Auteur |
Bericht |
SilverUnicorn
6e jaars
Verdiend:
229 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 06, 2007 17:20 |
|
Ik weet niet zeker of dit de juiste plaats is om het te vragen... maar ik doe het lekker toch (Ik meende dat er ooit es een Fanart vragentopic was, mjah)
Ok XD, ik was vorige week weer bij de Mediamarkt in Utrecht bij de tekentablets. Ik stond ervoor en ik wist niet meer welke ik moest nemen , gewoonweg omdat ik er de ballen verstand van heb.
Dus, ze mensjes die er verstand van hebben: zouden jullie mij kunnen adviseren welke het beste is? Waarom is de één 50 euro en de ander 200? Welke zou ik het beste kunnen nemen, ik gebruik 'm alleen om te tekenen met photshop. Zit er verschil in de merken? Zo ja, welke is beter en waarom? Wat is het voordeel van een grotere tablet, of eigenlijk is het wel nodig om zo'n groot ding aan te schaffen of is het met een kleinere tablet ook prima te doen?
Nou... dat was het ongeveer wel ^^, oh en als jullie zelf nog aanvullingen of tips hebben dan mag dat hier ook bij .
Thnx alvast |
_________________ Tot in de pruimentijd |
|
|
|
Magisch-Eendje
5e jaars
Verdiend:
133 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 06, 2007 17:30 |
|
Ik heb gehoord dat je altijd een Wacom moet nemen: Die zouden simpelweg de besten zijn. Ik zelf heb een Wacom tablet en ben zeer tevreden! Daarnaast: Neem niet een veel te grote, van bijvoorbeeld A4 formaat, het maakt het alleen maar duurder en zoveel tekenruimte heb je echt niet nodig! Ik heb er een met een tekengedeelte van ongeveer een half A4-tje, en dat is perfect.
Mijn wacom tablet koste ongeveer rond de 150 eurie, dacht ik...
Ik hoop dat je er wat aan hebt! |
_________________ Shut up! You're being rescued, so stop babbling! You should go cower in the corner, shiver in fear, and scream 'Help! Help! |
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 06, 2007 18:11 |
|
Ik ben zelf ook aan het orienteren voor een tablet en ik heb gezien dat de Wacom tablets door veel tekenaars worden bestempeld als de best in town. Wacom hanteert echter wel ontiegelijk hoge prijzen...
Voor een student is een tablet van 150 euro gewoon niet te doen..het is maar een hobby..
Is er iemand die een goedkoper tablet heeft? |
Editors @ Lowlands 2008..best experience ever! |
|
|
|
nirphania
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 06, 2007 22:04 |
|
Ja dat probleem heb ik dus ook ik weet niet welke voor mij goed is, ik heb 100 euro te besteden en wil graag een tekentablet dat goed reageert op mijn aanwijzingen.
Ik wil namelijk lekker makkelijk en vrij kunnen tekenen.
Heeft iemand misschien een tablet die echt wat voor mij is? |
|
|
|
|
Malou
Unspeakable
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 06, 2007 22:08 |
|
Er is wel degelijk verschil tussen de ene tablet en de andere. Je hebt namelijk tablets die heel erg klote werken en tablets die goed werken.
Je kunt je het beste laten adviseren door iemand die er verstand van heeft (mensen in computerzaken, dus niet de mediamarkt).
Ik heb zelf een Wacom CTE-430 Sapphire, en ik ben er zeer tevreden mee. Hij is heel simpel en werkt goed.
Ik weet niet precies hoe veel die kostte, want ik heb m voor mn verjaardag een keer gehad, maar je kunt iig de naam intypen bij google en kijken wat er uit komt...
oh verder nog iets; mensen denken voor ze een tablet aanschaffen altijd dat ze met een tablet gewoon vrij kunnen tekenen op de computer alsof het analoog tekenen is.
Dat is dus NIET zo. Het is anders dan analoog tekenen. Je moet er echt wel aan wennen en flink mee oefenen. En dan nog is het niet als analoog. Bij analoog kun je met je eleboog en schouder tekenen, en met tablet moet je voornamelijk met je pols aan de slag. Dus het zal wat moeilijker gaan dan op papier. |
|
|
Charlie
Oceanic 815 Survivor
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 07, 2007 9:10 |
|
Ik krijg binnenkort ook een tablet. M'n vader werkt in een weverij, op het gedeelte waarbij onder andere patronen voor de tapijten/zetel-stof worden getekend, ook met een tablet. Zodra m'n vader geen vakantie meer heeft, krijg ik er dus eentje. Ik veronderstel wel dat het er eentje zal zijn van goede kwaliteit, aangezien ze die dingen ook best hard nodig hebben daar.
Ik heb geen idee welk merk die tablet is, maar dat kom ik dan wel even vertellen als ik dat wel weet. En de grootte is trouwens een half A4-tje, wat voldoende moet zijn. Eigenlijk heb ik slechts een halfjaartje met een tablet gewerkt, in de tekenschool. Toen kregen we vooral collage-opdrachten, naja, dingen zoals dat. Het tekenen zelf kwam nog niet zoveel van pas, maar I guess dat veel oefenen je wel een beetje vooruit zal helpen ^^ |
|
|
|
|
Stephanie_
4e jaars
Verdiend:
99 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 12, 2007 17:08 |
|
Ik heb is op de site van Wacom Tablets gekeken.. Ik vind ze best wel duur.. is dat wel fijn om op zo'n klein stukje [wat Magisch-Eendje heeft] te tekenen?
Kun je daar ook schaduw mee tekenen? Of zijn het meer de grove lijnen, zodat je het makkelijk met PS in kan kleuren? |
|
|
NekoNARCOTIC
1e jaars
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 17, 2008 11:14 |
|
Stephanie_ schreef: | Ik heb is op de site van Wacom Tablets gekeken.. Ik vind ze best wel duur.. is dat wel fijn om op zo'n klein stukje [wat Magisch-Eendje heeft] te tekenen?
Kun je daar ook schaduw mee tekenen? Of zijn het meer de grove lijnen, zodat je het makkelijk met PS in kan kleuren? |
In feite kun je met ieder tablet schaduwen tekenen. Zorg wel dat je een brush gebruikt die gevoelig is voor druk, dan kun je mooiere en vloeiendere lijnen tekenen.
Ik heb zelf een wacom, maar ik zou zo snel niet weten welk model.
't Was wel echt heeeel erg wennen in het begin maar op den duur werd ik er wel wat handiger in. Moet nu nog steeds kijen of hij het doet op mijn nieuwe laptop (die ik al sinds september heb xD) |
_________________ You are an idiot on so many levels that I almost feel overwhelmed. |
|
|
|
blackkittymiej
Dreuzel
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 17, 2008 16:58 |
|
Zit er verschil in de merken? Wel degelijk!
Zo ja, welke is beter en waarom? De wacom is het beste, dat is het merk van de tekentablets. Ik heb zelf sinds zaterdag (eindelijk) mijn eigen tekentablet (een wacom, bamboo) en ik ben er echt super blij mee.
Wat is het voordeel van een grotere tablet, of eigenlijk is het wel nodig om zo'n groot ding aan te schaffen of is het met een kleinere tablet ook prima te doen?
Met een klein tablet is het ook prima te doen alleen ik zou als ik jou was een medium size nemen want dan kan je toch wat makkelijker mee werken. |
_________________ Back To My Basics.
Back From Being Away @HPF |
|
|
|
|