Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Kritiek op Recensie(s) Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
jurrian
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

jurrian is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 17:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op de achter kant van Harry Potter de Halfbloed Prins staan reccensies waar eentje staat waar ik kritiek op heb.
Ik kijk altijd naar de reccensies omdat ik benieuwd ben wat de kranten ervan vinden omdat het volgens sommigen niet tot literatuur behoord, ik vind van wel(maar daar gaat het niet om)
Normaal ben ik het altijd eens met de reccensies het levert me een goed gevoel op dat andere HP ook goed vinden.

Maar deze keer niet er stond een reactie waar ik niet mee eens was.
de reccensie: Harry Potter en de HALFBLOED PRINS bevat al het goede van de vorige vijf delen. IK dacht na maar ik vond net zoals vele dat de Halfbloed Prins niet het beste boek is. Mijn mening is dat het niet over alle goede dingen bezit. Om maar te beginnen over dat het boek niet over een cruciale wending beschikt (wat het boek anders leuker zou maken). Sneep en Draco blijken dooddoeners en beramen iets. Het voorspelt al iets, dat is jammer. Oke dat is wel het enige wat ik aan te merken heb, maar voor mijn gevoel is bezit het niet alle goede dingen van de vorige boeken. Ik vind het boek geweldig maar niet het beste.

Verder ben ik het eens met de reccensies van hetzelfde boek ''bloedstollend spannend'' en ''zoals gebruikelijk een echte pageturner''.

Ben je het eens of oneens of heb je kritiek of geef je je mening over de reccensie op de achterkant van de boeken geef dan antwoord

Profiel bekijkenStuur privébericht
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 0 Sikkels

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 18:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heej,

Ik lees wel vaak recensies maar ik heb dr nog nooit gelezen van Harry Potter. Ja op de achterkant maar dat zijn niet echt volledige recensies he.

Overigens snap ik niet helemaal wat je bedoeld met "sommige vinden Harry Potter geen literatuur"
Literatuur in de betekenis van beter? Want dat vind ik inderdaad onzin. Maar Harry Potter is wel gewoon een verzameling letters, dus zo is het wel literatuur.
Ik vind Harry Potter gewoon goed. En deel 6 is wel anders dan de vorige delen. Maar ik heriner me ook dat heel veel mensen dat riepen na deel vier. Ja J.K. Rowling gaat wel anders schrijven. Maar harry is ook al zes jaar ouder...
En ik vind het wel zo dat het al het goede bevat uit de vorige delen. Alleen beter verborgen. het is een soort Harry Potter voor gevorderden... Wink

Maar al met al vind ik dit een beetje een vaag topic... Sorry.. Embarassed

xox Josse.

The show must go on my moonlight

MiYuvi

Laatst aangepast door Josse op Do Jan 11, 2007 16:10; in totaal 1 keer bewerkt
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als je de recensies zou moeten geloven die op de achterkant of ergens anders op het boek staan, dan zou bijna elk boek erg goed zijn. Ze zetten alleen maar dingen erop die het boek in de hemelprijsen en meestal staat er maar een zin of zinsdeel van een bepaalde recensie in. Die recensies hoeven dus niet alleen maar positieve dingen over het boek te hebben, maar er kunnen ook negatieve punten in de recensie staan, maar die zetten ze natuurlijk niet op de achterkant van een boek want dat zou slechte reclame voor het boek zijn. Dus ik denk ook niet dat je hierover kunt discussieren omdat het maar een zin van een recensie is en niet de volledige recensie. Ik denk dat je pas iets over een recensie kunt lezen als je de volledige recensie hebt gelezen.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 15:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Elsevier schreef:
'Het is te hopen dat hij blijft zitten.'

Hahaha... Laughing Deze staat op de achterkant van boek vier, en eerst snapte ik hem niet. Maar nu ben ik het er helemaal mee eens. Als Harry blijft zitten en dus zijn jaar opnieuw moet doen, dan verschijnt er nog een 8'ste boek, wat jammergenoeg niet het geval zal zijn...

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Tom Barman is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 15:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

jurrian schreef:
Mijn mening is dat het niet over alle goede dingen bezit. Om maar te beginnen over dat het boek niet over een cruciale wending beschikt (wat het boek anders leuker zou maken). Sneep en Draco blijken dooddoeners en beramen iets. Het voorspelt al iets, dat is jammer.

Als je de dood van Perkamentus geen crusiale wending kan noemen, ik vind van wel.

En ik ben er ook nog niet van overtuigd dat Sneep niet aan de goede kant staat en Draco wil wel maar kan het volgens mij niet. Dus volgens mij word er veel allusie gemaakt op het slecht zijn van Sneep en Draco maar kan in boek 7 net het tegenovergestelde blijken.

2e jaars
2e jaars

jurrian is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 15:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

als je het boek heb gelezen dan denk je achteraf ze verklappen een klein gedeelte in het boek, dat sneep of draco iets gan doen.

Maarrrr mijn vraag luid is vinden jullie dat de deel 6 de HBP alle goeden stukken heeft van de vorige boeken. Ik vindt van niet.

Tom Barman
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Tom Barman is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 15:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het best een goed boek en het bevat volgens mij al het goede van wat de andere boeken goed maken. Ik beweer niet dat het het beste boek is van de 6 maar ook niet het slechtste. Ik vond het een goed boek die ik in een razend tempo heb uitgelezen aan een stuk door zonder te vinden dat het het zwakke broertje was.

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 15:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

jurrian schreef:
als je het boek heb gelezen dan denk je achteraf ze verklappen een klein gedeelte in het boek, dat sneep of draco iets gan doen.

Maarrrr mijn vraag luid is vinden jullie dat de deel 6 de HBP alle goeden stukken heeft van de vorige boeken. Ik vindt van niet.

Ik denk niet dat het boek al het goede bevat van alle vorige boeken maar ik vind het nog steeds een heel goed boek. Het is anders dan de andere delen en dat maakt het juist zo leuk, dat Rowling niet steeds in herhaling valt.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 15:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wel, de meeste reacties van de kranten op de Harry Potter-boeken zijn wel goed, vind ik. Ik heb geen enkele reactie gezien die zegt:"man, dit is het slechtste boek aller tijden!" Dus daar ben ik al tevreden mee^^. Maar wat bedoeld men met: "Harry Potter en de Halfbloed Prins bevat al het goede van de vorige vijf delen." Dat snap ik zelf niet zo goed.

I'll do anything for you.
jurrian
2e jaars
2e jaars

jurrian is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 16:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja daar moest ik ook goed over nadenken. Wink

Dit is mijn antwoord al het goede van de vorige delen bestaat uit de beschrijving van magie en andere dingen(fascinerende details)+, de personages+, gevoelens van Harry+, omwentelingen in het boek(een goed plot - , een goed verhaallijn +, de spanning matig, geheimzinnigheid +, humor +, relaties +,
zwerkbal + en de lessen van zweinstein+zeer goed lessen van Perkamentus.

ik heb even overal een plus(goed) en een min(niet beter dan de andere delen) neergezet achter een deel waar Harry Potter uit bestaat. Ik ben van mening dat het laatste deel niet alle goede dingen (hierboven) heeft van de vorige delen.
De spanning is in andere boeken beter, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het boek niet goed vond of ik het boek niet snel uitlas.
Er zijn weinig omwentelingen en verassingen vergeleken met de andere boeken. Dat sneep zijn waarheid vertelt verklapt al een omwenteling. Liever had ik zijn waarheid gehoord naar de moord, maarja dat kan niet want dan zijn ze op de vlucht.

ik hoop zo veel mogelijke reacties

Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 20:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als eerste ; er is een deel dat HP lectuur vind, dat is iets anders dan literatuur, minder hoogstaand, dat vind ik echt niet!!

Verder over de zin 'Al het goede van de eerste vijf boeken' Ik denk dat ze bedoelen dat er een hoop antwoorden komen; we komen veel meer over Voldemort te weten en ook mysteries uit de vorige boeken worden ontrafelt (bv waarom het dagboek uit CoS zo belangrijk was) En dat vond ik ook, trouwens. Ik vind ook dat JK iets doorbroken heeft, ik had niet verwacht dat Harry het bij het juiste eind had, juist omdat dat in de eerdere boeken ook niet zo was. Dus wat dat betreft vond ik het verrassend.

jurrian
2e jaars
2e jaars

jurrian is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 12:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

harry had het in deel 6 bij het rechte eind omdat hij over alle informatie beschikte en in de vorige delen 3 (sirius)en 1(sneep) en 4 (Karkarov) was dat niet het geval toen hij de mysteries ontrafelde. Het ging alleen over vertrouwen, dat is niet verrassend Het is verrassend als Harry altijd het bij het verkeerde eind zit.

Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 16:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Elsevier schreef:

Hahaha... Laughing Deze staat op de achterkant van boek vier, en eerst snapte ik hem niet. Maar nu ben ik het er helemaal mee eens. Als Harry blijft zitten en dus zijn jaar opnieuw moet doen, dan verschijnt er nog een 8'ste boek, wat jammergenoeg niet het geval zal zijn...

Haha, ik snapte hem ook niet.. tot nu dan. Ik dacht gewoon; dat hij in je hoofd blijft zitten Wink O die is echt grappig en ik ben het er ontzettend mee eens.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 21:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Elsevier schreef:

Ik snapte hem eerder ook niet. Ik vind hem nu ook wel leuk.. Ik vond het inderdaad een vage recensie. Maar hij is echt wel leuk en ik ben er 100 procent mee eens..

Maar ja veel recensies is toch alleen maar goed voor het boek/film. Nou ja goede recensies dan. Het is belangrijk dat er "belangrijke" mensen zijn die hun mening geven over de films/boeken. En ik vind ze soms wel leuk om te lezen.

Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 22:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

jurrian schreef:
harry had het in deel 6 bij het rechte eind omdat hij over alle informatie beschikte en in de vorige delen 3 (sirius)en 1(sneep) en 4 (Karkarov) was dat niet het geval toen hij de mysteries ontrafelde. Het ging alleen over vertrouwen, dat is niet verrassend Het is verrassend als Harry altijd het bij het verkeerde eind zit.

Sorry hoor, maar het is toch vrij voorspelbaar als je al weet dat hij het toch verkeerd heeft? OK dan weet je niet wat het dan wel is.. Maar ik vond het erg leuk om te lezen dat Harry probeerde om H& R te overtuigen, best frustrerend.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp