Auteur |
Bericht |
Woody
6e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 8:24 |
 |
Hey,
Ik was gisteren nog eens HP3 aan het lezen, en toen heb ik meermaald gelezen dat Prof. Sneep de drank maakte voor Lupos zodat hij niet in een Weerwolf veranderde bij Volle Maan. Maar wie gaat dit drankje maken nu Prof. Sneep en Prof. Perkamentus er niet meer zijn? Er werd ook verteld dat deze drank extreem moeilijk is. Hoe gaat het dan aflopen met Lupos?
Geef hier jou Theorie!
Als dit Topic al bestaat , Slotje dan Graag  |
|
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 10:39 |
 |
Very slim opgemerkt Woody!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Professor Slakhoorn misschien... Maar die wil geen partij kiezen, ik betwijfel of hij de Orde dan zal helpen.
Maar ik denk niet dat Harry en Ron het kunnen, die zijn immers niet echt heel inteligent. Hermelien mischien wel, maar niet zonder hulp...
En ik denk ook niet dat ze het boek van de Halfbloed Prins weer gaan gebruiken, Harry zeker niet. Hij voelde zich al zo rot toen Hermelien op een gegeven moment haar gelijk wilde halen, denk niet dat hij er nog iets over wil horen...
Misschien wel iemand van de Orde die we nog niet zo goed kennen?
Geen idee... |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 10:56 |
 |
Nou daar is inderdaad wel over nagedacht! Maar wat ik denk dat er gebeurt is dat Rowling daar niet echt aan gedacht heeft. En dat ze het er gewoon dus niet meer over gaan hebben in het boek.
Hoe dan ook het is wel een probleem natuurlijk, maar ik denk dat leerlingen op school niet weten hoe ze dat zouden moeten maken en dus ook Harry, Ron en Hermelien niet. Maar inderdaad ze kan altijd zeggen dat er iemand bij de orde zit die dat gewoon kan. Daar zit natuurlijk wel redelijk begaafde tovenaars bij.
Maar ik denk sowieso dus niet dat Harry, Ron en Hermelien dat gaan doen met het boek van Sneep. Ik denk eigenlijk dat het dus helemaal niet meer terugkomt in boek 7. |
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 11:09 |
 |
Waarschijnlijk krijgt hij het drankje van dezelfde persoon waar hij zijn hele leven al een drankje van krijgt.
Ik neem namelijk ook aan dat Remus niet altijd het drankje van Sneep kreeg. Ze waren nou niet echt bepaald vrienden.
Ik denk dat je op de Wegisweg of in Knockturn Ally (weet de naam niet in het NL's) je wel zo'n soort drankje kan halen. Of misschien is er wel een underground scene van allemaal werewolves. Want Remus is toch niet het enige slachtoffer van Greyback. En ik neem aan dat er meer mensen zijn die zo'n drankje willen.
Of misschien neemt hij helemaal geen drankje in, en deed hij dat alleen maar toen hij op Hogwarts zat want als hij het drankje toen niet zou nemen dan zou hij de leerlingen in gevaar brengen. En nu hij gewoon thuis is is dat niet meer nodig |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 11:40 |
 |
Tuurlijk Eva!
Hij was immers aan het spioneren bij de weerwolven. Dan kan hij dus niet echt drankjes gaan drinken tegen de invloeden van volle maan...
Waarschijnlijk veranderd hij gewoon iedere keer in een weerwolf. Dat vinden die ander weerwolven geloof ik leuk... *ziet het leuke er niet van in*
Ik denk dus niet dat Rowling het vergeten is, die denkt daar waarschijnlijk te veel over na. XD
Maar het kan ook zijn dat ik Rowling op een voetstuk plaats...
Waarschijnlijk gaat hij gewoon iedere keer veranderen. En als hij niet meer spioneerd, lang leve het Krijsende Krot. XD
Nee, dat doen we Remus niet aan... :'( |
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Woody
6e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 12:09 |
 |
Josse schreef: | Tuurlijk Eva!
Hij was immers aan het spioneren bij de weerwolven. Dan kan hij dus niet echt drankjes gaan drinken tegen de invloeden van volle maan...
Waarschijnlijk veranderd hij gewoon iedere keer in een weerwolf. Dat vinden die ander weerwolven geloof ik leuk... *ziet het leuke er niet van in*
Ik denk dus niet dat Rowling het vergeten is, die denkt daar waarschijnlijk te veel over na. XD
Maar het kan ook zijn dat ik Rowling op een voetstuk plaats...
Waarschijnlijk gaat hij gewoon iedere keer veranderen. En als hij niet meer spioneerd, lang leve het Krijsende Krot. XD
Nee, dat doen we Remus niet aan... :'( |
En toch zou ik het raar vinden dat hij zich iedere keer laat veranderen. Lupos haat het om Weerwolf te zijn, hij wilt zijn zoals iedere normale tovenaar, dus denk ik wel dat hij er iets aan wil doen. Ook is Lupos veel onder de mensen, dus lijkt het me wel noodzakelijk voor hem om dat drankje te hebben.
Een tovenaars aphoteek lijkt me echt niet kunnen. Ik denk niet dat er zoiets bestaat als een Tovenaarsaphoteek. Niet iedereen wilt graag gezien worden in zo'n winkel lijkt me als hij een afwijking heeft. Dan bedoel ik ermee dat niet iedereen z'n ware aard wilt laten zien en wilt laten zien dat hij weerwolf is, dat wilt Lupos zelf ook niet dus ik zie hem daar nog niet meteen staan in zo'n Aphoteek.
Slakhoorn kan wel, maar dat gaat Rowling volgens mij niet doen. Volgens en volgens mij gaat ze het ook linken naar zijn Afwijking. Volegns mij gaat Lupos nog een grote rol spelen in HP7 en zal Lupos niemand meer vinden om z'n drankje te brouwen. Ik denk dat hij hierdoor nog naar voren zal komen in het volgende boek |
|
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 12:23 |
 |
Ik dacht juist dat hij zich in deel 6 heel veel afzonderde... Dat zei hij toch met kerst bij de Wemels?
" 'Ik heb ondergedken gezeten,' zei Lupos. 'Bijna letterlijk. Daarom kon ik je niet schrijven, Harry; ik zou meteen door de mand gevallen zijn als ik je brieven had gestuurd.'
'Hoe bedoel je?'
'Ik heb een tijdje onder mijn gelijken geleefd, mijn soortgenoten,' zei Lupos. 'Weerwolven,' voegde hij eraan toe toen hij Harry's nietbegrijpende blik zag. 'Die staan vrijwel allemaal aan de kant van Voldemort. Perkamentus had een spion nodig en ik was... geknipt voor die rol.'
(...)
'Ik klaag niet; het moest gebeuren en wie had het beter kunnen doen dan ik? Het was alleen moeilijk hun vertrouwen te winnen. Je ziet meteen aan mij dat ik geprobeerd heb onder tovenaars te zijn, terwijl zij de normale maatschappij mijden en aan de zelfkant leven, waar ze stelen - en soms doden - om te kunnen eten.'"
Hier dus. XD Dus volgens mij is hij niet zo veel onder de mensen...
MaarJA, dat is een andere discussie. XD Ik denk IDD ook niet dat Slakhoorn het gaat doen. Alhoewel, hij wilde ook geen lesgeven, en de herinnering niet geven... Dat heeft hij ook gedaan. Hij zit duidelijk niet zo op zijn prioriteiten. |
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Woody
6e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 12:47 |
 |
Josse schreef: | Ik dacht juist dat hij zich in deel 6 heel veel afzonderde... Dat zei hij toch met kerst bij de Wemels?
" 'Ik heb ondergedken gezeten,' zei Lupos. 'Bijna letterlijk. Daarom kon ik je niet schrijven, Harry; ik zou meteen door de mand gevallen zijn als ik je brieven had gestuurd.'
'Hoe bedoel je?'
'Ik heb een tijdje onder mijn gelijken geleefd, mijn soortgenoten,' zei Lupos. 'Weerwolven,' voegde hij eraan toe toen hij Harry's nietbegrijpende blik zag. 'Die staan vrijwel allemaal aan de kant van Voldemort. Perkamentus had een spion nodig en ik was... geknipt voor die rol.'
(...)
'Ik klaag niet; het moest gebeuren en wie had het beter kunnen doen dan ik? Het was alleen moeilijk hun vertrouwen te winnen. Je ziet meteen aan mij dat ik geprobeerd heb onder tovenaars te zijn, terwijl zij de normale maatschappij mijden en aan de zelfkant leven, waar ze stelen - en soms doden - om te kunnen eten.'"
Hier dus. XD Dus volgens mij is hij niet zo veel onder de mensen...
MaarJA, dat is een andere discussie. XD Ik denk IDD ook niet dat Slakhoorn het gaat doen. Alhoewel, hij wilde ook geen lesgeven, en de herinnering niet geven... Dat heeft hij ook gedaan. Hij zit duidelijk niet zo op zijn prioriteiten. |
Aan die zin zie ik toch duidelijk dat hij geprobeert heeft om bij de mensen te zijn, en er bij te horen en dus sociaal te zijn. Ik denk wel dat Lupos de moeite heeft gedaan om als een normale tovenaar te leven, waarom zou hij anders in het derde jaar WTZK hebben gegeven? Omdat hij ook wilde zijn zoals iedere tovenaar en kennis wou overbrengen naar anderen toe, over zijn magie en kennis. Dus het lijkt me wel dat Lupos er alles aan probeert te doen om terug normaal te worden. Het voorbeeld dat je gad was alleen om zijn steentje bij te dragen aan de Orde, zodat hij ook iets voor hun kon doen. Ik denk dat hij anders ook toen dat drankje zou ingenomen hebben... |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 13:14 |
 |
Eerst en vooral: Dat drankje zorgde er niet voor dat hij niet in een weerwolf veranderde.
Dat drankje zorgde ervoor dat de transformatie draaglijker werd en dat hij menselijker zou denken als hij weerwolf is.
Dat hij dus weet wat hij doet.
Ten tweede dat drankje was er enkel omdat Lupos in een school moest werken.
Dat was voor de veiligheid.
Het was een zeer recente ontdekking dus hij zal het voor boek 3 nooit genomen hebben.
Dus nu hij niet meer in school zit is dat drankje niet nodig.
Hij zorgt er wel voor dat hij op volle maan geen bedreiging vormt voor anderen. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
sirius_is_te_gek
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 16:27 |
 |
Ik heb hier ook nog niet aan gedacht, wie nu de wolfsworteldrank gaat maken voor Lupos. Ik denk wel dat Sneep na deel 4 wel de drank voor Lupos gemaakt heeft, omdat Sneep toch in de orde van de feniks zat. En Perkamentus het ook wel ook wel op prijs gesteld hebben of gevraagd hebben aan Sneep. Maar in deel 7 zou Lupos misschien wel eens niet wolfworteldrank krijgen. Rowling kan wat dat betreft wel hele intessante spannende verhaalijnen bedenken rond Lupos als hij geen wolfworteldrank meer krijgt. Tenzij misschien Dolleman het doet ik denk dat hij als schouwer ook wel moeilijke toverdranken kan maken. |
|
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 16:40 |
 |
Hij heeft het geprobeerd JA! Onder mensen te leven. En dat probeert hij nog steeds. Maar hij zegt ook: 'Ik heb ondergedoken gezeten,' zei Lupos. 'Bijna letterlijk. Daarom kon ik je niet schrijven, Harry; ik zou meteen door de mand gevallen zijn als ik je brieven had gestuurd.'
Hij is dus de laatste maanden NIET onder "gewone" mensen geweest.
Maar dat wil neit zeggen dat hij dat nooit gedaan heeft, of nooit meer zal doen! Ik bedoelde alleen dat hij, als hij doorgaat met spioneren, beter GEEN wolfsworteldrank kon nemen. Maar wat Bee al zei. Misschien wel, een beetje controle kan niet zo veel kwijt. ^^ Ik vraag me alleen af of Lupos in deel 6 ook altijd wolfworteldrank nam. Dat had hij dan moeten krijgen. Maar hij kon geen brienven sturen. Kon hij dan wel post (en drankjes) ontvangen?
Snappen jullie een beetje wat ik bedoel??? |
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
sartoootje
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 17:56 |
 |
Bee schreef: | Eerst en vooral: Dat drankje zorgde er niet voor dat hij niet in een weerwolf veranderde.
Dat drankje zorgde ervoor dat de transformatie draaglijker werd en dat hij menselijker zou denken als hij weerwolf is.
Dat hij dus weet wat hij doet.
Ten tweede dat drankje was er enkel omdat Lupos in een school moest werken.
Dat was voor de veiligheid.
Het was een zeer recente ontdekking dus hij zal het voor boek 3 nooit genomen hebben.
Dus nu hij niet meer in school zit is dat drankje niet nodig.
Hij zorgt er wel voor dat hij op volle maan geen bedreiging vormt voor anderen. |
Ik ben het volledig met Bee eens. Alleen in het jaar dat Remus les gaf dronk hij de wolfsworteldrank. Daarvoor veranderde hij maandelijks in een monster. Met die wolfsworteldrank werd hij een onschadelijke weerwolf. Na zijn jaar lesgeven op Zweinstein spioneerde hij voor de Orde en dook hij onder bij zijn 'soortgenoten'. Daarom dronk hij denk ik de drank niet meer.
En nu Sneep mogelijk bekeerd is tot de Duistere Zijde zal hij die drank zeker niet meer voor Remus maken.
Ik denk niet dat een andere magiƫr de drank voor Remus gaat maken omdat de drank erg moeilijk is om te maken en lang niet alle tovenaars die drank kennen. |
|
|
  |
 |
chocokikkertje
3e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 10, 2007 11:58 |
 |
In boek 3 staat iets in de richting van:
Ik ben blij dat Professor Sneep mijn collega is. Hij is een van de enige tovenaars die deze drank kan maken.
een van de enige dus... ik denk dat er wel meer zijn die het kunnen. Ik dacht zelf heel erg aan Slakhoorn. Die geeft immers nu toverdranken. En anders denk ik dat lupos het zonder gaat doen.
Greetz  |
|
|
  |
 |
Kat
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
196 Sikkels
Woonplaats: Dat wil ik niet zeggen, het is hier veel te mooi. ^^
|
Geplaatst:
Wo Mrt 21, 2007 12:39 |
 |
Ik denk dat Hermelien heel goed in staat zou kunnen zijn om de wolfsworteldrank te brouwen. Ze zeggen toch niet voor niets dan ze de slimste heks is op haar leeftijd? Ze brouwde in haar tweede jaar ook die wisseldrank, VER boven het niveau van een tweedejaars.
En zo niet, dan vind Lupin wel weer een andere schuilplek om zichzelf uit te kuren, als het weer volle maan is. |
_________________ Slytherinfor the win! |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 21, 2007 20:12 |
 |
Ik denk zelf Sneep. Tenslotte is hij Toverdrankleraar. Hermelien of Harry zal het wel niet zijn, dan was het wel vermeld in het boek, denk ik.
Addiie |
|
  |
 |
|