Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Sneep Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 15:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallotjes!
Ik zat net te denken aan Sneep in Harry Potter en de Halfbloedprins.
Hij moest toch een superslimme leerling geweest zijn, zoiets Hermelien-achtyig, want hij heeft zelf spreuken uitgevonden en dat lijkt me iets waar je nu echt wel erg intelligent voor moet zijn. Aan de andere kant is hij halfbloed, maar zit hij toch bij Zwadderich. Hij zal waarschijnlijk in dezelfde tijd als Voldemort op school gezeten hebben. Zou Voldemort geweten hebben dat hij halfbloed was? Sneep zou het uitstekend kunnen verbergen, want hij is steengoed in occlumentie.
Wat is jullie mening hierover? (andere weetjes, nieuwtjes, .... over Sneep zijn hier ook welkom)

gr.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 15:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sneep heeft nooit tegelijk met VOldemort op school gezeten... Voldemort is veel ouder... En ik denk wel dat hij weet dat Sneep halfbloed is... Hij is zelf ja ook een halfbloed...

Maar ja Lily was ook heel goed in toverdranken.... Dus in principe is het niet eens zo heel raar... Iedereen is wel ergens goed in... Ik denk dat Sneep echt wel bij Zwadderich thuis hoort... Als je slim bent hoef je niet perse in Ravenklauw... Het hoeft niet te betekenen dat iedereen die niet in Ravenklauw dom is...

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

daniel lovaa is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 16:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Sneep heeft nooit tegelijk met VOldemort op school gezeten... Voldemort is veel ouder... En ik denk wel dat hij weet dat Sneep halfbloed is... Hij is zelf ja ook een halfbloed...

Maar ja Lily was ook heel goed in toverdranken.... Dus in principe is het niet eens zo heel raar... Iedereen is wel ergens goed in... Ik denk dat Sneep echt wel bij Zwadderich thuis hoort... Als je slim bent hoef je niet perse in Ravenklauw... Het hoeft niet te betekenen dat iedereen die niet in Ravenklauw dom is...

ja precies ..
mis is hij halfbloed prins wel genoemd omdat hij een halfbloed was maareigenlijk wel goed kan toveren enzo..
maar zon topic bestaat tog al over sneep?
daar kan je ok bespreken

Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 16:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:

Dit bedoel ik ook helemaal niet. Wat ik wil zeggen is, dat niet iedereen op Zweinstein toch zooo slim dat hij of zij spreuken kan bedenken. Ik bedoel dus, dat Sneep écht wel slim is, en dat dit een nadeel is voor de orde, of net een voordeel. Ik probeer dus echt niet te zeggen dat hij op Ravenklauw thuishoort ofzo.

gr.

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 17:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:

En volgens mij is het antwoord al enkele berichten geleden gegeven. En ik snap niet echt wat hier verder nog te discussieren valt. En ik snap eigenlijk ook niet wat er zo raar aan is. Ja, oke, Sneep is misschien wat te slim voor Zwadderich, maar er zijn nog enkele mensen die misschien beter in een andere afdeling thuis gehoord zouden hebben. Dus, nouja, wat moet ik er anders van zeggen?

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 19:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een ding staat vast, Sneep zat niet in de tijd van Marten Vilijn op Zweinstein. Marten vilijn is zowat 80 jaar en ik schat Sneep nog geen 40 jaar. ( Eigenlijk weet ik niet eens hoe het met de leeftijd van Sneep is. Confused ) Het zal ongeveer even oud moeten als James Potter , en die leefde niet in Marten Vilijn's schooljaar. Ik vind wel dat Sneep trekjes van Zwadderich heeft, in zijn karkater, Maar als ik het goed had was zijn moeder niet helemaal zuiverbloed en zijn vader wel zuiverbloed. Er zitten ook vast en zeker mensen in Zwadderich die als het ware "Modderbloedjes"zijn.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Elyne
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Elyne is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 22:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo, volgens mij bedoelt Hermione Granger iets helemaal anders. Wat zij wil zeggen is: Sneep Is érg intelligent. Zelfs zo erg dat hij spreuken kan uitvinden. Dit zou wel eens ofwel in het voordeel ofwel in het nadeel van de orde kunnen spelen. Want als Sneep aan de goede kant staat hebben zij het voordeel dat ze in een duel met nieuwe, nooit eerder geziene spreuken kunnen uitpakken, maar wat dus ook een groot nadeel kan zijn voor de orde. Is het nu soms iets duidelijker?

groetjes, Elyne.
-xXx-

Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 23:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja Elyne, dat is een stuk duidelijker, wat mij betreft. en je hebt gelijk, het zou voor de orde van groot belang zijn als Snape nog steeds aan hun kant staat,vanwege die evt. nieuwe spreuken en toverdranken.
Wat ik me wel afvraag is waarom Snape al die jaren les heeft gegeven uit een boek, waar blijkbaar allerlei fouten in staan, en waarom hij die dan niet heeft aangepast. Wat ik ook niet begrijp,is waarom hij zijn toverdranken boek blijkbaar als een soort dagboek gebruikte, want wie schrijft er nou een dodelijke vloek als 'sectumsempra' in zijn boek?

Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 23:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Elyne schreef:
Hallo, volgens mij bedoelt Hermione Granger iets helemaal anders. Wat zij wil zeggen is: Sneep Is érg intelligent. Zelfs zo erg dat hij spreuken kan uitvinden. Dit zou wel eens ofwel in het voordeel ofwel in het nadeel van de orde kunnen spelen. Want als Sneep aan de goede kant staat hebben zij het voordeel dat ze in een duel met nieuwe, nooit eerder geziene spreuken kunnen uitpakken, maar wat dus ook een groot nadeel kan zijn voor de orde. Is het nu soms iets duidelijker?

groetjes, Elyne.
-xXx-

Inderdaad! Dit bedoel ik!

Je kan het een beetje vergelijken met Olivander. Lupos zei dat het een slechte zaak voor de orde zou zijn als de vijand hem had, omdat hij 's werelds beste toverstokkenmaker is. Het zou dus een nadeel zijn als de vijand Sneep had en een voordeel als zij hem hebben. Hier zou ik dus eigenlijk jullie mening over willen weten.

gr.

Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 23:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja Elyne, dat is een stuk duidelijker, wat mij betreft. en je hebt gelijk, het zou voor de orde van groot belang zijn als Snape nog steeds aan hun kant staat,vanwege die evt. nieuwe spreuken en toverdranken.
Wat ik me wel afvraag is waarom Snape al die jaren les heeft gegeven uit een boek, waar blijkbaar allerlei fouten in staan, en waarom hij die dan niet heeft aangepast. Wat ik ook niet begrijp,is waarom hij zijn toverdranken boek blijkbaar als een soort dagboek gebruikte, want wie schrijft er nou een dodelijke vloek als 'sectumsempra' in zijn boek?

Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 23:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

potterfreaky schreef:

Fioew, blij dat het nu een beetje duidelijker is wat ik jullie wil zeggen.
Bedankt Elyne!!!
Sorry voor mijn onduidelijkheid mensen Embarassed

Malfoi
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Malfoi is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 13:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat Sneep wel via via te weten komen dat Sneep Halfbloed is. Maar Sneep is een goede tovenaar en Voldemort kan hem heel goed gebruiken...

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 20:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Malfoi schreef:
Ik denk dat Sneep wel via via te weten komen dat Sneep Halfbloed is. Maar Sneep is een goede tovenaar en Voldemort kan hem heel goed gebruiken...

Eh sorry, maar ik kan eigenlijk kop noch staart aan je berichtje krijgen??? sneep komt via via te weten dat sneep halbloed is??? Daar gaat het hem ook helemaal niet om. Het gaat hem rom dat het belangrijk is wie hem heeft de goede of de slechte , want sneep kan zomaar oppeens een ongekende spreuk eruit floeên, waar de anderen geen verweer tegen hebben, snap je??,

gr.

Magisch-Eendje
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 133 Sikkels

Magisch-Eendje is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2006 13:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tsja, iemand die op 16-jarige leeftijd een dodelijke vloek weet te maken moet eigenlijk wel geniaal zijn. Ik denk dat we nog vrij weinig gezien hebben van Sneep's kunsten, hij is nu al een hoop jaren en ervaringen rijker dan toen hij die Sectumsempra spreuk uitvond, dus wie weet waar hij nu toe in staat is? Dat zal inderdaad een probleem worden als Sneep echt slecht is, of juist een redding als hij toch nog goed is...

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 51 Sikkels

<3 eXpeLLiarMus is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2006 13:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

1)sneep blokt de ene na de andere spreuk van harry.. Harry moet dringend leren wat perkamentus wou dat hij leerde, anders maakt hij geen kans tegen voldemort...

2) ik vraag me af hoe je zelf spreuken zou kunnen uitvinden? Confused

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp