Auteur |
Bericht |
Nevodeon
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 02, 2007 16:59 |
 |
Met toestemming van 2 mods, BG en Jalf, hebben we hier het algemene vragentopic.
Om te voorkomen dat iedereen een topic opent voor elke vraag die in ze opkomt, heb ik dit topic gemaakt. Scheelt een hoop werk voor de mods.
Dus, heb je een brandende vraag die in je opkwam bij het lezen van de Harry Potter boeken, stel hem dan hier, en iemand anders zal hem beantwoorden, als dat mogelijk is  |
_________________ My use and value unto you
Are gauged by what you have to do
I mark the hours every one
Nor have I yet outrun the sun
Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it.. |
|
  |
 |
BeeGee Kenobi
The Lost Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 02, 2007 17:03 |
 |
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar ik zit na het lezen van de eerste 6 boeken nog met twee vragen.
1. Hoe kan het dat Ron en Hermione de stem van de Basilisk niet kunnen horen in deel 2, terwijl ze later Harry's Parslemouth beschrijven als gesis...Ze zouden dan toch ook gesis moeten horen in boek 2?
2. Het Department of Mysteries is een verzameling van alle geheimen van het leven (tijd, dood, ruimte, gedachte). Iedere kamer staat voor een geheim...maar welk geheim schuilt er achter de gesloten deur? Kent iemand een spreekwoord met gesloten deur erin? (Beyond the veil is namelijk een mooie bijbelse manier om te zeggen dat iemand doodgaat)..
Mucho's Thanks! |
Editors @ Lowlands 2008..best experience ever! |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 02, 2007 17:12 |
 |
Citaat: | maar welk geheim schuilt er achter de gesloten deur? |
Was dat niet het geheim van de liefde?
Ik meende dat die nurse dat zei tegen Harry.
Ik ga nog even over dat spreekwoord denken want er staat mij iets bij dat er een is. |
 |
Wolkenveldt
5e jaars

Verdiend:
233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!
|
Geplaatst:
Do Aug 02, 2007 17:31 |
 |
Citaat: | Ze zouden dan toch ook gesis moeten horen in boek 2?
|
Ik denk eerder dat het gesis niet echt door de muren kwam. Alleen maar de stem, zodat Ron en Hermelien en de rest het niet horen. Misschien was de stem veel luider dan het gesis? |
_________________ Hogwarts will never fail.
Kom en volg Leer der Ministerie van Toverkunst. + is blij dat hij al leerlingen heeft, maar stiekem hoopt hij ook op wat andere leerlingen  |
|
  |
 |
DoubleD
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 02, 2007 18:21 |
 |
Oké, ik heb ook nog een vraag.
Misschien is het een domme vraag.. ..
Als Molly de winkel van Fred en George ziet, dan word ze heel boos omdat ze een poster hebben hangen met Poe-Pie-Nee. (Iets in die zin, heb het boek er even niet bij)
Maar wat heeft het met haar te maken? Want daar gaat het toch om?
Als het een domme vraag is, vegeef me..  |
 |
Nevodeon
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 02, 2007 18:24 |
 |
@DoubleD
In het Engels is het U-No-Poo, en dat klinkt heel erg als YouKnowWho, en dat is Jeweetwel in het Nederlands.
In dat boek is de dreiging van Tom Riddle heel erg en is iedereen bang voor de Dooddoeners die zijn ontsnapt.
Als Molly dus ziet dat Fred en George met YouKnowWho/Jeweetwel/U-No-Poo/Poe-Pie-Nee (?) klieren, word ze boos, omdat ze bang is dat Dooddoeners ze iets aan doen.
Snappie? |
_________________ My use and value unto you
Are gauged by what you have to do
I mark the hours every one
Nor have I yet outrun the sun
Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it.. |
|
  |
 |
seantogood
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 02, 2007 21:06 |
 |
Vraag boek 3 = hoofstuk 17/18/19
Hoe hebben maanling ,wormstaart,sluipvoet, gaffel de sluipwegwijzer gemaakt..precies..met zwarte magie? en hoe kunnen ze nieuwe personen er op herkennen..wat harry kwam later pas op school dan de makers van de kaart..maar toch pakt ie de gegevens..zit er een geest in die kaart?..
en hoe komen ze aan allegeheimen gangen is toch ook onmogelijk te vinden voor de leerlingen> en hoe komt dat ding bij vilder terecht hoe hebben ze dat daar gebracht of gepakt? |
_________________ Harry potter wordt oud!!! |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 03, 2007 10:14 |
 |
seantogood schreef: | Vraag boek 3 = hoofstuk 17/18/19
Hoe hebben maanling ,wormstaart,sluipvoet, gaffel de sluipwegwijzer gemaakt..precies..met zwarte magie? en hoe kunnen ze nieuwe personen er op herkennen..wat harry kwam later pas op school dan de makers van de kaart..maar toch pakt ie de gegevens..zit er een geest in die kaart?..
en hoe komen ze aan alle geheime gangen. is toch ook onmogelijk te vinden voor de leerlingen> en hoe komt dat ding bij vilder terecht hoe hebben ze dat daar gebracht of gepakt? |
Hoe hebben maanling ,wormstaart,sluipvoet, gaffel de sluipwegwijzer gemaakt..precies..met zwarte magie?
Ik denk gewoon tekenen en dan met een speciaal goedje, wat je ook voor bewegende foto's gebruikt bewerkt. Spreuk erover en klaar.
en hoe kunnen ze nieuwe personen er op herkennen..wat harry kwam later pas op school dan de makers van de kaart..maar toch pakt ie de gegevens..zit er een geest in die kaart?
Ik denk dat dat een deel van de spreuk is
hoe komen ze aan allege heime gangen. is toch ook onmogelijk te vinden voor de leerlingen
Puur toeval? Ik denk dat als je loopt te donderjagen je echt wel wat ontdekt hoor
en hoe komt dat ding bij vilder terecht hoe hebben ze dat daar gebracht of gepakt
Flich pakt alles af wat hij niet begrijpt of denkt dat het gevaarlijk is. Ik denk dat ze niet goed hebben opgelet toen ze het gebruikte. Deed Harry toch ook niet. |
 |
dream_wizard
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 03, 2007 10:58 |
 |
de maurauders hebben die geheime gangen natuurlijk allemaal zelf gebruikt om in zweinsveld te komen of het krijssende krot denk ik .
En de map is natuurlijk gemaakt door goeie betoveringen , vooral gaffel maanling en sluipvoet waren goed in magie |
|
|
  |
 |
-->innie<--
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 03, 2007 13:36 |
 |
Scheurbek is Buckbeak.
en het maakt toch niet uit als je het vergeten bent
Iedereen vergeet wel is wat |
_________________ Buffy: So let me get this straight. You're... Dracula, the guy, the Count?
Dracula: I am.
Buffy: And you're sure this isn't just some fanboy thing?
'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat. |
|
  |
 |
seantogood
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 03, 2007 15:50 |
 |
in deel 3 zegt prof.lupos dat ie met madame plijster mee ging naar de krijsterkrot/beukwilg...maar daarna gingen de andere 3 faunaten mee james/peter/sirus klopt dat? en madame plijster ging na die 3 faunaten niet meer mee? toch zo ja dan weet ze toch ook af van james/sirus/peter mogelijkheden..want wormstaart ging als eerste op de knoest drukken..maar eerst deed madame plijster het toch of lupos zelf? maar hoe heeft lupos het verteld aan madame/albus/enz. dat ie haar hulp niet nodig..had?? ik denk misschien...wanneer james/sirus/peter..eindelijk konden veranderen..dat ie dan heeft gezegt..tegen madame plijster dat het hem alleen kan lukken!? en heeft hij tegen james/sirus/peter..gezegt dat we moeten gaan..en dat en van ons op de knoest moet drukken en dat is wormstaart..is dat de reden waarom hij op een kleine dier had geoefent...of was ie gewoon zwak om in een groter dier te veranderen ..dat kost meer kracht toch?en/of ging lupos eerst met madame plijster naar de krijster de krot..en daarna verliet ze hem en toen kwamen james/peter/sirus/pas? daarna? enz...dat wil ik even weten? en weten madame plijster/enz.. ook van die gedaantewisseling van james/sirus/peter.?
vraag 2 boek 3-=hoofdstuk 20 ..hoe kan lupos (weerwolf)sirus aanvallen in die hoofdstuk.als hond tegen weerwolf kan toch niet werd bekend gemaakt ..dat zei lupos..maar hoe kan dat hier wel.(alleen met tegen een mens kon toch)o ja lupos wou harry aanvallen enz...daarom ging ie tekeer ok maar hoe kon sneep in deze hoofstuk in de lucht nog zweven twel de toverstuk door sirus werd gehanteerd..maar die veranderd in een hond..dus moest ie toverstuk gevallen zijn en die sneep stoppen met zweven? of had ie de toverstuk in sneep ze handen terug gedaan maar hoe kan ie door sirus gehanteerd worden...de toverstuk kiest de tovernaar toch?! anders kan iedereen straks met iemands anders toverstok de eigenaar toveren(laten zweven dan heb er geen macht meer over toch?) of is dat alleen een voorkeur dat de toverstok de tovernaar kiest..dan ie waarschijnlijk op ze sterkst///... of/en zijn er meer toverstokken winkels of zo..die deze verhalen niet kennen van de toverstok kies de tovernaar..blijkbaar?
Deel 2==Waar is de bekhekste auto van de wemels gebleven?
Deel3=
in hoofstuk 20 of zo..zegt lupos dat ie niet naar school mog omdat wafelaar toen de schoolhoofd was..maar dan is waarschijnlijk later naar school gegaan toen perkamentus hoofd was..dus ie een latere leerling?
vraagie==in welke jaar zat voldermort..toen james sirus enz.. op school waren..zat voldermort hoger of lager? en heeft hij ze diploma afgemaakt?
oja nog een vraag..wat deden dreuzels...kinderen..voor ze naar de zweinstein gingen...?gewoon de basischool ? zo ja wat zeggen ze dan tegen de basischool..ik ga weg!!? en kan ook zijn dat sommige die school niet accepteren (zweinstein en dat ze dan toch thuis- (normale school blijven!)
is wel een hele lijst en bij die patronus hoofdstuk 21 zeg harry ik heb me zelf gezien hoe kan dat toen was die tijdrijver er toch niet ingegaan?? ik weet wel dat het ze vader is maar toch snap ik het niet hellemaal =deel 3_
en stel je voor er komt een nieuwe gang er bij herkent die kaart het dan ook?net als met de personen (sluipwijzer!!)
Zeer BeDank Voor je antwoorden
Kan ik S,Nachts beter slapen! |
_________________ Harry potter wordt oud!!!
Laatst aangepast door seantogood op Za Aug 04, 2007 18:13; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 04, 2007 8:42 |
 |
seantogood schreef: |
Deel 2==Waar is de bekhekste auto van de wemels gebleven?
Deel3=
in hoofstuk 20 of zo..zegt lupos dat ie niet naar school mog omdat wafelaar toen de schoolhoofd was..maar dan is waarschijnlijk later naar school gegaan toen perkamentus hoofd was..dus ie een latere leerling?
|
De auto is in het verboden bos gewoon.
Dat zie lees je toch als de auto Harry en ROn redt van de spinnen
Lupos is op zijn elfde gewoon naar Zweinstein gegaan.
HIj was ergens op zijn vierde ( ? ) gebeten.
Dus toen Lupos kleiner was, was Waffelaar nog schoolhoofd maar ergens rond zijn 9-10-11de is Perkamentus dan schoolhoofd geworden. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
seantogood
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 3:55 |
 |
bedankt iedereen voor ze antwoorden..en vooral aan daniel..
Maar nog een vraag..IN DEEL 3 komt sneep in aanraken met die mantel bij de beukwilg om naar krijstende krot te komen..maar heeft hij er niks mee gedacht..? of verteld aan leraren of is ie dat al vergeten..want hier werd niks over gezegd!
en ik las ook Knikkebeen is met de bestelling naar de postkantoor gegaan..sirus zegt in die post ik heb jouw naam gebruik en gezeg dat ze geld moeten uithalen bij 711 me eigen kluis zegt ie...
Vraag 2 = hoe kan kan knikkebeen daar naar toe gaan..zijn hij kan toch niet praten bij die bestelling ophalen..en als ik goed begreep heeft knikkebeen gepraat en was knikkebeen nog bij hermelien toen ie die bezem kreeg?..wat hij zegt ik heb jouw naam gebruik maar dat kan toch niet ..anders kan iedereen in iemands anders kluis klooien.of is het net als in nederland (soort acceptgiro)maar dan toch.Hoe kan sirus dit gebesteld hebben..dan moet ie als nog een hantekening zetten.dus weten mensen dat hij het is neem ik aan.//en zouw de kluis voor die tijd niet dicht..zijn geweest voor sirus zwart..want toen hij die bezem gaf..was ze naam noch niet zuiver? |
_________________ Harry potter wordt oud!!! |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 11:31 |
 |
seantogood schreef: | bedankt iedereen voor ze antwoorden..en vooral aan daniel..
en ik las ook Knikkebeen is met de bestelling naar de postkantoor gegaan..sirus zegt in die post ik heb jouw naam gebruik en gezeg dat ze geld moeten uithalen bij 711 me eigen kluis zegt ie...
Vraag 2 = hoe kan kan knikkebeen daar naar toe gaan..zijn hij kan toch niet praten bij die bestelling ophalen..en als ik goed begreep heeft knikkebeen gepraat en was knikkebeen nog bij hermelien toen ie die bezem kreeg?..wat hij zegt ik heb jouw naam gebruik maar dat kan toch niet ..anders kan iedereen in iemands anders kluis klooien.of is het net als in nederland (soort acceptgiro)maar dan toch.Hoe kan sirus dit gebesteld hebben..dan moet ie als nog een hantekening zetten.dus weten mensen dat hij het is neem ik aan.//en zouw de kluis voor die tijd niet dicht..zijn geweest voor sirus zwart..want toen hij die bezem gaf..was ze naam noch niet zuiver? |
Je weet niet he het in de tovernaarswereld gaat met handtekeningen enzo. Ik denk dat knikkebeen wel met sirius kan praten als hij een faunaat is, want dan kunnen dieren communiceren. En knikkebeen is half iets (weet de naam niet meer) dus hij heeft al wat bijzonders over zich. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 19:17 |
 |
Lady des Champs schreef: | Moest je ook niet de sleutel van de kluis hebben? |
Niet alle kluizen op Goudgrijp hebben een sleutel nodig.
Of dat dacht ik toch;
Want de kluis waar de Steen der wijzen in lag, daar was ook geen sleutel van, die moest spelciaal door Kobolden worden opengedaan. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
|