Auteur |
Bericht |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 30, 2007 15:19 |
 |
Hallo allemaal,
Ik loop al een hele tijd met een idee in mijn hoofd rond.
Bij het herlezen van boek 5 viel mij iets op: wanneer Dolleman Harry de foto van de oude orde van de Feniks laat zien, noemt hij ook alle leden op.
Heel opvallend vond ik dat hij ook Peter Pippeling opnoemt.
Zou hier een plotelement inzitten? Want hij wordt heel expliciet genoemd, maar er wordt verder niet op ingegaan dat hij de orde heeft verraden. Er wordt telkens alleen maar gezegd dat hij James en Lily heeft verraden.
Dit is niet echt een theorie, maar ik vind het wel zo opvallend om het hier te posten. Als er al een topic over bestaat of heeft bestaan, sorry dan (want ik zit pas een dag op dit forum). Dan mag er een slotje op.
Hopelijk zet dit jullie ook aan het denken, want ik kom er niet uit.
Ik zou graag jullie mening willen horen over het feit dat hij dus in de orde heeft gezeten (of misschien nog steeds wel zit?). Heeft hij de orde verraden aan Voldemort? Of heeft hij juist gespioneerd voor Perkamentus? Anders gezegd: waarom noemt JK Rowling zo expliciet dat hij in de orde heeft gezeten, maar wordt er verder geen aandacht aan besteed? Fairy_Princess vroeg zich ook nog af hoe Pippeling bij de orde is gekomen. Dit vind ik ook een goede vraag om hier te beantwoorden.
Dit is wat Faunaat aan mijn vraag toevoegde:
In boek 6 blz 23 staat dit:
'Excuses,' zei Sneep. 'Hij heeft de laatste tijd de gewoonte om aan deuren te luisteren. Ik weet niet wat hij daar mee wilt bereiken...'
Als je het mij vraagt is dit niet zonder reden dat hij staat af te luisteren.
Ik ben nog steeds van mening dat Peter juist niet dom is. Aangezien zijn Faunatenvorm een rat is. En ratten staan toch wel bekend om hun intelligentie. |
Laatst aangepast door Carla op Vr Mrt 30, 2007 16:25; in totaal 5 keer bewerkt |
|
  |
 |
lieske90
7e jaars

Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 30, 2007 15:27 |
 |
Ik weet niet of dit een plotelement is. Ik vind je vraag sowieso niet erg duidelijk. Er zal nog wel iets met Peter gebeuren, maar ik weet niet wat.
Is dit topic echt nodig? |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 30, 2007 15:30 |
 |
Tja of het nodig is weet ik zelf ook niet, maar ik vond het zo opvallend dat ik het heel graag wilde posten. Ik heb mijn beginpost een beetje duidelijker gemaakt. Ik wilde graag jullie mening horen over het feit dat hij dus in de orde heeft gezeten (of misschien nog steeds wel zit?). Heeft hij de orde verraden aan Voldemort? Of heeft hij juist gespioneerd voor Perkamentus? |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 30, 2007 15:44 |
 |
Peter heeft inderdaad in de eerste Order gezeten. En hij heeft toen toch James en Lily verraden? Hij was toch de enige die wist waar ze zaten. Hij is toen naar Voldemort gegaan en heeft het verteld. En toen zijn James en Lily overleden.
Dolleman weet denk ik ook wel hoe het toen gelopen is. Want hij gaat ook met Sirius om. En als hij nog zou denken dat Sirius een slechterik is dan zou hij niet in de Order zitten in het huis van de "moordenaar" Sirius. Misschien noemt hij daarom de naam, want Peter is de slechterik. Of het is gewoon toeval. Ik denk echt niet dat er wat achter zit. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 30, 2007 16:07 |
 |
Nee daar zit denk ik verder niets achter hoor. Zijn naam wordt denk ik zo genoemd omdat Dolleman donders goed weet wat hij heeft uitgespookt. En ik denk ook echt niet dat hij verder nu nog iets voor de orde doet. Hij staat gewoon alleen aan Voldemorts kant.
Weten jullie wat ik me wel heb afgevraagd over Peter? Hoe die gast in hemelsnaam in de Orde kwam. Ik bedoel hij is nu niet bepaald dapper en ik geloof ook niet dat een getalenteerde tovenaar was/is. Zo wordt hij in ieder geval nooit omschreven.
Oké misschien zat hij erbij omdat James, Sirius en Remus lid waren. Maar dan nog lijkt het me niet dat ze bij de orde zomaar iedereen toelaten. Dus dat vind ik eigenlijk wel een beetje vaag. |
  |
 |
Faunaat
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
443 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 30, 2007 16:22 |
 |
In boek 6 blz 23 staat dit:
'Excuses,' zei Sneep. 'Hij heeft de laatste tijd de gewoonte om aan deuren te luisteren. Ik weet niet wat hij daar mee wilt bereiken...'
Ik ben nog steeds van mening dat Peter juist niet dom is. Aangezien zijn Faunatenvorm een rat is. En ratten staan toch wel bekend om hun intelligentie. |
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 30, 2007 16:22 |
 |
fairy_princess schreef: |
Weten jullie wat ik me wel heb afgevraagd over Peter? Hoe die gast in hemelsnaam in de Orde kwam. Ik bedoel hij is nu niet bepaald dapper en ik geloof ook niet dat een getalenteerde tovenaar was/is. Zo wordt hij in ieder geval nooit omschreven.
Oké misschien zat hij erbij omdat James, Sirius en Remus lid waren. Maar dan nog lijkt het me niet dat ze bij de orde zomaar iedereen toelaten. Dus dat vind ik eigenlijk wel een beetje vaag. |
Dat heb ik me ook al wel vaker afgevraagd. Ik zal het in de beginpost erbij zetten. |
|
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 30, 2007 16:28 |
 |
Faunaat schreef: | In boek 6 blz 23 staat dit:
Ik denk eerder dat hij aan het afluisteren is omdat hij verrekte nieuwschierig is. En anders nog eerder omdat hij misschien Sneep in de gaten wil houden, omdat hij het ook niet helemaal vertrouwt of Sneep nu aan de goede of de slechte kant is. Al dan niet in opdracht van Voldemort.
En dat zijn faunaatvorm een rat is, heeft denk ik eerder te maken met het feit dat hij juist een watje is. Hij kan in die gedaante makkelijk en ongezien wegvluchten enzo.
Ach misschien ben ik ook bevooroordeelt want ik vind Peter gewoon een..... [/einde scheldkanonade] |
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 30, 2007 16:30 |
 |
Nederlandse Hermelien schreef: | fairy_princess schreef: |
Dat heb ik me ook al wel vaker afgevraagd. Ik zal het in de beginpost erbij zetten. |
Ik denk dat iedereen die het gewoon wil wel in de Order kan komen. Natuurlijk hoe meer mensen hoe beter. Dus James,Sirius en Remus en Lily gingen in de Order en daarom Peter ook. Het was niet zo dat hij echt een hele goede tovenaar was.
En over dat dappere. Denk eraan hij zat wel in Griffoendor. Dus hij moet toch een paar van die eigenschappen hebben.
Maar zijn er niet meer topics die over dit onderwerp gaan? |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Zo Apr 01, 2007 23:27 |
 |
Hij zet inderdaad eerst in de orde, maar is daarna naar de andere kant gegaan. Al denk ik zelf meer uit angst dat hij zich bij de heer van het duisternis heeft toegevoegd. Misschien voelde hij zich juist dapper, om met zijn moed naar hem toe tegaan, en zo zijn vrienden te verraden. Maar zelf denk ik, dat hij er nu wel spijt er van heeft. Voldemort zei toch ook , dat hij uit angst terug was gekeerd? |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 01, 2007 23:48 |
 |
Peter is een lafbek. Punt. Net zoals Draco slecht is. Draco is gewoon ado. Punt. En Peter is iemand die zijn vrienden verraad voor zijn eigen hachje. Punt.
Dit zijn veel punten. ^^
Misschien ben ik ietwat bevooroordeeld op dit gebied, ik heb gewoon een *hier stond een vloekwoord* hekel aan Peter.
Maar hij zat volgens mij echt alleen in de Orde om stoer te doen. Net zoals hij om interesant te doen bevriend was met JAmes, Sirius en Remus. Hij voegt niets toe. Niet aan de vriendschap, niet aan de Orde en niet aan wat Voldemort kan doen.
Ik vind Peter gewoon een flapdrol, en hij heeft niets goeds in de zin, nooit gehad ooka ls je het mij vraagt. Dus gooi allmeaal tomaten naar Peter. Nee, doe maar niet, het is een personage, daar akn je geen tomaten naar gooien. Ik wéét het. XD |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Ma Apr 02, 2007 0:14 |
 |
Ja daar wordt het door josse gezegd, Uit pure angst is hij bij de heer van het duisternis gegaan. Gewoon bang om zelf het haasje te worden. Maar hij zal toch iets goed in zich hebben gehad, hij heeft toch niks voor niks in Griffoendor gezeten? |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 02, 2007 0:21 |
 |
Je hebt wel gelijk. Peter moet iets goeds hebben, hij is immers Griffoendor. En Griffoendor is goed. XD
Uhmmm...
>>> Heeft hij moed?
JA, best wel. Misschien wordt die wel gedreven voor angst. Maar hij is JAmes, Lily, Sirius en Remus afgevallen. Daar moet je wel moed voor hebben
>>> Heeft hij hersens?
Zie hierboven. Nee dus. Als je hersens hebt haal je het niet in je hoofd om je beste vrienden af te vallen. Helemaal niet als dat toevallig JAmes, Sirius, Lily en Remus zijn. ^^
>>> Is hij lief?
Nee, nou misschien voor de slang van Voldemort, maar verder vind ik het niet bepaald een schatje.
>>> Is hij dapper?
Omdat hij zijn vrienden laat vallen. Of omdat hij terug komt bij Voldemort. Maar dan nog, dat is alleen uit angst. Maar misschien telt dat ook?
>>> Heeft hij durf?
Nee, want hij is bang. Dat vind ik dus niet...
WAAROM ZIT HIJ DAN IN GRIFFOENDOR?
Behalve dat het een foutje kan zijn van de soorteerhoed, blinde vlek ofzo...
Ik denk dat hij gewoon zo graag bij Griffoendor wilde horen. XD Hij wil namelijk wel heel graag belangrijk zijn. Misschien had de hoed iets van, Ach gosh, dat is zo een zielig hummeltje, die knikkeren we bij Griffoendor. Geen idee, maar het kán toch? Een andere verklaring heb ik ook niet. ^^ |
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Faunaat
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
443 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 02, 2007 8:29 |
 |
Sorry, maar het puntje dat hij geen hersenen zou hebben omdat hij zijn vrienden heeft verraden slaat IMO nergens op.
Als je hersenen hebt maak je geen oorlog, gebruik je geen geweld enz, licht je geen andere mensen op, maar er zijn zat mensen die dat doen. En die mensen zijn echt niet dom hoor. |
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 02, 2007 8:40 |
 |
Faunaat schreef: | Sorry, maar het puntje dat hij geen hersenen zou hebben omdat hij zijn vrienden heeft verraden slaat IMO nergens op.
Als je hersenen hebt maak je geen oorlog, gebruik je geen geweld enz, licht je geen andere mensen op, maar er zijn zat mensen die dat doen. En die mensen zijn echt niet dom hoor. |
Je hebt gelijk. XD Maar ik ben een beetje boel bevooroordeeld wat betreft Peter. En ik bedoelde neit per se dat hij daarom geen hersenen heeft. Iedereen heeft hersenen, alleen hebngt het er van af of je die gebruikt. En Peter was gewoon niet zo slim, dat blijkt uit de boeken. Dat is dus meer wat ik bedoel. |
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
|