Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boek 7: wat vond je ervan? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Joy©e
Potionsmaster
Potionsmaster

Verdiend: 152 Sikkels

Joy©e is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2007 22:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt me duidelijk waar deze topic voor bedoeld is. Hier kun je doorgeven wat je van boek 7 vond. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden

Ik zal morgen mijn post even editten met mijn eigen mening. Wel kan ik zeggen dat ik hem geweldig vind, ondanks dat mijn favoriete persoon doodgaat.

Oh en nog even voor alle mensen die een hekel aan Sneep hadden. I told you so, Sneep was lekker wel goed! Laughing

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2007 23:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet eerlijk gezegt nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Ik vond het een beetje rommelig en bij veel dingen had ik van "huh? hoe kan dat? heb ik wat gemist?"
Af en toe vond ik het wat langdradig worden. Van mij had het wel sneller gemogen.
Ik denk dat ik het nog eerst 3 keer moet lezen voordat ik alles echt goed heb gelezen.

En idd, Snape is goed en ik ben nu alleen nog "bozer" op Snape. Hoe kan hij! Evil or Very Mad

Owja, Molly was wel heel erg cool vond ik.

De Epiloog vond ik trouwens wel erg zwak. Ik bedoel, met al die namen enzo. Zo voorspelbaar. Dat had van mij niet gehoeven.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Liaan
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 65 Sikkels

Liaan is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2007 23:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het mooi boek Smile Alleen had nogal wat problemen met engels lezen Razz Soms zat ik te lezen vn huh ik snap dit niet haha

Sqauner
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 56 Sikkels

Sqauner is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2007 23:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een zalig boek alleen vond ik de epiloog een beetje slapjes er werd niets gezegd over de personages behalve het trio en zelfs over deze werd er heel weinig verteld. Ik had het gevoel dat JKR een opening maakte voor een vervolg maar dat zal wel een naïve hoop zijn.
SPOILERS!
[selecteer]
gelukkig maakte de battle for hogwarts veel goed
[/selecteer]

De doden:
SPOILERS!
[selecteer]
Sommige die stierven vond ik wel onnodig vooral Colin Creevy en ik vond dat ze de dood van Lupin en Tonks meer hadden mogen uitwerken, ik had er bijna overgelezen! Dobby's dood vond ik echt zielig Crying or Very sad

[/selecteer]

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2007 23:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik was dus dit hele weekend ziek. Tijdens het kotsen door heb ik even het boek 's nachts op gehaald bij een boekwinkel. En ik heb het hele weekend half geslapen half het boek gelezen. Alles is me dus niet helemaal door gedrongen. En inderdaad ik ben het dus met sommige dingen eens met wat Helen zegt. Dit boek is nog niet echt een favoriet van me. Soms wou ik ook gewoon stukken overslaan en toen dacht ik even na dat ik dat beter niet kon doen.

Ik zeg niet dat ik het boek slecht vond want er zaten ook echt zulke goede stukken in. Alleen was ik ziek dus in principe kan ik het boek ook niet helemaal goed beoordelen. Ik vond OotP ook heel slecht toen ik hem voor het eerst las. Nu is het ook mijn favoriete boek.

Maar ja LUNA!!!!! love love OMFG ik had nooit echt durven te dromen dat ze echt zo belangrijk zou worden in dit deel. Ze was echt fantastisch. Bij elk stuk waarin zij kwam moest ik gewoon huilen. Ik ben JKR echt zo dankbaar. Door boek 7 weten we dan eindelijk wie haar vader is. Die ik overigens ook heel erg hip vind. En hoe haar slaapkamer eruit ziet, en de rest van haar huis eruit ziet. Die slaap kamer van haar hoe schattig dat ze die tekeningen aan de "muur" heeft hangen..

En we hebben heeeel veel Ravenklauw informatie. Yay! Very Happy Ik was hier echt zo blij mee. Ravenklauw staat dan eindelijk in the picture.

Dat hele Snape gebeuren die ook in dit boek evil lijkt maar uiteindelijk niet is vind ik ook geweldig. Ik was sowieso een Snape/Lily shipper dus ik vond die scene echt zo schattig. Ook lief dat Harry uiteindelijk zijn zoon naar hem vernoemd.

De doden. Tja JKR heeft zich zeker niet ingehouden in dit boek. Er zijn 21 doden. Inclusief personages zoals Hedwig en Dobby enzo. Om heel eerlijk te zijn vond ik geen een dood heel erg. Ik vond Luna's kidnapping erger. Maar toch vind ik het niet leuk dat Tonks en Remus dood zijn.

Want OMFG ze zijn getrouwd en hebben een kind Teddy? Hoe schattig. Dat waren echt de 2 SQUEE momenten in de boeken. Hoe gigantisch schattig love . Ook dat we nu eindelijk Andromeda gezien hebben is echt geweldig. Ik hou echt van de hele Black family..

Narcissa is nu gewoon nog geweldiger dan eerst. Ze is echt zo geweldig op de manier dat ze tegen iedereen zei dat Harry dood was terwijl hij nog leefde. En dat alleen maar om haar zoon te redden. Neville was in dit deel ook echt helemaal geweldig. En ik denk dat hier meer mensen met mij eens zijn. Neville is gewoon zo schattig en Gryffindor achtig hier.

Maar ja ik was dus heel blij met de Luna momentjes in de boeken. Luna met Ollivander, en met haar vader. En dat ze in de Ravenklauw kamer was. Echt geweldig. Al vind ik het wel jammer dat we niet echt weten hoe het met Luna afloopt. Ergens wou ik dat wel graag weten.

Sommige dingen vond ik wel wat shocking. Zoals die hele Harry is een Horcrux theorie klopt dus. En het feit dat R.A.B. dus echt Regulus Black is. Ik vond dat namelijk 2 zulke flauwe theorieeën die ik vanaf het begin al zo belachelijk vond. En ze kwamen gewoon uit in dit boek. Ik heb dus het idee dat JKR ook wel eens op het fandom komt. Of het is nu dat we JKR te goed kennen..

Maar ja het laatste boek dus. Ik zal hem nog wel eens gaan lezen. En misschien denk ik er dan anders over. Misschien vind ik hem dan wel leuker. Al vind ik het boek nu ook wel leuk, maar het is alleen nog geen favoriet van me. Dat blijft OotP nog even...

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2007 23:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nah, ik snap dat hele Luna ontvoeren gedoe niet helemaal. Ik bedoel, waarom? Waarom nu? Dat had ook eerder gekunt toch?
Ik vond dat een beetje raar maar misschien komt dat wel omdat ik het voor mijn doen vluchtig heb gelezen en delen heb overgeslagen (niet bewust hoor)
Die schilderijen waren wel enorm lief. Echt een Luna iets.

Het zoontje van Tonks en Lupin vind ik mal. Leuk beschreven door Lupin.

Ik heb trouwens 1 sad moment gehad dat ik het boek even aan de kant heb gelegd ... Sad is trouwens zwak uitgedrukt. Crying or Very sad

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Smoky
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 489 Sikkels

Smoky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2007 23:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Eva: Ja yay Ravenclaw had echt een hele grote rol in dit boek. Dat vind ik echt cool. Ook dat Wit beyond measure is man's greatest treasure op dat the lost diadem van Ravenclaw stond vond ik echt cool.

Ik ben blij dat Harry het heeft overleefd. Het was voor mij echt een anti-climax als hij dood zou gaan denk ik. Ik zat wel echt tot het laatste moment in spanning.
Ik vind het met the Elder wand zo slim bedacht, en met the Deathly Hallows.

Ik ben blij dat Bellatrix een grote rol had in het boek omdta ze gewoon cool is. Ook had ik dat met Luna. Van Luna was het een best grote verrasing omdta ik het niet had verwacht. Ik vond het stuk in haar huis heel erg leuk en ik vond het echt zo lief toen ik las dat ze Harry, ron, hermelien, ginny en marcel in haar kamer had met Friends erbij. Toen moest ik echt een traantje wegpinken. En toen vond ik het ook heel erg dat Luna was ge-kidnaped.

Nu de doden:
Ik heb dus gewoon bij ongeveer elke dood gehuild men xO dat had ik zo niet verwacht. Toen hedwig dood ging, huilde ik. Toen Moody dood ging huilde ik. Toen Dobby dood ging, huilde ik HARD. Toen Fred, Lupin en Tonks doodgingen huilde ik ook hard.
Toen Bella dood ging, huilde ik net niet, wat op zich vreemd is omdat het mijn favoriete personage is, maar ik was zo niewsgierig naar het einde dat ik daar geen tijd voor had. Snape vond ik eerst niet zo erg, maar nadat je er achter was dat hij eigenlijk goed was vond ik het toch wel erg.

Ik vond het een goed boek. Soms idd een beetje langdradig, maar op dit moment na OotP mijn favoriet.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2007 23:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Nah, ik snap dat hele Luna ontvoeren gedoe niet helemaal. Ik bedoel, waarom? Waarom nu? Dat had ook eerder gekunt toch?
Ik vond dat een beetje raar maar misschien komt dat wel omdat ik het voor mijn doen vluchtig heb gelezen en delen heb overgeslagen (niet bewust hoor)
Die schilderijen waren wel enorm lief. Echt een Luna iets.

Nou omdat de DE het Ministerie over hadden genomen en dus de "baas" waren. Zij bepaalden van dat moment wat er nou in de kranten kwamen te staan. Xeno hield er niet aan en schreef gewoon positieve dingen over Harry. De Deatheaters wouden hem tegen houden en daarom werd Luna gekidnapt zodat Xeno nu goede dingen over Voldy zou schrijven. Iedereen vind dat Xeno hierin te ver gegaan is en dat hij Harry verraden heeft enzo. Maar hij deed alles gewoon maar om zijn dochter te redden. En dat is gewoon heel erg lief van hem. Niemand komt namelijk aan mijn Luna... Daarbij is hij in deze problemen gekomen omdat hij het dus steeds voor Harry opnam...

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 0:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb hem net uitgelezen en wow. Ik heb de laatste twintig minuten van het boek gehuild en dat heb ik nog nooit gehad met een boek. Ik zou niet zeggen dat dit meteen mijn no.1 boek is, maar hij staat op een gedeelte plaats met OotP ^^ Alles zat echt heel mooi in elkaar, ik heb antwoorden gekregen op mijn vragen en ook al zijn er nog dingen die we niet zullen weten (wat Dudley zag toen hij aangevallen werd door Dementors ...) maar dat maakt niet uit. Ik vind het echt een heel erg mooi boek, ben er zeer tevreden over.
Harry die verandert, de hele zoektocht naar de Horcruxen, alle dingen die ze tegenkomen, alle tegenslagen... Ik heb geen moment gehad dat ik dacht: ik leg dit boek weg. Zaterdag kreeg ik hem in mijn handen en toen kon ik 's avonds gaan lezen. Ik heb tot half 5 's nachts gelezen en moest toen maar het boek wegleggen want anders had ik het helemaal niet meer neergelegd xD Ik vind het zeer jammer dat Fred, Remus, Tonks en Dobby doodzijn. Maar je kan niet alles hebben. Dat vind ik nu trouwens wel spijtig, dat we daar dus niet meer over te horen hebben gekregen. Maar het moet natuurlijk ergens eindigen en ik vind het mooi gedaan zo. De epiloog had misschien iets langer gemogen, maar tjah. Ik vond het een heel mooi moment toen Harry opeens Snape niet meer haatte. Dat vanaf het begin Snape gewoon goed was geweest, ondanks alles. Ik zei nog dat Snape aan de goeie kant stond, hij was gewoon een erg goeie acteur (in de boeken he) en hij stond aan Dumbledore's kant.
Het hele Lily/Snape verhaal was ook erg mooi, dat had ik op zich niet verwacht, ook al stond ik er niet helemaal van te kijken.

En omg. De dingen die gebeurt zijn... Ik kan het niet eens allemaal typen want dat word te lang. Ik vond het geweldig om te horen hoe Neville en Luna en Ginny de DA hadden overgenomen en deze nog steeds lieten doorlopen. En hoe ze daar in de Room of Requirement zaten in een hele grote 'common room' om het zo maar te noemen.

En het laatste gevecht... Damn, dat was mooi. Ik vond het wel even verwarrend toen Harry 'doodging' en weer terugkwam, al snapte ik dat wel een beetje door de plaats waar hij was en hoe het beschreven was. Heel mooi stuk ook.
Wel vond ik Voldemort's dood zo snel gaan... Ik heb dat stukje ervoor, over de Elder Wand even moeten herlezen, maar toen ik dus verderlas was Voldemort opeens dood. Ik dacht dat er iig wat meer spektakel aan te pas had gekomen (nog meer, ja nog meer!) Maar ik vind het niet erg, twas alleen korter dan ik had verwacht, het uiteindelijke échte gevecht.
Echt een prachtig boek (:

Beginnend Tovenaar

Verdiend: 89 Sikkels

12cho21 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 0:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kheb hem zaterdag gekocht middag want ik was pas 3 uur wakker vorige nacht een bruiloft gehad ,met geluk want er waren er nog maar 2 over, ben gelijk gaan lezen, en zondag avond had ik hem uit (omg recoortijd Rolling Eyes ) Ik vond het wel jammer dat ze echt niet meer naar Hogwarts zijn gegaan maarja, ook zoveel doden mense pff najah konden we op voorbereiden. Ik vond het hoofdstuk "A Prince's tale" heel mooi, ik had altijd al gedacht dat Snape een oogje had op Lilly maar zo erg niet en dat ze eerst nog heel bevriend waren had ik ook nooit verwacht.

Het laaste gevecht en het stukje ervoor vond ik ook heel lauw! dattie in het begin dood ging dacht echt van: gedoe, hijs toch niet echt dood he?

Er kwam voor mn gevoel opeens wel heel veel bij, andere namen enso (eerste keer dat ik het ook in het engels heb gelese heb) maar ook over de Deadly Hallows, soms zat ik echt van ok ff een stukje terug lezen, want dan volgde ik het niet meer.

Ik vond het wel een mooi boek! leuk einde trouwens Razz met dat 19 jaar later

HeadPhoneTragedy
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 61 Sikkels

HeadPhoneTragedy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 1:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

J.K. heeft zichzelf daadwerkelijk overtroffen, ik zal ook niet zeggen dat ik DA het béste deel vond van de serie; maar wel een geweldige.
Naja stiekem toch wel blij dat alles is goed gekomen. Alleen, Fred is dood, hij is dood =|. Tis wel Fred. Maar Molly's actie maakte het weer helemaal goed, ooh I loved her for what she did. Zo zou elke moeder reageren, tenminste moeders met zo'n hart.

En what about Xeno, Luna's vader. Ik had denk ik hetzelfde gedaan. Waarschijnlijk iedereen. Verplaats jezelf als vader of moeder en je kind wordt afgenomen. Iedereen die ook maar een beetje hart heeft zou Harry aangegeven hebben. Maar goed ^^

Deathly Hallows was top, hoewel de Epiloog voor mij niet hoefte. Ik vond hem nogal standaard, cliché. "Je bent vernoemd naar die en die.." Yeah whatever Rolling Eyes Toch was het een goed boek. Soms wat te langdradig en dan ging het weer te snel. Maar goed, ik stop al Shocked

Mrs. Norks
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 54 Sikkels

Mrs. Norks is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 7:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben wat teleurgesteld in het boek. Het begint heel goed en spannend (wat je niet verwacht aan het begin van het boek) maar dan vertraagt alles en zijn er een -sorry- aantal saaie hoofdstukken. De laatste hoofdstukken waren dan weer goed hoewel ik het bij momenten rommelig vond. Ik ga het wel nog eens lezen hoewel ik tegen die saaie hoofdstukken opzie. Misschien is saai het woord niet maar ik had wat meer liefde verwacht

SPOILERS!
[selecteer]
(dumbledore die zei dat liefde hetgene was dat voldie zou verslaan. ik dat dat Harry Ginny op spectaculaire wijze ging redden of zo..) het allermooiste vond ik het verhaal van Snape!!! was heel ontroerend!!! Misschien dat die liefde dan toch er was maar verstopt!!
[/selecteer]

SPOILERS!
[selecteer]
ook het laatste hoofdstuk was irrelevant.. ik zit met de vragen: wat doen Harry, Ron en Hermoine nu als werk? is Harry nu schouwer en wie zorgt er voor Teddy Lupin? Hoe was de trouw van Harry en Ginny en hoe reageerde Mrs en Mr Weasley dat Harry hun schoonzoon ging worden? zal Snape als portret op Hogwarts weten dat Harry 'Lilly's kleinkind' naar hem vernoemd heeft?
[/selecteer]

zucht.

Ik ga het boek nog eens lezen.

Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 8:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

In tegenstelling tot een paar anderen vind ik het Epiloog juist wel leuk, maar ik vond het hele boek dan ook heel erg leuk. Lupin vond ik op sommige momenten ook erg grappig. Dat hij zo binnenstormt en roept: "It's a boy! It's a boy!" daar moest ik echt bij lachen.

Sommige dingen vond ik ook erg onverwacht aankomen, zoals Luna's kidnapping, daar had ik bijna overheen gelezen, en het huwelijk van Tonks en Lupin, want dat had ik niet echt verwacht.

Nah ja, ik vond Luna trouwens ook erg leuk in de boeken, vooral toen haar kamer werd beschreven! Dat vond ik zo mooi, met die schilderijen/foto's wat zijn het ook alweer? Maar goed.

Ginny vond ik ook erg leuk samen met Harry. Alleen kwam ze later in het boek niet veel meer voor, maar goed. Cho Chang's terugkeer kwam ook een beetje verrassend aan. Verder zijn de nieuwe personages die erin zitten heel erg leuk, zoals Luna's vader.

Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 8:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een dubbel gevoel overgehouden aan het boek nadat ik het uitgelezen heb. Aan de ene kant vind ik het een goede afsluiting van de serie, aan de andere kant zit ik als nog met een ontevreden gevoel.

Ik las hier dat Bellatrix ook dood ging, heb ik daar dan over heen gelezen of is dat echt zo? Degene die ik gelezen heb zijn:

Mad Eye Moody (1 waar ik nooit aan gedacht had bij de doden die zouden vallen)
Rufus Scrimgeour (had ik weinig mee, toch logisch gezien de overname op het Ministerie)
Dobby (zo ontzettend Dobbisch Razz op het eind de reddingactie vanuit Malfoy Mansion)
Fred (ook onverwacht, maar het viel me op de een of andere manier niet zwaar)
Pettigrew (had ik al verwacht)
Lupin (voelde ik al aankomen, het kon niet anders dan dat hij ook zou gaan. Bedoel, hij zou de laatste levende Marauder zijn.)
Tonks (daarbij zat ik echt met een: "hé, WAT?!" gevoel. Zo kort als het beschreven werd. Vond ik echt een minpunt, zo kort als het beschreven werd.)
Snape (domme actie van Voldemort, maar oh zo begrijpelijk gezien zijn eigen aard)

Uiteindelijk had ik enkel met Tonks haar dood echt het gevoel dat het te snel kwam. Bedoel, in 1 boek getrouwd zijn, vader/moeder worden en doodgaan, hoezo extreem.

Verder vond ik het maar een raar iets, Harry die zich moest opofferen. Want bij dat gedeelte bleef ik gewoon zitten met mijn vraag: "Hoe kon Voldemort dan van Harry een horcrux gemaakt hebben?" Immers, Voldemort zei: "Na de aanval op Potter was ik nog minder dan een schim". Nou, mij dunkt dat een schim geen duistere magie kan uitvoeren en daar reken ik het maken van een horcrux wel toe. Dus dat vond ik echt een minpunt, geen enkele uitleg over het hoe en waarom. Nee, bam, Harry is een horcrux. Vond ik echt een grote tegenvaller.

Dat ie vervolgens nog in gesprek raakte met Dumbledore vond ik ook al zo cliché. Na het lezen van King's Cross Station, dat hoofdstuk vond ik het einde echt geen origineel einde. Sorry om te zeggen, maar mij doet Harry nu overkomen als een soorttevan Jezus, die zich opofferde voor de mensheid zijn zondes (Harry zodat Voldemort zou verdwijnen). Vervolgens kwam ie terug op aarde. Toch moet ik Rowling wel credits geven hoe ze vanaf dat moment alles beschreef. Dat Narcissa namens Voldemort controleerde of ie echt dood was en terwijl dat overduidelijk niet zo was, toch zei: "Hij is dood". Dat vond ik een schitterend moment in het boek, omdat je toen weer de moeder in Narcissa naar voren zag komen met haar eerste vraag: "Is Draco oké".

Leuk revanche moment vond ik toen Neville het zwaard van Griffoendor gebruikte om Nagini in mootjes te hakken Very Happy En het echte eind moment tussen Harry & Voldemort vond ik ook een mooie conversatie. En uitgerekend op dezelfde wijze als de eerste keer, werd Voldemort voorgoed verslagen: door weerkaatsing. Ditmaal niet door de liefde van zijn moeder, maar door uitgerekend de spreuk die Lupin te min vond: Expelliarmus. Cliché, maar toch grappig.

Verder over de epiloog, 19 jaar later, dat is dus 2017. Zo voorspelbaar, de namen van de jongens en van het meisje. Zat ik dus inderdaad goed met mijn idee vanaf boek 2: "Harry & Ginny zijn de opvolgers van James & Lily". Groot minpunt aan de korte epiloog vond ik het gemis van alle anderen: hoe is het Hermione en Ron afgegaan? Zijn zij dan eindelijk bij elkaar gekomen, getrouwd etc? Geen antwoord daarop. Hoe zit het met Neville, Luna? Leuk kort epiloog die Rowling schreef, maar oh zo weinig aan inhoud. Ik vond het leuk om te lezen over Harry/Ginny (omdat ik die steun) maar vond het niet leuk om alleen over hun te lezen.

Dus tja, zoals ik mijn post al begon. Ik zit met een dubbel gevoel. Aan de ene kant met een tevreden gevoel, want het is een goed slotstuk in de serie. Aan de andere kant met een ontevreden gevoel, op de dingen die Rowling naliet en op de dingen die best cliché overkwamen. Je kunt dat dubbele gevoel ook wel uit mijn post halen, kan er niet goed mijn mening over zeggen. Het boek heeft leuke momenten en minder goed uitgewerkte momenten vind ik. Daarom vind ik het boek niet op en top: "fantasisch" o.i.d. maar ook niet op en top: "slecht" o.i.d.

En nu ben ik donders benieuwd naar de Nederlandse kaft en Nederlandse vertaling. Mij deed dat verhaal over die 3 Hallows me trouwens denken aan een mythe/legende/sprookje dat ik zelf kende. Ging ook over 3 mannen die de dood te slim af wilde zijn. Die kregen ook alledrie een attribuut (in het boek reliek/relikwie) waarbij 2 als nog mee gingen met de Dood. En 1 overmeesterde de dood omdat die hem in een fles stopte met een kurk er bovenop. Daardoor werd ie onsterfelijk.

Ik vond de tegenstelling, 2 manieren om de dood te overwinnen/je onsterfelijk te maken erg tof om te lezen. Horcruxes, de pijnlijke manier om onsterfelijk te worden. Hallows, de vol waanzin manier om onsterfelijk te worden. Daarnaast moet je wel een heel apart persoon zijn wilde je ze alledrie in handen krijgen. Dumbledore hanteerde de Elder Wand maar doodde daar niemand mee, dus kon ie hem blijven gebruiken. Harry hanteerde de Cloak en de steen was dus niks anders dan je doden nogmaals te zien en om mee te communiceren dus. Bedoel, Harry zag wel James, Lily, Sirius en Lupin die hem vergezelden richting zijn eigen opoffering.

Naja, genoeg erover gepraat van mijn kant. Ik vorm mijn mening nog wel over het boek, maar dat komt later. Kan het nu nog niet doen.

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
T O N K S
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 9:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zaterdag en zondag heb ik in het totaal bij elkaar 2 uur gehad om te lezen. En ik was heel kwaad op mijn pa dat hij een familietripje dat weekend had georganiseerd, omdat ik nu al 7 jaar wacht tot het einde en dan is het er eindelijk en kon ik het nog niet lezen :/.
Maarja, ik heb het gisterennacht geeindigt en ik was boos en blij om verschillende dingen. En ik voelde me ook volledig, maar ook weer leeg op hetzelfde moment.

Ik vond het op zich een goed boek, een van de beteren, waarschijnlijk word het mijn favoriet, hoewel sommige stukjes wat langdradig waren en sommige wat te snel. Zoals Bathilda Bagshot die in Nagini verranderde enzo... dat ging me veels te snel en ik moest het nog twee keer herlezen voor ik het begreep. En dan nog de delen in de tent enzo, waren wat langdradig.

Dingen waar ik echt blij om was, waren zeker weten Hermione/Ron, Lupin/Tonks/Teddy, veel Luna, de gevechten en de hoeveelheid daarvan, Neville, Snape's goedheid, Percy!, Dumbledore's geschiedenis, Gringgots, de DA en Order of the Phoenix, de bruiloft en Dudley's omkeer, het overlevende trio, Harry/Ginny, Godric's Hallow. En nog veel meer natuurlijk.

Waar ik echter totaal niet blij mee was, was het feit dat Hedwig, Dobby, Lupin, Tonks en vooral Fred dood gingen. Ik zie niet waarom Hedwig perse dood moest en hoe moet George nu verder zonder zijn broer? En Dobby was gewoon zo zielig! Ik moest wel janken bij allemaal. Ook vond ik het stom toen Ron wegging en de epiloog was zo kort! We komen zo goed als alleen dingen over Harry, Ron, Hermione, Draco, Ginny en Neville te weten! Ik had daar zo veel meer van verwacht. Ook het laatste gevecht tussen Harry en Voldemort was zo kort. 'Avada Kedavra' 'Expelliarmus' *dood*. Sommige vragen zijn nog steeds onbeantwoord en ik weet niet of ze ooit zullen worden beantwoord helaas :/. Gewoon het feit dat ik zo veel meer informatie van het book had verwacht hangt zwaar aan me.

Maarja, ik vind het afschuwlijk dat de boeken nu zijn afgelopen... maar ik ben blij dat ik eindelijk het einde weet.

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp