdoor krijgen Harry en Hermelien de kans om te ontsnappen met Scheurbek.
Ik weet zeker dat Perkie net zo'n oog/ogen als Dolleman heeft, maar blijkbaar minder opvallend.
Wat denken jullie? |
|
|
  |
 |
Sambora
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 01, 2004 20:18 |
 |
ik denk niet dat hij zo'n oog heeft als dolleman... maar perkamentus is een hele krachtige tovenaar... hij zal dus dingen kunnen die andere tovenaren en heksen niet kan... misschien is het wel een zeldzame eigenschap net als dat ze met slangen kunnen praten |
_________________ You know, you remind me of a poem I can't remember, and a song that may never have existed, and a place I'm not sure I've ever been to
- Don't You Know Who I Think I Am - |
|
  |
 |
Asha
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In Rajasthan waar 'Asha' een sterke drank is. *hips*
|
Geplaatst:
Do Jul 01, 2004 20:21 |
 |
Het zou natuurlijk kunnen dat hij speciale ogen heeft maar ik denk eerder aan een één of andere bezwering. Of misschien toch wel zijn bril zoals hier in een ander topic werd geopperd. Ik heb geen idee... en ik weet ook niet hoe we daar achter kunnen komen. |
|
|
  |
 |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 01, 2004 20:31 |
 |
ik denk zowieso dat perkie meer kan zien dan de ''doorsnee'' tovenaar (als die al doorsnee zijn), maar zulke ogen als dolleman's oog... ik weet het niet.
misschien kan hij alleen door onzichtbaarheidsmantels heenkijken... maar ik denk niet dat hij zoals dolleman door zijn eigen achterhoofd kan kijken of door kleren of zo...
en in boek... 1 volgens mij... wanneer harry en ron dus onder die onzichtbaarheidsmantel zitten bij hagrid en perkie en droebel zijn daar, en perkie kijkt hen precies aan... kijkt perkie dan niet OVER zijn bril heen?
zo van... ik zie jullie wel?
ik denk dus niet dat het aan zijn bril ligt...
misschien is het inderdaad net zoals sisselspraak een speciale gave... |
 |
Queen
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Op een wolkje, naast Neville, die een arm om mij heen slaat. ^^
|
Geplaatst:
Do Jul 01, 2004 21:54 |
 |
Hmm, ik denk niet dat hij net zo'n oog als Dolleman heeft heur...
Nou ja, hij weet inderdaad altijd alles...
Ik denk dat hij idd een soort zesde zintuig heeft...
Ik deel 1 weet hij ook dat Harry naar de spiegel van Negereb gaat, en dat soort dingen.. |
|
|
  |
 |
Vivica
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 02, 2004 8:11 |
 |
Ogen als Dolleman?
nee, dat geloof ik niet.
Perkamentus is heel oplettend, trekt vaak goede concluzies. Hij kent heel veel mensen goed, hij kan dus ook wel verwachten dat iemand iets gaat doen. Het zal niet altijd juist zijn, maar er toch heel vaak dicht in de buurt liggen.
Dan kan hij ook nog dat perkiezintuig hebben, maar hoe dat precies zou werken weet ik niet. |
|
|
  |
 |
Bietje
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
128 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 02, 2004 10:11 |
 |
Ja, idd. Ik denk eigenlijk dat Dumbly zo goed is in Legilimency dat hij op de een of andere manier de gedachten rond hem kan opvangen. Dat hij dus weet dat er iets is door die gedachten. |
|
|
  |
 |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 02, 2004 15:18 |
 |
hey bietje, dat is wel een hele goeie, maar eigenlijk klopt dat niet.
want als harry naar het nest gaat in boek 2 is hij niet in de buurt van perkie, dus als hij alleen gedachten van rondom hem kan opvangen is dat een beetje moeilijk.
