Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Alan Rickman (Severus Snape) 2 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Birmingham

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 21:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo allemaal,

Door de grote populariteit van meneer Rickman is ons vorige topic uit z'n voegen gebarsten. Hier dus het mooie nieuwe topic over deze wonderbaarlijke acteur (in zowel uiterlijk als...vocaal...)
Bespreek in dit topic wat je van Alan vind in z'n rol van Snape. Maar twijfel niet om hier ook te bespreken wat Alan nog meer uitspookt naast Harry Potter.
Laat dit een ontmoetingsplaats worden voor alle Alan aanbidders Wink

Haven Fun

Image





_________________
    OH MY GOD, I can't believe I've never been this far away from home!
    "Be still be calm be quiet now my precious boy
    don't struggle like that or I will only love you more"


    Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 12:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tuurlijk, een nieuw vers Topic van deze geweldige personage^^ Ik heb hier een plaatje van een personage uit Underworld. "Kraven" Ik vind dat hij in die film wat van Snape af heeft, alleen is Kraven dan iets jonger. Ik zie hem als een soort "jongere"Snape in de HP Films. Natuurlijk lijkt hij niet op Alan, maar in Snape wel love Severus love Kraven love

Image





_________________
†Het geluk van de vampiers is met ons!!†

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!


( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 424 Sikkels


Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 13:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Woohoot! Een nieuw topic waar ook ik mijn interesses in Alan Rickman kan uiten.

So guess what. I love him ^^

Well. Eerst had ik helemaal niks met Alan Rickman, maar wel met het personage in de Harry Potter boeken, Severus Snape. Jup. Uiteindelijk zocht ik ooit eens wat plaatjes van hem op internet om te ver-ava'en en toen ontdekte ik veel meer over hem en raakte ik een beetje in hem geïnteresseerd. Je zou kunnen zeggen dat ik hem pas echt leuk ging vinden toen ik de derde film zag en hij zo evil, zo'n geweldige stem en uiterlijk had dat ik wel moest bezwijken. And yay, ik vind hem nog steeds geweldig.

Sommige mensen klagen over zijn pruik en ik vind dat gewoon gezeur. Ik denk dat vooral zijn stem en houding hem zo goed maken. Die stem is gewoon zo intrigerend en griezelig. Allright, that's it.





_________________
Men are stupid.

I'm with you so far..


xD
Profiel bekijkenStuur privébericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 14:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Sommige mensen klagen over zijn pruik en ik vind dat gewoon gezeur. Ik denk dat vooral zijn stem en houding hem zo goed maken. Die stem is gewoon zo intrigerend en griezelig. Allright, that's it.


Oh ik vind zijn pruik en kleren helemaal geweldig opgebouwd, Hij komt ook wel een klein beetje als "vampier' over. ( in de boeken ook hoor! ) En bovendien Alan's stem is gewoon helemaal geweldig in de film. Ik kon zelf geen betere persoon bedenken die Snape zal kunnen spelen.





_________________
†Het geluk van de vampiers is met ons!!†

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!


( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Profiel bekijkenStuur privébericht
~Yasmine~
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: in the Burrow, teasing Won-Won with Fred and George...^^

~Yasmine~ is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 14:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Alan Rickman als Severus Snape erg goed ! Een hele goede Snape is hij in de Hp-films! Wink Ik had eerst ook niet zoveel oog voor Alan Rickman zelf ofzo, maar ik heb hem in andere films zien spelen en hij kan écht goed acteren!=] Maar okeej, Alan als Snape... dat ROCKS gewoon!^^ Ik hoop dat hij in HP 6 ook gewoon weer de rol van Snape zal vertolken, maar dat zal denk ik wel gebeuren.

Anyway, mijn mening over Alan Rickman is dus ''goede acteur''. Wink





_________________

I've been twisting and turning in a space that's too small
I've been drawing the line and watching it fall
You've been closing me in , closing the space in my heart
Watching us fading and watching it all fall apart ♥
Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: The Burrow

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 16:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alan IS Snape. Geen twijfel mogenlijk.
Die sarcastische toon in zijn stem. Om bang van te worden.
En sja, die pruik ... van mij mocht die wel wat vetter zijn en niet zo ... sja ... pluizig maar ach, dat is maar 1 klein dingetje waar ik verder niet zo heel erg op let





_________________
    Weasley is my king.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 424 Sikkels


Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 21:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Citaat:
Sommige mensen klagen over zijn pruik en ik vind dat gewoon gezeur. Ik denk dat vooral zijn stem en houding hem zo goed maken. Die stem is gewoon zo intrigerend en griezelig. Allright, that's it.


Oh ik vind zijn pruik en kleren helemaal geweldig opgebouwd, Hij komt ook wel een klein beetje als "vampier' over. ( in de boeken ook hoor! ) En bovendien Alan's stem is gewoon helemaal geweldig in de film. Ik kon zelf geen betere persoon bedenken die Snape zal kunnen spelen.


Gelukkig. And Thank You Narcissa. Ja. Alan is gewoon OK. Yeah, right, iedereen mens heeft zijn mindere punten maar Alan heeft zoveel ervaring, zo'n Snape-houding. He's great. Oh. En nog 1 ding..

Interview Alan Rickman.

Beetje slecht kwaliteit, verder wel leuk om te zien.





_________________
Men are stupid.

I'm with you so far..


xD
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lily Emma
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: De toverwereld

Lily Emma is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 13:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Oh ik vind zijn pruik en kleren helemaal geweldig opgebouwd, Hij komt ook wel een klein beetje als "vampier' over. ( in de boeken ook hoor! ) En bovendien Alan's stem is gewoon helemaal geweldig in de film. Ik kon zelf geen betere persoon bedenken die Snape zal kunnen spelen.


Jup, hier ben ik het helemaal mee eens. Hij heeft iets vampiersachtig en is precies zoals ik me had voorgesteld in de boeken. Zijn stem klinkt zo... Snape achtig, en zijn haar, OMG die vind ik zo geknipt voor de film! Het ziet er ook aardig vet uit, en dat wordt ook beschreven in het boek Smile En als Snape sarcastische opmerkingen maakt... Dat klinkt zo echt.





_________________
¤...And either must die at the hand of the other, for neither can live while other survives..¤
Pain Like a Heaven
Profiel bekijkenStuur privébericht
snapes_schatteke
6e jaars
6e jaars


Verdiend: 80 Sikkels
Woonplaats: zweinstein

snapes_schatteke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 16:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alan blijfd gewoon de beste acteur die ze ooit hadde kunnen vragen voor de Harry Potter films..

Als ik en vrienden in de bios zitten of thuis zitten en harry potter aan het kijken zijn kunnen we het niet laten om kei har dte roepen "kwijll snape"

helaas dat voor grote ergenis van andere maar in de bios houden we ons nog redelijk in..

-----------------------------

Voor de rest die blik in zijn ogen hoe hij dat doet als hij naar Harry kijkt is gewoon meesterlijk..
Echt zo vol walging dat je gewoon de kriebels in je lijf krijgt.

------------------------------

En het vampier achtige..

Tja er ontbreken alleen nog 2 hoekige tanden aan en het is een vampier..

heerlijk toch hoe mysterieus hij over komt


-------------------------------

Alan rickman = Snape en ik houd van hem hahaha




Profiel bekijkenStuur privébericht
shadowfax
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 32 Sikkels
Woonplaats: Samen met Alan Rickman..Snow Cake eten..:-)

shadowfax is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 18:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hummol schreef:
Narcissa schreef:
Citaat:
Sommige mensen klagen over zijn pruik en ik vind dat gewoon gezeur. Ik denk dat vooral zijn stem en houding hem zo goed maken. Die stem is gewoon zo intrigerend en griezelig. Allright, that's it.


Oh ik vind zijn pruik en kleren helemaal geweldig opgebouwd, Hij komt ook wel een klein beetje als "vampier' over. ( in de boeken ook hoor! ) En bovendien Alan's stem is gewoon helemaal geweldig in de film. Ik kon zelf geen betere persoon bedenken die Snape zal kunnen spelen.


Gelukkig. And Thank You Narcissa. Ja. Alan is gewoon OK. Yeah, right, iedereen mens heeft zijn mindere punten maar Alan heeft zoveel ervaring, zo'n Snape-houding. He's great. Oh. En nog 1 ding..

Interview Alan Rickman.

Beetje slecht kwaliteit, verder wel leuk om te zien.


Erg mooi interview Hummol. Kende het nog niet.
Alan was weer super in dat interview en hij lacht daarin zo lief. Embarassed
* Zwijmelt even verder*

Alan is gewoon Snape. Hij speelt hem zo goed dat ik bijna ga geloven dat hij zo uit de boeken is gestapt. Laughing .

@t Narcissa: Die Kraven heeft idd best veel van Snape weg.





_________________
Rik Mayall and Alan Rickman are the best!!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 424 Sikkels


Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 19:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

shadowfax schreef:
Hummol schreef:
Narcissa schreef:
Citaat:
Sommige mensen klagen over zijn pruik en ik vind dat gewoon gezeur. Ik denk dat vooral zijn stem en houding hem zo goed maken. Die stem is gewoon zo intrigerend en griezelig. Allright, that's it.


Oh ik vind zijn pruik en kleren helemaal geweldig opgebouwd, Hij komt ook wel een klein beetje als "vampier' over. ( in de boeken ook hoor! ) En bovendien Alan's stem is gewoon helemaal geweldig in de film. Ik kon zelf geen betere persoon bedenken die Snape zal kunnen spelen.


Gelukkig. And Thank You Narcissa. Ja. Alan is gewoon OK. Yeah, right, iedereen mens heeft zijn mindere punten maar Alan heeft zoveel ervaring, zo'n Snape-houding. He's great. Oh. En nog 1 ding..

Interview Alan Rickman.

Beetje slecht kwaliteit, verder wel leuk om te zien.


Erg mooi interview Hummol. Kende het nog niet.
Alan was weer super in dat interview en hij lacht daarin zo lief. :oops:
* Zwijmelt even verder*

Alan is gewoon Snape. Hij speelt hem zo goed dat ik bijna ga geloven dat hij zo uit de boeken is gestapt. :lol: .

@t Narcissa: Die Kraven heeft idd best veel van Snape weg.


Thanks. En, ja. Bij hem krijg ik ook altijd het idee dat hij uit de boeken is gestapt. En het grappige is dat hij in 'mijn' interview verteld en laat merken dat hij dat zelf helemaal niet doorheeft. O.. ik ben jaloers op alle mensen die met hem mogen samenwerken [a][/spam]





_________________
Men are stupid.

I'm with you so far..


xD
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot


Verdiend: 529 Sikkels
Woonplaats: Pala Ferry

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 1:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alan Rickman = Sneep!
Dat is ondertussen overduidelijk, en daar is geen twijfel over mogelijk. En wie het tegendeel beweerd, wil enkel origineel uit de hoek komen.

De eerste keer dat ik met Alan Rickman "geconfronteerd" werd, was toen ik nog zeer jong was en ik mijn allereerste Robin Hood-film zag, waarin hij de rol van de Sheriff of Nottingham op zich nam. Het is al een tijdje geleden dat ik die film voor het laatst zag, maar ik herinner me Alan in "Prince of Thieves" als dé sheriff. Alsof die rol op zijn lijf geschreven was. Dus dat betekend dat die man zich gewoon elke keer zo enorm inleeft in zijn rol dat elke rol wel op zijn lijf geschreven is. Hij is gewoon bangelijk goed.

Image Image

Toen hij enkele jaren later opdook als de mysterieuze professor Sneep in de Harry Potter films, herkende ik hem eerst niet. Wat enorm begrijpelijk is. Want hij word steeds het personage, zodat hij het personage is en dus niet vergelijkbaar is met een andere rol uit zijn grote repertoire van meesterwerken.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de boeken pas heb gelezen, nadat ik de eerste film had gezien. Dus Alan was zowiezo Sneep voor mij. Maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat als ik de films later gezien zou hebben, Alan nog steeds de man zou zijn die ik me bij Sneep zou voorstellen. Hij speelt Sneep dan ook niet, hij is Sneep!

En zijn prachtigste fragment vind ik in de allereerste Potter-film. Nadat Anderling het trio geschokt verteld had dat het schoolhoofd niet aanwezig is, komen ze in aanraking met Sneep die hen verdenkt van snode plannen. Dat moment is echt fantastisch. Die stilte, die blik in z'n ogen en die pauzes tussen zijn woorden zijn hemels. En als hij daarna weg slenterd met zijn mantel achter zich aan glijdend, als een vleermuis is echt prachtig.


Image





_________________
See you in another life then, eh brother?

Laatst aangepast door Lupos-freak op Za Jan 06, 2007 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
giomanach
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 356 Sikkels
Woonplaats: sarcofaag in Egypte

giomanach is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 11:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alan Rickman is gewoon DE Sneep.
Zijn haar, zijn stem, zijn uiterlijk, zijn blik, zijn ... *droomt weg* Cool

Blijkbaar is hij niet alleen geweldig als Sneep in HP, maar ook als personage in andere films.
Hij kan dus meerdere persoonlijkheden 'spelen'.
Volgens mij kunnen we nog heel wat verwachten van Alan Rickman.

Ik wist dus helemaal niet dat hij een pruik draagde. Shocked
Het stoort me trouwens helemaal niet, het valt eigenlijk ook niet echt op.
Ik dacht dat hij speciaal voor de film zijn haar een week of zo niet had gewassen Smile





_________________
"Horror and Moral terror can never be exonerated. They have no real value.
Pure evil has no real place." --Lestat
Profiel bekijkenStuur privébericht
WizardRA
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 67 Sikkels


WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 12:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zal maar weer mijn mening geven over Alan Rickman:

Alan Rickman vind ik een erg goede acteur, zijn stem is droog, maar ideaal voor Sneep. In een paar andere films waar ik hem in heb zien spelen, één daarvan is Robin Hood, kan hij erg goed spelen voor de schurk, wat hij natuurlijk ook speelt in HP. Wat ik niet snap is dat ze eerst iemand anders wilden casten voor de rol van Sneep, gelukkig dat die niet wou. Wink

Dit had ik ook al geantwoord in het eerste Alan Rickman topic. Wink




Profiel bekijkenStuur privébericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 13:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

shadowfax schreef:
Hummol schreef:
Narcissa schreef:
Citaat:
Sommige mensen klagen over zijn pruik en ik vind dat gewoon gezeur. Ik denk dat vooral zijn stem en houding hem zo goed maken. Die stem is gewoon zo intrigerend en griezelig. Allright, that's it.


Oh ik vind zijn pruik en kleren helemaal geweldig opgebouwd, Hij komt ook wel een klein beetje als "vampier' over. ( in de boeken ook hoor! ) En bovendien Alan's stem is gewoon helemaal geweldig in de film. Ik kon zelf geen betere persoon bedenken die Snape zal kunnen spelen.


Gelukkig. And Thank You Narcissa. Ja. Alan is gewoon OK. Yeah, right, iedereen mens heeft zijn mindere punten maar Alan heeft zoveel ervaring, zo'n Snape-houding. He's great. Oh. En nog 1 ding..

Interview Alan Rickman.

Beetje slecht kwaliteit, verder wel leuk om te zien.


Erg mooi interview Hummol. Kende het nog niet.
Alan was weer super in dat interview en hij lacht daarin zo lief. Embarassed
* Zwijmelt even verder*

Alan is gewoon Snape. Hij speelt hem zo goed dat ik bijna ga geloven dat hij zo uit de boeken is gestapt. Laughing .

@t Narcissa: Die Kraven heeft idd best veel van Snape weg.


hahaha..ja Kraven is gewoon de zoon van Snape..Vind hem zo geweldig..als Alan op eens zal sterven ( oop het natuurlijk van niet ) Dan hoop ik dat hij de Rol van Snape verder gaan spelen..echt helemaal geweldig^^ Over die Pruik gesproken, volgens mij zal het niet zo mooi zijn geweest, als je die helemaal vettig zal maken.





_________________
†Het geluk van de vampiers is met ons!!†

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!


( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer