Auteur |
Bericht |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 08, 2008 22:03 |
 |
Olivander is erg oud en trekt er ook niet meer op uit om elementen te verzamelen voor zijn toverstokken. Voor zover wij weten kan je niet zomaar toverstokkenmaker worden en een opleiding moet waarschijnlijk bij iemand als Olivander gevolgd worden.
Maar welke vakken heb je dan nodig van Zweinstein? M.a.w.: in welke vakken moet je je P.U.I.S.Ten halen?
En als Olivander een hartaanval krijgt, wie volgt hem dan op? Wie zorgt er dan voor dat de kinderen nog toverstokken kunnen kopen in eigen land?
We weten namelijk ook niets van eventuele nazaten. |
Laatst aangepast door Genner op Do Aug 07, 2008 16:27; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 08, 2008 22:14 |
 |
Nou, zei Hagrid niet iets van: Olivander is de beste op de Diagon Alley?
Het lijkt mij dat er dan nog eentje (of meerdere) is (zijn).
Én ik denk dat er anders echt wel een opvolger komt. Een eventuele zoon of dochter misschien? Neefjes, nichtjes?
Ik denk niet dat de kindertjes moeten stressen, omdat ze geen toverstok meer kunnen krijgen. Want dat zal wel lukken. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Whitelighter
6e jaars

Verdiend:
2 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 09, 2008 15:25 |
 |
Ik denk dat er nog wel toverstokkenmakers zijn hoor.
Waarschijnlijk komen er ook nog bij, mensen die daarvoor gestudeerd hebben (je moet dat toch op de een of andere manier kunnen leren?).
Maar ik denk niet dat er nog waren op de Diagon Alley, anders zouden die volgens mij al aan bod gekomen zijn in de boeken. |
_________________ De wereld is een boek, wie nooit reist leest er minder dan een pagina in. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 09, 2008 22:54 |
 |
Ik denk niet dat je echt veel vakken moet hebben gevolgd. De vakken op Hogwarts sluiten er niet echt op aan. Je hebt wel algemene kennis nodig en vakinhoudelijke kennis over toverstokken. Maar dat laatste kun je niet op Hogwarts volgen.
Ik weet niet wie een opvolger zou kunnen worden. Gewoon iemand die er interesse in heeft denk ik. Het is wel belangrijk dat iemand hem opvolgt, anders heeft Engeland en omgeving geen toverstokkenmaker meer. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Filister
5e jaars

Verdiend:
64 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 10, 2008 4:12 |
 |
Er zijn echt nog wel meer stokkenmakers, hoor. Voor welke vakken je een P.U.I.S.T moet hebben gehaald: I dont know. |
_________________ Proud to be a Hufflepuff! |
|
  |
 |
miss louise
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
178 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 10, 2008 9:34 |
 |
Ik denk voor Verzorging van Fabeldieren, in ieder geval. Volgens mij hoorde ik Olivander wel iets zeggen over Carlo's stok... Carlo's stok bevatte eenhoornhaar, en Olivander zei dat die eenhoorn hem 'bijna aan zijn hoorn had gespiest toen hij die haar eruit trok'. Dus ik denk dat je in ieder geval wel een klein beetje om moet kunnen gaan met dieren! |
_________________ Honden hebben een baas, katten hebben personeel |
|
  |
 |
everton
3e jaars

Verdiend:
10 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 11, 2008 11:36 |
 |
er zla vast wel iemand komen die net zo goed is als olivander.
misschien heeft hij wel mensen opgeleid, je weet het niet. |
_________________ ''..Maybe he is, maybe he isn't, but the fact remains he can move faster than Severus Snape confronted with shampoo when he wants to..'' |
|
  |
 |
NekoNARCOTIC
1e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 12, 2008 9:56 |
 |
Verzorging van Fabeldieren, bezweringen dat soort vakken lijken mij wel handig voor het maken van stokken. Misschien zelfs iets van toverdranken?
Anyway, ik denk niet dat het heelmoeilijk is om voor Olivander een vervanger te vinden. Het is gewoon een vak, toverstokken maken. Toevallig was hij er wel vreselijk goed in, maar ja uiteindelijk vnid je wel een nieuwe. |
_________________ You are an idiot on so many levels that I almost feel overwhelmed. |
|
  |
 |
Skay
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 24, 2008 19:38 |
 |
Er moeten wel andere makers zijn, want hij had het toch over Kruml's toverstok bij het beoordelen voordat het Toernooi zou beginnen?
Of heb ik het nu mis. En als hij de enigste zou zijn, zou hj veel werk moeten verzetten om de hele wereld te kunnen voorzien van toverstokken. |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
  |
 |
KJRiddle
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 24, 2008 19:45 |
 |
Ik denk zijn zoon, als hij die heeft natuurlijk Het bedrijf was immers als 700 jaar in handen van de Olivanders. |
_________________ 'Why So Serious?' |
|
  |
 |
nathan
1e jaars

Verdiend:
79 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 02, 2008 4:44 |
 |
Het lijkt mij dat het ministerie dan een wedstrijd uitschrijft om Olivander op te volgen. Toverstokken maken voor een hele bevolking kan immers alleen toevertrouwd worden aan de allerbeste. Anderzijds ging de zaak hiervoor altijd over van vader op zoon, ik denk dat dat ook wel telt en dat dus de zoon een net iets grotere kans heeft. |
_________________ zelfverklaard Minister van Toverknutsels |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 02, 2008 7:37 |
 |
nathan schreef: | Het lijkt mij dat het ministerie dan een wedstrijd uitschrijft om Olivander op te volgen. Toverstokken maken voor een hele bevolking kan immers alleen toevertrouwd worden aan de allerbeste. Anderzijds ging de zaak hiervoor altijd over van vader op zoon, ik denk dat dat ook wel telt en dat dus de zoon een net iets grotere kans heeft. |
Het is eigenlijk nooit in de boeken vertelt dat Olivander een zoon of een vrouw had. Het lijkt mij ergens ook dat hij het dan niet heeft, want anders werd er in boek 7 wel iets over gezegt denk ik. Voornamelijk omdat hij zo lang ontvoert was.
Ik denk dat als Olivander voelt dat hij nog niet lang te leven heeft, en snel wil stoppen dat hij dan een iemand wel zo gaat trainen dat die persoon precies de fijne kneepjes van het vak kent. Elke toverstokmaker die doet het op zijn/haar eigen manier, en ik denk dat Olivander zijn vakmanschap wel over wil brengen op iemand anders. Er moet toch altijd wel een toverstokmaker zijn, dus wie het is maakt dan in principe niet zo heel veel uit. Ik denk dat wel dat Olivander goed weet wie zijn nieuwe opvolger zou kunnen zijn. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Zo Apr 06, 2008 12:33 |
 |
Ik weet het niet, ik denk dat hij helemaal geen vrouw en kinderen heeft. Anders vraag ik me dan heel erg af waarom Voldemort niet zijn vrouw en kinderen mee heeft genomen. Oké hij had dan eigenlijk alleen hem nodis. Maar als je het dan aan mij zal vragen zal hij beter en vluger spreken als zijn vrouw en kinderen worden gemarteld. Maargoed zoals al Eva heeft gezegt het is nooit in de boeken duidelijk geweest als hij dat had. Sterker nog. Wat ik in de boeken leest over hem, heeft hij het juist helemaal niet.
Ik denk dat hij zelf een persoon zal aanwijzen die hij daarin vertrouwd en ook de kneepjes van het vak kent. Hij zal de persoon dan een paar jaar in dienst willen hebben, om ook zijn kennis door te geven. Kijk het zal misschien kunnen zijn dat het of andere neef van hem het over zal kunnen nemen. Als de persoon maar weet hoe hij er mee moet om gaan. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
MangO__
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 13, 2008 11:29 |
 |
Ik denk idd (wat jessica al zei) dat er meerdere toverstok winkels/makers op de Weg is weg zijn maar dat Olivander gewoon de beste is.
Waarschijnlijk moet je goed staan voor Kruidekunde en verzorging van fabeldieren. |
_________________ Blimey, did the Dementor blow a different personality into you.. |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Zo Apr 13, 2008 11:52 |
 |
MangO__ schreef: | Ik denk idd (wat jessica al zei) dat er meerdere toverstok winkels/makers op de Weg is weg zijn maar dat Olivander gewoon de beste is.
Waarschijnlijk moet je goed staan voor Kruidekunde en verzorging van fabeldieren. |
Volgens mij staat er geen andere toverstok winkel op de Wegisweg. Ik heb het nergens kunnen vinden als er ook nog wel een andere winken daar in de buurt is, om een Toverstok te halen. Wel zeg Draco in het eerste boek dat zijn moeder ergens verder op een Toverstok aan het halen was. Maar er is geen enkel andere winkel bekend ( Tenminste niet bij de wegisweg ) |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
|