Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Toegeven en vergeven Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Hoe goed kan jij het?

Toegeven en vergeven: geweldig!
26%
 26%  [ 9 ]
Toegeven en vergeven: bagger
41%
 41%  [ 14 ]
Ingewikkeld, ik leg het ff uit ;)
32%
 32%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 34

Auteur Bericht
Bellatrix Lestrange
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 354 Sikkels

Bellatrix Lestrange is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 20:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mensen zijn niet altijd even goed in het toegeven van angsten, gevoelens, fouten, etc. Ook vergeven is niet erg makkelijk. Hoe goed kan jij het?

Ik geef toe (haha) dat ik niet perfect ben. Vergeven kan ik niet makkelijk als het de ander was die gelijk had, en ik het fout had. Toegeven ben ik soms iets té goed in xD

Nou jullie Wink

and the world...

We Love You <3

Bellatrix Lestrange Slytherin van November
Profiel bekijkenStuur privébericht
riccmaster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2007 20:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

alsof ik daar goed in ben niet dus!!!!!
het probleem is ik haal soms wel dingen uit (heimelijk natuurlijk)
en dat toegeven is niet simpel
en vergeven doe ik noiit wie vraagt krijgt en dat is zijn eigen foutµ
had die het maar niet hoeven doen

en jullie als ik vragen mag Question Question Question

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 8:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Niet goed dus. Ik geef niet graag iets toe; wel mijn verlies of zo, maar niet dat ik verliefd ben of zoiets. Dus nee, daar ben ik niet goed in.

@Helen; Wow, dat is een aardige tijd!Razz

Laatst aangepast door Addiie op Zo Aug 19, 2007 15:20; in totaal 2 keer bewerkt
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 9:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toegeven en vergeven?
Hmm, dat eerste doe ik wel eens maar dan de kleinere dingen. Het ligt trouwens ook aan het persoon waar ik het dan aan toegeef.
Vergeven heb je aan mij een slechte. Ik ben heel koppig en als je me wat geflikt hebt vergeef ik je niet .. teminste, voorlopig de eerste 5 jaar niet.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Igor Karkaroff
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Igor Karkaroff is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 9:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geef eigenlijk nooit toe, alleen aan mijn zusje. Meestal vertelt die het dan niet door maar als ze dat wel doet dan ben ik dat de volgende dag al wel weer vergeten. Maar als ik iets fout doe of zo, dan zit ik er niet mee. Ik geef het gewoon niet toe en dan weet niemand dat ik dat fout heb gedaan. Ook als ik ergens niet gelijk in heb en ik weet dat; dan zeg ik nog niks. Nienke (dat is dan mijn zusje) die heeft altijd heel snel door als er iets is en die vraagt er dan naar. Maar anders had zij het ook niet geweten.

magic@home
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

magic@home is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 10:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toegeven moet ik zeggen ben ik heel slecht in, ik ga heel graag de discussie aan totdat ik mijn gelijk heb of totdat ik niks meer er tegen in te brengen weet.
Maar er tegenovergesteld ben ik god in het vergeven, ik kan me zelf maar een paar momenten herinneren dat ik iemand zijn daden niet vergeven heb!

Edit: Ok ok, ''god'' is misschien wat opgeblazen Cool

"But you're Muggles! We must have a drink! What's that you've got there? Oh, you're changing Muggle money. Molly, look!"
– Arthur Weasley
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 10:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toegeven kan ik heel gemakkelijk. Veel te gemakkelijk soms. Vroeger kon ik nooit 'nee' zeggen als mensen me iets vroegen te doen. Zelfs als het iets vervelend was, gaf ik altijd toe. Mijn vrienden hebben me leren 'nee' zeggen en sindsdien gaat het vele gemakkelijker. Als ik een andere mening heb dan iemand anders, word ik daardoor makkelijk bijeenvloed. Ik zal dat dan wel moeten vermijden. Ik vergeef ook vrij snel fouten. Kleine fouten vergeef ik vlug want echt iedereen maakt fouten en het is zelfs menselijk. Grote fouten zoals mij pesten ga ik niet vlug toegeven. Zoiets is eigelijk onvergeeflijk. Een meisje heeft me dit schooljaar soms gepest en nu doet die opeens aardig tegen me, terwijl ze me een dom wijf heeft genoemt. Zulke wonden gaan niet zomaar weg en kunnen soms de rest van je leven achtervolgen. Dus hoe aardig dat meisje nu ook doet, ik vergeef het haar nooit. Dat geld ook voor andere personen die iets onvergeeflijk hebben gedaan.

I'll do anything for you.
Nurgle
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Nurgle is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 10:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan behoorlijk koppig zijn en ook als ik weet dat ik fout zat, dat toch niet willen toegeven. Maar het ligt ook aan de situatie, als het om iets belangrijks gaat zal ik natuurlijk wél toegeven Wink

Vergeven ligt heel erg aan de andere persoon, dat kan ik nu niet zo zeggen Razz

Bellatrix Lestrange
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 354 Sikkels

Bellatrix Lestrange is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 10:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sophie Wemel schreef:
Toegeven kan ik heel gemakkelijk. Veel te gemakkelijk soms. Vroeger kon ik nooit 'nee' zeggen als mensen me iets vroegen te doen. Zelfs als het iets vervelend was, gaf ik altijd toe. Mijn vrienden hebben me leren 'nee' zeggen en sindsdien gaat het vele gemakkelijker. Als ik een andere mening heb dan iemand anders, word ik daardoor makkelijk bijeenvloed. Ik zal dat dan wel moeten vermijden. Ik vergeef ook vrij snel fouten. Kleine fouten vergeef ik vlug want echt iedereen maakt fouten en het is zelfs menselijk. Grote fouten zoals mij pesten ga ik niet vlug toegeven. Zoiets is eigelijk onvergeeflijk. Een meisje heeft me dit schooljaar soms gepest en nu doet die opeens aardig tegen me, terwijl ze me een dom wijf heeft genoemt. Zulke wonden gaan niet zomaar weg en kunnen soms de rest van je leven achtervolgen. Dus hoe aardig dat meisje nu ook doet, ik vergeef het haar nooit. Dat geld ook voor andere personen die iets onvergeeflijk hebben gedaan.

Precies. Ik ben ook gepest, en ineens wou dat rare kind vriendinnen worden! Dat heb ik haar nooit vergeven. Ik kan wel af en toe te koppig zijn, bijvoorbeeld als ik boos ben. Ze probeerde het wel echt, het (bijna) arme kind... Ik was mijn werkstuk ooit eens naar school vergeten mee te nemen, en de leraar... oef, die was niet bepaald makkelijk! Ze bood haar werkstuk aan mij aan, en dat zij dan straf zou krijgen. (Eigenlijk had ik daar misbruik van moeten maken! XD God, wat ben ik gemeen Razz) Ik weigerde ook maar íets van haar aan te nemen. Dus ook het werkstuk niet. Dat resulteerde in nablijven... Crying or Very sad

Helen schreef:
Vergeven heb je aan mij een slechte. Ik ben heel koppig en als je me wat geflikt hebt vergeef ik je niet .. teminste, voorlopig de eerste 5 jaar niet.

Jemig, ik heb precies hetzelfde! Laughing

and the world...

We Love You <3

Bellatrix Lestrange Slytherin van November
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 11:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bellatrix Lestrange schreef:
Sophie Wemel schreef:

Precies. Ik ben ook gepest, en ineens wou dat rare kind vriendinnen worden! Dat heb ik haar nooit vergeven. Ik kan wel af en toe te koppig zijn, bijvoorbeeld als ik boos ben. Ze probeerde het wel echt, het (bijna) arme kind... Ik was mijn werkstuk ooit eens naar school vergeten mee te nemen, en de leraar... oef, die was niet bepaald makkelijk! Ze bood haar werkstuk aan mij aan, en dat zij dan straf zou krijgen. (Eigenlijk had ik daar misbruik van moeten maken! XD God, wat ben ik gemeen Razz) Ik weigerde ook maar íets van haar aan te nemen. Dus ook het werkstuk niet. Dat resulteerde in nablijven... Crying or Very sad

Helen schreef:

Jemig, ik heb precies hetzelfde! Laughing

Dat vind ik nou ook. Dat mens gaat eerst voor de hele klas zeggen van: 'Ons Sophieke is weer het engeltje van de klas.' en dat soort dingen en gaat me achter mijn rug een dom wijf noemen en op MSN verteld ze me dat ik feitelijk een toffe ben. Confused Om den duur vraag je je af: 'Wie is dat nu? Vind ze me nou tof of niet?'
En wat Helen zegt; vergeven is soms niet zo gemakkelijk als je denkt dat het is.

I'll do anything for you.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 11:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Precies, je kan wel zeggen dat je iemand vergeeft maar het gevoel is er niet. Als ik je tollereer wil nog niet zeggen dat ik je vergeven heb. Ik blijf het altijd onthouden. Ik kan dan wel normaal met je omgaan maar ik blijf onthouden wat je gedaan hebt en als je het de volgende keer weer doet kan je het helemaal vergeten. Dan hoef ik je niet meer te zien of te spreken. Het is niet zo dat ik bij elk klein dingetje je negeer ofzo maar als je mijn gevoel heb gekrenkt ben je de bok.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 12:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bwa toegeven doe ik nogal makkelijk. Te makkelijk eigenlijk. xD Als iemand meer even lang genoeg dramt dan geef ik meestal wel toe. Het ligt er ook wel een beetje aan wie het is. Bij sommige mensen geef ik makkelijker toe als bij anderen. Alhoewel Fleur en Kathleen gisteren een half uur zaten te drammen dat ik avatar moest volgen. En ik heb niet toegegeven. B) Dus als ik echt niet wil, dan doe ik het ook niet. xD

Vergeven ben ik ook heel makkelijk in. Ik vind namelijk altijd alles 'zielig' voor andere mensen. xD Dus je kunt me flikken wat je wilt, ik vergeef je toch wel. ^^" Ja, of het moet wel heeeel erg zijn.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 12:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toegeven, mwah, dat doe ik wel. Maar sommige dingen echt NIET.

Wat heel stom is, vergeven doe ik niet zo vaak, ik zeg alleen vaker van wel. Dan heb ik misschien dus wel vergeven, maar niet vergeten. Ik kan die persoon dan vaak niet meer écht hetzelfde zien. En om dat dan te accepteren...
Ach, vaag. xD

@ Shirt; goed zo. xD Niet toegeven aan de Avatar-hype angel

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Wizardjuh
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 108 Sikkels

Wizardjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 13:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toegeven ligt er aan tegen wie, en waar over, maar dat gaat meestal wel makkelijk. Vergeven ben ik niet goed in. Kleine dingen vergeef ik wel makkelijk, maar grote dingen is lastig. Zoals al werd gezegd, ik blijf het onthouden. En je kan wel zeggen dat je iemand vergeeft, maar van binnen weet je dat dat niet zo is. vergeef me, ik ben gewoon anderen aan het herhalen, maar anders wordt het een spampost.

Maar aan Avatar kijken zou ik wel maar toegeven : )

Ailey
Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 13:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vergeef mensen best snel. Ik kan in het begin heel erg van iets balen, maar als ik er bij na denk waarom mensen bepaalde dingen doen dan kan ik ze eigenlijk altijd snel vergeven. Ook als mensen mij onterecht van dingen beschuldigen ben ik het al snel weer vergeten. Ik blijf niet zo lang boos, zo ben ik niet. Het hangt er natuurlijk wel een beetje van af wat het is. Kleine dingen vergeef ik heel snel, maar echt grote dingen minder. En er zijn dingen die ik echt onvergeeflijk vind.

Toegeven, hangt er een beetje aan met wat. De meeste dingen geven ik volgens mij wel redelijk snel toe. Soms als ik wat 'dwars' ben, geef ik het pas toe als het er dik bovenop ligt dat ik ongelijk heb, maar ik denk dat ik over het algemeen best snel toegeef.

17.04.05 ~ 31.12.08
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp