Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Minderwaardigheidscomplex Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Vindt je dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt

Ja, ik denkt het wel!
41%
 41%  [ 38 ]
Nee, absoluut niet!
36%
 36%  [ 33 ]
Nee, maar ik ken wel mensen uit mijn omgeving die dat hebben..
21%
 21%  [ 20 ]
Totaal aantal stemmen : 91

Auteur Bericht
miss_sweet
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 0 Sikkels

miss_sweet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 13:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heey,
Zoals jullie al kunnen lezen, gaat het hier over minderwaardigheidscomplex. Ik heb hier al een paar keer dingen gelezen, ivm minderwaardigheidscomplex. En dus wil ik een apart topic hierover openen. Mijn vraag aan jullie is dus:
Of jullie zelf een minderwaardigheidscomplex hebben?
Of jullie mensen kennen die dat hebben?
Hoe gaan jullie er mee om?
Wat moet men doen om geen minderwaardigheidscomplex te hebben?

Zelf heb ik geen minderwaardigheidscomplex, ik ben tevreden met wie ik ben. Ik heb een lieve familie, schatten van vrienden en over mezelf ben ik ook tevreden. Er zijn echter wel een paar mensen bij ons op school die een minderwaardigheidscomplex hebben.. Die mensen denken dan dat ze niet goed genoeg zijn voor anderen en dat niemand om hen geeft. Ik vind dat je blij moet zijn met wie of wat je bent. Je moet naar andere mensen kijken die echt geen normaal leven kunnen leiden, omdat ze gehandicapt zijn of één of andere serieuze ziekte hebben. Wees gewoon blij met wie je bent, elk mens is uniek en heeft zijn eigen goede eigenschappen..
Ik zou nu willen weten hoe het met jullie allemaal zit..

Ik heb geen onderwerp gevonden die over minderwaardigheidscomplex gaat. Is dat wel zo, dan mag er een slotje op..

will hold
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 13:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb denk ik een beetje een minderwaardigheidscomplex... het maakt me niet zo heel veel uit wat andere mensen van me vinden.. Gelukkig heb ik dat,want anders was het allemaal nog veel erger geweest... Alhoewel ik wel heel snel denk dat mensen mij niet aardig vinden..

Het is niet dat ik ongelukkig over mezelf ben... Maar ik vind mezelf ook zeker weten niet geweldig...

Komt denk ik omdat ik nog nooit een vriendje heb gehad (ben 17), en omdat ik ook niet echt goede vrienden/vriendinnen heb (nu gaat dat wel wat beter, maar eerder had ik niet echt iemand)

Daarbij ben ik ook niet ergens goed in ofzo.. Ik heb niet echt een bepaald talent... En ik vind mezelf niet echt heel erg knap... (alhoewel ik weet dat ik ook niet lelijk ben)...

Ik zou mezelf een 6 ofzo willen geven.. NIet echt helemaal minderwaardig over mezelf maar ook niet zeker van mezelf en in mijn kunnen...

Laatst aangepast door Witch_Eva op Za Aug 19, 2006 14:02; in totaal 1 keer bewerkt
harrypotterfreakz
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 13:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat Witch_Eva zegt, past ook helemaal bij mij... Al ben ik dan wel weer goed in sport, maar meer ook niet... Heb ook nog nooit een vriendje gehad, en vrienden en vriendinnen waren tot de laatste 2 jaar een ramp. Vooral op school.. ik had gewoon een kl*te klas. De laatste 2 jaar waren wel gewoon top, maar daarvoor niet.. Al zou ik mezelf geen 6 geven, maar een 7- ofzow Wink Maar, verder heb ik niet echt een minderwaardigheidscomplex ofzow Wink

Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 14:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mwah... Ik heb nou niet echt een minderwaardigheidscomplex maar ik heb wel momenten dat ik me minder voel dan anderen. Ik ken nog meer mensen die dit hebben. Het is echt onzin, want iedereen is uniek en dat is al mooi genoeg.

"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is."
Kippetje
Oude Forumnaam: sanne89 5e jaars
5e jaars

Kippetje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 14:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb wel een beetje een minderwaardigheidscomplex gehad. Ik ben ook 2x in een soort therapie geweest, maar dat heeft nooit echt geholpen.

Ik had altijd een hele erge hekel aan mezelf, durfde ook niets te zeggen en dacht toch alleen maar dan mensen negatief over mij dachten. Ik heb een keer gehad dat jongen op wie ik verliefd was toen ik 13 was zei dat ik lelijk was, dus dat was ook niet heel goed ervoor.

Maar ik ben er sinds een paar maanden vanaf dankzij een vriend van mij die ik al meer dan een jaar niet gezien heb maar die ik nog wel heel vaak spreek.
Ik heb tot net na mijn 17e verjaardag ook nooit een vriendje gehad, ik kon alleen maar denken ze vinden me toch niet leuk. Maar nu dus al wel 1,5 maand een vriendje:D.

Ik ben nou ook veel zekerder en durf meer, dus ben er eigenlijk ook gelukkiger van geworden dat ik er vanaf ben.

Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 14:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

*zucht* daar gaan we weer... als je het idee hebt van dat anorexia-onderwerp, zeg ik: geen commentaar.

Sabine
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...

Sabine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 14:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mwah, ik heb denk ik niet echt een minderwaardigheidscomplex. Ik ben best tevreden met mijzelf, maar af en toe heb ik wel van die inzinkingen dat ik denk dat niemand mij aardig vind en zo. In de klas heb ik niet echt goede vrienden of zo, maar dat komt - denk ik dan - niet omdat ik stom ben of iets in die trand maar omdat ik gewoon te gesloten, verlegen en stil ben. Niemand uit mijn klas weet volgens mij hoe ik echt ben ...
Op de basischool werd ik wel eens gepest en in de 1e ook een beetje. In de 2e niet gelukkig maar ik had dus niet echt goede vrienden in de klas. Dit jaar ga ik naar de 3e toe en ik heb dezelfde klas als vorig jaar en die is best leuk en ik merk ook dat ik steeds minder verlegen word (vroeger was het echt veel erger) dus ik ga er gewoon weer hard tegenaan!
Ik ben nou niet bepaald super-zelfverzekerd, maar ik heb ook geen minderwaardigheidscomplex.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het valt nu wel mee eigenlijk al heb ik er nog wel een beetje last van.
Ik val het liefste niet op maar aan de andere kant ook weer wel.
Dat minderwaardigheidscomplex is me aangepraat op de lagere school en de middelbare school (vooral die)
Als je anders denkt dan al die anderen en er anders uitziet en niet blond bent hoorde je er niet bij en was je lelijk.
Door dat gepest krijg je wel een minderwaardigheidscomplex.
Nu heb ik zoiets van, moet je me niet? jammer dan. Jou probleem.
Ik zit er niet zo héél erg mee. maar ik ben nog steeds niet helemáál tevreden met mezelf.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
eVoLi
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

eVoLi is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 17:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Minderwaardigheidscomplex is een beetje een groot woord, maar ik ben ook nogal gesloten en verlegen, ik leg niet snel nieuwe contacten enzo en het duurt wel een tijdje voor ik me heb aangepast in een nieuwe omgeving. Ik ben ook niet het type dat zich snel bindt, ik ga niet mensen die ik nog maar eventjes ken helemaal hyper knufflen ofzo, meestal houd ik wat afstand. Ik denk ook vaak dat mensen me maar stom vinden, dat zou ook wel kunnen want ik zeg nooit echt veel en heb geen gevoel voor humor. Daardoor houd ik moeilijk contact met mensen, als ze bv. op msn komen denk ik 'tja wat voor interessants heb ik nou helemaal te vertellen' en dan babbel ik er dus niet tegen...

Gelukkig heb ik wel 2 hele goeie vriendinnen, ik ben redelijk sportief en intelligent, niet erg lelijk ofzo, dus echt minderwaardig voel ik me niet, soms een beetje asociaal of verlegen.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)

FireBolt428 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 17:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat Eva zei, past eigenlijk ook wel bij mij, al maak ik me wel meer druk om wat mensen over mij denken. (En ja, ook nog geen vriending gehad Rolling Eyes dat ook)

Maar ik denk dat dat vooral komt door de lagere school, hoewel ik daar in het begin wel een beste vriend had, werd het naarmate het 6e leerjaar toch wat, minder leuk, ik werd, behalve 1 keer, wel eens "gepest", maar niet zo heel erg, die ene keer was wel iets meer serieus, al was het geen echt pesten (maar daar ga ik nu geen uitleg over geven)
En de leerkracht en nog een paar spraken me aan met "Jenske", niet dat ik er iets tegen had, maar ik had echt het gevoel dat ik, ik weet niet hoe klein was enzo...Vooral de juf uit het 6e gaf me het gevoeld dat ik soms ongelooflijk dom ofzo was, ze schreeuwde al tegen me voor het kleinste dat ik verkeerd deed, niet dat ze altijd een tiran was maar kom.

Maar goed, het middelbaar is gewoonweg VEEEEEEL beter dan het lager, niemand schreeuwt tegen mij ofzo en laat mij klein voelen en ik haal er ook veel betere cijfers (niet dat ze in het lager slecht waren maar goed)
Maar soms duikt het minderwaardigheidscomplex nog op, als ik iets stoms gedaan heb, kan mijn broer me soms beledigen en roepen dat het niet te doen is en dan voel ik mij vanzelf ook ongelooflijk dom, alsof ik in niets goed ben enzo...(niet dat mijn broer een tiran is ofzo, maar hij heeft een opvliegend karakter) Soms heb ik nog het gevoel dat ik stom ben en niets goed kan doen enzo en dat ik minder ben dan iemand anders (het gebruikelijke) maar na een tijd gaat dat wel over.

Hotemetoot
Hotemetoot

miss_sweet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 17:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

harry's-girly schreef:
*zucht* daar gaan we weer... als je het idee hebt van dat anorexia-onderwerp, zeg ik: geen commentaar.

*sighs*
Ik heb ervoor ook al gezegd, dat ik het al veel keer heb gelezen. En dus niet alleen door dat 'anorexia-onderwerp'.
Dus je moet dit niet persoonlijk opvatten ofso.. Smile

will hold
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 18:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij hebben veel mensen, kinderen, ouderen dit. Dat komt omdat de mens zoals deze is altijd verleid wordt (ook al wil je dat niet) door reclame, andere mensen, ze willen altijd meer, beter, anders etc. Puberteit kan ook een rol spelen, vrienden ook. Ik denk dat iedereen wel eens in een dip zit. Zeker de meiden onders ons met onze maandelijkseproblemen. Om het zo maar even te noemen voor de genen die zich er anders aan gaan storen. Ja, ik ben ook niet altijd tevreden over mezelf. Maar ik geloof in Jezus Christus die van me houd zoals ik ben. Dat is een hele geruststelling. Dus hoe ik ook ben, hoe anders ik ook ben van de rest, hij houdt van me. Is dat niet reuze fijn? Achja, voor mij wel.

Bij mij zijn het korte perioden en ik leer er mee leven. Nu ben ik gewoon tevreden over mezelf. En als ik dat niet ben houd ik mezelf gewoon voor dat hoe ik ook ben er is toch niks aan te veranderen. Dus kom op mensen! Wees positief!

Ry-rahrr
Oude Forumnaam: Little Werewolf Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 112 Sikkels

Ry-rahrr is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 21:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb wel een tijdje een minderwaardigheidscomplex gehad, dat was in de tijd dat ik ook depressief was. Toen had ik ook heel veel problemen met mezelf durven zijn en mezelf laten zien zoals ik ben. Ik dacht dat ik niets waard was, en op een gegeven moment ben ik 'mezelf bijna verloren', omdat ik zo onzeker en depressief was.
Nu weet ik wie ik ben, wat voor stijl ik heb, wat ik waard ben en vooral wat ik vind. Vroeger durfde ik nooit te zeggen wat ik werkelijk vond, dat is nu echt helemaal anders. Ik durf mezelf nu te zijn. Gelukkig, anders was het denk ik ook wat anders met me afgelopen...

Als ik terugdenk aan die tijd, heb ik eigenlijk zoeiets van: waardoor voelde ik me zo onzeker? Ik weet het niet. Ik weet wel diep van binnen dat ik dit ben, maar vroeger was ik gewoon bang om me zo te laten zien.

Dit ben ik. En nu durf ik dit te zijn.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 21:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben 98% zeker dat ik een minderwaardigheidscomplexs (wat een woord) heb. Ik zeg dus altijd dat ik een te dik achterwerk heb Embarassed en soms vind ik m'n buik een beetje te slap, terwijl dat bijna het enige lichaamsdeel is waar ik nog tevreden over van. Ik ben ook niet tevreden met m'n haarkleur (donkerbruin), daarom laat ik de kapster soms een beetje blond in m'n haar doen. Na ongeveer een week ziet m'n har er goed uit (in het begin niet, omdat het blond dat tegen m'n hoofdhuid komt, en dan lijk ik wel een stinkdier Rolling Eyes )
En m'n bovenbenen zijn veel te dik en slap ook nog een minpuntje.
En voor de rest ben ik best wel tevreden met mijn lichaam.

P.S. Bestaat er nog een korter woord voor 'minderwaardigheidscomplex'?

- het Rad des Tijds -
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 22:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben eerlijk ,zat altijd wel in de 'minderwaardigheidscomplex' Ik werd gouw buite gesloten omdat ik gewoon weg veel moeite had met me taal ( praten had vroeger heel veel problemen met me oren ) En veel mensen moesten toch iemand hebben?..maargoed ik ben daar heel sterk in geworden..Sins 3 jaartjes geleden. Tot 2 jaar gelden..heb ik me scherpe tanden eens laten zien...Oei...Duivel narcissa Razz En ben ik zowat uit de 'minderwaardigheidscomplex' uit gestapt...Voel me nu ook veel prettiger..heb mensen leren kennen..die pas echt goeie vrienden zijn..Nu praat ik ook veel en veel meer met de mensen..en ja..ik voel me nu gewoon Happy Very Happy

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp