Poll :: Wat vind je van deze films? |
Barsslecht ! |
|
5% |
[ 2 ] |
Gaat wel |
|
7% |
[ 3 ] |
Heb wel betere gezien |
|
12% |
[ 5 ] |
Enorm leuk 1 van mijn favorieten ! ^^ |
|
74% |
[ 29 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 39 |
|
Auteur |
Bericht |
the corpse bride
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 1:06 |
 |
Omdat er nog geen onderwerp over dit films was heb ik er maar ééntje gemaakt .
Dus hier kun je zeggen :
-Wat je leuk of niet leuk vind in de films
-Of je het mooie films vindt
-Welke film je het mooiste vond
-Enz,...
Dus hier alle films van Tim Burton op een rijtje ::
-Corpse Bride (2005)
-Charlie and the Chocolate Factory (2005)
-Big Fish (2003)
-Planet of the Apes (2001)
-The World of Stainboy (2000)
-Sleepy Hollow (1999)
-Mars Attacks! (1996)
-Ed Wood (1994)
-Batman Returns (1992)
-The Nightmare Before Christmas
-Edward Scissorhands (1990)
-Batman (1989)
-Beetle Juice (1988)
-Pee-wee's Big Adventure (1985)
-Frankenweenie (1984)
-Luau (1982)
-Vincent (1982)
-Stalk of the Celery (1979)
-The Island of Doctor Agor (1971)
Als dit onderwerp overbodig is mag ie weg hoor {-.-"} |
_________________ Tell me what you cherish most. Give me the pleasure of taking it away.
Laatst aangepast door the corpse bride op Do Dec 28, 2006 15:56; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 13:35 |
 |
Je vergeet The Nightmare Before Christmas...
Die en Edward Scissorhands zijn m'n favorieten.
Ik heb lang niet al zijn films gezien, maar hij heeft wel een hele aparte fantasie moet ik zeggen. Erg leuke en originele verhalen, maar Charlie and the Chocolate Factory vond ik verschrikkelijk slecht. Ik heb 'm met moeite af kunnen kijken. |
_________________ glad to help
glad to get you high
i hope that should send you
through the f**king sky |
|
  |
 |
Ry-rahrr
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
112 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 13:52 |
 |
Tim Burton is echt een van mijn favoriete directors(samen met Gus van Sant en Quentin Tarentino ^^.).
Hij heeft gewoon een hele fijne stijl qua filmen en dingen weergeven. Die hele duistere ondertoon die erin zit, die vind ik echt heel mooi.
Ik denk dat mijn favoriete films van hem Vincent is. Ik adore Vincent ^__^ Ik weet niet, ik vind het een heel apart verhaal, het is mooi weergegeven, stop-motion-picture(dikke pluspunt!) en gewoon heel poëtisch.
Ook hou ik van zijn boek 'The Melancholy Life of Oysterboy and other stories'. Hij heeft dat zelf geschreven en geïllustreerd. Echt prachtig gewoon. |
_________________ Dorian Gray: "I've lived long enough to see the future become history." |
|
  |
 |
Tarantallegra
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
129 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 19:21 |
 |
Tim Burton is een topvent. Die man is echt briljant. Hij heeft gewoon zo'n eigen stijl en kijk op dingen. En die spreekt mij aan. Goed, Planet of the Apes vond ik dan persoonlijk iets minder maar verder mogen eigenlijk alle werken van hem er best wezen. ^^
The Island of Doctor Agor, Houdini, Stalk of the Celery Monster, Doctor of Doom, Luau, Hansel & Gretel, Aladdin and his Wonderful Lamp & Ja/tGP heb ik nog nooit gezien dus die zijn niet meegenomen in deze constatering. ;-]
Hij is heeft een geweldige stijl, is origineel en zijn humor.. Prachtig. Echt, films als PeeWee, Mars Attacks! en Beetlejuice kan ik gewoon heerlijk dubbel omliggen. Daarnaast vind ik hem persoonlijk best artistiek; Zijn films zijn niet alleen films, maar ook kunstwerkjes op zich Vind ik dan. Yay. Ik noem een Edward Scissorhands, een Sleepy Hollow, een CatcF, een Big Fish, etcetera. Dat zijn niet zomaar films, daar zit veel meer in. Al zijn het maar van die details weetje (: Hoe een huis eruit ziet, waar het staat, een vogeltje, kleuren, dat soort dingetjes, daar kan je al zoveel mee zeggen. Je blijft gewoon nieuwe dingen ontdekken.
Anyhow. Voordat ik niet meer ophoud met blaten...
Favorietje blijft voor mij toch wel Ed Wood ("The one Burton will be remembered for" Door mij toch in ieder geval). Ik vind het gewoon heel knap hoe deze film gemaakt is. Ten eerste al in het zwart-wit, ten tweede een geweldig staaltje acteerwerk, ten derde vind ik dat de film een hele warme sfeer heeft, en tegelijkertijd ook haunting is (omg, die soundtrack fits so perfectly). Dat vind ik gewoon knap. De film op zich is gewoon helemaal uniek. <3 Juweeltje.
"Pull the String! Pull the String!"
Verder staat het korte filmpje Frankenweenie bij mij hoog aan de lijst. Ik heb echt iets met dat soort films. Frankenweenie kan ik echt honderd keer kijken, zo geweldig origineel. Okee, het verhaal misschien niet, maar kom op. De uitvoering er van. Geweldig toch. <3
En dan zijn stopmotionwerken..... moet ik daar nog iets over zeggen? Burton is gewoon de koning van de stop motion Klaarrrr. |
  |
 |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 20:03 |
 |
Laat ik eerst even duidelijk maken dat ik een gigantische fan van Tim Burton ben <33 Die vent is echt een voorbeeld voor me; als ik inspiratie nodig heb voor iets dan kijk ik gewoon een film van hem en bingo! Inspiratie xD
Ik ben het helemaal eens met Tarantallegra. Hoewel ik ook niet al zijn films heb gezien ben ik op basis van alles wat ik heb gezien helemaal weg van hem.
Hij is echt geweldig artistiek en heel anders dan anderen. Hij maakt niet alleen een film, maar hij creëert een hele wereld. Als je een film van hem ziet weet je gewoon meteen dat hij het gedaan heeft. Er zijn altijd wel aanwijzingen waardoor je kunt zien dat het een typische Burtonfilm is. Dat vind ik echt geweldig. Hij heeft echt iets eigens.
Dingen die heel typerend voor Burton zijn, zijn: skeletten, bomen met vreemde vormen, silhouetten, vogelverschrikkers, vaak wederkerende cast (bijv. Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Christopher Lee, Winona Ryder), schaduwen, hoofdpersonen zijn meestal outcasts (of in ieder geval 'anders'), strepen, spiralen, opkrullende randen en sterk overdreven sets. Met dank aan Wikipedia ^^
De films van Tim Burton die ik het aller- allerleukst vind (van de films die ik gezien heb):
- The Nightmare Before Christmas
- Sleepy Hollow
- Edward Scissorhands
- Frankenweenie
- Vincent
Vooral The Nightmare Before Christmas is voor mij een heel typisch voorbeeld van een Burtonfilm, waarschijnlijk mede omdat dat de allereerste Burtonfilm was die ik ooit zag :') En omdat mijn favo Burtonkarakter erin voorkomt (Jack Skellington). Én omdat er prachtige liedjes in voorkomen xD Maar dat is in Corpse Bride ook zo (met dank aan Danny Elfman, die overigens ook heeeeeel vaak met Burton samenwerkt).
Ik ben trouwens verschrikkelijk benieuwd naar Burtons nieuwe film, Sweeney Todd. Ik heb hele interessante dingen gehoord (waaronder dat Johnny Depp en Helena Bonham Carter de hoofdrollen hebben gekregen en dat ze gaan zingen <33). Ik wacht met smart af ^^ |
 |
Pieper
Grote Zaal Hoofdmonitor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 29, 2006 14:48 |
 |
Hermione Granger schreef: | Je vergeet The Nightmare Before Christmas... |
Nightmare before Christmas, ik had laatst in de Humo gelezen dat Burton daar maar heel weinig (tot niks) aan gedaan had.
Ze wouden gewoon heel graag dat ze er zijn naam op konden plakken.
Hij was maar vijf keer in de studio zelf geweest of zoiets. |
  |
 |
Tarantallegra
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
129 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 29, 2006 15:15 |
 |
Pieper schreef: | Hermione Granger schreef: | Je vergeet The Nightmare Before Christmas... |
Nightmare before Christmas, ik had laatst in de Humo gelezen dat Burton daar maar heel weinig (tot niks) aan gedaan had.
Ze wouden gewoon heel graag dat ze er zijn naam op konden plakken.
Hij was maar vijf keer in de studio zelf geweest of zoiets. |
Uhm, zonder Timmeh was die film er echt niet geweest. Het verhaal is gebaseerd op een gedicht dat Tim ooit schreef. De characters zijn gebaseerd op Tim's schetsen.
Hij is misschien niet de regisseur maar hij heeft er genoeg contributie aangeleverd om het "Tim Burton's The Nightmare Before Christmas " te mogen noemen denk ik. |
  |
 |
JustxMe
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 30, 2006 20:51 |
 |
Ik vind hem echt heel goed. Zijn humor enzo,.
Ik denk dat ik hem ken van het boekje zoals Ry-rahrr als zei.
De zwartgallige dood van oesterjongen & andere verhalen.
Ik heb hem nu hier voor me liggen en ik hou van die verhaaltje/versjes. Ik vind de tekeningen ook erg mooi.
Mijn favoriete films zijn toch wel Nightmare before Christmas, Corpse Bride en Edward Scissorhands.
Ik lief die filmen. Ook wil ik heel graag nog Sleepy Hollow zien! Ds die ga ik binnenkort huren van de videotheek [a].
Maar ik vind de humor van Tim echt heel erg geestig, galgen humor.
En ik ben erg benieuwd naar zijn nieuwe film. Ik lees net dat Johnny daar ook in speelt en gaat zingen [a]Yeah, ik vind het altijd zo leuk dat er meetsla wel terugkerend Acteurs/actrices in zijn. Dat maakt het leuk en goed. Dus ik vind het een top vent! |
 |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 30, 2006 20:58 |
 |
JustxMe schreef: | IIk lief die filmen. Ook wil ik heel graag nog Sleepy Hollow zien! Ds die ga ik binnenkort huren van de videotheek [a]. |
Misschien wel even handig om te weten: op woensdag 3 januari 2007 wordt Sleepy Hollow op televisie uitgezonden (: Op Canvas, om 20.50 uur.
Johnny Depp reist als eigenzinnige detective aan het eind van de achttiende eeuw naar een slaperig plaatsje in New England om de bloedige mythe van Sleepy Hollow te onderzoeken. Burgervader Van Tassel (Michael Gambon - die ook in HP speelt!), notaris Steenwyck (Jeffrey Jones) en andere notabelen staan machteloos tegenover een moordenaar zonder hoofd, die bij nacht en ontij slachtoffers maakt onder de bevolking. Hulp uit de grote stad arriveert in de eigenzinnige persoon van Ichabod Crane (Depp).
^^ |
 |
JustxMe
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 01, 2007 14:16 |
 |
Pottergirl schreef: | JustxMe schreef: | IIk lief die filmen. Ook wil ik heel graag nog Sleepy Hollow zien! Ds die ga ik binnenkort huren van de videotheek [a]. |
Misschien wel even handig om te weten: op woensdag 3 januari 2007 wordt Sleepy Hollow op televisie uitgezonden (: Op Canvas, om 20.50 uur. |
Oeh, dankje! Nou even uitvinden of we Canvas hebben, vast wel maar heel erg bedankt. Kan ik hem eindelijk zien!
Want ik heb er best veel van gehoord en de meeste vinden hem erug goed en de beste film van Tim enzo. Dus ik wil hem gewoon graag zien en nu door jou kan ik dat. [Klinkt soapachtig maarja, t is zo C;
Dus nogmaal Bedankt [a] |
 |
*Merenwen*
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 01, 2007 18:30 |
 |
Ik ben ook een erg grote fan van Meneer Burton. De sets, muziek, personages, humor. Ik hou er gewoon van.
Pottergirl heeft eigenlijk alles al opgenoemd wat leuk is aan alles wat hij doet dus veel heb ik niet meer te vertellen.
Ik vind het heerlijk dat hij steeds dingen terug laat komen in zijn films, bepaalde dingen die typerend zijn voor hem, en dan toch telkens is het zo heerlijk orgineel.
Mijn favoriete Burton films zijn
Sleepy Hollow
The Nightmare Before Christmas
Charlie and the Chocolat Factory
Edward Scissorhands
En nog wel meer hoor, maar dan kun je net zo goed het hele film lijstje neer dumpen want al zijn films zijn enorm leuk om te zien. Ik hoop dat ik binnen een paar jaar een sjieke collectie heb van zijn films want als je niet één film van hem in je collectie hebt zitten is deze niet compleet. Tenminste, dat is mijn mening dan :D |
_________________ LET THEM EAT CAKE
qu'ils mangent de la brioche. |
|
  |
 |
Magisch-Eendje
5e jaars

Verdiend:
133 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 01, 2007 20:29 |
 |
Tim Burton is heilig <3. Hij schonk mij iet heel moois: Corpse Bride ^___^! Dat is echt by far mijn meest favoriete film, hij is gewoon zo leuk o_o. Alleen erg kort, maar *als ik het goed heb* 74 minuten u_u .Stop-motion vind ik sowieso heel mooi, zoveel mooier dan 3d computer animaties. Het heeft ook iets heel schattigs en ontroerends (Victor! *squee*) en dat einde is echt heel mooi. Ik hoor trouwens dat heel veel mensen vonden dat Victor met Emily had moeten trouwen, maar dat vind ik dus echt NIET. Dat idee is gewoon... naar. Dezelfde naarheid als Harry/Hermelien zegmaar, het klopt gewoon niet >.< Ik ship Victor/Victoria *woot*.
Andere favorieten zijn Edward Scissorhands en Big Fish. Heel mooi enzo. Edward is zo lief <3. Dat einde van Big Fish vond ik ook heel ontroerend. Ik moest bijna huilen xD |
_________________ Shut up! You're being rescued, so stop babbling! You should go cower in the corner, shiver in fear, and scream 'Help! Help! |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 03, 2007 20:21 |
 |
Pottergirl schreef: | JustxMe schreef: | IIk lief die filmen. Ook wil ik heel graag nog Sleepy Hollow zien! Ds die ga ik binnenkort huren van de videotheek [a]. |
Misschien wel even handig om te weten: op woensdag 3 januari 2007 wordt Sleepy Hollow op televisie uitgezonden (: Op Canvas, om 20.50 uur.
Johnny Depp reist als eigenzinnige detective aan het eind van de achttiende eeuw naar een slaperig plaatsje in New England om de bloedige mythe van Sleepy Hollow te onderzoeken. Burgervader Van Tassel (Michael Gambon - die ook in HP speelt!), notaris Steenwyck (Jeffrey Jones) en andere notabelen staan machteloos tegenover een moordenaar zonder hoofd, die bij nacht en ontij slachtoffers maakt onder de bevolking. Hulp uit de grote stad arriveert in de eigenzinnige persoon van Ichabod Crane (Depp).
^^ |
Yay dankje. Hij is er zo op, en ik ga hem zo kijken. Het lijkt me wel een leuke film. Bedankt voor het melden.
Om het toch nog een beetje ontopic te houden en om dit bericht niet als spam te laten lijken. Ik heb nog nooit films van hem gezien. Niet omdat ik ze niet leuk vind. Maar simpel omdat ik gewoon nooit films kijk. Maar daar komt dus verandering in ^^ |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Blijerd
Happy to kill

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 04, 2007 12:21 |
 |
Ik aanbid de meeste films van Tim Burton. Ik heb ze niet allemaal gezien, maar wel genoeg om te zeggen dat hij een briljante regiseur is. Mijn favorieten van hem zijn niet de standaard favorieten als Edward Scissorhands en Nightmare Before Christmas, maar eerder films als Beetle Juice en Big Fish.
Films als Corpse Bride en dergelijke trekken me niet echt. |
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld! |
|
  |
 |
eva(nna)
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
147 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 04, 2007 13:23 |
 |
ik heb gistere sleepy hollow gezien en ik vond die bijna geweldig,(mss ook omdat ik fan ben van depp)
En oom herman wordt vermoord en perkie doet ook mee
alleen heeft hij een hele slechte vrouw...
de rest van zen films die ik al gezien heb vind ik ook tof
(maar vooral die met depp ) |
_________________ Never forget, never forgive..
sweeney todd XD |
|
  |
 |
|
|