Auteur |
Bericht |
Vuurbeker
The Rockin' Dude

Verdiend:
596 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 8:39 |
 |
De Jeugd van Tegenwoordig [België] of Dat Zal Ze Leren [Nederland] is de variant op het Engelse That'll Teach Them. 24 jongeren, waarvan 12 meisjes en 12 jongens, worden 3 weken ondergedompeld in het internaat leven van de jaren 50. De 57 jaren verschil met de dag van nu wordt al gauw duidelijk.
De Jeugd Van tegenwoordig Editie 2007 :: De Boerenstiel
Je bent 16 jaar en plots word je gedurende drie weken teruggeflitst naar een streng internaat uit de jaren ‘50: geen TV, vergeet internet, GSM bestond nog niet, geen MP3 of I-Pod... Om 21u ’s avonds onder de wol, en met het krieken van de dag uit de veren.
Een ijskoud kattenwasje uit de lampetkan, je bed zelf opmaken, je “ouderwets” schooluniform aan, naar de vroegmis voor een portie bezinning met enkel een sober ontbijt van havermout en levertraan om de schooldag mee te beginnen....
Althans zo was het vorig jaar...maar het lerarenkorps van het strenge Sint-Jozefinstituut heeft dit schooljaar wel een zeer biezonder lesrooster opgesteld. De 24 leerlingen hebben geen flauw benul van wat hen te wachten staat, want naast de algemene schoolvakken zullen ze nu ook de handen uit de mouwen moeten steken op de boerderij. De jongens en meisjes worden opgeleid tot hardwerkende boerenzonen en gedienstige huisvrouwen, de boerenstiel waardig!
Weet de jeugd van tegenwoordig nog waar ons voedsel vandaan komt? Hebben zij al eens een koe van dichtbij gezien? Kunnen ze melken, varkensstaarten en nagels knippen? Kunnen ze ook darmen kuisen en pensen draaien? Of een kip slachten en pluimen? Wat te doen bij de geboorte van een biggetje? En ook op het veld schiet de jeugd in actie: graan dorsen en oogsten, mesten, onkruid wieden...uiteraard met de nodige portie tranen en humor!

De Jeugd Van Tegenwoordig
Produced by Kanakna Productions in opdracht van VT4
Seizoen 2
Eerste aflevering Donderdag 11 Oktober om 21.30u
Iedere donderdag om 21.30u op VT4
Kanakna Pagina
Persmap :: Voorstelling JVT
Wat is nu speciaal aan dit programma?
Waarom open ik daar nu een topic over? Ik ben een Belg, dus wist ik niet dat ze dat in Nederland ook doen. En, er is nog geen reclame op de Belgische TV over een nieuw seizoen. De opnames zijn waarschijnlijk zelfs nog niet begonnen..
Dat klopt! Ik open dit topic, omdat ik meedoe aan het volgende seizoen van De Jeugd Van Tegenwoordig! Al enkele audities achter de rug, dokterbezoeken, mensen die mijn kledijmaten hebben opgenomen, psychologische gesprekken. Allemaal al gedaan. En .. Vorige week Donderdag defenitief een telefoontje gekregen om te zeggen DAT IK MEEDOE AAN HET VOLGENDE SEIZOEN xD
Speculeer en discussieer er op los! ^^ |
Laatst aangepast door Vuurbeker op Zo Sep 30, 2007 10:10; in totaal 4 keer bewerkt |
|
  |
 |
Hermione_Granger<3
6e jaars

Verdiend:
515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 8:41 |
 |
Dit is echt grappig soms, maar ook wel erg. Vorig jaar was er in de Belgische versie een gothic jongen, en die moest zijn haar laten knippen enzovoort, en hij moest er 'normaal' uitzien. Hij heeft het dan ook niet lang volgehouden op die school, en heeft dan wel de toestemming gekregen om de school te verlaten, omwille van persoonlijke .. (hoe noemen we da nu weer ) |
_________________ When we first touched, I felt the magic run trough my veins, but now it's time for us, fans, to begin grieving
We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle |
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 9:24 |
 |
Die foto's van de Belgische versie zien er echt mooi uit! Ik heb vorig jaar de Nederlandse versie gezien en daar droeg iedereen echt allemaal van die soepjurken, dus geen schooluniform. Ik vond het een hele leuke serie, maar er is in Nederland geen tweede seizoen, het is een herhaling! Leuk dat je eraan mee mag doen! Ik weet niet of ik dat zelf zou doen. Ik kan mezelf redelijk goed aanpassen aan bijvoorbeeld een strenge leraar en bij mij hoeft er ook niet zo heel erg veel veranderd te worden aan mijn uiterlijk (ja vlechten, maar verder niet). Maar als ik echt iets vind, dan wil ik dat wel op een nette/beleefde manier duidelijk maken. En dat is in het eerste seizoen gebleken dat een eigen mening niet echt gewaardeerd werd in die tijd. Ik denk dat ik dat niet zou kunnen. Maar Vuurbeker, veel plezier en succes (maar denk eraan ook Harry Potter bestond in die tijd niet ). |
|
|
  |
 |
Wolkenveldt
5e jaars

Verdiend:
233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 10:22 |
 |
Vet! Ik volgde het eerste seizoen al en ga het 2de ook zeker volgen! (ik ben een belg) Dus kan je dan zeggen wie je bent als de serie erop is?
Ik vond de eerste serie zeer goed, vooral met Gert (?). Hij werd al meteen van't school gestuurd. |
_________________ Hogwarts will never fail.
Kom en volg Leer der Ministerie van Toverkunst. + is blij dat hij al leerlingen heeft, maar stiekem hoopt hij ook op wat andere leerlingen  |
|
  |
 |
Vuurbeker
The Rockin' Dude

Verdiend:
596 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 10:28 |
 |
@Nederlanse Hermelien: Bedankt!
@Wolkendveldt: Ik ben Dario. En je gaat me wel zien hoor geloof ik
Je zegt dat je het leuk vond met Gert die er idd na 2 of 3 dagen al uitlag. Wel, dat vind ik eigenlijk minder pretiig, want dan is de fun er af.. Mijn doel is daar ook om de volle 3 weken dara te blijven. En geen haar op mn kop die zegt dat ik vrijwillig opstap ^^
De Opnames beginnen 1 augustus. Hmm.. het komt al dichter xD |
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 10:37 |
 |
Ik vind het een vrij grappig programma. Maar - de Belgische versie iig - vond ik vrij opgeblazen. Leek meer op een toneelstukje dat die zogezegde directeur en non etc speelden. Soms vond ik die directeur gewoon overdreven belachelijk, maar soit.
Een vriendin van mij had zich ook ingeschreven met haar zus, voor de grap, maar ze was ook teruggebeld. Ik weet niet of ze echt gaat meedoen, maar ik hoop het :') |
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 11:29 |
 |
Ik vind het wel een leuk programma, maar het voelde vaak heel nep aan. Vooral hoe die leraren deden, dat was zo overdreven en ingestudeerd. Het concept is wel heel leuk. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Vuurbeker
The Rockin' Dude

Verdiend:
596 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 12:28 |
 |
PixieFilth schreef: | Ik vind het een vrij grappig programma. Maar - de Belgische versie iig - vond ik vrij opgeblazen. Leek meer op een toneelstukje dat die zogezegde directeur en non etc speelden. Soms vond ik die directeur gewoon overdreven belachelijk, maar soit.
Een vriendin van mij had zich ook ingeschreven met haar zus, voor de grap, maar ze was ook teruggebeld. Ik weet niet of ze echt gaat meedoen, maar ik hoop het :') |
Daar heb ik namelijk ook een probleem mee, en dat is dat veel opgezet spel is. Maargoed, ik hoorde dat sommige dingen natuurlijk van op voorhand waren geplant, maar sommige dingen ook heel spontaan kwamen. Zowel van de leerlingen als leerkrachten.
Ik vraagde mij ook af of ik zelf mij zou kunnen inbeelden in die situatie, aangezien je beseft dat het een tv-prog is, met fake leerkrachten etc, maar de psycholoog van dienst daar (^^') zei dat dat 1 tot 2 dagen duurt. Dat je dan erna zodanig ermee bezig bent en dat je er ook middenin zit, zodat je de 'fake' situatie al snel vergeet.
En weet het me te zeggen als ze meedoet, lijkt me wel gezellig om te weten =) |
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 18:34 |
 |
Ik kijk het programma wel, maar ik zal niet mee doen zelf.
Ik wil het niet, maar mijn vader zal het waarschijnlijki niet toestaan.
Inderdaad, mijn vader heeft namelijk zelf in die tijd op kostschool gezeten, en heeft daar echt traumatische ervaringen van. Ze waren thuis met zes kinderen, en hij en drie oudere broers zijn naar kostschool gegaan in Limburg.
Zoals het nu neergezet wordt is het heel braaf, en degelijk enzo, maar ik heb het er met mijn oom over gehad, die als oudste broer niet alleen op kostschool zat maar ook de verantwoordelijkheid voelde voor zijn drie jongere broetjes die daar zaten, en het was echt afschuwelijk.
De reden dat ik het er met mijn oom over heb gehad is omdat mijn vader het er niet makkelijk (zeg maar heel moeilijk) over heeft.
Mijn oom vertelde dat er echt veel dingen niet pluis waren, behalve slecht eten, wat al gezegd is, ook perverse paters en de zusters waren, zoals mijn vader zegt, enorme bitches.
Ik realiseer me dat dit de mening van mijn vader is, en dat die waarschijnlijk zeer partijdig is. Maar het moet, in ieder geval in het klooster waar mijn vader en mijn ooms zaten, afschuwelijk zijn geweest. En ik ben zo blij dat ik dat niet hoef mee te maken, dat ik daar nooit vrijwillig naartoe zou gaan.
@ Vuurbeker, heb je trouwens ook met mensen gepraat die op kostschool zijn geweest in de jaren vijftig? Of iemand anders die met mensen heeft gepraat die op kostschool zaten toen? |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 18:43 |
 |
Mijn moeder is ook op kostschool geweest en zij heeft er echt geen trauma aan overgehouden hoor. Als ik daar naartoe zou willen zou ze mijn keuze respecteren zoals alle ouders dat zouden moeten doen.
Van wat ik begrepen heb is dat een aantal van die mensen onhandelbaar waren en dat ze zo weer ingebonden kunnen worden.
Ik vind het een zeer goed innitiatief. Iedereen roept wel dat je de oorlogen moet kennen maar dit wordt vaak vergeten. Ik vind het goed. |
 |
Hermione_Granger<3
6e jaars

Verdiend:
515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 20:03 |
 |
Ooh, had heel het topic nog niet gelezen ^^ Ik zal natuurlijk kijken, zeker nu ik weet dat er iemand van het HPForum meedoet! Dario, laat het beest in je los daar hé!  |
_________________ When we first touched, I felt the magic run trough my veins, but now it's time for us, fans, to begin grieving
We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle |
|
  |
 |
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
343 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 20:13 |
 |
Een jongen van men klas heeft ook meegedaan aan de audities voor de Jeugd Van Tegenwoordig.
Hij was er net op het nippertje niet door.
Hij zelf vind het niet zo erg...Hij houdt te veel van de luxe xD Maar toch ergens jammer dat hij de ervaring niet zal meemaken.
Ik zou er stiekem ook wel eens aan willen meedoen, maarja...Ouders ^^'
Ik wens jou alvast veel succes en plezier!
Enneuh..Treiteren die handel! (Leerkrachten en directeur xD) |
_________________ Haunted mainson.
This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns. |
|
  |
 |
klara
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 11, 2007 16:24 |
 |
Ik volg het programma
ik zit namelijk op een internaat
en het is leuk om te zien
wat een luxe wij hebben  |
_________________ niets is niets
maar wat is niets dan
als niets niets is |
|
  |
 |
Rayan
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 11, 2007 22:33 |
 |
echt cool zou ik ook wel eens willen meemaken
Charlie: Waarom precies? Dit is nogal spam... |
|
|
  |
 |
Vuurbeker
The Rockin' Dude

Verdiend:
596 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 31, 2007 17:10 |
 |
Josse schreef: | @ Vuurbeker, heb je trouwens ook met mensen gepraat die op kostschool zijn geweest in de jaren vijftig? Of iemand anders die met mensen heeft gepraat die op kostschool zaten toen? |
Nee, heb ik niet gedaan, hoeft ook niet vind ik. Want hoe groter de verassing, hoe beter.
Nu ben ik gepakt, ksta klaar om te vertrekken, en dit is mijn laatste berichtje op HPF voor een tijdje. De opnames beginnen morgenvroeg, dus moet ik vroeg op. Ik zou graag vertellen waar het is enzo, maar dat mag ik jammergenoeg niet.
Ik merk terwijl ik inpak dat ik veel dingen ga missen.. Hpf onderandere, maar vooral mijn muziek en mijn vrienden. Ik heb wel ergens in mn bagage een mp3 verstopt, een kijken hoe lang ik die kan houden
Veel plezier hier nog, en ik zie jullie, ofja, betergezegt, jullie zien mij wel nog op tv ^^
Bye! |
  |
 |
|
|