Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Robot toekomst? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Tienerd
Oude Forumnaam: Tinusz_01 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 239 Sikkels

Tienerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 20:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nog niet zo lang geleden heb ik ergens gelezen dat het best wel eens zou kunnen dat robotten zich over ± 45 jaar kunnen voortplanten en/of burgerrechten kunnen eisen. Dit vind ik zelf best wel een eng idee. Misschien heb ik wel teveel naar films gekeken ofzo, maar het zou maar zo kunnen dat robotten over 50 jaar de wereld willen heersen.

Ah, ik heb nog even gegoogled en ik kwam bijna hetzelfde artiekel tegen.

"Het rapport doet een reeks voorspellingen over de komende vijftig jaar. Robots zouden zich volgens de onderzoekers kunnen ontwikkelen tot wezens die zichzelf kunnen voortplanten en kunstmatige intelligentie ontwikkelen. Dergelijke robots zouden "ergens in de komende twintig tot vijftig jaar" burgerrechten kunnen verwerven, menen de onderzoekers. "

Bron: www.nu.nl

Ben ik nou de enige die best wel rillingen krijgt van het idee of zijn er meer?

Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"

Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 20:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zit een beetje in een tweestrijd.
Ik kijk er aan de ene kant niet van op dat het gaat gebeuren want ach, we maken nu zelf al robotten die het hele huishouden kan doen dus dan lijkt het me logisch dat het na 45 jaar wel eens een hoop kan veranderen. maar aan de andere kant is het wel snel. Ik bedoel 45 jaar is niet ver weg.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Stephanie_
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 99 Sikkels

Stephanie_ is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 20:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op TV was laatst een humanlike robot zegmaar. Ze kwam uit [meestal komen ze daar ook vandaan, die mensen zijn daar volgensmij beter in ontwikkeld] China/Japan. Ze kon praten, reageren ongeveer zoals een mens dat doet en dat soort dingen. Best wel eng idee, als robots macht krijgen.. Gives me the creeps Shocked .
Ik heb dat laatst ook ergens gelezen dacht ik.. dat ze zich konden voortplanten ofzo.. Brr!

Don't disapparate, Harry Potter, out of my mind..
FireBolt428
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)

FireBolt428 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 21:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoe zouden ze zich dan moeten voortplanten? Sexueel toch niet? Vegetatief waarschijnlijk ook niet..dit kan ik me maar moeilijk inbeelden en ik zou dat maar met een korrel zout nemen..uiteraard bestaan er robotten die zo menselijk lijken dat het bijna eng is, maar die robotten worden toch gewoon bestuurd? Ik bedoel maar, ze kunnen toch uitgezet worden?
Ik denk echt niet dat robotten de wereld zullen overnemen, dat is meer SciFi-filmgeval..

Oude Forumnaam: Tinusz_01 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 239 Sikkels

Tienerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 21:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

FireBolt428 schreef:
Hoe zouden ze zich dan moeten voortplanten? Sexueel toch niet? Vegetatief waarschijnlijk ook niet..dit kan ik me maar moeilijk inbeelden en ik zou dat maar met een korrel zout nemen..uiteraard bestaan er robotten die zo menselijk lijken dat het bijna eng is, maar die robotten worden toch gewoon bestuurd? Ik bedoel maar, ze kunnen toch uitgezet worden?
Ik denk echt niet dat robotten de wereld zullen overnemen, dat is meer SciFi-filmgeval..

Ze kunnen NOG wel uitgezet worden ja, maar is dat ook nog wel zo over een paar jaar? Ik bedoel, als ze zich kunnen voortplanten dan moeten ze toch wel redelijk slim zijn [alhoewel.. Razz] en wie weet, zijn ze het wel 'zat' om de 'slaven' van de mens te zijn. En ver dat voortplanten. Ik denk eerder dat ze de 'overleden' [kapotte dus XD] robotten dan herbouwen enzo.

Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"

Darkness
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 41 Sikkels

Darkness is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 21:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Matrix anyone??

Maar inderdaad robots evolueren veel sneller dan mensen. Maar AI is nog een eind weg en ik zie wel of het gebeurd. Zo, ja dan neem ik het eerste de beste vliegtuig naar een onbewoond eiland. Waardoor het dus wel bewoond is en ik sticht daar gewoon een nieuw bestaan.

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
B_hp_F
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 48 Sikkels
Woonplaats: In the mirror of Erised,showing you your diepest Desires.

B_hp_F is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 21:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Technologie is inderdaat al zo goed ondwikkeld dat de mens robots kunnen maken,
Maar nee, niet dit.

De robot zou gemaakt worden om te helpen in het huishouden of zo Razz
Maar niet voor de Lol

Waarom zou de mens opeens voor God willen spelen?

Ik denk dat als de mens het zo zou willen, ze zeker een Uit-Knop aan de robots zouden geven Wink

Dus angst voor overname,
Nee Razz

Gr.B
HP rules Wink

Hump The Bump

Red Hot Chili Peppers
-----
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 21:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

B_hp_F schreef:
De Technologie is inderdaat al zo goed ondwikkeld dat de mens robots kunnen maken,
Maar nee, niet dit.

De robot zou gemaakt worden om te helpen in het huishouden of zo Razz
Maar niet voor de Lol

Waarom zou de mens opeens voor God willen spelen?

Ik denk dat als de mens het zo zou willen, ze zeker een Uit-Knop aan de robots zouden geven Wink

Dus angst voor overname,
Nee Razz

Gr.B
HP rules Wink

Volgens mij zijn die er al. Gewoon een mannelijk uiterlijk of een vrouwelijk uiterlijk. Gewoon voor de eenzame mens.
Ik meende dat gezien te hebben.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Shoka
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 78 Sikkels

Shoka is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 21:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mjah. Ze kunnen inderdaad al klonen, en dat vindt ik al erg genoeg. Zitten ze ook nog te rotzooien met dat apperaat, ze maken nu homoseksuele schapen. Geez, leg dat ding toch gewoon weg, waarom zou je die schapen willen?! Shocked
En ik snap ook niet WAAROM MENSEN ROBOTS MAKEN?!!? Waarvoor heb je die rot dingen nodig die een beetje kunnen praten? Jongens, leg die dingen gewoon in de prullenbak. Ik snap het niet. We hebben nu het beste huishoudelijke apperatuur, de computer, nieuwe spelconsoles, alles wat we hebben. Okay, dat vindt ik goed, die dingen, misschien ontwikkelen ze nog iets nieuws voor dat... maar Robots... Waarvoor heb je die dingen nodig? Dat ze slaven van Mensen worden? Volgens mij heeft nog niemand daar geen zin in. Shocked Ja, als je heel druk bent met je werk en je geen tijd hebt voor huishoudelijke dingen lijkt me het wel logisch, maar die mensen die tijd hebben, hebben niet zo'n ding nodig. En die Robot moet dan ook alleen een beetje huishoudelijke dingen weten, niet een stel hersens zoals ons, gatverdamme nee. Shocked Dat is dan logisch dat ze niet meer slaven willen zijn.
En dat over twintig/vijftig jaar lijkt me ook wel ERG vroeg. Zo vroeg zijn de robots ook weer niet aan de macht, ik dacht meer over 3/4 eeuwen, dan zou het best nog wel logisch zijn. Die Robots die ze nu maken, en die ik zien, hebben nog niet echt menselijke hersens en menselijke dingen.
Ik zat meer een toekomst met magie in te beelden dan met Robots trouwens... don't know why....

Ik eis zomer!
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 21:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee ik geloof daar niet zo in. Ik bedoel voor er robots zijn die zichzelf kunnen 'vermenigvuldigen' moeten wij (wij als in "de mens" Razz ) ze eerst uitvinden. Mocht het gebeuren heeft de mens het toch zelf gedaan.

En alleen al het feit dat nu al bekend is dat dit zou kunnen gebeuren, moet er toch aan bijdragen dat 'de slimmerikken' 3 keer nadenken voordat ze zoiets uitvinden. Ik denk sowieso dat als het gebeurt in zo'n erge mate, dat niet al over 45 jaar zal zijn.

Daarbij, over 45 jaar kunnen we allemaal al wel verzopen zijn door het broeikaseffect. Rolling Eyes Ik ga me daar allemaal nog geen zorgen om maken anders heb je geen leven meer. xD

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 21:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor mij klinkt het nogal Sci-Fi. Net zoals in het echt verdwijnselen [Ben het woord kwijt XD] Ik geloof er absoluut niet in, vooral because it freaks me out xD Nouja, niet helemaal, maar het schreeuwt wel érg hard: "Sci-Fi!"

