Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Maakt Geld gelukkig? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Maakt geld gelukkig?

Ja, tuurlijk, hoe meer hoe beter
4%
 4%  [ 3 ]
ja, tot op zekere hoogte
78%
 78%  [ 50 ]
Nee
14%
 14%  [ 9 ]
Ik weet het niet
3%
 3%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 64

Auteur Bericht
Henk88
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

Henk88 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 14:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat dit onderwerp nog niet besproken is geweest. Sorry moest het wel zo zijn. Ik ben nog niet lang lid, dus weet nog niet goed welke onderwerpen reeds de revue zijn gepasseerd...
Anyway, we zien dus wel.

Ik denk dat het onderwerp duidelijk is. Maakt geld gelukkig? Waarom wel/niet?

Ikzelf ben het ermee eens dat geld tot op zekere hoogte gelukkig maakt. Als je over een bepaalde grens gaat denk ik dat het eerder ongelukkig gaat maken of gewoon een stand still veroorzaakt...

"U hoeft me geen meneer te noemen hoor, professor!"
Profiel bekijkenStuur privébericht
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 14:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als je dat geld nodig hebt voor een studie die je al heel lang wilt volgen? Ja, dan wel, maar verder vind ik van niet. Je hebt alles wat je nodig hebt en je kunt alles doen wat je wilt, als je heel veel geld hebt, en ik wil juist voor de dingen die ik bereiken zélf werken.

riccmaster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 14:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

geld heb je nodig om jezelf en je gezin te onderhouden. Anders kom je nooit ver en dan zal je misschien sterven aan hongersnood ofzo. Maar geld kan geen vrouw kopen of een gelukkig leven!. Geld maak je alleen gelukkig op een zekere hoogte. Want als je geld op is dan kan je geen eten of drinken kopen. Dan kan jezelf niet meer onderhouden voor nieuwe kleren of schoenen. geld heb je nodig om je leven rond te komen eigelijk meer niet
(voor mij althans) dat is mijne mening.

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 14:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee ik denk niet dat geld echt gelukkig maakt. Al is het natuurlijk wel zo dat, als je er zo weinig van hebt dat je niet eens normaal kan eten/wonen, en je hebt ernstige geldzorgen, dat je dan minder gelukkig bent. Wat nogal logisch is.

Verder denk ik dat iemand die het gewoon normaal 'goed heeft' echt niet minder gelukkig is als iemand die bulkt van het geld. Iemand die het gewoon normaal heeft kan net zo goed veel gelukkiger zijn, een veel leuker leven hebben. Dat heeft vaak niets met geld te maken.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 14:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat geld tot op een zekere hoogte gelukkig maakt.
Je kunt natuurlijk geen vrienden, gezondheid en geluk kopen, maar met geld is het leven wel makkelijker.
Je kan je eten en drinken kopen, je elektrischiteits rekeningen betalen en alles. En natuurlijk een goede opleiding.
Met geld kun je ook op vakantie of naar een pretpark, en ik denk dat dat mensen wel gelukkig maakt.
Maar of je gezond en gelukkig bent heeft verder niet veel met geld te maken. Alhoewel je met geld wel betere medicijnen kunt kopen om gezond te worden/blijven.

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo

Nee geld maakt absoluut niet gelukkig. Het maakt mij echt helemaal niks uit hoeveel geld ik heb. En mijn goal is echt niet om later rijk en een of andere milionair te worden. Je kan echt zoveel andere dingen doen in je leven. En ik vind liefde echt belangrijker dan geld.

Geld maakt het leven alleen maar makkelijker. Je hebt minder zorgen omdat je weet dat jij je huis af kan betalen, een normale auto kan kopen. Genoeg geld hebt om eten, kleren en andere basisbehoefte te kunnen kopen. Maar het is nou niet dat ik dan meteen heel veel geld wil hebben. Met het minimumloon lukt het bij mij ook wel.

Ik ben niet zo materialistisch ingesteld, en ik ben helemaal niet veeleisend. Ik zal later ook niet veel geld nodig hebben. En ik denk toch wel dat ik gelukkig word.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten

Dennis Krauwel is offline.  Afdelingslogo

Geld maakt niet gelukkig. Geld kan echter wel een hulpmiddel zijn. Het kan je helpen bepaalde doelen in je leven te bereiken, die er weer voor zorgen dat je gelukkiger wordt. Bovendien heb je geld nodig. Dat heeft helemaal niets met geluk te maken, maar toch kan je niet zonder.

Ik denk ook dat mensen die maar net rond kunnen komen, net zo gelukkig kunnen zijn of worden als mensen die bulken van het geld. Mensen die wat minder hebben, waarderen de positieve punten en meevallers in het leven meer dan rijke mensen, omdat ze gewoon minder gewend zijn.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 25 Sikkels

Elvard is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 15:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, tot op zekere hoogte zoals de meesten zeggen.

Je kan geen geluk kopen, geen gezondheid kopen.
Maar zonder geld ben je ookal helemaal niets!

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 15:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het best gelukkig maakt. Je kan ongelukkig zijn met geld, mar dat heeft dan niet met het geld te maken maar met je eigen gemoedsrust. Met een dak boven je hoofd ben je toch wel heel erg gelukkig, en daar heb je geld voor nodig. Ik denk niet dat de mensen in Afrika gelukkig zijn, ook al hebben ze liefde van vrienden en familie.
Dus, ja geld maakt gelukkig. En het is misschie niet heel ethisch, maar voor mij wel de waarheid.

Mijn mega spoiler fanfic!
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 15:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mwa, geen geld maakt nog ongelukkiger. Tenminste, als je bij je gezonde verstand bent. Ik geef toe dat teveel ook niet gelukkig maakt maar ik ben wel blij dat ik kan kopen wat ik wil, tot in zekere hoogte dan.
Als je geen geld hebt kan je niks kopen. Geen eten, geen kleding en op den duur heb je geen dak meer boven je hoofd.
Sommige mensen zijn wel gelukkig zonder geld maar volgens mij het merendeel niet. Ik zie het in mijn omgeving. Diegene die ik ken wordt steeds ongelukkiger omdat ze bijna geen geld meer heeft en omdat ze dat niet heeft wordt ze ongelukkig en gaat niet echt moeite doen om werk te zoeken en omdat ze dat niet doet komt er geen geld in het laatje zodat ze nog ongelukkiger word. Ze zit gewoon in een neerwaardse spiraal.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Henk88
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

Henk88 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 15:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat dan wel gek is is dat je in Afrika veel meer lachende gezichten ziet dan hier! Wij hebben het in vergelijking met Afrikanen veel beter en toch zijn we veel minder opgeruimd dan zij... Dat kan natuurlijk ook wel te maken hebben met het feit dat het leven daar een stuk minder jachtiger is en dat ze niet direct een zware job hebben ofzo. Misschien dat het weer daar waarschijnlijk ook wel een grote rol in speelt...

Edit: @Helen: Jaa, dat is eigenlijk wel zo. Zo had ik er nog niet bij stil gestaan... Ik heb dat (en dat is dan veel minder ernstig in vergelijking met geldzorgen) wanneer ik een slecht examen afleg. Dan geraak ik gedemotiveerd voor het volgende, ga ik slechter werken en heb ik nog meer kans op een slecht examen... echt niet leuk, kan ik je verzekeren Sad

"U hoeft me geen meneer te noemen hoor, professor!"
Danlover
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 56 Sikkels

Danlover is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 19:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Geld maakt niet gelukkig, maar geen geld maakt wel heel erg ongelukkig.

Mensen zonder geld of met maar weinig moeten er heel erg op letten waar ze het aan uitgeven. Ik heb een keer een artikel gelezen over een studente die als een soort test een maand op slecht 150 euro moet leven. Nou, dan heb je het zwaar. Ze moest overal op letten, en zat de hele tijd te piekeren of ze nog wel genoeg had.

MĂ©t geld kun je je af en toe eens lekker verwennen, en hoef je je niet altijd druk te maken of je nog wel genoeg hebt. Maar het is nou ook weer niet zo dat je gelijk gelukkig bent als je heel rijk bent, al lijkt dat soms wel zo. Er zijn denk ik genoeg miljonairs die zoveel geld hebben dat ze niet meer weten waar je het aan uit kan geven. En je kunt geen vrienden kopen met geld, of gewoon geluk. Natuurlijk zijn er van die "wannabe' vrienden, maar dat vind ik geen echte vrienden, eigenlijk...

Ik heb zelf een redelijk inkomen voor een 16-jarige Razz en ik hoef er echt niet veel voor te doen (tip: krantenwijk!!) ik kan af en toe wat leuks kopen voor mezelf, moet m'n eigen kleding kopen... maar dat gaat me allemaal prima af!

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 21:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik zie het zo: geld maakt niet gelukkig maar het maakt het leven wel makkelijker. Zonder geld kunnen we toch niet leven zoals Helen al zei, zonder geld kunnen we geen eten kopen of een huis hebben. Maar je kan er geen geluk van kopen, je kan niet iemand verliefd op je laten worden. Dus nee geld maakt niet gelukkig maar wel makkelijker.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Skywalker
Oude Forumnaam: Jihy Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 240 Sikkels

Skywalker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 22:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Geld maakt je niet echt gelukkig. Je hebt het nodig, en het zal allemaal wel leuk zijn om alles te kunnen kopen wat je wilt, maar Ă©chte belangrijke dingen zoals liefde en vriendschap - mensen die trouw aan je zijn... Die koop je niet =) Of je koopt ze om, maar dat is weer een heel ander verhaal want dan ben je practically je hele sociale leven aan het faken. Ik vind dingen die je voor anderen voelt, en waar je trots op kunt zeggen van; 'Hee, dat is mijn beste vriend, en als ik in de problemen kom, dan kan ik op hem bouwen!' beter dan 'ik heb 2 miljoen euro en ik heb net de grootste LCD TV gekocht die er maar bestaat!'

=D Geld heb je nodig om rond te komen, om jezelf te onderhouden en eventueel voor hobbies enzo, of studie. Vrienden en familie heb je nodig om gelukkig te zijn. Dat vind ik dus xD

I've got a thousand opinions and not the time to explain

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 22:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
'ik heb 2 miljoen euro en ik heb net de grootste LCD TV gekocht die er maar bestaat!'

Maar als je nou gelukkig wordt van die LCD TV. Dan maakt geld toch ook gelukkig want van het geld heb je die geweldige TV gekocht. Razz

Trouwens, je hoeft echt geen patser te zijn als je veel geld hebt hoor. Er zijn mensen die barsten van het geld maar heel normaal zijn gebleven. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Ok, vriendschap, en dan bedoel ik echte vriendschap, kun je niet kopen maar tastbare dingen waar jij misschien wel heel gelukkig van wordt wel.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp