Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Vloek overleven en wat voor bescherming? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Liez
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Liez is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2007 16:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey, ik was nog eens aan het lezen en kwam op het volgende uit:
Harry heeft de vloek des doods toch overleefd omdat zijn moeder haar leven voor hem had gegeven, he? Oeroude magie... Daardoor kaatste de vloek terug..
Waarom is dit nog nooit eerder gebeurt? Heeft dan nog nooit iemand zijn/haar leven voor iemand gegeven? Nog nooit? Alleen Harry's moeder?
en waarom was dit in het begin zo een raadsel voor iedereen?

Daarna zegt Perkamentus in boek 5 p 643 (nederlandse versie):
..., maar nam je in huis en voltooide zo de bezwering die ik over je had uitgesproken. Door je moeders offer werd die bloedband het sterkste schild dat ik je kan geven.

Welke bezwering heeft hij uitgesproken?

Vervolgens:
Zolang je het huis waar je moeders bloed woont ook jouw huis kan noemen, kan Voldemort je daar niet deren. Hij heeft haar bloed vergoten, maar het leeft voort in jou en in haar zuster ... je hoeft er maar 1 keer per jaar te komen, maar zolang je het je thuis kunt noemen, kan Voldemort je niks doen.

Waarom kan Voldemort hem daar niks doen? Door een bloedband?? En dan?! Waarom moet hij daar elk jaar naar toe? Voldemort kan hem toch vermoorden? Hij kan hem toch iets doen?
Ik snap het niet.
Volgens mij heb ik iets gemist, want dit begrijp ik niet.. Kan iemand het mij uitleggen?

Als er al een gelijksoortig topic bestaat, mijn excuses: slotje dan maar..

Grtjs

Profiel bekijkenStuur privébericht
krisie
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 53 Sikkels

krisie is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2007 18:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

We zullen alle antwoorden weten op 21 juli, tot dan kunnen we alleen maar gokken en theorien verzinnen Very Happy

Ik denk niet dat het 'gewoon' liefde was, Perkamentus heeft iets speciaals gedaan.
Ik denk dat het een raadsel was, precies omdat het zo oeroud was, omdat iedereen het over het hoofd zag, zelfs Voldemort.

Over het huis: Ik denk dat dit ook iets te maken heeft met de spreuk van Perkamentus, ik vermoed dat er iets speciaals is met het bloed van de hele familie van Lilly.

blable
Dreuzel
Dreuzel

blable is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2007 18:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

1ste vraag) ja Lily was de eerste mss was ze wel een slimme heks en op het juiste moment gedacht aan die oeroude magie

2) De bezwering die perkamentus heeft geplaatst is een bezwering die maakt dat zolang Harry de legusterlaan zijn thuis mag noemen hem niks kan gedaan worden,ik snap echt niet zo goed waarom je hier problemen mee hebt het staat wel duidelijk in de boeken beschreven ...

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2007 19:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

blable schreef:
1ste vraag) ja Lily was de eerste mss was ze wel een slimme heks en op het juiste moment gedacht aan die oeroude magie

Nou ik denk echt niet dat Lily op dat moment aan de oeroude magie gedacht heeft. Ze deed het gewoon omdat ze een moeder is en haar kind wil beschermen. Zij had ook nooit kunnen weten dat de spreuk terug zou gaan.

Liez schreef:
Waarom is dit nog nooit eerder gebeurt? Heeft dan nog nooit iemand zijn/haar leven voor iemand gegeven? Nog nooit? Alleen Harry's moeder?

Dat komt omdat er gewoon niet veel mensen zijn die een AK vloek uitspreken. Voldemort is een van de enige die dat doet. Dus het is niet zo raar dat Lily dan de eerste is.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Liez is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2007 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

merci voor de antwoorden.

Er kan toch wel iets gebeuren met Harry, ookal gaat hij elk jaar naar de ligusterlaan? Hij kan vermoord worden bijvoorbeeld, wat bijna gebeurt is op het einde in boek 4.
Dus wat bedoelen ze met; zolang harry de ligusterlaan zijn thuis kan noemen kan hem niks gedaan worden?

Xx

blable
Dreuzel
Dreuzel

blable is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2007 19:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Liez schreef:

Er kan toch wel iets gebeuren met Harry, ookal gaat hij elk jaar naar de ligusterlaan? Hij kan vermoord worden bijvoorbeeld, wat bijna gebeurt is op het einde in boek 4.
Dus wat bedoelen ze met; zolang harry de ligusterlaan zijn thuis kan noemen kan hem niks gedaan worden?

Xx

wel het is mss wel een beetje vaag allemaal maar bvb als Petunia beslist om Harry uit het huis te gooien dan vervalt de bezwering , en Harry kan natuurlijk wel dood gaan maar niet als hij in het huis is ,in het huis is hij veilig niet daar buiten

Jarno
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Jarno is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Apr 19, 2007 15:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Persoonlijk denk ik dat die bezwering nooit goed heeft gewerkt en totaal niet meer werkt na het vierd boek als je ziet wat Hary heeft meegemaakt.

De vloek is weerkaatst denk ik omdat Lily als enige waarschijnlijk effectief de keuze kreeg. Andere ouders zijn mischien gestorven voor hun kinderen maar ik denk niet dat aan hen gevraagd is of ze aan de kant willen gaan. Lily deed dit niet en koos er expliciet voor om voor Harry te sterven.

Squeaking Dobby
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 40 Sikkels

Squeaking Dobby is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 10:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry is door zijn moeder beschermt voor de dood, en daardoor kaatste de vloek terug op Voldemort zelf. En daarna sprak Dumbledore een spreuk uit over Harry, en die gaf dat Harry tot hij meerderjarig was, beschermt was tegen Voldemort.

Maar die magie van Dumbledore werkte alleen als hij een thuis had bij iemand waarmee zijn moeder een bloedband had. Dus zijn tante Petunia.

'There's no need to call me professor, sir.'
- HP&HBP -
Alek
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Alek is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 10:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Liez schreef:

Xx

Volgens mij is het zoiets als de Fideliusbezwering, zolang hij in de Ligusterlaan is kan Voldemort hem niet vinden.

Squeaking Dobby
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 40 Sikkels

Squeaking Dobby is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 10:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee.. Voldemort kan Harry gewoon zien en opsporen, denk aan al die keren op Hogwarts dat Harry te maken kreeg met Voldemort.... Voldemort kan Harry zien en Harry hem ook. Dus er is ook geen geheimhouder. Wink

'There's no need to call me professor, sir.'
- HP&HBP -
Alek
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Alek is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 11:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Squeaking Dobby schreef:

Nee.. Voldemort kan Harry gewoon zien en opsporen, denk aan al die keren op Hogwarts dat Harry te maken kreeg met Voldemort.... Voldemort kan Harry zien en Harry hem ook. Dus er is ook geen geheimhouder. Wink

Ik bedoel ook in het huis van de Duffelingen, hè Wink . En ik bedoel ook niet echt een geheimhouder, maar dat, zolang Harry niet meerderjarig is, Voldemort Harry niet kan vinden, als hij maar in het huis v.d. Duffelingen zit.

piepzeimiep
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

piepzeimiep is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 12:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

ingewikkeld Smile ik denk dat we wel alles te weten zullen komen in het laatste boek, hopelijk nu kunne we alleen nog maar raden

Misschien heeft perkamuntus nog een spreuk uitgesproke om harry te beschermen voor voldemort zijn ouders vermoorde

we zullen zien

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp