Auteur |
Bericht |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 09, 2006 19:29 |
|
Dit zijn dus de leraaren die Harry gehad heeft voor het vak Verweer Tegen de Zwarte Kunsten:
1) Slatero Krinkel
2) Gladianus Smalhart
3) Remus Lupos
4) Dwaaloog Dolleman
5) Dorothea Omber
6) Severus Sneep
7) ???
Maar ik heb vandaag gelezen op Rowling's site dat ze oorspronkelijk andere leraaren van plan was:
1) Slatero Krinkel ( blijft dus hetzelfde )
2) Gladianus Smalhart ( blijft dus hetzelfde )
3) Remus Lupos ( blijft dus hetzelfde )
4) Peter Pippling ( Hoe kwam Rowling daarbij???? )
5) Dokden Hobdey ( Wie zou dat zijn??? )
Wat vinden jullie ervan dat ze Peter Pippeling leraar VTZK zou laten zijn in boek 4??? Zou Peter dan ook eruit zien als Dolleman door een wisseldrank??? Zou hij dan de plaats van Barto Krenck jr. innemen??? |
_________________ See you in another life then, eh brother?
Laatst aangepast door Lupos-freak op Za Mrt 25, 2006 15:03; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Revan Dumbie
Dreuzel
Verdiend:
259 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 09, 2006 20:05 |
|
Ik denk dat ze dan bedoeld dat ze Wormstaart de wisseldrank wilde laten innemen en laten veranderen in dolleman. Dus dat Wormstaart alles deed en dat barty jr niet in het verhaal voorkwam. |
_________________ Do you remember me telling you we are practising non-verbal spells, Potter?
Yes. Said Harry stiffly. Yes sir.
There's no need to call me 'sir', Professor.
~Griffoendor~
Emma Watson!!!!
Laatst aangepast door Revan Dumbie op Do Mrt 09, 2006 20:06; in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 09, 2006 20:06 |
|
Renald Wombel schreef: | Dan zou het verhaal niet meer kloppen want Pippeling was oorspronkelijk dood.En dan zou het 3de boek ook ander zijn. |
Dat is toch helemaal niet waar.
Pippeling zou zich net als Krenck voorgedaan hebben als Dolleman.
Maar dan zou Pippeling wel in het 4de boek dood moeten gegaan zijn.
Dokden Hobdey zal ook wel 1 of andere spast van het ministerie geweest zijn. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
superjasmien
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 09, 2006 20:49 |
|
Ik denk ook gewoon dat Pippeling wisseldrank zou innemen, in opdracht van Voldemort. Maar dan vraag ik me af wat ze gedaan zou hebben met Barto Krenck sr en jr. En hoe dan die gedachte over Barto Krenck jr van Perkamentus in de Hersenpan er dan zou uitgezien hebben.... |
|
|
MartenVilijn
5e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 10, 2006 9:12 |
|
Ja, dat kan makkelijk..misschien was dat de oorspronkelijke lijn
maar ik zou het niks vinden als die RAT leraar VTZK zou worden..dit is echt een stuk beter!! |
_________________ We all meet Challenges in our live..We ought to be strong and faithfull..but sometimes, darkness strightens your eye..
Then Love is your only Desire and Escape..the only thing that stands in Darkness
Afdeling: Zwadderich |
|
|
|
Perijn
Marauder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 10, 2006 14:32 |
|
Super Mean Duiveltje schreef: |
Pippeling zou zich net als Krenck voorgedaan hebben als Dolleman.
Maar dan zou Pippeling wel in het 4de boek dood moeten gegaan zijn.
Dokden Hobdey zal ook wel 1 of andere spast van het ministerie geweest zijn. |
Waarom zou hij dood moeten gaan????
Het is niet normaal dat een leraar VTDZK dood gaat hoor, alleen Krinkel is tijdens zijn leerlaarschap gestorven, dus Peter had dan bijvoorbeeld kunnen ontsnappen.
Maar dan zou het onlogisch worden mijns inzien, dus met Barto Krenck Jr. is het goed opgelost.
Misschien is de naam van de 5e jaar wel de leraar voor het laastse jaar op Zweinstein, als we daar nog terug komen met Harry Potter. |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home." |
|
|
|
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 10, 2006 15:41 |
|
Peter Pippeling!? Als ze dat had gedaan, zouden de zaken inderdaad wel heeel anders zijn gegaan. Ik denk persoonlijk dat Peter niet slim genoeg is om de taak te vervullen die Krenck heeft gehad. |
_________________ I LOVE HPF |
|
|
|
linyda
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 10, 2006 17:30 |
|
het is wel raar ja maar ik denk dat het ook zonder wisseldrank zou kunnen maar dan hat het verhaal wel een heel andere draai gekregen hebben het zou best eens kunnen dat ze hum bij perkamentus hat laaten opduiken en hem een verhaal laten ophangen maar dan zou het wel ingewikkelt worden
en ik denk dat peter pippeling echt niet te stom is om het werk van barto krenck jr te doen hij is er ook in geslaagt om het te laaten herijzen (ook al heeft hij dat niet helemaal alleen gedaan) en hij is in het derde boek ook weten te ontsnappen en terug naar voldemoort te keeren dus zo stom is hij nou ook weer niet. |
|
|
|
|
MissLupin
3e jaars
Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 10, 2006 18:17 |
|
Ik denk ook dat Peter gewoon een wisseldrank zou gebruiken. Maar ik denk niet dat Peter Pippeling erin geslaagd zou zijn. Waarschijnlijk zou Perkamentus ofzo heb herkend hebben. |
_________________ "To the well organized mind, death is but the next great adventure." |
|
|
|
Fawkes
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 10, 2006 20:18 |
|
Interessant ja. Peter als leraar. Het lijkt me duidelijk dat hij dan in de zelfde vorm als Crouch jr. zou gaan. Dus vermomd als Moody. Want anders zou het niet kunnen. Die andere gast, tja kunnen we alleen gissen wie dat is. Misschien komen we het nog te weten. Maar dan moet hij belangrijk zijn.
En sorry, maar linyda please doe wat aan je taal. |
|
|
|
|
Ukkepulk
7e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 10, 2006 21:11 |
|
Ach ja... ze dacht er eerst ook over om Hermelien de achternaam 'Puckle' te geven. Hermione Puckle dus.
Misschien zijn het wel gewoon dezelfde mensen, maar heeft ze alleen de namen veranderd. |
_________________ Meredith & Derek! |
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 11, 2006 8:26 |
|
Draco had van oorsprong ook een andere achternaam, namenlijk "Spungen" dat kun je ook op rowlings site vinden.
ik denk dat die laatste in het lijstje misschien wel al een personage is dat we ergens van kennen, maar een andere naam heeft gekregen, en een andere baan.
Waarschijnlijk was dit een van de eerste opstellingen die rowling gemaakt heeft, en later met schrijven de namen en personages veranderd. waarschijnlijk kwam ze erachter dat sommige dingen niet goed konden/liepen en heeft ze personages geschrapt en vervangen.
Het zal iig niet de eerste keer zijn. |
|
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 11, 2006 16:20 |
|
Rhona schreef: | Draco had van oorsprong ook een andere achternaam, namenlijk "Spungen" dat kun je ook op rowlings site vinden.
ik denk dat die laatste in het lijstje misschien wel al een personage is dat we ergens van kennen, maar een andere naam heeft gekregen, en een andere baan.
Waarschijnlijk was dit een van de eerste opstellingen die rowling gemaakt heeft, en later met schrijven de namen en personages veranderd. waarschijnlijk kwam ze erachter dat sommige dingen niet goed konden/liepen en heeft ze personages geschrapt en vervangen.
Dus bedoel je dat dat die Dokden Hobdey, een soort van mannelijk Omber zou zijn??? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 11, 2006 16:40 |
|
Lupos-freak schreef: | Rhona schreef: | Draco had van oorsprong ook een andere achternaam, namenlijk "Spungen" dat kun je ook op rowlings site vinden.
Dus bedoel je dat dat die Dokden Hobdey, een soort van mannelijk Omber zou zijn??? |
dat zou best een mogelijk kunnen zijn. Ik verwacht iig niet dat deze persoon in boek 7 voor komt. |
|
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 25, 2006 15:04 |
|
Rhona schreef: | Lupos-freak schreef: | Rhona schreef: | Draco had van oorsprong ook een andere achternaam, namenlijk "Spungen" dat kun je ook op rowlings site vinden.
dat zou best een mogelijk kunnen zijn. Ik verwacht iig niet dat deze persoon in boek 7 voor komt. |
Oftewel is hij al voorgekomen, maar dan in de Engelse versies...
Want de vertaling van Dokden Hobdey weten we niet... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
|