Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 De Epiloog Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
___*Nolita
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 49 Sikkels


___*Nolita is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 15, 2007 23:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vinden jullie niet dat dit deel zo'n raar einde heeft? Ik bedoel het lijkt net alsof Rowling het heeft afgeraffeld,snel een einde er aan maken.Ik vind het zo jammer,er zijn nog zo veel dingen niet beantwoord,en het is zo zonde om zo'n lang verhaal zo'n kort einde te geven!
En dat epiloog zegt op zich ook niet veel,weinig info als je nagaat hoeveel mensen er een grote rol spelen in het verhaal en als je nagaat hoeveel dingen er in die jaren zijn gebeurd! Ik vind het een schande dat het zo'n einde heeft gekregen.
Op een engelse site staat vermeld dat Rowling heeft gezegd over een mogelijk vervolg:''Never say never''.Zeg nooit nooit. Dat is toch raar? Wil ze dan gaan beginnen na die negentien jaar? Of de avonturen van de kinderen? Ik vind dus dat zij gewoon het boek had moeten laten eindigen aan het eind van dat jaar.





_________________
LoVe and Sweet KisSeS....___*Nolita
Profiel bekijkenStuur privébericht
marten_vilijn
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 36 Sikkels
Woonplaats: in the middle of nowhere

marten_vilijn is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 7:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

lees haar webchat daar verteld ze zo mega veel in bijvoorbeeld wat harry ron en hermelien zijn gaan doen als ze volwassen zijn wie de nieuwe minister van magie is. enz enz enz Wink

Gr Marten




Profiel bekijkenStuur privébericht
fawkes_the_phoenix
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 237 Sikkels
Woonplaats: dumbledore's office

fawkes_the_phoenix is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 8:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja er is al veel geschreven over het epiloog, ik vond het wel even wennen maar verder vind ik het niet slecht of zo.
Ik denk dat Rowling niet echt van plan is om een vervolg te schrijven. Als ze het wel ooit nog zou doen zou ze bijvoorbeeld een verhaal kunnen schrijven dat tussen het einde van het verhaal en de epiloog in zit, bijvoorbeeld als Harry en de anderen nog een jaar naar Hogwarts gaan of zo. Ik verwacht het niet, maar 'never say never' dus het zou kunnen, daar verandert de epiloog niets aan.





_________________
"Harry is the best hope we have. Trust him."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: The Burrow

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 10:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

marten_vilijn schreef:
lees haar webchat daar verteld ze zo mega veel in bijvoorbeeld wat harry ron en hermelien zijn gaan doen als ze volwassen zijn wie de nieuwe minister van magie is. enz enz enz Wink

Gr Marten

Het is toch belachelijk dat je een chat moet gaan lezen om aan antwoorden te komen. Ik vind ook dat ze er iets meer in had kunnen zetten. Als het er dan zo nodig toch in moest dan maar met meer uitleg.





_________________
    Weasley is my king.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: In Snape's room, with Severus.

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 10:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
marten_vilijn schreef:
lees haar webchat daar verteld ze zo mega veel in bijvoorbeeld wat harry ron en hermelien zijn gaan doen als ze volwassen zijn wie de nieuwe minister van magie is. enz enz enz Wink

Gr Marten

Het is toch belachelijk dat je een chat moet gaan lezen om aan antwoorden te komen. Ik vind ook dat ze er iets meer in had kunnen zetten. Als het er dan zo nodig toch in moest dan maar met meer uitleg.


tuurlijk had ze een groot hoofdstuk kunnen schrijven, met een heleboel info. Maar dat heeftt ze niet gedaan, en met een rede. De epiloog is vooral bedoeld om te laten zien dat het Teddy Lupin helemaal goed gekomen is, en dat het met de personages ook oke is. Dat was haar doel, en die heeft ze bereikt. Ze wilde laten zien dat de toverwereld oke was.

En ook al zijn er veel fans die bijv meer voor personages als luna gaan. Maar rowling heeft altijd geschreven vanuit het trio, dus niet vreemd dat de andere personages er niet echt in voor komen.
de encyclopedie zal uitkomst brengen.





_________________
Gryffindor my light in the darkness

HPF we will miss you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot


Verdiend: 529 Sikkels
Woonplaats: Pala Ferry

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 10:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

teule schreef:
Maar waar kán je die webchat lezen?

Hier!

Ik persoonlijk vond de epiloog in het begin eerst nogal slecht. Maar toen ik die webchat gelezen had, vond ik hem plotseling weer goed, omdat ik dan eindelijk de antwoorden op al de vragen wist. Al vind ik het wel nogal dom dat je een chat moet lezen om antwoorden uit een boek te kennen. En wat dan voor de mensen die geen internet hebben?

Verder vind ik het nog dommer dat dit het hoofdstuk is dat Rowling in die kluis had gestopt, en dat ze als één van de eerste dingen geschreven had. Wat zij het belangrijkste hoofdstuk noemde. Enfin...

Na het lezen van de chat vond ik het dus wél goed.

Rhona schreef:
de encyclopedie zal uitkomst brengen.

Oh, maar volgens mij komt er niet eens een encyclopedie. Het zou natuurlijk wel geweldig zijn, maar ik denk dat Rowling zich nu vooral zal bezig houden met andere projecten, zoals eerder al aangaf. Ik hoop natuurlijk wel dat er nog een encyclopedie komt, maar ik denk niet dat er ook werkelijk een komt. Rowling zei gewoon dat er een kans bestaat dat ze een encyclopedie schrijft. Hoe groot of klein die kans is, weet enkel zij.





_________________
See you in another life then, eh brother?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: The Burrow

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 10:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rhona schreef:
Helen schreef:
marten_vilijn schreef:
lees haar webchat daar verteld ze zo mega veel in bijvoorbeeld wat harry ron en hermelien zijn gaan doen als ze volwassen zijn wie de nieuwe minister van magie is. enz enz enz Wink

Gr Marten

Het is toch belachelijk dat je een chat moet gaan lezen om aan antwoorden te komen. Ik vind ook dat ze er iets meer in had kunnen zetten. Als het er dan zo nodig toch in moest dan maar met meer uitleg.


tuurlijk had ze een groot hoofdstuk kunnen schrijven, met een heleboel info. Maar dat heeftt ze niet gedaan, en met een rede. De epiloog is vooral bedoeld om te laten zien dat het Teddy Lupin helemaal goed gekomen is, en dat het met de personages ook oke is. Dat was haar doel, en die heeft ze bereikt. Ze wilde laten zien dat de toverwereld oke was.

En ook al zijn er veel fans die bijv meer voor personages als luna gaan. Maar rowling heeft altijd geschreven vanuit het trio, dus niet vreemd dat de andere personages er niet echt in voor komen.
de encyclopedie zal uitkomst brengen.

Voor mij had die epiloog helemaal niet gehoeven. Ik wilde alleen maar ermee zeggen dat door dat hoofdstuk nog meer vragen gekomen zijn.
Als ze het iets anders geschreven zou hebben zou er denk ik meer info zijn geweest maargoed, ik ben geen JK.
En idd Sander, wat nou met de mensen die geen internet hebben. Die zitten nu met enorm veel vragen. Alleen al door dat laatste hoofdstuk.





_________________
    Weasley is my king.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 10:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja ik vind het ook een beetje achterlijk op deze manier. Ze had óf niets moeten doen, zodat je zelf maar moest bij bedenken wat er gebeurde. Óf een fatsoenlijke epiloog met meer info. En er zijn tegenwoordig nog meer als genoeg mensen die geen internet hebben, die hebben dan gewoon een minimum aan informatie gekregen.

En ik vind het fijn dat ze zo'n webchat houd, maar ik vind ook dat ze wel meer in de epiloog had moeten doen. Ze weet genoeg van de personages en wat ze daarna gaan doen, ze heeft er duidelijk over nagedacht. Waarom dan niet er een goed laatste hoofdstuk van maken? O.o

Maarja ik blijf er gewoon bij dat de epiloog anders had gemoeten. Ik vind het ook erg jammer op deze manier.





_________________
    I love HPF.

    All good things come to an end... Goodbye HPF.
Profiel bekijkenStuur privébericht
teule
7e jaars
7e jaars


Verdiend: 323 Sikkels
Woonplaats: nijmegen

teule is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 11:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

WOEHOE, de chat is geweldig!
Ik heb eindelijk antwoord op mijn vraag!
Hoe kan Quirrel langer dan 1 jaar DADA hebben gegeven:
Hij was daarvoor leraar mugglestudies Very Happy.
Wat staan er veel interessante dingen daar!





_________________
Umbridge : 'You will please copy the approved tekst 4 times, too ensure maximum pretention. There'll be no need to talk..'
Hermione : 'No need to think is more like it..!'
Profiel bekijkenStuur privébericht
___*Nolita
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 49 Sikkels


___*Nolita is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 13:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het met Helen eens,dat laatste hoofdstuk had niet gemoeten...En ja,wij hebben allemaal internet,sommige mensen niet.HEt is te bizar voor woorden dat je vragen die niet worden beantwoord in het boek dat je die moet gaan opzoeken op interner.En het gekke is,dat zij de inteviews nog beantwoord ook! Bij haar moet er dan ook een belletje gaan rinkelen ???





_________________
LoVe and Sweet KisSeS....___*Nolita
Profiel bekijkenStuur privébericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 13:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

___*Nolita schreef:
Ik ben het met Helen eens,dat laatste hoofdstuk had niet gemoeten...En ja,wij hebben allemaal internet,sommige mensen niet.HEt is te bizar voor woorden dat je vragen die niet worden beantwoord in het boek dat je die moet gaan opzoeken op interner.En het gekke is,dat zij de inteviews nog beantwoord ook! Bij haar moet er dan ook een belletje gaan rinkelen ???


Ja maarja, het is denk ik wel haar bewuste keuze geweest om niet teveel prijs te geven. Misschien dat daarom die chat ook is georganiseerd, omdat ze wist dat de epiloog toch veel te weinig informatie gaf over ander personen. Dus ik denk wel dat ze dat bewust heeft gedaan.

Maar dan nog blijft het jammer, ik zou het anders gedaan hebben.





_________________
    I love HPF.

    All good things come to an end... Goodbye HPF.
Profiel bekijkenStuur privébericht
karinpotter
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels


karinpotter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 14:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het was wel de opzet van JKR om gewoon de kids naar de Zweinstein express te brengen en ze zouden dan ook over hun werk enzo kunnen gaan praten maar ik denk dat JKR een reden had om het niet te doen. Eigenlijk vond ik het een beetje zwak...ik had graag meer informatie willen hebben in het epiloog en niet in de webchat. Gelukkig heeft ze in de webchat wel de informatie gegeven die ik graag wou weten.




Profiel bekijkenStuur privébericht
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot


Verdiend: 333 Sikkels
Woonplaats: Spinners end *zucht*

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 18:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond de epiloog ook niet goed onnodig. Ik wilde helemaal niks over zijn kinderen weten, ik wilde een jaar later. Hoe gaat hij met de doden om, en hoe verloopt iedereen zin leven een beetje.





_________________
Snape totally rocks my socks off!!

Mijn mega spoiler fanfic!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Hogwarts

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 19:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Ik vond de epiloog ook niet goed onnodig. Ik wilde helemaal niks over zijn kinderen weten, ik wilde een jaar later. Hoe gaat hij met de doden om, en hoe verloopt iedereen zin leven een beetje.


Nou, ik denk toch wel dat hij het er heel moeilijk mee heeft gehad, immers heel veel bekenden van Harry zijn dood gegaan. Maar over dat JK het einde gehaast heeft geschreven. Daar ben ik het niet mee eens, Jo schrijft elk boek zorgvuldig en neemt haar tijd er voor. Dus ook voor de Epiloog.





_________________
    Ééns een HPF'er, altijd een HPF'er.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: In Snape's room, with Severus.

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 19:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry Potter Rocks schreef:
missme98 schreef:
Ik vond de epiloog ook niet goed onnodig. Ik wilde helemaal niks over zijn kinderen weten, ik wilde een jaar later. Hoe gaat hij met de doden om, en hoe verloopt iedereen zin leven een beetje.


Nou, ik denk toch wel dat hij het er heel moeilijk mee heeft gehad, immers heel veel bekenden van Harry zijn dood gegaan. Maar over dat JK het einde gehaast heeft geschreven. Daar ben ik het niet mee eens, Jo schrijft elk boek zorgvuldig en neemt haar tijd er voor. Dus ook voor de Epiloog.


hier ben ik het mee eens. En rowling heeft zelf gezegd dat sommige haar zouden haten, en anderen haar geweldig zouden vinden. Dat blijkt nu wel.





_________________
Gryffindor my light in the darkness

HPF we will miss you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer