Auteur |
Bericht |
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 15:03 |
|
Hallo,
Net als velen hier op HPF heb ik een zwak voor bepaalde bijfiguren die vaak op de achtergrond spelen in de verhalen. Vooral de volwassen personages staan in de belangstelling van velen.
Ik heb even gezocht maar geen topic gevonden waar over deze, op het eerste gezicht onbelangrijke, personages gesproken wordt.
Ik wil van jullie graag weten welke personages met kleine rollen jullie fascineren, waarom ze jullie fascineren etc.
Ook wil ik aandacht vestigen op het komende laatste boek. Welk personage dat tot nu toe een kleine rol had moet echt meer te zeggen hebben in boek 7, en hoe zie jij dat het liefst gebeuren? Of, om het nog radicaler te zeggen, denken jullie dat een 'onbelangrijk' personage ineens een sleutelrol zal krijgen in boek 7...zoals Sirius bijvoorbeeld terloops genoemd werd in PS maar ineens in PoA een belangrijk figuur werd...
Onder bijfiguren versta ik bijvoorbeeld:
Antonin Dolohov, Dean Thomas, Susan Bones, Rufus Scrimgeour, Dawlish etc. |
Editors @ Lowlands 2008..best experience ever! |
|
|
|
Malou
Unspeakable
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 15:29 |
|
Mijn favoriete personage en tevens ook een bijpersonage is Antonin Dolohov.
De tweede keer dat ik OotP las had ik zoiets van 'GUH <3' toen ik bij the Department of Mysteries was ^^ En toen ben ik meer over 'm gaan opzoeken, en ik vind 'm heel erg interessant.
Ik vind het ook leuk om aan de hand van de gegevens die we over 'm hebben te bepalen hoe hij verder is.
En ik hoop dat hij in HP7 uit Azkaban ontsnapt en dat ie er wat meer in voor komt D: (maar dan moet ie wel kloppen met hoe ik denk dat hij is, anders word ik depri ^^)
Verder ben ik sowieso gefascineerd door background-Death Eaters. Ik wil weten waarom ze zich bij Voldemort hebben aangesloten, wat hun motivaties zijn, etc.
Kortom, ik zie ze dus niet als random badguys die allemaal pure-evil, muhahaha and all that zijn. |
|
|
lovely luna
Dreuzel
Verdiend:
96 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 15:35 |
|
Ik denk dat Olivander nog belangrijk word, hij kan immers niet zomaar weg zijn, toch??
maar als we toch over verdwenen personages hebben,dan hoop ik dat florian fanielje weer terug komt,Slakhoorn had immers ook zij huis vernield om t te laten lijken dat hij ontvoerd was..
misschien heeft Florian Perkamentus wel geholpen met t vinden van de gruzielementen ofzo. Hij weet immers veel van geschiedenis dus misschien ook wel over de relikwieen van de vier oprichters.
Hij was zo aardig voor Harry en gaf hem ijsjes enzo, misschien was dat wel op verzoek van Perkamentus om ze al vertrouwd met elkaar te maken en is hij een van de leden van de orde die we nog niet kennen. We hebben ze immers nog niet allemaal gezien(geloof ik, door wat Ron en Hermelien zeggen in OotP) en er komen geen nieuwe personages meer bij! |
_________________ oh....well...she shrugged. I think they think i'm a bit odd, you know. some people call me "Loony" Lovegood, actually |
|
|
|
Tom Barman
2e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 16:13 |
|
Ik had wel graag meer geweten over Dean Thomas ( een kleurling uit Londen), maar zoals je op de site van JKR kan lezen heeft het uitdiepen van zijn levensverhaal plaats moeten maken voor dat van Marcel omdat dit nog belangrijk zal zijn voor deel 7. |
_________________ ik zie, ik zie, wat jij niet ziet... |
|
|
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 17:01 |
|
Ik vind mevrouw Vaals grappig, haha.
Ik vind haar gewoon een geweldig typetje. De beetje maffe, hysterische oude vrouw die gek is op katten!
Ik denk dat het feit dat ze een Snul is en dat ze heeft getuigd voor Harry, het enige belangrijke is wat ze verder in de boeken voorkomt. Ze zal verder ook wel niet belangrijk worden voor het verhaal ofzo, maar ik vind haar gewoon lollig.
Ook een beetje omdat ik zelf ook gek ben op katten, en ik waarschijnlijk ook ga eindigen als een oude vrijgezel met veel katten. (Waar ze ook tegen praat xD)
Edit: @ Eva, Yeuy kattenfreaks! Enneh....Love your ava! |
Laatst aangepast door Shirley op Ma Jan 22, 2007 17:59; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 17:54 |
|
Nou ik hou van de hele Black family ik heb dus een zwak voor Regulus en Andromeda niet echt een belangrijke rol spelen. Ook de rest van de Black family vind ik leuk maar die zijn bekender. (Zoals Sirius,Bellatrix en Narcissa)
Ik vind de gebroeders Lestrange ook leuk. Niet alleen omdat Rodolphus iets met Bellatrix heeft maar gewoon ik vind ze zo leuk.. Ik denk dat ik gewoon iets heb met de hele Black family en iedereen die er mee te maken heeft.
Ik heb gewoon iets van met die familie het spreekt me heel erg aan.
Nou ja als Regulus R.A.B. is dan wordt hij wel belangrijk, maar ik denk niet dat hij dat is. Dus ik weet niet. Wordt de Black family nog belangrijk? Ik hoop het natuurlijk wel.
@fairy_princess ja ik vind Mevrouw Vaals ook leuk, en ik word later ook iemand die niemand heeft en alleen met haar katten overblijft. Ik hou echt van katten ^^ |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 19:00 |
|
Super-topic!
Wel, mijn lijstje;
Remus Lupos;
Ik weet niet of deze echt wel tot de bijfiguren hoort, aangezien hij toch wel belangrijk is...? Maar zijn personage is gewoon zo goed. Zeker nu hij een relatie heeft met Tops. Maar jullie wisten waarschijnlijk al hoe ik tegenover hem stond.
Dobby;
Misschien is Dobby ook iets meer dan een bijfiguur, aangezien hij in de laatste drie boeken toch wel vaak opdook. Ik ben blij dat hij vaak opgedoken is, maar hij mag voor mij zeker niet ontbreken in het laatste boek. Ik vraag me trouwens al af hoe groot zijn verzameling sokken is...
Gladianus Smalhart;
Deze was/is een van mijn favorieten en ik vind het zo jammer dat hij slechts in twee boeken voorkwam. Maar ik hoop echt dat we nog iets van hem horen, of opvangen in het laatste boek ofzo. Het zou echt leuk zijn als het boek met hem zou eindigen.
Ludo Bazuin/Bagman;
Ik weet niet waarom, maar ik vond dit personage zo interessant. Misschien omdat het heel realistisch is, dat mensen een beetje "gaan liegen" omdat ze in geldnood zitten en verslaafd zijn aan gokken. Maar ik vind zijn manier van doen en zijn leugens wel interessant om eens dieper op in te gaan. Ik vond het ook wel leuk dat Droebel hem in OotP even vernoemde, tijdens de hoorzitting om die dementor. Daar zou zelfs Bazuin niet om gewed hebben^^ Hij mag nog wel eens terug komen.
|
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
Jolanthe
Dreuzel
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 19:26 |
|
Ik vind bijna iedereen wel leuk. Er is niemand waar ik echt een hekel aan heb. Fleur vind ik echt geweldig, dat ze zo irritant kan zijn en molly haar echt niet mag. Aan het einde van deel 6, dat het Fleur niet uitmaakt hoe Bill eruitziet enzo. Dat vind ik echt zo lief.
Tops vind ik ook cool, Dat ze haar uiterlijk kan veranderen enzo. En dat ze nu uiteindelijk wat met Lupos heeft, echt geweldig.
De Fam. Black vind ik ook leuk. Vooral Bellatrix en Sirius ( oke dat is geen bijpersoon)
Njaa zo kan ik nog wel ff doorgaan over wie ik allemaal leuk vind. Duss..
Doegg.
Oo minder prettig, Sorry voor het dubbel posten,, er ging even wat mis met de pc |
|
|
|
|
Sabine
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 20:31 |
|
Ahww, leuk topic! ^^
Oké, waar zal ik beginnen?
Fenrir Greyback. Hij is.. interessant. Ben erg benieuwd door wie hij gebeten is en zo, en wanneer. Ik heb zelf al heavy verhaaltjes bedacht, ghehe. Ik hoop dat hij nog een leuke rol gaat spelen in boek 7.
Family Black. Vooral de ouders van Sirius, en Regulus. Maar de rest ook wel. Als onze RAB echt Regulus is, zullen we waarschijnlijk meer over hem te weten komen. En dan misschien ook wel meer over zijn hele familie. Ik hoop het!
Ik ben ook wel geïnteresseerd in de dooddoeners die wat meer op de achtergrond staan, zoals Antonin en zo. Ik hoop dat we wat meer over hun persoonlijke leven en emoties te weten komen, en hoe ze dooddoeners zijn geworden.
Voor de rest vind ik oorspronkelijke orde ook super-interessant. Al die gastjes die gestorven zijn. Marlene McKinnon, Caradoc Dearborn, etc. Oh, en iemand die niet gestorven is, die met dat hoedje ^^ Elphias Doge. Ik heb al allemaal verhaaltjes rond hun bedacht hoe ze bij de Orde zijn gekomen en zo. Misschien ga ik dat ook in een fanfic verwerken, die ik misschien ga posten eens. Dus misschien komen jullie nog wat van doorgedraaide fantasie tegen. |
_________________ To love oneself is the beginning of a lifelong romance.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars. |
|
|
|
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 20:37 |
|
Marcel gaat alleszins nog belangrijk worden, hoewel in hij boek 5 toch ook al een serieus aandeel had. Ik denk dat Florian Fanielje nog belangrijk wordt. (Harry at er altijd ijsjes en maakte er zijn werkstuk voor de geschiedenis van de toverkunst in boek 3). Hij zou zomaar ineens verdwenen zijn terwijl hij er in vernoemd werd, maar nog niets belangrijk heef tmoeten doen. Dt lijkt me niet echt kunnen. Ik denk dus dat hij nog een grote/belangrijke rol spelen zal.
groetjes
x |
|
|
|
|
jurrian
2e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 23, 2007 14:49 |
|
wie ik fascinerend vind zijn de ouders van James Potter en Hermelien ze hebben Sirius in huis genomen en zijn aardig en zorgzaam en het kan niet schelen wat voor bloed iemand heeft.
ik wil ook alles weten over desiderius Perkamentus hij is gewoon de broer van en wil weten of hij op hem lijkt. |
|
|
|
|
Smoky
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
489 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 23, 2007 21:50 |
|
De twee karakters die mij echt heel erg aanspreken zijn Bella en Narcissa.
Op de een of andere manier vind ik ze gewoon zo'n leuke karakters!
Ik hoop zeker dat we in deel 7 nog meer over ze te weten komen.
Ookal zijn er al verschillende dingen duidelijk over hen,
ze hebben nog steeds iets heel erg mysterieus voor mij.
Dat vind ik altijd super! Als je een lange tijd een heleboel
aan de fantasie kan overaten! |
|
omberitus
Dreuzel
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 24, 2007 13:42 |
|
Olivander vind ik leuk omdat hij best wel mysterieus is.Haast Onthoofde henk vind ik in de film wel grappig.Maar de boeken ietsje minder.Als ik nog op nieuwe personen kom dan post ik nog wel. |
_________________ UIT NAAM VAN HET MINISTERIE
Dorothea Johanna Omber(Hoog-inquisteur)heeft Albus Perkamentus vervangen als hoofd van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus O nee toch. |
|
|
|
Neville
Grote Zaal Hoofdmonitor
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 24, 2007 17:19 |
|
Great idea! Sjaak Stuurman vind ik altijd wel lachen, vooral met zijn - piepkleine - rol in Deel 4. Hoe hij zo tegen die Glamorgana's staat op te scheppen, geweldig xD. En natuurlijk kwam hij ook weer een paar keer terug in HBP, hoe halen ze het nu in hun hoofd om hém te arresteren...
Mevrouw Vaals is natuurlijk ook super, en Groemp natuurlijk. En wat te denken van de twee belangrijkste huiselfen: Dobby en Knijster? Die zijn zo komisch... |
_________________ ~ the End of the Beginning |
|
|
|
*kira*
2e jaars
Verdiend:
292 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 24, 2007 19:24 |
|
Fenrir Vaalhaar vind ik wel een intresante figuur,ik zou graag willen weten door wie hij gebeten is.Hij is ook wel eng en ik hoop dat we meer over hem te weten zullen komen. |
_________________ Gryffindor rocks!!<3'
Gryffindor that's how I am.
Huffelpuf that's wat I want to be.
Ravenklauw They are my biggest fan
But Slytherin
you are the best friend of me |
|
|
|
|