Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Vervolg, Encyclopedie? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Schéhérazade
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 40 Sikkels
Woonplaats: griffoendor leerlingenkamer

Schéhérazade is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 08, 2008 13:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou als volgend boek (behalve de encyclopedie dan) een vervolg schrijven van uit het standpunt van de dooddoeners. Het hele verhaal met enkel de hoogtepunten van uit de dooddoeners zichtspunten, om het kort te houden, gewoon.

Het inderdaad wel spijtig dat de encyclopedie het laatste is wat Rowling over de tovenaar schrijft.





_________________
Schéhérazade - het verhaal van de nachtegaal
Profiel bekijkenStuur privébericht
everton
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 10 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

everton is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 10:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt me geweldig als ze dat zou doen.
Meer diepte gang over de ''19 jaar''
een heel stuk over spreuken en de bekende mensen.
net zoals ze heeft gedaan met zwerkbal door de eeuwen heen.

ik kan niet wachten iig.





_________________
''..Maybe he is, maybe he isn't, but the fact remains he can move faster than Severus Snape confronted with shampoo when he wants to..''
Profiel bekijkenStuur privébericht
Keaton
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 84 Sikkels
Woonplaats: Keatons Cottage at Hogwords

Keaton is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 18:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat ik al zei in dat Epiloog topic wou ik hier nog even kwijt Razz

Het is leuk om nog te weten wat iedereen doet, maar om alles weer te geven zal het een korte opsomming worden en dit is totaal niet de schrijfstijl van de Harry Potter boeken en dat zou dus niet echt passend zijn vind ik.

Er zou alleen een groot verhaal kunnen komen dan over alle personages maar dit zou te langdradig worden in boek 7, omdat daar vooral pure actie in voorkwam, een oplossing die Rowling dus mogelijk geeft is die encyclopedie.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Standing at the edge of your town

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 19:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Keaton schreef:
Wat ik al zei in dat Epiloog topic wou ik hier nog even kwijt Razz

Het is leuk om nog te weten wat iedereen doet, maar om alles weer te geven zal het een korte opsomming worden en dit is totaal niet de schrijfstijl van de Harry Potter boeken en dat zou dus niet echt passend zijn vind ik.

Er zou alleen een groot verhaal kunnen komen dan over alle personages maar dit zou te langdradig worden in boek 7, omdat daar vooral pure actie in voorkwam, een oplossing die Rowling dus mogelijk geeft is die encyclopedie.


Het boek geeft achtergrondinformatie over alle personages en andere dingen lijkt mij. Dus het zal wel een beetje een soort van opsomming worden. Maar het maakt toch helemaal niet uit dat dit niet de stijl van de andere HP boeken is. Want het is een encyclopedie, dus niet echt een roman.

Wat je bij de tweede alinea zegt begrijp ik niks van.





_________________
"I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"

16-08-2005 ~ 31-12-08
Profiel bekijkenStuur privébericht
Keaton
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 84 Sikkels
Woonplaats: Keatons Cottage at Hogwords

Keaton is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 21:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Chris. schreef:
Keaton schreef:
Wat ik al zei in dat Epiloog topic wou ik hier nog even kwijt Razz

Het is leuk om nog te weten wat iedereen doet, maar om alles weer te geven zal het een korte opsomming worden en dit is totaal niet de schrijfstijl van de Harry Potter boeken en dat zou dus niet echt passend zijn vind ik.

Er zou alleen een groot verhaal kunnen komen dan over alle personages maar dit zou te langdradig worden in boek 7, omdat daar vooral pure actie in voorkwam, een oplossing die Rowling dus mogelijk geeft is die encyclopedie.


Het boek geeft achtergrondinformatie over alle personages en andere dingen lijkt mij. Dus het zal wel een beetje een soort van opsomming worden. Maar het maakt toch helemaal niet uit dat dit niet de stijl van de andere HP boeken is. Want het is een encyclopedie, dus niet echt een roman.

Wat je bij de tweede alinea zegt begrijp ik niks van.


Te snel geschreven denk, haha, had haast.
Wat ik in de tweede alinea bedoelde is:
Om het nog leuk te maken en het verhaal in de stijl van de andere Harry Potter verhalen te houden, dan zou Rowling er toch nog een aantal hoofdstukken over dit onderwerp (het leven van de personages na de val van Volemort) aan het einde van boek 7 moeten stoppen, omdat een simpele opsomming niet echt een toegevoegde waarde zal geven, lijkt mij

Maar het lijkt mij dat dit het verhaal dan te langdradig maakt en daarmee krijg je geen mooi einde, omdat boek 7 vooral uit pure actie bestond. En mooi afsloot met de echte val van Voldemort, waar altijd naartoe is gewerkt.
Daarom is een encyclopedie een goede oplossing lijkt mij, om toch nog een leuke opheldering te geven.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Dewii
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 21 Sikkels
Woonplaats: Greenwitch 12

Dewii is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 17:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat idee van een encyclopedie echt top, er zijn nog zoveel vragen onbeantwoord. En ik denk trouwens niet dat het een opsomming wordt, Rowling kan er vast een leuke draai aan geven. Ze heeft nog zoveel ideeën over de personages, die wil ik wel allemaal weten Wink

Gr. Dewii





_________________
- EXPECTO PATRONUM -
Profiel bekijkenStuur privébericht
Vallius
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 47 Sikkels


Vallius is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 19:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een vervolg door een 8ste boek uit te brengen lijkt mij geen goed idee. Niet dat ik het boek niet zou kopen ofzo, maar het verhaal is gewoonweg gedaan. Voldemort is dood en daar draaide het toch om.

Oké je zou kunnen zeggen maak dan een boek over het leven na de evenementen in het 7de boek, maar dat is denk ik zeer moeilijk om in een boeiend verhaal te zetten... Daarom is een encyclopedia de beste keuze. Hier kan Rowling vertellen en uitleggen wat er met echt ALLE personages verder gebeurt en andere leuke feiten vermelden.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Milkymalfoy
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: was het maar in zweinstein *zucht*

Milkymalfoy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 18:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik zou het wel zeer leuk als er nog een encyclopedie komt met de geschiedenis van de toverkunst enzo. ook zou het leuk zijn om te weten te komen wat er in die 19 jaar gebeurd is.





_________________
Or yet in wise old Ravenclaw
If you've a ready mind
Where those of wit and learning
Will always find their kind

Wit beyond measure,
is man's greatest treasure.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Fiore
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 67 Sikkels


Fiore is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 19:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mij lijkt een encyclopedie ook erg leuk. Achtergrondinformatie van de personages hebben is natuurlijk altijd erg leuk, misschien komen we dan ook te weten waar Dirk Duffeling zo bang voor was bij de Dementors, dat soort dingen. Wat dingen die nog niet bekend zijn zeg maar. Dat is natuurlijk ook ideaal voor iedereen die fanfictions schrijft. Als er een encyclopedie komt, dan koop ik hem zeker!




Profiel bekijkenStuur privébericht
nautic
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: griffoendor leerlingenkamer

nautic is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 16, 2008 13:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik hoop echt dat het een mooie encyclopedie wordt, dieal onze vragen enzo beantwoord. ook dat er wat meer info staat over de personages enzo. me moeder beweerd, dat als het een echt goed encyclopedie is hijdan bestwel duur wordt 50 euro ofzo nietdatik hem dan niet koop, maar kan dat





_________________
HPF bedankt voor de leuke tijd.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Glamorous_
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: in een huis

Glamorous_ is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 20:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat er ook een encyclopedie moet komen.
dat lijkt me heel leuk.
want okal is harry potter een leuk verhaal ooit moet er een eind aan komen. en dat is wel gebeurd in het 7e boek.

en volthermoord dat is natuurlijk de "slechterik" in het verhaal, en daar gaat het ook een groot deel over, dus dan word het toch een beetje een ander verhaal.

maar toch wel jammer dat het nu al afgelopen is Sad
ik wil wel graag de films zien Very Happy
kan niet wachten tot november Razz





_________________
][i] x ! Twinkel Twinkel little starr[i/]
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 21:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt nu net of de meeste mensen niet eens weten dat er echt ook een encyclopedie komt. Als ik sommige reacties namelijk lees dan maak ik eruit dat sommige het inderdaad leuk vinden dat er een komt, en praten niet over het feit dat hij ook daadwerkelijk geschreven word. Daarbij is de encylopedie geen "apart" verhaal maar dat is gewoon heel veel HP informatie in een boek. [a]





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
AvadaKedavra
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 27 Sikkels


AvadaKedavra is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 21:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat wel goed omdat je dan eindelijk dingen weer kan weten en die ook vast staan in een boek, en dat je ze niet ergens op internet moet zoeken of een webchat bekijke!




Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 22, 2008 20:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

De lucht is nu donker en ik kan vanaf deze kamer de maan niet zien.

Icedgast schreef:
Wat bedoelen jullie met enceclopediën?

Rowling heeft gezegd dat er nu nog een Harry Potter encyclopedie eraan zit te komen. Met allemaal dingen die nog niet in de boeken staan. Allemaal achtergrond informatie van de boeken en van de personages. Het is nog niet bekend wanneer deze uitkomt, maar ze heeft gezegd dat hij er komt.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
Allisson Zwarts
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 56 Sikkels
Woonplaats: Grimboudplein 12

Allisson Zwarts is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 04, 2008 12:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Weet je wat me leuk lijkt?
Om de Potter reeks over te schrijven (of iig een deel daarvan)
En dan uit Draco's belevenis.
Of uit die van Sirius of Perkamentus ofzo..

OF

Een boek over Harry's jeugd, vanaf zijn geboorte totdat Hagrid vertelde dat hij naar Zweinstein kon.


-Het zijn maar ideeën Angel -




Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer