Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Roken [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Rook je?

Ja
12%
 12%  [ 21 ]
Vroeger wel, maar ik ben gestopt
6%
 6%  [ 11 ]
Nee en ik ben het ook niet van plan
79%
 79%  [ 132 ]
Nee, maar ik wil het later wel gaan doen
1%
 1%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 166


Auteur Bericht
Miss Davina*
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 58 Sikkels


Miss Davina* is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2008 10:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik rook zelf niet, ik vind het echt afschuwelijk.
Ik heb er trouwens wel problemen mee als mensen het in mijn bijzijn doen; door hun slechte gewoonte zit ik met problemen. Ik heb astma en ik heb het echt snel benauwd en vooral als iemand naast me staat te roken, ik probeer het ook zoveel mogelijk te vermijden.
Ik ben ook echt blij met het verbod op roken in de horeca, ik kan nu ook weer eens met een normale ademhaling een café uitlopen.





_________________
Fanfic over Kelly Terces, die gedwongen wordt dooddoener te zijn...
http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?p=897766#897766
Profiel bekijkenStuur privébericht
Tyrael
7e jaars
7e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Department of Mysteries

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 07, 2008 20:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb wel eens een paar keer gerookt tijdens het uitgaan puur uit nieuwsgierigheid. Opzich vond ik het toen niet gelijk smerig. Daarna heb ik een hele tijd niet meer gerookt totdat ik op vakantie was in Turkije. Van die Turkse sigaretten werd ik echt katsnaar. Volgens mij zit daar meer nicotine in. Sindsdien hoeft roken van mij niet meer persee.





_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hermelien girl
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 74 Sikkels
Woonplaats: In een klein regenachtig dorpje!

Hermelien girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 10, 2008 10:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben echt nog nooit in de verleiding gekomen om een sigaret op te steken. Alleen de geur die dat met zich mee brengt vind ik al om te kotsen. Op mij werk roken ze in de voordeur... en net daarnaast is de kapstok. Dus stink mijn jas naar rook terwijl ik niet eens rook en ik vind dat zo goor.. Laatst heb ik mijn jas gewoon over mijn stoel gehangen...

Daarnaast sport ik 4 keer in de week, en de meeste van mijn vrienden daar roken dus ook niet... Op die manier kom je ook niet zo snel in de verleiding..
Ik vind het wel erg als je gaat roken als je stress hebt. Mijn vriend heeft 2 keer een tijdje gerookt, en na de eerste keer beloofd dat hij het niet meer zou doen. Dus toen ik daar acher kwam was ik natuurlijk hartstikke kwaad! Gelukkig heeft hij niet lang gerookt... En nu doet ie aan topsport dus zal die ook niet zo snel meer beginnen..





_________________
Hoe vaak heb ik Harry Potter al niet gelezen? Oja, te vaak!! --> een echte freak dus...
Profiel bekijkenStuur privébericht
anaid
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 28 Sikkels
Woonplaats: west-vlaanderen

anaid is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2008 21:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nog nooit gerookt en ben dat ook helemaal niet van plan. Heel wat mensen in mijn familie roken wel en sommige anderen die ik ken roken ook, maar zelf zou ik het nooit doen. Ik vind dat sigaretten stinken en probeer dan ook om zo weinig mogelijk in de rook te gaan staan, maar soms kan ik ook niet anders.





_________________
een goede vriendin hebben in het leven betekent alles. Het houd een omarheks in leven...
Profiel bekijkenStuur privébericht
Aya
6e jaars
6e jaars


Verdiend: 179 Sikkels
Woonplaats: Waverly Academy, Dumbarton

Aya is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2008 2:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik rook dus wel, en ik vind het simpelweg echt heel relaxed. Met goede deodorant en een luchtje zorg ik ervoor dat ik niet naar een nicotinebom ruik en daarnaast merk ik niets van het hele grauwe huid/slechte nagels/doffe haar-gezeur. Ik heb zelfs lange, sterke nagels, omdat ik er niet aan zit te pielen :')

Het rookverbod vind ik persoonlijk wel ergens op slaan, maar het heeft uiteindelijk tot alleen maar nadelen geleid en als mensen een beetje hadden nagedacht, hadden ze dat best kunnen voorzien...
Op het moment dat je nu een drukke club binnenstapt, ga je dankzij de zweetlucht haast van je stokkie. Dat ten eerste.
Daarnaast staan alle rokers nu buiten en vanzelf nemen ze dan ook minder te drinken, of kopen gewoon een fles drank en gaan ergens anders heen; en bovendien zorgen alle rokers die van club tot club zwerven tot diep in de nacht tot overlast. Gaat de bar niet failliet doordat niemand meer binnen staat of zit, dan wel door de boetes omdat ze poep hebben aan het rookverbod.
Van al het geld dat de overheid gekregen heeft dankzij de geincasseerde boetes, plus al het geld dat ze krijgen omdat sinds een tijdje de prijzen van de sigaretten weer omhoog zijn gegaan, worden er maar lekker goede ventilatiesystemen gefinancieerd en dan mag iedereen gaan en staan waar-ie wil met zijn sigaret.

Vind ik. Cool





_________________

    "Ik krijg hier spontaan hoofdpijn van."
    "Dat is je brein die zijn eigen achterlijkheid probeert te bevatten," snauwde Draco.

    -
    Five Minutes to Midnight
Profiel bekijkenStuur privébericht
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot


Verdiend: 20 Sikkels
Woonplaats: With the damned ladies of Orpheus

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2008 18:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga wel vaker uit met Richel hierboven en een deel van onze vrienden rookt ook. Meestal ga ik ook maar gewoon naar buiten om mee te kletsen. Ikzelf rook niet. Ik heb het ook niet geprobeerd en ik ben het ook niet van plan. Ik houd het bij een paar wijntjes als ik uitga. Roken, (soft) drugs en dergelijke, daar doe ik gewoon niet aan.

Sinds een deel van mijn vrienden rookt, kijk ik wel wat relaxter tegen roken aan. Mensen moeten het lekker zelf doen als ze dat willen, maar ik vindt het wel vervelend als ze met hun peuk dicht bij me zitten of de rook sterk in mijn richting waait.

Ik vind het rookverbod nog steeds een goed iniatief. Het is elke keer weer heel fijn als ik thuis kom en mijn kleren stinken niet niet rook.
Het is wel waar dat de zweetlucht duidelijker is, maar dat is voornamelijk zo bij echt drukke clubs en concerten. Ventilatie-systemen lijkt me dus ook een goed plan.





_________________
I LOVE HPF
Profiel bekijkenStuur privébericht
Spinny
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: Finding a way in Wahlberg residence.

Spinny is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2008 23:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nu anderhalf maand gestopt met roken, om bepaalde redenen. Ik heb 't d'r best moeilijk mee, maar de reden waarom ik 't doe is goed genoeg om 't vol te houden. Smile





_________________
__&she is so la vida loca
Profiel bekijkenStuur privébericht
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: on top of the roof

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 23, 2008 14:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was de afgelopen week ziek, en toen heb ik een week niet gerookt. Dat koste me ook helemaal geen moeite, maar ik ben nu weer beter en ik rook ook gewoon.
Mijn moeder riep meteen dat ik nu moest stoppen enzo, maar ik wil helemaal niet stoppen. Ik ben heel bewust begonnen met roken, en heb daar echt geen spijt van. Ik weet zeker dat ik kan stoppen als ik dat wil, ondanks dat ik verslaafd ben. Omdat ik gewoon een hele sterke wil heb.
En dat klinkt misschien alsof ik mezelf overschat, maar naar mijn mening is dat niet zo.





_________________
    I'm staring at a broken door, there's nothing left here anymore
    My room is cold, it's making me insane
    I've been waiting here so long but now the moment seems to have come


    The show must go on my moonlight

    MiYuvi
Profiel bekijkenStuur privébericht
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 230 Sikkels
Woonplaats: Jaaaa... x3

Miss_Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 23, 2008 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik snap niet helemaal waarom mensen bewust beginnen met roken Laughing Ik bedoel; je bent dan echt niet stoerder dan andere mensen ofzo xD Soms heb je echt van die zielige figuren die gaan roken om erbij te horen, terwijl ze niet door hebben dat dat er echt geen invloed op heeft. Ik vind het nogal kansloos Rolling Eyes Oke, af en toe een sigaret heb ik echt geen problemen mee, maar echt gewoon elke dag een aantal sigaretten roken vind ik nogal kansloos en zonde van je lichaam. angel





_________________
Slytherin <3


FanFic
FanArt
PC-Crea
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 23, 2008 19:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het inderdaad ook raar dat mensen bewust gaan roken. Voornamelijk omdat roken echt zoveel nadelen heeft. Het kost belachelijk veel geld. Tegenwoordig al €4.50. Daarbij is het gigantisch slecht voor je lichaam en kan je er rare ziektes van krijgen. Ik moet toegeven dat ik wel min of meer bewust gerookt heb om erbij te horen, maar ik was toen 13. Dan zit je ook in een andere fase in je leven waar je beïnvloedbaar bent en zulke dingen ook nog kan doen. Als ik het nu bewust mee zou beginnen dan zou ik dat echt heel stom van mezelf vinden.





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: on top of the roof

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 23, 2008 20:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het heel lekker ruiken als iemand een sigaret op steekt en ik vind het er ook echt heel mooi uit zien (zoals ik geloof ik al meerdere keren in dit topic heb gezegd xD)
Het was niet om erbij te horen of te rebeleren, maar gewoon omdat het me lekker leek. xD Nieuwsgierigheid dus. ^^





_________________
    I'm staring at a broken door, there's nothing left here anymore
    My room is cold, it's making me insane
    I've been waiting here so long but now the moment seems to have come


    The show must go on my moonlight

    MiYuvi
Profiel bekijkenStuur privébericht
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 230 Sikkels
Woonplaats: Jaaaa... x3

Miss_Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 24, 2008 17:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij sommige mensen lijkt het inderdaad wel 'mooi' ofzo. Het heeft soms wel wat idd Angel Maar dat ene voordeel weegt niet op tegen alle nadelen die er aan zitten. En tja, ik rookte ook wel eens heel af en toe omdat je er soms gewoon in eens zin in kan krijgen, maar dat is na verloop van tijd ook steeds minder geworden eigenlijk...





_________________
Slytherin <3


FanFic
FanArt
PC-Crea
Profiel bekijkenStuur privébericht
miss_sweet
Hotemetoot
Hotemetoot


Verdiend: 0 Sikkels


miss_sweet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 27, 2008 19:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Josse: Dat heb ik ook. Telkens iemand een sigaret opsteekt vind ik het lekker ruiken en krijg ik ook zin om een trekje te nemen '.' Maar dat probeer ik te negeren want - naast de overduidelijke redenen - heeft het voor mij nóg meer nadelen om te beginnen met roken. Het is wel 'vervelend' als vrienden roken... maar ach ik kan het weerstaan als ik het wil :')

Ik vind het trouwens niet speciaal 'mooi' als iemand met een sigaret in zijn/haar hand staat.





_________________
    Everything will be fine
    Everything in no time at all
    Hearts
    will hold
Profiel bekijkenStuur privébericht
Sacha
Oude Forumnaam: Fred Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 52 Sikkels
Woonplaats: Oceanic 815

Sacha is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 28, 2008 12:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nu vanaf woensdag geen sigaret meer aangeraakt. De grootste reden daarvoor is dat het vakantie is en ik gewoon te lui ben om naar de winkels te gaan en mijn ouders weten het niet (teminste mijn vader) dus doe ik het ook niet thuis waar ik nu constant ben. De eerste paar dagen had ik er nog wel trek in maar nu denk ik er niet zo veel meer aan. Volgende week zal het wel weer beginnen. Teminste dit doe ik bewust omdat ik voor mezelf voel dat ik nog niet wil stopppen en dan gaat het denk ook lastiger als je het echt niet wilt. Maar ik weet zeker dat ik het kan.





_________________
Matthew Fox <33333
Profiel bekijkenStuur privébericht
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: hier, op HPF...

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 28, 2008 22:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals ik ook al vaker gezegd heb, ik vind het juist weerzinwekkend en een vreselijke afknapper als mensen roken op een foto, ik kan eerlijk zeggen dat het me misselijk maakt, net als de geur en 'roken om erbij te horen'.
Zelfs toen ik 13 of 14 was vond ik dat al. Ik ben wel extreem, dat besef ik, maar ik walg er zelfs van om naar een asbak te kijken, laat staan die leeg te gooien. Op straat of op het strand zal ik nooit met blote voeten lopen, alleen omdat ik dan op een peuk zou kunnen staan... Goed ik ben gek XDD sorry.
Ik zal in ieder geval nooit getriggerd worden om te gaan roken XD





_________________
I'll never forget...
*HPF forever*
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer