Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

[AF] 2 Different Girls, But Also The Same Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wat vinden jullie dervan ?

Uitmuntend
25%
 25%  [ 4 ]
Boven Verwachting
12%
 12%  [ 2 ]
Acceptabel
31%
 31%  [ 5 ]
Slecht
12%
 12%  [ 2 ]
Dieptreurig
18%
 18%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 16

Auteur Bericht
LilyEvers
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 12:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heey allemaal ik en Pink Princess schrijven samen een verhaal. Dus je zal steeds een stukje over 2 Different Girls, But Also The Same. We posten ieder zelf het stukje erbij dus het valt nog wel uit mekaar te houden. En het zal ook wel eens voorkomen dat we samen hebben geschreven. Het stukje wat er nu staat is van mij. Duss veel lees plezier
xxx-jes From Me

Ik vroeg in de morgen wakker. Ik stond slaperig op. Ik klapte met mijn handen en de cd-speler ging aan en begon muziek te draaien. Ik begon natuurlijk mee te zingen. Ik liep zingend naar badkamer. Ik douchte me kleedde me aan. En liep daarna weer terug naar mijn slaapkamer en deed zingend mijn make-up op. ''Elizabeth zet dat ding zachter!!'' hoorde ik mijn ma schreeuwen. Nouw ik denk dat het nu wel tijd is om mezelf even voor te stellen. Ik ben Elizabeth Angels. Ik woon bij mijn oma omdat mijn ouders bijde zijn overleden toen ik 7 jaar oud was, ik praat er liever niet over. Nouw in iedergeval ik kan voor geen meter met mijn oma opschieten. Ze mag me niet omdat ik heel erg veel op mijn moeder lijk. En omdat ik in Griffoendor zit. De meeste bij ons in de familie gaan naar Zwadderich. Maar ik probeer mijn oma zoveel als het kan te ontlopen anders krijgen we toch weer nog een ruzie derbij. Eigenlijk zijn de dingen waar we wel eens ruzie over hebben wel een beetje bleut bijv. dat ik van de zomer dans- en zangles gaf aan dreuzelkinderen. Maar nu even terug naar het verhaal. Ik liep naar gewoon rechtdoor naar de haard pakte wat brandstof en ging met mijn hutkoffer in de haard staan en zei duidelijk ''Perron 3/4'' en gooide de brandstof neer. Daar aangekomen stapte ik met mijn hutkoffer uit de haard en klopte mijn kleren af en stond nu op het perron te wachten tot mijn beste vriendin kwam. Ik wachtte en wachtte. Maar ze kwam maar raar genoeg niet, dus besloot ik om al een coupe te gaan zoeken. Ik liep de trein binnen en zocht een lege coupe. En uiteindelijk vond ik er een en hijste mijn hutkoffer in het rek en pakte er een kladblok en een pen uit. Dat dreuzel ding schrijft veel makkelijker, dacht ik. In mijn vrije tijd schreef ik liedjes, want dat was wat ik vrij goed kon. Ik begon uiteindelijk te schrijven. Na nog een paar minutjes schrijven was ik klaar mt het liedje. Ik was gisteren begonnen met dit liedje. Het heet Step Up. Ik en Lynn hebben besloten om dit schooljaar een groep te gaan organiseren. Over Lynn gesproken waar blijft ze dan kan ik haar het liedje laten zien.

Laatst aangepast door LilyEvers op Do Nov 16, 2006 13:27; in totaal 4 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
JustxMe
Oude Forumnaam: Pink Princesss Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

JustxMe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 19:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

hee mensen,
Ik schrijf dus mee met het verhaal en nu komt het stukje van de vriendin van Elizabeth. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en eractie zijn natuurlijk altijd welkom !¡ Maar hier komt het stukje van Lynn....

Ik schiet ineens overeind. Snel kijk ik op de wekker.
10 uur. gedoe, ik schiet uit mijn bed en glip in de douché. Ik droog me daarna snel af en trek wat kleren aan. Ik kijk even naar mezelf in de spiegel. Blond haar en blauw ogen, dat heb ik. Ik lijk het meest op mijn vader terwijl mijn broertje op mijn moeder lijkt. Ik bind mijn haar snel in een staart en doe de laatste spullen in mijn hutkoffer.
“Lynn, over een half uur moet je op het perrons zijn, schiet je op! “ schreeuwt mijn moeder onder aan de trap.
“Jaha! “schreeuw ik terug. Net toen ik naar beneden wou lopen met mijn hutkoffer, herinnerde ik me wat ik was vergeten. Snel schiet ik mijn kamer weer in en gris mijn toverstok van mijn nachtkastje af. Ik dender de trap af en kom tot stilstaand in de lichtblauwe schone keuken.
“Kun je niet wat zachter doen schatje? Je vader heeft nachtdienst gehad en slaapt nog .” vraagt mijn moeder die achter het fornuis broodjes staat te smeren. Ze heeft zwart haar en bruine ogen. Ik lijk helemaal qua uiterlijk helemaal niet op haar maar qua innerlijk wel.
“Jah mam “ zeg ik terwijl ik mijn hutkoffer naast de openhaard zet .
Ik ga in de keuken zitten en kijk op de klok. Kwart voor 11. Ik pak snel een broodje en prop die naar binnen. Ik pak snel tandpasta en een tandenborstel uit een kastje en poets snel mijn tanden. Ik geef snel mijn moeder een kus en loop richting de haard.
“Doe je Elizabeth de groeten van me en richt je asjeblieft dit keer op je examens in de plaats van een band “ probeert ze streng te zeggen maar ze kan een glimlach niet onderdrukken. Ik knik en pak wat poeder. Ik ga met mijn hutkoffer in de haard staan en gooi het neer terwijl ik roep:
“Perron 9 en 3 kwart”. Ik stap uit de haard en zie een perron voor me. Allemaal ouders die afscheid nemen van hun kinderen. Ik zie mijn beste vriendin, Liz nergens. Ze zal vast wel in de trein zitten bedenk ik me. Ik sleur mijn hutkoffer de trein binnen en zoek de coupes af en gelukkig zie Liz als snel zitten. Ik doe de deur op en lach als ik zie dat ze weer aan het schrijven is.

1e jaars
1e jaars

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 20:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heey mensen hier is nog een stukje van ons verhaal. Hoop dat jullie het leuk vinden. Der zal snel weer een nieuw stkje komen denk ik. Veel lees plezier.

xxx-jes From me en Pink Princess.

Eindelijk zaten de 2 vriendinnen bij mekaar in de coupe. Elizabeth hoorde de lach van Lynn en keek op. ''Wat nouw ?'' zei ik verontwaardigd. "Niks, hoor "zeg lynn spelend beledigt en ze heist haar hutkoffer de bagage rek in, en gaat tegen over Liz zitten. ''Ik heb een liedje af'' zei ik tegen Lynn en keek der aan. "Laat zien " zegt Lynn maar voor Liz haar iets kan laten zien, rukt Lynn het blad uit haar handen en leest hem aandachtig. Ik stond op en ging naast Lynn zitten en zong een stukje waar mijn naam boven stond. "Wow, dat klinkt echt super mooi, maar moeten we dan niet nog 2 meiden erbij hebben ? " vraagt Lynn nieuwschierig aan Liz. ''Jah, ik dacht dat we meschien op zweinstein in onze vrije tijd auditie konden houden ?'' zei ik en keek Lynn vragend aan. "Oké maar als ik de examens niet haal word mijn moeder pissig en ga ik zeggen dat het van jouw moets " zegt Lynn plagend en geeft een zachte duw in de zij van Liz. Ik duwde lachend terug ''Je doet maar, maar ze weet toch dat het niet waar is'' zei ik lachend en klierend. Lynn steekt haat tong uit en kijkt naar de deur waar mensen in verschenen zijn. Lynn herkent ze gelijk als de pestkoppen van Zwaderrich. ''Rot op!!'' snauwde Liz meteen. "Ah, kijk daar hebben we twee trutjes van Griffoendor en Ravenklauw die denken dat ze kunnen zingen " snauwt er 1 en de andere barsten in lachen uit. Lynn word helemaal boos van binnen. ''Och kijk eens wie we daar hebben. Een stome arrogante zak van Zwadderich die denk dat hij heel wat is en een dingetje van 1milimeter'' zei ik en zei der achteraan ''Als je begrijpt wat ik bedoel''. Lynn bwegint keihard te lachen en de verontwaardige zwadderaars druipen teleurgesteld af.
"Je hebt ze echt gedisd, Liz die hoofden" en lynn begint weer te lachen. Liz begon ook te lachen nadat ze weg waren. ''Oke oke'' zei Liz lachend ''Maar nu even serieus'' zei Liz serieus maar schoot daarna gewoon weer in de Lynn rold lachend van de bank af en haalt daarna diep adem en probeert tegenover Liz te zitten maar zodra ze Liz haar gezicht ziet ligt ze weer helemaal dubbel van het lachen. ''Oke nouw stop met lachen anders kan ik ook niet stoppen'' zei Liz lachend en haalde adem. "Oke,Oke" zegt Lynn en gaat naast Liz zitten. "Maar wie moeten we in merlijns naam vragen voor onze groep? want ik ken geen mensen die net zo mooi kunnen zingen zoals jij hoor". ''Nouw jij bent zelf ook absoluut niet slecht hoor'' zei Liz en keek der aan. "Maar niet zo goed als jij, jij geeft les in zing en dans in de vakantie en pel bollen " zeg lynn iets sarcastische. Ik keek der even raar aan.''Ik denk dat we onze gewaden maar beter al kunnen aandoen'' zei Liz. ''En ik pel geen bollen'' zei Liz er verontwaardigd achteraan. "Jah laten we dat maar doen, hoeven we ons straks niet te haasten " zegt Lynn en ze apkt haar hutkoffer uit de bagage rek en begint zicht om te kleden."oo sorry ik heb me vats versprokken want ik pel bollen " zegt Lynn terwijl ze de rist van het afschuwelijk unifrom rokje dichtdoet. Liz deed mijn zweinstein outfit ook aan. ''Jah ik dacht al'' zei Liz. "Weet je volgens mij moeten we toch echt een keer klagen bij Perkamentus over die afschuwelijke uniformen " zegt Lynn terwijl ze haar blauw met zwarte stopdas pakt. ''Dat je je daar wat van aantrekt'' zei Liz en ging nadat ik me mijn outfit aan had gedaan weer zitten. "Ik wel jah, wees eerlijk ze zien er toch niet uit" zeg ik terwijl ik met zich zelf in de ramen van de coupé bekijkt. Een grijs geruit rokje met een witte blouse en een stropdas en dan nog van die kriebelende majo's en die zwarte enorme schoenen, afschuwelijk ! Ik barste gewoon in lachen uit toen ik der gezicht zow zach. ''Ik dacht dat ravenklauwers niet zoveel om der kleding gaven, maar meer om hun studie'' zei ik klierend en stak mijn tong uit. "Hehe, ik ben geen typische ravenklauwer. Ik ben gewoon slim en daarom zit ik daar. Maar je hebt gelijk ik moet me niks van die kleding aan trekken" zucht Lynn en ze ploft naast Liz neer. ''Ik heb altijd gelijk'' zei Liz klierend. "Ja ja, en vorig jaar dan toen Anderling je die ene vraag stelde? toen had je het mis " zegt Lynn nep sirieus. ''Welke vraag ?'' vroeg Liz en keek der vragend aan. "Hm die van de Terzielers ? weet je nog jij dacht dat die beetsen wit waren "pest Lynn Liz. Lynn had een ijzersterk geheugen, iets wat niet iedereen leuk vind want ze onthoud veel genante moment van Liz. Liz ging er maar niet op in en hield mijn mond dicht. Liz grinnekte even toen de oude dame van het Luchn karretje langskwam. "Ites van het karretje, lieverds? " vroeg ze met haar oma achtige stem. ''Nee dank u'' zei Liz vriendelijk. Lynn haalde wat geld uit haar zak en keek op het karretje. "4 chocokikker, astjeblieft " zei Lynn beleefd. De oude vrouw gaf haar 4 chocokikker en Lynn gaf haar 4 knoeten. De oude vrouw reed door en Lynn gooide 2 chocokikkers op Liz haar schoot. ''Dankje'' zei ik. Ik lachte even en scheurde er 1 open. Ik at de kikker op en keek naar het plaatje. " Nee he ! alweer Perkamentus " zei Lynn zwaar teleurgesteld. Na veel gelach en gezang remde de trein af en liepen we de coupe uit. We liepen de trein uit en zow naar de koetsen en gingen in een lege koets zitten. "Hehe eindelijk terug op zweinstein!! 'schreeuwde Lynn het uit toen Zweinstein in zicht kwam. In de GZ moesten we afschijd nemen. ''Nouw ik zie je wel weer'' zei Liz tegen Lynn. "Jup morgen bij de lessen " schreeuwt Lynn en dan gat ze aan de tafel van Ravenklauw zitten en ze ziet Liz naar de tafel van Griffoendor lopen. En daar ging Liz zitten bij der vriendinnen van Griffoendor en Lynn deed het zelfde bij Ravenklauw.

LilyEvers
1e jaars
1e jaars

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2006 19:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey Allemaal hier is weer een nieuw stukje over Elizabeth oftewel Liz...
Veel lees plezier.

Ik ging bij mijn vriendinnen van Griffoendor zitten.
''Heey meiden'' zei ik met een met een kleine glimlach. ''Heey'' zeiden ze terug. De sorteerceremonie begon. Elke afdeling juichte natuurlijk als er iemand bij hun afdeling werd ingedeeld.''Dat ze een opschieten ik sterf zowat van de honger'' mompelde ik met een klagende ondertoon. ''Ze zullen wel zow klaar zijn'' zei Anna en richtte ze zich weer op de ceremonie. En ze had gelijk ze waren inderdaad niet veel later klaar. Er verschenen allemaal schalen, borden en kannen op de afdelings tafels. Ik schepte me dingen op die ik lekker vond en begon te eten en kletste en lachte wat met mijn vriendinnen. Uiteindelijk stond Perkamentus op en wenste ons goedenacht en stuurde ns allen naar bed. Iedereen in de Grote Zaal stond op en was veel lawaai en iedereen stroomde de Grote Zaal uit naar de Leerlingenkamer. Ik, Anna en Lily liepen de trappen op, en gaven bij de Dikke Dame het wachtwoord en klommen dor het gat naar binnen en liepen gelijk door naar de meisjes slaapzaal. We liepen de trap op en zow onze zaal binnen. ''Eindelijk thuis!!'' zei ik gapend terwijl ik mijn pyma aandeed. ''Je thuis ? Jouw thuis is op de Kamer van Hoge Nood'' zei Lily met een grijns terwijl ze in bed kroop. ''Wat bedoel je ?'' vroeg ik verontwaardigd. ''Omdat je daar elk jaar in je eigen tijd bent zingen en dansen'' zei Anna die de badkamer uit kwam lopen. ''Laat me toch lekker, ik leef voor het zingen en dansen'' zei ik verontwaardigd terwijl ik in bed stapte en ging liggen. ''Jah is al goed'' zei Anna die ook in bed ging liggen. ''Oke dan, slaap lekker'' zei ik. ''Slaap lekker'' hoorde ik Anna en Lily nog zeggen. Ik sloot mijn ogen en viel niet veel later in slaap. Ik werd de volgende ochtend wakker en keek op mijn wekker. ''gedoe!!'' riep ik en sprong op douchtte me snel en kleedde me aan. Deed mijn haar in een staart en deed een beetje make-up op en snelde me naar onder naar de Leerlingekamer. Ik keek daar op de klok en zag daar dat de lessen al lang waren begonnen. Ik liep naar de Grote Zaal en pakte me daar een broodje en liep naar buiten. Met in mijn andere hand natuurlijk mijn pen en kladblok en liep naar het meer en ging daar zitten weer zitten schrijven aan een nieuw liedje, nadat mijn broodje had op gegeten. De rest van de dag had ik nog maar 2 lessen, wat wel erg goed verliep. Alleen Zwarts leek het leuk om Anna der haar Groen te toveren, wat hem een knal opleverde van mij waardoor hij me verbaasd aankeek. Maar voor de rest was alles wel oke. Ik was nu het nieuwe liedje Step Up aan het oefenen in de Kamer van Hoge Nood. Ik zong en danste ook mee met de passen die ik erbij had verzonnen. Toen het liedje pas startte ging de deur open, maar ik had het niet gemerkt en ging gewoon door.

Uh, here we go, that’s right, uh huh uh huh, uh huh lets go y’all
And 5 6 7 with the vocals. Oo oo oooooo oo hey. Oo oo.
Alright work it girl

Right here and now is what its all about
Bring out the crowd were ready steady strong and proud

Were lot it shows no stopping us were in the zone
red hot we know in it to win it girls lets go

[chorus]
step up it time to work it step up gotta do it for real
Say it loud its time to dance step up and shine the way it feels
Step up it’s now or never step up all the cheetah girls
Say it loud were here together it’s time for us to show the world

Yea yea oh oh show ‘em what there working with ah yea all right we got it don’t let them know

Lets turn away from the mirror it’s time to play
All rules are game We knew we got just what it takes

We’ve come this far sometimes it might be hard
We know we are Each one of us a superstar

[chorus]

We believe it cuz we know we can reach in each dreams now we understand
There’s no giving up or giving in
5 6 7 8 again again oooh oh yea

never gonna stop till we reach the top never gonna
stop never never gonna stop till we reach the top oooooooooh yea

[chorus]

Say it loud for me now it’s a dance craze time to work it now uh huh time to work it out
Break it down for me now cheetahs in the house wont you dance for me now
Uh Work it out for me now cheetahs in the house wont you shine for me now
We are in the house wont you sing for me now

[chorus]
Say it loud were here together it’s time for us to do it

Step up!

Pas toen het liedje was gestopt en ik stilstond hoorde ik geklap en draaide me geschrokken om en zag Lynn staan.

Laatst aangepast door LilyEvers op Di Okt 03, 2006 14:18; in totaal 1 keer bewerkt
JustxMe
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2006 19:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hee mensies,
Hier is weer een stukje van mij Very Happy
Hope You Like It ...

{ Lynn }
Ik ga snel aan de tafel van Ravenklauw zitten. Steeds meer leerlingen komen er en ik zie de meiden van mijn afdeling aankomen.
“HEE, LYNN! “ schreeuwt een meisje met vuilblond krullend haar en bruine ogen. Ze heet Lisa. Naast haar gaan de andere meiden van mijn jaar zitten. Langzaam stroomt de Grote Zaal vol en zit iedereen. Perkamentus gaat staan en maant iedereen tot stilte. En hij knipt met zijn vingers en alle schalen vullen zichzelf met eten. Ik schep van alles en nog wat op. Iedereen begint te eten te lachen en natuurlijk hoor je James Potter en Sirius Zwarts boven alles uit. Potter en Zwarts zijn dé grappenmakers van school. Ze zitten samen met Liz in Griffoendor. Ze denken dat ze heel wat zijn omdat ieder meisje op hun valt. Nou moet ik eerlijk zijn. Ik ben in mijn 4e jaar uit geweest met Potter maar dat duurde maar een week. Wat volgens mij standaard is bij iedereen. Na de heerlijke feestmaal, wenst Perkamentus iedereen welterusten en met veel gestommel en kabaal begeef ik me met de rest naar de toren. Of de Leerlingenkamer. Het bevind zich in de oost toren en om binnen te komen moet je het wachtwoord tegen een ijzeren blik ( een harnas) zeggen.
“IJverig “ zegt Lisa en we lopen naar binnen. De leerlingenkamer is begeven van Leerlingen maar je ziet toch dat alle wanden vol zijn met boekenkasten en foto’s van geweldige tovenaars of heksen. Ook zijn er veel blauwe sofa’s.
“Lynn “schreeuwt er iemand achter mij. Ik draai me om en zie een jongen op me af rennen. Hij heeft zwart lang haar en zijn grijze ogen zijn om in te verdwalen. Zijn naam is Nick Bierman en hij is, ja hij is mijn vriendje. Ik ren op hem af en geef hem knuffel gevolgd door een lange zoen.
“Hee Nick “ zegt Lisa achter mij en ik geef nog even een knuffel en ga dan naast hem op een sofa zitten.
“Hallo Lisa “zegt Nick vrolijk en trekt mij op zijn schoot. Zo zitten we een paar uur te kleppen totdat iedereen langzamerhand naar bed gaat. Ik sta op en gaap.
“Ik denk dat ik ook maar naar bed ga, morgen hebben we onze eerste lessen al “ geeuw ik.
“Jah is goed lieverd “Zegt Nick lief en staat ook op, hij geeft me nog een kus en loopt dan richting de Jongensslaapkamer.
“Jij boft echt met hem “zucht Lisa jaloers. Ik grijns alleen maar en loop naar de Meidenslaapkamer. Daar zie ik dat de huiselfen mijn hutkoffer al bij het middelste bed hebben neergezet. Ik trek mijn koffer open en pak een pyjama eruit. Ik loop naar de badkamer en kleed me daarom, dan poets ik mijn tanden en borstel mijn haar nog een keer. Ik plof dan neer op bed en kijk naar iedereen die binnenkomt. Lisa ploft neer op het bed naast mij en mompelt Welterusten”
“Welterusten iedereen “roep ik door de slaapzaal heen. Ze roep allemaal “Welterusten Lynn”terug en ik sluit mijn ogen. Ik woel nog even en val dan in slaap.

Om 7 uur precies lopen er 4 wekkers af. Ik loop slaapdronken uit mijn bed en ga naar de badkamer om me te douchen. Na me gedoucht te hebben kleed ik me aan en Loop naar beneden daar zit de meeste leerlingen nog wat slaperig in een boek te staren. Ik loop maar naar de grote zaal en ga daar een broodje eten. Dan komt Banning langs met de roosters.
Yes, eerste uur bezweringen van Banning en dan tussenuur. Ik blijf even wachten op Liz maar die komt niet. We zie ik Lily en Anne de grote zaal binnen stappen.
“Waar is Liz? “vraag ik aan hen. Ze grijnzen allebei en zeggen in koor;
“Slaapt nog” Lily duwt de rooster van Liz in mijn handen. Zij heeft precies dezelfde als mij. Ik knik even en ren dan snel naar de Leerlingenkamer om mijn tas in te pakken. In 10 minuutjes ben ik klaar en ga weer naar beneden. Ik sta natuurlijk te vroeg maar gelukkig komt Nick er gauw aan. Ik geef hem een zoen als Baninng aan komt.
“Jongeliefde”prevelt hij. In de les hebben we wat oude spreuken herhaalt en geoefend en het uur was snel om. Als ik weer buiten de les sta neem ik afscheid van Nick want die heeft nu Dreuzelkunde. De rest van de dag liep goed en s’avonds besloot ik maar weer eens een bezoekje te geven aan de Kamer van Hoge Nood. Terwijl ik door de gang liep hoorde ik zachte muziek. Liz was vast vergeten de deur opslot te doen zodat mensen niet wisten dat je er was. Ik liep verder en zag dat ik inderdaad gelijk had want in de muur was een houten deur. Ik opende hem zo zacht mogelijk en zag Liz heel mooi danesn en zingen op de muziek. Toen de muziek af liep begon ik te klappen. Ik zag Liz verschrikt naar mij kijken en ik grijnzde. Ik deed de deur achter me opslot.

1e jaars
1e jaars

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 04, 2006 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heya..!! Everybody. Hier is weer een nieuw stukje. Als jullie nog wat ideetjes hebben van wat jullie leuk zouden vinden om erin te lezen, stuur een van ons 2 dan maar een pb'tje. Nouw veel plezier Wink

xxx-jes From Me and Pink Princess

''Heey'' zei Liz met een beetje erg rood hoofd tegen Lynn. "Merlijn, wat kan jij goed dansen zeg " brengt Lynn er bewonderd uit. ''Oefen baart kunst'' zei ik en liep naar der toe. ''Waneer gaan we die auditie's houden ?'' vroeg ik. ''Zo snel mogelijk " zegt Lynn hyper. Ze gaat naast Liz der benen op de grond zitten. ''Oke, zal ik je het liedje en de dans passen leren ?'' vroeg Liz aan Lynn. "Jah tuurlijk, dat was volgnes mij de bedoeling " grijnst Lynn naar haar en ze staat beheding op. Liz stond ook op en muziek begon en ik deed een paar passen voor ''Doe eens na'' zei Liz tegen Lynn. Stuntelig deed Lynn ze na."Het lukt niet "riep ze gefrustreerd. ''Dan concentreer je ook'' zei Liz rustig en deed en langzaam een stap voor. Lynn deed ze na en sprong toen in de lucht van blijdschap, "Ik kan het !" riep Lynn. ''Jah goedzow, de rest leer ik je wel als we een groep hebben'' zei Liz. "Is goed, wil je dan nu het leidje met me instuderen "? vroeg Lynn terwijl ze haar puppyoogje opzetten. ''Dat je dat maar weet'' zei Liz nep dramatich maar grijnsde daarna en pakte het blad met de tekst erop en gaf het aan Lynn. "Oke ,dus ik zing dit en dat "zegt lynn terwijl ze naar een stuk tekst wijst . ''Jah'' zei Liz en zette de muziek aan en eerst kwam de intro en toen mijn stukje en daarna was Lynn. Tot lynn's vreugde zong ze helder en geen noot vals. Liz zong nog een stukje van iemand en Lynn ook. ''Oke en die 2 stukjes zijn dan vor de 2 meiden die erbij komen, dus uiteindelijk zullen hun namen erboven te komen staan en zal er wat gaan veranderen'' zei Liz en wees de 2 stukjes aan. "Jah oke, "zegt lynn en ze kijkt op de klok."gedoe, Liz het is al 10 uur. we moeten opschieten als we niet over de avondklok willen komen " zegt Lynn paniekerig. En juist op dat moment ging de deur van de kamer open. En kwamen er 2 jongens naar binnen,2 jongens die ik niet bepaald mag. ''Daar had ik nu net zin in'' zei Liz sarcastich. "Goeieavond dames"zeiden Potter en Zwarts tegelijk. Lynn grinnikte even om de sarcasme van Liz maar kreeg een niet zo aardige blik toegeworpen van haar. ''En wat moeten jullie nu weer hier ?'' vroeg ik arrogant. "We hoorden prachtig gezang en we kwamen even een kijkje nemen, want onze lieve gaffel viel bijna in slaap op zijn ronde " zei Zwarts hoofelijk. "Welke ronde ? "vroeg lynn nieuwschierig. ''Jah welke ?'' vroeg ik verbaasd. "Ik - Potter wees opzichzelf- ben Klassenoudtse " zei Potter. Lynn begon keihard te lachen. "Jij .. hahaha ... klassenoudste ... hahaha". Liz zag de badge en wist dat het geen grapje was. ''En waar is Lily dan ?'' vroeg Liz. "Huh ? je bedoelt dat hij echt .. "Maar lynn kapte haar zin af toen Zwarts grijnzend op de klassenbadge van Potter wees. ''Ik vroeg wat Potter'' zei Liz arrogant. De jongens grinnikte even. "Als je Lieve Evers zoekt kan je haar vinden in de kerkers" zei Potter arrogant. "Dank je voor de mededeling en daar is de deur " en Lynn wees op de deur met een schijnheilige glimlach. ''Jullie kunnen jezelf uitlaten neem ik aan'' zei ik en zei der achteraan''Ow en jullie kunnen je hersens weer vinden op de 2e verdieping'' en draaide me toen om en liep naar de cd-speler. Lynn lag dubbel toen ze de verbaasde gezichten van Potter en Zwarts zag. "Jah we kunnen ons uitlaten maarre ik wil even vragen of jij, Liz zin hebt om mee te gaan dit weekend naar zweinsveld met mij ? " vroeg Potter op de versier toer. Ik schudde afkeurend mijn hoofd, wat een player. Ik draaide me om en keek hem aan en liep naar hem toe en ging recht voor hem staan. ''Kijk en dan vind je het gek dat je Lily niet kan krijgen, volgens mij heb je je hersens gewoon 7jr. geleden op het Peron vergeten'' zei Liz en draaide zich toen weer om en liep weer naar de cd-speler. ''Ow en alleen vrienden mogen me Liz noemen Potter'' zei Liz arrogant terwijl ik de cd uit de cd-speler haalde. Lynn lag helemaal dubbel. "Pech voor je gaffel "zei Zwarts tegen zijn vriend maar Potter keek niet teleurgesteld zoals bij Lily die hem afwees. Hij haalde lachend zijn schouders op en draaide zich om en liep weg met Zwarts. Toen Liz de deur dicht hoorde gaan kon ik het lachen niet onderdrukken en lag in een dubbel van het lachen. "Jij bent echt goed in weerwoorden zeg "zei Lynn terwijl ze even om de hoek van de deur gluurde om te kijken of Pottter en Zwarts echt weg waren Ze zag net hun ruggen verdwijnen om de hoek.
''Zullen we ook maar eens gaan ?'' vroeg Liz terwijl ze het cd-tje opbergte in der tas en naar Lynn liep. "Jah, is goed " gaapte Lynn en ze opende de deur en liep naar buiten. "Ik moet deze kant op " zei Lynn wijnzend naar rechts. Ze wist dat Liz links moest. ''Ik loop wel even mee'' zei Liz die der ontzichtbaarheidsmantel uit der tas haalde en die over Lynn en haarzelf heen deed. We liepen naar rechts, richting de toren van Ravenklauw. Onderweg hadden we veel lol, maar wel zacht natuurlijk. Bij de toren aan gekomen. "Ik zie je morgen tijdens de lessen wel, en dit keer wel komen he ? "vroeg Lynn aan Liz. ''Jah tuurlijk'' zei Liz met een grijns. Opeens knalde er iets tegen ons aan en we vielen om en schijnbaar die andere persoon ook. Waar de voeten van onder de mantel uit kwamen. Ik stond op en haalde de mantel van diegene af. ''Rondzwerven door het kasteel op dit uur is verboden'' zei Liz. ''Vooral voor jou, Pippeling "voegde ik eraan toe. Het was namelijk Petter Pipeling, een klein dik ventje met bruin miezerig haar en waterige oogjes. Het was een meelopertje van Zwarts en Potter. , Pippeling "voegde ik eraan toe. Het was namelijk Petter Pipeling, een klein dik ventje met bruin miezerig haar en waterige oogjes. Het was een meelopertje van Zwarts en Potter. Juist op dat moment kwamen Zwarts en Potter de hoek om lopen. ''Jullie moeten je vriend hier een fatsoenlijk leren hoe hij echt door het kasteel met sluipen'' zei Liz tegen ze en gooide de ontzichtbaarheids mantel die ze van Peppeling had afgehaald naar Potter toe. "Wormstaart, waarom heb je eigenlijk mijn ontzichbaarheids mantel ? "vraagt Potter verontwaardigt aan Pippeling. Hij lette totaal niet op Lynn en Liz. ''Ik wilde naar met jullie gaan rondhangen'' zei Peppeling nerveus. Liz sloeg een hand voor der mond omdat ze anders in lachen zouw uitbarsten. Zwarts wachtte met een grijns op zijn gezicht af wat Potter zou zeggen en eigenlijk was Lynn ook wel benieuwd naar wat Potter te melden had. "Oke wormstaart, maar volgende keer haalt Sluipvoet wel de mantel "zucht Potter. Jammer, geen woede uitbarstingen. Liz kon het nu echt niet meer uithouden en begon te lachen. Lynn begon mee te lachen en eigenlijk nu pas merkte Potter hun op. "Jullie mogen zolaat niet rondlsuipen, dat word strafwerk " voegde Potter er met een devil-achtige grijns eraan toe. ''Jah en hun ook niet'' zei Liz en wees naar Peppeling en Zwarts. "Ja maar die moesten mij helpen, maar Elziabeth dat word of uitgaan met mij of een 1000 strafregels schrijven met ik mag niet ronsluipen in de nacht " grijnsde Potter. Lynn moest onwillkeuring grijnzen, dacht die Potter nu echt dat Liz met hem uitgaat. ''Ik sterf nog liever dan met jouw uitgaan'' zei Liz. Lynn ligt helemaal dubbel. "Lach maar niet Lynn, jij mag ook kiezen. Of met sluipvoet uit of een week nablijven " grijnst Potter evil. "Lieve, domme arrogane Potter denk je nu echt dat ik met die vriend van je uitga, ik heb al iemand en die is veel beter " zei Lynn poeslief maar Potter en Zwarts keken nieuwschierig op. Oh gedoe, hun wisten het nog niet dacht Lynn. ''Ze hoefen met niemand uit te gaan en hoeven ook niet te schrijven'' zei Lily die de hoek om kwam lopen. "Yes ,redding is er. Als ik nog 1 minuut met die loser moest zijn zou ik flauwvallen " speelde Lynn heel overdreven en viel op haar knieën voor Lily. Liz begon te lachen. ''Als Liz en Lynn moeten schrijven moeten Peppeling en Zwarts dat ook'' zei Lily fel. "Rustig Evers, ik geef je vriendinnetjes geen straf als jij met me uitgaat ? " vroeg Pottter met Puppyoogjes. Leert hij het nou nooit. Lynn begint te grinniken. ''Al was je de laatste jongen op aarde dan zouw ik nog niet met je uitgaan'' zei Lily. Lynn begon hard te lachen. "Oke, Liz en Lynn een week straf en Sluipvoet en Wormstaart 100 regels met ik ben blij dat Gaffel een klassenoudste is " zei Potter arrogant. Lynn deed verontwaardigt haar mond open maar Liz nam het woord al. ''Je kan me dus ff lekker de pot op!'' zei ik kwaad. "Het lijkt me logsiche, als Zwart, Pippeling, Angels en Prince nu naar hun slaapzalen vertrekken en morgen om 7 uur bij Porfessor Anderlings kantoortje melden " zei een seren stem achter ons. Lynn draaide zich om en zag Perkamentus staan met een een twinkeling in zijn ogen. ''Oke'' zei Liz en liet het zich niet nog eens zeggen en liep met Zwarts en Peppeling achter me aan naar richting de leerlingenkamer. Lynn liep snel met gebogen hoofd de Ravenklauw leerlingenkamer in waar het verlaten was. Ze rent snel naar de meidenslaapkamer, kleedt zich om een gaat in bed liggen. Binnen 10 minuutjes valt ze in slaap. Liz liep zacht zingend terug naar de leerlingenkamer. Ik keek even achter me en zag Zwarts grijnzen en Peppeling was knalrood. ''WAT ?'' schoot ik meteen uit mijn slof. Ze zeiden bijde niks en ik liep geirriteerd door. Ik keek af en toe achter me en zag Zwarts naar mij te kijken. Ik keek naar waar hij precies naar keek. Ik maakte een verontwaardigd geluidje. '''Zeg kijk eens naar iets anders dan naar mijn kont!!'' zei Liz verontwaardigd. Hij maakte een blafend lacherig geluidje. Ik liep geirriteerd door en gaf het wachtwoord aan de Dikke Dame en klom naar binnen en liep gelijk door naar de Meisjesslaapzaal. Daar aangekomen ik me mijn pyma aan en kroop in bed en viel niet veel later in slaap.

LilyEvers
1e jaars
1e jaars

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 15:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey allemaal hier is weer eeen nieuw stukje. We Hope You 'll Like It.
Cool

Liz liep met een erg slecht humeur naar de het lokaal van Anderling. Liz keek ook niet echt plezierig en als zij een slecht humeur had dan was ze nogal erg fel. "HEE, LIZ ! "schreeuwt Lynn als ze Liz opmerkt bij het lokaal van Anderling, ze was niet zo humerig tegen haar, dat bewaarde ze voor Zwart en co .. ''Hey Lynn'' zei Liz normaal tegen der. "Bah, nog 5 minuten dan komt Anderling " zuchtte Lynn terwijl ze op haar horloge keek. Ze moch Anderling niet zo. Liz zag Zwarts en Pippeling aan komen lopen. "Ah, nee. Nu al "kreune Lynn, maar ze gaf snel een fake smile aan Zwarts en co. ''Tsja schijnbaar bedachten ze zich om hun nerveusheid en de meiden in de leerlingenkamer achter te laten'' zei Liz toen ze in gehoor afstand waren. Lynn grinnikte. "Ah kijk daar hebben we onze geliefde Muts en co ' zei Zwarts luid en dramatich. ''Wil je nog een boek tegen je hoofd aan hebben plakken ofzo ?'' vroeg Liz bitchig. "Nee, maar wel jouw lippen "en Zwarts keek haar aan met Puppy ogen. Lynn zuchtte even, wat een sukkel zeg! ''Ik kus geen afval'' zei Liz. Oh die zou zeer doen bij Zwarts dacht Lynn. en ze had gelijk, Zwarts greep naar zijn hart alsof hij geraakt werd"Auw, je doet mijn afval hart pijn hoor ". ''Hoe pijnlijk ?'' vroeg Liz. "Zo pijnlijk dat ik doodbloed "zei Zwarts Dramatsiche. Moest hij nou zo doen de hele tijd ? ''gedoe dan was het niet pijnlijk genoeg'' zei Liz nep teleurgesteld. "Jammer voor je " zuchte Zwarts en hij begon gevaarlijk dicht bij Liz te komen. Anderling kwam aanlopen en deed het lokaaldeur open en liet ons naar binnen. ''Oke jullie mogen ketels gaan schoonmaken'' zei Anderling en toverde allemaal vieze en gore ketels tevoorschijn. "Iewl " gilde Lynn toen een ze een ontplofde kiker in 1 vn de ketels zag. ''Goor'' zei Liz met een vies gezicht. "Moet ik je helpen " bood Zwarts aan. Aan wie eigenlijk ? vroeg Lynn zich af toen ze een doekje pakte. ''Als ik terug kom zijn al die ketels schoon'' zei Anderling streng en liep het lokaal uit. "Weetje we kunnen ook magie gebruiken "merkte Pippeling niet slim op. Lynn mocht hem niet . ''Maar we mogen toch onze toverstokken toch niet gebruiken'' zei Liz nep dramatich terwijl ze alle ketels schoontoverde. Lynn hielp haar even toen ze mekrte dat ze ineens vastgeplakt was aan de grond. Het kon ook niet anders als ze strafwerk hadden met Zwarts. Liz draaide zich om en zag Lynn proberen der voeten van de grond te krijgen. Liz zuchtte geirriteerd, pakte een boek van de kast en sloeg Zwarts ermee op zijn hoofd. "Auw "riep die en keek verontwaardigt Liz aan. "jah Hallo ! " riep Lynn zwaaiend met haar armen. "Ik help je wel " riep Zwart fluitend. Liz sprak een spreuk zodat Lynn weer los was. Zwart droop weer teleurgesteld weg. "YES "schreeuwde Lynn blij en begon vrollijk naar een ketel te huppelen. Liz ging aan een tafeltje zitten en zag Zwarts zijn teleurgesteld gezicht. ''Wat is er Zwarts, zijn je 'charmes' weggelopen ?'' zei Liz gemeen. "Jah, omdat ze bang waren voor jou " zei hij en begon een ketel schoon te maken. ''Tsja daar kan ik niks aan doen'' zei Liz nep-dramatich. Liz toverde de ketels op de tafel schoon. Waarom deed iedereen zow moeielijk ?, dacht Liz. "Lalala "zong Lynn zacht terwijl ze vrolijk een ketel schoontoverde. Maar Pippeling, zo onhandig als hij was wou hetzelfde doen alleen liet de ketel ontploffen. BOEM. Liz schrok zich een ongeluk en viel van der stoel op en keek Pippeling kwaad aan. ''Pippeling leer eens goed toveren'' zei Liz kwaad terwijl ze weer op der stoel ging zitten. Een enorme groen klodder (kikker bleh !) vloog op Lynn maar die lette tuurlijk weer niet op en krege hejt over haar heen. Ze gilde even en probeerde zichzelf schoon te toveren maar dat ging niet. Liz kon er niks aan doen en begon te lachen. Lynn keek haar vedrietig toen ze merkte dat Zwarts huppelend met een schoondoekje aan kwam lopen. "Nee ga weg " sputterde Lynn maar Zwarts begon haar als schoon te maken en was net bezig met haar gezicht. Toen lynn zijn handen vast pakte en de deur ging krakend open. En wie stond daar, Nick, Lynn haar vriendje .. ''Ow jee'' mompelde Liz. Nick wierp een blik naar binnen en zag Lynn verstijfd naar hem kijken met de handen van Zwarts vast die haar mond nog steeds schoonmaakte. En de deur viel met een klap dicht en Nick liep weg. ''Lynn ga der achter aan!!'' zei Liz dringend. Lynn duwde Zwarts omver en rende gelijk achter hem aan. ''Ga weg'' zei Nick kwaad. "Nee, Nick laat het me uitleggen asjeblief ? "vroeg Lynn smekend. Maar Nick duwde haar weg. ''Nee ik heb genoeg gezien'' zei Nick kwaad en liep naar buiten op weg naar de koetsen. Lynn begon te huilen in de gang. Stomme Stomme Lynn dacht ze verdreitig. Ze voelde handen om haar heen slaan en begon {wie het ook was} te huilen op die schouder. ''Het komt wel weer goed'' zei Liz gerustellend. Lynn haalde diep adem en knikte toen ze Liz haar gezicht zag. Wat was ze toch lief. ''Kom mee voordat Anderling weer komt'' zei Liz. En ze liepen bijde weer het lokaal binnen. Zwarts wilde iets zeggen. ''Houd die klep opeen, je hebt al genoeg aangericht'' zei Liz fel. Zuchtend begon Lynn aan de ketels weer schoon te maken. In een hoekje ze moest eventje alleen zijn. Liz ging weer zitten en schoof de ketels opzij en pakte der kladblok en een pen en begon weer verder te werken aan een liedje. Opeens kreeg ik in de gaten dat iemand meelas en ik werd kwaad en knalde mijn vuist naar achteren ook al had ik geen idee wie het was. Boem, Pippeling op de grond. Lynn had de puf niet om op te kijken en ging verder met schoonmaken, tot ze werd op geschrikt door een zachte fluisterrende stem "Sorry " zei. Liz keek Pippeling vuil aan en ging richtte zich daarna weer op der kladblok. Liz zag ineens Nick het lokaal binnen komen lopen en die liep naar Lynn toe. Lynn keek verschrikt in de mooie blauwe ogen van Nick. Even had ze de drang om hem te zoenen maar weerstond dat. Niet hier, waar Zwarts en Pippeling bij staan. Liz wist precies wat Lynn nu wilde doen. ''Ach Lynn doe toch gewoon let niet op die 2 apen'' zei Liz. Ze schudde even haar hoofd naar Liz, ze moest begrijpen dat eerst moesten praten. "Ik wil straks even met je praten oke ? "vroeg Nick zacht terwijl hij even kneep in haar hand. De 100 vlinders die normaal in Lynns buik hadden moeten vliegen waren er niet. Ow jee, dacht Liz. Liz wist der er iets niet goed zat nu bij die 2. En Nick liep weer het lokaal uit. Ze gimlachte even fake naar Liz toen ze haar zag kijken en begon weer schoontemaken. Wat een werk zeg. Zwarts liet nog een paar ketels ontploffen voordat Anderling kwam, die gelijk onder de groene smurrie zat. Liz sloeg een hand voor de mond om niet in lachen uit te barsten. ''Oke jullie kunnen gaan'' zei Anderling kwaad. En iedereen liep snel het lokaal uit. "Pff "zcuhtte Lynn die niet moest lachen. Logsiche maarja. Ze keek even op haar horloge nog 2 uur voor de avondklok. ''Lynn wat is er ?'' vroeg Liz bezorgd aan der vriendin toen ze op de gang stonden. "Ik weet niet "stamelde Lynn. Ze moest Nick vinden, ze moest met hem praten. Liz zag Lynn weg lopen en keek der bezorgd na. Opeens voelde Liz een warme hand op der schouder, geen idee van wie maarja. Lynn liep weg toen ze Lily aan zag komen. Ze had even geen zin in haar. Ze was nieuwschierig en zou kosten wat het kosten proberen uit te vinden waarom Lynn zo verdrietig was. Liz sloeg hoe dan ook de hand weg en liep achter Lynn aan en zag Lily staan en Lynn verder lopen. Liz liep naar Lily. ''Ik heb het idee dat zij en Nick het gaan uitmaken'' zei Liz bezorgd. Lynn liep naar de Leerlingen kamer van Ravenklauw maar zag Nick daar ook niet. Ze keek even uit een raam. Buiten, Nick was dol op het bos. Daar zou hij zijn. Ze stormde langs Liz en Lily en rende naar buiten. ''Kom'' zei Liz en Liz en Lily liepen ook naar buiten maar bleven op afstand op een muurtje zitten. Lynn zag Nick gelijk al staan bij zijn boom, Naja zijn boom oké de boom waar Lynn en hij altijd zaten in de Zomer of Lente. Nick zag Lynn aankomen lopen en liep naar der toe. "Ik .. Ik "begon Lynn maar Nick gebaarde naar de boom en ze gingen daar zitten. ''Wat wilde je zeggen ?'' vroeg Nick aan Lynn. "Ik... Ik heb het gevoel "ze haalde diep adem "Ik heb het gevoel dat we niet echt meer bij elkaar passen "zei ze hopend dat het niet beledigent klonk. ''Jah daarom maak ik het uit'' zei Nick die ging staan. Even leek Lynn uit het veld geslagen maar stond toen ook op."Nick, waarom deed je eigenlijk zo toen die Zwarts mijn mond schoonmakte van die derrie ? ". ''Ik denk dat je dat zelf ook wel weet'' zei Nick en hij liep weg. Lynn bleef daar even staan, wat een zak was het ook Dacht ze met een gevoel van dat ze loog. Liz en Lily sprongen van het muurtje af en liepen naar Lynn toe. ''Gaat het ?'' vroeg Liz bezorgd. "Jah jah "mompelde Lynn een beetje geschokt door het feit dat Lily en Liz het gesprek hadden afgeluisterd. ''Rustig maar we zaten alleen maar daarachter op het muurtje'' zei Liz alsof ze der gedachte las. Lynn zuchtte diep. Wat een rot dag. Een windvlaag liet haar rillen en ze liep naar binnen. Liz en Lily vergetend. Liz zuchtte. Ze keek Lily aan. ''En nu ?'' vroeg Liz aan Lily. Lynn liep door terwijl er tranen over haar wangen liepen. Stomme Zwarts, stomme Potter. Als ze gister geen strafwerk had gekregen was dit niet gebeurd. Ze liep regelrecht door naar de bieb, een plek waar het stil was en ze kon nadenken. ''Nu kun je denk ik niks doen'' zei Lily en liep weg. Maar Liz wist precies waar Lynn heen was. De bieb. Dus liep Liz daar heen en vond daar Lynn ergens in een hoekje tussen de boekenkasten. Liz ging naast Lynn zitten. ''Weet je wat jij eens moet doen'' zei Liz. Lynn veegde snel haar tranen weg, terwijl ze heus wel wist dat Liz wist dat zij had gehuild. Ze ging bij een raan zitten en staarde naar buiten, terwijl ze naar Liz luisterde. ''Ten eerste,veeg die tranen weg, die jongen is het waard om voor te huilen'' zei Liz. Ze zuchte en veegde ze weg, ze moest echt stoppen om de hele tijd aan Nick te denken. Maar ze hadden zulke leuke tijden meegemaakt. ''Ten 2e, jij moet je woede en verdriet eens ergens op africhten en niet alles opkroppen'' zei Liz. "En hoe moet ik dat gaan doen? alles behalve shop therapie ? "zei Lynn zacht, niet vergetend wat ze vorig jaar deden toen iemand verdrietig was. ''Hmm'' zei Liz en dacht na''Nouw ik doe het altijd met behulp van mensen voor gek zetten en ze vervloeken'' zei Liz met een kleine grijns. "Maar wie? " zei Lynn, niet dat ze er goed in was. ''Ligt eraan ? Wie haat ? Of wie geef je er de schuld van ?'' vroeg Liz aan Lynn. "Potter "zei Lynn. Terwijl ze zich afvroeg waarom ze Zwarts zijn naam niet noemde. ''Nouw daar heb je je slachtoffer'' zei Liz. Potter en Remus die best aardig was liepen langs."Niet in de bieb " fluisterde Lynn een beetje bedrukt toen Rommela langs liep. ''Waarom niet ?'' zei Liz en trok Lynn achter een boekenkast. Liz deed een paar boeken een beetje opzij zodat ze hun aan het tafeltje zagen. Liz pakte der toverstok en sprak een spreuk uit waardoor Potter zijn haar ineens Roze waren. ''Nu jij'' fluisterde Liz naar Lynn. Lynn begon paniekerig nadenken, wat moets ze doen aan Potter. Roze schoenen ? jah ze zou dat doen, beter iets dan niets. Ze wees op Potters schoenen en sprak de spreuk nonverbaal uit.En ja hoor de spreuk mislukte en de kast met boeken ontplofde. ''Lynn'' sisde ik zacht terwijl de boeken op ons vielen en ik een schildspreuk uitsprak, zodat ze ons niet raakte. "Sorry" verontschuldigde Lynn zich. Maarja Rommela kwam eraan en na een hele preek + speeksel van haar kreeg ik strafwerk. Ik had de schuld op me genomen en nu moest ik langs Perkamentus zijn kantoortje. Na 5 min. daar verbaasd Lynn hebben na gekeken rende Liz naar het kantoor van Perkamentus en klopte op de deur, maar wachtte niet op het antwoord en liep gewoon naar binnen ''Prf. ik ben degene die straf hoort te krijgen niet Lynn, ik heb haar ertoe gezet.'' zei Liz. "Niet waar "zei Lynn veronmtwaaridgt tegen haar. ze deed het toch immers zelf. Perkamentus keek toe met een klein glimlachje om zijn lippen en prevelde de woorden "vriendinnen"."Oke "vervolgde Perkamentus "Ik wil dan de reden horen van jullie waarom jullie jongeheer Potter wilde vervloeken ? " en hij keek ons aan over zijn halfronde maansbrilletje. ''Nouw eerlijk gezegd is dat nogal prive als u het niet erg vind Proffesor, maar geef astublief Lynn geen straf het is mijn schuld'' zei Liz met een smekende stem. Perkamentus keek me even aan en het gevoel van veiligheid overspoelde me even, Ik besloot het te zeggen. "Nou meneer ziet u, gisteravond waren Liz en ik nogal Laat op de gangen en kwamen we de Hoofdmonitoren tegen. Die waren het er niet overeens met de straffen en toen kwam Professor Anderling. Die liet ons vandaag, tijdens het avond uitstapje naar Zweinsveld, vieze ketels schoonmaken. En Zwarts liet er perongeluk 1 ontploffen en ik zat onder de derrie. En hij wou me helpen om echt eraf te krijgen want Toverkracht lukte niet. En toen kwam mijn vriendje "Lynn werd even rood maar besloot door te gaan " Nick, Nick Pierce binnen en zag mij en Zwarts. Dus hij liep woedend weg. en na het strafwerk had hij het uitgemaakt, ziet u en volgens iemand kon ik mijn woede en verdriet beter afreageren op iemand, en ik besloot Potter te nemen, dus verfde ik eerst zijn haar roze en wou daarna zijn schoenen doen maar de spreuk mislukte en toen ontplfde de boeken" vertelde Lynn.
''Nee Lynn stop!!'' zei Liz die langzamerhand histerich begon te worden. "Neej, liz zo is het gegaan" snauwde Lynn haar toe. Lynn snauwde tegen Liz? dat kwam zelden voor maar de zelfvertrouwen en respect verdwijnde langzaam bij Lynn en ze geloofde haar hele verhaal zelf ook nog. "Jufvrouw Angels wilt u heel even weg gaan? Ik moet even met Jufvrouw Prince even onder ogen spreken ? "vroeg Perkamentus beleefd aan Liz. Lynn ontweek haar blik. ''Maar..'' zei Liz. Ze wilde er tegenin gaan, maar ging toen maar toch het kamertje uit. "Lynn ? "vroeg Perkamentus. Ik keek naar een punt boven zijn schouder. Hij zou gelijk merken dat ik dit loog.
"Waarom schuif je de schuld op jezelf af ? "vroeg hij. Ik staarde hem even met een mengeling van ongeloof en verbazing aan.
"Omdat meneer, het zo gebeurt is " zei ik met een niet natuurlijke stem. Het bleef stil. Ik voelde de ogen van Perkamentus brandde.
"Oké omdat jij het zeg en ik jou geloof krijg je een week strafwerk, iedere avond om 7 uur ga je naar Professor Anderling en gaat haar helpen met dingen " zeog Perkamentus. Ik stond op en wilde weg gaan tot "Wil je Jufvrouw Angels hier even naar toe sturen " vroeg hij en knikte. Ik liep naar beneden en zag Liz. "Je moet naar Perkamentus komen "zei ik tegen haar. ''Oke'' zei Liz en liep naar boven en ik klopte op de deur. "Binnen "zei Perkamentus. Liz liep naar binnen. "Ga zitten "zegt Perkamentus en gebaart naar een gebloemde stoel. ''Dank u'' zei Liz beleefd en ging zitten. "Ik herrinderde me dat u nog wat wou zeggen voor ik u even wegstuurde, Ik wou toen even alleen praten met Lynn dus darom stuurde ik je even weg maar je mag nu zeggen wat je wilde zeggen " en Perkamentus knikte. Liz zuchtte. ''Ik wil gewoon niet dat Lynn straf krijgt terwijl ze het niet verdiend'' zei Liz. "Ik weet eigenlijk precies wat er gebeurd is "zuchte Perkamenuts "Maar zolang zij geloofd dat zij alles heeft gedaan moest ik haar straf geven ". ''Maar ze heeft niks gedaan, als ik het niet had voorgesteld dan had ze het nooit gedaan, en ik had trouwens Potter zijn haar Roze gemaakt, zodat Lynn ook wat deed'' zei Liz. "Ik weet het, maar ik geloof haar ook en zijzelf geloofd haar leugens ook. Ik denk dat het verstandig om met haar te praten en te vragen waarom ze zo doet, ik denk zelf dat de reden Jongeheer Pierce is en wellicht haar nieuwe gevoelens "zei Perkamentus, terwijl hij opstond en zijn Felix aaide. ''Nieuwe gevoelens ?'' vroeg Liz. Perkamentus glimlachde even. "Ik zag iets in haar ogen toen ze iets vertelde over de Jongeheer Potter ". ''Aha'' zei ik met een grijns. ''Maar ik snap 1 ding even niet'' zei Liz. ''Ën dat is ? "vroeg Perkamentus beleefd . ''Waarom ze Zwarts zijn naam niet noemde toen ik der vroeg wie ze haatte of de schuld gaf, terwijl..'' zei Liz maar maakte der zin niet af. "Terwijl... ? "vroeg Perkamentus met 1 wenkbrauw op getrokken. ''Terwijl ze eerder zei dat het Potter en Zwarts hun schuld was en ze heeft altijd gezegd dat ze ze haatte'' zei Liz. "Mensen veranderen met de tijd, dat heeft ons Lily Evers ook gemerkt " zei Perkamentus Sereen. ''Jah die heeft wel zeker wat gemerkt'' zei Liz met een grijns. Perkamentus grinnikte even en keek op zijn zilveren klok. "Het is 9 uur en als je nog met Lynn wilt praten kun je het best nu done, en voor ik vergeet, ik heb haar de heleweek strafgegeven, ze moet om 7uur bij Anderling klusjes doen " zei Perkamentus glimlachend. ''Ow oke'' zei Liz een beetje bezorgd. ''Goedeavond Proffesor'' zei Liz beleefd en liep naar onder waar Lynn nog stond. ''We moeten praten'' zei ik bezorgd tegen Liz. Liz en Lynn liep naar de Hoge Kamer van Nood en liepen naar binnen, sloten de deur, en ging bijde op de kussens die op de grond lagen zitten. ''Zow en nu vertel me eens alles wat er in je om gaat'' zei Liz. "Huh " antwoorde Lynn niet begrijpend. waar heeft die het nouw weer over ? Ze volede zich toch kiplekker, nou niet voor haar zelf maar toch. ''Over alles'' zei Liz. "Wat bedoel je? Dat Nick echt uitmaakte omdat ik zo dom en lelijk en achterlijk ben of dat ER ALTIJD WELEENS WAT GEBEURD, EN IK NIETS KAN EN NEIMAND ME AARDIG VIND EN IK NOOIT IETS GOED KAN DOEN " begon Lynn te schreeuwen terwijl ze tegen een kussen trapte. ''Lynn!!, luister goed naar me, Nick is gewoon een snelle jaloerse zak!, en je bent niet lelijk!, ook niet dom!, en al zeker niet achterlijk!'' zei Liz serieus''En je hebt zoveel vrienden om je heen wat je zelf niet eens ziet, en je bent mijn beste vriendin'' zei Liz. ''WAAROM KAN IK NOOIT IETS GOED DOEN ? WAAROM BEN IK NIET ZO PERFECT ALS JOU OF LILY "en langzaam viel Lynn op de grond en begon te huilen. Liz sloeg een arm om Lynn heen. ''Lynn, Lily en ik zijn echt niet perfect, en je doet dingen wel goed alleen je snapt het zelf geloof ik niet'' zei Liz serieus. Lynn kon even niet tegen haar in gaan, ze begon iets zachter te huilen maar toch hard genoeg. ''Lynn, heb je enig idee hoe vaak ik zit te piekeren over wat er van me terecht moet komen ? Weet je dat ik vaak jaloers op je bent omdat je zoveel dingen hebt'' zei Liz. "Wat heb ik dan wat jij niet hebt? jij maakt opmerkingen tegen potter en zwarts terwijl erbij mij geen geluid uit mijn keel komt. Jij weet de danspasjes gelijk en schrijft geweldige liedjes en ik .. ik kan niets " snikt Lynn. "Wat hun ? die geven alleen maar om mijn zusje "snuift ze. Dan gaat de deur open, geweldig dat kan er ook nog bijkomen. In de deur opening staat Remus Lupos. Liz had het nog niet in de gaten. ''Dat is niet waar Lynn. Je ouders houden heel erg veel van je dat heb ik wel vaak genoeg gezien, en verwaarloos dat asjeblief niet'' zei Liz een beetje snikkend. "Oh, Sorry "stamelde Remus wat ongemakkelijk. Lynn veegde haar wangen droog ging op een kussen zitten en zei
"Geeft niet hoor"met een fake smile... Morgen waren de auditie's ''Lynn wil je iets voor me doen ?'' vroeg Liz zacht. "Jah ? "vroeg Lynn zacht aan Liz, terwijl ze nog steeds naar Remus keek, wat zag die er aslech uit. Bleek een beetje groen aslof die ziek was ofzo. Liz pakte de kladblok met der liedjes en danspasjes erin en der pen en gaf die aan Lynn. ''Gooi ze weg en zeg de auditie's af'' zei Liz sad en ging staan. Lynn keek haar even verbrouwereerd aan, wat had zei ? ze was altijd so happy.
"Hm. sorry remus maar je komt nogal ongelegen "zei Lynn terwijl ze ging staan. Hij knikte even en zei toen :
"Ik ben straks weg, ik moest alleen zeggen van mijn vriend met zijn te grote ego Sirius dat het hem speet van Nick maar ik laat jullie aleen doei "hij stak zijn hand op en ging weg. "Liz wat is er ? "vroeg Lynn bezorgd. ''Gooi ze gewoon weg'' zei Liz sad en liep de Kamer van Hoge Nood uit.."wacht "zei Lynn en greep haar pols vast "waarom zou ik die mooie liedjes en mooie pasjes weg gooien terwijl jij heel graag een zangeres wilt worden ". ''Mensen veranderen, en ik ben niet meer het elf jarig meisje met die droom, het word tijd voor wat veranderingen.'' zei Liz terwijl er geluidloos tranen over der gezicht liep en der haren voor der hingen. Liz trok der arm terug en rende met gebogen hoofd naar de grond naar de Leerlingen kamer. Even stond Lynn verbaasd, toen rende ze, op weg naar Perkamentus, ze moest en zou weten wat die tegen haar vertelt heeft. En heel even, kon ze Nick uit haar hoofd krijgen.

LilyEvers
1e jaars
1e jaars

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 16:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heya..!! allemaal. Hier is weer een stukkie van Liz. Nouw veel plezier dan maar hé ! xxx-jes from me.

Liz was helemaal kapot van binnen. Gewoon alles was afgebroken. Der leven was niet veel meer waard, dacht ze. Ze voelde zich zow alleen. Het voelde alsof ze alles had verloren. Eerst der ouders en sinds dat volgde er steeds meer dingen. Nadat Perkamentus zei dat mensen veranderen, was ze een beetje van de kaart. Ze wist dat iedereen een droom had die ze gingen achtervolgen, maar Liz wist niet wat ze wilde, ze had geen doelen meer. Ze had er gewoon geen zin meer. Ze wilde maar een ding en dat waren der ouders, maar die kon ze nooit meer zien. Liz der ogen waren helemaal rood van het huilen, en haar gezicht was nat. Ze liep de leerlingenkamer binnen en liep door naar de meisjesslaapzaal. Ze zei zelfs niks toen Zwarts en Potter een opmerking naar der maakte, wat ze normaal nooit pikte. Ze deed boven der pyma aan en ging in bed liggen en huilde zichzelf in slaap. De volgende dag werd Liz wakker gemaakt een aantal keren door Anna en Lily, maar reageerde niet en bleef gewoon in bed liggen. Ze keek nu op der wekker 11u. was het nu. Ze bleef gewoon liggen honger had ze niet. Uiteindelijk stond ze toch op en deed der zweinstein outfit aan en liep naar onder, naar de Leerlingenkamer, ze toverde een kop thee te voorschijn en ging met der handen om de kop zitten bij het raam en trok der benen op en keek naar buiten. Ze voelde zich erg leeg vanbinnen. Ze had de dood van de der ouders nooit verwerkt. Ze zakte weg in der gedachten: Ze lag in bed in haar oude kinderkamer in haar oude huis in Spanje. Haar moeder zong een spaans slaapliedje voor der, en ze zong als klein meisje mee en viel niet veel later in slaap. Ze werd midden in de nacht wakker van geschreeuw onder. Ze stond op en liep met blootte voetjes over de vloer met een beer in der armen gedrukt. Ze liep naar de trap en zag een groene lichtstraal der zwangere moeder raken, en ze rende snel terug naar der kamer en ging in een geheime kast zitten en wachtte bang af en viel in slaap. De volgende dag dat ze wakker werd lag ze in het logeerbed bij der oma in huis. Der oma zat naast der bed. Vanaf die dag mocht ze het nooit over der ouders hebben. En al helemaal niet over der moeder. Vanaf die dag werd der leven een grote hel. Ik schrok wakker uit die gedachte omdat het portret open ging. En er kwam een eerstejaars binnen die op een van de stoelen ging zitten. Ik stond op en liep de leerlingenkamer uit naar de bieb en ging ergens tussen de boekenkasten en dacht na. Ze voelde zich niet zow al te best. Ze voelde zich nutteloos. Ze wist niet meer wie ze was. Iedereen had een beeld wat hij of zij later ging doen of wilde bereiken. Ze voelde zich gewoon niet normaal meer. Al haar dromen waren in een klap verdwenen. Ze stond weer op en ging wat door de gangen lopen. Ze wilde niet meer het meisje zijn zoals elf jaar geleden zijn. Maar ze wist niet anders meer. Alles in der leven was weg gevaren. Ik zag Lily naar me toe komen lopen. ''Hoi'' zei Lily. ''Hey'' zei ik een beetje zacht. ''Je moet naar het kantoor van Proffesor Perkamentus'' zei Lily. ''Oke'' zei ik zacht en liep naar er naar toe. Ik liep de trap bij de vuurspuwer omhoog en klopte op de deur.

JustxMe
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Za Okt 07, 2006 10:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hier is weer een stukje van Lynn, en Reacties zijn welkom Razz

{Lynn}
Bij het kantoortje van het schoolhoofd aan gekomen, merkte ze dat ze het wachtwoord niet wist. Typische, weer iets voor mij dacht ik mistroostig. Ze begon te kloppen op een stuk muur, en tot haar eigen verbazing kwam Perkamentus ook nog naar beneden.
“Ah, Jufvrouw Prince, komt u maar mee “ zegt Perkamentus vriendelijk en loopt weer naar boven. Daar ga ik zitten in de stoel waar ik een uur geleden ook al zat. Perkamentus kijkt me vriendelijk aan.
“Zegt u het eens ? “
“Nou ziet u meneer, toen Liz terug kwam van het gesprek met u zijn we naar de Kamer van Komen en Gaan gegaan. Daar heb ik me uit geraast maar nu doet Liz heel raar. Ik kreeg van haar haar kladblok. Die vol staat met mooie nummers en danspasjes en moet die weggooien. Toen ik vroeg waarom zei ze dat ze verandert was en niet meer het meisje van 11 met de droom een zangeres te worden “ legde ik uit.
”Oei” mompelde Perkamentus “Ik denk dat ik weet wat er is, Ik heb haar vertelt dat mensen kunnen veranderen, andere gevoelens kunnen krijgen en ik denk dat ze zelf vind dat ze nooit is verandert, altijd het meijse van 11 is gebleven. En toen ze jou hoorde razen vroeg ze misschien zichzelf af waarom zij nooit is verdrietig is, of een dag zonder zelfvertrouwen heeft.” Legde Perkamentus uit. Ik keek hem niet begrijpend aan.
“Waarom zouden mensen willen veranderen, en wie is er dan verandert ? “
“Mensen willen het niet maar doen het wel, en mensen merken dat het. Ze vinden het zelfs prettig. Zoals als Lily Evers heeft gemerkt en misschien, heel misschien u ook “zei Perkamentus met een twinkeling in zijn ogen. Ik merken dat iemand verandert? Wie dan?
“Meneer, maar waarom geeft ze haar droom op ? “ vraag ik zacht
“Ze weet niet zeker dat ze dit wil worden. Ze voelt zich voor het eerst onzeker. En vooral omdat ze merkt dat ook u bent verandert. Haar beste vriendin. Ze denkt dat ze de enige is die niet weet wat ze wil worden. En volgens mij mist ze haar ouders ontzettend. En vooral toen u begon over u eigen ouders “legde Perkamentus uit. Liz begreep het niet, ze was verandert jah, maar wat had dat met Liz te maken, zij was nog steeds haar beste vriendin. Oké ze had niet over haar oduers mogen beginnen, ze wist dat het een erg gevoelig onderwerp was bij Liz maar ze moest haar ‘drakenei’ kwijt. Ineens werd er op de deur geklopt.
“Binnen “zei Perkamentus.

1e jaars
1e jaars

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 07, 2006 10:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heya...!! allemaal. Hier is weer een nieuw stukje over Liz en Lynn samen. We Hope You Like It..!! Ow en wat reactie's zouw wel leuk zijn, zodat we weten of jullie het ook wel leuk vinden of niet.
Laughing

Wink

Liz liep naar binnen. ''Ik moest naar u komen'' zei Liz kort. "Jah, ik wilde even met jullie bijde spreken "zei Perkamentus en Lynn keek even verwondert naar Liz. ''Waarover ?'' vroeg Liz. "Ik wilde even weten hoe het met jouw gaat Elizabeth, of je nog met je oma hebt gepraat ? want ik had haar dat wel gevraagd " zei Perkamentus en keek Liz doordringend aan. ''Nee dat heeft ze niet'' zei Liz. "Dan moet ik haar maar even hier halen "zei Perkamentus simpelweg. Hij pakte wat brandstof en gooide dat in de haard. " Cornelia Angels "sprak hij duidelijk en een oud uitziende vrouw stapte uit de haard. ''Nee'' zei Liz zacht en een beetje bang terwijl ze op de stoel naast Lynn ging zitten. Lynn keek ondertussen gewoon naar wat zich afspeelde. Een oude vrouw met grijs haar stapte uit de haard. Ze leek nogal bang. ''Goededag Albus'' zei Cornelia Angels bekakt. "Goededag, Cornelia, u zult zich wel afvragen waarom ik riep. Maar ik meen met te herrinneren dat ik u vorig week nog vroeg om Met Elizabeth Angels te praten ? "en Perkamentus keek de vrouw vragend aan. ''Jah dat herriner ik me nog'' zei Cornelia bekakt. "Nou wil u vriendelijk vragen waarom u dat niet gedaan hebt ? "en even heel even zag je iets van kilte in zijn ogen flikkeren. ''Waarom zouw ik der willen spreken ?'' Cornelia een beetje arrogant. Liz der handen trillde een beetje. "Omdat ik graag het beste wil voor mijn leerlignen en zolang u niet met Elizbeth praat gaat het niet goed. U moet praten, ook u. Ik vind dat Elizabeth moeten weten dat ook u moeite heeft met de dood van u kind en haar moeder " sprak Perkamentus kordaat. ''Ik spreek niet over mijn zoon en zijn vrouw'' zei Cornelia arrogant. "En dat is het probleem ? " vroeg Lynn ineens aan Liz. ''Ik heb nooit geweten wat het probleem was'' zei Liz''Nu weet ik het nog niet''. "Er is geen probleem "snauwt Cornelia met een dodend blik op Lynn. "Dat is er wel "zegt Perkamentus en tovert een stoel voor Cornelia. ''Nee, waarom behandel je me dan als een of ander vies persoon'' zei Liz die ging staan en der oma aankeek terwijl ze tranen in der ogen kreeg. Cornelia leek even uit het veld geslagen "Ik behandel je niet zo, maar sommige zaken zijn niet voor kleine meisjes " zei ze terwijl ze haar arrogante toon weer teugkreeg. ''Dat doe je wel, en ik ben geen elf meer!!'' zei Liz duidelijk. "Waarom zou ik met een kind van 17 over de dood van mijn kind praten "zei Cornelia die nu ook boos werd. ''Omdat dat kind mijn vader is !!!'' zei Liz kwaad terwijl de tranen begonnen te lopen. ''Ik heb 17 jaar lang moeten aanhoren hoe waardeloos ik ben, en een vreselijk mens, en het enigste wat ik wilde was iets weten over mijn verleden, over mijn ouders'' zei Liz met tranen. Lynn sprong op en sloeg een schouder over Liz. Ook Cornelia leek geen antwoord te hebbeb, ze zakte neer op een stoel en begon te huilen. ''Als ik iets deed wat u niet aanstond dandan'' zei Liz maar kon der zin niet afmaken. "Je snapt het niet , weet jij hoe het is om je kind te verliezen. Om te zien dat wel haar kind verder leeft maar niet de jouwe ? "vroeg Cornelia tussen het snikken door. ''Ow dus je ouders verliezen is niet erg, en mij wat aanpakken met de crusiatusvloek ook niet zeker'' zei Liz woedend tussen de tranen door. "Ik werd boos, mijn kind leefde niet meer, maar jij wel. Ik kreeg een hekel an je vader. Die verliet mij en jij bent zijn evenbeeld. Dus kreeg ik ook een hekel aan jou "zei Cornelia woedend. ''Of ik daar wat aan kan doen ?'' zei Liz woedend met tranen die nog steeds over der gezicht liepen''Maar dat geeft u nog niet het recht om me aan te pakken met de crusiatusvloek''. "Ik was verblind, ik gaf jou de schuld. Jij had doodmoeten gaan in de plaats van hem. Ik werd woedend omdat jij nog leefde en hij niet " snauwe Cornelia. Liz dacht terug aan die nacht dat der ouders werden vermoord, en dit keer dacht ze goed. ''HET WAS U, U BENT DEGENE DIE MIJN OUDERS HEEFT VERMOORD'' schreeuwde Liz woedend met veel tranen. "Waarom zou ik mijn kind vermoorden ? "vroeg Cornelia nog steeds proberend onschuldig te klinken. ''Omdat u mijn moeder vermoorde en niet mijn vader, iemand anders heeft vast en zeker mijn vaders vermoord, vertel eens wie waren er bij u die avond ?'' vroeg Liz woedend. Cornelia lachte onmenselijk. "Het was de bedoeling jou te vermoorden, Maar ik raakte je vader. Ik kon hem wel delen met je moeder maar toen jij kwam. Nee, dat kon ik niet. Ik vermoorde je moeder jah. Maar ik had jou moeten raken maar ik raakte je vader "zei Cornelia met iets van verdriet in har stem Liz trilde helemaal van top tot teen. Even leek Cornelia medelijden te hebben maar schijn bedriegt Ze greep haar Toverstok en richte die op Liz. Ze sprak de Cruciatus spreuk uit en Lynn zag dat. In 1 second gooide ze zcihzelf voor Liz en kreeg de cruciatus vloek in volle kracht over zich heen. ''VERDOMME'' schreeuwde Liz woedend en ik pakte in een flits mijn toverstok en sprak een vloek uit waardoor Cornelia tegen de muur aanknalde en bewusteloos raakte en Perkamentus had de cruciatus bij Lynn op op geheven.Perkemanuts snelde gelijk naar Lynn toe en keek of alles goed was. "Elizabeth ga Madame Plijster halen nu "zei Perkamentus terwijl hij even achteloos zwaaide met zijn toverstok richjting Cornelia die gelijk werd vastgebonden aan een stoel. En haar stok in de handen van Perkamentus vloog. Liz aazelde geen moment en rende het kantoor uit en kwam niet veel later terug met madame Plijster. ''Poppy, breng Lynn nu naar de ziekenzaal en verzorg haar, ze is geraakt door een krachtige Cruciatus vloek " zei Perkemantus doordringend. Madame plijster schrok even maar liet Lynn vliegen en ging het kantoortje weer uit. ''En wat gaat er nu gebeuren ?'' vroeg Liz aan Perkamentus. "Ik haal de ministerie erbij en vertelt hen dat we de dader hebben gevonden van de moord op jou ouder 'legde Perkeamntus uit. Hij gooide weer wat brandstof in de haard en riep de minister van toverkunst. ''Mag ik gaan'' zei Liz die helemaal trilde. "jah, Je moet wel eerst langs plijster gaan en een sussapje halen "zei een bezorgde Perkamentus. ''Dat is niet nodig Proffesor, het gaat wel'' zei Liz en liep daarna het kantoor uit en rende naar de ziekenzaal, maar toen ze een bocht om rende botste ze keihard tegen iemand aan en vloog achteruit en viel van de trap af en raakte bewusteloos.

LilyEvers
1e jaars
1e jaars

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 07, 2006 12:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heey allemaal hier is weer een stukje. En btw Reactie's zijn altijd welkom.

Liz werd na 2 weken in coma gelegen wakker in de ziekenzaal. Liz keek om der heen en het drong na een paar minuten door wat er ook alweer was gebeurd en waar ze nu lag. Ze keek naast zich en zag daar Lynn wakker in der bed zitten. ''Lynn ?'' vroeg Liz vermoeid. ''Gelukkig je bent wakker "zei een merkbare gelukkig Lynn. Het was op het nippertje. Als Liz morgen niet wakker zou worden zou ze naar het St.Holisto werden gebracht. ''Hoe gaat het nu met je ?'' vroeg Liz gelijk. "Goed hoor, iedergeval beter dan Sneep "giechelde Lynn en ze wees op het bed tegenover hun. ''Wat is met die dan gebeurdt ?'' vroeg Liz. "Potter en Zwarts"zei Lynn terwijl ze rechtop ging zitten. Liz wilde wel lachen maar het ging niet, het deed teveel pijn. Ze voelde aan der zij en zag dat ze er verband had zitten. ''We hebben ze dit keer dan met hem gedaan ?'' vroeg Liz nieuwschierig. "Verschillende spreuken op hem afgevuurd en toen zag hij eruit als een gigantische Naaktslak " zei Lynn en lache even. Maar stopte gelijk, haar lichaam deed nog iets teveel pijn. ''Aha, ff een vraag he'' zei Liz. "Jah ? "zei Lynn. ''Perkamentus zei een paar dagen terug dat hij aan je ogen zag dat je nieuwe gevoelens had, dus mijn vraag is nu natuurlijk voor wie ?'' vroeg Liz nieuwschierig. "Huh ? "zei Lynn wat zenuwachtig. "Een paar dagen ? je lag 2 weken in coma " voegde Lynne eraan toe om over een ander onderwerp te praten. ''Ow, maar dan nog wie is het ?'' vroeg Liz. "Hm, beloof je niks te zeggen'' zei Lynn. Liz knikte. ''Hm, niet lachen. Sirius "zei een hevig blozende Lynn. Liz moest heel veel moeite doen om niet in lachen uit te barsten. Lynn zag aan haar gezicht dat ze wou lachen en wou er net wat over zeggen toen iemand binnenkwam. ''En wat moet jij hier?'' vroeg Liz arrogant aan hem. "Ik wou zeggen dat het met speet dat ik je omverliep "zei Nick, Lynn negerend die weer een steek van pijn voelde. ''Dan denk er de volgende maar beter aan voordat je iemand omver loopt, en nu rot op!!'' zei Liz arrogant en hij liep de Ziekenzaal weer uit. "Wat een .. "maar Lynn maakte haar zin niet af. ''Een wat ?'' vroeg Liz, maar schijnbaar zag Lynn iets wat Liz niet zag. "Een arrogante zak "zei Lynn die moeite had om het te zeggen. ''Oke, en waar ben je naar aan het kijken'' vroeg Liz. Lynn begreep het niet, had ze het tegen haar of ? En ze keek waar Liz naar keek. ''Ach laat ook maar'' zei Liz geergerd. Lynn gaf even een walgende blik naar Sneep die blijkbaar ons had willen afluisteren. ''Ik zweer het je Sneep als je een dingetje door vertelt over wat je gehoord heb, dan vinden ze je lichaam terug op de bodem van het meer'' zei Liz dreigend. "Mag ik dan zijn onthoofde hoofd hebben voor Potter, dan kan hij zien dat jou het is gelukt wat hij al jaren probeert ' vroeg Lynn met en gespeeld smekend stemmetje. Liz grinnikte. ''Jah je doet maar'' zei Liz. Lynn moest even lachen maar wreef toen even over haar borst. Moest het nou zo'n pijn doen. "Oh, jufvrouw Angels u bent wakker " riep Madame Plijster ineens. ''Uh jah, en zouw u me kunnen zeggen wat ik heb?'' vroeg Liz. ''U heeft een hersenschudding en een paar gebroken ribben, als alles goed zal gaan mag u over een week weer de zaal uit, en jufrouw Prince u mag over een paar dagen dan al gaan'' zei Madame Plijster en liep toen naar Sneep toe. Lynn grinnikte even toen Plijster veschillende crempjes op Sneep zijn huid smeert. Misschien word hij er minder bleek van. ''En is er in die 2 weken nog wat gebeurd ?'' vroeg Liz aan Lynn. " Jah, Lily is hier nog geweest. En Potter wou je haar nog even opkleuren maar werd weggestuurd. Perkemantus is ook nog even komen kijken en Remus ook " ratelde Lynn. ''En hebben Lily en Potter al wat met mekaar ?'' vroeg Liz. "Neej, maar ze lopen merkwaardig dicht bij elkaar "peinsde Lynn. ''Dan zal het wel niet meer lang duren, en hoe zit het met jouw en Zwarts ?'' vroeg Liz. Lynn schrok even van de vraag maar kon geen antwoord geven want een gillende Lily kwam de Ziekenzaal in gerent. "LIZZZZ ! "schreeuwde ze. Liz schrok zich kapot en keek Lily geschrokken aan. "Sorry"verontschuldigde Lily zich maar bleef grijnzen. "Ik ben alleen zo blij dat je wakker bent ". ''Oke, en hoe is het met jouw ?'' vroeg Liz. "Goed, super zelfs "glunderde Lily. ''Zow en wat is er gebeurd tussen jouw en Potter ?'' vroeg Liz meteen nieuwschierig. "Hij was gister zo niet Potter. We hebben gewandeld bij het meer en de zonsondergang gezien en toen, toen .. "een hevig blozende Lily maakte haar zin niet af. ''Hebben jullie gezoend ?'' vroeg Liz die recht op wilde gaan zitten, maar bleef toch maar liggen omdat het teveel pijn deed. Lily knikte en Lynn zuchte "Eindelijk ! ". ''Jah inderdaad eindelijk'' zei Liz. Liz keek naar Lynn en zei''En nu antwoord op mijn vraag a.u.b.''. "Straks " zei Lynn geluidloos. Ze had geen zin om het met Lily erbij te zeggen. Die zou het vast doorvertellen. "Lily ? "klonk ineens de stem van Potter. ''Jah?'' zei Lily die zich om draaide. "Ah daar ben je, ik zocht je al "grijnsde Potter. ''Jah Liz is weer wakker'' zei Lily blij. "Geweldig "zei Potter en glimlachde even naar Liz. ''Stop die lach maar weer in je zakken'' zei Liz. Lynn grinnikte even maar ging toen weer liggen. ''She's Back'' zei Lily met een kleine grijns. "Gaffel ! we zouden samen op ziekenbezoek bij Secreetje gaan ! " klonk ineens een nep-zielige stem. Lynn ging verschikt weer overeind zitten. ''En toen kwam de duivel binnen lopen'' zei Liz simpel. "En daar ligt jezus zeker ? "vraagt Sirius lachend. ''Nee maar wel een Engel'' zei Liz. "Zo, en ik dacht dat ik een eigendunk had. Maar volgens mij ben jij een duivel, ik Jezus en naast jou ligt een engel "zei Sirius simpelweg. ''Jah oke en nu stop maar want ik kan niet lachen'' zei Liz. "Ah, moet onze lieve duivel lachen om Jezus "Grinnikte Sirius maar hij kreeg een stomp in zijn zij van Potter. ''Nee maar wel om de engel'' zei Liz die lachte met veel pijn. Dus ze stopte al snel met lachen toen ze de blik van Lynn zag. Maar er speelde nog steeds een lach om der mond heen. Lynn had haar even een zwijgende blik gegeven. Want ze had nogal vreselijk gebloost toen Sirius haar een engel had genoemd. Sneep keek maar toe naar de lachende groep. "Oh, daar ben je lieve Secreet 'zei Sirius en keek hem lachend aan om die cremetjes op zijn gezicht. ''Zwarts laat hem ocherm, hij is ziek dankzij jullie'' zie Liz met een nep medelijdend toontje. "Jah joh Sluipvoet pest onze beste vriend niet zo "deed Potter er een schepje bovenop. ''Dat moet jij nodig zeggen Potter'' zei Liz nep verbaasd. "Noh, ik pest hem niet he Secreetje. Kom laat ik je cadootje voor je uitapkken? wat heb je geen cadootjes ? "vraagt Potter nep verbaasd aan Sneep. ''En dat is gewoon gemeen'' zei Liz toen ze een kussen naar Potter zijn hoofd gooide. "Maar heb je het niet door? ik ben gemeen behalve voor Lily "zei Potter terwijl hij Lily probeerde te kussen, die een kussen op zijn gezicht hield voor de grap. Iedereen begon nu te lachen. Lynn wreef even over haar borst, het lachen deed toch wel wat pijn. "Weetje Liz, ik mag jou oma niet "zei ze terwijl ze nog steed over haar borst wreef. ''Welkom in mijn zomers leven. daar werd die vloek als ik geluk had maar een keer per week naar me gekaatst'' zei Liz. Iedereen keek der raar aan. ''Wat ?'' vroeg Liz verbaasd. "Waarom heb je dat eigenlijk nooit tegen me gezegdt ?"vraagt Lynn een beetje teleurgesteld. ''Ik wilde er gewoon niet aan denken'' zei Liz. ''Kan iemand me vertellen waar jullie het over hebben ?'' vroeg Lily. " Jah,. waarom liggen jullie hier eigenlijk? Oke Ik weet dat Liz tegen onze vriend Pierce is op geknald maar Lynn dan ? vraagt Sirius, hij had de achternaam van Nick gebruikt net als hij het over Sneep had. Liz zuchtte geiriteerd en vertelde toen alles wat er was gebeurd en daarna was het er stil. "Ik wist niet eens dat je ouders dood waren, of laat staan dat je oma zo evil doet net als .."maar Potter werd het zwijgen opgelegt door Sirius die hem even waarschuwend aan keek. ''Net als ?'' vroeg Liz. "Laat maar dat is iets tussen mij en een goede vriend van mij "zei Potter sirieus. ''Jah toevallig met de naam Sirius Zwarts ?'' vroeg Liz bijdehand. "Stel me geen vragen dan zul je ook geen uitvluchten horen " glimalchte Potter. ''Ik stel altijd vragen'' zei Liz'' En wie is er bij julie zow Evil Zwarts ?''. Sirius fluitte en deed alsof hij het niet hoort. "Laat maar Liz, ze ontwijken al die vragen gewoon. Bij hun kun je nooit een antwoord aftroggelen "zei Lynn. ''Jah ze zijn gewoon een stel bange kippen'' zei Liz uitdagend. Potter begon gelijk te kakelen als een kip en iedereen lag weer dubbel. Lynn wreef weer over haar borst en Sirius vroeg toen hij het zag "Zal ik dat voor je doen ? ".

LilyEvers
1e jaars
1e jaars

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2006 14:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heya..!! Everybody. Hier is weer een lekker lang stuk over Lynn en Liz. Hope You Like It!! En wat ideetjes en pb'tjes zouw wel leuk zijn Very Happy

xxx-jes From Us.

Het is al weer een paar dagen geleden sinds Liz wakker werd en ze werden bijde ontslagen uit de ziekenzaal. Liz, Lynn en Lily zaten op de binnen plaats tegen een boom aan te praten. Liz was net uit de ziekenzaal. ''Zow Lynn en vertel eens hoe het met jouw in de Love is'' vroeg Liz nieuwschierig aan Lynn. "Jah " antwoorde Lynn geheimzinnig. ''Jah wat ?'' vroeg Lily bijna histerich. Lynn grinnikte even bij het zien van de nieuwschierige gezichten en viel daarom achter uit van de muur. ''Vertel nouw !!!'' drong Liz aan. Lynn stond op en ging dit keer bij de boom zitten. "Goed hoor "zei Lynn plagend terwijl ze haar tong uitstak. ''En ?'' vroeg Lily. Lynn haaldde een briefje uit haar zak. Ze had die van Sirius gehad tijdens hun ziekenbezoek gister
Er stond op:
Lieve Engel,
Wil jij met me naar Zweinsveld de volgende keer ?
liefs Jezus.
Liz trok het briefje uit der handen. ''Wat heb je gezecht ?'' vroeg Liz. "Wat denk je ? "vroeg Lynn sarcastich. ''Jah ?'' vroeg Lily vragend. "Jah, natuurlijk en raad eens. Het uitstapje is morgen al " grijnsde Lynn. ''Nouw veel plezier dan, en hoe is alles nu met jouw en Potter ?'' vroeg Liz aan Lily. ''Goed, maar hoe is jouw Love Life eigenlijk ?'' vroeg Lily nieuwschierig. ''Jah dat wil ik wel weten, Liz? " voegde Lynn er aan toe. ''Nouw niks eerlijk gezegd'' zei Liz. ''Kom op je vind toch wel iemand leuk ?'' vroeg Lynn nieuwschierig. ''Nouw nee'' zei Liz. "Maar dat is zielig vor jou, Ik ben morgen met Sirius uit en Lily met Potter en jij dan ? " vroeg Lynn, terwijlz e een woedende Blik van Lily kreeg van wege het feit dat ze Potter nog steeds Potter noemt. ''Ik vermaak me wel met mijn muziek'' zei Liz terwijl ze naar de grond keek. "Oja, over muziek gesproken "zei Lynn en ze gaf Liz haar kladblokje terug. ''Dankje'' zei Liz. Liz vond het eigenlijk niet zow leuk dat ze morgen alleen was, maar zei niks. Lynn keek even bezorgd naar Liz maar zei er niks van. ''Over zweinsveld gesproken, daar zijn jullie date's'' zei Liz. Daar liepen Sirius, Potter en Remus. Ze grijnsde alle drie. Net als Lynn en Lily. De jongens kwamen erbij zitten. En even later kwam Anna der ook bij zitten, ze had iets met Remus. Liz voelde zich nu nogal erg overbodig. Liz stond op en zei: '' Ik moet nog wat doen''. En Liz liep naar de uilenvleugel. Lynn voelde zich nogal rot voor Liz en wilde eigenlijk meegaan maar ook weer niet omdat Sirius een arm om haar heen sloeg. Lily keek met een bezorgde blik naar Lynn. "Hm, Sirius Ik moet nog even iets vragen aan Liz, ik kom straks terug oke ? "vroeg Lynn terwijl ze een blos kreeg. ''Oke'' zei Sirius niet erg begrijpend. Liz stond der uil te aaien in de uilenvleugel. Lynn rende snel richting de uilenvleugel. Daar zat Liz meetsal als ze niet bij het meer is. Lynn rende de uilenvleugel binnen en zag Liz daar zitten. Liz zag Lynn. ''Wat is er ?'' vroeg Liz. "Het spijt me dat ik niet morgen met jou naar Zweinsveld kan "zei Lynn. ''Dat is niet het einde van de wereld'' zei Liz alsof het haar niks uitmaakte. ''Nee weet ik maar ik voel me zo schuldig "legde Lynn uit. ''Der is niks om je schuldig over te hoeven voelen'' zei Liz. ''Ja maar, nu zit jij morgen alleen omdat ik met Sirius uitga'' zei Lynn. ''Jah maar ik vermaak me wel hoor'' zei Liz. "Kom nou, Liz ik weet heus wel dat je eht niet leuk vind " zei Lynn een beetje ongelovig. ''Als dat zow was dan had ik dat allang gezegd'' loog Liz. "Kom nou Liz, ik weet dat je liegt. Als je niet alleen wilt zijn morgen blijf ik bij je 'zei Lynn waarheidsgetrouw. ''Ik lieg niet !!!'' loog Liz verontwaardigd. "Liz, kijk me aan als je dat dan zegt "zei Lynn wetend dat als ze loog ze het zou zien in haar ogen. Liz keek der aan. ''Je kan me geloven of niet die keus is aan jouw'' zei Liz en liep de uilenvleugel uit. "Liz!!"riep Lynn geschrokken. Liz liep gewoon door en liep het kasteel binnen naar de Kamer van Hoge Nood. Daar aangekomen veranderde haar kleding in kleding om in te dansen. De muziek ging aan en speelde Me&U af van Cassie en Liz begon te dansen. Lynn zuchte ven en liep de uilenvleugel uit. Daar botste ze op tegen Sirius. "Hee, Engel "zei hij en deed een pluk haar achte haar oren."Wat is er ? " vroeg hij toen hij haar gezicht zag. "Ik, ik heb denk ik weer een ruzietje met Liz, ik weet dat zet niet leuk vind dat ik morgen met jou uitgaat maar liegt en nu is ze boos"legde Lynn uit. ''Moet ik eens met der gaan praten ?'' vroeg Sirius. "Jah, is goed "glimlachte Lynn even fake. Ze was te bezorgd om Liz. Ondertussen in de Kamer van Hoge Nood stond er een liedje op wat Liz zelf had geschreven waar ook een Spaans stukje in stond. Er stond ook een stoel die ze gebruikte in der dans. Ze had niet in de gaten dat er iemand binnen kwam. Het was Sirius die daar stond en bleef kijken tot ze klaar was en begon hard te klappen. Liz schrok zich een hoedje en verloor der evenwicht en viel van de stoel waar ze op stond. ''Auw'' mompelde ze en wreef over der ribben. "Oh gaat het ?" vroeg Sirius bezorgt. ''Jah jah'' mompelde Liz geiriteerd en ging staan. "Ik wil even met je praten over Morgen "zei Sirius. ''Wat valt erover te praten dan ?''vroeg Liz terwijl ze door der kladblok bladerde. "Nou, ze weet dat je het niet leuk vind dat ik met haar uitgaat en ze vind het oneerlijk dat je tegen haar bent uitgevallen omdat jij zelf loog " legde Sirius uit. ''Luister mij boeit het allemaal niet, en ik loog niet'' zei Liz duidelijk die kwaad begon te worden. "Rustig, ik zeg alleen maar wat ik moest doorgeven omdat Lynn weet dat je haar anders niet binnen zou late "zei Sirius achteloos. ''Jah het zal allemaal wel'' schoot Liz uit der slof en liep naar de cd-speler. "Luister is, ga zelf ook is daten "schoot nu ook Sirius uit zijn slof. Liz draaide zich woedend op en ging voor hem staan, ook al was ze een kop kleiner maar dat boeide haar niet,''Waar slaat dat op ?'' vroeg Liz woedend. "Gun lynn dat ze is uit gaat, ze hoeft niet om jou rond te plakken. Jullie zijn toch geen lesbo's dus ga zelf date dan ben je morgen ook neit alleen " zei Sirius terwijl hij emt zijn Tovestok speelde. Liz hield der toverstok tegen Zwarts zijn keel aan ''Ik gun het Lynn wel degelijk, en dat Lynn in der hoofd haalt dat heb ik nooit beweert, als zij niet zow bezorgd deed dan was er nu niks aan de hand'' zei Liz woedend. "Jeetje, wees blij dat ze bezorgd is, ze wil je geen pijn doen. Ze is nota bene je beste vrendin en jij liegt "zei Sirius en hij duwde zijn toverstok onder haar neus. ''Ik lieg niet!!'' schreeuwde Liz woedend, die nog steeds haar toverstok tegen zijn keel aan hield. "Kom nou, ik zou het ook niet leuk vind als Gaffel, Wormstaart of Maanling uit gaan met iemand en ik niet ! dat zou niemand leuk vinden "zei Sirius merkwaardig kalm. Maar zijn toverstok nog steeds onder haar neus. 'Jah maar jij hangt ook vast aan het daten, en meschien een gemene vraag, maar hoelang zal dit tussen jouw en Lynn houden ?'' vroeg Liz een beetje kill. "Langer dan jij ooit een vriendje hebt gehad, en een rare vraag maar gun je het Lynn ? " vroeg Sirius kill. ''Jah tuurlijk gun ik het der, alleen ik vertrouw jouw niet'' zei Liz kill. "En waarom niet ? " vroeg Sirius verontwaardigt. ''Je hebt nog nooit langer volgehouden met iemand dan een week, en je bent de grootste player van school'' zei Liz die nog steeds der toverstok tegen zijn keel aanhield. "Oh, dus je vrindin mag wel met James uit die meer vreindinnetje heeft gehad dan ik en ik niet met Lynn ? " vroeg Sirius duister. ''En jij bent blind, want het is duidelijk dat het tussen Lily en je vriend echte liefde is!! zei Liz. ''Jah en Ik met Lynn misschien niet ? "viel Sirius uit. ''Wie weet, het is bij Lily en Potter gewoon duidelijk'' zei Liz. "En bij mij en Lynn niet ? " stelde Sirius nog een keer dezelfde vraag. ''Wie weet'' zei Liz. "Dus daarom wil je niet dat Lynn en ik uit gaan. Omdat ik een player was. Maar laat haar zelf fouten maken "viel Sirius uit. ''Heb je der in hemelsnaam gezien nadat het uit was met Pierce ?'' vroeg Liz hem. "Ja, maar wie zegt dat ik dat met haar wil doen ? ik wil haar geen pijn doen ! verdomme snap dat dan ! " En sirius schopte tegen een muur aan, wat een pijnlijke teen opleverde. ''Eerst zien, dan geloven'' zei Liz. "Laat hem dan laten zien ! Ik hou van haar en wil graag met haar uit. Ik zou haar nooit pijn doen maar werk mee ! " smeekte Sirius. ''Het is Lynn der keus en niet de mijne'' zei Liz. "Maar waarom vind je het dan niet leuk morgen alleen zijn, ga uit met weet ik veel wie. Gun jezelf ook eens wat plezier. Ik weet dat Dansen en Zingen leuk voor je zijn maar ontdek het andere geslacht eens "zei Sirius. ''Ow in vredesnaam spreek me niet aan alsof ik een kleuter ben'' zei Liz. "Gedraag je dan is als een verliefde Puber ofzo "zei Sirius die zijn toverstok onder haar neus vandaan haalde. Liz haalde der toverstok ook bij zijn keel vandaan. ''Maar ik ben geen verliefde puber'' zei Liz rustig terwijl ze hem aankeek. "Je bent wel een puber, maar nog niet verliefd "verbeterde Sirius haar. ''Ik ben gewoon iemand van 17 die heel erg veel houd van zingen en dansen, meer niet'' zei Liz simpel. "En iemand die morgen het liefst niet alleen is maar met niemand uit wil gaan "immiteerde Sirius haar. ''Meschien ooit eraan gedacht dat ik niet uit wil gaan!!'' zei Liz geirriteerd die weer kwaad begon te worden. "EN waarom wil mevrouw niet uitgaan ? "vroeg Sirius beleefd. ''Gewoon geen zin'' zei Liz''Denk ik'' zei ze er zacht achteraan. "Denk je ? " vroeg Sirius die alles hoort vanwege zijn nachte wandelingen. ''Jah, hoezo ?'' vroeg Liz achterdochtig. "Hoezo hoezo? waarom denk dat je niet uit wilt. hou je je gevoelens achter ofzoiets ? "vroeg Sirius lichtlijk verbaasd. ''Als der op het moment had'' zei Liz ''Het enigste gevoel wat ik nu heb is verdriet voor mijn ouders, voor de rest niks''. ''Dan ga jij morgen lekker is uithuilen bij het graf "stelde Sirius voor. ''Ow jah geweldig'' zei Liz sarcastich. ''Het helpt ik zweer het je, of je gaat naar familie en praat en huil daar uit"zei Sirius simpelweg. ''Ik heb geen familie meer'' zei Liz. "Kom nou toch, iedereen heeft familie. Een oom of Tante ofzo ? "vroeg Sirius goed bedoelend. ''Ook niet'' zei Liz. "Oh"zei Sirius nogal onthutst. Liz zag opeens Lupos staan. ''En hoelang sta jij der al ?'' vroeg Liz. ''Nu net, Sirius kom je mee ?'' vroeg Remus. "Waarom ? " vroeg Sirius nieuwschierig aan Remus. ''Ow gewoon, moet eens met je praten'' zei Remus. Liz draaide zich om en liep naar de cd-speler. "Oke "zei Sirius die haalde zijn schouders op en liep achter Remus aan. ''Opgelucht dat je er weg bent'' vroeg Remus toen ze op de gang stonden. "Nee, ik snap dat mens nog steeds niet "zei Sirius die met zijn toverstok speelde. ''Ik stond daar al vanaf dat je naar der aan het kijken was toen ze aan het dansen was'' zei Remus. "Toch iets van Gaffeling en mij geleerd "knipoogde Sirius. ''Jah en Gaffel die deed ong. hetzelfde bij Lily als wat jij doet bij Liz'' zei Remus. "Huh dat snap ik niet"zei Sirius, zijn hersens waren nooit zo groot geweest als die van Remus. ''Sluipvoet, jij en Liz kunnen niet zonder mekaar'' zei Remus. Remus zag de blik van Sirius. Remus zuchtte en zei: ''Sluipvoet jullie maken altijd ruzie, en jullie kunnen gewoon niet meer zonder jullie ruzie. Jullie zijn bijde gewoon te koppig om de werkelijkheid onder ogen te zien''. "Ik koppig ?"vroeg Srius verontwaardigt. ''Jah jij net zow goed sluipvoet'' zei Remus. "Je moet het maar van je vrienden hebben "mompelde Sirius, nog steeds niet snappend wat Remus eigenlijk bedoelde. ''Jah en deze vriend zegt je de waarheid, ik zag wel hoe je der naar der keek'' zei Remus. "Je bedoelt dat ik verliefd op Liz ben ? "schoot Sirius uit zijn slof. ''Ik weet het wel zeker alleen je bent zelf te blind om het onder ogen te zien'' zei Remus. "Blind, nooit geweest. Maar beste Remussteeltje waarom voel ik niets bij haar. Geen vlinders, durf ik met haar te praten. Bij Lynn durfde ik niet te praten bang om te stamelen als ik even in Lynn haar ogen keek word ik rood en schieten miljoenen vlinders door mijn buik " Zuchte Sirius over zijn buik wrijfend. ''Ow jah en waarom was je dan zolang bij Liz gebleven in de kamer van Hoge Nood ?'' vroeg Remus. "Omdat, ik medelijden had met Lynn dat ze ruzie had en ik persé met haar Lynn uitwilde en dat niet liet verzieken door Liz "beet Sirius hem toen. "Oh sorry, was niet zo hard bedoelt "momelde Sirius, Toen hij had gemerkt dat hij boos werd. ''Je hebt elk meisje op heel zweinstein al eens mee uit gevraagt, behalve 1 persoon, en dan heb ik het niet over Lynn'' zei Remus die de trap afliep. "Nee, maar heb jij door hoe moeilijk het was om Liz uit te vragen. Ik was op haar in de 2e jaar jah. En zelfs jij wist dat niet maar niemand liet ze toe alleen een paar vriendinnen dus intreseert ze me niet meer. Maar toen ik met Lynn uitwas gegaan vorig jaar, bleef ik iets voelen steeds als ze langliep. Me aanraakte "Legde Sirius wanhopig zijn gevoelens uit terwijl hij voer de nep trede sprong. ''Jah en hoe kan het dat jullie elke keer ruzie met mekaar hebben ?'' vroeg Remus. "Weet ik veel, hoe kan het dat ik Sneep niet kan uitstaan''kaatste Sirius hem terug. ''Omdat hij een zwadderaar is en een lastpost, ik zei toch dat je te koppig bent om het onder ogen te zien'' zei Remus. "Oké, ik kan Sneep niet uitstaan maar Piecre ook niet? he he leg dat is uit meneer de Porfessor ? " zei Sirius. ''Omdat Pierce een wijsneus is en jij hebt nu met zijn ex-vriendin'' zei Remus. "Neej, ik heb nog geen verkeering. Maar dat zou ik wel willen "zuchtte Sirius. ''Je mag zeggen wat je wil maar ik zag wel op die manier naar Liz kijken toen ze aan het dansen was'' zei Remus."Bla bla, volgens mij ben jij verliefd op Liz" Zei Sirius en gelijk bloosde Remus hevig.... ''Nee ik ben op Anna'' zei Remus. "Jaja, zeggen ze allemaal "plaage Sirius hem. ''Jah en jij dus ook'' zei Remus. Liz kwam de kamer van Hoge Nood uit en had alles gehoordt en der gezicht stond op onweer. Sirius sta zijn tong uit naar Remus. "Je kan zeggen wat je wilt maar ik ben niet op ElizabethLiz....O hoi Elizabeth ". ''Ik heb alles gehoord hoor'' zei Liz kwaad. "Wat ? " vroeg Sirius zogenaamd verbaasd. Nope, geen vlinders in zijn buik, en hij durfe haar gewoon aan te kijken zonder blikken of blozen. ''Ik ben geen ping pong balletje'' zei Liz kwaad. "Nee, ik dacht eerder aan een beuker " grijnzde Sirius en 'Pets' hij kreeg een klap van Liz in zijn gezicht. ''Je hebt al ieder meisje op zweinstein der hart gebroken'' zei Liz ''Breek Lynn en ik breek jouw'' zei Liz der woedend achter aan. "Waarom zou ik in merlijns naam Lynn haar hart willen breken ! snap dat dan, ik hou van haar. Ik wil haar geen pijn doen "schreeuwde Sirius terwijl er alleemaal mensen bij kwamen kijken. ''Ik hoop het voor je'' zei Liz en liep weg naar de kant van de atronomie toren. Toen Liz daar boven zat op de rand keek ze naar de lucht en er liepen stille tranen over der gezicht. Lynn die was komen kijken naar het kabaal. Stond even stil. Ho stop! was de ena grootste player van school verliefd op haar? Remus tikte Sirius aan en knikte naar Lynn en liep toen weg. Even stonden ze oog in oog met elkaar. Maar dat zegde al genoeg. Sirius kleurde hevig rood, net als Lynn trouwens. Ondertussen op de astronomie toren zat Liz te huilen. Vanaf mijn geboorte al ben ik niet gewenst door mensen, dacht Liz, als ik aan anderen denk dan breek ik mezelf en als ik eens aan mezelf denk dan breek ik anderen, dacht Liz. Liz huilde, waarom kan mijn leven niet gewoon een beetje aangenaam zijn ?, dacht Liz. Lynn had even geen oog voor iemand naders. Ze liep naar Sirius en fluisterde "Meende je dat ? " Sirius knikte. ",Maar daar is nu geen tijd voor, je moet Liz troosten "zei een balende Sirius. Lynn knikte, glimlachte even en rende toen naar de Astronomietoren. Liz hoorde iemand omhoog komen en deed der ontzichtbaarheids mantel om die ze altijd meenam en ging ergens staan. Dit was allemaal te veel voor Liz, haar ribben deden pijn, ze had hoofdpijn, en der gevoelens lagen door mekaar. Van een blij mens dat nooit verdriet had of pijn, en zelfs niet eens huilde, kwam gewoon ineens naarboven. De astronomie toren was leeg. Lynn voelde zich merkwaardig. Tijd om haar gevoelsn uit te schreeuwen. Schreeuw terapie, dat helpt. Had Lynn vooral gemerkt na de break up met Nick. "VERDOMME! WAAROM IS HET LEVEN ZO MOEILIJK! KAN IK GEWOON NIET IEDEREEN TEVREDEN HOUDEN. MAG HET OOK EEN KER IN MIJN LEVEN ROZEGERU EN MANENSCHIJN ZIJN ? "galmde het door de lcht, van Lynns stem. Liz deed kwaad met tranen der mantel af. ''JAH DAT MAG JE, MAAR MAG IK ME OOK EENS EEN KEER ELENDIG VOELEN IN MIJN LEVEN, IK HEB ME JAREN LANG VERBORGEN EN EERST AAN ANDEREN GEDACHT EN BRAK MEZELF ALLEEN MAAR MEER, EN ALS IK EENS EEN KEER AAN MEZELF DENK DAN BREEK IK EEN ANDER, EN IK KAN DIT NIET MEER, IK BEN MOMENTEEL GEWOON AFGEBROKEN VANBINNEN, LETTERLIJK!!'' Schreeuwde Liz met veel tranen, verdriet, pijn en woede. "Je mag jezelf zijn, maar we zijn dit niet van je gewend. Ik bedoel. Altijd heb ik gedacht dat alles bij jou goed ging alles perfect was. En daardoor voelde ik me nogal onzeker maar nu weet ik dat je normala bent net als ik en ... "Lynn haalde diep adem door het gesik door. ''Mijn leven is alles behalve dan perfect of normaal, mijn leven is klote en geen leven meer maar een hel, ik ben nooit gelukkig geweest'' zei Liz met veel tranen. Lynn kon niks zeggen. Ze wist het even niet meer. Ze begon te huilen. Waren dit de woorden van haar beste vriendin ? ''Ik heb elk jaar elke dag gedaan wat goed voor in een ander en nauwelijks aan mezelf gedacht. Ik deed nooits iets goeds voor mezelf, ik mis zoveel dingen nog in mijn leven, en dingen die ik nooit meer zal krijgen'' zei Liz die bijna niks meer zag van de tranen. "Denk je dat je de enige bent? "Lily's ouders zijn vorig jaar overleden door de doodoeners. Lisa haar broertje is ze verloren. Ik bedoel, iedereen voelt zich slecht maar jij leek zo blij, zo vrolijk. Maar waarom ? waarom heb je niet eerder laten zien dat je ook zo kon huilen ? "huilde Lynn nu ook. ''Jah maar jullie hebben nog familie, ik heb geen een familie lid meer, mijn oma heeft gisteren zelfmoord gepleegt vertelde Perkamentus gisteren, en hoe denk je hoe het voor me was om te horen dat ik zelfs voor je geboorte niet gewenst was'' zei Liz. "Weet ik niet vraag maar aan Sirius "flapte Lynn eruit en ze sloeg plots haar hand voor haar mond. ''Doe maar niet zow, want dat weet ik al een paar jaar hoor, maar hij heeft daar naast nog familie die er ook zow erover denken, ik heb gewoon geen familie meer'' zei Liz. "Maar jij heb wel hele goede vrienden "zei Lynn en ze sloeg haar arm over haar schouder heen. ''Jah maar dat heelt de gaten in me niet'' zei Liz. "Dat weet ik wel maar ... "Lynn maakte haar zin niet af. ''Maar wat ?'' vroeg Liz. "Ik weet het niet. Ik weet HET NEIT. WAT MOET IK DAN DOEN ? IK KAN TOCH NIET BLIJVEN STAAN EN KIJKEN, IK KAN NIET STAAN KIJKEN TERWIJL mijn beste vriendin zich vreselijk voelt "Lynn zakte in en begon te huilen. Liz zakte naast der neer. ''Je kan niks doen'' zei Liz zacht. "Ik wil niet kijken, ik wil iets doen , ikke .. "Lynn kan niet verder, Ze voelt zich moe, uitgeput. Ze had 3 uur geleden toen ze iedereen vertelde over haar Dat met sirius nooit kunnen denk dat ze zich nu zo.. gebroken voel. ''Maar Lynn dat kan je gewoon niet, ik moest toch eens in mekaar zakken'' zei Liz. "Weet ik "zuchte Lynn ze viel achterover. Ze was moe, ze had nergens zin in. Ze sloot haar ogen om heel even haar gedacht buiten te sluiten. Liz tilde Lynn op en liep met der naar de ravenklauw leerlingenkamer. ''Kom je moet wat rusten'' zei Liz, terwijl ze zelf de pijn in der ribben vreselijk pijn voelde doen. Ze wou gewoon lopen, ze wou nietopgetildt worden maar ze kon niks meer haar lichaam was verstijfd. Ze kon nogn net de wachtwoord van de leerlingen kamer mompelen toen ze weg viel. In rust. Een zwarte leegte van rust. ''Lynn!!'' schreeuwde Liz half histerich. Ze pakte der toverstaf en liet snel Lynn voor zich uit zweven naar de ziekenzaal en legde liet haar daar neer zweven op een bed. Liz werd weg gestuurdt door Madame Plijster. Op de gangen kwam ze Zwarts tegen. Liz pakte hem bij zijn arm. ''Lynn ligt op de ziekenzaal'' zei Liz. Even keek Sirius verbijsterd maar snel herstelde hij zich en rende naar de Ziekenzaal. Liz rende er achteraan. Maar de deuren van de ZiekenZaal waren gesloten. Sirius voelde zich machteloos en bonkte knetterhard op de deur maar niets hielp. ''Plijster is nu met der bezig daarom zijn de deuren gesloten'' zei Liz. Sirius knikte vaag en liet zich via de muur op de grond zakken en staarde voor zich uit. Liz zakte naast hem neer. Opeens keek Liz tussen hun in en zag een plasje bloed liggen. Toen keek Liz naar der zij waar der gewaad vol zat met bloed. Sirius keek even op en schrok zich dood. Bloed ? Liz wilde gaan staan maar ze kwam niet recht. ''Hulp zouw fijn zijn'' zei Liz bot. "Ja"zei Sirius snel en hielp haar opstaan. Hij beukte nog een keer hard tegen de deur maar niet scheen te helpen. Zijn hersens werkte op top nivo wat was het dichtsbij. Perkemantus zijn kantoortje! ''Het enigste wat je kan doen is wachten'' zei Liz die der gewaad uitdeed en nu er stond in een shirt en een rok. Ze bond der gewaad om der zij. "Nee, en jou hier dood laten bloeden,. hup naar Perkemantus !" zei Sirius bot en liep, Liz met zich meeslepend naar Perkamentus zijn kantoortje. ''Nee'' zei Liz die der arm terug trok met veel kracht en liep terug en ging weer voor de deur van de ziekenzaal staan ''Ik wil eerst weten hoe het met Lynn is'' zei Liz bezorgd. ''Ow en even een vraag, maar hoe kwam die vriend van je op die belachelijke ideeen ?'' vroeg Liz. "Nee, "zei Sirius die iets sterker was dan Liz en haar mee trok, oke mee sleurde naar Perkamentus. "Welke belachelijke ideeën ? "vroeg Sirius nieuwschierig. "Oja, onze moederlijke Remusteeltje, die was de weg kwijt. Was zo geschokt over wat er met Sneep was geberud dat hij ons uitkraamde "Zei Sirius doodleuk die Liz nog steeds meesleurde. ''Ik snap de helft maar, ach nouwja'' zei Liz die nog tegenstribbelde ''En laat me los!!''. "Als jij stopt met bloeden en je hebt nagekeken, en net moest ik nog helpen "zei Sirius verontwaardigt. ''Ja om me te helpen op te staan'' zei Liz die nog tegenstribbelde. "Lalala "mompelde Sirius die eindelijk stil stond bij Perkemantus kantoortje en allerlei snoep begon op te noemen. Liz haar gezicht stond op onweer omdat hij haar tegen der wil had meegtrokken, nouw gesleurd eigenlijk. Toen Liz hem ook nog hoorde alle soorten snoep opnoemen sloeg ze hardhandig zijn arm weg en zei ze ''Smekkies in alle smaken''. En de vuurspuwer ging opzij en Liz liep naar boven met een erg pijnlijk gezicht, maar op de helft van de trap zakte ze van de pijn door der knieeen. Sirius sprong snel op de treden en ving haar op. "Hoezo alleen helpen met opstaan ? "vroeg hij sarcastisch. ''Ach houd die snater dicht'' snauwde Liz toen ze weer recht stond en liep verder de trap op en klopte op de deur. "KWAAK " zei Sirius hard toen de deur openging. Liz porde hem hard met der elleboog ''Sukkel'' mompelde ze. Sirius schudde even zijn hoofd maar liep toen naar binnen. "Ah jongeheer Zwarts en Jufvrouw Angels, waar heb ik dit genoegen aan te danken ? "vroeg Perkamentus vriendelijk toen hij hen zag. ''Nouw eerlijk gezegd dat moet u aan Zwarts vragen'' zei Liz terwijl ze ook naar binnen liep.
"Nou ziet u meneer, ik hoorde van die meisje hier dat Lynn op de ziekenzaal lag en toen wou ik gaan kijken maar de deur was dicht. En toen merkte ik op dat zij - hij knikte met zijn hoofd naar Liz- begon te bloeden en toen dacht ik gelijk aan u "legde Sirius uit met een bezorgd gezicht. ''Jah maar ik ben de ziekenzaal niet, waarom dacht u aan mij jongeheer Zwarts'' vroeg Perkamentus met twinkelende ogen. "Omdat de ziekenzaal gesloten was meneer "legde Sirius een beetje kwaad uit, dat zou Perkamentus toch wel snappen. ''Doe eens rustig in vredesnaam'' zei Liz geirriteerd tegen Sirius. "Jah wat zou jij doen als ik ineens zou gaan bloeden en de ziekenzaal dicht was "mompelde Sirius geïrriteerd. Perkamentus stond op en liep naar Liz toe. ''Zouw u het doek willen verwijderen'' zei Perkamentus vriendelijk. Liz deed het gewaad weer bij der zij weg en deed der truitje een beetje omhoog zodat je de wond kon zien. ''Auw "mompelde Sirius bij het zien van die wond, het leek hem nogal pijnlijk.. Perkamentus bekeek de wond. ''U bent zeker meteen gaan dansen toen u uit de ziekenzaal kwam ?'' vroeg Perkamntus. Liz knikte een beetje verblufd dat Perkamentus dat wist. "Dat was niet slim, de wonden zijn opgebrasten daar door"legde Perkamentus uit, wat wist die vent toch veel dacht Sirius bewondert. ''Ik doe wel vaker dingen die niet slim zijn'' zei Liz. Perkamtus heelde de wond en toverde mijn shirt en gewaad schoon. Liz deed der gewaad weer aan. ''Ik geef u deze week vrij en geen gedans'' zei Perkamtus een beetje streng. ''Wat moet ik dan gaan doen ?'' vroeg Liz een beetje geirriteerd. ''Plezier hebben'' zei Perkamentus. Liz zei maar niks terug, daar was ze te moe voor nu het was al laat. ''Oke en jongeheer Zwarts ik geef u ook deze week vrij zodat u het een en ander op rijtje kan zetten'' zei Perkamentus tegen Sirius. ''Jullie mogen nu gaan'' zei Perkamentus vriendelijk en we liepen zijn kantoor uit en liepen de trap af. ''Wat bedoelde hij met het een en ander op rijtje zetten ?'' vroeg Liz terwijl ze naar de ziekenzaal liepen. "Op een rijtje zetten ? "momeplde Sirius verbaasd .. ''Jah wat bedoelde die daar mee ?'' vroeg Liz nogmaals. "Geen idee, ik had wel door dat ik gek was maar dat het zo erg was "mompelde Sirius wat verbaasd. ''Dat had ik je ook wel kunnen vertellen'' zei Liz met een kleine grijns. "Dum Dum Dum "zei Sirius op een vage toon. Hij zat met zijn gedachte bij Lynn, hopelijk ging alles goed met haar. Liz wilde de deur van de Ziekenzaal open doen maar die was nog gesloten. Liz maakte een geluidje van erritatie en zakte langs de muur af en zat nu. Sirius ging aan de andere kant zitten en verzonk in gedacht. Waarom zou hij zijn gedachten op een rijtje moeten zetten ? Het is mijn schuld dat Lynn nu weer in de ziekenzaal ligt!, dacht Liz. Liz zat er maar duf bij ze kon zow in slaap vallen. Sirius merkte niets, de mensen die langsliepen niet. De mensen die vragend keken of vragen stelde. Hij negeerde ze. Hij kon alleen maar aan Lynn denken, of alles goed met haar was. Liz zag de blik van Sirius. ''Het komt wel weer goed met der'' zei Liz. "Hoe weet jij dat nou ? " schoot Sirius onbedoelt uit zijn slof, hij werd gek van dat wachten. ''Ach val kapot'' snauwde Liz, na zijn niet zow al te aardige reactie. "Liever niet "momeplde Sirius, niet oplettend. ''Nouw doe toch maar, dan ben ik van die vreselijke opmerkingen af'' zei Liz kwaad. "Wat jij wilt "mompelt Sirius wat vaagjes. Liz begon zich te vervelen en begon héél erg zachtjes te zingen. Sirius luisterde naar Liz, ze kon goed zingen. Toen Liz in de gaten kreeg dat hij luisterde stopte ze. Sirius haalde zijn schouders op en plosteling vloog de deur open, en een gehaaste Madame Plijster kwam naar buiten. Liz sprong op. ''Hoe is het met Lynn ?'' vroeg Liz bezorgd. "Geen tijd, "hijgde Plijster en rende richting Perkamentus zijn kantoortje. Liz zach dat de deur van de ziekenzaal dicht wilde slaan en Liz kon er nog net tussen door. Sirius probeerde na Liz in de ziekenzaal te sluipen maar lukte het niet dus bleef hij wachten met een doodsbange gedacht en zag een histeriche Plijster terug komen en Perkamentus die de deur snel open deed. Liz stond trilend naast het bed van Lynn. Lynn had vanalles aan zich hangen. ''Wat is er met haar ?'' vroeg Liz bang en bezorgd aan Plijster. Sirius kwam er snel bij staan en schrok toen hij Lynn zo bleek zag, haar haren staken af en ze zag er griezelig uit. Perkamentus onderzocht Lynn en zei het iets van hij nooit had kunnen bedenken. "Ze moet naar het St.Holisto ". ''Ow mijn god''zei Liz zacht. Perkamentus mompelde iets en een haard werd groter en een groene vlam zorgde ervoor dat alles er nog griezeliger uitzag. Hij Liet Lynn zweven samen met alle spullen en liep richtig de haard. Heel even, had Sirius kunnen zweren dat Lynn iets momeplde "Sirius, Liz ik hou van julie " maar hij wist niet of dat zijn verbeelding was of iets ander. Liz hoorde der ook wat zeggen. ''Het komt goed Lynn dat beloof ik je'' riep Liz naar der en toen waren ze weg. Liz rende de ziekenzaal uit naar buiten. Sirius bleef verstijft aan de grond staan. Waarom ? spookt het door zijn hoofd heen. Liz bleef op de helft staan en rende terug naar de ziekenzaal. ''Wil je nu wel of niet naar Lynn ?'' vroeg Liz wat oververhit. Sirius schrok op en volgde Liz, waar heen geen idee. Liz rende keek toen ze buiten waren naar de lucht. Geen volle maan, dacht ze en pakte een tak en hield daarmee de knoest van de beukwilg in en ging naar binnen en rende door die grot heen. "Hoe weet jij dit nou weer ? "riep Sirius terwijl hij achter haar aan rende. ''Vertel ik wel een andere keer'' riep Liz terwijl ze doorrende. Toen ze in het krijsende krot aankwamen klom ze door een raam het krot uit en rende naar zweinsveld en wachte tot Sirius der eindelijk eens was. Sirius rende maar door en kwam slippend tot stilstand bij Liz, "En nu ? " vroeg hij. ''Kan je verdwijnselen ?'' vroeg Liz. "Tuurlijk " mompelde Sirius wat geïrriteerd. Hij sloot zijn ogen en dacht heel hard aan St.holisto. Liz verschijnselde aan naar St. Holisto. Het St.Holsito leek verlaten, duh doordeweekse schooldag. Daar binnen aangekomen zagen ze Perkamentus, Madame Plijster en Helers, Lynn met der bed ergens naar toe gaan en Liz liep der achteraan. Sirius ook maar die sprak eerst een kameoflage spreuk uit zodat ze hem niet opmerkte. Liz deed snel der ontzichtbaarheidsmantel om voordat ze der zagen. Toen ze een kamer binnen reden waren ze bijde net te laat want de deur ging dicht en was gesloten nu. "Niet weer "kreunde Sirius. Wat een achterlijk gedoe zeg, deuren sluiten. Liz deed der mantel af en Perkamentus kwam naar buiten en bleef staan. ''Jongeheer Zwarts u mag de spreuk weer opheffen'' zei Perkamentus. "O sorry"zei Sirius en hefde de spreuk op. ''Wat is er met Lynn ?'' vroeg Liz bezorgd en bang aan Perkamentus. "De cruciatus vloek heeft voor meer problemem gezorgd dan het op het eerst leek " zuchte Perkamentus. ''Wat voor problemen ?'' vroeg Liz. "Ze heeft inwendige verwondingen opgelopen, en het is verergt omdat we het niet wisten "zei Perkamentus met een verdrietig gezicht. ''En wat gaat er nu gebeuren?'' vroeg Liz. "Ze gaan haar voor de rest onderzoeken en de verwondingen helen "Zei Perkamentus. ''Dus alles komt weer goed?'' vroeg Liz. "Als alles goed gaat wel " zei Pekamentus geruststellend, maar Sirius was hele maal niet geruststeld in tegendeel. ''Maar hoe kan het dat het op haar zow een effect heeft gehad, terwijl...'' zei Liz maar maakte der zin niet af. "Ze is lichamelijk niet zo sterk als jij en de vloek was vele male erger omdat Cornelia onwist boos was'' legde Perkamentus verdrietig uit. ''Het is dat dat mens dood is anders had ik der eigenhandig vermoord'' zei Liz kwaad en trapte tegen een stoel aan en ging daarna erop zitten. Sirius voelde zich machteloos, en kreeg het helemaal moeilijk toen Lily, James, Remus, Anna en Lisa kwamen aan gerend. Liz staarde voor zich uit. Liz vond het vreselijk dat ze niks kon doen terwijl ze zich zow schuldig voelde. Perkamentus vertelde ze wat er was gebeurdt en ging toen weg omdat hij wat moest gaan regelen. ''Maar waarom werd de vloek dan op Lynn gericht ?'' vroeg Anna. ''Het was niet op Lynn gericht'' zei Liz'' Maar op mij''. "Lynn spring voor Liz "momplede Sirius vaag. Lily begon te huilen en James begon haar te troosten. Remus kwam naast Sirius zitten op de griond en mompelde "Sorry voor dat gedoe vandaag ". Liz zat daar maar wat er liepen wat tranen geluidloos over der gezicht, maar voor de rest staarde ze voor zich uit. Sirius bleef zitten met zijn gedachten bij Lynn. Perkamentus kwam terug gelopen. ''Ik heb voor jullie allemaal een slaapplaats geregeld in de lekke ketel'' zei Perkamentus en iedereen stond op maar Liz bleef zitten. "Kom" zei lily en pakte Liz haar hand. Liz trok der hand terug. ''Nee ik blijf hier'' zei Liz, ook al was ze moe en doodop, maar ze wilde niet weg. Sirius schudde even zijn hoofd en werd overeind getrokken door Remus. Lily trok weer aan Liz dat ze op moest staan, maar Liz trok der arm weer terug. Lily schudde even haar hoofd en liep mee met de rest. Niemand zei iets, ze waren allemaal ze geschokt. Liz bleef gewoon zitten ze wilde niet weg. Sirius, die even verdoofd was merkte toen op dat ze richting de uitgang liepen. Nee, dit kon hij niet maken. Hij rende terug naar de deur waar Lynn achter was verdwenen. ''Toch maar terug gekomen ?'' vroeg Liz zacht en nogal afwezig. "Jah, ik kan Lynn hier niet achterlaten "mompelde Sirius terwijl hij weer tegen de muur ging zitten. Liz zag 2 mensen in de verte aan komen lopen en zag wie het waren, Zwarts zijn ouders, dacht Liz. Liz had zijn ouders al eens ontmoet alleen dat wist hij niet. Ze hadden Sirius nog niet gezien dus gooide Liz der ontzichtbaarheidsmantel over hem heen en ging tegen de muur aan staan. Even keek Sirius geschrokken op maar schrok helemaal toen hij zijn ouders zag. wat deden die hier nou ? Sirius zuchte, mischien ligt lieve Regulus wel hier, dacht hij walgend. ''Wat deden je ouders hier ?'' vroeg Liz voor zich uit starend. "Weet ik niet, misschine ligt mijn lieve broertje hier wel ergens'' zei Sirius net zow walgend als in zijn gedachten. ''Het is mijn schuld dat ze daar nu ligt'' zei Liz en keek naar de grond. "Niet waar ! "bracht Sirius ertegenin. ''Wel waar, die vloek was op mij gericht en niet op haar, ze verdient dit niet'' zei Liz met een verdrietige ondertoon. "Het is jouw oma's schuld en jij hebt de vloek neit op Lynn afgevuurd of gevraagt voor je te springen, dat deed ze zelf "mompelde Sirius verdrietig. ''Jah iets wat ze nooit had mogen doen, ik had nu in Lynn der plaats moeten liggen'' zei Liz zacht en verdrietig. Sirius zuchtte, wat een gedoe. Ineens vloog de deur open en Sirius sprong op. Liz sprong ook op en een heler kwam naar buiten. ''Is alles goed met der ?'' vroeg Liz erg bezorgd. "Ja, gelukkig waren we er best snel bij "glimlachde hij" Maar ze moet wel rust hebben " vervolgde hij er streng aan toe. Sirius liep naar binnen en zag dat Lynn, gelukkg al wat meer kleur in haar gezicht had. Liz ging buiten zitten wachten, er mocht maar een persoon naar binnen. Sirius kneep even in haar hand. "Snel wakker worden ? "zei hij zacht. Een heler kwam naar Liz toe. "Als je heel rustig doet mag je ook bij haar "zei hij vriendelijk. ''Oke'' zei Liz zacht en liep stil naar binnen en bleef bij het bed van Lynn staan. Sirius pakte een kruk en ging erop zitten terwijl hij nog steeds de hand van Lynn vast had. Liz ging in een stoel zitten. En omdat ze wist dat nu alles goed was met Lynn nu viel Liz op die stoel in slaap. Sirius keek even naar Liz die slaapde, En staarde toen naar Lynn en langzaam viel die ook in slaap.

LilyEvers
1e jaars
1e jaars

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2006 19:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heya..!! allemaal hier is weer een stukje, Veel plezier kussiess!!

Liz die was kompleet in dromenland, nouw eerder in nachtmerrieland, haar gezicht stond niet op erg blij. Sirius werd de volgende ochtend vroeg wakker en vroeg ze eigenlijk af waar hij in Merlijnsnaam was, maar toen herrinerde hij het weer en zag dat hij nog steed Lynn haar hand vast hield. Liz schrok wakker nadat er wat vreselijks was gebeurdt in der nachtmerrie. Het leek zow echt, dacht Liz en keek om der heen en zag dat Zwarts ook wakker was en Lynn nog sliep. "Goedemorgen "Gaapte Sirius even. ''Uh.. goedemorgen'' zei Liz een beetje twijfelend. "Lekker geslapen ? "vroeg Sirius beleefd, maar hij keek niet naar Liz terwijl hij het wel aan haar vroeg. Liz antwoordde niet ze was teveel in gedachten verzonken. Heel even leek het alsof Sirius iets voelde, een soort kneepje in zijn hand. Maar hij verbeelde het zich. Liz keek op de klok die er op hing. Het was pas 7u. in de morgen. Liz zuchtte zacht. Een heler kwam eraan. "Goed geslapen iedereen ? "vroeg die vriendelijk terwijl hij even Lynn onderzocht. ''Nee'' mompelde Liz heel zacht. "Ze ziet er goed uit en kan ieder moment wakker worden 'mompelde de Heler terwijl hij wat schreef in een boek. ''Dat is goed nieuws'' zei Liz. Sirius was erg blij door het nieuws en hoopte dat Lynn erg snel wakker zou worden. Liz was er blij mee dat Lynn weer snel wakker werd. Liz voelde met der hand bij der hals en kreeg paniek. ''Nee dit kan niet waar zijn'' zei Liz meer half in paniek tegen zichzelf. En Liz stond op en keek of ze het niet had laten vallen. "Wat is er met jouw? lenzen kwijt ? "lachte sirius die de wereld een stuk vrolijker zag nu hij wist dat Lynn ieder moment wakker kon worden. ''Het is niet lachen'' zei Liz kwaad tegen hem ''Ik ben het medalion kwijt van mijn moeder''. "Waar kan je die verloren zijn ? "vroeg Sirius vriendelijk, spijt hebben van zijn actie van net. ''Ik weet zeker dat ik het nog gisteravond om had toen ik in slaap viel, het zouw toch niet... '' zei Liz maar maakte der zin niet af. "Wat ? "vroeg Sirius, dacht ze nu dat de heler hem gestolen had. ''Ik sterf nog liever dan dat ik dat medalion kwijt raak'' zei Liz terwijl ze de gang op liep. "Misschien heb je hem laten liggen in de Krijsende kort ofzo " zei Sirius. Wat er voor de rest gebeurde wist Liz niet want er werd een spreuk op der af gevuurd en alles werd zwart voor der ogen. "Wat krijgen we nouw ? "mompelde Sirius die Liz hoorde vallen in de gang, hij stond op en rende naar de gang. Er rende iemand met een mantel weg. Sirius had gelukkig goeie reflecten en mompelde snel de versteenings spreuk uit voer de persoon met de mantel. "Iemand verlamde Liz hier en die rende weg dus heb ik hem versteend "legde Sirius uit. De heler hief de verlamingspreuk over Liz op maar ze werd niet wakker. ''Ze is niet verlamd'' zei de heler en voelde aan der pols. ''Der polsslag is zwak'' zei de heler. Hij riep andere helers en nu werd ook Liz in de kamer van Lynn gebracht en onderzocht. Sirius rende naar de persoon die hij had versteend had. Er kwamen nog meer helers de kamer binnen gerend en namen Liz mee ergens anders heen. Sirius trok de kap af en zag een man die hij niet kende. Hij had een enorme snor, waarvan je normaal in de lach zou schieten. Ze rende met het bed waar Liz op lag naar een andere kamer. Sirius vervloekte De man nog even en ving zijn toverstok behendig op. Is secreetje pesten toch nog ergens goed voor geweest. Lily, Anna, Lisa, James en Remus kwamen net het Holisto binnen toen ze helers langs zagen rennen met een bed waar Liz op lag. Lily en Anna rende er achteraan. In een kamer aan gekomen werd Liz snel aan veel monitors en draden gelegd. ''PIEPPPPPP'' zei de hartmonitor. ''NEE!!'' gilde Lily. Sirius knielde neer bij de man en keek even op zijn Linkerarm, het teken. Hij keek vol verachting naar de man. Remus liep naar Sirius toe. ''Wat is er gebeurd ?'' vroeg Lisa een beetje in paniek. "Ik zat naast Lynn en Liz kwam haar ketting kwijt, ze keek op de gang en werd door deze man aangevallen. En deze man is een dooddoener "zei hij vol verachting. "WAT?"schreeuwde James, Remus en Sirius in koor. ''Ze zijn der al 10min. aan het reanimeren'' zei Anna met tranen en rende toen weer terug. James, Remus en Sirius rende naar de kamer waar Liz lag. Na 20min. Liz te hebben gereanimeerd kwam er toch weer een zwakke pols. Perkamentus kwam aanhollen. Er kwam een Heler die Perkamentus appart nam terwijl de rest buiten wachtte. Perkamentus kwam weer naar buiten. ''Ik moet met jullie praten'' zei Perkamentus verdrietig. "Wat? " riep iedereen bezorgd. ''Eerst wil ik dat jullie kalmeren'' zei Perkametus rustig. "We zijn al gekalmeerd Professor " antwoorde Lily bleek. ''Ze hebben Elizabeth 20 min. gereanimeerd'' begon Perkamentus ''Ze ligt nu in een zware coma en op de rand van haar leven''. Lily, Anna en Lisa begon te huilen. ''Ik weet niet of ze wakker word, het zouw kunnen dat ze nooit meer wakker word'' zei Perkentus verdrietig ''Jullie mogen met 2tallen naar binnen, maar doe rustig, en ik zouw graag willen dat jullie het Lynn nog niet vertellen als ze wakker word''. "Ja Professor "mompelde ze in koor. Ze hebben besloten dat eerst Lily en Anna naar binnen gaan. Dus besluit Sirius bij Lynn te gaan kijken. Er was wel 1 lichpuntje aan deze dag. Lynn was wakker. "Waar ben ik "mompelt Lynn als ze wakker word en Sirius ziet, de haar hand vast houdt. ''In St. Holisto'' zei Sirius een beetje schor. "Hoe kom ik hier "vraagt Lynn verbaasd, en ze gaat rechtop zitten. Sirius vertelde wat er was gebeurdt met Lynn. "...."Ze weet niks uit te brengen maar mist iemand als ze rond kijkt. "Waar is Liz ? ". ''Dat vertelt Perkamentus je wel'' zei Sirius. "Huh?'zegt Lynn niet begrijpend, waarom vertelt die het gewoon niet. Dan komt Perkamentus binnen. ''Goededag'' zei Perkamentus vriendelijk. "Hallo, meneer"antwoorde Lynn, ze bloosde een beetje van Sirius hield nog steeds haar hand vast. ''Sirius zouw ik je even mogen spreken ?'' vroeg Perkamentus vriendelijk. "Ja tuurlijk'' antwoorde Sirius verbaasd en ging met Perkamentus mee op de gang. ''Ik zouw graag willen weten wat er is gebeurd'' zei Perkamentus. "U bedoelt met Liz neem ik aan ?"vroeg Sirius om zijn verstand even te laten weten dat het om Liz ging. ''Jah'' zei Perkamtus. "Ik was bij Lynn, en toen merkte Liz op dat ze haar ketting kwijt was, ze ging die zoeken op de gang en toen werd ze vervloekt. Ik heb de dader toen versteend en die hebben helers meegegomen "vertelde Sirius. ''Aha, zouw u even naar de rest willen gaan dan kan ik Lynn even spreken'' vroeg Perkamentus vriendelijk. "Natuurlijk, maar meneer, wat bedoelde u met mijn gedachten op een rijtje zetten "vroeg Sirius,hopelijk beleefd. ''U zal er nog wel eens achter komen jongeheer Zwarts'' zei Perkamentus en liep daarna de kamer van Lynn binnen. Lily en Anna kwamen de kamer van Liz uit. Ze waren bijde lijkbleek geworden. Lynn zag Perkamentus binnen komen zonder Sirius. ''Ik moet u wat ernstigs vertellen'' zei Perkamentus die ging zitten op een stoel naast Lynn der bed. Perkamentus vertelde rustig aan Lynn wat er was gebeurd met Liz. Lynn werd lijkbleek en sprong uit bed. Er kwam net een Heler binnen lopen. ''U moet blijven liggen'' zei de heler en duwde Lynn weer terug in der bed. Lynn begon op het bed te huilen. ''Hoe is met Lynn ?'' vroeg Lisa aan Sirius toen ze kwam de kamer van Liz uitkwam. "Ze is wakker, en het gaat goed. Ze mag alleen haar bed niet uit, omdat de wonden misschien weer open springen "Zucht Sirius. Lily zat op de grond. ''Dit mag niet gebeuren'' zei Anna zacht. "Nee, tuurlijk niet. Maar de Helers verzinnen er wal wat op'' probeert Lily niet erg overtuigend Anna gerust te stellen. Anna ging huilend zitten naast Lily die der probeerde te troosten. ''Wij drie zijn al geweest, jullie kunnen nu als jullie willen'' zei Lisa tegen de jongens. "Waarom " mompelde Remus die ondertussen ook lijk bleek zag. ''Jah, we zullen gaan "zei James en ging naar binnen met Sirius, en Remus. ''Het is eigenlijk nogal moeielijk om het je voor te stellen dat'' zei James maar maakte zijn zin niet af. "Wat ? " vroeg Sirius die naar Liz keek, ze was bleek en haar haar hing slap langs haar gezicht. ''Als het gebeurt ik geen bijdehand weerwoord van der krijg'' zei James met een kleine grijns. "Jah "momplde Remus. Ze zuchte alledrie tegelijk. ''En jij moet je een nieuw iemand zoeken om ruzie mee te maken, sluipvoet'' zei Remus. "Daar hebben we Secretus, of malfidus voor "momplede James met een kleine flauwe grijns. Zelf in Liz der coma liep er een traan langs der gezicht af. "Wat een drama "mompelde Sirius. Langzaam ging de deur open en kwam Lynn de kamer binnen. ''Lynn jij hoort in je bed te liggen'' zei Lily die achter der aanliep. "Nee, ik moet bij Liz zijn "mompelde Lynn wat zwakjes. Sirius stond gelijk op en zorgde ervoor dat ze op een stoel zat, hijzelf ging naast haar zitten met haar hand vast. Nu stond iedereen erbij. Lynn begon zacht te huilen, net als, Lily, Anna en Lisa maar die deden het harder. Perkamentus kwam binnen. ''Ik denk niet dat Elizabeth een persoon was die op dit moment zouw gaan huilen'' zei Perkamentus. "Wat moeten we anders doen ? " zei Lynn met een hele hoge stem. Ze pakte de koude hand van Liz vast en kneep erin. ''Hopen, Elizabeth is een vechter want dat is iets wat ze der hele leven al doet, net zow als nu'' zei Perkamentus. Lynn stopte met huilen en keek naar het gezicht van Liz. Niemand zou sterker zijn dan haar. ''Ze liet zich ook nooit wat zeggen, ze kwam altijd wel op voor haar mening of voor die van een ander als die dat niet durfde'' zei Anna. "Ze laat zich nooit wat zeggen "verbeterd Lynn haar. Ze is en gaat niet dood. ''Jah en zingt en danst zow graag, en ze is der ook niet slecht in'' zei Lily met een kleine grijns. "Zeker niet "zegt Remus en glimlacht even. ''Goedzow dat is wat jullie moeten doen, goede herrineringen ophalen'' zei Perkamentus en liep toen weer de kamer uit. "Ze is een geweldige vriendin, die altijd voor me klaar staat "zegt Lynn en glimlacht ook klein. ''Ze staat altijd voor iedereen klaar, tenzij ze je niet mag, dan kan je beter uit der buurt blijven'' zei Lisa. "Wees gewaaschuwd, Secretus en Pierce "mompelt James. ''Ze vind het ook lachen dat als ze met Sirius ruzie krijgt en dat hij erop in gaat'' zei Anna een beetje lachend. Sirius grijnst even. "Ze was ook zo goed in Toverdranken maar niet heus. Ze heeft zelfs de ketel een keer laten ontploffen " Lacht Lynn en herrinert zich dat ze onder de roze smurrie zat. ''Jah en toen ze ruzie had met Malfidus dan, ik had nog nooit zoveel gelachen zoveel had ze hem afgekraakt en vervloekt'' zei Anna met een grijns. "Vooral, toen hij ... ehm laten we zeggen dat Liz hem zo goed vervloekte dat sommige Jongens met hem begonnen te flirten'' Grijnsde James. ''Jah en als ze aan het tieren was tegen jullie dan, jullie bekropen het af en toe gewoon'' zei Lisa lachend tegen de jongens. Lynn grijnsde even toen ze aan alles terug dacht. Ze hadden een leuke tijd, maar zei Liz niet dat ze het voor hen deed. Niet voor haar zelf. ''Dit heeft ze niet verdient, absoluut niet, en zeker niet na deze afgelopen klote weken'' zei Lily verdrietig. "Nee, als het iemand niet verdient is het Liz wel "zucht Lynn en ze geeft nog een knijpje in de hand van Liz. ''Weet je wat wel erg weinig in Liz der leven voorkomt'' zei Lisa. "Familie ? " antwoorde Lynn triest. ''Dat ook, maar ik bedoel jongens, als ze weer wakker word moeten we der eens een beetje van der muziek weghouden'' zei Anna. "En in de liefde gooien "zei James. ''Jah maar ze gelooft niet meer in de liefde'' zei Lily''Dat heeft ze me nog zelf vertelt, dat ze te vaak is teleurgesteld en gebroken dat ze er niet meer in gelooft''. "Waarom? heeft ze ooit wel eens liefde gevoelt ? "vroeg Sirius terwijl hij een arm om Lynn sloeg en naar haar glimlachte. 'Pats' en hij had een klap hangen van Lisa. Iedereen keek Lisa verbaasd en verbluft aan. ''Kijk me niet zow aan ik kom alleen maar op voor Liz op een manier hoe zij het had gedaan'' zei Lisa ''Alleen ze doet het harder''. "Auw"mompelt Sirius pijnlijk en Lynn gaf een kusje op de plek."Nou voel ik het al niet meer "grijnst Sirius naar Lynn. ''Maar is ze dan nooit echt verliefd geweest ?'' vroeg Lisa. ''Vorig jaar vond ze iemand leuk, nu nog steeds denk ik, alleen ze komt er niet voor uit, en het word steeds maar moeielijker voor der'' zei Lily. "Waarom weet ik er niets van ? "vroeg Lynn verontwaardigt. ''Liz was overdag aan dansen, zingen en springen, maar 's avonds rond een uur of 1 zaten we rustig bij de haard en dan vertelde ze dat als er niemand was die der hoorde en als ze wilde'' zei Lily ''Daarom komen we 's morgens ook nauwelijks ons bed uit''. "Maar op wie is ze dan ? "vraagt Lynn belangstellend. ''Dat heb ik belooft aan niemand door te vertellen, dus vraag ook niet verder asjeblief'' zei Lily. "Oke"zucht Lynn, ergens diep in haar vind ze het lulig dat Liz niks tegen haar had vertelt want zij had het wel gedaan. ''Het ligt moeilijk voor der Lynn'' zei Lily. Lynn knikte en gaat dan lekker tegen Sirius aanhangen terwijl ze de hand van Liz nog steeds vast heeft.

LilyEvers
1e jaars
1e jaars

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2006 21:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heya..!! Hier is weer een stukie. xx-jes

Iedereen moest een maand geleden terug naar zweinstein omdat ze anders te ver achter kwamen te liggen. Lynn moest ook terug hoe erg ze het ook haatte. Maar naar 2 maanden werd Liz weer wakker. En bleef ze nog een weer weg om even alles op een rijtje te zetten en te dingen achter zich te laten, inclusief diegene waarvan ze houd omdat ze zeker weet dat ze hem nooit zal krijgen. Ze was 5 min. in zweinstein en het eerste wat ze deed is naar het meer gaan en keek rustig over het meer. Ze zag een groepje in de verte aankomen lopen. "Liz!!'gilde Lynn over het plein en rende met een noodgang naar Liz toe. Wat had ze die gemist zeg ! ''Jah zow heet ik'' zei Liz droog en koeltjes met een grijns. "Alles goed " en Lynn plofde naast haar neer en grijnsde breed naar Liz. Liz knikte half. "Half?"vroeg Liz met een nep zielig gezichtje, ze had Liz zo erg gemist. ''Jah half'' zei Liz. In de verte zag ze de rest van der vrienden aankomen lopen. Lynn keek even om en zag Lisa, Anna, Lily, Remus, James en Sirius aan lopen. Ze gijnsde allemaal. ''Weet je het ziet niet uit als 6 mensen naast mekaar lopen en alle 6 grijnzen'' zei Liz grijnsend. "Nee he ?" lachte Lynn, Sirius ging naast haar ziten en Lynn leunde tegen hem aan. Ze hadden nu 2 maandjes verkeering. Sirius en Lynn zoende even. Lily trok me even mee weg van de rest waar niemand ze konden horen en Lily over dat hele verliefdheid. ''Zolang je maar niet verder vertelt wie het is, ook al heb ik het in het Holisto achtergelaten, maar dan nog'' zei Liz. "Huh waar gaan jullien nou heen? wij weten ook veel van meidenzaken "schreeuwde James waardoor Lisa en Anna in de lach schoten. ''Jah hoe je een meisje moet zoenen zeker'' riep Liz bijdehand terug en Lily begon te lachen en ze liepen weer terug. "Nee, hoe je Lily moet zoenen "grijnsde James terug. Liz schoot in de lach en Lily werd knalrood. "Je lijkt nu neet een tomaat Lily "zei Lynn grijzend, dit is pas geluk. ''Uh.... nouwja... laat maar'' zei Lily die nog knalrood was. ''Kom op zeg Lily stel je niet aan'' zei Liz. ''Ha en dat zeg je tegen Lily, jij komt nog niet eens uit voor wie je leuk vind omdat het 'moeielijk' is'' zei Sirius. Liz verstijfde zowat en draaide zich om en rende naar het kasteel. Hij moest eens weten, dacht Liz verdrietig. "Subtiel is nog steeds niet je sterkste kant he"mompelde Lynn. ''Dat vond ik gemeen van je, je hebt geen idee hoe moeielijk het voor der is!!'' schreeuwde Lily woedend naar Sirius. "Jah en nu heeft iedereen een hekel aan je"mompelde Anna die Lily achterna ging. Lily stopte en draaide zich woedend om. ''Liz komt terug en jij zorgt weer eens even lekker dat ze zich weer rot voelt'' schreeuwde Lily woedend naar hem en liep toen Anna achterna. Sirius keek even verbaasd toe, was die opmerking zo erg. "Ik ga er maar achter aan, zeggen dat jij het niet zo bedoelde "zei Lynn en rende achter Lily aan. Lily merkte dat Lynn wat wilde zeggen. ''Weet je Lynn het is niet kwaad naar jouw bedoelt, maar hoe kan je hem je beste vriendin zow een pijn laten doen en er niks van zegt, als hij je vriendje niet was dan was je al lang kwaad tegen hem geworden'' zei Lily en rende toen Anna achterna die al een stuk verderop liep. "NEE, JIJ BENT LEKKER, IK VERTEL JOU ALLES EN JIJ? JIJ VERTELT MIJ NIKS, EN DAT NOEMT ZICH EEN BESTE VRIENDIN "schreeuwt Lynn kwaad, als ze het zo wil kon ze het krijgen ook. Lily draaide zich om. ''Het zal wel Lynn, je zag net zow goed dat hij Liz erg kwetste en ik denk dat als ze hoort dat jij hem ook nog verdedigde dat ze nog meer gekwetst zal zijn, en zeg niet dat het niet zow is want je weet zelf ook dat het zow is'' zei Lily normaal en eerlijk en rende dit keer echt achter Anna aan en draaide zich niet meer om. Weetje, zoek het allemaal uit ! "riept Lynn kwaad tegen Lily , ze gaat naar buiten en ploft boos bij de jongens neer en Lisa. Liz was op de atronomietoren en Lily liep naar der toe. ''Sorry maar ik, nouw je weet wel'' zei Liz tegen Lily. Je kon zien dat Liz gehuild had. "Wat is er gebeurd?"vroeg Remus voorzichtig, wetend dat Lynn kon ontploffen. Lily wist op wie Liz was en nu er niemand anders bij was kon ze erover praten. ''Ik verberg mijn gevoelens en laat ze achter omdat ik wist dat Lynn hem leuk vind, en als ik juist erg gekwetst word door diegene, neemt ze het voor hem op'' zei Liz nadat ze had gekeken of er echt niemand anders er was of hun kon horen. "Liz werd kwaad op mij omdat ik, haar beste vriendin het voor Sirius opnam terwijl hij haar gekwetst heeft, maar ik nam het niet op en toen werd ik pissig en schreeuwde dat ik het oneerlijk vond dat ik haar alles verteld en zij mij niets "brieste Lynn en ging weer in de amren van Sirius zitten. De jongens waren maar stil. "Maar eigenlijk nam ze het niet op'' zei Lily voorzichtig.''Het is gewoon minder prettig om te zien voor je ogen dat..nouwja jeweetwel'' zei Liz terwijl ze over het terein van zweinstein keek. "Je was er toch overheen ?"vroeg Lily vriendelijk. ''Je vergeet iemand die je leuk vind niet zomaar hoe graag je ook wil, en dat weet jij net zow goed als ik'' zei Liz. "Jah, maar eerlijk gezegt vind ik ook dat Lynn gelijk heeft. Dat jij niets vertelde over je oma en Sirius "Zei Lily hopend dat Liz niet kwaad werd. ''Jah, maar hoe wil je dat ik dat deed dan ?'' vroeg Liz die zowel verdrietig als kwaad werd. "Ik weet niet, maar je had het moeten vertellen, want hoe zou jij je voelen als Lynn nooit wat vertelt had over dat zij verliefd is op Sirius of over haar familie? " vreog Lily terwijl ze ging zitten. ''Jah en dan wat ? Zow is Lynn niet, ik wilde gewoon een beste vriendin geen pijn doen en bezorgd laten worden, ook al gaat het ten koste van mezelf'' zei Liz. "Nee , dat is fout. Als Lynn het wist zou ze misschien helemaal geen verkering nemen en dan zou jij je beter voelen, en denk ook eens aan jezelf "Zei Lily streng. ''ER VALT NU NIKS MEER AAN MEZELF TE DENKEN'' schreewde Liz zow hard dat ze het bij het meer ook konden horen. De tranen stonden in Liz der ogen. ''Sorry'' zei ze zacht. "Je kan altijd is aan jezelf denken, jongens denken teveel aan zichzelf en jij doet het helemaal niet, er moet toch een balans zitten tussen die 2 ?" zei Lily geschrokken van de uitbarsting van Liz. ''Ik ben het nu eenmaal zow gewend'' zei Liz. "Stop ermee, je gaat alleen maar stuk van binnen " smeekte Lily toen er een traan liep langs haar gezicht. ''Ik ben al stuk van binnen Lily, ik werd toen ik klein was nooit lief gehebt, en als je ouder word en dan nog niet, hoe wil je dan in vredesnaam echt weten hoe het voelt, je weet niet half hoe eenzaam ik was vroeger'' zei Liz terwijl er tranen over der gezicht liepen. "Alles kan nog goed komen, vertel het tegen Lynn! die zal je begrijpen "zei Lil die nu ook huilde, ze kon haar vriendin toch niet zo aanzien. ''Lily stop met huilen dat is niet nodig, en nee ik vertel het zelf niet aan Lynn, ik sterf dan nog liever'' zei Liz met tranen. "Als jij het niet zegt, zeg ik het ''zei Lily vastbesloten Liz te helpen. ''Lily dat doe je niet, ik doe het zelf als de tijd er goed voor is'' zei Liz. "Dat is het nu, je vriendschap gaat stuk zo "zei Lily gemeend. ''Nee dat gaat het niet, je moet me gewoon wat tijd geven'' zei Liz. "Hoeveel ?"vroeg Lily. ''Als ik weer sterk in mijn schoenen sta'' zei Liz. "Je weet dat Lynn dat niet leuk vindt he ?''vroeg Lily. ''Als ze een echte vriendin is dan accepteert ze het'' zei Liz. "Maar de vraag van haar is of jij een echte vreindin van haar bent "mompelde Lily iets te hard. ''DAAROM WIL IK HET DER OOK NIET VERTELLEN, OMDAT IK WEET DAT HET DAARNA NIET GOED KOMT'' schreeuwde Liz die kwaad werd. ''Nee, niks zeggen en haar in haar soep gaar koken helpt, ze wil je vertrouwen weet ik maar ze ze heeft het idee dat jij haar niet vertrouwt en daarom alles met mij bespreekt en niet met haar "schoot nu ook Lily uit haar slof. ''Ik vertrouw haar wel, alleen stel je eens voor dat ik verliefd was op jouw vriendje, wat zouw jij dan doen ?'' vroeg Liz aan Lily. "Dan zou ik eerst praten en dan een oplossing zoeken, maar wel kwaad worden als je me niks vertelt "zei Lily opmerkelijk kalm. ''Jah maar Lynn is in dat geval niet voorspelbaar, hetzelfde geld maakt ze het uit alleen maar mij, dat zouw ik mezelf nooit vergeven'' zei Liz. "En daarom zou ik het vertellen. ze is onvoorspelbaar misschien zou ze proberen je te helpen hem niet meer leuk te vinden en heel blij zijn dat je het vertelt, want als je het niet vertelt blijft ze boos net als nu "legd Lily uit met een geveinsde Kalmheid. ''Weet je wat ik nu het liefste wil ?'' vroeg Liz. "Nou ? "vraagt Lily nieuwschierig. ''Om het gewoon te vertellen als ik er klaar voor ben en nu te gaan dansen'' zei Liz. ''Je doet maar maar ik zeg je ik heb je gewaarschuwd "haalt Lily haar schouders op en gaat naar beneden naar het meer waar iedereen nog zit. ''Oke, maar houd je mond erover'' riep Liz der nog achteraan. En liep naar de Kamer van Hoge Nood en ging daar dansen op een liedje wat ze zelf had geschreven en danste ook op der zelf verzonnen pasjes."Jah zo is Liz"zuchte Lynn, ze veranderd nooit. Lily zuchtte. ''Lynn je weet maar half wat er aan de half is, ze heeft het nu echt moeilijk, en ze zal het je vertellen waneer ze er klaar voor is'' zei Lily. "Fijn, ik zal haar ook wat verborgen houden "momepelde Lynn geïrriteerd. ''Kom op zeg zelfs ik heb het door, en ik zouw het niet anders hebben gedaan dan Liz'' schreeuwde James haast die dat gekibbel niet meer kon aanzien. "Hoi "mompelde Lynn droog en gaapt even uitgebreid. Geen zin in ruzie/gekibbel nu. Maar Sirius die was een beetje wit weg getrokken, hij was erachter en stond op. "Sirius ? "vroeg Lynn vragend, maar Sirius schudde even zijn hoofd. ''Ik kom zow terug'' zei Sirius en rende naar het kasteel naar de kamer van hoge nood waar hij de deur open smeed en Liz zich kapot schrok en van de stoel af sprong. Liz zag aan zijn gezicht dat hij het wist. ''Een woord en ik zweer je je leeft niet lang meer'' zei Liz kill en liep naar de cd-speler. "Mag ik weten waarom je het niet heb vertelt in de 2e toen ik op jouw was?'' vroeg Sirius. ''2e ?'' vroeg Liz een beetje verward. "Jah tweede schooljaar"legde Sirius uit. ''2e ?'' vroeg Liz een beetje verward. "Jah tweede schooljaar"legde Sirius uit. ''Omdat elk meisje op zweinstein je leuk vond, nu nog zelfs, dus inclusief de meeste van mijn vriendinnen'' zei Liz. "En ik kan er niks aan doend at ze mij leuk vinden, waar ik wel wat aan kan doen is wie ik leuk vond en jah ik was verliefd op je in de 2e"legde Sirius uit. ''Wat is je punt ?'' vroeg Liz terwijl ze met der rug naar hem toestond en een cd uit de cd-speler haalde. "Als je het toen zei had het wat kunnen worden maar nu niet. En ik vind het lullig dat Lynn niks vertelt"zei Sirius en liep met schouders ophalend weg. ''OOK AL HAD IK HET JE TOEN VERTELT HAD HET NOG NIKS UITGEMAAKT'' schreeuwde Liz hem woedend achterna. Sirius bleef doorlopen, hij had geen zin in dit gedoe. Hij liep weer naar buiten en de zon scheen lekker op zijn gezicht, heerlijk. En wat dit plaatje compleet maakte was het prachtige meisje bij de boom die lachte. Lynn, zijn Lynn. Ondertussen in de kamer van hoge nood pakte Liz een blaadje en schreef erop:
Hey.
Ik ben weg gegaan van zweinstein.
Ik moet alles gewoon goed op een rijtje zetten.
En een weg zoeken waar ik mijn geluk op kan vinden.
Ik ben mezelf gewoon kwijt, en dat is iets wat ik terug
moet vinden. Ik ga eerst terug naar Spanje en daar naar
het graf van mijn ouders, en daar ga ik mijn leven opbouwen,
in Spanje. Ik hoop dat het te begrijpen is.
xxx-jes van Liz.

Liz legde het blaadje op de cd-speler en ging der spullen halen en vertrok stiekem en rustig zodat niemand het door had. En verdwijnselde naar de Lekke Ketel met haar gewone dreuzel kleding aan.

LilyEvers
1e jaars
1e jaars

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 10, 2006 19:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heya..!! Allemaal. Hier is weer een nieuw stuk. En even om duidelijk te maken. Ik en Pink Princess schrijven het samen alleen ik post het de laatste tijd.
xxx-jes

Het was middag en Liz voor het huis wat van der ouder was, en net buiten Barcalona lag. Der ogen werden groot. Het was geen huis meer maar een Villa, en geen kleintje het was gewoon een enorm landhuis. Liz liep naar binnen en keek der ogen uit. Het was er gewoon prachtig binnen. Ze liep naar de garage. Daar stonden 3 auto's en iets waar een soort laken overheen lag, Liz trok het lachen eraf. ''Een moter'' piepte Liz zowat. Lynn zocht ondertussen ijverig in de boeken van stambomen en woonplaatsen op over Liz haar ouders en misschien hun huis. Liz liep naar de tuin. Het was de meest romantiche tuin die ze ooit had gezien. Het was er zow mooi en groot. Niet alleen het huis maar ook de tuin. Liz hoorde stromend water en liep naar een muur waar een poort was en ze maakte die poort open. Der ogen werden nog groter. Liz had nu een waterval achter der tuin liggen, wat ook landgoed was van haar. ''Niet te geloven dat dit allemaal van mij is'' mompelde Liz verbaasd. Ze rende terug naar het huis en binnen deed ze 2 soort glazen groten deuren open. Wat zich daarachter bevond was prachtig. Het was een kritalen balzaal. Ik rende naar boven en maakte een deur open. Het was een kinderkamer, Liz der kamer toen ze klein was. Liz liep de kinderkamer binnen er stonden foto's van haar met der ouders en van toen ze nog plezier had. Er was een prachtige balkon bij die kamer was je kon kijken over de tuin en de waterval. Als laatste kwam ze op de kamer van der ouders, daar was als net bij de andere kamers ook een balkon. De kamer van Liz der ouders lag aan de voorkant van der huis. Ze ging op het balkon staan in de verte zag ze een groep mensen aankomen lopen, en toen ze een beetje goed kon zien wie het was schrok ze. Wat doen die hier nu, dacht Liz pijnlijk en ging het huis weer binnen en deed de deuren van het balkon dicht. Lynn had nalang zoeken Liz der stamboom gevonden, en haar adres. Ze was gelijk naar de andere toegelopen. Ze wouden gelukkig allemaal mee en kregen toestemming van Perkamentus. Aardige vent. Ze besloten in Zweinsveld met ze alle te verdwijnselen naar een steegje in de buurt van Liz der huis. Toen ze daar waren aangekomen moesten ze nog een kwartier zoeken naar het huis. Steeds hadden ze langs de villa gelopen maar na de 5e keer er langs las de slimmste van allemaal, Remus en Lily het bordje en herkende ze de achternaam van Liz. Ze keken hun ogen uit en liep naar de voordeur. De voordeurbel ging Liz sloot der ogen, haar hart ging tekeer en liep daarna naar onder en deed de voordeur open. ''Wat doen jullie hier ?'' vroeg Liz een beetje pijnlijk. Lynn keek haar vriendin aan. Ze had haar al een hele tijd niet meer gezien, en gemist. Maar nu ze haar zag vond ze het nogal pijnlijk. De laatste keer hadden ze ruzie gehad, en toen ze weg was had Lily haar alles verteld en snapte ze het. Ze was dom geweest. Ze haalde diep adem glimlachte even en zei toen met een onnatuurlijke stem "Jou opzoeken". Liz wist eigenlijk niks te zeggen. En ging aan de kant en gebaarde dat ze naar binnen konden komen. Ze schuifelde allemaal wat zacht naar binnen en Lynn als laaste. Ze ontweek de blik van Liz, ze weet zeker dat ze anders zou huilen. ''Vet huis!!'' merkte Lisa op. ''Jah het heeft zelfs een waterval, en daarnaast nog in de garage 3 auto's en een moter, en nouwja..'' zei Liz. "Merlijn, jiij bent gewoon rijk "zei James bewonderend. ''Tsjee daar was ik nog niet achter'' zei Liz sarcastich. ''Laat me die waterval eens zien'' zei Lily. "Ja'' mompelde James, Lisa, Anne en Remus in koor. Ook Sirius sloeg een arm om Lynn en fluisterde zacht "Het komt wel goed". Liz liep richting de tuin, die buitengewoon romantich was en ze liep naar een muur en deed de poort open en liet iedereen langs. "Wauw "zei Lynn vol bewondering. Liz wist eigenlijk niet wat ze moest zeggen en was stil. Iedereen was stil geworden door het prachtige natuur. Lynn luisterde naar de waterval die kletterde, vogels die zingen en vroeg zich af waarom ze niet gelukkig was op deze prachtige dag, terwijl het antwoord hier was. Liz liep weer door de poort naar de tuin. Er waren nog 2 deuren. Liz liep naar nog een die op slot was. Ze pakte de sleutelbos en maakte de deur open er stond een prachtige boom in het midden. "Wauw " zei nu Sirius bewondert toen hij de boom zag. Er hingen rozen aan de muur en er was een riviertje, een brugje en er hing een schommel. Bij de boom stond een bordje wat het voor een boom was. Liz liep er heen en mompelde wat erop stond, het was in spaans en Liz mompelde het ook in spaans. "Wat staat daar?"vroeg Lily nieuwschierig. ''Nouw zal ik maar zow zeggen, mijn ouders hadden echt een fobie met alles wat met liefde te maken had'' zei Liz zacht. "Fiet view"fluisterde James die zijn handen om Lily's middel sloeg. ''Zin in een reisje naar de toekomst ?'' vroeg Liz nonchalant toen ze zich wat herrinerde. "Huh?'' antwoorde Lynn vaag, ze was een beetje gehypnotiseerd door de boom, het leek aslof alleen zij en de boom er waren maar door de stem van Liz werd ze weer terug naar aarde gebracht. ''Zoals ik het zeg'' zei Liz en liep naar de muur en deed de rozen voorzichtig aan de kant en pakte een losse steen weg en haalde een klokje tevoorschijn. "Dat is toch een tijdverdrijfer?"vroeg Lisa onzeker, ze had nog nooit een tijdverdrijfer gezien. ''Nee'' zei Liz. Liz las het blaadje wat erbij zat. "Wat staat erop?"vroeg Remus aardig. ''Als je terugdraait gaan we naar het verleden, en vooruit naar de toekomst, en als je dat doet dan brengt het je na 6u. terug waar je was vertrokken'' zei Liz. "Dus je kan 6 uur naar de toekomst?"vroeg Lily diep nadenkend. ''Of naar het verleden'' zei Liz. "Oke waar gaan we heen?"vroeg James grijnzend, een tripje naar het toekomst of verleden dat leek hem wel wat. Liz grinnikte. ''Uiteindelijk staan we gewoon weer op deze plek alleen, maar dan zoveel jaar in de toekomst of in het verleden'' zei Liz. "Op naar de toekomst" riep James vrolijk. ''Iedereen ermee eens ?'' vroeg Liz aan de rest. "Jah"riepen ze in koor. Wie heeft er nou geen zin in een reisje naar de toekomst? ''Hoeveel jaar vooruit ?'' vroeg Liz grijnsend. 'Waarneer we allemaal oud zijn ! nee niet las opa's en oma's maar als we kinderen hebben "praatte Lisa vrolijk. ''Wat dachten jullie van..uhmm..3jr. vooruit, want dat lijkt me wel genoeg'' zei Liz. "Drie jaar, dan zijn we allmaal in de 20 "rekende Remus uit. ''Oke, hier gaan we dan'' zei Liz zuchttend en draaide het klokje 3x vooruit en alles tolde om hun heen. Toen het stopte was het duidelijk dat ze in de toekomst waren er was in de boom gekrast. ''Oke, niemand kan ons zien dus..'' zei Liz en liep toen naar de boom. Liz wist precies wat die boom betekende aangezien ze spaans kon en is. "Wat betekent die boom?"vroeg Lily die de krassen bestudeerde. ''Moet je spaans leren dan weet je het'' zei Liz met een kleine grijns. "Zeg nou, plies?"vroeg Lisa met een smekende gezicht. ''Het heeft met liefde te maken, meer zeg ik niet'' zei Liz klierend. "Asjeblieft "smeekde Anna nu ook, ze wou het echt graag weten. Liz knikte lachend nee. Er kwamen 2 mensen naar binnen. Het waren een 20-jarige oudere Liz en Lynn. ''Ow ik kon die man echt de nek om draaien van de platenmaatschapij'' zei toekomstige Liz woedend "Nouw bel me als je dat doet ik zouw het je wel zien doen, maar laten we het over iets vrolijks hebben. Weetje dat Lily zwanger is "zei toekomstige Lynn lachend. ''Oke volgens mij hebben we genoeg hier gehoord'' zei een 17-jarige Liz en liep richting het huis. Ze liepen Liz achterna en lieten de toekomstige Lynn en Liz, die een ring aan de vinger van Lynn aan het bewonderen waren achter. Er huilde een Baby en de toekomstige Liz rende langs ons door naar binnen. De 17-jarige Liz rende er achteraan. De 17-jarige Liz bevroor zowat in de woonkamer. De toekomstige Liz pakte de baby liefdevol aan. Maar de baby had zwarte haar en grijze ogen, iets wat Liz niet had. De baby was nog klein, dus het zouw wel niet zow lang geleden geboren zijn. "Jesus, meid. Die baby begint te veel op zijn vader te lijken "zei de grijnzende toekomstige Lynn. ''Jah zolang de baby maar niet ruzie met me gaat maken'' zei een toekomstig lachende Liz.''En meer wil ik niet weten'' zei een 17-jarige Liz en liep naar boven. "Ja, maar waarom heb je het eigenlijk uit gemaakt ?"vroeg de toekomstige Lynn, iedereen hoorde dit laatste nog terwijl ze mee naar boven liepen. Liz liep rond en kwam uit bij een babykamer. Het was onder al duidelijk geworden dat het een meisje was. ''Maar Liz wil je dan niet weten wie de vader is ?'' vroeg Lisa toen we in de babykamer stonden. "Jah?"schepte Lily er een schepje boven op. Lynn was een beetje bleek, ze had de zwarte haren en grijze ogen herkent en tenzij ze later nog iemand zouden kennen met Zwarte haren en ogen zou het dus. ''Niet bepaald'' zei Liz zacht. Lynn zou het liefst haar gedachten en verdenkingen willen uitschreeuwen, gillen maar deed dat maar niet. Liz zag een foto staan en pakte die foto, Liz stond er zelf op, ze glimlachte, ze had de baby in der armen en iemand had een arm om der heen geslagen en glimlachte ook, het was inderdaad Sirius. ''Ow mijn god'' zei Liz en deed de foto maar in een laadje en sloot het laadje met een spaanse spreuk zodat niemand het zag. Gelukkig was nog niemand de foto opgevallen, dacht Liz, Want de rest was rond aan het kijken. "Tss, wat een rommel, aah wat lief ' merkte Lily op terwijl ze een verouderde foto tevoorschijn hield."Laat zien"riep Lynn maar toen ze de foto zag verbleekte ze. Het was een foto, van de geboorte van de baby maar het was Liz en Sirius die erbij stonden. Liz wist niet wat ze moest zeggen, het leek wel of ze bevroren was en niet meer kon bewegen. Lynn stond bleek te kijken en rende toen naar beneden, zoeken naar haar toekomstige zelf en de toekomstige Liz. Liz rende achter Lynn aan. En toen we ons zelf tegen kwamen stopte we bijde. "Remus komt straks "zei een glunderende toekomstige Lynn, terwijl de toekomstige Liz het babytje begon te wiegen. ''Waarom glunder je zow ?'' vroeg een toekomstige Liz achterdochtig. "Dat weetje toch wel! plaag me niet zo, hij heeft me gister ten huwelijk gevraagt'' riep Lynn die dol gelukkig rond raaide en de ring liet zien. ''Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar ik heb genoeg van de toekomst'' zei de 17-jarige Liz tegen de rest. Lynn luisterde niet en rende naar buiten, ze had tveel gehoord om te verwerken. Buiten zag ze, heel merkwaardig een piano in een tuinhuisje. Ze ging er achter zitten en begon wat te spelen en begon toen te zingen:
I open my eyes
I try to see but I'm blinded by the white light
I can't remember how
I can't remember why
I'm lying here tonight

And I can't stand the pain
And I can't make it go away
No I can't stand the pain

How could this happen to me
I made my mistakes
I've got no where to run
The night goes on
As I'm fading away
I'm sick of this life
I just wanna scream

Everybody's screaming
I try to make a sound but no one hears me
I'm slipping off the edge
I'm hanging by a thread
I wanna start this over again

So I try to hold onto a time when nothing mattered
And I can't explain what happened
And I can't erase the things that I've done
No I can't

I made my mistakes
I've got no where to run
The night goes on
As I'm fading away
I'm sick of this life
I just wanna scream

I made my mistakes

I've got no where to run
The night goes on
As I'm fading away
I'm sick of this life
I just wanna scream

I made my mistakes
I've got no where to run
The night goes on
As I'm fading away
I'm sick of this life
I just wanna scream

Liz keek Lynn bezorgd na en rende haar daarna achterna. ''Lynn ?'' vroeg Liz voorzichtig en bezorgd. Lynn had niet door dat Liz haar kon horen, ze moest gewoon haar gevoelens kwijt. Nadat Lynn stopte met zingen. ''Schreeuw maar'' zei Liz tegen Lynn. "Waarom'' zei Lynn onwijs kalm. ''Lynn ik ken je wel langer dan vandaag en ik zie het gewoon aan je'' zei Liz. "Ik heb geen zin om te schreeuwen "zei Lynn en ze speelde nog een klein beetje op de piano en zuchte toen diep. Liz liep terug naar het huis en ging naast de toekomstige Liz zitten die de baby in der armen had en de 17-jarige Liz keek er na. ''Liz ?'' hoorde ze Sirius zeggen. ''Wat ?'' vroeg Liz een beetje bot. Lynn haalde haar benen op en sloeg haar armen om haar benen heen en staarde naar de toesten niet merkend dat iemand naast haar gaat zitten. "Liz, ik .. ik ..ehm het spijt me dat ik je gekwest hebt "zei Sirius stotterend. ''Met wat ?'' vroeg Liz en keek hem aan. "Toen ik eruit floept dat je bang was om te zeggen op wie je verliefd was " mompelde Sirius. ''Ow dat'' zei Liz alleen maar. ''Ik denk dat je met Liz moet gaan praten'' zei Liz tegen Remus. ''Jah je hebt gelijk'' zei Remus en die liep naar tuinhuisje en Lily, James en Lisa liepen maar naar boven. ''Wat is er eigenlijk gebeurd ?'' vroeg 17-jarige Liz. "Wat bedoel je?"vroeg Sirius niet begrijpend. ''Je weet wat ik bedoel'' zei Liz. "Niet waar "riep Sirius verontwaardigt, bedoelde ze nou de toekomst of ? ''Ik bedoel die baby'' zei 17-jarige Liz ''Sukkel'' mompelde 17-jarige Liz erachter aan. "Nou, dan gaan we kijken in de foto's "mompelde Sirius. ''Of kijken wat er gebeurd, want daar komt toekomstige jij'' zei Liz die opstond. En even later stond toekomstige Sirius in de kamer. Toekomstige Liz en Sirius keken bijde niet blij maar kwaad. ''Ow ik denk niet dat ik dit wil horen'' zei 17-jarige Liz die maar naar boven liep. "Wat zie ik er goed uit "Zei de 17-jarige Sirius terwijl hij zijn toekomsige zelf bekeek. Maar hij werd meegelseurd door Liz naar boven zodat hij zichzelf niet meer kon zien. Boven liep Liz hem los en liep zelf naar der toekomstige kamer. Liz ging op der knieen zitten en haalde een koffer onder het bed uit. Liz maakte de koffer open en zag er papieren in liggen. Ze pakte een blaadje met een trouwakte. ''Grapje zeker, dit kan niet!!'' schreeuwde Liz bijna toen ze de akte bekeek. Zij getrouwd met Sirius dat is onmogelijk, dacht Liz. Sirius keek de kamer rond. Een openhaard stoer. Hij liep er naartoe en zag een foto. Van Liz en hij. Hij had een zwart pak aan en keek ontzettend blij en Liz had een enorme witte jurk aan met sluier en keek nog blijer. Een trouwfoto. Liz stond op en ging op der tenen staan en keek ook naar de foto. ''Ieuw'' zei ze een beetje te hard."Wat? niet leuk om met mij te trouwen "snauwde Sirius iets te hard zodat ook James, Lily, Anna en Lisa konden horen en allemaal in lachen uitbarsten. ''Sukkel ik ben niet met je getrouwd'' schoot Liz uit der slof en ging toen weer bij de koffer zitten en zocht naar een pepaald blaadje en gooide de blaadjes in het rond. Waar is dat blaadje, dacht Liz verwoed. "Nee, je loopt voor lol in zo'n tent rond "bitste Sirius terug, hij en Liz getrouwd? we maken alleen maar ruzie. ''Ow nouw bedankt, herriner me eraan als je me ten huwelijk vraagt in de toekomst'' zei Liz bits terug toen ze het blaadje niet vond en richting de trap liep. Sirius wou nog een keer naar de foto kijken maar die was weg. 'Hm, hebben we de toekomst verandert ofzo ?"stelde Sirius zijn vraag aan Liz terwijl hij achter haar aanliep. ''Weet ik niet'' zei Liz en liep de trap af, de foto hing nu gewoon in de woonkamer op. ''Schijnbaar niet'' zei Liz. Liz keek waar haar toekomstig zelf was. Haar toekomstig zelf had de baby nog in der armen en toekomstige Sirius zat naast der, en ze zoende mekaar, ze leken gelukkig. ''Oke dit is verwarend'' zei Liz die zowat bevroor. "Iew, ik jou zoenen? "zei Sirius pestend vol walging. ''Ow nouw dankje wel'' zei Liz beledigd. "Jeetje, kan je niet eens tegen wat geplaag, hoe hou je het dan later uit met mij "schudde Sirius zijn hoofd. ''Wat dacht van..uhm'' zei Liz en deed alsof ze nadacht ''DAT WE GETROUWD ZIJN EN EEN KIND HEBBEN, WAT ME NU NOGAL ALLEMAAL ONMOGELIJK LIJKT'' schoot Liz uit der slof. "JAH EN NU RUZIE HEBBEN, kijk maar "zei Sirius en wees naar achteren naar een woedende toekomstige Liz tevoorschijn komt en een woedende toekomstige Sirius. ''Jah sommige dingen veranderen nooit'' zei Liz. ''De boom'' zei Liz daarna en rende naar buiten naar die boom. Lynn zat nog steed verwarrend voor haar uit te kijken, naar de toesten. Zij, verloofd met Remus. En Sirius dan? ''Lynn ?'' vroeg Remus voorzichtig die binnen kwam lopen en naast der ging zitten. Lynn keek op en zag een verwarde Remus, hij moest het ook hebben gehoord. Ze knikt ten teken dat ze mee luisterde. ''Ik weet dat het erg verwarrend is'' zei Remus. "Ik ook "zuchte Lynn terwijl ze een toets indrukte. Hoe kon ze gaan trouwen met de jongen naast haar als ze nu verliefd op Sirius is. ''Weet je, voor hetzelfde gaat het helemaal niet gebeuren wat we nu allemaal hebben gehoord en gezien'' zei Remus. Lynn keek verbazend op. "Wat bedoel je? " vroeg ze niet begrijpend. ''Kom op zeg, neem Liz en Sirius eens, ze maken nu al weer ruzie'' zei Remus die achter zich keek, hij zag Liz en Sirius ruzie maken. "Die houdden het volgen mij niet lang met elkaar vol " zei Lynn terwijl ze naar Sirius staarde. ''Kom op de 6u. zijn bijna voorbij'' zei Remus die op zijn horloge keek en opstond. "Jah "zuchte Lynn en ze liep naast Remus mee naar de boom .Ondertussen bij de boom. Liz keek en zocht erna. Daar stond haar naam en die van Sirius. ''Dat kan gewoon niet'' zei Liz geirriteerd en trapte verwoed tegen de boom aan. "Ach joh, misschien hebben we de toekomst verandert nu we dit gezien hebben "haalde Sirius zijn schouders op. Hij keek even naar Liz, nee geen vlinders, blozen of zenuwachtig heid. Niets, hoe kan hij in merlijns naam dan later met haar trouwen. ''Ik hoop het'' zei Liz geirriteerd. "Ik ook "zuchte Sirius maar begon gelijk te grijnzen toen Lynn aan kwam lopen, en Remus. Niet veel later kwamen Anna, Lisa, Lily en James aanlopen en alles begon te tollen en niet veel later stonden we weer in onze tijd en Liz verstopte het klokje weer en zei niks. "Oké, mensen leuk tripje, maar ik ben dood op "gaapte James. ''Boven zijn logeerkamers, daar kunnen jullie de nacht doorbrengen'' mompelde Liz en liep toen naar de poort waar de waterval achter was en ging daar bij het water zitten. Iedereen liep pratend naar boven behalve Lynn die naar Liz toe ging en naast haar ging zitten. ''Hey'' zei Liz zacht tegen Lynn. "Wat een dag he?"fluisterde Lynn die keek hoe het water naar beneden viel. ''Jah een nogal klote en verwarrende dag'' zei Liz. "Ik wil wat vragen, eerlijk antwoorden. Moet ik het nu uitmaken met Sirius ik bedoel nu ik weet dat ik later met Remus ga trouwen en jij met Sirius moet ik het nu dan uit maken ook al ben ik nog verliefd op hem ?"vroeg Lynn wanhopig, ze wist het echt niet meer. ''Nee dat denk ik niet'' zei Liz die opstond. "Weet je het zeker?"vroeg Lynn terwijl ze opstond en haar beste vriendin aan keek. ''Jah'' zei Liz en liep toen gewoon met der kleren aan het water in. "Gek die je er bent'zei Lynn lachend en deed haar broek uit (Ze had er een bikini onder aan) en trui en duikte in het water. Heerlijk, verfirssend. Liz had toch maar een rokje en shirt en daaronder een bikini en zwom naar de waterval en ging ze achter de waterval op een steen zitten. Lynn kwam weer boven en zag Liz nergens."Liz?"vroeg Lynn met wat paniek in haar stem. ''Lynn je bent gek dadelijk ben je verkouden'' zei Sirius die aan kwam lopen. "Huh ?" zei Lynn breed glimalchend en zwom naar de kant. "Kom er ook in joh "zei ze Plagend terwijl het water van haren en lijf drupte. ''Hmm vooruit dan maar, maar waarom riep je Liz ?'' vroeg Sirius die zich zijn shirt uitrok en met zijn broek het water in sprong. "Ze was hier maar nu niet meer "mompelde Lynn die er ook ging en naast Sirius ging zwemmen. ''Nouw dankje dat je me zow snel vergeet'' riep Liz klierend die op een steen lag achter de waterval.
"Jesus, zit je daar helemaal "lachte Lynn die bijna verstikte maar Sirius hielp haar al gauw. Weer wat geleerd: lachen en zwemmen gaan niet samen. Liz der shirtje en rokje plakte doorzichtig aan der lichaam, maar ze had er toch een bikini onder aan. Liz was compleet in gedachten verzonken, ze had niet in de gaten dat ze haar kant op kwamen. Lynn zwom onder water en pakte Liz haar voet en trok haar het water in. Lachend kwam ze boven. Sirius moest zelf ook lachen. Toen Liz boven water kwam duwde ze Lynn kopje onder. En daarna ging ze weer op de steen liggen. "Wil je bruin worden ofzo?"zei Sirius lachend terwijl een proestend Lynn bij hem aan zijn rug hing. ''Ach houd je mond'' snauwde Liz hem toe. "Zijn we chagerijnig'' Ging Sirius door maar stopte gelijk omdat Lynn hem porde en een waarschuwende Blik gaf. ''Jah dat word iedereen als ze jouw lelijk gezicht zien'' ging Liz door. "Ik niet "zei Lynn blij en stak plagerig haar tong uit naar Liz. ''Dat moet jij weten'' zei Liz in gedachten verzonken. Er vloog alweer een week voorbij en Liz had al een hit uitgebracht genaamd: Why Wait ? Ze hadden der gevraagd om een liedje te schrijven voor in een film. Ze zat al een paar dagen in die studeerkamer/bibliotheek. Ze schreef aan het liedje, en toen ze eindelijk klaar was liep ze naar onder. In de balzaal die van kristal was stond in het midden een prachtige piano, ze ging zitten. Liz kon ook piano spelen en ze ging zitten en ze begon te spelen en te zingen en als Liz zong dan zong ze het met hart en ziel en dat maakte haar appart als ze zong en dat maakte het ook zow mooi als ze zong:

Making my way downtown
Walking fast
Faces passed
And I'm home bound

Staring blankly ahead
Just making my way
Through the crowd

And I need you
And I miss you
And now I wonder....

If I could fall
Into the sky
Do you think time
Would pass me by
'Cause you know I'd walk
A thousand miles
If I could
Just see you
Tonight

It's always times like these
When I think of you
And I wonder
If you ever
Think of me

'Cause everything's so wrong
And I don't belong
Living in your
Precious memories

'Cause I need you
And I miss you
And now I wonder....

If I could fall
Into the sky
Do you think time
Would pass me by
'Cause you know I'd walk
A thousand miles
If I could
Just see you
Tonight

When I think of you
And I wonder
If you ever
Think of me

And I don't belong
Living in your
Precious memories

'Cause I need you
And I miss you
And now I wonder....
If I could fall
Into the sky
Do you think time
Would pass me by
'Cause you know I'd walk
A thousand miles
If I could
Just see you
Tonight

When I think of you
And I wonder
If you ever
Think of me

And I don't belong
Living in your
Precious memories

'Cause I need you
And I miss you
And now I wonder....

Liz zuchtte ze voelde zich emotioneel nog niet zow goed. Het was al beter maar nog niet zow goed. Ze was erachter dat achter nog 1 deur het graf van der ouders was en dat was het moeilijkste van allemaal. Liz schrok wakker uit der gedachten omdat ze een knal hoorde. Het kwam vanuit de garage. Liz rende er naar toe. Ze waren de moter en de auto's aan het testen. Liz bleef in de garage met opgetrokken wenkbrauw opgetrokken staan. ''Wie heeft trouwens van jullie een rijbewijs ?'' vroeg Liz aan de rest. "Ik niet'' zei Lynn lachennd toe James verward in de moterkap keek van een auto. "Dat die dingen kunnen rijden "mompelde hij verwardt. ''Hoezo ?'' vroeg Liz. "Het is toch veel te ongewikkeld allemaal rode en blauwe draadjes. Geef mij maar een bezem "grijnsde Sirius die de kap dichtsloeg. ''Jah maar ik denk dat ze je nogal raar aankijken als je op een bezem door Barcelona gaat'' zei Liz lachend. "Niet de tovernaars "merkte Lily op die op de moter zat. 'Zo zie ik er volgnes mij vet stoer uit" zei ze grijnzend en ging toen weer van de moter af. Lynn lag helemaal dubbel. Liz lachte ook en liep naar de moter en ging erop zitten. ''Het eerste wat ik doe als ik 18 word is autorijlessen en moterrijlessen nemen'' zei Liz. "Ik niet, ik heb daar dus geen geld voor. En bezems vind ik veel fijner'' lachte Lynn. ''Ik krijg juist pijn aan mijn kont van die bezems'' zei Liz grijnzend terwijl ze moter aanzette. "Bind je een kussen op die bezem vast "lachte Lisa. ''Nee dankje een moter en auto is ook goed'' zei Liz grijnzend. Lynn lag dubbel van het lachen, net als Lily, Anna en Lisa. ''En trouwens wat was die knal zonet?'' vroeg Liz. "Sirius die zijn teen stootte tegen een emmer en die knalde om en die viel tegen een bezem en die viel tegen de deur van de garage die nogal echood'' grinnikte Lynn. ''Over lomp gesproken'' merkte Liz op. "Riep iemand mij?"vroeg Sirius grijnzend terwijl hij hinkte. ''Nee we hadden het erover hoe lomp je bent'' zei Liz lachend. "Nu pas door? je moet hem 's nacht door het kasteel zien sluipen, hij heeft zelf een harnas om gestoten en toen moest hij een week nablijven, Vilder snapte hem "lachte Remus. Nu lag iedereen dubbel van het lachen. "2 linkervoeten ?"vroeg Lynn lachend. ''Nee een linker en een rechter'' zei Sirius beledigd. "Sorry"zei Lynn met een pruilipje, Sirius lachte toen breed. En gooide haar haar doot de war. Liz stapte van de moter af. ''Ik ga weer oefenen'' zei Liz. ''Alweer, doe ook eens mee met wat leuks'' zei Anna half smekend. ''Soms moet je dingen gewoon doen, en ik moet gaan oefenen'' zei Liz en liep de garage uit naar de balzaal. ''Jah dat doe je altijd'' riep Anna me achterna. "Zullen wij de stad verkennen ?'' vroeg Lynn aan iedereen. ''Hoe wil je dat doen ? We kunnen moeilijk even op de bezem gaan, en we kennen de weg hier niet, we zullen daarvoor echt Liz moeten meenemen'' zei Lily. Liz zat al weer achter de piano in de balzaal het liedje te oefenen. "Ik ga Liz wel overhalen "zei Lynn geheim lachend, en ging naar de balzaal. ''Nouw veel succes, want je weet dat ze zow koppig als wat is'' riep Lily der achterna. "Liz?"vroeg Lynn heel smekend en lief. Ze kwam verder de balzaal in. Toen Liz klaar was met zingen zei ze ''Jah ?''. "Ga je asjeblief, asjeblieft mee de stad in'''vroeg Lynn heel smekend en ging naast haar zitten, nou maar hopen dat ze mee gaat. ''Ik moet oefenen'' zei Liz koppig. "Astjeblieft?"vroeg Lynn die op haar knieën ging zitten en heel smekend haar aan kijkt. Liz knikte nee. "Krijg je van mij een ijsje " probeerde Lynn nog, ijs was Liz haar lievelings snack, rond de zomer. Liz knikte alsnog nee. "Liz, we verdwalen anders en het is te mooi weer om te verdwalen of te oefenen. En je kan het al goed dus waarom zou je willen oefenen? " smeekte Lynn, ze moest en zou gewoon mee gaan. ''Oke dat ik wil dat het perfect is'' zei Liz. "Je hebt nog zoveel tijd, en iedereen moet volgende week weer naar Zweinstein en we willen allemaal wat leuks doen. Jongens irriteren met shoppen, ijsjes eten, Leuke Spanjaard zoeken voor Lisa "probeerde Lynn haar over te halen. ''Oke deal'' zei Liz lachend toen ze zei leuke Spanjaard zoeken voor Lisa ''Maar op een voorwaarde''. "Dat we ook een jongen voor jou zoeken ?"zei Lynn lachend. ''Nee, dat jullie je wat anders aandoen'' zei Liz en wees naar Lynn der kleding ''Die broek en trui is veels te warm''. "Oké dan mag jij de kleding uitzoeken, maar we gaan even kijken of iemand nog meer zulke warme kleren als ik aan heb getrokken"zei Lynn en ze stak haar tong uit naar Liz en haakte haar arm door die van Liz. Liz en Lynn liepen naar de Garage. ''Oke, Lisa, Lily, Anna meekomen'' zei Liz toen ze zag dat hun ook een broek en trui aanhadden. Want Liz had een rokje, een bloesje en leuke teenslippers aan. "Waarom? en hoe heb je haar overgehaalt?" vroeg Lily aan Lynn en Liz. "Tsjaa, mijn geheim "stak Lynn plagerig haar tong uit en trok Lily en Lisa aan hun armen. ''En jongens als ik jullie was zouw ik een shirt aan doen in plaats van een trui'' zei Liz terwijl ze met de meiden naar boven liep. "Een korte broek "gilde Lynn nog lachend. Ze liep achter Liz aan. ''Oke pak allemaal ene rokje een truitje zonder mouwen en geen dichte schoenen, en Lynn en Anna pakken jullie eens een paar elastiekjes'' zei Liz denkend. Liz deed zelf de elastiek uit der haren en kamde der haren, Liz had krullen vanaf de helft dus het zag er leuker uit als ze der haren los had. Liz deed daarna wat oorbellen in, wat armbandjes om, een enkelbandje, ketting en een ring. Lynn pakte een kort spijkerrokje en een gestipt wit zwart topje en deed ronde oorbellen in en een enkelbandje en een ketting en terwijl ze haar haar an het borstelen was heeft ze leuke flip flops (teenslippers) aan gedaan. De meiden kwamen terug. ''Oke klaar ?'' vroeg Liz grijnzend terwijl Anna der haar opstook wat er leuker uit zag. ''Lily je moet die elatiek eens uit je haren laten, dat is veel leuker'' zei Liz. En Lily deed wat Liz zei. "Hehe, eindelijk Lilymet los haar"plaagde Lynn haar, baf een kussen tegen haar acherthoofd. Waarschijnlijk van Lily. Liz pakte der mobieltje en der tasje en na een uur liepen de meiden eindelijk naar onder. iz pakte onder der zonnebril van Chanel en liep toen naar de voordeur. ''Iedereen klaar ?'' vroeg Liz.
'Nee! "riep Lynn en griste even een zonnebril van een tafeltje en ging naast Sirius staan.
"Merlijn, wat een .. "mompelde James.
"Nou?"vroeg Lynn dreigend. Liz grinnikte en liep naar buiten en daar stond een jeep met opendak klaar en iemand die ons naar de stad rijd. Liz stapte in en ging achterin op de leuning zitten. Lynn ging in de achterbak zitten.
"Wie rijdt er eigenlijk?' vroeg ze wat verbaasd, toen Sirius naast haar ging zitten, Remus naast Anna en Lily en James voorin zaten. Er kwam een jongen aanlopen met blond haar. Lisa gaf een kleine gil.
''Dat is Jesse McCartney'' piepte ze zacht. Liz grijnsde
''Hij'' zei Liz en knikte naar de blonde knappe jongen
''Hij is een beroemde zanger en vooral in Amerika en hij gaat met ons mee'' zei Liz.
''Hallo allemaal, Hey Liz'' zei Jesse met een glimlach en ging in de auto zitten en zette de radio aan, starten de auto en begon te rijden. Lynn had nog steeds geen idee wie die was maar knap was hij wel, maar niet knapper dan Sirius.
"Hee Liz, toekomstige vriendje? " fluisterde Lynn zachtjes in haar oor en grijnsde Liz grijnsde. ''Nee gewoon een vriend'' fluisterde Liz terug.
Maar misschien na een middagje stappen niet " plaagde Lynn zachtjes.
''Wie weet'' fluisterde Liz schijnheilig terug.
"Tss" en Lynn stak haar tong uit, ze sloot haar ogen en genoot van de zon en de wind die speelde met haar haren. Even had ze drang om op te staan en te gillen van vreugde.
''Ken je het liedje Step Up nog ?'' vroeg Liz aan Lynn.
"Dûh" zei Lynn en ze opende haar ogen weer en Sirius pakte haar hand grijnzend.
''Lils doe deze cd er eens in'' zei Liz en gaf Lily een cd en die deed ze erin. Liz ging staan en trok Lynn op. Het liedje begon en Liz zong haar deel en nu was Lynn. Lynn zong helder mee, ze genoot van de nog hardere wind en het zingen. Iedereen keek hen verbaasd aan maar ze gingen glimlachend door. Daarna speelde de cd het liedje Strut af en die konden ze ook. Liz en Lynn zongen ook met dat liedje mee en bewogen een beetje. Maar veel kon niet anders vielen ze uit de auto. Bijna viel Lynn eruit maar werd lachend terug getrokken door Sirius en Remus. Ze bleef zingen en glimlachte bedankend naar hun. Na het liedje zette Lily de cd speler uit. En Liz ging lachend zitten. Lynn bleef staan, ze leunde op die paal en glimlachte breed. Wat een hemelse dag. We reden Barcalona binnen en stopte bij een parkeerplaats en stapte daar uit. Eenmaal Barcelona binnen kijken wij onze ogen uit, al die winkels, prachtige straatje, Leuke jongens (voor Lisa dan) en mooie fonteinen. Toen ze door de straten liepen ging Liz der mobieltje af en pakte ze op en praatte in Spaans. Lynn lachte, maar toen ze een ijswinkel zag vroeg ze gelijk
"wie wil er een ijsje?" en ze rende naar de winkel. We kochten ons allemaal een ijsje en gingen ergens op een muurtje zitten en keken naar de mensen en Liz der mobieltje ging maar de hele tijd af en nadat ze voor de zoveelste keer had opgehangen.
''Weet je het is erg irritant dat je Spaans praat en we niet mee kunnen luisteren'' zei Lisa nieuwsgierig.
''Het is voor mij alleen maar een voordeel'' zei Liz grijnzend.
"Zeg, waren dat je geheime aanbidders ofzo "zei Lynn likkend aan een stracetella ijsje... Liz begon te lachen.
''De platenmaatschappij zeker en allemaal dingen wat met je nieuwe nummer te maken heeft zeker ?'' vroeg Jesse. Liz knikte.
"Liz, mag ik je handtekening "speelde James overtuigend waardoor iedereen in lachen uitbarsten.
''Je mag blij zijn dat je pas 1 nr. hebt uigebracht, als je der meerderen hebt uitgebracht dan kan je niet zomaar even ongestoord Barcelona  binnen gaan'' zei Jesse.
''Dan let jij maar eens op'' zei Liz.
"Ga je hier zingen ? "vroeg Lynn lachend.
''Nee maar ik moet vanavond wel in een club zingen'' zei Liz.
“Stoer ! "riep Lynn blij, dat wilde ze ook een keer doen maar ze zou zeker heel hard gaan gillen voor Liz.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp