Auteur |
Bericht |
seantogood
2e jaars
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 30, 2007 22:11 |
|
vinden jullie het ook niet vreemd als opeens een uil krijg en dat je dan naar school moet voor heksenrij en hocupocus zweinstein..hoe gaan je ouders daarop reageren/ is een beetje raar(kijk ik bedoel het is wel leuk cool/vet/enz./maar niet in de opzichten)maar vetrouw je de zaak wel je kent er niks van en waarom krijg jij zo,n brief..weet perkamentus dat je dit verdien?..kijk net als hermelien..ze neemt Dreuzelsbussen om naar wegisweg te komen maar dat kan toch niet.die kennen wegisweg toch niet?en ze moeten toch net als hagrid op de muur tikken of kunnen ze spreuk niet ik weet dat ze via de kroeg ook kunnen komen maar straks komt en of ander doodnormale dreuzel daar binnen en dan ziet toch ook vreemde heksen en tovernaars..dan komen ze toch ook achter..en de collectiebus komt toch bij gestrande tovernaars geldt dit ook voor dreuzels leerlingen? en hoe weten ze of ze door de hek moeten rennen bij de perron van vertek naar zweinstein.wie leert dat zo snel enz...valt het niet een beetje op...dat ze dit doen..en als ze met uilen brieven sturen..zien de dreuzel dat toch ook een x. en komen de ouders nooit op het idee om zweinstein de bezoeken als hun kinderen het vertellen over de gebeurtenisen zo..ja dan wordt het alleen maar bekender!! enz..en straks weten muggels teveel van af.ondanks de vergeetheids spreuk..maar toch zijn er een paar die er aan ontsnappen lijkt mij..en ik weet dat het onzichtbaar is zweinstein..maar stel je voor een dreuzel wordt.slecht /boos//kwaad en gaat dit doorvertellen ondanks dat het onzichtbaar...dan laat die dreuzel ze krachten zien..dan weten andere ook ervan af dan komt er actie want dan heeft ie het recht om de toveren(boven de 17).
Enzo zijn er nog meer vragen!!!
Want stel je het zelf voor want jij bent ook een doodnormale Dreuzel!!
Dank u |
_________________ Harry potter wordt oud!!!
Laatst aangepast door seantogood op Ma Jul 30, 2007 22:42; in totaal 7 keer bewerkt |
|
|
|
vitsch
1e jaars
Verdiend:
226 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 30, 2007 22:14 |
|
1.Wel, dreuzels nemen de bus naar een plaats en stappen af op de halte waar ze moeten zijn, gaan dan te voet naar de wegisweg .
2. tovenaars hebben vergeetheids spreuken, daarvoor is een afdeling van het ministerie verantwoordelijk.
3. zweinstein is onzichtbaar voor dreuzels zonder magische eigenschappen |
_________________ “Get back here, Potter! I want to see your face when I kill you! I want to see the light leave your eyes!” -Voldemort |
|
|
|
muisS
7e jaars
Verdiend:
175 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 31, 2007 9:55 |
|
Ja, ik denk ook wat Vitsch zegt. Het kan niet uitlekken dooor die vergeteheidsspreuken. enz. En uilen, tja, dat weet ik niet.. |
_________________ <3 Ron/Hermoine |
|
|
|
Lady des Champs
5e jaars
Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 31, 2007 10:43 |
|
Nou, als je echt Dreuzel bent, dus als je nooit in aanraking bent geweest met magie omdat je ouders dat niet kennen en kunnen, dan zal het best wel vreemd zijn als je zo'n brief kreeg. Maar ik denk dat de verzenders van de brief (en de uil) daar ook wel aan gedacht hebben, en er iemand achteraan sturen. Net als bij Harry, toen kwam Hagrid op bezoek om hem in te lichten (Harry is dan niet echt een Dreuzel, maar wel in een Dreuzelgezin opgegroeid zodat hij helemaal niets van de toverwereld heeft meegekregen). Ook zou deze Tovenaar of Heks ook de ouders of verzorgers van de aankomende Heks of Tovenaar moeten inlichten.
Ik denk dus dat die 'Dreuzels' iemand mee krijgen, en dat ze op die manier informatie krijgen over de wereld die ze gaan betreden. Dus waarschijnlijk gaat er ook iemand mee naar de Wegisweg; hoe komen ze anders aan spullen, hoe komen ze anders op de Wegisweg, hoe krijgen ze anders een bankrekening van Goudgrijp (misschien wisselen ze Dreuzelgeld om voor Tovenaarsgeld).
Kortom, ik denk dat de Tovenaarswereld hier wel rekening mee gehouden heeft, en dit is het simpelste wat ik kan verzinnen. |
_________________ Blimey. |
|
|
|
seantogood
2e jaars
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 01, 2007 2:18 |
|
ja maar iedereen kan toch bij wegisweg komen want is toch niet ontzichtbaar..en een of andere dreuzel komt straks bij de wegisweg dan ziet het toch ook ..of kunnen dreuzels daar niet komen ???is dat ook ontzichtbaar voor dreuzels..net als hogwarts |
_________________ Harry potter wordt oud!!! |
|
|
|
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 01, 2007 8:01 |
|
Hogwarts is niet "onzichtbaar" voor Dreuzels. Als je goed in de boeken leest zegt Hermione dat Dreuzels een ruïne zien met een bord waarop staat: "PAS OP! VALLEND GESTEENTE! VERBODEN TOEGANG!"
Of zoiets dergelijks. En inderdaad: Dreuzels kunnen de The Leaky Cauldron en Diagon Alley niet zien ^^. |
|
|
|
vitsch
1e jaars
Verdiend:
226 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 01, 2007 9:05 |
|
Addiie schreef: | Hogwarts is niet "onzichtbaar" voor Dreuzels. Als je goed in de boeken leest zegt Hermione dat Dreuzels een ruïne zien met een bord waarop staat: "PAS OP! VALLEND GESTEENTE! VERBODEN TOEGANG!"
Of zoiets dergelijks. En inderdaad: Dreuzels kunnen de The Leaky Cauldron en Diagon Alley niet zien ^^. |
volgens mij kunnen ze the Leaky Cauldron wel zien, alleen is het zodanig klein dat het bijna niet opvalt in de grote stad (stond zo in het boek als ik me niet vergis). En voor naar de wegisweg te geraken moet je eerst een soort van geheime tikcombinatie doen met je toverstok op de een muur,maar er zijn ook andere manieren om daar te geraken
EDIT: verschijnselen en door de openhaard (boek 2). |
_________________ “Get back here, Potter! I want to see your face when I kill you! I want to see the light leave your eyes!” -Voldemort
Laatst aangepast door vitsch op Wo Aug 01, 2007 9:50; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 01, 2007 9:17 |
|
Ah wel? Wat voor andere manieren dan om in Diagon Alley te komen? En Dreuzels kunnen The Leaky Cauldron niet zien, dat staat duidelijk in het boek, want ze lopen er allemaal rechtstreeks langs. |
|
|
|
alwaysXme
Dreuzel
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 01, 2007 13:39 |
|
seantogood schreef: | ja maar iedereen kan toch bij wegisweg komen want is toch niet ontzichtbaar..en een of andere dreuzel komt straks bij de wegisweg dan ziet het toch ook ..of kunnen dreuzels daar niet komen ???is dat ook ontzichtbaar voor dreuzels..net als hogwarts |
dreuzels kunnen de lekke ketel niet zien, dit is de doorgang naar de wegisweg dus kunnen ze ook niet op de wegisweg komen |
|
|
|
|
Annika
Dreuzel
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 01, 2007 15:00 |
|
Maar op een gegeven moment waren Hermione en haar ouders toch ook in Diagon Alley om idd Mugglegeld te wisselen (wat mr. Weasly geweldig vond).
Waarschijnlijk krijgen muggleborns extra uitleg bij de brief, of misschien dat hun ouders van tevoren ingelicht worden door een witch of wizard van hogwarts, vanaf hun 6e is namelijk al zo ongeveer duidelijk dat ze magische gaven beheersen.
Niet spoileren! |
_________________ Laten we lekker link gaan doen |
|
|
|
seantogood
2e jaars
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 01, 2007 19:26 |
|
Annika schreef: | Maar op een gegeven moment waren Hermione en haar ouders toch ook in Diagon Alley om idd Mugglegeld te wisselen (wat mr. Weasly geweldig vond).
Waarschijnlijk krijgen muggleborns extra uitleg bij de brief, of misschien dat hun ouders van tevoren ingelicht worden door een witch of wizard van hogwarts, vanaf hun 6e is namelijk al zo ongeveer duidelijk dat ze magische gaven beheersen.
Niet spoileren! |
o ja dat vroeg ik me ook af in deel 2 was dat zo...
ik denk als je kind een tovernaar is dat je dan als ouders ook wordt toegelaten of dat je die gaven een beetje mee krijgt.. |
_________________ Harry potter wordt oud!!! |
|
|
|
DutchHermione
2e jaars
Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 01, 2007 22:53 |
|
seantogood schreef: |
ik denk als je kind een tovernaar is dat je dan als ouders ook wordt toegelaten of dat je die gaven een beetje mee krijgt.. |
De ouders van Hermelien worden toegelaten he, dus in dit geval zijn er wel dreuzels op de Weg-is-weg.. maar niet zomaar elke dreuzel..
Er is natuurlijk nog een punt; wie zou je geloven als je zegt dat je dochter een heks is die naar een toverschool gaat? |
_________________ Duty? No... I would have you smile again, not grieve for those whose time has come
I do not believe this darkness will endure. |
|
|
|
Nevodeon
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 02, 2007 0:20 |
|
Laat ik eens proberen te reageren op zoveel mogelijk in jouw post.
Als een Muggleborn een brief krijgt van Hogwarts, komt daar ook gelijk een inlichting bij. Kijk maar naar Harry (Hagrid) en Tom Riddle (Dumbledore zelf). Er komt dus iemand langs bij mensen die niet weten van hun krachten, om hun te vertellen wat er aan de hand is, wat er gebeuren gaat, et cetera.
De Mugglebussen rijden niet rechtstreeks naar Diagon Alley, natuurlijk, maar dicht er in de buurt. The Leaky Cauldron is alleen zichtbaar voor Wizards en Witches, dus mensen met magische krachten, which includes Muggleborns. Zij kunnen zeer waarschijnlijk hun ouders ook wel meetrekken naar de winkel die zij niet zien, maar de magische wel.
Een hele boel dingen uit jouw theorie slaan dus weer op mijn reactie van inlichting, bovenaan.
De Muggle-ouders zullen wel weten dat ze niet op Hogwarts kunnen komen, door middel van de voorlichting. Ze zullen dmv brieven proberen om de kinderen naar hun te krijgen, ipv naar ze toe te gaan.
Je zegt; Straks weten Muggles er teveel van. Stel, jij zou over straat lopen en zeggen "Mijn broer heeft een brief gekregen en hij zit nu op een tovenaarsschool!" Hoeveel mensen denk je dat jou zouden geloven. Ze gaan je zien als een volslagen idioot, of gewoon als geobsedeerde Harry Potter freak.
En tenslotte. De Muggle (Muggleborn bedoel je, neem ik aan) gaat anderen z'n krachten laten zien. Dit gebeurt. Kijk maar naar Tom Riddle. Hij wist eerst niet van zijn natuur, maar hij werd slecht en moordde Muggles uit. Daar hebben we dan weer Aurors voor, om die mensen in Azkaban te zetten
Any more questions?
@ hieronder;
Je denkt toch niet srsly dat de Leaky Cauldron bestaat. Want dan spam je. |
_________________ My use and value unto you
Are gauged by what you have to do
I mark the hours every one
Nor have I yet outrun the sun
Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it..
Laatst aangepast door Nevodeon op Do Aug 02, 2007 1:01; in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
Kamion
Dreuzel
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 02, 2007 0:57 |
|
Addiie schreef: | Ah wel? Wat voor andere manieren dan om in Diagon Alley te komen? En Dreuzels kunnen The Leaky Cauldron niet zien, dat staat duidelijk in het boek, want ze lopen er allemaal rechtstreeks langs. |
Ik kan dit bevestigen.
Ik stond een week geleden nog op Charing Cross in Londen en echt
geen Leaky Cauldron te zien.
en ik heb echt gezocht.
Alleen maar een heel druk kruispunt by Trafalgar Square
|
|
|
|
|
Nevodeon
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 02, 2007 1:30 |
|
Okay, I shall go on.
No problemo.
Niet elke leerling is Muggleborn. Er zijn ook nog een heleboel leerlingen die wel een Witch als moeder hebben of een Wizard als vader, of beide. Of misschien ergens een magisch iemand in de familie. Er zijn geen duizenden die inlichting nodig hebben.
En besides, ik geloof niet dat het 1000 per jaar zijn. Zo groot is Hogwarts ook weer niet.
De ouders zien de ingang van de Leaky Cauldron niet. Je zou het kunnen zien als dat elke Muggleborn een Secret Keeper is, zoals Peter bij James en Lily en zoals Dumbledore bij Sirius' huis.
Zodra de Muggleborn zijn of haar ouders meetrekt naar de Leaky Cauldron, of er zelfs maar van hoort, kan hij het blijkbaar ook zien, zoals te merken is bij Mr en Mrs Granger.
Zelfs als ze niets zien dan ruines, dan is het nog fijn voor de Muggleborns om hun ouders mee te hebben in zo'n onbekende plek.
Jada jada jada, we shall go on.
Excuses, ik had het verkeerd begrepen. Ik denk dat er inderdaad wel een kans is dat iemand dat doen, maar waarom zou je dat doen. "Pff, stomme school waar ik heb geleerd wat ik eigenlijk ben. Ik ga Muggles vertellen wat ik eigenlijk ben." Ik bedoel.. Come on.. Dan ben je toch out of your mind, niet?
Any questions? |
_________________ My use and value unto you
Are gauged by what you have to do
I mark the hours every one
Nor have I yet outrun the sun
Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it.. |
|
|
|
|