en als hij van heel ver ook gedachten zou kunnen opvangen kreeg hij wel heeeeel veel gedachten lijkt me nogal verwarrend |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Vr Jul 02, 2004 15:52 |
 |
het zou ook kunnen dat hij door omstandigheden ongeveer weet
dat ze bij Hagrid zijn
hij kent Harry door en door
misschien schatte hij Harry zo in dat hij die avond naar Hagrid zou gaan
omdat er werd rond verteld dat Hagrid het monster x-aantal jaren losliet
en die avond was Hagrid nogal nerveus
ik kan me niet zo goed herinneren maar aan zijn manier van doen
zag je dat hij iets verborgen hield
kan het zijn dat hij de hele tijd in de richting van Harry, Ron en Hermelien
keek? ik dacht van wel
en Perkamentus is een wijs man, dus zou hij ook wel merken dat ze daar
ergens waren
vage theorie, ik weet het
en het klopt waarschijnlijk ook niet
misschien dat Ron, Harry of Hermelien een klein geluidje maakte
ik weet het niet meer |
  |
 |
kydnav
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 02, 2004 19:30 |
 |
dat hij ogen zoals Dolleman zou hebben lijkt me wel erg onwaarschijnlijk. Heeft JK ooit geschreven dat hij met zijn ogen rondtolde of dat hij een raar uitziend oog had... nee dus.
dat hij magische krachten heeft die dat kunnen waarnemen lijkt me meer waarschijnlijk maar dan toch, hoe komt hij daaraan??? Het is allemaal er vaag. Net als toen sirius zei dat Perkamentus wel een idee had van de plannen van Voldemort en dat die meestal klopte. Hoe kan dat, dat Perkamentus erg slim was dat wisten we al maar zo slim dat hij gedachten en gedragingen van anderen kan voorspellen. Dat lijkt me sterk.
xxx kydnav |
|
|
  |
 |
Mrs. J. Potterr
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 02, 2004 21:05 |
 |
Perkamentus kan dingen met zijn Toverstok die niemand anders kan.
Hij verteld tegen Harry dat hij geen Onzichtbaarheidsmantel nodig heeft om onzichtbaar te zijn.
Perkamentus zal daarom zo ook wel zijn krachten hebben om door Onzichtbaarheidsmantels heen te kijken |
|
|
  |
 |
Sylvia
4e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 05, 2004 12:09 |
 |
jah, met dat alziend ben ik het eens. maar met een nep-oog niet! ik denk egt dat perkie zijn eigen ogen nog heeft hoor. maar het kan natuurlijk olk dat hij een heeeeeel goed gehoor heeft, of had hij een hele goede reuk ofzo, of zjn al zijn zintuigen gewoon optiemaal... maar het kan ook dat perkie een transformagier is, en dat hij zichzelf alziende ogen kan geven... we'l know... |
|
|
  |
 |
snoesje
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 10, 2004 11:47 |
 |
Hmm dat was al bekend in deel 1
toen harry naar de speigel van neregeb ging ging harry met de onzichtbaarsheidmantel en toen wist perkemantus het dus ook..
en in deel 2 idd toen keek hij recht door harry en rons onzichtbaarsheidsmantel heen in hargrids huisje |
|
|
  |
 |
Cristina
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 10, 2004 14:16 |
 |
Het is zoals al een aantal keren in de boeken is aangegeven, Perkamentus weet alles wat zich op Zweinstein afspeelt, en hij is nog jong van hart, dus hij weet ook aan welke verleidingen jongeren blootstaan.
Daar maakt hij ook gebruik van, en waarschijnlijk kan hij door onzichtbaarheidsmantels heenkijken, door zijn grote kracht.
Perkamentus kan zichzelf ook onzichtbaar maken zonder mantel, hier moet je een heel krachtige tovenaar voor zijn. |
|
|
  |
 |
Hendrik
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 10, 2004 14:33 |
 |
De aurors die Harry begeleiden naar Grimauld Place (Tonks, Kingsly, Mad Eye Moody, etc.) kunnen zichzelf ook onzichtbaar maken, dus ik denk dat het voor Dumbledore al helemaal makkelijk is.
Ik denk ook dat hij heel veel vermoed en dingen afleid uit gebeurtenissen. Met zijn mensenkennis en intelligentie kan hij aanwijzingen combineren, haalt hij veel meer uit wat hij opvangt, ook omdat hij zich zo goed in de leerlingen kan verplaatsen. |
|
|
  |
 |
|