Ik weet wel dat er allemaal robotten zijn, which is great. Maar 'levende, onderdrukkende robots' gaat me toch echt een beetje te ver Razz Bovendien wil ik niet denken aan het feit hoe ze zich voorplanten :')

Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 7:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

op dit gebied ben ik echt wel bang voor de toekomst. ik heb er ook al veel films over gezien, wat betekent dat er nog wel mensen zijn die erover nadenken...

ik zie het een beetje vanuit twee kanten; ik ben erg bang dat als robots genoeg intilligentie ontwikkelen, ze inzien wat voor een parasiet de mens is en ingrijpen met onze plaats in de wereld in te nemen. anderzijds moet ik eigelijk blij zijn als ze dat gaan doen, want misschien zijn deze robots slim genoeg om met respect over de aarde te heersen...

volgens m'n vader zullen die robots in stilte afwachten en dan toeslaan zonder dat we het merken. ze zullen iets in het water doen of iets wegnemen wat we nodig hebben. het mensenras zal, zonder het door te hebben, uitsterven en het nieuwe tijdperk van intilligente robots zal aanbreken...

Joep
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 274 Sikkels

Joep is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 7:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een tijdje geleden was er op tv een hele documentaire over dit. Mss zou het zo kunnen zijn dat wij over een tiental jaren onzelf kunnen updaten. Kinderen hoeven maar één keer per week naar school, worden aangesloten op een computer en krijgen zo een heel taalpakket gedownload. Vanaf dat momen zijn wij ook robotten te noemen omdat we dingen hebben gekregen van anderen. Zo is het nu al mogelijk een nieuwe arm te krijgen die te besturen is door je hersenen en als je goed kijkt doe dat eigenlijk ook met je werkelijke ledematen.
Het overnemen door de robotten is bijna onmogelijk omdat wij robotten maken, robotten maken zichzelf niet. En als een robot een robot maakt dan meot die robot weten hoe die te maken is en dat is 'm dan geleerd door een mensachtige. Wij zouden een robot nooit een eigen wil geven.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels

Richard is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 9:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is definitief uitgesloten dat een robot een 'eigen verstand' kan krijgen. Een Robot kan niet uit-zichzelf acties ondernemen mits hem dat is opgedraven door een mens.

Door die reden zullen Robots ook nooit [net als in bijvoorbeeld de film Terminator] de mensheid overnemen. Of dit zou dan moeten gebeuren doordat het hen is opgedragen door de mens.

Zelfde geldt voor alle 'apparatuur'. Koffiezetapparaat denkt ook niet uit zichzelf van "Goh, laat ik eens aangaan". Kan wel, maar dan doordat de mens de 'timer' heeft ingeschakeld. etc. etc. etc.

Documentaires op Discovery en waar dan ook over dit soort onderwerpen berusten dan ook vaak alleen op de vraag 'wat als...' en 'hoe zou dat er dan uit kunnen zien...'

Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

Verdiend: 131 Sikkels

Smalofski is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 10:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het met Richard eens. Robots doen wat wij hen opdragen om te doen, gewoon omdat ze zo geprogrammeerd zijn. Ze kunnen misschien heel autonoom lijken, en in hun gedragingen meer en meer op mensen lijken, maar robots hebben geen vrije wil. Ze zullen niet op een dag beslissen dat ze het beu zijn om onze vuile klusjes te doen en zich tegen ons keren, gewoon omdat dat niet in hun systeem zit.

Over dat voorplanten. Robots moeten gebouwd worden. De enige manier waarop ze zichzelf kunnen voortplanten, is dat ze grondstoffen nemen, en een robot in elkaar steken. De mens heeft daar dus zeker nog controle over. Je kan de aanvoer van onderdelen, of de stroombron laten stoppen. (Alhoewel die natuurlijk ook weer door robots kunnen ontgonnen worden...) Maar het feit dat robots zichzelf kunnen voortplanten lijkt me niet echt zo gevaarlijk. Want ze evolueren niet, tenzij wij hen helpen. Robots kunnen geen verbeteringen aan zichzelf toebrengen, gewoon omdat ze niet weten hoe dat moet, als wij hen dat niet zeggen...

Ik denk gewoon niet dat het mogelijk is dat de robots zich opzettelijk tegen ons keren... Het is wél mogelijk dat de mensen die de robots maken de robots gaan misbruiken om andere mensen aan te vallen, maar dat is een heel andere kwestie. Ook ongevallen lijken me mogelijk, bijvoorbeeld door robots die voor niets of niemand stoppen omdat ze opgedragen zijn een bepaalde functie te doen. Maar robots die voor zichzelf denken en ons beu worden, nee ik denk dat dat een beetje fantasie is...

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp