Auteur |
Bericht |
Avada Kedavra
Dreuzel

Verdiend:
33 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 05, 2007 19:58 |
 |
Er is iets wat ik niet helemaal begrijp aan het dagboek/de Horcrux van Marten Vilijn. Wanneer werd het een Horcrux?
2 mogelijkheden:
1. Marten is gewoon een jongen op school die een dagboek heeft. Als hij later Heer Voldemort is maakt hij er een Horcrux van.
2. Marten is iemand met een dagboek, en zodra hij zijn vader en grootouders vermoord heeft, maakt hij een Horcrux van zijn dagboek.
Voor alletwee valt iets te zeggen vind ik, voor 1 omdat hij Slughorn om informatie vraagt over Horcruxes, en natuurlijk omdat hij in deel 2 als een 16jarige uit zijn dagboek komt.
Voor 2 omdat hij nog geen slangachtig gezicht heeft als hij als herrinering uit het dagboek oprijst.
Wat denken jullie? |
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 05, 2007 20:10 |
 |
Je vergeet de moord op jammerde jenny, ik denk dat Voldemort toen al wist hoe hij een hrorocrux kon maken en de horocrux/dagboek en de moord op jammerde jenny hebben met elkaar te maken. Het is ook gebeurd toen Voldemort nog een schooljongen was en hij dit dagboek heeft gekregen. |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
DutchHermione
2e jaars

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 06, 2007 11:47 |
 |
Bij mijn weten droeg Marten de ring van Asmodom al op het moment dat hij Slakhoorn naar de horcruxen vroeg,... dus dan kan hij de moord op zijn vader en grootouders niet gebruiken??
En... Marten heeft Jenny niet vermoord dacht ik: hij heeft enkel de Geheime Kamer geopend en basilisk dus vrijgelaten... als ik het boek begrijp voelt de dood van Jenny als een 'ongeluk' .. ze keek gewoon per ongeluk om de hoek...
Ik denk dat Marten het dagboek achteraf, dus na de moord op z'n vader en grootouders en na het openen van de Geheime Kamer, tot een horcrux heeft gemaakt, (ook nadat hij van school af was gok ik...) maar dat hij het dagboek al wel eerder had. |
_________________ Duty? No... I would have you smile again, not grieve for those whose time has come
I do not believe this darkness will endure. |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 06, 2007 13:12 |
 |
inderdaad Tom had zijn ring al om zijn vinger dus misschien was hij ergens wel bezig met horcruxes. Want toen hij zijn familieleden vermoorde toen wist hij pas dat hij de efrgenaam van Zwadderich was. En hij wou aan iedereen duidelijk maken dat hij het was. Waarschijnlijk heeft hij zijn dagboek gewoon bewaart en later een horcrux van gemaakt.
Je kan het sowieso moeilijk zeggen,want je weet ook niet wie Voldemort vermoord heeft voor de horcruxes.
Dit is net zo'n vraag als "wanneer is hij begonnen met de horcruxes?". En ik denk dat hij daar mee begonnen is na schooltijd.
Ik vind trouwens wel dat Jammerende Jenny vermoord is door Tom, maar je weet niet of die moord heeft geleid naar een horcrux. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Marjo_x
Dreuzel

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 06, 2007 20:07 |
 |
staat er in het boek niet dat Jenny zegt dat twee grote ogen haar aanstaarden en dat ze toen gewoon dood was??
Dan heeft in feite de basilisk haar vermoord of niet? |
|
|
  |
 |
san
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 06, 2007 21:49 |
 |
Citaat: | staat er in het boek niet dat Jenny zegt dat twee grote ogen haar aanstaarden en dat ze toen gewoon dood was??
Dan heeft in feite de basilisk haar vermoord of niet? |
Ja klopt, en dan heeft Voldemort toch eigenlijk indirect haar vermoord?
Verder sluit ik me aan bij Dutchhermoine...
Citaat: | Ik denk dat Marten het dagboek achteraf, dus na de moord op z'n vader en grootouders en na het openen van de Geheime Kamer, tot een horcrux heeft gemaakt, (ook nadat hij van school af was gok ik...) maar dat hij het dagboek al wel eerder had. |
|
|
|
  |
 |
Tom Barman
2e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 06, 2007 23:41 |
 |
Ik denk dat het boek niet echt als dagboek werd gebruikt maar speciaal als horcrux is gemaakt toen hij z'n vader en grootouders vermoorde. Er zit tenslotte een stukje van zijn ziel in van toen hij ongeveer 16 was. |
_________________ ik zie, ik zie, wat jij niet ziet... |
|
  |
 |
Feel<Free
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 07, 2007 14:54 |
 |
Hij heeft rond die leeftijd toch ook zijn vader en familie uitgeroeid.
En ja ik weet niet of we de moord op Jammerende Jenny meemogen tellen omdat hij indirect was. Maar hij heeft het wel degelijk gemaakt toen hij 16 was, want anders zou er geen 16-jarige ziel van hem inzitten. |
_________________ Remus..You aren't allergic to anything other than silver, are you?"
[size=9]
Some people come into out lives and leave quickly,
others stay and leave footprints in our hearts |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 07, 2007 18:28 |
 |
Ik denk niet dat JAmmerende Jenny belangrijk genoeg was om een Gruzielement/Horcrux van te maken.
Perkamentus zei ooit in HBP toch dat Voldemort alleen speciale moorden gebruikt?
JAmmerende Jenny was gewoon een ongelukje... Ze hoefde niet vermoord te worden. |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 07, 2007 18:53 |
 |
Eens met Josse, die moord op Jammerende Jenny was niet belangrijk genoeg om een hocrux van te maken. Maar het lijkt me gewoon ook niet dat hij die hocruxen al op school maakte, daar is hij denk echt pas later mee begonnen.
Maar het is inderdaad wel vaag, hij zij; ik bewaarde mijn 16-jarige ik in een dagboek. Je zou denken dat hij het dan gemaakt heeft toen hij 16 was maar dat is gewoon niet logisch. Dus ik denk toch daarna, hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.... geen idee. xD |
  |
 |
astroman
3e jaars

Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 07, 2007 19:25 |
 |
zo moeilijk is het tog niet hy heeft gewoon een dagboek gekocht/gekregen, toen hy wis hoe hy gruzielementen moest maken maakte hy er een van, van zijn dagboek |
_________________ Rock is the best music ever!
"Love All, Serve All" |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Za Mrt 10, 2007 1:13 |
 |
astroman schreef: | zo moeilijk is het tog niet hy heeft gewoon een dagboek gekocht/gekregen, toen hy wis hoe hy gruzielementen moest maken maakte hy er een van, van zijn dagboek |
Nee, ik denk niet dat hij pas zijn dagboek heeft gekocht, nadat hij wis hoe hij een gruzielement moest maken. Ik denk juist dat hij zijn dagboek al héél lang van te voren had, voordat hij wist wat een gruzielment was. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
OFCYN
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 10, 2007 14:01 |
 |
Je moet wel met alles rekening houde voldemort moest eerst info hebbe die heeft hij ook gekrege volgens mij wou hij dan pas een geschikt voorwerp zoeke iets wat altijd blijft nooit veranderd iets dat waarde voor hem zou hebbe hij is de erfgenaam van slitherin dat moest hij vast het einde gevonde hebbe dat heeft hij opende de kamer en liet myrtle vermoorde hier is een moord gebeurd nu nog een voorwerp het dagboek moest waarschijnlijk geweyen hebben dat hij die moord gepleegt had dus stopte hij er een herinering in nu is het boek waardevol en heeft het een betekenis.  |
_________________ HP rulezzzz |
|
  |
 |
Squeaking Dobby
4e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 10, 2007 14:52 |
 |
DutchHermione schreef: | Bij mijn weten droeg Marten de ring van Asmodom al op het moment dat hij Slakhoorn naar de horcruxen vroeg,... dus dan kan hij de moord op zijn vader en grootouders niet gebruiken??
/color] |
[color=#98CAEF]
Dit is niet helemaal waar wat je schreef, want Marten heeft de ring van zijn vader afgepakt in de nacht waarin hij zijn vader (en de ouders daarvan) vermoordde. En toen was hij al wel van school af! Het is ook wel logisch, want hij heeft de ring gestolen om er een horcrux van te maken. In het kamertje van Slakhoorn kon hij de ring dus nog niet hebben. En wat betreft het dagboek: die had hij al op school. En Moaning Myrtle kan er niets mee te maken hebben, zoals al gezegd is: De slang heeft haar vermoord, en niet Tom Riddle (Marten).
|
|
  |
 |
Felix Fortana
2e jaars

Verdiend:
43 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 10, 2007 16:10 |
 |
Ik denk na dat die mensen heeft vermoord en van school af is. Want toen hij nog op school was mochten ze toch niet weten dat het vilijn was of wel? Nee dat mochten ze niet weten want Vilijn was een model leerling niemand mocht hem aanwijzen en zeggen dat hij het was geweest.
|
_________________ Ik wou dat ik een traan was, om geboren te worden in je ogen, te leven op je wang en te sterven op je lippen. |
|
  |
 |
|