Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Magische Schilderijen en Foto's Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Asha
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: In Rajasthan waar 'Asha' een sterke drank is. *hips*

Asha is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 05, 2004 20:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vroeg mij het volgende al een tijdje af:

Foto's kunnen niet praten maar schilderijen wel. Hoe zou dat komen?

Misschien omdat:

De foto's zijn momentopnamens maar schilderijen niet. Zij staan voor het hele leven van die persoon.


Zou er niet een schilderij van Sirius kunnen worden gemaakt zodat Harry met hem kan praten?

Schijnbaar hebben schilderijen ook emoties. (De blijheid van de portretten als Perkamentus in boek 5 weer terug is en het verdriet van Firminus Nigellus).

Hoe komen ze aan die emoties? Zou misschien de ziel van die personen in het schilderij zitten?




Profiel bekijkenStuur privébericht
Vivica
Oude Forumnaam: vivica Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels


Vivica is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 05, 2004 20:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een goede vraag Asha.
Dar ga ik even heel diep over nadenken.

Het zou misschien wel werken een schilderij van sirius maken. Het zou eigenlijk heel onlogisch zijn als het niet zo was.
Ik denk dat het heel logisch is als er op een of andere manier de essenie, misschien de ziel van een persoon gedeeltelijk in een schilderij word vast geledg.
Dat zou wel de gevoelens en het praten van de schilderijen verklaren.

Ik vind het heel goed mogelijk.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Sambora
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Gekkehuus...

Sambora is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 05, 2004 21:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind het zobiezoo raar dat ze een bewegend schilderij kunnen maken... wat voor zoort verf gebruiken ze,,,? hoe weet het verf wat een tovenaar is en wat een stuk meubilair is...? hoe kan verf praten...?

ooo en als zo'n geschilderd persoon beweegt is er een achtergrond... ook waar het persoon stond... eigenlijk zou er dan een ongeverft sillouet moeten ziijn...!





_________________
You know, you remind me of a poem I can't remember, and a song that may never have existed, and a place I'm not sure I've ever been to

- Don't You Know Who I Think I Am -
Profiel bekijkenStuur privébericht
Mrs. J. Potterr
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: I'm A Marauderr! ... Departement Van Mystificatie

Mrs. J. Potterr is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 05, 2004 21:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het klinkt wel allemaal heel raar , als je er zo over na gaat denken.

Ik denk in ieder geval niet, dat er een Schilderij van Sirius gemaakt kan worden,
omdat het Schilderij dan gemaakt moet worden terwijl hij erbij is.

Misschien, dat mensen, van wie een schilderij gemaakt is,
als zij sterven, hun geest nog voortleeft in het schilderij.
Dat lijkt mij de enige logische verklaring.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas


Verdiend: 627 Sikkels
Woonplaats: New New York

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2004 12:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja ik denk ook dat het schilderij gemaakt moet worden als de persoon in kwestie nog leeft, anders kan zijn ziel er waarschijnlijk niet ingestopt worden.
je kunt nu niet meer bij zijn ziel, want hij is dood (?) en wie weet waar zijn ziel is??? misschien achter het gordijn maar ja...

en wat de verf betreft, ik denk dat ze eerst gewoon een schilderij maken en het daarna beheksen of zo, met een soort spreuk waarmee een deel van de ziel van de persoon in kwestie in het schilderij stoppen of zo...





_________________
    I'm a TIMELORD.
Profiel bekijkenStuur privébericht
piepekoe
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 49 Sikkels
Woonplaats: aalst, belgie

piepekoe is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2004 15:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

maar de personen in de schilderijen zijn toch geesten (of niet???) dus moet eerst de persoon kiezen om een geest te zijn en dan in een portret verder te "leven".
het zou heel goed kunnen dat ik mij vergis hoor maar dit is het eerste dat in mij opkwam toen ik las




Profiel bekijkenStuur privébericht
Bietje
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 128 Sikkels
Woonplaats: TARDIS

Bietje is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2004 16:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, idd ik had daar ook al over nagedacht, dat er misschien van Sirius een schilderij zou zijn, zodat Harry daarmee kon praten. Maar ik denk idd ook dat dat schilderij gemaakt moet zijn, terwijl die persoon nog leefde, anders kunnen ze van iedereen wel schilderijen maken, inclusief Lily en James, dus ik denk niet dat je zomaar een schilderij van een dood iemand kan maken.
Maar we weten het natuurlijk nooit.. misschien is er al een schilderij van Sirius? Ik bedoel, het is een Black, en misschien hebben ze in zijn jonge jaren wel een schilderij van Sirius laten maken.. er is toch ook een schilderij van zijn moeder..




Profiel bekijkenStuur privébericht
Sylvia
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 47 Sikkels


Sylvia is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 07, 2004 10:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

dat van die emoties werkt volgens mij net zo als het bewegen. ik bedoel, onze schilderijen/foto's kunnen ook niet bewegen, en hebben ook geen gevoelens. het zijn dingen. maar die tovenaars dingen, zijn als het ware levend, ze kunnen bewegen, communiseren, ze hebben emoties. ik denk dat het een soort van cloonen zijn van degene die ze uitbeelden, kopieen zeg maar, maar dan achter een lijstje.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Yami
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 21 Sikkels
Woonplaats: in een huis tuurlijk en niet in een kartonnen doosje

Yami is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 07, 2004 16:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou asha je hebt wel eens gelijk. Meestal hoor je dat de schilder zijn emoties in zijn schilderij legt en bij foto's doen ze dat niet want de foto staat voor de emotie. Maar het zou tof zijn dat er zo'n schilderij is van James, Lilly en Sirius

greetz Yami Twisted Evil





_________________
voor een leuke babbel over van alles en nog wat of over je problemen, dan kan je hier wel wezen: de hpf-chat
Profiel bekijkenStuur privébericht
Blesseuh
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels


Blesseuh is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 07, 2004 17:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat er dus geen schilderij van Sirius kan worden gemaakt. De schilderijen die in Zweinstein hangen zijn meestal toch ook van bekende personen, of ben ik mis? Nou, bekent niet, maar toch belangrijk om het zo maar te zeggen. In Perkamentus' kantoor hangen toch ook portretten van oude schoolhoofden? Dat wil ik ermee zeggen.
Het zou natuurlijk fijn zijn àls er een schilderij van Sirius gemaakt werd. Maar het lijkt mij nogal onlogisch. Toch vind ik dit een hele goeie redenering, maar het lijkt me niet dat Rowling zoiets in haar boeken zet.

-x-x-x- Blesseuh -x-x-x-




Profiel bekijkenStuur privébericht
Asha
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: In Rajasthan waar 'Asha' een sterke drank is. *hips*

Asha is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 07, 2004 20:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat is waar. Maar aan de andere kant: het is op zich niet onlogisch om zo'n schilderij te maken aangezien er van de meeste Zwarts-familieleden een schilderij is gemaakt.

Nog meer denkvoer:

Misschien dat schilderijen pas tot leven worden gewekt wanneer een persoon dood is. (Ik heb in ieder geval nog geen schilderijen gezien waarvan de afgebbelde leefde)

Wat het idee ook versterkt dat de 'ziel' in het schilderij zit is het feit dat portretten nooit op twee plaatsen tegelijk zijn.

En dan hebben we nog de foto's op de kamer van Smalhart. Dit zijn foto's van iemand die leeft en ze hebben de karaktertrekken van Smalhart (ze dragen haarnetjes en krullen hun haar)

Verder lijken foto's ook emoties te hebben. Was Percy -in boek 5- volgens Harry niet boos uit de lijst weggelopen?




Profiel bekijkenStuur privébericht
Yami
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 21 Sikkels
Woonplaats: in een huis tuurlijk en niet in een kartonnen doosje

Yami is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 07, 2004 20:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik bedoelde met de foto's dat die zelf de emotie toonde en bij de schilderij schilderde de schilder met zijn emotie maar ja er is toch een schilderij met een levende geweest in hp smallhart *late reactie* Embarassed

Smile greetz Yami





_________________
voor een leuke babbel over van alles en nog wat of over je problemen, dan kan je hier wel wezen: de hpf-chat
Profiel bekijkenStuur privébericht
Sambora
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Gekkehuus...

Sambora is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 07, 2004 21:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Asha schreef:
Dat is waar. Maar aan de andere kant: het is op zich niet onlogisch om zo'n schilderij te maken aangezien er van de meeste Zwarts-familieleden een schilderij is gemaakt.

Nog meer denkvoer:

Misschien dat schilderijen pas tot leven worden gewekt wanneer een persoon dood is. (Ik heb in ieder geval nog geen schilderijen gezien waarvan de afgebbelde leefde)

Wat het idee ook versterkt dat de 'ziel' in het schilderij zit is het feit dat portretten nooit op twee plaatsen tegelijk zijn.

En dan hebben we nog de foto's op de kamer van Smalhart. Dit zijn foto's van iemand die leeft en ze hebben de karaktertrekken van Smalhart (ze dragen haarnetjes en krullen hun haar)

Verder lijken foto's ook emoties te hebben. Was Percy -in boek 5- volgens Harry niet boos uit de lijst weggelopen?


smalhart had een schilderij... waarop hij beweegt, en hij leeft nog... dus die schilderijen zijn er wel... ( dvd als smalhart zich voorsteld aan de klas )





_________________
You know, you remind me of a poem I can't remember, and a song that may never have existed, and a place I'm not sure I've ever been to

- Don't You Know Who I Think I Am -
Profiel bekijkenStuur privébericht
Roi
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels


Roi is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 08, 2004 23:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mischien moet er een beetje bloed van de desbetreffende persoon gemengt worden in de verf ?




Profiel bekijkenStuur privébericht
Sambora
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Gekkehuus...

Sambora is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 08, 2004 23:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

beetje satanisch... Twisted Evil maar ik denk niet dat het zo gaat... misschien gaan ze met de tovestok over het deel dat moet bewegen ofzo...

er was ook ooit een aflevering van de adams family ( niet adam curry en patricia paay, maar de echte adams family ) en daar gebruikte ze specialy verf... gewone erf voorde gewone dingen... en levende verf voor dingen die moesten leven... maar het ding dat ze geverft hadden kwam van het doek af... Confused





_________________
You know, you remind me of a poem I can't remember, and a song that may never have existed, and a place I'm not sure I've ever been to

- Don't You Know Who I Think I Am -
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer