Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Read a Long - Deel 3 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rayna
The Psycho Admin
The Psycho Admin

Verdiend: 0 Sikkels

Rayna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 30, 2007 20:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

HARRY POTTER READ A LONG: BOEK 3

Sorry voor de vertraging; internet was niet erg lief vandaag! Wink

Dit is het derde topic. Voor de gehele uitleg, de regels en het schema van de Read A Long klik hier. Wees er zeker van dat je deze uitleg hebt doorgelezen voordat je werkelijk begint te posten.
Heb je toch nog vragen, contacteer Rayna of Kelly Griffel en stel deze niet in het topic zelf.

Harry Potter en de Gevangene van Azkaban

Voordat Harry Potter aan zijn derde jaar op Zweinstein kan beginnen, moet hij de zomervakantie bij zijn gemene oom en tante doorbrengen.
Door een magisch ongeluk komt hij ‘s avonds laat op straat te staan. Dan blijkt dat Sirius Zwarts, een beruchte volgeling van Jeweetwel, uit de gevangenis van Azkaban is ontsnapt. Hij is op de vlucht en heeft het wellicht op Harry gemunt.
Er volgt een enerverend schooljaar met nieuwe vakken als Dreuzelkunde en Zorg voor Fabeldieren, spannende Zwerkbalwedstrijden en griezelige voorspellingen.
De school wordt bewaakt door Dementors, de gevreesde bewakers van Azkaban, en Harry zal zijn lessen Verweer tegen de Zwarte Kunsten hard nodig hebben.

Om jullie geheugen nog even op te frissen, onderstaand lijstje moeten jullie invullen voor elke nieuw aangesneden onderwerp, jullie mogen het formulier wel meerdere malen per post gebruiken!
Quote ook alleen het gedeelte van de post waar jij op wilt reageren en niet de hele post, zo blijft alles lekker overzichtelijk. Uiteraard hoef je dan natuurlijk niet het onderstaande formuliertje te gebruiken. Dat staat immers al in de quote.

Citaat:
Hoofdstuk:
Bladzijde:
Onderwerp:

[Jouw bericht]

Het schema

APRIL/MEI

29-6: Hoofdstuk 1 (Uilenpost) tot hoofdstuk 11 (De Vuurflits)
7-13: Hoofdstuk 12 (De patronus) tot hoofdstuk 22 (Opnieuw uilenpost)

Het verhaal wordt steeds duisterder en mysterieuzer, dus laat wat van je horen!
Wij wensen jullie veel lees/discussieerplezier!

Groetjes,
Rayna en Kelly Griffel

You know you love me,
    xoxo Gossip Girl.

Laatst aangepast door Rayna op Wo Dec 19, 2007 16:56; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 30, 2007 22:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk: 1
Bladzijde: 10
Onderwerp: Kleur haar van mevrouw Wemel.

Harry Potter en de Gevangene van Azkaban schreef:
Harry keek naar de bewegende foto en grijnsde breed toen hij alle negen Wemels verwoed naar hem zag zwaaien, met een grote piramide op de achtergrond. Mevrouw Wemel, mollig en klein, meneer Wemel, dun en kalend, zes zoons en een dochter, allemaal (hoewel dat op de zwart-witfoto niet te zien was) met vuurrood haar.

Hier wordt aangegeven dat Molly Wemel vuurrood haar heeft, een kenmerk voor een Wemel. Maar nu is het geval dat de meisjesnaam van Molly Proster is, en dus van de Prosters afstamt, dus geen Wemel. Is het toeval dat Arthur verliefd wordt op een vuurrood meisje of heeft mevrouw Wemel ander kleur haar?

In de film heeft mevrouw Wemel trouwens wel rood haar!

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."

Laatst aangepast door Perijn op Ma Okt 22, 2007 9:02; in totaal 1 keer bewerkt
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 30, 2007 22:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Zwarts schreef:
Hoofdstuk: 1
Bladzijde: 10
Onderwerp: Kleur haar van mevrouw Wemel.

Harry Potter en de Gevangene van Azkaban schreef:
Harry keek naar de bewegende foto en grijnsde breed toen hij alle negen Wemels verwoed naar hem zag zwaaien, met een grote piramide op de achtergrond. Mevrouw Wemel, mollig en klein, meneer Wemel, dun en kalend, zes zoons en een dochter, allemaal (hoewel dat op de zwart-witfoto niet te zien was) met vuurrood haar.

Hier wordt aangegeven dat Molly Wemel vuurrood haar heeft, een kenmerk voor een Wemel. Maar nu is het geval dat de meisjesnaam van Molly Proster is, en dus van de Prosters afstamt, dus geen Wemel. Is het toeval dat Arthur verliefd wordt op een vuurrood meisje of heeft mevrouw Wemel ander kleur haar?

In de film heeft mevrouw Wemel trouwens wel rood haar!

Maar alleen Wemels kunnen rood haar hebben? Het kan toch best zo zijn dat er bij de Prosters/Prewetts ook wel rood haar in de familie zit. Zo heb ik ook rood haar terwijl alleen maar mijn moeder en mijn oma en tante's rood haar hebben en de rest van de familie niet. (Zoals mijn neven/nichten en zussen). Zo kan het toch ook bij haar gegaan zijn. We weten niks van Molly's familie dus ja het zou kunnen.

Het wordt namelijk in boek 1 en 2 wel gezegt dat ze rood haar heeft. Dat moet wel want alle Wemels hebben rood haar dus zij ook.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 83 Sikkels

Tonks is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 10:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben nu al bezig met boek 4 maar ergens op het einde van boek drie kwam ik het volgende tegen:
ps: ik heb alleen de engelse versies dus sorry daarvoor.
Hoofdstuk: 22
Bladzijde:311
Onderwerp: peter pettigrew

toen ik deze bladzijde las drong het ineens tot me door dat we nog niets van peter terug hebben gezien, terwijl dumbledore dit toch wel zegt:

Citaat:
'Pettigrew owes his live to you. you have sent Voldemort a deputy who is in your dept. When one wizard saves another wizard's live, it creates a certain bond between them (...) trust me... the time may come when you will be very glad you saved Pettigrew's live.'

Dus dit betekent dan toch dat Peter in het zevende boek iets moet doen voor Harry, zodat ze weer quite staan? ben beniewd?

Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 17:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tonks schreef:

Hoofdstuk: 22
Bladzijde:311
Onderwerp: peter pettigrew

toen ik deze bladzijde las drong het ineens tot me door dat we nog niets van peter terug hebben gezien, terwijl dumbledore dit toch wel zegt:

Citaat:
'Pettigrew owes his live to you. you have sent Voldemort a deputy who is in your dept. When one wizard saves another wizard's live, it creates a certain bond between them (...) trust me... the time may come when you will be very glad you saved Pettigrew's live.'

Dus dit betekent dan toch dat Peter in het zevende boek iets moet doen voor Harry, zodat ze weer quite staan? ben beniewd?

Nog even voor de goede orde: deze week is het nog alleen tot hoofdstuk 11 van het derde boek, de loopt dus nogal voor met deze vraag!

Maar goed, ik zal antwoorden: Het echte bewijs hiervoor is nog zeker niet aan bod gekomen, maar Peter probeerde in het eerste hoofdstuk van deel 4 wel Voldemort over te halen om iemand anders te gebruiken om terug te komen dan Harry Potter. Want het was de bedoeling dat HP zou sterfen zodat Voldemort in het geheim zou terug komen. Peter heeft dus daadwerkelijk wel al een eerste poging gewaagd!

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."

Laatst aangepast door Perijn op Ma Okt 22, 2007 9:03; in totaal 1 keer bewerkt
Tonks
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 83 Sikkels

Tonks is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja, ik loop vooruit ja, maar moest het toch even neerzetten anders zou ik het vergeten.

Wat ik trouwens ook raar vond is dat ze in het derde deel al aan butterbeer komen, terwijl ze nog maar 13 zijn? volgens mij is het toch wel een alcoholische drank?

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 19:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tonks schreef:
ja, ik loop vooruit ja, maar moest het toch even neerzetten anders zou ik het vergeten.

Wat ik trouwens ook raar vond is dat ze in het derde deel al aan butterbeer komen, terwijl ze nog maar 13 zijn? volgens mij is het toch wel een alcoholische drank?

Nou ik ben inmiddels als over de helft in boek 4 en ik schrijf gewoon alles op wat ik hier wil posten. Het is namelijk heel irritant voor de anderen dat jij al dingen post waar sommige nog niet zijn. Er zijn namelijk mensen die wel op schema lopen. ^^

Maar Boterbier heet wel boterbier, maar is denk ik niet te vergelijken met echt bier. Dus het is volgens mij geen alcoholische drank. Dat lijkt mij in ieder geval niet, want ik heb volgens mij nog nooit gelezen dat er iemand dronken is geworden van boterbier. Je hebt wel Fire Whiskey daar zit wel alcohol in. ^^

edit: Hebben we nu minder animo voor "Hp Read a Long"? Of is er gewoon niks op of aan te merken aan PoA deze topics worden namelijk wel minder actief ^^

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 63 Sikkels

regulus arcturus zwarts is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2007 10:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Tonks schreef:

Nou ik ben inmiddels als over de helft in boek 4 en ik schrijf gewoon alles op wat ik hier wil posten. Het is namelijk heel irritant voor de anderen dat jij al dingen post waar sommige nog niet zijn. Er zijn namelijk mensen die wel op schema lopen. ^^

Maar Boterbier heet wel boterbier, maar is denk ik niet te vergelijken met echt bier. Dus het is volgens mij geen alcoholische drank. Dat lijkt mij in ieder geval niet, want ik heb volgens mij nog nooit gelezen dat er iemand dronken is geworden van boterbier. Je hebt wel Fire Whiskey daar zit wel alcohol in. ^^

volgens mij zit er in boterbier maar weinig alcohol. want winky wordt er toch ook dronken van (weet niet meer precies waar dat stond). winky werd er dronken van omdat huiselven veel minder alcohol kunnen verdragen dus ik denk dat er gewoon heel weinig alcohol in zit...

Hoofdstuk:17
Bladzijde:251 (NL versie)
Onderwerp: Sirius
Citaat:

Harry probeerde zijn toverstaf te pakken, maar hij was te laat - de hond maakte een enorme sprong en landde met zijn voorpoten op zijn borst. Harry viel achterover, in een wirwar van haar; hij voelde de hete adem van de hond, zag lange tanden- Maar door de kracht van de sprong schoot de hond te ver door en rolde van hem af. Versuft probeerde Harry overeind te komen, met een gevoel alsof al zijn ribben gebroken waren. hij kon het beest horen grommen, terwijl het zich haastig omkeerde om opnieuw de aanval in te zetten.

waarom valt Sirius Harry daar aan als hond. Zodat Harry hem niet zou aanvallen met zijn toverstok? nou waarom gromt hij dan. en als het om schurfie gaat dan zou hij toch op Ron springen?

(P.S. Sorry dat ik hier te vroeg mee ben maar volgens mij is toch al ongeveer iedereen verder dan de planning Wink )

'Helaas ben ik absoluut niet van plan me zonder verzet over te geven, Cornelis. Ik heb helemaal geen zin om naar azkaban te worden gestuurd. Ik zou natuurlijk kunnen ontsnappen - maar wat een tijdverspilling, en eerlijk gezegd weet ik wel iets leukers.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2007 11:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

regulus arcturus zwarts schreef:
Hoofdstuk:17
Bladzijde:251 (NL versie)
Onderwerp: Sirius
Citaat:

Harry probeerde zijn toverstaf te pakken, maar hij was te laat - de hond maakte een enorme sprong en landde met zijn voorpoten op zijn borst. Harry viel achterover, in een wirwar van haar; hij voelde de hete adem van de hond, zag lange tanden- Maar door de kracht van de sprong schoot de hond te ver door en rolde van hem af. Versuft probeerde Harry overeind te komen, met een gevoel alsof al zijn ribben gebroken waren. hij kon het beest horen grommen, terwijl het zich haastig omkeerde om opnieuw de aanval in te zetten.

waarom valt Sirius Harry daar aan als hond. Zodat Harry hem niet zou aanvallen met zijn toverstok? nou waarom gromt hij dan. en als het om schurfie gaat dan zou hij toch op Ron springen?

(P.S. Sorry dat ik hier te vroeg mee ben maar volgens mij is toch al ongeveer iedereen verder dan de planning Wink )

Je bent helemaal niet te vroeg want net vandaag beginnen we met het tweede deel van boek 3. Nu kan je heel boek 3 bespreken.

Ik denk dat Sirius op Harry sprong om duidelijk te maken dat hij daar moest blijven liggen, en niet achter Ron aan moest gaan lopen. Waarschijnlijk wou Sirius niet dat Harry mee ging naar de Shrieking Shack.

Dreuzel
Dreuzel

BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 15:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:

Je bent helemaal niet te vroeg want net vandaag beginnen we met het tweede deel van boek 3. Nu kan je heel boek 3 bespreken.

Ik denk dat Sirius op Harry sprong om duidelijk te maken dat hij daar moest blijven liggen, en niet achter Ron aan moest gaan lopen. Waarschijnlijk wou Sirius niet dat Harry mee ging naar de Shrieking Shack.

dit zou inderdaad kunnen want hij kwam alleen om Peter Pettigrew.
Maar Harry zou sowieso achter Ron aan gaan dus echt nut had het niet;)

'Helaas ben ik absoluut niet van plan me zonder verzet over te geven, Cornelis. Ik heb helemaal geen zin om naar azkaban te worden gestuurd. Ik zou natuurlijk kunnen ontsnappen - maar wat een tijdverspilling, en eerlijk gezegd weet ik wel iets leukers.
Lollifant
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 29 Sikkels

Lollifant is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 17:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er is iets dat ik nooit snapte. Als dooddoener heb je een merk op je onderarm. Mijn zus zei dat het ministerie hier niks vanaf wist, maar Harry weet er vanaf en waarom heeft Sirius al die tijd in Azkaban dan nooit laten zien dat hij geen merkteken heeft. (En helemaal sinds het 4e boek moet het toch duidelijk zijn dat Sirius geen dooddoener is)

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 18:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lollifant schreef:
Er is iets dat ik nooit snapte. Als dooddoener heb je een merk op je onderarm. Mijn zus zei dat het ministerie hier niks vanaf wist, maar Harry weet er vanaf en waarom heeft Sirius al die tijd in Azkaban dan nooit laten zien dat hij geen merkteken heeft. (En helemaal sinds het 4e boek moet het toch duidelijk zijn dat Sirius geen dooddoener is)

het ministerie wist het wel, kijk maar naar droebels reactie als sneep zijn teken laat zien.

Het probleem is dit:
- je hebt dooddoeners die overstappen en voor de goeden gaan vechten (sneep)
- dooddoeners die eruit willen stappen en dus niet meer voor voldemort zijn, maar vluchten. (regulus en draco)
- mensen die voldemort suporten en voor hem vechten, maar geen teken hebben.
- mensen die een teken hebben, maar beweren onder de imperius geweest te zijn.

probeer jij nu maar de echte dooddoeners eruit te halen. Er zullen er maar weinig zijn die blank uit bekennen zoals bellatrix en Barto jr.

HPF we will miss you.
Lollifant
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 29 Sikkels

Lollifant is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 21:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Je krijgt toch zo'n teken op je arm als je dooddoener bent omdat je trots bent op je daden voor Voldemort? En anders vind ik het een domme fout van Voldemort, zo kan hij nog meer mensen "bang" maken. ;p

Carla
Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2007 13:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Lollifant schreef:
Ja.. maar Sirius heeft helemaal geen teken dus die kan dan toch nooit veroordeeld worden lijkt me.

Maar zoals Rhona al zei kunnen er ook mensen zijn die geen teken hebben en wel dooddoener zijn. Sirius had ook een nieuwe dooddoener kunnen zijn die nog geen teken had. Je kan zoiets moeilijk bewijzen. En in het boek staat dat er veel ooggetuigen waren en Peter was weg, dus dat is meer overtuigend dan wel of geen teken op je arm te hebben

Hier noemen jullie iets anders opvallends. Peter moet in boek 3 het duistere teken al wel hebben gehad (omdat hij dat in boek 4 na de herrijzenis van Voldemort moest laten zien). Waarom is hier dan in boek 3 (na zijn verschijning uit de rattengedaante) niets van gezegd? Dat zou toch het sluitende bewijs zijn dat Sirius onschuldig was en Peter schuldig.

regulus arcturus zwarts
Dreuzel
Dreuzel

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2007 16:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nederlandse Hermelien schreef:
Witch_Eva schreef:
Lollifant schreef:
Ja.. maar Sirius heeft helemaal geen teken dus die kan dan toch nooit veroordeeld worden lijkt me.

Maar zoals Rhona al zei kunnen er ook mensen zijn die geen teken hebben en wel dooddoener zijn. Sirius had ook een nieuwe dooddoener kunnen zijn die nog geen teken had. Je kan zoiets moeilijk bewijzen. En in het boek staat dat er veel ooggetuigen waren en Peter was weg, dus dat is meer overtuigend dan wel of geen teken op je arm te hebben

Hier noemen jullie iets anders opvallends. Peter moet in boek 3 het duistere teken al wel hebben gehad (omdat hij dat in boek 4 na de herrijzenis van Voldemort moest laten zien). Waarom is hier dan in boek 3 (na zijn verschijning uit de rattengedaante) niets van gezegd? Dat zou toch het sluitende bewijs zijn dat Sirius onschuldig was en Peter schuldig.

ze hadden inderdaad genoeg bewijs maar niet als ze Peter niet hadden en die was ontsnapt weet je nog;) ze wilden Peter Pettigrew naar de school afvoeren en toen veranderde Lupos in een weerwolf (zonder dat hij wolfsworteldrank had gehad) daardoor kon Peter ontsnappen...

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp