Auteur |
Bericht |
Tyrael
7e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 05, 2008 14:00 |
 |
Het is nu ruim 10 jaar geleden dat het eerste Harry Potter boek uitkwam. Inmiddels is de Nederlandse vertaling van het laatste boek al een tijdje uit, dus leek het me een leuk idee om een blik in het verleden te werpen? Wat was je allereerste gedachten toen je HP1 las? Hoe dacht je de eerste keren over een bepaald personage? Ben je na verloop van tijd anders over bepaalde Harry Potter zaken aan het denken? En voor de die-hards onder ons: Heb je wel eens een brief van JK of een van de acteurs gehad. Vertel erover.
Het vreemde bij mij is dat ik de vroegste herinneringen al vergeten ben. Ik weet nog dat m'n zus deel 1 en 2 van haar verjaardag kreeg en dat mn vader een bladzijde ging voorlezen. Het allereerste zinnetje van het boek was: "In de Ligusterlaan, op nummer 4, woonden meneer en mevrouw Duffeling". Dit zinnetje ben ik daarna nooit meer vergeten.
Toen werd er een spel ontwikkeld voor de computer. Het wasd gebasseerd op Harry Potter en de Steen der Wijzen. Een vriend van me had dit spel destijds ook gekocht en hij had het in een dag uitgespeeld. IK deed er een dag of drie over. Ondanks tegenvallende recensies vond ik het spel leuk. De voice-acting was soms wel raar, met name die van Albus Perkamentus in het begin en die van Hagrid als je vuurzaden moet zoeken: "in de benen, NU!!!!!!. |
|
|
  |
 |
12cho21
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
89 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 05, 2008 14:49 |
 |
Ik zal het zinnetje: I don't look for problems, problems just always find me, nooit meer vergeten. Dat zinnetje gebruik ik altijd op school tegen leraren. |
_________________ If You Love Someone, Set Them Free...
If They Come Back, They're Yours...
But If They Don't, It Was Never Meant To Be... |
|
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 05, 2008 16:32 |
 |
Mijn eerste bijzondere herinnering is, dat ik eerst helemaal niet van HP hield. Ik vertikte het om het boek te lezen, omdat het opeens zo'n hype was. Naderhand kreeg ik deel 3 en sindsdien ben ik eraan verslaafd. Kan er niet vanaf blijven. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 06, 2008 9:46 |
 |
@Lady Voldermort: voor mij net hetzelfde. Mijn vrienden lazen HP en ik lachte hen daarmee uit. Ik weet nog dat ik op de speelplaats telkens tegen hen zei: 'en hoe is het met Harry Snotter??' Nu weet ik wel beter xD
Want ik werd nieuwsgierig naar wat er nu zo goed aan die boeken was [en ik was toch al een boekenwurm] dus ik vroeg het boek voor Kerst.
Mijn mooiste herinnering is toch de nacht dat ik HP7 ben gaan kopen. Het was zo sprookjesachtig en ik was zo zenuwachtig, ik zal die nacht nooit vergeten! |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Filister
5e jaars

Verdiend:
64 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 06, 2008 12:18 |
 |
Lady Voldermort schreef: | Mijn eerste bijzondere herinnering is, dat ik eerst helemaal niet van HP hield. Ik vertikte het om het boek te lezen, omdat het opeens zo'n hype was. Naderhand kreeg ik deel 3 en sindsdien ben ik eraan verslaafd. Kan er niet vanaf blijven. |
Dat is mij ook overkomen! |
_________________ Proud to be a Hufflepuff! |
|
  |
 |
Patricia
The Ultimate HPFreak

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 06, 2008 12:50 |
 |
Ik heb, toen ik in groep 7 zat *denkt: ik was 10* voor het eerst een stukje Harry Potter gelezen. Dit was omdat ik voor typles een stuk moest overtypen. Het rare is dat ik dat stuk helemaal niet leuk vond, dus ik ben me er niet in gaan verdiepen.
Ongeveer een maand later ben ik toch een boek gaan lezen, ik was best nieuwschierig. Na het eerste boek te hebben gelezen wou ik direct meer, en ben deel twee en drie ook gaan lezen. En toen kon het niet meer, aangezien deel 4 nog niet uit was. Ik moest heel lang wachten, aangezien mijn ouders hem niet wouden kopen, en ik geen geld had. Dus toen hij eindelijk in de bibliotheek was kon ik hem lezen. En zo is het balletje gaan rollen.. |
 |
Miss Und@ztood
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
593 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 06, 2008 13:32 |
 |
Mijn herinnering:
Mijn eerste boek was boek 5. Ik weet nog goed hoe ik in de winkel stond en zuurde voor dat boek. Ik kreeg het niet en een paar dagen later opende ik mijn cadeautje van moeke en voke voor kerst of nieuwjaar (weet het al niet meer) en daar zat het boek in! Op dat ogenblik was ik niet blij omdat ik een spelletje ofzo wou en ik niet heel veel leesde. Ik had het liever in de winkel van mama gekregen en die dag een ander cadeau gehad.
Nu herinner ik mij dat het heel stom was van mij in die tijd, want aan dat cadeau heb ik eigenlijk mij Harry Potter verslaving te danken. ^^
Ik weet ook nog dat ik Lucius in het begin gewoon achterbaks vond zoals alle slechterikken en Dooddoeners. Nu zijn het ondertussen mijn lievelingpersonages.
Harry Potter is niets zonder Bellatrix, Narcissa, Snape, Voldemort, Draco en Lucius. <3 |
_________________ 'Kijk...me...aan...' fluisterde hij.
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer. |
|
  |
 |
Desiler
Dreuzel

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 06, 2008 16:22 |
 |
Lady Voldermort schreef: | Mijn eerste bijzondere herinnering is, dat ik eerst helemaal niet van HP hield. Ik vertikte het om het boek te lezen, omdat het opeens zo'n hype was. Naderhand kreeg ik deel 3 en sindsdien ben ik eraan verslaafd. Kan er niet vanaf blijven. | Ben ik helemaal mee eens, niks aan toe te voegen xD |
_________________ Gryffindor For The Win |
|
  |
 |
Ballerina Girl
Dreuzel

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 06, 2008 16:35 |
 |
Ik had het eerste HP boek gevraagd voor sinterklaas en dat kreeg ik toen ook en me moeder had tot deel 4 gekocht. Binnen de kortste keren had ik 1 al 2 keer gelezen en wilde ik 2 en na die 2 keer te hebben kwam 3 en toen 4. Allemaal 2 keer of meer gelezen... en vier kreeg ik met kerst. En toen besefte ik later pas dat ik dus zoiezo de eerste 3 boeken in een periode van 3a4 weken allemaal 3 keer gelezen had en vier had ik ook super snel uit en begon toen weer overnieuw...
Het leuke vind ik dat ik zo snel zonder het te beseffend de boeken heb uitgelezen. |
_________________ "Knock knock"
"Who is there"
"You know.."
"You Know Who?"
"YEAH! AVADA KEDAVRA" |
|
  |
 |
The Potions Master
1e jaars

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 08, 2008 21:08 |
 |
Ik las de boeken al toen ze uitwaren en ik nog heel jong was. Ik zat denk ik in groep 5-6 van de basisschool. Ik weet nog dat ik met mijn klasgenootjes een Harry Potter toneelstukje wilde maken (is nooit gelukt want we probeerde heel boek 1 na te doen op de regel precies ) |
|
|
  |
 |
Hill2742
Dreuzel

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 08, 2008 21:24 |
 |
Ik heb voor mijn 10e verjaardag (als ik het goed heb onthouden) boek 3 gekregen met de mededeling dat in Engeland mensen op straat slapen om het te bemachtigen. Kon het me niet voorstellen wie is er zou gek?! Heb toen eerst een ander boek gelezen omdat een tovenaar me niet echt aantrok.
Toen ik mede deelde dat ik in het toverboek ging lezen hebben mn ouders toch maar eerst deel 1 gekocht want het is een serie en dan moet je bij 1 beginnen. Nouja ik begon bij deel 1 en ben daarna nooit meer gestopt
Ik weet nog heel goed hoe ik al mn zakgeld van vele maanden had opgespaard om deel 4 te kopen (zat in groep en daar ging ik afgeladen met losse guldens naar de Albert Heijn (die was het dichtste bij ) en heb de hele woensdagmiddag lezend doorgebracht. Er zat ook een deurhanger bij 'niet storen ik lees HP4) die heeft dagen aan mn deurknop gehangen!
Heb mn broertje ooit een HP outfit gegeven voor z'n verjaardag: een muts, bezem, zelfgemaakte toverstaf en chocoplaatjes zelf gemaakt
En zo kan ik nog wel even doorgaan... |
|
|
  |
 |
Zara
2e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 08, 2008 21:46 |
 |
8 jaar geleden kocht ik mijn eerste Harry Potterboek. Ik was meteen verkocht! Ik lees de boeken ook in het Engels en heb deel 4 gekocht toen ik in een paar dagen in Londen was (in Harrods gekocht).
Harry is intussen wel een deel van mijn leven geworden! Ik zou niet meer zonder hem kunnen. |
|
|
  |
 |
Sirius_Black
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
192 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 08, 2008 21:49 |
 |
Mijn allereerste HP herinnering is dat ik, na het lezen van de eerste bladzijde van het eerste deel mijn moeder vertelde dat het een raar boek was en dat ik het niet wilde lezen. Volgens mijn moeder moest ik het maar doorlezen, want ze had er goede dingen over gehoord oid, en aan het eind van het eerste hoofdstuk was ik wel zo ongeveer verslaafd XD
Ik kan me ook nog wel herinneren dat ik deel 5 voor het eerst las (het was volgens mij de eerste die ik bij de engelse release gehaald had). Ik was toen net in Amerika, op vakantie bij familie, en ik lag in een bed en het boek liep tegen het einde. Alles goed en wel, tot Sirius dood ging. Damn it, ik heb toen echt een half uur naar dat zinnetje zitten staren: He's gone Harry
Een van mijn laatste herinneringen is dat ik samen met een goede vriend in de achterbak van een auto zaten. We hadden net met een groepje mensen deel 7 had gekocht, om 1 uur 's nachts en we reden terug naar huis. We zaten extreem oncomfortabel, maar waren zo hyped. |
_________________ God bless America!
|
|
  |
 |
idsie
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 08, 2008 22:04 |
 |
hetgene wat me altijd bijblijft was toen de eerste film uitkwam.. en ik na afloop helemaal betoverd was door de film.. en tot onze grote verbazing lag er een pak sneeuw toen we buiten kwamen en gingen we gewoon verder in het sfeertje van harry potter:) |
|
|
  |
 |
DoubleD
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 09, 2008 17:53 |
 |
Mijn beste herrinering aan Harry Potter was, was toen ik steeds het nieuwe boek in handen kreeg. Ik keek er altijd zó naar uit om het vervolg te lezen. Steeds vertelde ik tegen mijn ouders wanneer het nieuwe boek uitkwam, hoelang het nog duurde, de roddels die rond gingen, simpelweg alles dus.
Ik zat geloof ik in groep 4 toen ik voor het eerste met Harry Potter in aanraking kwam. Oude vrienden van mij gingen steeds Harry Potter naspelen in de pauze, en ik heb een keer meegedaan. Ik was Hermoine geloof ik, maar ik noemde haar steeds Hermelijn ofzo.. ^^''
Toen daarna heb ik mijn eerste boek gelezen. Ik vond het eerst gewoon een leuk boek, maar toen kreeg ik de 2de, en toen werd ik eraan verslaafd. ^^
Ik geloof dat ik nu een beetje afdwaal, maar wat ik ook 2 hele mooie herrineringen vind, was toen ik del 7 opende, en dat er in stond, geschreven door JK natuurlijk: Aan jouw, als je Harry tot het bittere eind gevolgd hebt. Nog steeds als ik dat lees, kippenvel!
Het 2de wat ik ook een mooie herrinering vind, was toen ik voor het eerst huilde bij een boek. En dat was bij de 'dood' van Harry. Ik word eigenlijk nooit echt emotioneel bij een boek, maar ik wilde echt niet verder lezen. Ik was zó bang dat hij dood was! Hij is niet eens mijn favo perso, maar gewoon, dat de persoon met wie je al die jaren meeleeft er niet meer is.. Dat was gewoon schrikken. |
 |
|