Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Wat vond jij de slechtste film? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Carina
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 50 Sikkels
Woonplaats: Biddinghuizen

Carina is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2008 7:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind alle films wel goed...Het einge waar ik me aan erger is, dat sommige hoofdstukken uit het boek gewoon niet goed (In mijn ogen) zijn ma gespeeld.
Bijv deel 5 in het ministerie




Profiel bekijkenStuur privébericht
Anika_x
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 31 Sikkels
Woonplaats: Leerlingenkamer van Ravenklauw

Anika_x is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 11:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Geen film vond ik slecht, maar eerlijk gezegt vond ik deel 5 toch best wel bagger, er is echt heel veel weggelaten niet normaal. Maar ook wel logisch want deel 5 is een paar pagina's dikker dan 7 en 7 wordt in 2 delen gefilmt. ach.. ik vond hem wel goed hoor maar minder.

Deel 3 en 4 vond ik juist héél goed, al komt het einde bij 4 minder goed/spannend over dan in het boek.

Ik ben heel erg benieuwd naar deel 6!

xx.





_________________
"Of course it is happening inside your head, Harry,
but why on earth should that mean that it is not real?"
Profiel bekijkenStuur privébericht
Dewii
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 21 Sikkels
Woonplaats: Greenwitch 12

Dewii is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 17:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond ze allemaal niet echt goed, maar ik vind dat in de eerste delen de magie van Zweinstein heel duidelijk overgebracht wordt. Je ziet heel veel fragmenten van het leven op het kasteel en de lessen, dat vond ik leuk. Hoe dikker de boeken worden, hoe slechter de films vond ik. Film 4 vond ik wel spectaculair, maar de tijd tussen de eerste en tweede opdracht is echt superkort, dat is jammer. De slechtste vond ik dan denk ik toch film 4, vanwege die sprongen in de tijd.

Gr. Dewii





_________________
- EXPECTO PATRONUM -
Profiel bekijkenStuur privébericht
Fiore
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 67 Sikkels


Fiore is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 17:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind persoonlijk de vijfde film het slechtste. Veel belangrijke dingen zijn weggelaten en ik vond het persoonlijk ook wel érg snel gaan. Natuurlijk is het vijfde boek dik, maar ik vond dat het wel iets beter had gekund. Desnoods hadden ze er twee films van gemaakt, dat doen ze met het zevende deel nu ook. De andere films vond ik overigens wel goed, maar met de vijfde film was ik niet echt happy.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Yazz
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 88 Sikkels
Woonplaats: somewhere only we know

Yazz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 29, 2008 20:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

als ik kijk naar de acteerprestaties van daniel radcliffe,emma watson,rupert grint en de andere vind ik wel dat ze nu vele beter spelen dan in de eerste 2 films (maar toen waren ze ook nog jong e)
in film 5 zijn er inderdaad veel belangrijke dingen weggelaten zoals het gesprek met perkamentus op het einde van boke 5, dat komt er maar snel even in voor en ik denk dat als je het boek niet hebt gelezen,je het waarschijnlijk ook niet zal snappen.
maar ik kan niet zeggen dat er een film is die ik echt slecht behalve misschien de eerste omdat die toch wel het minst spannend is Wink





_________________
hello mate
Profiel bekijkenStuur privébericht
-Feniks-
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 64 Sikkels


-Feniks- is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 30, 2008 14:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

de eerste filmen vind ik het best vooral Harry Potter 1 omdat er daar nog bijna alles in voor komt dat word steeds minder.

De vijfde film vond ik het slechte omdat er daar het meest is uitgelaten.
Ik hoop dat dat in 6 minder is.





_________________
we hebben ze in de pan gehakt en potter is van goud!
stop vollie onder de zoden en zet het boterbier koud!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Linda Slytherin
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 15 Sikkels
Woonplaats: With the Malfoys

Linda Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 03, 2008 13:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pumpkinsoup schreef:
Linda Slytherin schreef:
Pumpkinsoup schreef:
Ik vind 4 het slechtste. Er is zó ontzettend veel uit weggelaten. Dat vond ik gewoonweg niet leuk. In de bioscoop ergerde iedereen zich aan me omdat ik de gedeeltes zelf zat in te vullen.

Ik vind 5 een mooie film, ik snap alleen het idee achter het weglaten van de spiegel niet? Deze gaat toch juist een hele grote rol spelen in de laatste film. Willen ze dit met flashbacks gaan doen or something Rolling Eyes ?


Volgens mij is de spiegel niet weggelaten hoor. Die spiegel in de Kamer van Hoge Nood, waar de bijeenkomsten van de SVP worden gehouden, is de spiegel in kwestie. Daar waar die foto van Carlo Kannewasser en de oude leden van de Orde op staan.


Waarom zo groot? Sirius gaf hem een spiegel die iedere vrouw mee kan nemen in haar tasje. Verder heeft Harry de spiegel nooit uit z'n hutkoffer gehaald en je hebt ook nergens gezien dat Sirius de spiegel heeft gegeven. Dus hij is wel degelijk weggelaten. Sowieso heeft Mundungus het later gejat.


Ownee, ik dacht dat jullie het over de spiegel van Negreb hadden! Surprised Ja, over dat kleine spiegeltje, dat is inderdaad niet erg logisch dat die weg is gelaten...




Profiel bekijkenStuur privébericht
Furore_
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 47 Sikkels


Furore_ is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 9:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind 5 persoonlijk de "slechtste", omdat er naar mijn idee té veel weg is gelaten. De mensen met wie ik hem keek vonden hem wel goed, maar zij hadden het boek niet gelezen...




Profiel bekijkenStuur privébericht
Topss_
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 57 Sikkels
Woonplaats: Zweinsveld.

Topss_ is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 10:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Film 5 vind ik de slechtste..
Het is een hele goede en mooie film, als je het boek niet gelezen hebt.

Maar als je het boek wel hebt gelezen is het gewoon jammer om te zien dat er zoveel is weggelaten.
Veel mooie en leuke dingen uit het boek zijn niet terug te vinden in de film en daarom vind ik film 5 de slechtste. Wink





_________________
'Wat kan ik doen, Molly?' zei Tops, die enthousiast aan kwam lopen.
'Eh - nee, laat maar, Tops. Rust jij ook maar uit. Je hebt vandaag genoeg gedaan.'
'Nee, nee, ik wil graag helpen!' zei Tops opgewekt en ze stootte een stoel om.
Profiel bekijkenStuur privébericht
nautic
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: griffoendor leerlingenkamer

nautic is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 12:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

hmm.. de slechtste film, ik denk voor mij film5 omdat ik hem totaal anders had verwacht. hij is wel goed, maar de sfeer in de films opzich vindt ik niet echt leuk ofzo, ik weet dat harry zichzelf ook zo voelt enzo maar toch....

ik heb ergens gelezen dat film 6 wat meer humoristischer wordt, zoals in het boek, want ik vindt dat ondanks dat perkamentus dood gaat er veel humor in het boek zit.





_________________
HPF bedankt voor de leuke tijd.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Dana Weasly2
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 26 Sikkels
Woonplaats: ERGENS! ;p

Dana Weasly2 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 15, 2008 12:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond 4 echt heel slecht. Het ene moment waren ze op het zwerkbal toernooi en 2 tellen later ergens anders! Het gong mij allemaal veel te snel.




Profiel bekijkenStuur privébericht
__xSmartie
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 70 Sikkels
Woonplaats: Zweinstein

__xSmartie is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2008 14:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond deel 5 de slechste film. Nouja, misschien niet de slechste als het gaat om de casting en vormgeving enzo, maar ik vind deel 5 gewoon het minst leuke verhaal. Het was niet zo spannend en heel ingewikkeld....





_________________
OMG.
8 Maanden later!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Furp
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 71 Sikkels
Woonplaats: Cupboard under the Stairs,

Furp is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 03, 2008 11:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

deel 5 is juist mijn favo film. er zijn wel veel stukken uit weggelaten en dat stoorde me in het begin wel, maar ik heb me er bij neergelegd omdat ik weet dat ze geen 500 pagina in 1,5 uur kunnen proppen, film 2 vond ik daarintegen dan weer slecht, heel saai en langdradig, gebeurt weinig in, maar dat vindik ook van het boek.





_________________
"Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!"
Profiel bekijkenStuur privébericht
TopazLover <3
Writer of Dreams
Writer of Dreams


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Gryffindor, forever in my heart.

TopazLover <3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 03, 2008 14:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind film 5 het slechtste. Als je het boek gelezen hebt, is het net zo'n checklist:

Duffelingen: check!
OotP: check!
Sirius: check!
Ministerie: check!

Alles was maar heel kort in beeld, te kort. Daarbij is er gewoon te veel weggelaten. Ze hadden naar mijn mening beter 2 films kunnen maken of een langere film. Er werd wel goed geacteerd en zo, maar de film zelf ging veel te snel en er is veel te veel weggelaten.

Allemaal naar mijn mening. [a]





_________________
Running at Ron, she flung them around his neck and kissed him full on the mouth. Ron threw away the fangs and broomstick he was holding and responded with such enthusiasm that he lifted Hermione off her feet.

HPF, always in my heart.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: In Snape's room, with Severus.

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 03, 2008 15:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vond deel 5 een heel stuk beter als deel 4. Deel 4 bestond echt uit 2 onderdelen, en die onderdelen kon je letterlijk knippen en plakken. De zwerkbalcup en het toverschooltoernooi. Ik vond het zo jammer dat er heel veel kleinere dingen weggelaten waren. Die kleine dingen zater er dan bij OotP wel weer in gelukkig.





_________________
Gryffindor my light in the darkness

HPF we will miss you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer