Auteur |
Bericht |
Smoky
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
489 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 20, 2007 19:04 |
|
Helen schreef: | (van Jalf mocht ik hier een topic openen over de dikte)
TLC meld dat het aantal blz van het boek 784 zal zijn. Het is dus het is een van de dikste boeken van de Potter reeks. Is dat dik genoeg of mogen er van jullie nog wel meer bij.
Ik zelf vind het een prima aantal (tot nu toe dan hè). Het is niet zo dik dat het niet meer te tillen is en niet zo dun dat het afgeraffelt is.
Ik weet niet in hoeverre deze site te vertrouwen is maar ik heb zo´n idee dat ze er niet ver vandaan zitten met de dikte
Ik ben benieuwd naar jullie reactie
@Jalf, ok, dan haal ik de kleur weer weg |
Ik las het net idd ook op Mugglenet.
Ik ben het met je eens dat het aantal goed is. Niet al te dik, maar ook zeker niet te dun.
Nu maar hope dat de inhoud ookgoed is xD |
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 20, 2007 19:06 |
|
Yay, nou ik hoop echt dat ze het bij het rechte eind hebben want ik zou dat wel een mooie lengte vinden. Ik hoopte namelijk al dat het laatste boek een flink boek zou zijn, het is immers de laatste die we krijgen. :'(
Maarja hij zou van mij ook weer niet langer hoeven zijn, ik vind het wel prima zo, als alles wordt verklaard zou ik dik tevreden zijn met dit aantal pagina's. =) |
|
|
Jalf
The Musical Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 20, 2007 19:07 |
|
Nou, D'r staat in dat bericht eigenlijk dat de Amerikaanse versie zo lang is, de Britse versie wordt ongeveer zo'n 80 bladzijdes korter, dus ongeveer 700 pages. (Ik vind het persoonlijk niet nodig dat het aantal in spoilerkleur staat, aangezien in de topic-titel al staat dat d'r spoilers in de topic staan.)
Dit betekent dat hij korter is dan OotP, maar langer dan Gof. Het op 1 na langste boek in de HP-reeks. Daar ben ik erg blij mee. |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
|
|
Shoka
2e jaars
Verdiend:
78 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 20, 2007 19:56 |
|
Maar dat was geloof ik toch wel verwacht, dat het laatste boek dik zou worden. Is bij alle laatste boeken zo, lijk me raar als het laatste boek heel dun was. Er moet een heleboel duidelijk worden, conclusies worden gemaakt en zo voort.
De dikte is wel goed, maakt voor mij toch niets uit als er, zoals fairy_princess had gezegd, alles wordt verteld en niet geheimen wordt bewaard. (wat overig toch niet gebeurd) |
_________________ I just lost my soul a month ago.
1 month = 30.4368499 days
Boeh, een vliegende koeh.
Ik eis zomer! |
|
|
|
astroman
3e jaars
Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 20, 2007 23:01 |
|
ik vind 700+ wel lekker veel maar het mag altijd meer. Ik vind OotP soms wel een beetje saai (die scenes in het huis van sirius) maar ik denk wel dat DH veel spannender geschreven en dat er ook meer gebeurt rond het plot. Daarom hoe dikker hoe beter |
_________________ Rock is the best music ever!
"Love All, Serve All" |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 23, 2007 15:19 |
|
Ik zag net inderdaad dat het boek iets van 700 pagina's krijgt. En daar ben ik heel blij mee. Ik had verwacht dat het iets van 630 ofzo zou worden. Ongeveer net zo groot als Goblet of Fire dus. Maar hij is dus groter. En ik vind het echt mooi.
Dat hij niet groter werd dat OotP dat kon je wel nagaan, omdat JKR ook wel eens in een paar interviews heeft gezegt dat ze dat boek veel te dik vind. En dat ze geen boeken gaat schrijven die groter zijn dan OotP. Dus ik denk dat je met 700 pagina's wel heel blij mee mag zijn.
Een lekker dik boek ^^ |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
helena
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 23, 2007 15:53 |
|
700 is mooi toch! lekker dik.
Maar een vraagje. Waarom hebben wij 84 blz minder dan die amerikanen dat is niet eerlijk!!! En waar kan je die amerikaanse versie kopen? Hoe meer harry hoe beter hahaha
groetjes Helena |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 23, 2007 16:22 |
|
helena schreef: | 700 is mooi toch! lekker dik.
Maar een vraagje. Waarom hebben wij 84 blz minder dan die amerikanen dat is niet eerlijk!!! En waar kan je die amerikaanse versie kopen? Hoe meer harry hoe beter hahaha
groetjes Helena |
De Nederlandse versie heeft ook maar 600 bladzijdes ofzo. Dat komt omdat het Nederlandse boek groter is met kleinere letters.
Waarom de Amerikaanse versie nou 84 pagina's meer heeft dam de orginele Britse versie dat heeft te maken dat de Amerikaanse versie nog plaatjes ertussen heeft. En misschien ook wel een ander lettertype heeft.
Het is dus bijna dezelfde tekst alleen de pagina indeling is anders. Dus het hoeft niet te betekenen dat de Amerikaanse versie meer tekst heeft dan de originele versie. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 23, 2007 16:42 |
|
Ze beginnen idd elk hoofdstuk met een plaatje en misschien staan er nog plaatjes tussen. De amerikaanse teksten zijn ook wat anders en misschien hebben ze wel meer of minder woorden nodig ofzo. Dat kan het verschil ook maken hé. Of de maat van het boek |
|
Tops<3
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
633 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 23, 2007 17:27 |
|
Als het deze dikte wordt vindt ik het wel goed. Ik heb wel moeite mee en zal er langer over doen om het uittelezen (in het engels dan) maar dat moet lukken.
Er valt natuurlijk ook een hoop te bespreken in deel 7, maar na die 784 velletjes papier is het toch wel afgelopen.... |
|
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 0:42 |
|
Zoals al gezegd is hier boven mij, zal het Nederlandse boek iets van 600 pagina's hebben, Mij maak het helemaal niks uit hoe dik hij zal worden, als het maar niet zo dun zal worden zoals het eerste boek Al was het 1000 pagina's, het maakt mij echt helemaal niks uit. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
|
|
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 7:26 |
|
Het maakt mij niets uit of het nou 700 of 900 pagina's zijn, als het maar een leuk boek is en het een goed einde heeft |
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 10:35 |
|
Addiie schreef: | Het maakt mij niets uit of het nou 700 of 900 pagina's zijn, als het maar een leuk boek is en het een goed einde heeft |
Hier ben ik het wel mee eens. Het gaat natuurlijk om de kwaliteit van het verhaal. Maar toch, 400 pagina's, dat zou JAmmer zijn. Gelukkig is dat niet zo! =)
Ik vind gewoon dat het goed moet zijn! Is het waarschijnlijk ook, het is Rowling. XD Ow, jippie! *is blij dat het al bijna uit komt* Oké, 21 juli is niet zo bijna, maar toch... XD
O!!! Jippie! =) |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
karinpotter
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 27, 2007 19:52 |
|
Voor mij mag het nog dikker eigenlijk Ik bedoel: Ik zou het niet erg vinden als het meer dan 784 blz's heeft maar had het er minder vond ik het ook weer niet zo leuk.
Trouwens...784 blz's was voor de amerikaanse versie dus dan wordt de nederlandse versie toch rond de 650-700 of niet? Want de nederlandse versie is altijd wat minder lang. Hoe komt dat eigenlijk? |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 27, 2007 20:05 |
|
karinpotter schreef: | Voor mij mag het nog dikker eigenlijk Ik bedoel: Ik zou het niet erg vinden als het meer dan 784 blz's heeft maar had het er minder vond ik het ook weer niet zo leuk.
Trouwens...784 blz's was voor de amerikaanse versie dus dan wordt de nederlandse versie toch rond de 650-700 of niet? Want de nederlandse versie is altijd wat minder lang. Hoe komt dat eigenlijk? |
Inderdaad de Nederlandse boeken zijn wat groter. Plus het lettertype is kleiner. Qua tekst maakt het niet heel veel uit. Sommige zinnen kunnen door de vertaling wat kleiner worden. Maar het is niet zo dat er stukken weg gehaald worden.
Tom Barman schreef: | Ik had er toch stiekem op gehoopt dat het het dikste boek van de reeks zou worden. Nuja ik ben best wel tevreden hoor met 700 blz. |
JKR had wel eens gezegt dat OotP het dikste boek zou worden uit de reeks. ^^ |
|
|
|
|