Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat voor personage mis jij? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2006 12:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mis jij een personage in de boeken? Een rol van iemand (bijv. iemand op wie Sirius of Remus verliefd was of de kinderen van een personage dat geen kinderen heeft) of het karakter van iemand, bijvoorbeeld.

Ik mis niet echt iemand in de boeken, maar het zou mij wel leuk lijken als er nog een type als Cedric was. Hij werd pas in het derde of vierde boek voor het eerst genoemd en aan het eind van het vierde boek was hij dood. Het zou me wel leuk lijken als er een andere populaire jongen/meisje zou zijn op Zweinstein.

En jullie? Wat voor iemand hadden jullie in de boeken/films graag gezien?

"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Chaja-girl
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 223 Sikkels

Chaja-girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2006 20:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jah, zo'n populair karajter is wel lollig, maar niet als het zo'n onaardig iemand is, want dan krijg je zo'n verhaal als "Mean Girls".

Ik weet niet waarom, maar het lijkt me leuk als er een leerling is die thuis problemen heeft, ofsow (of niet thuis, ook goed XD)
Je weet wel, iemand die het echt niet ziet zitten allemaal en op de een of andere manier vind ik het heel leuk als er een meisje in boeken voorkomt die wordt (sexueel) mishandeld ofsow. Wel hartstikke zielig, maar dat vind ik wel mooi om te lezen.

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2006 21:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Iemand missen in het verhaal..nauw ik eigenlijk niet zo..Want er zit zal iemand bij die vaag en apart is dan andere mensen ( Loena leeflang ) Er zit iemand bij die denk beter te zijn dan andere leerlingen.. ( Draco malfoy )...Het zal misschien wel leuk zijn als er een afstameling van Voldemort Naar zweinstein ging, die eigelijk heel aardig en goed is. Maar dan klopt het verhaal niet meer dus Smile

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 7:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Iemand missen in het verhaal..nauw ik eigenlijk niet zo..Want er zit zal iemand bij die vaag en apart is dan andere mensen ( Loena leeflang ) Er zit iemand bij die denk beter te zijn dan andere leerlingen.. ( Draco malfoy )...Het zal misschien wel leuk zijn als er een afstameling van Voldemort Naar zweinstein ging, die eigelijk heel aardig en goed is. Maar dan klopt het verhaal niet meer dus Smile

Oehw ja dat zou idd wel interessant zijn... Maarja dan klopt het verhaal inderdaad niet meer. En Voldemort moet eerst een vrouw zien te vinden voor hij een kind maakt. Dat lijkt me toch al een moeilijkere klus, gezien zijn status. Razz

Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 9:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Net als Wemelin mis ik ook Cedric. Een populair iemand, die toch zichzelf blijft qua karakter. Ik denk dat als hij nog was blijven leven, hij nog wel een goede vriend van Harry had kunnen worden (of meer ()=) ). Maar als er in het laatste boek nog een Cedric-figuur bijkwam die in het 1e jaar kwam te zitten ofzo zou ik het maar stom vinden =.='' Zo'n jong iemand en dan...nee, dat zie ik niet zitten. Dan vind ik het meteen een etterbak die populair is omdat hij dat gewoon wil.

Oude Forumnaam: Jilleke100101 Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 23 Sikkels

DragonFly is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 13:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik mis een persoon die echt steeds met zijn voeten op de grond blijft staan.
iemand die nooit in problemen raakt en bijvoorbeeld altijd raad weet.
Een vernieuwend persoon van Perkamentus, zeg maar...
Ook iemand die heel realistisch is.
Een echt subjectief iemand.
Niet iemand die slecht is of zoals Voldemort is, maar iemand die eerst moet zien en dan geloven.
oke, hermelien is zo'n beetje het geval, maar dan een volwassen persoon die dan familie is van Harry.
Ik vind dat Harry op familiaal vlak gewoon te eenzaam is...
Hij heeft niemand meer als steunpilaar en dat vind ik heel erg!!!

Eldarion'
Oude Forumnaam: Black-Girl 6e jaars
6e jaars

Verdiend: 26 Sikkels

Eldarion' is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 14:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk mis ik geen personages in het verhaal. Zoals ik hier al las, zitten er inderdaad niet echt van die populaire mensen in het verhaal. En daarmee bedoel ik dan van die tiener-film-populaire-types, je weet wel. Maar ik ben eigenlijk blij dat die niet echt voorkomen in Harry Potter. Dat zou het verhaal helemaal anders maken, omdat er veel nadruk op die personages wordt gelegd.

Ik denk ook niet dat dat de stijl van J.K. Rowling is. Zij kan bijvoorbeeld heel goed de nadurk op Umbridge leggen, zonder dat het irritant wordt. En dat vind ik erg knap. Door JKR's stijl mis ik dus eigenlijk geen personages. Immers, als je nu nog, na boek 6, personages toe zou voegen die heel anders zouden zijn, zou het erg afwijken van de rest.

Deep roots are not reached by the frost.
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 21:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wemelin schreef:
Narcissa schreef:

Oehw ja dat zou idd wel interessant zijn... Maarja dan klopt het verhaal inderdaad niet meer. En Voldemort moet eerst een vrouw zien te vinden voor hij een kind maakt. Dat lijkt me toch al een moeilijkere klus, gezien zijn status. Razz

Inderdaad..Hij heeft nooit liefde gevonden in een vrouw..In de boeken kent hij ook geen liefde. Hij heeft nog nooit iemand Gezoend ofzo..Dus zal er ook nooit een kind zijn , dat van hem is Wink Al zal dat wel gaaf zijn geweest. Een kind die tegen het kwade van zijn/haar vader vecht.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 14:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja lijkt mij ook echt leuk voor het verhaal... Maarja dan zou Voldemort zijn eigen zoon/dochter moeten vermoorden. Denk trouwens niet dat hij daar zo veel problemen mee heeft eigenlijk. Als Krenck het kan, dan hij al helemáál...

Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 15:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk mis ik in de boeken niet direkt een personage.
Er zit zowat alles in.
Behalve dan misschien de echte anti-held. Maar dat is geen vereiste.
Ik had misschien wel graag gehad dat die Herpine Zoster (met haar puisten) wat meer op de voorgrond kwam.
Omdat zij mij zo een beetje de 'pispaal' van de school lijkt.

In film 3 en 4 mis ik Hermelien.

Ravenklauw!
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 398 Sikkels

LavenderBrown is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 18:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Super Mean Duiveltje schreef:

Je bedoelt dat ze in film 3 + 4 wat minder nerdy is?
Ze weet nog wel overal het antwoord van enzo en ze zegt ook in film 4 van - nou ja, dat stukje met Fred/George.
'It's not going to wohoork...'
'Oh, and why's that, Granger?'
'You see this? This is an age line. Dumbledore drew it himself. You didn't think a genius like Dumbledore couldn't possibly be fooled by something as pathetically dimwitted as an age potion?'

Daar praat ze wel weer met dat superieure toontje. Dat was uit mijn hoofd trouwens dus sorry voor de fouten.
Maar idd, wel jammer dat ze haar echte Hermione-outfit niet meer draagt, ook, omdat ze de wollen rokken niet lekker vond zitten.
Maar ik mis wel iemand eigenlijk op wie Seer verliefd werd. Nu heeftie helemaal geen echte liefde (al die schnabbels niet toch?) gehad in zijn leven =( Poor thing.
Maar voor de rest zitten alle lekkere complexe en vage perso's er allemaal in (:

kill you.
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 18:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wie ik mis? Hm... Even denken

Een populair typje op Zweinstein lijkt me wel grappig, dat is al eerder genoemd! Jammer dat Carlo dood is he Sad

Ik vind het ook wel jammer dat ze Bazuyn en Winky hebben weggelaten in de films.. Telt dat ook?

Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 20:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

LavenderBrown schreef:
Super Mean Duiveltje schreef:

Je bedoelt dat ze in film 3 + 4 wat minder nerdy is?
Ze weet nog wel overal het antwoord van enzo en ze zegt ook in film 4 van - nou ja, dat stukje met Fred/George.
'It's not going to wohoork...'
'Oh, and why's that, Granger?'
'You see this? This is an age line. Dumbledore drew it himself. You didn't think a genius like Dumbledore couldn't possibly be fooled by something as pathetically dimwitted as an age potion?'

Daar praat ze wel weer met dat superieure toontje. Dat was uit mijn hoofd trouwens dus sorry voor de fouten.
Maar idd, wel jammer dat ze haar echte Hermione-outfit niet meer draagt, ook, omdat ze de wollen rokken niet lekker vond zitten.
Maar ik mis wel iemand eigenlijk op wie Seer verliefd werd. Nu heeftie helemaal geen echte liefde (al die schnabbels niet toch?) gehad in zijn leven =( Poor thing.
Maar voor de rest zitten alle lekkere complexe en vage perso's er allemaal in (:

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel.
In film 1 en 2 was ze echt Hermelien maar bij 3 en 4 is er dat volledig af.
En die kleine stukjes waar dan toch nog een beetje Hermelien in zit maakt het niet goed. Sad

In film 1 vond ik het zelfs de beste Hermelien van de 4 films. Als ze daar in die trein bezig is over de pad van Marcel, super!

Ravenklauw!
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 20:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

SMD, ik mistte Hermelien ook ja! Ik keek laatst film 1 weer (Awww, schattig ^^) en het viel me inderdaad op dat Emma daar veel meer in haar rol zat. De hele tijd overal tussendoor duiken met haar weetjes, irritant lang haar arm omhoog houden tijdens Sneep's eerste les...Dat soort dingen doet ze allemaal niet meer..Ze is meer het tegenovergestelde geworden!

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 20:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ malasorte: Ja dat lijkt mij dus ook wel erg leuk... Iemand die op Sirius verliefd is en andersom, of alleen één van de twee. Maar dan het liefst wel iemand die al bestaat... Ik denk niet dat dat belangrijk genoeg is om een apart personge voor te bedenken. Maarja ships/relaties worden in een ander topic besproken, dus... ^^

@ Hippogriefje: Dat is idd echt jammer... Nu is het alsof Emma teveel om haar imago als tieneridool geeft om zich in te leven in een minder populair iemand... Of het wordt zo geregisseerd... Anyway ik vind het echt zonde. Ze is nu ook veel te mooi voor Hermione.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp