Auteur |
Bericht |
Rudy
True Dumbledore

Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 10, 2004 20:20 |
 |
Op het vorige forum vond ik dit altijd een boeiend onderwerp.
Toveren kan echt...
Geloof jij dat er meer is dan wij weten. Of is er meer op het gebied van toveren? Misschien kan je zelfs wel toveren...
Onder toveren wordt verstaan:
Toveren: een wonderbaarlijke of bovennatuurlijke en onverklaarbare verrichting doen. |
|
|
  |
 |
Nevodeon
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 10, 2004 20:25 |
 |
Uiteraard hoop ik dat het kan, maar ik denk het niet...
Soms zit ik wel te dagdromen dat ik naar iemand wijs en dat die opeens op de grond valt...
Maar ooit, in ons (nu nog) lange leven, is Magie Mogelijk...
Zwerkbal, Vliegende Auto's, Ontzichtbaarheids Cape's, toverstokken enzovoort...
Hopelijk duurt Ooit niet te lang. |
|
|
  |
 |
arlena
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches
|
Geplaatst:
Do Jun 10, 2004 20:33 |
 |
Ik ben het met Vivica eens.. .. .. er zal vast wel een vorm van magie zijn, maar niet met toverstokken enzo.. .. .. en als wij die uitvinden vind ik het al geen magie meer  |
|
|
  |
 |
Rudy
True Dumbledore

Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 10, 2004 20:35 |
 |
vivica schreef: | Rudy Perkamentus schreef: | Toveren: een wonderbaarlijke of bovennatuurlijke en onverklaarbare verrichting doen. |
ik denk dat toveren en magie wel bestaan, maar ik denk niet dat het in de vorm uit de harry potter boeken bestaat. |
Ik sluit me daar helemaal bij aan... Er zal wel iets van tovenarij bestaan, maar niet zo heftig als in de Potterboeken. Legilimentie (hypnose) en dat soort dingen. Heel eng af en toe, maar er ze zullen er vast zijn.
@vivica en @arlena: in welke vormen denk jij dan dat het bestaat...? |
|
|
  |
 |
arlena
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches
|
Geplaatst:
Do Jun 10, 2004 20:55 |
 |
Ik heb het meer over natuurlijke magie. Ik vind het best moeilijk uit te leggen, maar ik ben eens in Zuid Afrika bij een bepaalde bevolkingsstam geweest en die gebruikten bijvoorbeeld als geneeswijze verschillende kruiden... .. .. wat die mensen deden en konden om iemand van een erge ziekte of kwaal te genezen !!
Er was daar bijvoorbeeld een man die amper nog kon lopen.
Toen kreeg hij op een gegeven moment een 'rentho-kuur', zoals die mensen dat noemden.
Een meisje van ongeveer mijn leeftijd (16-17-18 ) deed een soort bestraling met haar handen en gebruikte kruiden en die man kon na een dag ineens veel beter lopen.
Dát vind ik dus ook een vorm van magie  |
|
|
  |
 |
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 10, 2004 20:55 |
 |
Ik denk ook dat er magie bestaat en ik denk net zoals jullie dat het niet in de vormen van in de Harry Potter boeken is. Het zal niet zo zijn dat als je naar iemand wijst of een toverspreuk uitspreekt, dat er dan iets gebeurt.
Ik denk eerder dat hypnose, zoals RP als zei, en Legilimentie wel
kunnen.
Ik kan naief zijn door het volgende te zeggen, maar ik ben er toch nog altijd niet uit.
Mijn leraar Lichamelijke Opvoeding vroeg op Survival opeens of ik eens wilde gaan zitten. Ik verrast en snel gaan zitten. Hij vroeg of ik een kaart wou kiezen en ik mocht hem absoluut niet aan hem laten zien. Ik moest de kaart goed bekijken en ik moest er dan de hele tijd aan denken. Ik moest de kaart ergens doen waar hij ze niet kon vinden.
OK. Ik denk er de hele tijd aan, opeens zegt hij precies welke kaart ik gezien heb!!
De andere leraren die ook mee waren stonden ook versteld. We hebben alles geprobeert, andere kaarten, hij moest even weg terwijl wij de kaart ergens onder de tafel legde, onder de pot van de chocopasta...
En altijd kreeg hij de juiste kaart te pakken! Ik snap het echt niet...
Of is dit gewoon een trucje?
Ik was trouwens nogal onder de indruk daarna |
|
|
  |
 |
Mrs. J. Potterr
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 10, 2004 21:01 |
 |
Vroeger dacht ik wel eens dat de boeken van Harry echt bestonden.
Dat Jk Rowling zelf een Tovenaar was en er over schreef, over een waargebeurd verhaal dan.
Nu geloof ik daar niet meer zo in ^_^
Ik geloof in heel weinig, ook niet in horoscopen, tarot etc etc.
Maar toch.. Stiekem hoop ik nog steeds dat het allemaal waar is  |
|
|
  |
 |
lunaaa
3e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 10, 2004 22:36 |
 |
Ik geloof ook in een soort magie, maar zie dat als iets bovennatuurlijks. Een voorbeeld is bijvoorbeeld reiki. Een vriendin van mij heeft een aantal cursussen daar in gedaan en is daar best goed in. Hoe het precies werkt weet ik niet, wel dat je met je handen werkt en dat het met energiebanen in je lijf te maken heeft. Blokkades enzo.
Een voorbeeldje is dat toen ik echte een keer vast zat (emotioneel), zij haar hand op m'n onderbuik neerlegde (ik lag op de bank) en hem gewoon liet liggen. En wat er gebeurde weet ik niet, maar ineens kwam daar die huilbui die ik echt nodig had! Heeeel vaag.... |
|
|
  |
 |
Sambora
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 10, 2004 22:53 |
 |
ik geloof er niet echt in... ook niet in hypnose of zo...enigste waar ik in geloof uit de harry potter boeken zijn de geesten... maar dan niet hoe ze in harry potter voorkomen... net als niet zo lang geleden een geest die op een beveiligins camera werd vastgelegd... maar ik geloof niet in een soort magie of zo iets... |
_________________ You know, you remind me of a poem I can't remember, and a song that may never have existed, and a place I'm not sure I've ever been to
- Don't You Know Who I Think I Am - |
|
  |
 |
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
527 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 10, 2004 23:16 |
 |
Ik weet niet of er iets is. Er moeten vast gebeurde dingen verklaard kunnen worden wat niet altijd kan, maar of er ook daadwerkelijk iets magisch achterzit... Altijd leuk om in te geloven natuurlijk;) Maar eerlijk gezegd, ik denk het niet.. (eerlijk gezegd, ik geloof niet eens in god.. ) |
 |
Sallygoo
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 11, 2004 9:06 |
 |
Nou zoals jullie hypnose noemen, daar zou ik nog in kunnen geloven. Maar verder geloof ik helemaal nergens in. Zoals in de Harry Potter films al helemaal niet, maar ook andere dingen vind ik altijd heel ongeloofwaardig overkomen. Nee, ik heb er niks mee en ik geloof er ook niet in.
Ik zal het eerst zelf mee moeten maken wil iemand mij overtuigen |
_________________ Truth in its most subjective form
~embarrassed by your obvious indifference~ |
|
  |
 |
Faiths Love
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 11, 2004 12:14 |
 |
Magie zal vast bestaan, alleen niet zo extreem als in de Potterboeken. Onzichtbaarsheidsmantels, vliegende auto's, bewegende foto's/posters, vliegen op een bezem zonder touwtjes. Nee, het is jammer, maar dát kan niet. |
|
|
  |
 |
Bella
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 11, 2004 12:56 |
 |
Faiths Love schreef: | Magie zal vast bestaan, alleen niet zo extreem als in de Potterboeken. Onzichtbaarsheidsmantels, vliegende auto's, bewegende foto's/posters, vliegen op een bezem zonder touwtjes. Nee, het is jammer, maar dát kan niet. |
Lekkere instelling heb jij...
Ik denk zelf dat Magie wél echt bestaat, en het helemaal niet zo ver weg is! Het zou misschien ook wel kunnen dat de Tovenaars het voor ons Dreuzels verborgen houden...
Toen ik naar de middelbare school ging hoopte ik echt zó erg dat ik een brief zou krijgen van Hogwarts... die is helaas alleen nooit gekomen...
Maar dat weerhoudt mij er niet van om niet in Magie te geloven! |
|
|
  |
 |
Maxime
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 11, 2004 14:15 |
 |
mijn overgrootmoeder was ECHT een HEKS!!!!!!!
die konnen mensen iets toewensen!!!
die heeft was ooit op bezoek bij een vriendin in een soort rusthuis of ziekenhuis weet niet juist en die vriendin wilde mijn overgrootmoeder buiten.. duz mijn overgrootmoeder ging buiten.. die kwam een mariabeeld tegen en zei zo van: wat gaan we ermee doen?? erin blijven??
een kwartier later was die dood he
zo lijkt da -> puur toeval
maar als zo'n dingen 10tallen keren gaat gebeuren denk je dat niet meer he!!! owkeej mensen verklaren me nu gek!!!!
owja!!
ik zat gisteren voor de pc en naast de pc staat zo een ballonnen-manneke (was vesiering met muhn broer zuhn communiefeest) en ik was mij aan't concentreren op da hoedje van dat manneke en dat hoedje viel eraf -> keij 'stoewr'
xXxXx |
|
|
  |
 |
elgertje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 11, 2004 14:38 |
 |
Ik denk niet dat er magie bestaat in de vorm zoals in de HP-boeken. Misschien is er meer tussen hemel & aarde maar dat zal dan niet zo zijn. Ik geloof zelf best in het occulte als het maar niet om charlatans gaat natuurlijk. Maar zelf heb ik het helaas niet en ik heb het nog nooit van dichtbij mogen aanschouwen. |
|
|
  |
 |
|