Poll :: Wat vind je van "The Sisters Black"? |
Geweldig! |
|
80% |
[ 17 ] |
Goed! |
|
9% |
[ 2 ] |
Het gaat wel, het kan beter [Stuur aub PB waarom] |
|
0% |
[ 0 ] |
Ehm, nee, dit lees ik niet verder |
|
0% |
[ 0 ] |
Dit is absoluut niet mijn smaak, weg met die handel! |
|
9% |
[ 2 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 21 |
|
Auteur |
Bericht |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 17, 2007 13:37 |
 |
Op aandringen van Sophie Wemel ( ) open ik dan toch deze fanfic. Zoals je al kunt zien aan de titel gaat dit verhaal over de zusjes Zwarts [duh ^^'] Maar goed, ik schrijf eerst een proloog, zoals ik ook bij de andere verhalen deed. Zie maar of je verder leest
Cheers,
Addiie
Proloog
'Ma!' gilt Andromeda Zwarts keihard door het huis. 'Bellatrix heeft mijn schoenen weer afgepakt!'
'Nietes!' gilt Bellatrix op haar beurt. 'Niet waar! Je liegt, Andromeda, zoals altijd!'
Mevrouw Zwarts komt haastig aanlopen en kijkt nijdig van Bellatrix naar Andromeda. 'Zeur niet, Andromeda, dáár liggen je schoenen!' blaft ze ongeïnteresseerd en ze wijst naar de kapstok, waar Andromeda's schoenen aan de veters aan bungelen.
'Dat heeft Bellatrix gedaan, mam!' roept Andromeda met tranen in haar ogen en Bellatrix glimlacht onschuldig naar haar moeder; die schudt haar hoofd en loopt weg. Triomfantelijk kijkt Bellatrix naar haar zusje, die op haar afduikt en aan haar zwarte haren begint te trekken.
'Au! Stom kind! Blijf van mijn haar af!' gilt Bellatrix en ze duwt Andromeda ruw van zich af.
'Je maakt een hel van mijn leven!' krijst Andromeda en ze stormt de slaapkamer uit, om daarna in volle vaart tegen haar neef Sirius aan te botsen.
'Wat is dat voor lawaai?' vraagt hij met gefronste wenkbrauwen en Andromeda gaat vlug achter hem staan, zodat Bellatrix haar niets kan doen.
'Bellatrix doet weer vervelend,' zegt ze en Sirius kijkt geërgerd naar zijn nichtje dat nu boos naar Andromeda kijkt.
'Laat Andromeda met rust, Bella,' zegt hij en met die woorden loopt hij de kamer uit. Bellatrix maakt even een onbeleefd handgebaar naar Andromeda, voordat ze ook de kamer uitloopt naar haar zusje Narcissa.
Hoofdstuk Indeling
Proloog [af]
Hoofdstuk 1. Naar Zweinstein [af]
Hoofdstuk 2. Gemene streken [af]
Hoofdstuk 3. Rodolphus van Detta [af]
Hoofdstuk 4. Een ware Griffoendor [af]
Hoofdstuk 5. Afscheid nemen bestaat niet [af]
Hoofdstuk 6. Ted Tops [af]
Hoofdstuk 7. Maneschijn [af]
Hoofdstuk 8. Licht in de toekomst [af]
Hoofdstuk 9. De gruwelijke waarheid [af]
Hoofdstuk 10. Alles komt wel goed [af]
Epiloog [af] |
Laatst aangepast door Addiie op Di Jul 31, 2007 19:02; in totaal 9 keer bewerkt |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 18, 2007 10:11 |
 |
Hello! Ik wil even de lieverdjes bedanken voordat ik verder ga aan dit The Sisters Black. En dan heb ik het over Sophie Wemel, missme98, _hp-gek_ en duffie. Heel erg bedankt!
Cheers,
Addiie
Hoofdstuk 1. Naar Zweinstein
Narcissa Zwarts kijkt verveeld op als er een fraai uitziende uil de eetkamer binnen komt vliegen en neemt met een frons de brief van hem over. Een tel later springt ze met een gil overeind en danst de keuken door, terwijl haar ouders haar met gefronste wenkbrauwen aankijken. 'Het is de brief van Zweinstein!' roept Narcissa opgewekt uit en ze wrikt de brief open met haar lange nagels.
ZWEINSTEINS HOGESCHOOL VOOR
HEKSERIJ EN HOCUS POCUS
Hoofd: Albus Perkamentus
(Commandeur in de Orde van Merlijn, Int. Tovergrootmeester,
Heksenleider 1e klas, Opperste Hotemetoot van de Wereldbond
van Toverlieden)
Geachte juffrouw Zwarts,
Het doet me een genoegen u te kunnen mededelen dat u in aanmerking komt voor een plaats op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Bijgaand treft u een lijst aan van schoolboeken en andere benodigdheden.
Het schooljaar begint op 1 september.
Gelieve vóór 31 juli per uil reageren.
Hoogachtend,
Minerva Anderling,
Assistent-schoolhoofd
'Dat is geweldig, lieverd!' zegt mevrouw Zwarts stralend en Narcissa glimlacht trots, duidelijk erg tevreden met zichzelf. Op dat moment stormen Bellatrix en Andromeda ook de kamer binnen, met allebei een brief in hun hand geklemd.
'Ik heb ook een brief!' krijst Bellatrix en ze vliegt Narcissa om haar hals.
'Dacht je dan dat je er geen kreeg, of zo?' grinnikt Narcissa en Bellatrix lacht even.
'Nee, ik niet. Ik wist natuurlijk zeker dat ik ook een brief kreeg. Nee, dan haar.' Bellatrix wijst met een verachtend gezicht op Andromeda, die een gekwetst gezicht trekt.
'Ik bedoel; vroeger sloot ze al vriendschap met Modderbloedjes en dat soort schorem, net als Sirius. Dat soort tuig mocht eigenlijk geen stap op Zwienstein meer mogen zetten.' Bellatrix en Narcissa barsten in lachen uit en Andromeda bijt op haar lip.
Het gelach van Bellatrix en Narcissa sterft echter weg als hun neef Sirius de keuken binnenkomt, ook met een brief in zijn hand. Vlak achter hem volgt zijn broer, Regulus Zwarts. Sirius maakt een uiterst geërgerde indruk en Bellatrix bekijkt hem kritisch.
'Je moest je schamen, om zomaar in het bijzijn van ons smerige Dreuzelkleding te dragen,' zegt ze en ze draait snuivend haar hoofd af.
'Ga zo door en ik veeg zo meteen met die kleding je neus af,' merkt Sirius droog op zowel Bellatrix als Narcissa kijkt hem walgend aan.
Met opgeheven hoofd verlaat Bellatrix de keuken en Sirius kijkt haar met vuurschietende ogen na. 'Laat haar maar, Sier,' zegt Andromeda en ze legt haar hand op Sirius' arm.
Narcissa daarentegen volgt haar zusje met ook een opgeheven hoofd en kijkt in het voorbijgaan Andromeda en Sirius met een verafschuwd gezicht aan, en dan voornamelijk Andromeda's hand die op Sirius' arm ligt.
'Tuig,' hoort Andromeda haar mompelen en ze buigt haar hoofd.
'Trek je er niets van aan,' murmelt Sirius en hij ploft aan de keukentafel neer. 'M'n liefste moedertje heeft me er gister nog ingewreven dat ik waarschijnlijk te "Dreuzelvriendelijk" was om naar Zweinstein te gaan.' Sirius lacht vreugdeloos.
Andromeda knikt stilletjes en gaat aan de keukentafel zitten, met haar brief nog in haar handen geklemd. |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 18, 2007 14:58 |
 |
I'm back! Met het tweede deel van het eerste hoofdstuk.
Bedankt iedereen die er op heeft gereageerd. Love you all!
Cheers,
Addiie
Bellatrix Zwarts stapt met een verwaand gezicht de Zweinsteinexpres binnen en zwiept haar dikke, glanzende zwarte haren over haar schouders als ze ziet dat een stel jongens naar haar en Narcissa kijken. Ze duwt Narcissa een coupé binnen en Andromeda volgt hen zwijgend. Bellatrix werpt haar hutkoffer in het bagagerek en Andromeda en Narcissa volgen haar voorbeeld.
Bellatrix ploft op de bank van de coupé en haalt een pakje Slobbers Beste Bubbelgum tevoorschijn en begint daar smakkend op te kauwen. Andromeda neemt niet eens de moeite om te vragen of zij ook een kauwgompje mag; Bellatrix zou dan waarschijnlijk honend gaan lachen en het pakje pesterig voor haar neus heen en weer zwaaien.
Op dat moment gaat de deur van de coupé en stappen Regulus, een jongen met een haakneus en vettig haar, en een andere jongen die er heel mager uitziet voor zijn leeftijd.
'Ha, Regulus!' zegt Bellatrix en ze klopt op het stukje bank naast haar, waar Regulus op gaat zitten. Hij wenkt de andere jongens en die volgen met een beetje lichte tegenzin op hun gezicht.
'Dat is Severus Sneep,' mompelt Regulus en hij wijst op de jongen met de haakneus en met het vettige haar. 'En dat daar is Walter Vleeschhouwer.'
'Walter?' snuift Bellatrix en ze moet een giechel binnenhouden. 'Wie noemt zijn zoon nou Walter?'
Walter Vleesschhouwer kleurt rood en Andromeda werpt een woedende blik op Bellatrix. Waarom moest ze iedereen die lager was dan zij nou altijd treiteren?
'Ik ben Bellatrix,' galmt Bellatrix dan en ze lijkt boven Walter en Severus uit te torenen. 'Bellatrix Zwarts, om precies te zijn. En dat daar zijn Narcissa en Andromeda, mijn zusjes. Let trouwens niet te veel op Andromeda, die heeft de neiging om "aardig" te zijn.' Bellatrix grinnikt even en kijkt haar zusje gemeen aan.
Walter zegt niets en Severus idem dito. Ze kijken Narcissa en Andromeda alleen even aan en staren dan weer uit het raam, waar de langsflitsende landschapen te zien zijn.
'Jullie zijn toch hopelijk wel van zuiver tovenaarsbloed, hè?' zegt Bellatrix en ze kijkt minachtend naar Walters kleding, dat er erg viezig uitziet en daarna naar Severus' haar, wat erop lijkt dat hij nog nooit in zijn leven die zwarte bos heeft laten wassen.
'Wat dacht je dan? Dan we van die smerige Modderbloedjes waren?' merkt Severus geërgerd op en Bellatrix giechelt even om zijn opmerking, maar Andromeda kijkt Severus nijdig aan en staart daarna naar haar schoenen. "Hoe kunnen ze nou zo praten over anderen?" denkt ze woedend. "Die andere mensen kunnen er zelf niets aan doen dat ze niet van zuiver tovenaarsbloed zijn."
'En in welke afdeling hopen jullie te komen?' vraagt Bellatrix en haar ogen vernauwen zich als Severus en Walter eerst geen antwoord geven.
'Zwadderich,' murmelt Severus dan en Bellatrix glimlacht tevreden.
'En jij?' blaft ze naar Walter, die omkijkt.
'Zwadderich,' zegt hij koeltjes en het merkt Andromeda nu pas op wat voor een kille stem de jongen heeft.
Op dat moment glijdt de deur van de coupé weer open en stapt Sirius de coupé binnen. Opgelucht staat Andromeda op en ziet dat er achter Sirius drie andere jongens staan. Eentje heeft heel warrig, zwart haar en bruine ogen achter een ronde bril, de andere heeft muisbruin haar en ook bruine ogen, en de laatste jongen is nogal mollig en heeft óók bruin haar, en Andromeda vergelijkt hem een beetje met een rat.
Sirius trekt haar de coupé uit en sleurt haar mee naar een andere, terwijl hij opgewonden tegen haar praat. 'Dit is James Potter' - hij wijst op de jongen met het zwarte haar- 'dat daar is Remus Lupos' - hij wijst naar de jongen met het muisbruine haar - 'en die jongen daar is Peter Pippeling.' Hij wijst als laatste op de jongen met de ratachtige trekjes.
'Dit is Andromeda Zwarts, mijn lievelingsnicht,' zegt Sirius opgewekt en hij slaat een arm om Andromeda's schouder heen.
'Nou, je bent ook mijn lievelingsneef, hoor, Sirius,' zegt ze plagend en hij knipoogt naar haar.
'Dat is mooi,' schalt hij en er kijken een paar meisjes om. Ze beginnen te giechelen en naar hem te wijzen en Sirius lijkt daar heel tevreden mee. Andromeda draait met haar ogen en schudt haar hoofd.
'Vrouwenverleidster,' mompelt ze en Sirius geeft haar een klap op haar rug.
'Wat ben je weer positief, nichtje-lief!'
'Je zou dichter moeten worden,' zegt Andromeda droog en zonder een spier te vertrekken en James en Peter grinniken.
'Wauwie!' zegt James dan en hij blijft abrupt staan. Sirius werpt hem een verbaasde blik toe en tuurt over zijn schouder.
'AHA!' zegt hij zo luid dat het meisje waar naar James naar loopt te loeren omkijkt en hen met een schuin hoofd aankijkt. James' mond valt open en Andromeda grinnikt binnensmonds.
'Hallo,' zegt het meisje met een krachtige stem en ze kijkt hen één voor één aan. 'Ik ben Lily Evers. En jullie?'
'Sirius Zwarts,' zegt Sirius opgewekt, die haar hand grijpt. 'Verdomd leuk om je te ontmoeten, miss Evers.'
'Trek je niets van hem aan,' grinnikt Andromeda als Lily Sirius een verbaade blik toe werpt. 'Hij is helemaal geschift, moet je weten.'
Lily grinnikt en nu merkt ze James op. Ze bloost als ze ziet dat hij haar met uitpuilende ogen en open mond aankijkt.
'Dit is James Potter,' zegt Sirius en hij geeft zijn nieuwe vriend een klap op zijn schouder. 'Doe je mond dicht, James. Je kwijlt.'
James kijkt Sirius woedend aan en trekt zijn mond dicht. Lily steekt haar hand uit en James pakt die aan, terwijl zijn eigen een beetje trilt. Geamuseerd bekijkt Andromeda het tafereel en knipoogt naar Sirius, die op en neer staat te wippen op zijn tenen om niets te missen.
'Leuk je te ontmoeten, James,' zegt Lily vriendelijk en ze trekt haar hand weer terug. 'Alle coupé's zijn vol. Mag ik bij jullie komen zitten.'
'Natuurlijk,' zegt James ademloos en hij loopt voor hen uit naar een coupé die bijna helemaal achteraan de trein zit. Hij duwt hen vrolijk naar binnen en houdt de deur voor Lily open. Lily glimlacht breed naar hem en glipt de coupé binnen. Ze ploft naast Andromeda neer en die bekijkt haar. Lily heeft lang, dik, vuurrood haar en grote amandelvormige groene ogen.
"Geen wonder dat James haar leuk vind," denkt Andromeda met een grijns. "Ze is nou niet bepaald moeders lelijkste."
'Zo, heb je zin om naar Zweinstein te gaan?' vraagt Remus en hij kijkt naar Lily, die enthousiast knikt.
'Zeker weten! Ik heb altijd gedacht dat magie maar nep was, maar toen ik die brief kreeg wist ik dat het echt bestond!'
'Wat?' vraagt Sirius en hij staart Lily aan. 'Wist je dan niet dat magie echt bestond?'
'Eh - nee,' antwoordt Lily en er stijgt een blos naar haar wangen. 'Mijn ouders zijn geen tovenaars.'
'Nou en?' vraagt James en hij glimlacht even naar haar. 'Het geeft niets dat je een - een -'
'Een wat?' vraagt Lily verbaasd.
'Een - een -' James zoekt naar het juiste woord. 'Het geeft niets dat je een Modderbloedje bent,' zegt hij dan snel en Lily fronst haar wenkbrauwen.
'Modderbloedje klinkt nou niet al te aardig,' zegt ze aarzelend en Andromeda schudt haar hoofd.
'Het is een scheldwoord voor iemand uit een Dreuzelgezin, met ouders zonder toverkracht. Iemand zoals jij,' legt ze uit en Lily bijt op haar lip.
'Maar hé!' zegt Sirius bemoedigend. 'Alle leerlingen pikken het maar snel genoeg op. Het betekent niet dat jij de slechtste van de klas word.'
'Ja, bedankt, Sirius,' mompelt Lily en ze staart uit het raam. 'Ik heb iets gehoord over afdelingen, of zo. Vier zijn het er, heb ik gehoord. Hoe heten ze?'
'Griffoendor, Huffelpuf, Ravenklauw en Zwadderich,' zegt Sirius een beetje somber. 'In Griffoendor komen de dapperste kinderen. In Huffelpuf zitten de watjes -'
'Sirius!' zegt Andromeda streng en haar neef grijnst.
'- in Ravenklauw zitten de slimmeriken en in Zwadderich de "sluwe" leerlingen.' Sirius trekt een gezicht. 'Mijn hele familie heeft in Zwadderich gezeten. Ze hebben een obsessie voor bloedzuivere families, je kent dat wel. Ik wil niet in Zwadderich komen, net zoals Andromeda hier.'
Er volgt een lange stilte en dan begint Lily weer te praten. 'Ik hoop dat ik in Griffoendor kom.'
'Ja, van hetzelfde,' zegt iedereen in koor en ze beginnen allemaal te lachen.
Een uur later komen ze op Zweinstein aan en worden ze per bootjes naar Zweinstein gebracht. Andromeda zit bij Sirius, James en Lily in het bootje en die kijken hun ogen uit. Een strenge vrouw met een vierkante bril komt hen ophalen en zegt dat ze in een kantoortje moeten wachten.
'Andromeda!' zegt opeens een stem en Andromeda draait zich om. Bellatrix en Narcissa kijken haar ietwat walgend aan als ze zien bij wie Andromeda staat.
'Je heult met de vijand!' sist Bellatrix en Andromeda haalt haar schouders op.
'Dus?' zegt ze uitdagend en ze draait zich abrupt om. De strenge vrouw, Minerva Anderling, komt hen weer ophalen en loopt voor hen uit een grote zaal in. Helemaal voorin de zaal staat een krukje met een hoed erop en Andromeda hoort Bellatrix minachtend snuiven.
'Als ik je naam noem, kom je naar voren en dan zet ik de Sorteerhoed op je hoofd zodat hij je kan indelen in een afdeling,' zegt Anderling en ze haalt een lange lijst met namen tevoorschijn.
Ze begint allemaal namen op te noemen en Andromeda ziet dat de Sorteerhoed bijna altijd meteen zegt in welke afdeling de leerling zit, maar bij sommige moet hij even wachten.
'Malfidus, Lucius!' zegt Anderling en een knappe jongen met witblond haar en ijzige, grijze ogen loopt met arrogante passen naar voren. Hij gaat op het krukje zitten en de Sorteerhoed krijst meteen: 'Zwadderich!'
Andromeda volgt de jongen met haar ogen terwijl hij met een tevreden grijns naar de tafel van Zwadderich loopt en ziet dat Narcissa hem met grote ogen nastaart. Draaiend met haar ogen draait Andromeda zich weer om en kijkt hoe de andere leerlingen worden ingedeeld.
'Potter, James!' zegt Anderling en Andromeda hoort verscheidene meisjes die in de rij staan giechelen.
'Griffoendor!' buldert de hoed en de tafel van Griffoendor klapt en juicht hard. Er zijn niet veel leerlingen meer over en Anderling is bijna bij de letter "Z".
'Zwarts, Bellatrix!' zegt ze en Bellatrix loopt met opgeheven hoofd naar de kruk. 'Zwadderich!' krijst de Sorteerhoed, net als bij Lucius, en Bellatrix glimlacht zelfvoldaan, terwijl ze naar de tafel van Zwadderich wandelt.
'Zwarts, Narcissa!'
'Zwadderich!' buldert de Hoed opnieuw en Zwadderich juicht opnieuw.
'Zwarts, Andromeda!' zegt Anderling nu en Andromeda loopt met trillende benen naar voren, terwijl ze zenuwachtig haar bruine haren uit haar gezicht veegt. Ze gaat voorzichtig op het krukje zitten en de Hoed wordt op haar hoofd gezet.
'Aha,' zegt een stemmetje in haar oor. 'Alweer een Zwarts, hè? Maar kijk eens aan, jij bent anders dan de anderen. Jij bent niet sluw, jij bent aardig, dapper, en slim. Ik weet al wat ik met jou ga doen - GRIFFOENDOR!'
Even galmt dat woord door de zaal, maar dan juicht de tafel van Griffoendor hard en loopt Andromeda met trillende benen naar de tafel toe.
'Zwarts, Sirius!' zegt Anderling nu en Sirius sjokt verveeld naar voren. Hij drukt de Hoed op zijn hoofd en die brult vrijwel meteen: 'Griffoendor!'
Met een brede grijns loopt Sirius naar de tafel van Griffoendor toe en ploft tussen Andromeda en James in.
'Goed zo, dan ben ik tenminste van mijn stomme familie af,' zegt hij tevreden, voordat hij op het eten dat net is verschenen afduikt en van alles en nog wat op zijn bord begint te scheppen. |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 19, 2007 10:12 |
 |
Hey, daar ben ik weer! Heel erg bedankt Narcissa voor je lieve berichtje! En natuurlijk ook alle anderen die hebben gereageerd
Cheers,
Addiie
Hoofdstuk 2. Gemene streken
Narcissa wordt de volgende ochtend vroeg wakker gemaakt door de zon die door een spleet tussen de gordijnen schijnt. Een beetje chagrijnig staat ze op, maakt vlug haar bed op en ziet dat Bellatrix nog ligt te slapen. Hoofdschuddend loopt Narcissa naar de badkamer en begint haar blonde haren te kammen. Ze doet wat mascara en lipgloss op en bekijkt tevreden het resultaat.
'IJdeltuit,' zegt een stem achter haar en ze kijkt om. Bellatrix staat achter haar en wrijft in haar ogen. Narcissa trekt elegant een wenkbrauw op en loopt de badkamer uit, zodat Bellatrix wat privacy heeft.
Tevreden met zichzelf loopt Narcissa de trap van de slaapzalen af, als ze Lucius Malfidus vanuit de jongensslaapzalen naar beneden ziet lopen en ze verstijfd. Lucius echter keurt haar geen blik waardig en Narcissa loopt teleurgesteld naar de Grote Zaal, waar Andromeda aan de tafel van Griffoendor Sirius zit uit te foeteren omdat hij met een meisje zit te flirten.
Vernietigend kijkt Narcissa naar de twee en ploft naast een andere eerstejaars neer, genaamd Trisha Benetton.
Nors grist Narcissa een kadetje van een schaal en neemt er een flinke hap uit, terwijl ze haar ogen aan de andere kant van de tafel gevestigd houdt, waar Lucius samen met twee dikke jongens zit, genaamd Korzel en Kwast.
"Hij is zó leuk!" denkt Narcissa dromerig en ze zucht tevreden.
'Waar kijk je naar?' verstoord een stem opeens haar gedachten en ze kijkt verschrikt op. Bellatrix is naast haar komen zitten en bekijkt haar met gefronste wenkbrauwen. Ze tuurt over Narcissa's schouder en grijnst dan.
'Zit je weer jongens te scannen, Cissy?' vraagt ze hoofdschuddend en Narcissa krijgt een roze blos op haar wangen.
'Nietwaar!' protesteert ze, maar Bellatrix kijkt haar nog steeds grijnzend aan en Narcissa buigt haar hoofd. 'Oké, misschien een beetje.'
'Dat dacht ik ook,' lacht Bellatrix en ze neemt een hap uit een kadetje. Ze laat haar donkere ogen door de zaal gaan en snuift dan schamper.
'Moet je zien! Andromeda denkt dat ze heel wat is!'
Verbaasd kijkt Narcissa naar de tafel van Griffoendor en ziet dat Andromeda omringt word door een groepje leerlingen, ook eerstejaars. Narcissa snuift ook schamper en weigert verder nog naar de tafel van Griffoendor te kijken. In plaats daarvan zit ze weer naar Lucius te loeren.
'We moeten naar de les,' zegt Bellatrix dan. 'We hebben als eerste Toverdranken, samen met de Griffoendors. Kom je mee?'
'Ja, ja, ik kom al,' zegt Narcissa en ze staat op, hijst haar tas over haar schouder en verlaat samen met Bellatrix de Grote Zaal.
Ze lopen weer terug naar de kerkers en gaan aan een tafeltje helemaal achterin de klas zitten. Andromeda komt ook binnen met een meisje met vuurrood haar en grote groene ogen en Narcissa bekijkt haar kritisch.
Ze bloost opnieuw als Lucius de klas binnenkomt, maar opnieuw kijkt hij haar niet aan en Narcissa wendt haar blik af, als ze opeens een stem hoort.
'Zo, zo, eerstejaars, hé?' zegt een stem en iedereen kijkt op. Een gezette man met een walrussnor komt binnenwaggelen en Bellatrix drukt haarhand tegen haar mond. Zij en Narcissa giechelen zachtjes en de man gaat recht voor de klas staan.
'Bij Toverdranken hebben jullie geen toverstokken, beste kinderen! Nee, we gebruiken alleen maar het materiaal dat jullie voor dit vak hebben moeten kopen!' schalt de man en Bellatrix valt haast van haar stoel van het lachen.
'Goed, leerlingen. Mijn naam is professor Hildebrand Slakhoorn. Ik zeg zo meteen jullie namen, en dan zeggen jullie of jullie precent zijn, of niet.'
'Hoe kun je nou zeggen dat je precent bent als je er niet bent?' vraagt Bellatrix luid en een paar leerlingen grinniken om haar opmerking.
Professor Slakhoorn wordt een beetje rood en haalt snel een lijst met namen tevoorschijn.
Hij noemt allemaal namen en bergt daarna de lijst weer op. 'Oké,' zegt hij, enthousiast in zijn handen wringend. 'Wie weet dat dit is?'
Hij wijst op een ketel waar een toverdrank in pruttelt met een merkwaardige blauwe kleur. Iedereen staart er naar, maar slechts één iemand heeft haar vinger omhoog. Het meisje met het rode haar en de groene ogen.
'Ja, juffrouw Evers?' vraagt Slakhoorn galant en Evers begint opgewonden te ratelen.
'Dat is een toverdrank om zweertjes te genezen, professor!' tettert ze enthousiast en Bellatrix rolt verveeld met haar ogen.
'Uitstekend, juffrouw Evers, uitstekend! Tien punten voor Griffoendor! Goed; jullie gaan zo meteen dit drankje ook brouwen, en als het goed is verlopen, heeft jullie drank dezelfde blauwe kleur als deze.'
Nors halen Bellatrix en Narcissa hun spullen tevoorschijn en zetten de flesjes op hun tafeltje, terwijl Slakhoorn op het bord instructies heeft getoverd om de toverdrank te brouwen.
'Over een halfuurtje is jullie toverdrank wel klaar! Oké... start!'
'Dit is geen wedstrijd, hoor,' merkt Bellatrix chagrijnig op als Evers naar de voorraadkast rent om de ingrediënten te halen. Narcissa loopt ook naar de voorraadkast en als ze terugloopt, botst ze hard tegen iemand aan.
'Kijk uit waar je -' zegt een stem, maar die blijft steken als Narcissa met een schuldig gezicht opkijkt en daarna rood word.
Haastig doet ze een stapje bij Lucius vandaan en wendt haar blozende gezicht af. 'Sorry,' mompelt ze en ze loopt vlug langs hem heen naar het tafeltje dat ze samen met Bellatrix deelt.
Een halfuurtje later is iedereen klaar met zijn of haar toverdrank en kijkt Slakhoorn wie het beste de toverdrank heeft gebrouwen. Tot Bellatrix' afkeer heeft Evers de toverdrank met Andromeda het best gebrouwen en krijgen ze elk vijf punten voor Griffoendor.
'Het is niet eerlijk!' klaagt Bellatrix als ze het klaslokaal verlaten. 'Waarom trekt Slakhoorn die Evers zo voor? Hij is nota bene Hoofd van Zwadderich!'
'Je hebt helemaal gelijk,' valt Trisha Benetton haar bij. 'Het is zo oneerlijk van hem! Hij had jou en Narcissa minstens ook twintig punten moeten geven voor jullie brouwseltje!'
Bellatrix lijkt tevreden met dat compliment en Narcissa glimlacht naar Trisha, die op dat moment vernietigend naar Evers kijkt, die langsloopt.
'Wacht even. Ik heb een idee,' fluistert Bellatrix en ze trekt haar toverstok. Ze richt die op Andromeda's rug en fluistert een spreuk. Abrupt scheurt Andromeda's tas dwars doormidden en beginnen de Zwadderaars luid en gemeen te lachen.
Andromeda kijkt hen gekwetst aan en begint haar boeken bij elkaar te rapen. 'Wat ben je toch weer onhandig, zusje!' roept Bellatrix en zij en de andere Zwadderaars lopen triomfantelijk langs een verdrietige Andromeda heen. |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 20, 2007 19:38 |
 |
Hallo! Ik wil graag voordat het forum zich vanavond sluit nog een stukje posten. Mijn lievelingsliedje word erin verwerkt
Cheers,
Addiie
In zichzelf mompelend loopt Andromeda weg, met opgetrokken schouders en in de lucht gestoken neus. Ze marcheert de leerlingenkamer van Griffoendor binnen en negeert Lily, die vrolijk naar haar zwaait. Andromeda loopt regelrecht naar de slaapzalen en ploft op haar bed neer. Ze trekt haar benen op en slaat haar armen om haar knieën heen, terwijl ze voor zich uit staart.
I'm staring at a broken door
There's nothing left here anymore
My room is cold
It's making me insane
Andromeda balt haar handen tot vuisten en staat op. Ze loopt de slaapzaal uit, regelrecht naar de gang. Ze dwaalt heel lang rond, diep in gedachten verzonken. Ze luistert niet naar de uitroepen van leerlingen als ze tegen iemand aanbotst en staart alleen maar voor zich uit.
I've been waiting here so long
But now the moment seems to've come,
I see the dark clouds coming up again.
Met stevige passen loopt ze naar buiten. 'Ik krijg haar wel,' mompelt ze. 'Wacht maar. Mijn wraak zal zoet zijn.'
"Ik ben niet slecht," denkt ze er direct achteraan. "Bellatrix heeft van mijn hele leven een hel gemaakt. Zij en Narcissa zijn mama's lievelingetjes. Ik ben het spuugzat alsmaar degene te zijn waarop niemand let." Terwijl die gedachten door haar hoofd tollen begint Andromeda te rennen.
Running through the monsoon
Beyond the world,
To the end of time,
Where the rain won't hurt
Fighting the storm,
Into the blue,
And when I loose myself I think of you,
Together we'll be running somewhere new
Through the monsoon.
Just me and you
Opeens blijft ze staan. "Dit heeft geen zin," denkt ze, lichtjes hijgend. "Ik zal Bellatrix mijn woede wel laten zien. Laten zien waartoe ik in staat ben. Zij en die stomme Narcissa."
Abrupt draait ze zich om en rent het kasteel weer in, op zoek naar Bellatrix. 'Jij!' zegt Andromeda bruusk en ze wijst op Bellatrix. 'Meekomen. Ik wil met je praten. Alleen.'
A half moon's fading from my sight
I see a vision in its light
But now it's gone and left me so alone
I know I have to find you now
Can hear your name, I don't know how
Why can't we make this darkness feel like home?
Bellatrix kijkt verbaasd, bijna nieuwsgierig zelfs. Ze stelt geen vragen en loopt achter Andromeda aan het kasteel uit. Nors loopt Andromeda voor haar zusje uit en ziet een loodgrijze wolk voor de zon gaan. "Het perfecte evenbeeld voor Bellatrix," denkt ze grimmig. "Altijd de koude, die van een goed iemand iets slechts maakt."
Beyond the world
To the end of time
Fighting the storm
Into the blue
And when I loose myself I think of you
And nothing can hold me back from you
Through the monsoon
In een vlaag van pure woede pakt Andromeda haar toverstok en draait zich abrupt om. 'Hey!' roept Bellatrix woedend uit en ze trekt haar eigen toverstok ook.
Hey! Hey!
Minutenlang staan ze zo tegenover elkaar. Met getrokken toverstokken en woedende gezichten. 'Denk je echt dat je van me zult winnen in een gevecht?' fluistert Bellatrix dan venijnig. 'Denk je dat echt? Nou, ik zal je eens wat zeggen, Andromeda; je bent een nietsnut. Niets meer dan een zielig hoopje verdriet dat straks aan mijn voeten kronkelt als ik met je klaar ben!'
I'm fighting all this power
Coming in my way
Let it send me straight to you
I'll be running night and day
I'll be with you soon
Just me and you
We'll be there soon
So soon
Uitdrukkingsloos kijkt Andromeda haar zus aan, maar dan begint ze te spreken. 'Je bent slecht,' huivert ze. 'Je bent in en in slecht. Er zit geen liefde geen jou, geen vriendelijkheid, alleen maar haat en verdoemenis.
'Oh, dat doet pijn!' zegt Bellatrix spottend. 'Slecht zijn is zoveel leuker dan aan de goede kant te staan. Wat is er nou zo leuk aan mensenlevens redden, of zo?'
'Wat is er zo leuk aan moorden? Zoals pa ooit eens heeft gedaan?'
Beyond the world
To the end of time
Fighting the storm
Into the blue
And when I loose myself I think of you
And nothing can hold me back from you
Through the monsoon
'Ach, houdt toch op,' merkt Bellatrix verveeld op. 'Ooit komt jou tijd nog wel. Dan ga je niet meer om met Modderbloedjes en dat soort schorem. Dat weet ik zeker. Je bent gewoon nog een opstandige puber.'
'Ben ik niet!' schreeuwt Andromeda opeens.
Through the monsoon
Just me and you
Through the monsoon
Just me and you
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 24, 2007 19:18 |
 |
Eerst en vooral: ik wil even alle lieverdjes bedanken die op mijn verhaal hebben gereageerd! En natuurlijk ga ik ook knuffels uitdelen, dat is mijn nieuwe soort bedankje
Dus, knuffels voor:
Sophie Wemel
_hp-gek_
Narcissa
duffie
Als ik iemand vergeten ben, geef dan een brul, okay? En dan mag je me slaan!
Cheers,
Addiie
Verveeld hangt Bellatrix rond in de leerlingenkamer, trachtend om iets leuks te doen, maar niemand schijnt er zin in te hebben. "Stelletje saaie vogels," denkt Bellatrix geërgerd en ze laat zich neervallen op een bank, terwijl ze kijkt hoe Narcissa weer naar Lucius Malfidus zit te staren. "Mijn God, onderneemt dat kind nou NOOIT iets?"
Bellatrix staat op, laat zich naast Narcissa neervallen en die kijkt geschrokken op.
'Hallo,' zegt ze vlug en ze buigt zich snel over haar werkstuk voor Toverdranken. 'Heb jij ook zo'n moeite met dit werkstuk? Het lukt me van geen kanten.'
'Houd op met dat gezanik over werkstukken, wil je?' grijnst Bellatrix en ze duwt het werkstuk uit Narcissa's handen. 'Je doet idioot, Cissy. Ik herken je haast niet meer! Je lijkt wel geobsedeerd door die jongen.'
'Ja, nou,' zegt Narcissa humeurig, 'hij is gewoon een lekker ding, fijn zo?'
'Nee,' antwoordt Bellatrix grijnzend. 'Mens, onderneem nou eens stappen! Je lijkt Andromeda wel!'
Narcissa werpt haar een dodelijke blik toe en gooit haar hoofd in haar nek. 'Ik lijk NIET op Andromeda!' briest ze en ze pakt haar werkstuk, die eenzaam op de grond lag, weer op. 'Zeg dat nog eens en ik vervloek je!'
'Ik ben braaf,' zegt Bellatrix droog, terwijl ze haar handen in de lucht gooit. 'Maar als jij niets doet, dan doe ik het wel.'
En voordat Narcissa haar kan tegenhouden, springt Bellatrix overeind en stuift naar Lucius toe, die in zijn eentje een werkstuk voor Transfiguratie zit te maken. 'Ha die Lucius!'
De jongen kijkt op en trekt verbaasd één van zijn dunne, witblonde wenkbrauwen op. 'Ken ik jou?' vraagt hij. Hij heeft een lijzige toon van spreken en het klinkt nogal bekakt.
'Nee, wij kennen elkaar niet!' zegt Bellatrix opgewekt en ze steekt haar hand uit. 'Bellatrix Zwarts, aangenaam kennis te maken. Luister, mijn zusje, Cissy, heeft een oogje op je en ze wil al héél lang met je naar Zweinsveld.'
'Eerstejaars mogen nog niet naar Zweinsveld,' merkt Lucius op, maar hij lijkt een beetje geïnteresseerd. 'Heb ik die Cissy al eens ontmoet?'
'Ja, toen ze tegen je opbotste bij de eerste les Toverdranken,' zegt Bellatrix en ze grijnst. 'Daar zit ze.' Ze wijst naar de andere kant van de leerlingenkamer, waar Narcissa diep achter een boek zit verscholen, maar je kan nog net haar rode voorhoofd zien. Lucius leunt een beetje naar links om langs Bellatrix heen te kijken en grijnst dan.
'Oh, haar ken ik wel,' grinnikt hij. 'Ik heb over haar gehoord. Ze is echt leuk. Wil ze echt met me naar Zweinsveld?'
'Jongen, vraag het haar zelf,' zegt Bellatrix en ze loopt weg, om vervolgens te verstijven en met grote ogen naar een jongen te staren die bijna recht tegenover haar staat. Hij heeft zwart haar en donkere ogen, die dwars door haar heen lijken te kijken. Hij schraapt zijn keel als hij merkt dat ze naar hem aan het staren is en Bellatrix schudt haar hoofd even om haar verbazing te verbergen.
'Hallo,' zegt ze en ze glimlacht voorzichtig. "Wat is er mis met jou?!"
'Hallo,' zegt de jongen op een koele toon. 'Zou ik er even langs mogen? Ik moet naar mijn les en je staat in de weg.'
Een beetje ademloos doet Bellatrix een stap opzij, maar de jongen verroert zich niet. 'Bellatrix Zwarts, ja toch?' vraagt hij met gefronste wenkbrauwen. 'Ik heb veel over je gehoord.'
'Veel goeds, hoop ik,' zegt Bellatrix en haar grijns keert terug. 'En wie mag jij dan wel zijn?'
'Rodolphus van Detta,' zegt de jongen hautain. 'Puurbloed, om het even zo snel te zeggen. Ik stam af van een hoop getalenteerde tovenaars.'
'Dacht ik al,' antwoordt Bellatrix en ze glimlacht vriendelijk naar hem. "Uh ... knok knok? Sinds wanneer glimlach jij vriendelijk?!"
"Rot op!" zegt Bellatrix geïrriteerd in haar gedachten en Rodolphus kijkt haar met opgetrokken wenkbrauwen aan.
'Nou, ik ga maar weer eens,' zegt hij koel. 'Ik zie je later denk ik wel.'
Hij loopt weg en Bellatrix kan zich niet meer inhouden. 'Wil je met me mee naar Zweinsveld?' flapt ze eruit en Rodolphus blijft staan. Hij draait zich om en grijnst naar haar.
'Eerstejaars mogen toch niet naar Zweinsveld?' vraagt hij onschuldig.
'Ja, dus?' grijnst Bellatrix. 'Wat kan mij die regels nou schelen? Nou, wil je met me mee of niet?'
Rodolphus grijnst nu ook en knipoogt even. 'Graag. Dan zie ik je morgen om elf uur 's ochtends onderaan de grote trap, okay?'
'Tuurlijk,' knikt Bellatrix en ze loopt naar Narcissa, die haar verbaast aankijkt. 'Ik heb een date!' zegt Bellatrix als ze ziet dat er niemand meeluistert en Narcissa glimlacht breed.
'Wauw, Bella! Ik dacht dat je nooit geïnteresseerd was in jongens,' grinnikt ze en Bellatrix wuift even met haar hand.
'Deze jongen is anders, Cis. Hij is uniek, héél uniek. Zo afstandelijk en lekker onbereikbaar, dáár hou ik van!'
'Hmm, nou,' zegt Narcissa en ze bloost een beetje. 'Ik - eh - ik heb ook een date voor morgen. Met Lucius.'
'Dus hij vroeg je? Mooi zo!'
'Heb jíj gezegd dat hij me moest vragen? Bella!'
'Wat nou?' grijnst Bellatrix en ze laat zich weer naast haar zus neerploffen. 'Ik zag hoe hij naar je keek, hij vind jou ook leuk!'
'Denk je?' vraagt Narcissa aarzelend en Bellatrix knikt overtuigend.
So, dat was weer hoofdstuk 3. Ik hoop dat het genoeg woorden bevat, haha! Maar ik vond het niet echt mijn beste hoofdstuk, maar ik heb onwijze pijn in mijn rechterarm, dus houd ik even op met schrijven. Hope you like it en reacties en tips zijn altijd welkom!
Cheers,
Addiie
EDIT: OMFG, ik ben Miss Raddy (Jessica) helemaal vergeten om te knuffen! *knuft heel erg stevig* Sorry meis, is dit goed? |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 27, 2007 11:56 |
 |
Hallo daar! Ten eerste wil ik Expecto Petra bedanken voor de geweldige banner die ze voor me heeft gemaakt! [zie boven!]
En natuurlijk alle lieverdjes die op m'n verhaal hebben gereageerd. Heel erg bedankt! *geeft koekjes*
Cheers,
Addiie
'Ja, mam,' zegt Andromeda grijnzend en Tessa Thompson lacht even.
'Je zeurt, Lils. Geschiedenis is bullshit, dat weet iedereen,' zegt ze en Lily kijkt haar verontwaardigd aan, voordat ze zucht.
'Okay, het is bullshit. Nu je zin?' vraagt ze lachend en Tessa knikt opgewekt.
'Gaan we dit weekend naar Zweinsveld met z'n drieën?' stelt ze voor, maar Andromeda schudt teleurgesteld haar hoofd.
'Mag niet. Alleen derdejaars en hoger mogen er naartoe,' antwoordt ze, maar Tessa grijnst. Lily kijkt haar raar aan, maar dan begint ze wild met haar hoofd te schudden.
'Mooi niet, Tess!' zegt ze geschrokken. 'Wilde je stiekem naar Zweinsveld gaan? Ik dacht het niet!'
'Waarom niet, Lils? Ben je bang?' zegt een pesterige stem en de drie meisjes kijken op. Sirius, James, Peter en Remus staan achter Lily's stoel en James ploft naast haar neer en gooit zijn arm om haar schouder. 'Onze Lily is bang,' zegt hij op een zangerig toontje en Lily schudt zijn arm van haar schouders.
'Ten eerste kan je niet zingen, en ten tweede ben ik níét bang!' stuift ze op en ze legt haar werkstuk voor Geschiedenis met een klap op de tafel.
'Tuurlijk, joh,' zegt Sirius en hij wendt zich tot Tessa. 'Hoe is het, schoonheid?'
'Ach man, loop een lang stuk op een korte duikplank,' zegt ze geërgerd en Sirius fronst verbaasd zijn wenkbrauwen.
'Leuke opmerking. Zelf bedacht?' vraagt hij droog en hij zakt naast haar neer. 'Genoeg gepraat, Thompson; heb je zin om met me uit te gaan?'
'Urgh! Nooit van m'n leven, Zwarts!' zegt Tessa met een opgetrokken neus en ze kijkt Sirius vol walging aan, terwijl Lily en Andromeda giechelen.
'Is het niet duidelijk, neef?' grinnikt Andromeda als Sirius puppy-oogjes op zet. 'Ze moet je niet.'
'Oh, jawel,' grijnst Sirius en hij streelt Tessa's wang even. 'Ze wil het gewoon niet toegeven, hé meis?'
'Ja, in je mooiste dromen, Zwarts. Mieter nou maar op en laat ons met rust, wil je?'
'Nee,' zegt Sirius droog en hij knipoogt. 'In mijn mooiste dromen gebeuren er wel wat meer dingen dan uitgaan met jou, Thompson ...'
'ROT OP!' gilt ze en Sirius staat grijnzend op. Andromeda en Lily gniffelen als de jongens weglopen. 'Ik word niet góéd van hem,' zegt Tessa gefrustreerd en ze pakt haar werkstuk weer. 'Hij is zo'n ... zo'n ...'
'Lekker ding?' zegt Andromeda onschuldig en Tessa gooit een kussen naar haar hoofd.
'Nee!' zegt Tessa geschrokken en ze trekt een gezicht. 'Okay, hij ziet er goed uit, maar ik vind hem NIET leuk, begrepen?'
'Ja, sergeant, we vatten 'm,' grijnst Lily en Tessa rolt met haar ogen. Ze kauwt even op haar veer en schrijft weer verder aan haar werkstuk.
'Hoe staat het eigenlijk tussen jou en James, Lils?' vraagt ze, terwijl ze een paar zinnen doorkrast en ze verbetert, zonder naar de anderen te kijken. 'Je vindt hem toch zo leuk?'
'Ja, gadverdamme, Tess!' zegt Lily met een opgetrokken neus. 'Ik en Potter? Mocht hij willen!'
'Dat wil hij ook,' concludeert Andromeda en Lily kijkt haar even boos aan.
'Ja, wat nou?'
'Niets, ik haat Potter na dat geintje met die emmer met water.'
'Oh ja,' grijnst Andromeda. 'Dat was lachen ...'
FLASHBACK
Andromeda, Lily en Tessa lopen met z'n drieën door de gang, op weg naar Bezweringen. 'Zwarts wordt hartelijk bedankt!' zegt Tessa woedend. 'Door zíjn schuld heb ik nu een ei van een bult op m'n hoofd. Lekkere neef heb jij, Andromeda!'
'Hij is best oké als hij zich niet ... als een idioot gedraagt,' zegt Andromeda grijnzend. 'Hij is heel aardig als je hem beter leert kennen. Hij wil alleen maar stoer doen, Tess, trek je er niet veel van aan.'
'Ja, nou,' zegt Tessa humeurig, 'ik vind hem dus helemaal niet oké, wat je ook zegt, Andro, het is en blijft een sukkel.'
'Hé!' zegt Andromeda grijnzend. 'Je hebt het wel over mijn neef, ja?'
'Wat jij wilt. Laten we nu maar gaan, anders komen we te laat bij Anderling en dan lust ze ons rauw.'
Haastig lopen ze met z'n drieën het lokaal in en luisteren wat Anderling hen allemaal vertelt over Transfiguratie. Lily maakt driftig aantekeningen en Andromeda luistert gespannen, maar Tessa zit te tekenen op een stukje perkament en maakt de initialen "A.L."
Andromeda kijkt er met een schuin oog naar en werpt haar een vragende blik toe, maar Tessa tuurt naar de andere kant van het lokaal en Andromeda volgt haar blik. Ze kijkt naar een jongen met blond haar en grote blauwe ogen, die net zo driftig als Lily zit te schrijven en Andromeda grijnst even, voor ze haar aandacht weer op Anderling vestigt.
Als de les afgelopen is lopen de meisjes het lokaal uit, als Lily het plotseling uitgilt. Geschrokken draait iedereen zich om, om daarna in lachen uit te barsten als ze zien dat Lily drijfnat is, met een emmer op haar hoofd. 'POTTER!' krijst ze en ze rukt de emmer van haar hoofd. James en Sirius staan te schudden van het lachen en Peter grinnikt schril, maar Remus kijkt afkeurend naar James en Sirius, die het duidelijk erg grappig vinden. Lily heeft intussen tranen in haar ogen en stormt weg, met Andromeda en Tessa op haar hielen.
EINDE FLASHBACK
'Dat was niet grappig,' zegt Lily grimmig. 'Ik schaamde me dood. Iedereen stond me uit te lachen; geweldige grap, hoor! Maar goed dat Potter en Zwarts strafwerk hebben gekregen. Ik snap niet hoe Remus het bij hun uithoudt. Hij is zo anders.'
'Hmm,' zegt Andromeda schouderophalend. 'Wat maakt het uit. Laten we er nu maar over ophouden, meis.'
'Niet te geloven dat Potter in Griffoendor zit,' tettert Lily onverstoord verder. 'Ik bedoel, wáárom Griffoendor voor hem en niet Zwadderich, of zo?'
'Hij heeft lef,' antwoordt Andromeda. 'Dat heeft ook een ware Griffoendor.'
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 28, 2007 18:43 |
 |
Hey iedereen! Ik heb wat opmerkingen gekregen dat er wat foutjes staan in mijn verhaal, dat Andromeda in Zwadderich hoort te zitten, en zo. Dat kan ik nu niet echt meer rechtzetten, want dan zou ik bijna alles moeten veranderen. Ik volg mijn eigen verhaal, okay? Ik hoop dat jullie je er niet erg aan storen. En Lestrange, bedankt voor je reactie in het Reactietopic! En natuurlijk ook de anderen die hebben gereageerd! Have fun!
Cheers,
Addiie
Het is een vochtige dag in oktober en Andromeda, Lily en Tessa zit in de leerlingenkamer opnieuw huiswerk te maken, wat tegenwoordig een gewoonte is geworden. 'Ik snap echt niet waarom al die leraren zoveel moeten opgeven,' klaagt Tessa luidkeels als ze een zin doorkrast en die verbetert.
'Ik heb gehoord dat het in het vijfde jaar het ergste is,' zegt Andromeda duister. 'Dat is het SLIJMBAL-jaar. Daar hangt het meeste af van je toekomst. Dus als je dit al erg vind, zet je dan maar schrap.'
'Dat is pas over vier jaar, Dromeda,' zegt Tessa opgelucht. 'Dat duurt nog even. Zeg, ga jij in de kerstvakantie naar huis of blijf je op Zweinstein.'
'Ik blijf hier,' zegt Andromeda meteen. 'Ik wil niet naar huis. Als het kon, bleef ik in de zomervakantie ook op Zweinstein. Ik haat het thuis.'
'Waarom?' vraagt Lily verbaasd. 'Zijn je ouders niet aardig?'
Andromeda glimlacht zuinig. 'Niet echt,' zegt ze kortaf. 'Ze hebben een obsessie voor bloedzuiverheid. Iedereen in de familie Zwarts trouwens. Alleen Sirius en ik zijn daar tegen, moet je weten.'
'Oh,' zegt Lily en ze wendt zich weer tot haar huiswerk. 'Vandaar dat al die Zwadderaars een hekel aan me hebben. Ik ben tenslotte een Modderbloedje.' Het laatste woord spreekt ze verbitterd uit.
'Trek het je niet aan,' zegt Tessa troostend. 'Wat kan het jou nou schelen wat ze van je denken?'
Lily geeft geen antwoord en schrijft stug verder, maar haar hand trilt een beetje en Tessa kijkt haar bezorgd aan.
'Niet alle bloedzuivere tovenaars zijn geweldig,' zegt Andromeda kort. 'Kijk naar mijn ouders. Die zijn afschuwelijk, net zoals mijn oom en tante, Walburga en Orion Zwarts, de ouders van Sirius.'
Tessa, die net een slok nam uit een beker pompoensap, sproeit dat meteen weer uit en schatert van het lachen. 'Walburga?' hikt ze. 'Walburga, wat een naam! Hoe verzinnen ze het?'
Andromeda grijnst en zelfs Lily lacht, al is dat niet voor lang. 'Sukkels op drie uur,' zegt ze zuur en Andromeda draait zich een kwartslag naar rechts, kijkend hoe Sirius, James, Remus en Peter alwéér naar hun toekomen, maar deze keer is Sirius geflankeerd door een knap bruinharig meisje met grote grijze ogen, dat constant loopt te giechelen.
'Oh God, zet je schrap,' merkt Andromeda droog op en de jongens stoppen bij hun stoelen.
'Hallo,' zegt Sirius charmant. 'Mag ik jullie even voorstellen aan mijn vriendin? Ik weet niet of jullie haar kennen. Ze heet Crystal Zuidkamp.'
'Ken ik niet,' zegt Tessa bruusk en ze schrijft verwoed verder aan haar werkstuk voor Astronomie. 'Is dat alles waar je voor kwam?'
'Siri,' kirt het meisje en Andromeda ziet dat ze over Sirius' neus uit. 'Siri, wat doen we hier bij deze drie ongeïnteresseerde meiden? Je had beloofd om samen iets leuks te gaan doen!' Crystal zet een pruilmondje op en Andromeda rolt met haar ogen.
"Waaróm valt Sirius op van die giechelende paarden?" denkt ze geïrriteerd en ze rolt met haar ogen als Sirius zijn vriendinnetje een flirtende grijns toewerpt.
'Zo meteen, schatje van me. Ik wilde alleen nog even met mijn nichtje hier praten.' Sirius wendt zich tot Andromeda. 'Er is een brief voor je gekomen van je ouders. Alsjeblieft.' Hij reikt haar een brief aan en Andromeda pakt die verbaasd aan; hij ouders hadden nog nooit eerder geschreven.
Sirius loopt samen met een opgewekte Crystal Zuidkamp weg, maar Peter, James en Remus komen bij hun zitten. Vlug vouwt Andromeda de brief open en laat haar ogen langs de regels aan.
Andromeda,
Je zusje Bellatrix heeft ons geschreven dat je bij de afdeling Griffoendor bent ingedeeld. Laat ik je wel zeggen dat wij - je ouders - ons diep schamen dat we een dochter hebben die in DIE afdeling zit. Je hoeft met kerstmis ook niet naar huis te komen. Je boft dat het van de zomer nog wel mag, ook al had je vader nog voorgesteld om je naar een weeshuis te sturen.
Je ouders
'Oh, ze zijn toch zo aardig,' zegt Andromeda droog en ze vouwt de brief zorgvuldig op. 'Man, wat haat ik die twee, zeg.'
'Schrijf je ze niet terug?' vraagt Lily een beetje verbaasd. 'Ik bedoel; het zijn toch je ouders.'
'Voor mij zijn ze niet mijn ouders, dank je, Lil,' zegt Andromeda koel en ze mikt de brief in het haardvuur. 'Eigenlijk wil ik dat ik ze nooit kende, maar de mijne zijn nog net ietsje minder erg dan die van Sirius.'
'Hoe erg zijn die van Sirius dan?' vraagt Lily zo voorzichtig dat je denkt dat ze het eigenlijk niet wil horen.
'Afschuwelijk,' antwoordt Andromeda kalm en ze kijkt hoe de brief wordt verbrandt door de vlammen die aan het papier likken. 'Je kunt je niet een leven met hen voorstellen, Lily. Onmogelijk.'
Lily bijt op haar lip en kijkt even naar haar opstel Bezweringen. 'Ander onderwerp,' zegt Tessa vlug en ze vouwt haar werkstuk haastig op.
'Hebben jullie die leuke jongen gezien die altijd bij het raam zit tijdens Transfiguratie?'
'Oh God, daar gaan we weer,' zegt Andromeda met haar ogen rollen. 'Je bedoelt Arthur Lankhorst, Tess? Je schreef zijn initialen op het hoekje van je perkament.'
Er verschijnt een blos op Tessa's wangen en Andromeda knipoogt naar haar.
'Geen probleem, Tess,' zegt ze lacherig en Tessa veegt haar haren achter haar oren.
'En jij, Andromeda?' vraagt ze met twinkelende ogen.
'Wat is er met mij?' vraagt Andromeda achterdochtig.
'Heeft Cupido jou al met zijn pijlen geraakt?' verduidelijkt Tessa zich en Lily barst in lachen uit om haar opmerking, terwijl Andromeda een kleur krijgt.
'Oh, hou toch op,' zegt ze verlegen. 'Verliefdheid is niet aan mij besteed, Tess. Hou op, wil je?' voegt ze eraantoe tegen Lily, die over de grond rolt van het lachen.
'Waarom?' vraagt Tessa liefjes. 'Er zijn wel een paar jongens die ik naar je heb zien kijken, hoor, Dromeda. Zoals -'
'Ja, houd maar op!' zegt Andromeda luid en Tessa fronst haar wenkbrauwen.
'Ik had nog niet eens een naam genoemd!' zegt ze quasi-beledigd, maar daarna grijnst ze. 'Jou tijd komt wel, Dromeda. Weet ik zeer.'
'Ja, nou,' zegt Andromeda een beetje humeurig, 'ik houd me niet zo bezig met jongens zoals jij, Tessa. Dus houd erover op, wil je?'
'Al goed, ik hou m'n waffel wel,' grinnikt Tessa, terwijl ze haar handen in de lucht gooit. 'Maar ik heb nog een vraagje, Dromeda: haat je je ouders zo erg omdat ze een obsessie voor bloedzuiverheid hebben of -?'
'Niet alleen dat,' zegt Andromeda, opeens heel grimmig. 'Ik ben altijd maar de tweede keus, snap je? Voor Bellatrix en Narcissa doen mijn ouders ALLES. Ik ben gewoon een soort afdankertje.'
'Oh,' zegt Tessa stilletjes. 'Aha. Dat is - heel vervelend.'
'Ja,' antwoordt Andromeda kortaf. 'Nou ja, ik moet er maar mee leren leven. Afscheid nemen kan ik nog niet. Ik kan niet op mezelf gaan wonen, of zo. Daar ben ik te jong voor.'
'Ik weet zeker dat je ergens, diep van binnen, ook niet weg wilt bij hen,' zegt Lily zachtjes. 'Het zijn toch je ouders. En, zoals mijn vader altijd zegt, afscheid nemen bestaat niet.'
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 9:55 |
 |
Hoi! Ik heb niet echt veel reacties gehad, maar voor degenen die wel hebben gereageerd: hartstikke bedankt! In dit hoofdstuk ontmoeten we Ted Tops, iedereen weet wie dat is.
Cheers,
Addiie
Het is twee weken geleden nadat Tessa, Andromeda en Lily over Andromeda's ouders hebben gepraat en ze zitten nu samen in de Grote Zaal aan hun lunch te eten. James doet wanhopige pogingen om met Lily te flirten en vraagt haar voor de vijfde keer die week uit, maar Lily blijft stug "nee" zeggen en na een tijdje druipt James teleurgesteld af.
'Misschien moet je hem toch een kans geven, Lils,' zegt Tessa voorzichtig, maar ze wendt zich vlug tot haar eten als Lily haar een dodelijke blik toewerpt.
Andromeda kijkt even naar de tafel van Zwadderich en ziet dat Narcissa en Bellatrix omringt zijn door een stel knappe jongens. Zelfs jongens die in hogere jaren zitten dan zij zelf! Grimmig wendt Andromeda zich af en neemt een hap van haar tomatensoep, die lauw begint te worden.
'Wie is dat?' vraagt Tessa opeens nieuwsgierig en ze wijst naar een jongen aan de andere kant van de tafel. Andromeda wordt op slag vuurrood en staart de jongen aan.
'Ted Tops,' zegt een stem achter hen en ze kijken om. Kirsten Veldslag staat achter hen en wringt zich tussen Tessa en Lily. 'Hij is niet bijster populair, maar ziet er goed uit. Sommige meiden doen een moord voor hem.'
'Ik dacht dat ze alleen een moord zouden doen voor Sirius en James,' zegt Andromeda droog en Kirsten grijnst even.
'Dat ook,' zegt ze gedecideerd, 'maar Ted heeft een goede reputatie omdat hij erg slim is en bovenal is hij heel erg vriendelijk, zelfs tegen Zwadderaars, al doen die niet vriendelijk terug.'
'Zwadderaars zíjn ook niet vriendelijk,' zegt Andromeda en ze knikt even naar de tafel van Zwadderich. 'Kijk naar mijn zusjes. Stelletje achterbakse meiden.'
'Hmm, nou,' zegt Kirsten bedachtzaam. 'Daar hadden we het niet over. Je bloost trouwens, Andromeda.' Kirsten grijnst plagerig en Tessa lacht even, net als Lily.
Andromeda draait zich om en kijkt weer naar Ted Tops, die met Remus zit te praten en het duidelijk naar zijn zin heeft. 'Hij is me nog nooit opgevallen,' zegt Andromeda langzaam.
'Dat komt omdat hij een beetje verlegen is,' zegt Kirsten wijs.
'Oh.'
Nieuwsgierig houdt Andromeda haar blik op de jongen gevestigd, als die zich opeens omdraait en haar recht in haar ogen kijkt. Andromeda wordt vuurrood en giet per ongeluk wat pompoensap over zich heen, terwijl de andere leerlingen beginnen te lachen om haar onhandigheid.
'Heel slim,' zegt Tessa droog. 'Nu heb je zijn aandacht. Ik had het anders gedaan.'
'Oh, houd toch op. Ik deed het niet expres,' zegt Andromeda met vuurrode wangen, terwijl Lily nog steeds moeite doet om haar pompoensap niet uit te spuwen.
Grinnikend staat Kirsten op en loopt weg uit de Grote Zaal, terwijl Andromeda het sap van haar gewaad probeert te halen.
'Kan ik je helpen?' zegt een stem opeens en ze kijkt geschrokken op. Ted Tops staat voor haar en ze voelt dat ze rood wordt.
'Eh - nee, hoor. Het lukt best,' zegt ze afwezig en ze pakt een paar servetjes die Ted uit haar handen trekt en haar gewaad begint schoon te maken. Andromeda trekt een gezicht naar Tessa en Lily, die grijnzend toekijken hoe Ted haar gewaad schoonmaakt.
'Zo, klaar,' zegt hij na vijf minuten en hij glimlacht naar haar. 'Ik weet dat het niet nodig was, maar ik wilde je even helpen. Ik zie je nog wel eens, Andromeda.' Hij grijnst flauwtjes en loopt weer terug naar Remus, die ook had toegekeken.
'Hij vindt je leuheuk!' zegt Tessa zangerig en Andromeda kijkt haar boos aan, maar toch heeft ze rode wangen.
'Ja, dat zal best,' mompelt ze en ze staat op. Ze loopt samen met Lily en Tessa de Grote Zaal uit met maar één persoon in haar hoofd ... Ted Tops ...
'Zag je dat?' vraagt Narcissa opgewonden aan Bellatrix. 'Die jongen maakte Andromeda's gewaad schoon. Haar gewaad!'
'Er mankeert niets aan mijn ogen, Cis,' merkt Bellatrix op en ze kijkt met samengeknepen ogen naar de tafel van Griffoendor, waar de jongen nog steeds met Remus zit te praten. 'En ja, ik zag het. Walgelijk is het.'
'Hoezo?' vraagt Narcissa niet-begrijpend en Bellatrix werpt haar een blik vol ongeloof toe.
'Oh, kom op nou, Cis. Niemand valt op Andromeda!'
'Nou, die jongen dus wel,' zegt Narcissa schouderophalend en ze richt haar blik op Lucius, die naast haar zit. 'Was leuk, hé? Zweinsveld?'
'Ja,' grijnst Lucius. 'Ja, ik heb me prima vermaakt, Cissy. Maar ja, hoe kan het ook anders op een date met jou?'
Narcissa wordt rood terwijl ze terugdenkt aan haar date met Lucius.
Het is een zonnige ochtend in oktober en Narcissa en Lucius lopen al pratend en lachend door Zweinsveld. 'Waar wil je heen?' vraagt Lucius dan en Narcissa kijkt vertwijfeld om zich heen.
'Geen idee. Ik ben hier nog nooit geweest, dus ik weet niet wat er allemaal is en waar we heen kunnen,' zegt ze aarzelend. 'Ik heb van Bella gehoord dat er een kroeg is; de Drie Bezemstelen. Misschien kunnen we daar heengaan?'
'Da's goed,' knikt Lucius en opeens pakt hij haar hand. Narcissa wordt vuurrood en haar bleke vingers sluiten zich om Lucius' warme hand. Opgewekt loopt ze samen met hem de kroeg binnen, waar het een lawaai van jewelste is. Samen zoeken ze een tafeltje uit en bestellen twee Boterbier.
'Ik heb van een jongen gehoord dat er verderop en snoepzaak zit,' zegt Lucius na een tijdje. 'Zullen we daar ook heengaan?'
'Okay,' zegt Narcissa en ze neemt een slok van haar Boterbier. "Spannend is het niet echt," denkt ze, "maar ik heb tenminste een date met hem, en misschien volgen er nog wel meer, als Bella me niet op de nek zit met haar gepraat over die Rodolphus van Detta."
'Hé, hoor je wat ik zeg?' haalt Lucius' verbaasde stem haar uit haar gedachten en ze kijkt verschrikt op.
'Sorry, ik was aan het denken. Wat zei je?'
'Ik zei dat ik het heel gezellig met je vind,' zegt Lucius en hij bestudeert haar. 'Jij niet dan?'
'Jawel,' zegt Narcissa haastig. 'Heel gezellig, Lucius.'
Grijnzend pakt Lucius haar hand en drukt daar een kus op. 'Mooi zo, Cissy ...'
Narcissa bloost bij die herinnering en plukt even aan haar gewaad, terwijl ze Lucius' ietwat flirtende glimlach ontwijkt. 'Kom je, Bella? We moeten naar Geschiedenis van de Toverkunst,' zegt ze en ze staat op. Bellatrix knikt en de twee zusjes lopen samen de Grote Zaal uit.
Bij de deur kijkt Narcissa nog even om en bloost als Lucius even naar haar knipoogt. |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 16:34 |
 |
Speciaal voor Soofewoof (Sophie Wemel) en Jessie (Miss Raddy) schrijf ik nog even het zevende hoofdstuk. Hierin komt Andromeda niet echt voor, het zijn meer intense liefdesmomenten tussen Cissy en Lucius en Bella en Rodolph ^^. Have fun, please! By the way, ik heb ook nog een verrassing voor Jessie en Soof, you'll see if you read!
Het is laat in de avond en Bellatrix ligt languit op de bank een tijdschrift te lezen, nu ja, niet echt lezen, ze bladert er eerder verveeld doorheen. 'Hallo,' zegt opeens een stem en ze kijkt ietwat verrast op. Een meisje staat naast haar en Bellatrix bekijkt haar met opgetrokken wenkbrauwen.
'Ja?' vraagt ze kortaf en het meisje grijnst naar haar.
'Ik ben Jessica,' zegt ze glimlachend, 'maar als je me Jessie wilt noemen is dat ook goed -'
'Ik noem iemand zoals ik zelf wil,' antwoordt Bellatrix koel, maar de glimlach van Jessie verdwijnt niet.
'Natuurlijk,' antwoordt ze beleefd. 'Ik wil alleen maar even laten weten dat ene Rodolphus van Detta me een briefje heeft gegeven voor je. Wil je het hebben?'
Met een ruk komt Bellatrix overeind en kijkt Jessie gretig aan. 'Geef hier,' commandeert ze en Jessie vist de brief tevoorschijn. Ze duwt die in Bellatrix' handen en grijnst nog een keer.
'Rodolphus schijnt erg vol van je te zijn,' informeert ze haar. 'Niet dat ik er iets op tegen heb. Ik vind het leuk voor je. In ieder geval, ik zie je nog wel eens!'
Jessie draait zich om en wandelt weg, terwijl Bellatrix gretig de brief openvouwt en breed grijnst als ze de brief heeft gelezen.
Lieve Bella,
Ik vroeg me af of je misschien samen met mij een avondwandeling wilt gaan maken. Het is een mooie avond en de maan schijnt helder. Ga je alsjeblieft met me mee? Ik wacht op je bij het meer.
Rodolphus van Detta
Grijnzend staat Bellatrix op en loopt de leerlingenkamer van Zwadderich uit. Ze loopt haastig naar de eikenhouten voordeuren en doet die open. Ze loopt snel naar het meer toe, waar ze een donkere gedaante ziet staan. Ze houdt halt recht tegenover Rodolphus en grijnst omhoog naar hem.
'Dus je bent gekomen,' zegt hij glimlachend. De eerste échte glimlach die ze van hem heeft gezien. 'Mooi zo. Ik dacht dat je misschien niet zou komen.'
'En waarom dan niet?' vraagt Bellatrix, terwijl ze langs het meer beginnen te lopen. 'Zo'n uitnodiging sla ik niet af, hoor, Rodolph.'
'Rodolph?' herhaalt Rodolphus een beetje bedachtzaam. 'Leuke bijnaam. Je mag me voortaan zo noemen, maar alleen jíj, Bella.'
'Alleen Cis noemde me Bella,' grijnst Bellatrix, 'maar jij mag me ook wel zo noemen, hoor, als je wilt.'
'Maar natuurlijk,' grijnst Rodolphus. 'Kom mee. Ik wil je iets laten zien.' Hij pakt haar hand vast en trekt haar mee naar een boom vol met bloemen.
'Ik weet dat je van bloemen houdt,' zegt Rodolphus.
'Alleen van zwarte rozen,' zegt Bellatrix, terwijl ze de boom aandachtig bekijkt. 'Anders mogen ze weg.'
'Dit ís een boom met alleen maar zwarte rozen,' glimlacht Rodolphus en hij plukt één enkele bloem. 'En ze zijn perfect voor jou.'
Hij schuift de roos in haar haren en Bellatrix grijnst opgewekt tegen de jongen, die iets langer is dan zij. Rodolphus glimlacht terug en pakt haar hand.
Hij buigt zich naar haar toe en fluistert in haar oor: 'Ik vond ons afspraakje geweldig. We hadden het heel gezellig, ja toch?'
'Hmm,' murmelt Bellatrix en ze strijkt even met haar hand door Rodolphus' haar.
FLASHBACK
Hand in hand lopen Bellatrix en Rodolphus door Zweinsveld. 'Ik dacht dat jij geen type was om met iemand uit te gaan,' merkt Rodolphus op en Bellatrix kijkt hem verbaasd aan.
'En waarom dacht je dat?'
'Nou, gewoon. Je bent meestal best wel koel tegen iedereen. Daarom dacht ik dat je het niet echt leuk vind om uit te gaan met iemand.'
Bellatrix geeft geen antwoord en leidt Rodolphus Zacherinus Zoetwarenhuis binnen.
Rodolphus pakt een koek in de vorm van een hart van een plank en drukt die in haar handen. 'Bedankt,' grijnst Bellatrix. 'Dat is - lief ...'
'Ja, dat was leuk, ja,' zegt Bellatrix en ze streelt plagerig over Rodolphus' wang. 'Ik heb me prima vermaakt.'
'Ik ook,' fluistert Rodolphis en hij komt wat dichterbij. Bellatrix kijkt verrast naar hem omhoog en voelt opeens twee warme lippen op die van haar.
Narcissa zit in de Grote Zaal en een meisje van Huffelpuf komt opeens op haar af. 'Ja?' zegt ze als het meisje haar een beetje nerveus aankijkt.
'Ik moest van Lucius Malfidus zeggen dat hij op je wacht in jullie leerlingenkamer,' zegt ze zenuwachtig.
'Hoe heet je?'
'Sophie,' antwoordt het meisje en ze richt haar groene ogen nu helemaal op Narcissa. Ze veegt een blonde lok achter haar oor en glimlacht naar haar. 'Nu ja, dan ga ik maar,' zegt Sophie en ze draait zich om en wandelt terug naar de tafel van Huffelpuf.
Narcissa staat op en loopt haastig naar de leerlingenkamer van Zwadderich, waar Lucius inderdaad zit te wachten in een zetel. Hij kijkt op en glimlacht een beetje slijmerig als hij ziet dat zij het is.
'Cissy!' zegt hij een beetje opgewonden en hij klopt op het stukje naast hem. 'Ik zit nu al een héle tijd op je te wachten! Heeft die meid het je dan zó laat verteld?'
'Ze was anders best aardig,' verdedigt Narcissa zich en Lucius rolt een beetje met zijn ogen.
'Ze is van Huffelpuf, Cis. Nou, kom naast me zitten, als je wilt.'
'Altijd,' grijnst Cissy en ze gaat dicht tegen Lucius aan zitten, die haar hand vastpakt. 'Zo, waarom moest ik komen?'
'Ik wilde je iets laten zien,' zegt Lucius en hij knikt naar het raam. De volle maan schijnt tussen de bomen door en in de verte horen ze een wolf huilen.'Heel romantisch,' verzucht Narcissa en ze kruipt stiekem tegen Lucius aan. 'Hoezo doe je dit voor me, Lucius?'
'Omdat je lief en leuk bent,' zegt Lucius prompt en hij pakt voorzichtig haar kin vast. 'Kijk me eens aan.'
Narcissa richt haar blik op en Lucius kust haar opeens. Ze gooit bijna letterlijk haar armen om zijn nek en de maan verlicht het schouwspel, wat zowel binnen als buiten gebeurt.
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 30, 2007 19:08 |
 |
Hi everyone, and welcome back! Dit is een beetje een 'race-auto'-hoofdstuk, zoals ik het noem. Het verhaal schiet regelrecht naar het zevende jaar van Andro, Cissy en Bella. Dat jullie het even weten, anders kloppen de titels van de hoofdstukken niet echt meer ^^.
Enjoy!
Het is nu al weer zes jaar geleden dat ik op Zweinstein aankwam en ik heb het nog steeds prima naar mijn zin. Lily en Tessa zijn nog steeds mijn beste vriendinnen en Kirsten mag er ook wel wezen. En raad eens? Teddy en ik zijn eindelijk bij elkaar! Gisteren vroeg hij me, tijdens ons uitje naar Zweinsveld.
Is dat niet geweldig? Hij en ik, wij samen! Lily en Tessa waren dolenthousiast over mijn verhaal over hoe hij me had gevraagd, het was ook zo romantisch! Hij vroeg me bij madame Kruimelaar, die afschuwelijke tearoom waar we per ongeluk zijn belandt.
Maar goed, genoeg daarover. Ik heb een nog ergere hekel aan Bellatrix en Narcissa dan ik ooit eerder heb gehad. Bellatrix laat duidelijk doorschemeren dat ze een Dooddoener wilt worden. Dat zijn volgelingen van Jeweetwel. Ik schaam me diep voor haar en Narcissa.
Verder heb ik vandaag heel wat dingen gedaan: lessen volgen, Teddy kussen, tegen Lily zeggen dat ze met James Potter moet gaan daten, Teddy kussen, aanhoren van Tessa wat voor een sukkel Arthur Lankhorst is (hij heeft haar bedrogen met een ander meisje), Teddy kussen, Sirius' geslijm naar Tessa aanhoren, Teddy kussen ...
Wow, ik kus veel met mijn lieve Teddy-'beertje'. Whaha, die moet ik erin houden! Verder heb ik onlangs twee nieuwe meisjes ontmoet. Sophie van Huffelpuf en Jessica (Jessie) van Zwadderich. Ze zijn heel aardig, en van Jessie verbaast dat me wel. Ze is tenslotte een Zwadderaar. Maar nu ga ik stoppen met schrijven. Ik heb afgesproken met Teddy!
Veel liefs,
Andromeda
'Hi, Dromeda!' lacht Teddy als Andromeda hem een stevige knuffel en een vlug kusje geeft. 'Hoe is het nu met je?'
'Net zo goed als een paar uur geleden sinds we afscheid hebben genomen,' antwoordt Andromeda droog en ze gaat op zijn schoot zitten. 'Genoeg over mij. Waarom wilde je me spreken?'
'Gewoon, mag ik niet met mijn vriendin praten, of wat?' grijnst hij en Andromeda rolt plagerig met haar ogen.
'Altijd,' antwoordt ze lachend en ze streelt giechelend over zijn neus. 'Maar ik denk dat deze ontmoeting een speciale rede heeft. Heb ik gelijk?'
'Uhuh,' zegt Teddy en hij lijkt opeens heel erg nerveus. 'Ik wil je iets heel belangrijks vragen, maar als je niet wilt - we zijn nog jong - dan hoef je niet, hoor ...'
'Wat bedoel je, Teddy?'
'Nou - eh - je mag ook "nee" zeggen - natuurlijk mag je "nee" zeggen - maar ik ...'
'Teddy, in godsnaam, waar héb je het over?' fronst Andromeda en Teddy tilt haar van zijn schoot.
'Oh, al goed, Andromeda, ik - eh -' Hij knielt voor haar neer en Andromeda staart hem aan.
"Dát komt me heel bekend voor ... heb ik dit niet in films gezien?"
'Andromeda, zou je met me willen trouwen ...?'
Lief dagboek,
Kun je het geloven? TEDDY VROEG ME ZOJUIST TEN HUWELIJK! TEN HUWELIJK, verdorie! Is dat niet hélémáál te GEK?!
Oh ja, jij kan natuurlijk niet antwoorden, maar ik ben helemaal hyper. Ik kan het gewoonweg niet geloven. Ik en Teddy, Teddy en ik, wij samen de toekomst in. Samen trouwen en kinderen krijgen. Het is het beste wat me ooit is overkomen!
Ik ben misschien pas zeventien, maar het is nooit te vroeg om te beginnen. Helaas zullen pa en ma er minder blij mee zijn, maar dat kan me geen bal schelen. Ik doe wat ík wil en daar hebben ze niets over te zeggen. Nu ga ik naar Lily en Tessa toe om het geweldige nieuws te vertellen!
Veel liefs,
Andromeda Tops-Zwarts
'HIJ VROEG JE TEN HUWELIJK?' krijst Lily door de hele leerlingenkamer, die nieuwsgierig omkijkt.
'Zeg, kan het wat zachter?' murmelt Andromeda met een blos op haar wangen. 'Niet iedereen hoeft het te weten ...'
'Ja, Lils, niet zo gillen,' grinnikt Tessa, voor ze zich tot Andromeda wendt en uitgelaten begint te praten. 'Wanneer vroeg hij je? Hoe vroeg hij het? Wanneer gaan jullie trouwen? Hebben jullie al gepraat over kinderen? Wanneer -'
'TESSA!' roept Andromeda lachend uit. 'Daarnet. Lief en nerveus. Weet ik nog niet en NEE!'
Tessa glimlacht, net als Lily, die daarna een beetje aan haar gewaad zit te frunniken en diep ademhaalt. 'Ik denk dat ik jullie iets moet vertellen.'
'Nou, voor de dag ermee!' zegt Tessa opgewekt en ze grijnst naar Lily.
'Nou,' zegt Lily nerveus, 'ik en James waren een keertje vandaag alleen en wel - hij - eh - hij vroeg me mee uit.'
'Maar dat doet hij toch -'
'TESSA!'
'Sorry, Dromeda, ga verder, Lils.'
'Hij vroeg me weer mee uit en ik zei ja. Dus sleurde hij me mee naar Zweinsveld en deed heel veel lieve dingen.' Lily bijt op haar lip en Andromeda ziet dat haar ogen twinkelen. 'James zei dat hij me al heel lang leuk vind en toen deed ik - deed ik ...'
'Deed je wat?' grijnst Tessa opeens.
Lily haalt diep adem en grijnst ook. 'Ik kuste hem ...'
from the moment i saw you
from the moment i looked into your eyes
♥ |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 31, 2007 17:03 |
 |
En het einde komt steeds dichterbij ... ik doe vandaag twee hoofdstukken in 1, dus ze zijn allebei wat kort, ongeveer samen de lengte van 1 gemiddeld hoofdstuk bij mij ^^. Wel, ik hoop dat je er plezier aan hebben!
Cheers,
Addiie
'Ik denk het niet,' zegt ze dan langzaam en haar glimlach verdwijnt. 'Pa en ma hebben het ergens over gehad en ze zijn er van overtuigd dat ik een goede Dooddoener zal zijn.'
'Dat is geweldig nieuws, Bella!' grijnst Rodolphus tevreden. 'Mijn ouders zeggen dat ook, dus daar boffen we mee.'
'Voor Narcissa geldt hetzelfde, maar ze wil er nog even over nadenken. Lucius is er al zeker van dat hij een volgeling van de Heer van het Duister wil worden,' zegt Bellatrix gedecideerd en Rodolphus knikt.
'Ga je meteen als je bent afgestudeert naar de Duistere Zijde, Bel?'
'Als pa en ma dat willen, dan doe ik dat.'
Rodolphus zucht en knikt dan. 'Goed dan. Als je dat graag wilt.'
'Waarom kijk je zo treurig, Dolphie?'
'Gewoon, ik wil graag veel tijd met je doorbrengen,' grijnst Rodolphus weer met die slijmerige grijns.
'Ah, maar dat kan ook,' zegt Bellatrix giechelend. 'We hebben alle tijd van de wereld als we ons eenmaal bij de Heer hebben aangesloten.'
Andromeda zit samen met Lily, Tessa en Kirsten in de leerlingenkamer van Griffoendor over hun leven na Zweinstein te praten en ze lachen veel. 'Ik ga jullie wel missen, hoor,' grijnst Tessa en Lily grinnikt.
'Ik dacht dat je Sirius het meeste zou missen, Tess?'
'Oh, in godsnaam! Hoe vaak moet ik het nog zeggen? Ik - ben - niet - verliefd - op - Sirius - Zwarts!' zegt Tessa, maar haar wangen zijn rood geworden.
'Ah, echt niet, Tess?' zegt een stem en ze kijken om. Sirius ploft grijnzend naast Tessa neer en slaat een arm om haar schouders. 'Dat is nou jammer, Tessie, ik had onze bruiloft al gepland.'
'Oh, ga toch weg!' snauwt Tessa, maar ze klinkt een beetje nerveus nu Sirius' arm rond haar schouders ligt.
'Niet zo onaardig, Tessie, ik dacht dat je me lief vond,' pruilt Sirius en Tessa slaat zijn arm weg. Ze staat op en loopt haastig weg, terwijl Sirius haar grijnzend nakijkt.
'Laat haar, neef,' zegt Andromeda en Sirius haalt zijn schouders op, voor hij op staat en naar James toe loopt, die eerst vrolijk naar Lily zwaaide toen Lily het eerst naar hem deed.
Plotseling merkt Andromeda een uil op bij het raam en doet ze die vrolijk open, pakt de brief en vouwt die open. Haar ogen worden wijd en ze bijt op haar lip. 'O nee,' stamelt ze en ze zakt neer in een zetel. Kirsten kijkt haar bezorgd aan.
'Wat is er, Dromeda?' vraagt ze ongerust en ze gaat naast haar zitten.
'Ik lees het wel voor,' zegt Lily zacht als Andromeda geen antwoord geeft en ze pakt de brief.
'Lieve Bellatrix,
We hebben met de Heer gepraat en hij zegt dat hij je wel een kans wilt geven, net als Narcissa. Na het schooljaar ga je per direct met ons mee naar zijn verblijfplaats en voert daar zijn opdrachten uit. Daarna kijkt hij wel of hij je in dienst neemt.
Veel liefs,
Je ouders.'
Kirsten en Lily staren naar Andromeda als Lily klaar is met de brief. 'Je zussen worden Dooddoeners?' vraagt Kirsten dan vol ontzet.
Hoofdstuk 10. Alles komt wel goed
'Sssh, kalmeer, Dromeda,' sust Ted haar als ze naar hem toe is gekomen om bij hem uit te huilen. 'Stil maar, het komt allemaal goed, dat beloof ik.'
'Nee, niet waar,' snikt Andromeda hysterisch. 'Hoe kán ik ermee leven dat mijn zusjes Dooddoeners worden? Ze gaan de Heer van het Duister dienen en ze zijn er nog trots op ook!'
'Sssh, lieverd, stil nou maar. Je kunt er toch niets meer aan doen; bovendien ben je binnen een paar weken van ze verlost.'
'Maar ze kunnen mensen gaan doden!' zegt Andromeda, hysterisch met haar handen wapperend. 'Je weet hoe Bellatrix is. Die vindt moorden een enorme oppepper. Narcissa is bijna precies hetzelfde.'
'Andromeda, alsjeblíéft, kalmeer!' zegt Ted scherp en hij wiegt zijn vriendin heen en weer. 'Geloof me nou maar, alles komt goed. Echt, ik zweer het. Als je zusjes het slechte pad op gaan, is dat hun keuze, ze willen toch niet naar je luisteren. Bovendien heb je mij, Lily, Sirius, Remus, James, Kirsten, Tessa, Sophie en Jessie, weet je nog?'
'Hmm,' murmelt Andromeda en ze kruipt dicht tegen Ted aan. 'Als we van school af zijn, waar moet ik dan heen, Teddy?'
'Je gaat met mij mee, naar het huis van mijn ouders. Daar wachten we tot de bruiloft,' antwoordt Ted glimlachend. 'Lijkt je dat wat?'
'Ja,' zegt Andromeda trillerig. 'Precies wat ik nodig heb, Teddy, dank je wel.'
'Dat is wel goed, Dromeda. Ik zei het je toch? Alles komt wel goed.'
Alweer geen leuke hoofdstukken! What's the matter with me?! Maar goed, je mag het eerlijk zeggen als je het niet leuk vind, maar dit verhaal begon me weinig te interesseren, vandaar. Het epiloog schrijf ik vanavond nog, denk ik, of anders morgen ^^.
Ta-Ta!
Addiie |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 31, 2007 19:17 |
 |
Aw, wat schrijf ik toch vlug Anyway, iedereen die heeft gereageerd heel erg bedankt!^^ Hier is dan het epiloog, het is niet het beste, maar ook zeker niet het slechtste
Cheers,
Addiie
Mijn tijd op Zweinsteins Hogeschool is nu al jaren geleden. Narcissa en Bellatrix zijn Dooddoeners geworden. Bellatrix is getrouwd samen met Rodolphus van Detta en Narcissa heeft zich gehuwd met Lucius Malfidus. Zelf ben ik getrouwd samen met Ted Tops, Teddy voor mij.
We hebben samen een dochter, Nymphadora, en ze is een Transformagiër. Ik ben zo trots op mijn kleine meisje. Pap en mam hebben haar nooit gezien, ook al heb ik dat zo vaak geprobeerd door hen uit te nodigen of zoiets dergelijks, maar ze willen me niet zien, net zomin als Teddy of onze kleine Nymph.
Ze is zo schattig. Ze verandert haar haarkleur wel tien keer per dag en dan zit ze maar te giebelen en kijkt me heel uitdagend aan. Ze geeft de voorkeur aan kort, kauwgomroze haar, wat haar tot mijn verbazing ook erg goed staat, al heeft Teddy er wat meer moeite mee.
Eergisteren hoorde ik dat Narcissa samen met Lucius een zoon heeft gekregen, Draco. Ik heb hem nog niet gezien, al ben ik dat wel van plan. Nymph is maar een paar jaar ouder dan Draco, dus dat valt alweer best mee. Volgens mij is Bellatrix niet van plan om kinderen te krijgen, alsof ze voor dat soort donderstenen zou willen zorgen.
Mijn leven is er beter op sinds ik Ted heb leren kennen. Ik heb me over mijn schaamte voor mijn zussen heen gezet, al mis ik Sirius, die in Azkaban zit.
James en Lily waren samen getrouwd, ze zijn vermoord door Voldemort. Ze hebben een zoontje, Harry James Potter. Ik heb hem gezien bij de geboorte en kan niet vertellen hoe lief hij is. Hij heeft Lily's felgroene kijkers en James' warrige zwarte haar.
Toen Lily en James vermoordt werden, bleef hij wonder boven wonder leven. Hij heeft er alleen een bliksemvormig litteken op zijn voorhoofd aan overgehouden.
Tessa is nog steeds vrijgezel; volgens mij had ze al jaren een oogje op Sirius, maar wilde dat niet toegeven. Kirsten is getrouwd met een Huffelpuf die drie jaar ouder is dan zij, en ze hebben een tweeling, Nicky en Avril. Ze hebben beide het uiterlijk van Carl, hun vader.
Hoewel ik nooit close met Bellatrix en Narcissa ben geweest, mis ik hen nog steeds. Ze zijn nog steeds mijn zussen en ik hou van ze, en ik weet dat ze, ergens diep van binnen, ook van mij houden. Wat er ook gebeurt, ze hebben altijd een speciaal plekje in mijn hart; of ze dat nou willen of niet. En dat wil een heleboel zeggen ...
|
  |
 |
|
|