Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Vragen over PC-Crea Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Verdiend: 0 Sikkels

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 8:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hello,

De titel zegt het zelf. Hier kan je vragen stellen over PC-Crea, als je er echt niet uitgeraakt. Maak bij een vraag duidelijk over welk programma je het hebt en wees zeker dat deze vraag nog niet kan opgelost worden via een Tutorial in het daarvoor voorziene topic.

Het is altijd handig als je eerst eens kijkt in de PC Crea Faq, en kijken of je vraag daar nog niet tussenstaat.

Succes!

See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Snow White Queen
Oude Forumnaam: Debra Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Snow White Queen is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 14, 2007 0:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laat ik dan maar beginnen met een waarschijnlijk stomme vraag?

Ik heb een probleem. Tenminste, dat denk ik toch... Vroeger had ik er geen last van maar nu valt het me steeds meer en meer op, ofwel fantaseer ik het gewoon.

M'n printscreen die m'n probleem verduidelijkt, zit onder de link.
Waarom? Omdat ik met een foto bezig was die hier onder de spoilerfoto's valt, en omdat het hier nogal duidelijk te zien is wat mijn probleem is kon ik even geen andere foto nemen.

http://img.photobucket.com/albums/v241/debradd/vraagcopy.png

Ik heb hier dus een icon, en ik heb er een Hue/Saturationlaag over gegooid. Daar hangt altijd zo'n Layer Mask aan vast, gelukkig.

Nu komt mijn probleem: Ik gum soms nogal eens graag delen weg van die Hue/Saturationlaag, en vroeger bleef daar dan de originele laag onder zitten, qua sterkte van de kleuren. Nu lijkt het alsof ik maar de helft weggeveegd krijg... In het rijtje van de layers is die Layer Mask ook grijs als ik gegumd heb, waar ik me meen te herinneren dat die zwart hoort te zijn... Als ik me niet héél sterk vergis. Normaal gezien zou de laag onder die Hue/Saturationlaag even sterk van kleur moeten zijn als Harry's kop die ik in die cirkel heb uitgeknipt (die heb ik er even bijgezet om te laten zien hoe het normaal zou moeten zijn als ik gum)

Voor de duidelijkheid, ik heb dit probleem met alles waar een Layer Mask aan vastzit, en niet alleen met de Hue/Saturationlaag...

BTW, ik gebruik Photoshop 7.0. Kan iemand me helpen? Misschien moet ik gewoon een domme instelling of zo veranderen die ik over het hoofd zie maar ik word er echt wild van! Ik kan gewoon niet meer werken zoals vroeger... :/ Die Layer Mask moet volledig weg te krijgen zijn...

PS: En ja, mijn gominstellingen staan voor de volle 100% open.

EDIT:: @Vuurbeker: Thanks voor de hulp! ^^ Het lukt!

En ik ben er net zelf achtergekomen wat het probleem was, toevallig, zonder ernaar te zoeken (het is echt om dood te vallen... Razz als je zoekt, vind je niets en als je niet zoekt... Enfin Razz) Als ik m'n Erasertool opzette, heb ik gewoon over het hoofd gezien dat het bovenste kleurvakje zwart en het onderste grijs was. Ik moest gewoon die kleuren omdraaien en het was gefikst.

Image

Ik voel me nu een lompe geit... Ik wíst dat het met één simpele klik opgelost zou zijn... ^^"""
Ik dacht: ik edit m'n post even, misschien zijn er anderen met hetzelfde probleem, of zullen er zijn =)

I don't know who I am.

Laatst aangepast door Snow White Queen op Za Apr 14, 2007 23:43; in totaal 1 keer bewerkt
Vuurbeker
The Rockin' Dude
The Rockin' Dude

Verdiend: 596 Sikkels

Vuurbeker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 14, 2007 7:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ging dus PS openen om eens te testen wat er aan de hand was, want normaal krijg ik dus een zwart schermpje bij de layer mask, en kan ik die ook mooi uitgummen. Ik neem een plaatje, open een Saturation layer, en wat zie ik? Het is wit ipv zwart? :S En als ik gum? Komt het grijs net zoals jou.. Het is een virus! =X ^^'

Ik had dit laat ons zeggen de vorige keer niet, en nu plots wel. Vreemd.

Maar, ik ga zometeen eens de vraag gaan stellen op icon_tutorial @ Lj, en zodra ik daar antwoord heb op gekregen post ik het hier =)

Edit:
Er is een voorlopige oplossing: Neem in plaats van je eraser-tool, je brush en zet het kleur op zwart. Ga dan met je brush over de de delen dat je wilt uitwissen en dat heeft hetzelfde effect.

Ik wacht nog op een practischer oplossing ^^'

I LOVE HPF

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2007 21:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik grote plaatjes kleiner kan maken zonder dat ze pixelig worden in PSP 9.
Iedere keer dat ik een groot plaatje verklein krijg ik pixels.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Kirssy
Oude Forumnaam: Katie Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Kirssy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2007 21:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik grote plaatjes kleiner kan maken zonder dat ze pixelig worden in PSP 9.
Iedere keer dat ik een groot plaatje verklein krijg ik pixels.

Je zou eerst even kunnen kijken naar de instellingen bij het verkleinen, mijne staat altijd op "Gewogen Gemiddelde" [weet niet of je nederlandse of engelse versie hebt natuurlijk^^] en die werkt goed.
En anders -deze tip heb ik volgens mij ook van dit forum [a]- het plaatje zeg maar uitzoomen, zodat het dus kleiner wordt, en dan een screencap maken + croppen. Ook handig, kost alleen iets meer tijd (:

Never give up at the things that make you smile
Tienerd
Oude Forumnaam: Tinusz_01 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 239 Sikkels

Tienerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 17:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geeft het op. Stomme brushes.

Ik ben al hééél lang op zoek naar goede Dark Mark brushes, maar elke keer als ik wat heb gevonden, is het niet voor versie 7 van Photoshop.
Éeerug irritant dus. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik wel goede kan vinden? Heb voor mij gevoel heel Livejournal en deviantART wel gezien ._.

Óf, nog beter, hoe ik die dingen kan kraken zodat ze het wel doen bij versie 7. [heb CS trouwens gehad, maar ben gehegt geraakt aan deze PS ^^]

EDIT: nevermind, 'k heb een plaatje gevonden. Die heb ik verbouwt. En nu is het een texture, tis net een brush. Maar dat betekend niet dat ik niet zou willen weten hoe ik m toch goed kan krijgen angel

Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"

Vuurbeker
The Rockin' Dude
The Rockin' Dude

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2007 7:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik snap niet hoe het komt dat brushes voor PS7 gaan, maar niet voor CS of CS2.. Want iedere brush dat ik ooit heb gedownd werkte prima voor mij.

Btw, je kunt van een plaatje een brush maken hoor. Vraag me alleen niet meer hoe. Vroeger stond er een tutorial bij op HPF, maar die is spijtiggenoeg verdwenen..

I LOVE HPF

hermion3
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 23 Sikkels

hermion3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2007 18:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vuurbeker schreef:

Btw, je kunt van een plaatje een brush maken hoor. Vraag me alleen niet meer hoe. Vroeger stond er een tutorial bij op HPF, maar die is spijtiggenoeg verdwenen..

Bestandje met plaatje erbij houden, dan naar Edit, daar staat ergens onderin Define Brush. Als je daarop klikt kun je nog een naam invullen voor je brush en dan op Ok drukken, dan is 'ie opgeslagen.

I don't think that love's a game
I won't play with your heart
hold me tonight
let me love you again and again
Darlin'
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2007 21:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

ok, nog een vraag.

Hoe kan je bij psp 9 een transparante crea maken?
in gif opslaan werkt dus niet want dan krijg je alsnog een witte rand/opvulling
iemand een idee?

Lupos123
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 151 Sikkels

Lupos123 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2007 22:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als .png opslaan en dan bij het opslaan voor opties kiezen en dan de wizard gebruiken, dan kom je er wel uit denk ik Wink

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 16:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Verkeert gedacht. Ik heb nog steeds witte randen.
En dan nog een vraag. Ik ben opeens een brush (wel meerdere trouwens) kwijt. Kan ik die nog ergens weer vinden of niet. Ik heb wel een paar anderen erin gezet maar de rest is ook niet weg. Iemand een idee of je maar een beperkt aantal brushes kan inporteren of hoe dat ook maar mag heten?
Ik vind het zeer storend omdat ik juist die brush het meest gebruik.
Oh, kan ik trouwens ook brushes verwijderen? zo ja, hoe?

Vuurbeker
The Rockin' Dude
The Rockin' Dude

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 16:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat komt omdat je nog werkt met de oude Internet Explorer. Dan zie je png idd niet transparant. Met de nieuwe IE is het wel onzichtbaar.

De enigste manier is dus .gif . Maar daardoor krijg je inderdaad kleine witte randen, maar niet als je het goed doet. Gewoon als je het upload, ergens plaatsen, kopieren en dan weer plakken in PS(P). Normaal gezien is het onzichtbare gedeelte zwart of een ander kleur. Nu het zwart/wit weggummen, en opnieuw opslaan. Normaal is hij dan perfect onzichtbaar, zonder randen.

I LOVE HPF

superharrypotterfan
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 161 Sikkels

superharrypotterfan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 08, 2007 11:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet of het hier mag maar het is hoge nood ^^

Pff Ik start mijn PhotoShop CS op. Zoek een plaatje uit en wil beginnen, Kom ik erachter dan mijn eh.. Dat dingen waarmee je met layers werkt enzo.. weg is! (geen idee hoe het heet) Hoe kan ik dat terug krijgen. Alles wat aan de rechter kant stond is weg!

Help!!

De 2 hieronder -->

BEDANKT!! Nu kan ik weer verder ^^

Laatst aangepast door superharrypotterfan op Zo Jul 08, 2007 11:50; in totaal 1 keer bewerkt
Catie
Chaotic Angel
Chaotic Angel

Catie is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 08, 2007 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

superharrypotterfan schreef:

Pff Ik start mijn PhotoShop CS op. Zoek een plaatje uit en wil beginnen, Kom ik erachter dan mijn eh.. Dat dingen waarmee je met layers werkt enzo.. weg is! (geen idee hoe het heet) Hoe kan ik dat terug krijgen. Alles wat aan de rechter kant stond is weg!

Help!!

Ik hoop dat je de engelse CS hebt, ik weet de nederlandse vertalingen niet ^^ Als je CS hebt opgestart moet je in de balk bovenin gaan naar Window. Daar kun je verschillende aanklikken. Ik zou in ieder geval weer aanklikken: Colors, History, Layers, Navigator, Options, Tools Dat zijn de basisdingen geloof ik ^^

01-2004/31-12-2009, HPF will live on in my heart and soul <333
Tienerd
Oude Forumnaam: Tinusz_01 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 239 Sikkels

Tienerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 08, 2007 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

superharrypotterfan schreef:

Help!!

Bovenaan heb je toch die werkbalk met File, Edit, image' etc.?
aan het einde staat 'Window'. Klik dan op Layers en je krijgt Layers terug. Zo doe je dat bij alles wat je ook maar terug wilt ;']

Ow, Catie was me al voor XD

Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp